مقایسه قیمت خودروهای وارداتی در ایران و خارج از کشور+ جدول
بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینهها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمتهای قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. این تصمیم با واکنشهای متفاوتی از سوی کارشناسان و فعالان بازار خودرو مواجه شده است. برخی از کارشناسان این اقدام را مثبت ارزیابی کرده و معتقدند که حذف قیمتگذاری دستوری میتواند به افزایش رقابت و کاهش قیمتها در بلندمدت منجر شود.
به همین دلیل، قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی در بازار با قیمت مصوب نمایندگی اختلاف زیادی دارد که این موضوع خودروهای وارداتی را به گزینهای جذاب برای سرمایهگذاری و کسب سود تبدیل کرده است. در این نشست که با موضوع بازنگری دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری برگزار شد، اعضای شورا پس از بحث و بررسیهای گسترده به این نتیجه رسیدند که بازار خودروهای وارداتی میتواند با تکیه بر سازوکار عرضه و تقاضا و رقابت میان واردکنندگان، به تعادل قیمتی دست یابد. این اقدام در حالی صورت میگیرد که بازار خودروهای داخلی و مونتاژی همچنان به دلیل شرایط انحصاری موجود، مشمول دستورالعملهای نظارتی و قیمتگذاری شورای رقابت باقی خواهد ماند. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس لیست خودروهای وارداتی، قیمت خودرو وارداتی النترا ۲۰۲۳ حوالی ۲ میلیاردو۶۲۰ میلیون تومان است.
این خودرو با طراحی ساده و امکانات مناسب، گزینهای اقتصادی و کارآمد برای خریدارانی است که بهدنبال یک خودروی کوچک و کممصرف هستند. برای خرید خودروهای وارداتی سراغ جدیدترین مدلی که در بازار موجود است بروید حتی اگر اختلاف قیمت قابلتوجهی با یک مدل قدیمیتر داشته باشد زیرا هرچه مدل خودرو جدیدتر باشد طی سالهای بعد کمتر دچار افت قیمت خواهد شد. بهعنوانمثال، درحالحاضر برخی خودروهای وارداتی با مدلهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در بازار قابل خریداری هستند و اگر قصد خرید دارید مدل جدیدتر را انتخاب کنید. از سوی دیگر، برندهای چینی از این لحاظ شرایط خیلی خوبی نخواهد داشت و ممکن است با افت قیمت زیادی مواجه شوند. بااینحال، تمام خودروهای وارداتی هم چنین شرایطی ندارند و حتی برخی مدلها در بازار قیمت کمتری نسبت به قیمت نمایندگی پیدا کردهاند؛ بنابراین، اگر به دنبال سرمایهگذاری روی خودروهای وارداتی هستید، باید سراغ مدلهایی بروید که اختلاف قیمت بیشتری در بازار دارند.
به گزارش فارس، مشکلاتی که در زمینه تولید و واردات خودرو طی سالهای گذشته وجود داشته باعث تلاطم در بازار خودرو و افزایش قیمت خودرو طی سالهای گذشته شده است. در سالهای اخیر با افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائل زیستمحیطی و نیاز به کاهش آلودگی هوا، خودروهای برقی به یکی از گزینههای محبوب در بازارهای جهانی تبدیل شدهاند. در ایران هم با توجه به مشکلات آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و افزایش قیمت سوختهای فسیلی، تقاضا برای خودرو برقی رو به رشد است؛ اما انتخاب بهترین خودروی برقی در ایران، بهدلیل محدودیتهای وارداتی و تنوع کم مدلها، چالشهایی را بههمراه دارد. با ما همراه باشید تا به بررسی مدلهای پرفروش خودروهای برقی و هیبریدی در ایران، مقایسه قیمتها و ویژگیهای آنها بپردازیم تا به شما در انتخاب بهترین خودروی برقی بازار ایران کمک کنیم. از بین خودروهای وارداتی جدید به کشور، قیمت کیا سلتوس و تویوتا کرولا بیشترین میزان توجه را به خود جلب خواهد کرد.
معمولاً خودروهای بزرگتر با پیشرانههای قویتر و آپشنهای بیشتر سود بیشتری نسبت به خودروهای اقتصادی جمعوجور دارند. شرط پلاک فعال نیز برای ثبت نام کنندگان این گونه است که در صورت دارا بودن خودرویی با عمر زیر ۵ سال امکان ثبت نام برای شخص وجود ندارد. به بیانی دیگر خودرویی که پلاک فرد بر روی آن نصب است باید عمرش بیش از ۵ سال باشد (مدل خودرو پایین تر از ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۹).
این قیمتها مربوط به مبادی ورودی خودروها هستند و هزینههای اضافی مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، هزینه شمارهگذاری و حمل نیز باید به آن اضافه شود. سامانه خودروهای وارداتی یک پلتفرم دولتی است که به توزیع و فروش خودروهای وارداتی از طریق فرآیندهای شفاف و مدیریتشده کمک میکند. آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده مینمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت . اگر بهدنبال یک خودروی اسپرت و مقرونبهصرفه هستید که ترکیبی از عملکرد قدرتمند و طراحی جذاب را داشته باشد، خرید تویوتا لوین میتواند یک انتخاب عالی محسوب شود. مصرف سوخت بهینه و سیستمهای ایمنی پیشرفته، تویوتا لوین را به گزینهای مطمئن و کارآمد برای استفادههای شهری و جادهای تبدیل کرده است.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. تبصره 4- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آییننامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار میگیرد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
مطابق انتظار کارشناسان و فعالان بازار خودرو، قیمت خودروهای وارداتی جدید با اختلاف قابلتوجهی نسبت به نرخ کارخانه در بازار آزاد ثبت شده است. علاوه بر برند، مدل خودرو هم روی میزان سود تأثیرگذار است و مدلهایی که قبلاً در بازار کشورمان حضور داشتهاند و بین خریداران شناختهشدهتر هستند معمولاً اختلاف قیمت بیشتری در بازار پیدا میکنند. علاوه بر این، خریداران خودروهای وارداتی در ایران عمدتاً به خودروهای بزرگتر، قویتر و مجهزتر علاقه دارند و به خودروهای خیلی اقتصادی و کوچک با پیشرانههای کمتوان و آپشنهای اندک حتی از برندهای معتبر چندان روی خوشی نشان نمیدهند. بهعنوانمثال، درحالیکه کیا اسپرتیج در بازار اختلاف قیمتی بیش از ۲.۳ میلیارد تومان دارد، اختلاف قیمت کراساوور کوچک کیا سونت تنها حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.
در مقابل، گروهی دیگر ابراز نگرانی کردهاند که در نبود نظارت کافی، ممکن است واردکنندگان با افزایش بیرویه قیمتها، فشار مضاعفی بر مصرفکنندگان وارد کنند. آئودی Q۵ E-Tron، مدلهای کیا اسپرتیج و K۵ (اپتیما)، کراساوورهای هیوندای کُنا و توسان، تویوتا کرولا کراس و میتسوبیشی اوتلندر از پرسودترین خودروهای وارداتی حال حاضر هستند. بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینهها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمتهای قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. قیمت MG۵ با ملاک قرار دادن نرخ روز دلار، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان است و قیمت MG GT با همین دستفرمان به یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان میرسد.
بستیون T77 یک کراساوور کوچک است که با خودروهایی نظیر تیگو 7 پرو به رقابت خواهد پرداخت. در سوی دیگر اما هونگچی H5 یک سدان لوکس است که با نرخی گرانبها به متقاضیان عرضه خواهد شد. دو محصول دیگر لیست قیمت جدید، کراساوورهای وارداتی ماموت خودرو یعنی جتا VS5 و جتا VS7 هستند. این خودروها به همراه جتا VA3 در تابستان امسال معرفی شدند و طی ماههای آینده تحویل خریداران خواهند شد. علاوه بر تعرفه نباید از مالیات و عوارض گمرکی هم چشم پوشی کرد، زیرا نقش مهم و موثری در افزایش قیمت خودرو دارند.
به گزارش پدال، در نشست اخیر شورای رقابت که امروز با حضور اعضای این شورا برگزار شد، تصمیم مهمی در راستای اصلاح سازوکارهای تنظیم بازار خودرو اتخاذ گردید. بر اساس مصوبه جدید این شورا، از این پس خودروهای وارداتی از شمول قیمتگذاری دستوری خارج شده و شورای رقابت دخالتی در تعیین قیمت این خودروها نخواهد داشت. این تصمیم با هدف ایجاد فضای رقابتیتر در بازار خودروهای وارداتی و کاهش مداخلات مستقیم در قیمتگذاری گرفته شده است. یکی از مهمترین ابزارهای دولت برای منصرف کردن مشتریان از خرید خودروهای وارداتی، تعرفههای سنگین است. به نظر میرسد که مهمترین علت ایجاد شکاف بین قیمت محصولات خارجی بازار ایران با بازارهای جهانی، تعرفه به انضمام عوارض و مالیات بوده است. یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار روی سود خودروهای وارداتی، محبوبیت برند خودرو در بین خریداران ایرانی است.
تصور کنید یک خودرو وارداتی در بازارهای جهانی با قیمت یک میلیارد تومان به فروش میرسد، اما وقتی همان محصول به بازار ایران راه پیدا میکند، دو برابر قیمت گذاری میشود. اختلاف قیمت عجیب و نجومی محصولات خودروسازان خارجی در مقایسه با بازارهای جهانی، سوال مهمی است که همواره ذهن خریداران را مشغول کرده است. اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در ایران با بازارهای جهانی، تبدیل به معضل اساسی بازار خودرو کشور شده که باید برای آن راه حلی پیدا کرد. در پاییز ۱۴۰۱ پس از چند سال ممنوعیت و بعد از کشوقوسهای فراوان، سرانجام واردات خودرو به کشورمان دوباره آغاز شد. در این دوره از واردات خودرو به کشور هرچند تمرکز روی واردات خودروهای اقتصادی بود ولی تعرفه واردات و هزینههای مختلف باعث شده این خودروها عملاً از دسترس بخش عمدهای از جامعه خارج باشند. همچنین سازوکار عرضهٔ این خودروها از طریق قرعهکشی در سامانهٔ یکپارچه موجب شده خریداران نتوانند بهراحتی خودروی موردنظر خود را خریداری کنند و همهچیز به شانس گره بخورد!
بعد از اعمال تعرفه 95 درصدی، بهای خودرو تقریبا دو برابر شده و به بیش از دو میلیارد تومان میرسد. طبیعی است که قیمت خودروهای وارداتی وابستگی مستقیمی به قیمت ارز در کشور داشته باشد و درنتیجه با هرگونه افزایش در قیمت ارز، قیمت خودروهای وارداتی هم بیشتر میشود. قیمت قطعی این خودروها در مبادی ورودی بوده و هزینهها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث ،مالیات بر ارزش افزوده، هزینههای شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمتهای فوق اضافه می شود. این قیمت ها بهصورت مرتب و با توجه به تغییرات بازار، بهروزرسانی میشوند تا شما کاربران گرامی بتوانید تصمیمات آگاهانهتری برای خرید خودروهای وارداتی بگیرید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط ثبتنام خودروهای وارداتی و اطلاعیه های فروش، میتوانید این صفحه از پدال را دنبال کنید.. نسخهای از تویوتا لوین وارداتی که به موتور هزار و ۲۰۰ سیسی مجهز شده، ۱۸ هزار دلار میارزد.
اما خریداران MG۵ باید یک میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان پرداخت کنند و پولی که اتوموبیلسازی فردا از متقاضیان MG GT دریافت میکند، به یک میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان میرسد. بهزبان ساده قیمت دلار برای خریداران MG۵ درحال حاضر ۱۰۳ هزار تومان حساب شده و برای خریداران MG GT به ۱۰۷ هزار تومان میرسد. برای خرید خودروی هیبریدی یا برقی با شرایط مناسب و خدمات پسازفروش مطمئن از نمایندگیهای معتبر و شناختهشده استفاده کنید. سپند خودرو یکی از مجموعههای معتبر در زمینه فروش خودروهای هیبریدی و برقی در ایران است که با ارائه خدمات متنوع و شرایط فروش اقساطی به شما در خرید خودروی موردنظرتان کمک میکند. حال بانک مرکزی مقصر است، زیرا میتواند نرخ ارز اعمال شده برای واردات خودرو را کاهش دهد.
به همین خاطر است که خودرو وارداتی پس از طی مراحل فوق به قیمتهای نجومی به فروش میرسد. بنابراین به این نتیجه میرسیم که از مهمترین دلایل ایجاد شکاف عمیق بین قیمت خودروهای وارداتی در بازارهای جهانی، سیاستهای تعرفهای است. بررسی قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، نشان میدهد که قیمت توسان ۲۰۲۳ در بازار آزاد و نمایندگی به ترتیب ۴ میلیاردو۳۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیاردو۴۵۰ میلیون تومان است. بر اساس اطلاعیه منتشرشده از سوی شورای رقابت، این تصمیم پس از بررسیهای کارشناسی و با هدف تقویت رقابت در بازار خودروهای وارداتی و کاهش شکاف قیمتی میان نرخهای مصوب و بازار آزاد اتخاذ شده است. در این اطلاعیه آمده است که آزادسازی قیمتها میتواند به بهبود عرضه و افزایش تنوع خودروهای وارداتی در بازار کمک کند. به اطلاع کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) میرساند، از ساعت ۱۵ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۱۱ تا ساعت ۲۳ ۵۹ روز شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۱۷ میتوانند ثبتنام انجام داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.
کیا سلتوس با قیمت تقریبی دو میلیارد و 155 میلیون تومان، دومین خودرو گران در لیست قیمت خودروهای جدید وارد شده به کشور است. براساس گزارشی که مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در مهرماه امسال منتشر کرد، قیمت خودروهای وارداتی (مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷) در داخل کشور نسبت به خارج از کشور (مدل ۲۰۲۲) به صورت میانگین ۲۸۱ درصد بیشتر است. تویوتا کرولا، بستیون T77، هونگچی H5 و دو محصول جتا از جمله خودروهای جدیدی هستند که قیمت آنها اکنون در مبادی ورودی به کشور مشخص شده است.
در این لیست با 20 سوپر خودروی شگفت انگیز بسیار گرانقیمت دنیا در سال 2024 آشنا شوید. بااینحال، اصلاح برخی چالشها مانند کاهش هزینههای اضافی و افزایش تنوع محصولات، میتواند به بهبود عملکرد این سامانه کمک کند. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. لازم به ذکر است که جهت ثبت نام خودرو در سامانه باید ۲۴ ساعت از وکالتی کردن حساب ها بگذرد تا سامانه اجازه ثبت نام به متقاضی را بدهد. هرگونه استفاده از محتوای این سایت بدون اجازه این شرکت غیر مجاز بوده و پیگرد قانونی دارد.
من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم. از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانههای مختلفی همکاری کردم. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
علیرغم تمام تلاشهایی که انجام شده، سیاستگذار با سیاستهای اشتباه و ناقص خود در زمینه ارز، اجازه عرض اندام در این زمینه را نداده و واردات خیری از این مجوز دست و پا شکسته ندیده است. اضافه شدن عوارض و مالیاتها، قیمت نهایی خودروها را به میزان زیادی افزایش میدهد.برخی مصرفکنندگان از محدودیت در انتخاب مدلها و برندهای خاص گلایه دارند. خودروهایی مانند هیوندای کونا یا نیسان سیلفی در بازارهای جهانی قیمتی رقابتی دارند، اما در ایران با افزایش هزینهها مواجه میشوند.
خودروهای کمتر شناختهشده حتی از برندهای معتبری مثل کیا و هیوندای هم سود کمتری را به دنبال دارند. بهعنوانمثال، خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپرتیج، کیا اپتیما (K۵) و میتسوبیشی اوتلندر سابقهٔ زیادی در بازار ایران دارند و درنتیجه بین خریداران محبوب و پرتقاضا هستند. واضح است که بهدلیل واردات کند و قطرهچکانی خودروهای جدید، تأثیر مسئله واردات بر بحث کنترل قیمتها بسیار ناچیز است. تا زمانی که تعداد گستردهای از خودروهای وارداتی محبوب نظیر هیوندای الانترا، هیوندای توسان، کیا K5 (کیا اپتیما) و کیا اسپورتیج وارد بازار نشوند، بهای اتومبیلهای خارجی کارکرده موجود در بازار کاهش نمییابد.
اکسنت ۲۰۲۳ که یکی از خودروهای ارزان قیمت وارداتی محسوب میشود در نمایندگی یک میلیاردو۸۶۵ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. یکی از نکات مهم در تحلیل قیمت خودروهای وارداتی، مقایسه آنها با بازارهای بینالمللی است. بهعنوان مثال قیمت تویوتا لوین در چین یا اروپا بسیار کمتر از قیمت نهایی در ایران است.
مطابق انتظار کارشناسان و فعالان بازار، قیمت خودروهای وارداتی جدید با اختلاف قابلتوجهی نسبت به نرخ کارخانه در بازار آزاد ثبت شده است. در این مقاله از سایت مزایدات و مناقصات، به تحلیل و مقایسه جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی ارائهشده در این سامانه و شرایط ثبت نام آنها میپردازیم. از این تعداد، قیمت پایه قطعی در مبادی ورودی ۲ خودرو مشخص شده است و قیمت دیگر خودروها به صورت علی الحساب در مبادی ورودی اعلام شده اند. شورای رقابت همچنان خودروهای ساخت داخل را مشمول انحصار و قیمت گذاری دستوری اعلام کرده است. سوزوکی سوئیفت هیبرید یکی از خودروهای کوچک و اقتصادی در بازار ایران است که با توجه به ابعاد جمعوجور و مصرف سوخت پایین برای استفادههای شهری بسیار مناسب است. موتور هیبریدی سوئیفت یک موتور بنزینی کوچک و یک موتور الکتریکی دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن به حدود 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسد.
برخی کارشناسان بازار خودرو معتقدند که این تصمیم میتواند به کاهش التهابات قیمتی کمک کند، اما عدهای دیگر نسبت به احتمال افزایش قیمتها در کوتاهمدت ابراز نگرانی کردهاند. در حال حاضر خودرو خارجی به عنوان یک کالای لوکس، دور از دسترش عموم شهروندان است و تنها کسانی که میتوانند سوار یک دستگاه تویوتا کرولا شوند، ثروتمندان جامعه هستند. طی سالهای اخیر خرید خودرو وارداتی آرزوی بسیاری از مردم شده و این حقیقت را نمیتوان انکار کرد یا نادیده گرفت. یکی از مهمترین دلایل آزادسازی واردات خودرو از سال 1401 به بعد، تنظیم بازار و رفع نیاز مشتریان بوده تا ضمن ایجاد بازار رقابتی، دسترسی مردم به خودروهای مدرن و روز دنیا بیشتر شود.
برخی از این خودروها قبلا در بازار عرضه شدهاند و پیشتر قیمت نهایی آن ها مشخص شده بود. تبصره 3- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده مینمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت . به طوری که اختلاف بین قیمت داخل و قیمت خارج برخی از خودروهای سواری وارداتی به بیش از ۵۰۰ درصد رسیده است. به طوری که اختلاف بین قیمت داخل و قیمت خارج برخی از خودروهای سواری وارداتی به بیش از ۵۰۰ درصد رسیده است.
طبق آخرین اخبار خودرو، تا پیش از اینکه واردات خودرو در سال 2018 ممنوع اعلام شود، قیمت خودروهای خارجی کشورمان منطقیتر از الان بوده است. میانگین قیمت محصولات وارداتی به کشور حدود 250 درصد بوده که بسیار بیشتر از نرخ مصوب جهانی آنها است. آمارها پس از آزادسازی واردات از سال 1401 به بعد نشان میدهد که میانگین قیمت خودروهای وارداتی به کشور در مقایسه با قیمت جهانی آنها بیش از 110 درصد است. براساس گزارشی که مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در مهرماه امسال منتشر کرد، قیمت خودروهای وارداتی (مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷) در داخل کشور نسبت به خارج از کشور (مدل ۲۰۲۲) به صورت میانگین ۲۸۱ درصد بیشتر است. پس از گذشت دو سال و اجرای کُند فرمان آزادسازی واردات خودرو، بالاخره خودروهای وارداتی در تعدادی محدود به جادهها و خیابانهای ایران رسیدهاند.
خروج خودروهای وارداتی از شمول قیمتگذاری دستوری، گامی در جهت آزادسازی اقتصادی و تقویت رقابت در این بخش از بازار خودرو است. ما معتقدیم این تصمیم میتواند به بهبود کیفیت خدمات ارائهشده توسط واردکنندگان و همچنین کاهش التهابات قیمتی در بازار کمک کند. البته نظارت بر عملکرد واردکنندگان و جلوگیری از ایجاد هرگونه انحصار یا سوءاستفاده احتمالی همچنان در دستور کار نهادهای نظارتی قرار خواهد داشت. به گزارش «تابناک» به نقل از فارس؛ مشکلاتی که در زمینه تولید و واردات خودرو طی سالهای گذشته وجود داشته باعث تلاطم در بازار خودرو و افزایش قیمت خودرو طی سالهای گذشته شده است. این خودرو با قیمت 1.75 میلیارد در مبادی ورودی به فروش میرسد که با افزایش 30 درصدی ناشی از عوارض، به حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد رسید. اگر تصمیم به خرید خودروی وارداتی دارید، سراغ خودروهایی بروید که قبلاً در بازار ایران حضور داشتهاند و بین خریداران شناختهشده هستند.
دیدگاهتان را بنویسید