پژو 405 glx دوگانه سوز

معرفی و مشخصات کامل پژو 405 GLX دوگانه سوز شرکت ایران خودرو

ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سال‌های اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرن‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مهمترین تحولات این مدل می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهن‌تر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد. این خودرو در واقع نمونه ضعیف‌تر 405 GL است که با موتور ضعیف تر 1800 سی سی در بازار عرضه شد. البته میزان مصرف سوخت این خودرو کمی بهتر است و برای استفاده های شهری مناسب تر از 405 GL بود.

جایی که به علت یک نقص فنی بسیار ساده، جان ده ها نفر از هموطنان با آتش سوزی پژو 405 گرفته شد. با افزایش محبوبیت در ارتباط با پژو 405 ایران خودرو اقدام به ساخت و طراحی مدل دیگری از این خودرو گرفت. بررسی پژو 405 تنها مربوط به مدل GLX آن ختم می شود بلکه مدل جدیدی از این خودرو نیز ساخته شد که به SLX معروف است. تغییرات عمده ای در شکل ظاهری و مشخصات فنی مربوط به این مدل جدید از پژو 405 اعمال گردید که بیشتر برای افزایش رضایت مشتریان بود. با نگاهی کلی به پژو 405 می توان گفت که طراحی بیرونی و داخلی این خودرو ممکن است بیش از حد ساده و قدیمی به نظر برسد اما در تمامی اجزای آن هارمونی خاصی به چشم می خورد که چهره ساده این خودروی کهنسال را می سازد که برای بسیاری از مردم فوق العاده به نظر می رسد. پژو 405 SLX نیز به پیشرانه TU5 مجهز شده‌است؛ هرچند این پیشرانه 1/6 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XU7 کم‌مصرف‌تر، کم‌صداتر و بادوام‌تر است، اما برای استفاده در خودرویی همچون پژو 405، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود.

در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، می‌توانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغ‌هایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری ساده‌تر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده می‌شود. این مسئله در مورد پژو 405 GLX بیشتر دیده می‌شود؛ چراکه پیشرانه XU7 ذاتا پیشرانه پرسروصدایی است و ترکیب این پرسروصدا بودن با عایق‌بندی ضعیف کابین، نتیجه‌ای فاجعه‌بار به دنبال دارد. تست رانندگی ضمن این‌که نوع سواری خودرو را مشخص می‌کند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان می‌سازد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال ۱۹۸۸ میلادی پژو ۴۰۵ اسپرت، لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. کار تولید و مونتاژ این خودرو در ایران، توسط ایران‌ خودرو در دهه ۷۰ شمسی آغاز شد. هیچ گونه تفاوتی از نظر مشخصات فنی موتور و فضای کابین ندارد و تنها از سوخت گاز در این خودرو استفاده می شود. از مهم ترین معایب مربوط به این خودرو می توان به کم بودن فضای صندوق عقب به دلیل اشغال شدن آن توسط کپسول گاز اشاره کرد. هم چنین گشتاور پایین آن نیز یکی دیگر از معایب مربوط به این مدل به حساب می آید. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین مونتاژ مثل ویژگی‌های فنی و داخل کابین و استهلاک بالا، خرید ۴۰۵ دوگانه سوز توصیه نمی‌شود.

پژو 405 در حال حاضر در سه نوع مختلف تولید و عرضه می شود که شامل پژو 405 GLX، پژو 405 SLX و پژو 405 دوگانه سوز (CNG) می شود. جالب است بدانید، پژو ۴۰۵ با پسوند GLX از سال ۱۳۷۵ وارد بازار شد و تولید این خودرو همچنان ادامه دارد؛ اما طبق گفته سازمان استاندارد، تولید و عرضه این مدل نوستالژی و قدیمی قرار بود از دی‌ماه ۱۳۹۷ متوقف شود. ایران‌ خودرو در سال ۱۳۶۸ تصمیم به تولید پژو ۴۰۵ در ایران گرفت و از آن زمان تاکنون، روند تولید آن ادامه دارد. پژو ۴۰۵ ایران‌خودرو مدتی با موتور ۲.۰ لیتری کاربراتوری عرضه شد که به دلیل قدرت زیاد و توانایی‌های فنی مطلوب، مورد استقبال مردم قرار گرفت؛ اما پس از مدتی تولید پژو ۴۰۵ با موتور کاربراتوری متوقف و موتور ۱.۸ لیتری جایگزین آن شد.

ازجمله اینکه در سال ۱۹۸۸ جایزه بهترین خودرو سال اروپا را با بالاتری آرا ممکن از آن خود کرد. تولید این خودرو در اروپا در سال ۱۹۹۷ و پس از فروش ۲.۵ میلیون واحدی در سراسر جهان خاتمه یافت؛ اما این اتفاق در چند کشور ازجمله ایران رخ نداد. شرکت ساپکو نیز از سال 1373 قطعات پژو 405 را جابجا کرد و تا سال 1377 بیش از نیمی از قطعات این خودرو را تامین کرد و خودروی پژو 405 در آن زمان یکی از زیباترین خودروهای بازار ایران به شمار می رفت.

اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم. در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگیهای رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای خودرو بسیار مهم است.در جداول بالا قیمت آنلاین خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند. لطفا برای مشاهده آخرین قیمت خودرو برای سایر برندها روی لوگوی برند مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید. پژو ۴۰۵، یک سدان خانوادگی فرانسوی است که نخستین بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو رونمایی شد و توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

پژو ۴۰۵ GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که قادر به تولید قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۳ نیوتن‌متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعتِ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از نقاط قوت پژو 405 می توان به کابین جادار، لوازم یدکی فراوان، خدمات پس از فروش گسترده و خدمات تعمیراتی خوب، عملکرد نسبتا خوب سیستم تعلیق و ارائه یک سواری نه چندان خشک اشاره کرد. چراغ‌های جلو نیز به صورت چهارضلعی فوق‌العاده ساده در کنار جلوپنجره‌ای کشیده با نوارهای افقی جای داده شده‌اند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است. در نمای جانبی از زه‌های بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است. 6 لیتری (TU5) نیز برای مدل SLX قابل سفارش شد درحالیکه پیشرانه مدل GLX آن در نسخه های بنزینی و دوگانه‌سوز همچنان از نوع 1.

متأسفانه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز همچون مدل پایه خود از کیفیت ساخت بسیار پایینی برخوردار است که باعث شده این خودرو در بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نهایتاً ۲ ستاره کیفیت را کسب نماید. ازلحاظ ایمنی هم پژو ۴۰۵ اسپرت فقط به تجهیزات ایمنی مثل ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای و کیسه هوای راننده و سرنشین مجهز است و مانند دیگر محصولات ایران‌ خودرو دارای گارانتی و خدمات پس از فروش ۲۴ ماهه است. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین چه در ویژگی‌های فنی و چه در داخل کابین و استهلاک بالا، خرید آن توصیه نمی‌شود. بهتر است گزینه‌هایی همچون تندر ۹۰ دست‌دوم را در اولویت بگذارید. پژو ۴۰۵ در مدل دوگانه قیمت بالاتری از GLX دارد و باید بگوییم که هر دو این خودروها به دلیل قدیمی شدن طراحی اکنون دیگر طرفدار زیادی ندارند و خریداران خودروهای دست‌دوم ایرانی و چینی را در اولویت خرید قرار می‌دهند. این خودرو یکی از اولین نمونه از انواع مدل های 405 در ایران است که در سال 1372 در بازار عرضه شد.

اما به طور کلی در مقایسه سرعت و شتاب پایین و همچنین هزینه های بالای تعمیر ایرادات موتور TU5 در نسخه SLX می‌توان گفت که پژو 405 GLX بهترین مدل پژو 405 است. ازآنجایی‌که از عمر طراحی پژو ۴۰۵ حدود ۳۰ سال می‌گذرد، طبیعی است که نمی‌توان ایمنی و سطح بالای تجهیزات رفاهی را از آن انتظار داشت. نسل اول پژو 405 به نام پژو GLX با موتور 4 سیلندر L3 در لیست خودروهای پر مصرف قرار دارد، اما نسل جدید پژو 405 یعنی پژو 405 slx از مصرف سوخت بهتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است و دلیل اصلی آن هم موتور 4 سیلندر TU5 آن می باشد. کافیست نگاهی به قیمت پژو ۴۰۵ در بازار آَشفته خودرو بیاندازید؛ افرادی که خواهان خرید پژو ۴۰۵ هستند، باید هزینه بسیاری را بپردازند؛ از همین رو حداقل انتظار برای خریداران، آپشن‌های اولیه استاندارد برای خودرو است. تنها آپشنی که در پژو ۴۰۵ به‌چشم می‌خورد آینه برقی آن هم در مدل‌های جدید است و خبری از آپشن‌های بروز و جدید در این خودروی قدیمی نیست.

از معایب اصلی این خودرو نسبت به مدل پژو ۴۰۵ GLX را می‌توان در گشتاور پایین و کمبود فضای صندوق‌عقب خودرو به دلیل وجود مخزن گاز دید. چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟قیمت خودرو صفر همواره برای خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه برای مشتریان خودروی صفر و چه برای خریداران و فروشندگان خودروی کارکرده. قیمت به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد.

پژو 405 در سال‌های ابتدایی تولید به یک پیشرانه دو لیتری کاربراتوری مجهز شده بود که با کد XU92C شناخته می‌شد، اما پس از مدتی موتور انژکتور 1. 8 لیتری با کد XU7JP/L3 جایگزین آن شد که توان و مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه اولیه برخوردار بود. البته این نسخه معایبی نیز نسبت به مدل 405 SLX دارد همچون مشکلات موتوری و واشر سرسیلندر.

پیشرانه- شرکت خودروسازی پژو فرانسه در سال اواخر دهه ۹۰ میلادی خودرویی با نام پژو ۴۰۵ که جزوی از سدان های کلاس D محسوب می‌شد به بازار عرضه کرد. درواقع وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شده‌است تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیس‌لیفت از نظر توانمندی‌های فنی، یک پله پایین‌تر از پژو 405 GLX قرار بگیرد. کابین پژو 405 در طول 30 سال گذشته تنها یکبار توسط مجموعه ایران خودرو تغییر یافته است و قبل از این تغییر، یک کابین ساده در این خودرو قرار گرفته بود.

درواقع پس از گذشت چند ماه از رانندگی با پژو 405 SLX و 405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده می‌شود که بسیار آزاردهنده است. طبق اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی پژو 405 برابر با 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با سایر سدان‌های موجود در این رنج قیمتی کمی غیر اقتصادی به نظر می‌رسد. در این مقاله به نقد و بررسی پژو 405 و مزایا و معایب آن می پردازیم.

موتور کاربراتوری و 2 لیتری این خودرو باعث شده بود تا این خودرو بتواند از نظر سرعت و شتاب عملکرد خوبی داشته باشد. شاید یکی از ایرادات بزرگ این خودرو نسبت به مدل های جدید 405 مصرف سوخت بالای آن باشد. سیستم ترمزها با نوع موتور هماهنگی دارد و ترمزهای دیسکی با ابزار اندازه‌گیری شناور در قسمت جلو، ترمز کاسه‌ای عقب، فرمان هیدرولیک، ضربه‌گیرهای کناری تمام درها، ایمنی در کوچک‌ترین جزئیات در نظر گرفته‌شده است. درب‌های مستحکم پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز محافظت مسافران را در حوادث رانندگی ضربات کناری افزایش می‌دهند. پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ایران‌خودرو رقبایی چون پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، رانا، تندر ۹۰ و پژو پارس را در مقابل خود می‌بیند که قیمت پایین‌تری از همه مدل‌های یادشده دارد. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز به‌جز بهره‌مند شدن از سوخت گاز، ازلحاظ فنی هیچ تفاوت دیگری با مدل قبلی ۴۰۵ ندارد.

۴۰۵ دوگانه سوز ایران خودرویی رقبایی چون پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، تندر ۹۰، پژو پارس، رانا و ام وی ام ۵۳۰ را در مقابل خود می‌بیند که قیمت پایین‌تری از همه مدل‌های یادشده دارد. یکی از مهم‌ترین معایب پژو 405 SLX و 405 GLX مربوط به پیشرانه‌های این خودروها است. پژو 405 GLX سال‌ها است که با پیشرانه 1/8 لیتری XU7 تولید می‌شود. این پیشرانه 8 سوپاپ، ساختاری قدیمی دارد و بازدهی پایین و مصرف سوخت بالا از معایب عمده آن به‌شمار می‌رود، اما این تمام ماجرا نیست و معضل خرابی مکرر واشر سرسیلندر پیشرانه XU7 از مشکلات عمده این خودرو محسوب می‌شود. پژو ۴۰۵ با پسوند GLX از سال ۱۳۷۵ وارد بازار شد و تولید این خودرو همچنان ادامه دارد؛ اما طبق گفته سازمان استاندارد، تولید و عرضه این مدل نوستالژی و قدیمی قرار بود از دی‌ماه ۱۳۹۷ متوقف شود.

این موتور فرانسوی الاصل که همه ما آن را با نام XU7JP/L3 می‌شناسیم، نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید تا این سدان 1100 کیلوگرمی بتواند در عرض 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. همان طور که در بالا نیز گفته شد تفاوت زیادی در انواع مدل های 405 وجود ندارد و نمی توان مقایسه جزئی بین انواع مدل های 405 انجام داد ولی به طور کلی می‌توان گفت که بهترین مدل پژو 405 در بین انواع مدل های 405 همان پژو 405 GLX بنزینی است. شرکت ساپکو (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) نیز از سال ۱۳۷۳ بیش از ۵۰ درصد قطعات پژو ۴۰۵ را بومی‌سازی و تا سال ۱۳۷۷ ۷۰ درصد از قطعات این خودرو را تأمین نمود. این مورد به سال های 83 و 84 برمی گردد که به دلیل عدم استفاده از بست استاندارد در مجموعه سوخت رسانی خودرو، فاجعه های بزرگی به بار آمد. 0 لیتری عرضه می‌شد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.

پژو 405، خودرویی مونتاژی و البته محبوب در کشور می باشد که دارای مزایا و معایبی است و این در حالی است خط تولید ابتدایی این خودرو به حدودا 30 سال میرسد و اما باز برخی از مشکلات در این خودرو هنوز پابرجا هستند. بهتر است اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان را داشته باشید گزینه‌هایی همچون تندر ۹۰ دست‌دوم را در اولویت بگذارید. شاید جالب باشد بدانید که پژو 405 توسط شرکت معروف ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده است، شرکتی که خودروهای معروفی مانند فراری 599 و مازراتی کواتروپورو را طراحی کرده است. پژو 405 در بخش فنی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 بهره می‌برد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر گشتاور را در 3000 دور در دقیقه تولید نماید.

کار تولید و مونتاژ این خودرو در کشورمان توسط ایران خودرو در سال 1370 آغاز شد. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت می‌شود که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. باتری پژو 405 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. همچنین وجود امکانات قدیمی مثل دستی بودن تنظیم آینه و بالابر شیشه و تنظیم صندلی، از دیگر ایردات این خودرو است که البته با توجه به سال ساخت این خودرو نبود امکانات حتی ساده امروزه هم طبیعی است.

ايران خودرو با توجه به نياز مشتريان اين خودروي محبوب، هم اكنون توليد دو مدل باحجم موتور 1. داشبورد جديد و يكپارچه اين خودرو علاوه بر طراحي داخلي زيبا و وجود تجهيزات رفاهي مناسب، مجهز به كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو نيز شده است. که تماشای کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویه‌شده و به‌روز خودرو را به همراه داشته باشد. پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود.

کابین جدیدی که در این خودرو قرار گرفته است، یک تغییر مناسبی بود چرا که نسبت به طراحی های روز تغییر پیدا کرد و تا حدودی قابل قبول شد چرا که کابین ابتدایی آن بسیار ساده و البته تکراری شده بود. با این وجود کابین جدید هم طراحی نسبتا قابل قبول و همچنین یک دستی را دارد که دکمه ها و آپشن ها به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند. از آنجایی که در بازار ایران پژو 405 در رده محصولات نسبتا ارزان و مقرون به صرفه طبقه بندی می شود، در نتیجه نمی توان از این خودرو انتظار آپشن های رفاهی و ایمنی گسترده را داشت. البته در سال های اخیر اضافه شدن دو ایربگ استاندارد باعث ارتقای کیفیت این محصول از نظر ایمنی شده است. در واقع وزن نسبتا بالای این خودرو باعث شده‌است تا شتاب و کشش پژو 405 SLX چندان مناسب نباشد و این نسخه فیس‌لیفت از نظر توانمندی‌های فنی، یک پله پایین‌تر از پژو 405 GLX قرار بگیرد.

از آنجایی که از عمر پژو 405 حدود 30 سال می گذرد، طبیعی است که نمیتوان ایمنی و سطح بالای تجهیزات را از آن انتظار داشت. پژو 405 ابتدا تنها با موتور 1.8 لیتری با کد XU7 عرضه می شد تا اینکه ایران خودرو تیپ SLX 405 را با تغییرات ظاهری محدود و موتور 1.6 TU5 نیز عرضه کرد. پژو 405 از امکانات فنی و رفاهی همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که البته این تجهیزات و امکانات شاید از پایه ای ترین سطح امکانات خودرو های روز نیز پایین تر باشد. برخلاف بیشتر خودروهایی که هم‌زمان با پژو ۴۰۵ دوگانه سوز وارد بازار شدند، هماهنگی خوبی در ترکیب رنگ فضای داخلی بارنگ بدنه وجود دارد و این موضوع به‌خوبی رعایت شده است. بااینکه نوع و کیفیت مواد بکار رفته در تولید این خودرو نسبت به نمونه خارجی تغییر پیداکرده و درواقع کمتر شده، اما با این هم می‌توان نمره قابل قبولی را به این خودرو داد. کنسول میانی این خودرو شامل دو دریچه کولر یا بخاری، پنل ساعت و کلیدهای خاموش و روشن، پنل تنظیمات کولر و بخاری، پنل سیستم صوتی و جاسیگاری است که معمولاً هم بارنگ مشکی تولید می‌شود.

زیرا شیپور به شما کمک می‌کند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.

اما مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو 405 GLX 1800، ظاهر قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات این پیرمرد فرانسوی در بازار ایران خواهد بود. در سال 1987 شرکت فرانسوی پژو خودرویی به نام پژو 405 را روانه بازار کرد که یکی از سدان های بزرگ محسوب می شود و در سال 1988 عنوان بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. مهم ترین معایب پژو 405 در طول تمام سال های حضور در بازار ایران، معایب فنی آن هستند.

سال 1383 ایران‌ خودرو نمونه اقتصادی 405 را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. یکی دیگر از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX، کیفیت ساخت پایین این خودروها است.

در این بخش نقاط ضعف و معایب 405 را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم. SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. به خصوص در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *