مقایسه خودرو اطلس با ساینا اس

اطلس بخریم یا نه؟ مزایا و معایب اطلس سایپا

پیشرانه سهند قرار است موتور M15GSI باشد که می توان آن را نمونه ارتقایافته موتور M15 ساینا S  دانست. موتور M15GSI دارای ویژگی هایی از جمله زمان بندی متغیر سوپاپ ها و هدرز است که می تواند در توان و گشتاور خروجی موتور تأثیرگذار باشد. در بخش فنی و مصرف سوخت، تفاوت چندانی میان ساینا و ساینا S وجود ندارد و هر دو از عملکرد مشابهی برخوردارند. غربیلک، دسته دنده، دریچه تهویه مطبوع، گرافیک پشت فرمان و نمایشگر اصلی کاملاً شبیه هم طراحی شده‌اند. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ثبات قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در روزهای پایانی اسفند در حالی رقم خورده است که معمولا در هفته‌های پایانی این ماه، بازار با افزایش قیمت مواجه بوده است.

به دلیل حجم تغییرات سهند نسبت به ساینا و همچنین اطلس نسبت به کوییک، سایپا امید زیادی به موفقیت این دو خودرو در بازار سدان ها و هاچبک کراس های اقتصادی کشور دارد. ما هم در این مطلب قصد داریم به بیان تفاوت های سهند و ساینا S بپردازیم تا ببینیم سدان اصطلاحا جدید سایپایی ها، چه در چنته دارد. شرکت سایپا قصد دارد اطلس را در سال 1402 در چهار تیپ شامل مدل‌های دستی و اتوماتیک در نسخه‌های ساده و آپشنال به بازار ایران عرضه کند. هنوز جزئیاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده، اما به‌نظر می‌رسد قیمت مدل ساده سایپا اطلس با گیربکس دستی حدود 20 درصد از سایپا کوییک بیشتر خواهد بود. پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ سایپا اطلس با کد M15-GSI می‌تواند قدرتی برابر با 92 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را تولید کند که نسبت به موتور کوییک حدود 5 اسب بخار قدرت و 10 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را به همراه دارد.

ساینا S و ساینا معمولی هر دو از نظر ساختاری یکسان هستند؛ اما تفاوت‌هایی از نظر ظاهری و فنی میان آنها وجود دارد. طبیعی است که اطلس پیرو هویت کوییک حرکت کند؛ یعنی جوان‌پسند و اسپرت؛ اما به طرزی عجیب سهند هم که در قامت یک سدان خانوادگی جمع‌وجور معرفی شده، چهره‌ای جسور دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. از سوی دیگر بررسی‌ها حکایت از آن دارد که امروز بازار دلار و سایر بازارهای موازی رفت و برگشتی بوده و این امر هم می‌تواند بر بازار خودرو اثرگذار باشد. ۱۷- با توجه به اهمیت کنترل مدارک هویتی و آدرس محل سکونت مشتریان ، نمایندگی موظف است مدارک و مستندات مشتریان را کنترل نمایید.

چراغ‌هایی مستطیلی با یک انحنا در بخش بیرونی که کمی هم به سمت گلگیر عقب کشیده شده‌اند. سهند و اطلس از حیث مصرف سوخت نیز شرایط مشابهی دارند و هر دو مدل به‌طور متوسط ۶.۹ لیتر بنزین به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزانند. برای درک بهتر توانایی سهند و اطلس کافی است بدانید توان تولیدی گشتاور خروجی آنها نسبت به ساینا و کوییک درحد پنج درصد ارتقا پیدا کرده. سیستم تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب از نوع یکپارچه میله پیچشی به‌علاوه عرض نسبتا کم موجب شده پایداری خودروهای X200 در سرعت‌های بالا مقداری کمتر از حد انتظار باشد و به پای محصولاتی همچون پژو پارس یا پژو ۴۰۵ نرسد. اما کیفیت سواری این دو خودرو به نحوی است که می‌تواند آسایش نسبی در این بازه قیمتی برای سرنشینان به همراه آورد و آنها را در این مورد راضی نگه دارد. تیپ E به‌عنوان فول‌ترین نسخه سایپا اطلس شناخته می‌شود که شامل امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، رادار نقطه کور، و سانروف است.

از طرفی دیگر چون اطلس به اصطلاح یک کراس هاچ‌بک است ارتفاعش 1685 میلی‌متر است که از ارتفاع دیگر سدان سایپا 20 میلی‌متر بالاتر آمده. در مقابل عرض اطلس هم با 1540 میلی‌متر به مراتب از عرض 1484 میلی‌متری سهند بیشتر شده است. شاید کمی برش روی بدنه و یا دستگیره‌های جدید می‌توانست این فیس‌لیفت‌ها واقعاً نسبت به مدل‌های قبلی خود متفاوت کند.

اختلاف قیمت سهند کارخانه و بازار به‌این ترتیب حول‌وحوش ۳۳ میلیون تومان برآورد می‌شود که معادل گپ هفت درصدی است. درحالی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار اطلس به حدود ۲۵ درصد می‌رسد؛ تقریبا ۱۰۴ میلیون تومان. به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «ساینا دنده‌ای S» در بازار 489 میلیون تومان قیمت خورد و «اطلس» هم بدون تغییر 585 میلیون تومانی ماند.

مثل اطلس، سهند هم نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود و تغییرات بیرونی زیادی را به خود دیده است. چراغ‌های جلوی سهند با اطلس مشترک هستند ولی جلوپنجره کاملاً متفاوت بوده و به چراغ‌ها متصل شده است. کمی پایین‌تر نیز شاهد سپر جدیدی هستیم که طراحی آن‌هم با اطلس متفاوت بوده و به سهند شخصیت متمایزی از همتای کراس هاچ‌بک خود بخشیده است. در عقب سهند، طراحان سعی کرده‌اند بدون دست زدن به قسمت جانبی چراغ‌ها که روی گلگیرها قرار دارد، نمای جدید و زیباتری ایجاد کنند و باید گفت با کشیدن چراغ‌ها تا روی درب صندوق و انتقال جا پلاک به روی سپر تا حدودی در انجام این کار موفق بوده‌اند. طراحان برای اطلس از همان غربیلک سایپا کوییک اتوماتیک و ساینا اس استفاده کردند که بهتر بود با استفاده از یک غربیلک فرمان اسپرت این خودرو را بیش از پیش جذاب‌تر کنند. طبق گفته مسئولان سایپا سطح عایق‌بندی کابین این خودرو نیز نسبت به کوییک افزایش پیدا کرده تا صدای کمتری به کابین نفوذ کند که نتیجه آن افزایش رفاه سرنشینان خواهد بود.

سایپا با بهره‌گیری از تجربه‌های قبلی خود در تولید خودروهای داخلی و بهبودهایی در زمینه کیفیت و ایمنی، تلاش کرده است تا با اطلس به نیازهای مشتریان پاسخ دهد. در این مقاله، با بررسی جزئیات این خودرو و پاسخ به پرسش‌های متداول، تلاش می‌کنیم تا تصویری دقیق از ارزش خرید سایپا اطلس ارائه دهیم. از آنجا که با یک پلتفرم‌ آن هم از سری ۲۰۰ محصولات سایپا روبرو هستیم، بنابراین انتظار مشخصات فنی متفاوت را نباید از سهند S و اطلس G داشته باشیم.

همان‌طور که اشاره کردیم هر دو این خودروها از یک قالب بدنه که آن هم متعلق به خودرو تیبا است بهره برده‌اند. این طراحی بدنه و پلتفرم طی سال‌ها بدون تغییر اساسی باقی مانده و صرفاً چندین مرتبه نمای جلو و عقب آن بسته به نام و مدل خودرو، تغییر کرده است. بر همین اساس مهمترین جنبه تفاوت ظاهری سهند S با ساینا S به طرح نمای جلو و عقب این دو محصول سایپا برمی‌گردد. طبق بنرهای سایپا در نمایشگاه، اطلس و سهند در دو تیپ یک و دو ارائه می‌شوند که تیپ دو از تجهیزات بیشتری مثل دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب و سانروف برخوردار است. سیستم پایش باد تایرها، شارژر USB موبایل و تنظیم شش جهتهٔ صندلی‌ راننده و چهار جهته صندلی شاگرد هم ازجمله تجهیزاتی هستند که در هردو تیپ ارائه می‌شوند.

شنیده ها و شرایط اقتصادی بازار حاکی از آن است که نسخه فول آپشن سهند در شرکت قیمتی در محدوده ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. اگر ساینا اس را از کارخانه تحویل بگیرید، مزایای بیشتری هم خواهد داشت؛ از جمله قیمت بدون واسطه و تعیین‌شده از کارخانه. در نظر داشته باشید که زمان خرید تا تحویل هم ممکن است ماه‌ها طول بکشد و بستگی به هدف شما از خرید ماشین دارد. اگر توجه بر روی هزینه‌هاست مقایسه ساینا و تیبا 2 در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند چراکه هردو از رنج قیمت و کیفیت مشابهی بهره می‌برند.

در این مقاله قصد داریم با بررسی تفاوت های ساینا و ساینا اس، شما را در انتخاب بهتر بین این دو خودرو راهنمایی کنیم. گیربکس‌های 5 دنده دستی یا 6 سرعته اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلوی سایپا اطلس را به‌همراه خواهند داشت. چنین پیشرانه‌ای باعث شده تا شتاب این خودرو نسبت به کوییک بهبود پیدا کند و بتواند ظرف مدت 12.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. اطلس G هم با وجود آنکه چهره کاملا جدیدی از خود به نمایش می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد هماهنگی زیادی بین نمای جلو و عقب آن وجود ندارد و نسبت به سهند پارس خودرو کمتر زیبا جلوه می‌کند. در نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که نخستین بار چهره ی سهند و اطلس از گروه خودروسازی سایپا، برای خبرنگاران حوزه خودرو و مردم، آشکار شد.

۲۶- در روش پیش فروش در صورت انصراف متقاضی ، عودت وجه مطابق ضوابط صورت خواهد پذیرفت.

برای خرید این دو محصول جدید سایپا و مقایسه قیمت اطلس و سهند به جدیدترین برنامه فروش این دو ماشین به مناسبت عید فظر در سال ۱۴۰۳ توجه کنید. مدل فول آپشن اتوماتیک این خودرو هم به‌دلیل برخورداری از امکانات مهمی چون دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کنترل کشش و پایداری حدود 30 تا 35 درصد از کوییک اتوماتیک پلاس گران‌تر خواهد بود. میانگین مصرف سوخت سهند S و اطلس G مجهز به گیربکس دستی تقریبا برابر و نزدیک به ۶.۸ تا ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد شده است که احتمالا در عمل باید به ارقامی بیش از ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد. البته مقایسه اطلس و سهند نشان می‌دهد که اختلاف وزن این دو خودرو تنها حدود ۳۵ کیلوگرم است که انتظارات ما در مورد تاثیرگذاری روی عملکرد دینامیکی اطلس و بهبود آن نسبت به سهند را تا حد زیادی از بین می‌برد. تیپ G سایپا اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، و آینه‌های جانبی تاشو برقی است. درمجموع، سایپا اطلس با امکانات و طراحی بهبودیافته خود گزینه‌ای مناسب برای خریدارانی است که به دنبال خودرویی اقتصادی با امکانات رفاهی و امنیتی قابل‌قبول هستند.

هنوز مشخص نشده است که خودروی جدید تولیدی سایپا براساس استاندارد یورو 5 تولید خواهد شد یا مانند ساینا EX انتشار آلودگی یورو 4 خواهد داشت. مجموعه آپدیت‌های نرم‌افزاری به علاوه تغییر منیفولد دود به نمونه استیل یا همان هدرز، سبب شده که موتور سهند و اطلس که با کد M15I شناخته می‌شود، حالا حدود ۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۹ نیوتن.متر گشتاور بالاتری تولید کند. بنابراین حداکثر قدرت موتور سهند و اطلس در دور موتور ۵۲۵۰ RPM برابر ۹۱ اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۱۳۷ نیوتن.متر در دور ۴۰۰۰ RPM می‌رسد. درنهایت، سایپا اطلس در تمامی تیپ‌ها ارتقاءهای قابل‌توجهی را نسبت به مدل‌های قبلی نظیر کوییک ارائه داده است و با طیف گسترده‌ای از امکانات و قیمت‌های رقابتی، گزینه‌ای قابل‌توجه در بازار داخلی به شمار می‌آید.

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد، در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس ۶ دنده توربو»، «پژو i ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P»، «هایما S۷ پلاس»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. در کنار ویژگی های ظاهری، یکی از مهمترین قسمت هایی که در انتخاب خودرو مهم است و باید به هنگام خرید در نظر بگیرید؛ بررسی مشخصات فنی و کیفیت قطعات داخلی آن است. طراحان برای کابین سایپا اطلس یک داشبورد جدید در نظر گرفتند که سایپا پیش از آن قصد داشت از آن برای ساینا جی و سایر محصولات جدید خود نیز استفاده کند.

ماشین‌های ساینا به صورت فروش اقساطی ساینا دوگانه نیز قابل خرید برای مشتریان هستند. ساینا معمولی قیمت پایین‌تری نسبت به ساینا S دارد و این برای افرادی که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب‌تر هستند، جذاب است. در مقابل، باید توجه داشت که برخی از امکانات مدرن و ظاهری جذاب‌تر در این خودرو وجود ندارد. چراغ‌ها و جلوپنجره آن طراحی نسبتا کلاسیکی دارند و در مجموع، چهره خودرو ساده و محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد .تفاوت ساینا معمولی با ساینا s در طراحی ماشین این است که ساینا S نسخه به‌روزشده‌ای با تغییرات ظاهری جذاب‌تری از ساینا محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک خودروی اقتصادی، مناسب و مقرون به‌صرفه است. قیمت سهند سایپا در بازار آزاد درحالی به مرز نیم‌میلیارد تومان رسیده که اواخر مرداد و همزمان با تحویل اولین سری از سهند به حواله‌داران، ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها قریب ۵۷۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شد.

قیمت اطلس G در کارخانه ۴۱۶ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است و در فهرست محصولات سایپا روبروی اسم سهند S رقمی معادل ۴۶۷ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان به چشم می‌خورد. قیمت اطلس و سهند در بازار آزاد مثل بقیه خودرو‌های داخلی بیشتر از نرخ مصوب کارخانه است. همزمان با اولین روز‌های آبان امسال فروشنده‌های سهند S سایپا رقمی معادل ۵۰۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند، اما قیمت اطلس G سایپا به‌طور متوسط ۵۲۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. قیمت قیمت اطلس G در کارخانه ۴۱۶ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است و در فهرست محصولات سایپا روبروی اسم سهند S رقمی معادل ۴۶۷ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان به چشم می‌خورد.

از نقاط ضعف سایپا اطلس می‌توان به کیفیت نه‌چندان بالای متریال داخلی و طراحی قدیمی برخی قسمت‌ها مانند نمای جانبی اشاره کرد. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد.

اطلس نسخه فیس‌لیفت و مدرن‌تری از کوییک محسوب می‌شود و در بیرون تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. البته اواخر سال ۱۳۹۹ تصویری از نمای جلویی اطلس منتشر شد و طراحی آن را مشخص کرد ولی حالا می‌توانیم نگاه دقیق و کاملی به این محصول جدید سایپا داشته باشیم. در اطلس، دماغه کاملاً بازطراحی شده و حالا شاهد چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدیدی هستیم که از محصولات فورد خصوصاً مدل کا پلاس اکتیو الهام گرفته است. حتی طراحی قاب مه شکن‌های اطلس هم به فورد مذکور شباهت دارد درحالی‌که طرح داخلی جلوپنجره با خطوط کرومی عمودی نیز جک A5 را به یاد می‌آورد. قیمت اطلس به این ترتیب نسبت به سهند ۵۰ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان بیشتر است.

این اعداد ۳ اسب بخار و ۹ نیوتن متر نسبت به نسخهٔ قبلی موتور M15 بیشتر شده‌اند. این موتور مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ بوده و در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. انتقال قدرت پیشرانه همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعته دستی صورت میگیرد اما برنامۀ ارائۀ گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک هم برای این خودروها وجود دارد که احتمالاً همان گیربکس CVT کوییک اتوماتیک خواهد بود. فعلاً قیمت و زمان عرضه دقیق اطلس و سهند مشخص نیست اما احتمالاً این خودروهای جدید اوایل سال ۱۴۰۲ با قیمتی بین ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان راهی بازار خواهند شد. به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سهند S و اطلس G در بخش فنی تفاوت زیادی ندارند و هر دو محصول به‌خاطر پیشرانه ۱.۵ لیتر M۱۵i عملکرد یکسانی به‌نمایش می‌گذارند.

اطلس در بازه قیمتی خود با خودروهایی مانند پژو 206 تیپ 2، کوییک GX، و حتی خودروهای کارکرده مانند پژو پارس و سمند LX رقابت می‌کند. درحالی‌که ازنظر طراحی و امکانات رفاهی در برخی تیپ‌ها برتری دارد، همچنان نقاط ضعفی مانند کیفیت نه‌چندان بالای متریال داخلی و عملکرد فنی متوسط ممکن است خریداران را به گزینه‌های دیگر سوق دهد. در تیپ‌های مجهز به گیربکس CVT، رانندگی نرم‌تر و راحت‌تری تجربه می‌شود، اما انتظار عملکردی چابک از این گیربکس نباید داشت. بااین‌حال، مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر نشان می‌دهد که این خودرو درزمینهٔ بهره‌وری سوخت، نسبت به سایر خودروهای داخلی عملکرد مناسبی دارد. این موتور با تغییراتی که روی آن اعمال شده است می تواند ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید نماید که در مقایسه با M15 حدود ۲ اسب بخار قدرت و ۷ نیوتن متر گشتاور بیش تری تولید می کند.

بیشترین تلاش سایپا در محصول جدید خود بر این بوده است که آپشن‌های نوینی را به آن اضافه کند. با مقایسه ساینا با ساینا اس متوجه می‌شویم که این مدل نسبت به ساینای معمولی کاربر می‌تواند از روی فرمان سیستم صوتی را کنترل کند. از ویژگی‌های بارز نوع اس خودروی ساینا می‌توان به صفحه نمایش هفت اینچ اشاره کرد که امکان اتصال به بلوتوث و اندروید را نیز دارد. اکنون در مرداد 99 این شرکت ساینا اس را که فیس لیفتی از ساینا معمولی است پیش فروش می‌کند. با این حال اطلس و سهند نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات جالب توجهی داشته‌اند که می‌تواند خرید این دو خودرو نسبتا جدید را برای مشتری ایرانی جذاب‌تر کند. از آنجا که این دو محصول سایپا در یک رده قیمتی قرار می‌گیرند، بنابراین می‌توانند رقیب همدیگر نیز باشند.

پیشرانه ۱.۵ لیتر، حداکثر ۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور خروجی به چرخ‌های سهند و اطلس منتقل می‌کند و راننده می‌تواند نهایتا سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتربرساعت را تجربه کند. از آنجا که سهند اس نسخه به‌روز و جدیدتر ساینا S به شمار می‌رود، بنابراین واضح است که خرید این محصول به دلیل طراحی ظاهری زیباتر، کابین جذاب‌تر، برخی امکانات بیشتر، عقلانی تر است. اما در مقابل قیمت سهند اس به میزان قابل توجهی نسبت به ساینا اس بیشتر است و افرادی که می‌خواهند با بودجه کمتر به بازار بروند، قطعاً ساینا S گزینه مقرون به صرفه‌تری برای آن‌ها محسوب می‌شود. فرق ساینا با ساینا s از نظر هزینه‌ها را می‌توان اینگونه گفت؛ با وجود اینکه ساینا S کمی گران‌تر است، اما با توجه به بهبودهای ظاهری، امکانات بیشتر و ایمنی ارتقا یافته، ارزش افزوده بیشتری را به خریداران ارائه می‌دهد.

اگر احتیاج به صندوق عقب بزرگ و برخی آپشن‌ها مثل نمایشگر مالتی مدیا و دوربین عقب دارید و با چهره کمی ناهماهنگ اطلس می‌توانید بسازید، قاعدتا هاچبک جدید سایپا گزینه قابل‌قبولی برای شما خواهد بود. تنها نکته‌ای که سهند S و اطلس G را نسبت به محصولات قبل از خود یعنی ساینا و کوییک به‌طور واضح متمایز می‌کند، بحث تغییر طراحی چهره و نمای عقب آنهاست. در این میان به نظر می‌رسد که وضعیت سهند نسبت به اطلس دلنشین‌تر باشد و از این جهت برتری نسبی در مقایسه با هاچبک سایپا ارائه دهد.

به تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۳ قیمت روز ساینا اس برابر با  420,000,000 میلیون در بازار معامله می‌شود. برای کسانی که به دنبال خودرویی با امکانات بهتر و ظاهری مدرن‌تر هستند، ساینا S انتخاب بهتری به شمار می‌رود. همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، سری جدید محصولات بومی سایپا با پیشرانه بهینه‌شده M15 تولید شده است.

ساینا اس و ساینا جی پیشرانه M15 با 1503سی‌سی حجم دارند که قدرت 87اسب‌بخا با گشتاور 128 نیوتون‌متری تولید می‌کند. جعبه‌دنده 5سرعته دستی ساینا جی و ساینا اس توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این قوای‌محرکه جزو پیشرانه‌های کم‌استهلاک و کم‌مصرف در بازار ایران شناخته می‌شود. شرکت سایپا به‌تازگی اطلاعات رسمی و نهایی نسخه‌های متنوع ساینا را روی وب‌سایت رسمی خود بارگذاری کرد. طبق کاتالوگ‌های منتشرشده قرار است نسخه فیس‌لیفت ساینا با دو تیپ متفاوت با نام‌های سایناS و سایناG به بازار عرضه شوند.

در حالی که اطلس حرکت در سربالایی HAS، کروز کنترل، فعال شدن خودکار چراغ‌ها، سنسور باران، دوربین دنده عقب و ساب‌ووفر دارد که سهند از آن بی‌بهره است. اگر به قیمت کارخانه‌ای این دو خودرو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که قیمت سهند بیشتر از اطلس است. قیمت اطلس نیز درحالی به ۴۱۶ میلیون تومان رسیده که تا مرداد امسال خریداران اطلس از نمایندگی سایپا ۴۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌کردند. به کمک سنسور TPMS شما می‌توانید مقدار باد لاستیک خودرو را مشاهده و کنترل کنید. سنسور AUTO Light نیز میزان نورهای موجود را حس کرده و آن را تحلیل می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *