مقایسه خودرو کاملترین مشخصات فنی ماشین داخلی و وارداتی ۱۴۰۳
در این مدت (۲۰۲۴) این خودروسازها در مجموع ۱ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۳۴ دستگاه خودرو تولید کرده اند. همچنین در این مدت یعنی از دی ماه ۱۴۰۲ تا دی ماه ۱۴۰۳ ۲۷۰ هزار و ۵۹۷ دستگاه خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی حاضر در این فهرست تولید شده است. جدیدترین ردهبندی شرکتهای خودروساز کشور و پرطرفدارترین خودروهای بازار منتشر شد. جک J۴ یکی از اقتصادیترین محصولات کرمان موتور، صبح امروز به ارزش ۹۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد. زیرا برخی از ویژگی های خودروهای ایرانی برای عده ای از مردم، مهمتر از خودروهای خارجی است.
اکستریم VX توربو در بازار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین با احتساب دلار ۹۳هزار تومانی به قیمت ارزی ۵۰هزار دلار و ۵۳۸ دلار فروخته میشود که با همین مبلغ در بازارهای جهانی میتوان خودروهایی با برند، کیفیت و امکانات بسیار بالاتر خریداری کرد. از آن سال اما قیمت وارداتیها ارقام نجومی به خود میبیند، ارقامی که هیچ سنخینی با بازار خودرو کشورهای همسایه و حتی اروپا ندارد.در مورد چرایی این جریان از یکسو باید در سیاستگذاریهای خودرویی دولت تامل شود و ازسوی دیگر رفتار دو طیف عرضهکننده و متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. آنچه مشخص است با توجه به دستورات و مقررات خودرویی هماکنون ویروس احتکار به جان بازار خودرو افتاده و تا پادزهری برای این ویروس یافت نشود، شرایط کنونی بر این بازار باقی خواهد ماند. اما آنچه هماکنون در بازار وارداتیها رخ داده منفک از بازار خودروهای داخلی نیست و با توجه به سیاستگذاری دولت، ویروس احتکار به جان این بازار نیز افتاده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با تداوم قیمتگذاری دستوری و ایجاد محدویت در عرضه خودرو ازسوی بخش خصوصی و عرضهکنندگان محصولات وارداتی، تزریق پادزهر به بازار احتکارزده خودرو دشوار بهنظر میرسد این در شرایطی است که فروکش این وضعیت مسیرهای روشنی دارد.
چنانچه آنها بخواهند محصولات تولید داخلی مانند دنا پلاس توربو شارژ با گیربکس معمولی؛ دناپلاس توربو شارژ با گیربکس اتوماتیک و شاهین را خریداری کنند باید حول و حوش ۴۱۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کنند. اما قصه محصولاتی که در شرکتهای خصوصی مونتاژ میشود به مراتب بدتر است و متقاضیان این خودروها برای در اختیار گرفتن این محصولات باید حسابهای خود را گاه تا ۸۵۰ میلیون تومان شارژ کنند. همان طور که اشاره شد نرخ ارز این روزها در دامنه ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان نوسان میکند. تبدیل مبالغ ریالی بالا به دلار با توجه به دامنه نوسان دلار در بازار آزاد به آن معناست که شما میتوانید با همین مبلغ، محصولاتی که قیمت پایه آنها در حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است را خریداری کنید.
این خودروها از نظر کیفیت ساخت، سیستمهای ایمنی فعال و غیرفعال، تکنولوژی و آپشن ها، در سطح بالاتری نسبت به دیگنیتی و فیدلیتی قرار دارند. بهای دلاری کوئیک دندهای ۵ هزار و ۱۶۱ دلار و ساینا دندهای ۵ هزار و ۲۱۵ دلار است. با بودجهای در حدود ۵ هزار و ۲۰۰ دلار در بازارهای جهانی میتوان خودروهایی مانند رنو کوئید، دچیا لوگان/ساندرو یا سوزوکی S-Presso را خریداری کرد. این خودروها اگرچه در رده اقتصادی قرار دارند، اما از نظر ایمنی، کیفیت ساخت و تکنولوژی، در سطح بالاتری نسبت به کوئیک و ساینا قرار دارند. شما در این بخش میتوانید به راحتی مشخصات فنی خودروهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. ماشین های ایران خودرو، ماشین های سایپا، ماشین MVM و محصولات برندهای خارجی همچون خودروهای پژو، خودرو های رنو، خودرو های تویوتا و برندهای لوکسی همچون خودرو BMW و خودرو مرسدس بنز نیز در این بخش حضور دارند.
ماموت خودرو نیز در این مدت علاوه بر رشد ۶۶ درصدی ۹۳۳۱ دستگاه خودرو تولید کرده و با یک پله ارتقا به جایگاه هفتم رسیده است. پس اگر برای مدت زمان طولانی، نیازمند خودرو هستید، بهتر است از خودروهای ایرانی استفاده کنید. اما اگر برای یک مراسم خاص و یا یک کار شخصی و اداری خاص، خودرو نیاز دارید، از رنت خودرو لوکس و خارجی استفاده کنید. در صفحه نمایش داده شده سازنده، مدل و سال تولید خودروی دوم را وارد کنید و روی دکمه سبز Done کلیک کنید. در فیلد اول شما باید برند خودرو، در فیلد دوم مدل خودرو و در فیلد سوم سال تولید را وارد کنید.
این خودرو مجهز به موتور هیبریدی کارآمد است که به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمک میکند. همچنین، فضای داخلی آن با امکانات رفاهی مدرن و تکنولوژیهای روز، راحتی و آسایش سرنشینان را تضمین میکند. کرولا کراس هیبرید 2024 بهعنوان یک گزینه ایدهآل برای خانوادهها و افرادی که به دنبال یک خودروی اقتصادی و کاربردی هستند، شناخته میشود. آخرین سایت امروز که در آن می توانید قیمت روز خودروهای خارجی را برحسب پوند مشاهده کنید سایت Carbuyer است.
در مورد خودروهای داخلی، اما بهرغم وجود انحصار قیمت گذاری دستوری هم وجود دارد؛ بنابراین این انحصار به نفع تولیدکنندگان تمام نمیشود بلکه این دلالان و واسطه گران هستند که با حضور در بازار خودرو شکاف قیمتی بین کارخانه و بازار را به نفع خود تمام کردهاند. همین واسطه گریها موجب ایجاد تقاضای کاذب و افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است. با نگاهی به قیمت ۱۲ خودرو داخلی و مونتاژی و مقایسه با خودروهای هم قیمت آنها در بازارهای جهانی، سعی شده به تحلیلی دقیقتر از وضعیت بازار خودروی ایران دست یافت. هیوندای النترا 2023 یک سدان مدرن و جذاب است که با طراحی شیک و دینامیک خود، توجه بسیاری از خریداران را جلب میکند. این خودرو به موتورهای کارآمد و گزینههای هیبریدی مجهز است که به بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی کمک میکند. فضای داخلی النترا با کیفیت بالا و تکنولوژیهای پیشرفتهای مانند سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی، قابلیتهای اتصال به گوشیهای هوشمند و امکانات ایمنی مدرن، راحتی و آسایش را برای سرنشینان فراهم میآورد.
این دو خودروساز با توجه به زیرساخت، تعدد پلتفرم ها همچنان از نظر تولید فاصله بسیار زیادی با سایر حاضران این جدول دارند. به گزارش هفت صبح به نقل از اسب بخار، پیج اینستاگرامی معتبر کاراینداستری آنا لایسیس (carindustryanalysis) در ادامه بررسی وضعیت تولید خودرو در ایران، ۱۰ خودروساز اول کشورمان را براساس آمار تولید ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲ تا دی ۱۴۰۳) معرفی کرده است. لاماری ایما در دسته محصولات محبوب مونتاژی در حال حاضر به قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. امیدواریم با پست امروز انزل وب به شما کمک کرده باشیم تا اطلاعات و مشخصات خودروهای مد نظر خود را با هم مقایسه کنید. اگر شما سرویس آنلاین دیگری برای مقایسه خودرو می شناسید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید. بعد از اینکه برای هر ۴ خودرو مورد نظر خود این کار را انجام دادید اسکرول را پایین بکشید و اطلاعات را بخوانید و مشخصات را مقایسه کنید.
اطلاعات نمایش داده شده خودروها بسیار کامل می باشد و از سایت هایی که در بالا به شما معرفی کردیم جامع تر است. آخرین سایت فارسی مقایسه خودرو که امروز در انزل وب خدمت شما معرفی می کنیم سایت دنیای خودرو می باشد. بعد از ورود به سایت در سمت راست، گوشه بالا سازنده خودرو و مدل خودرو را از منوهای کرکره ای انتخاب کنید و کمی منتظر بمانید تا نتیجه به شما نمایش داده شود. در قسمت اطلاعات نمایش داده شده، شما می توانید اطلاعات موتور، گیربکس، حجم موتور، دیفرانسیل، سیلندر، تعداد سوپاپ، اسب بخار، گشتاور، طول، عرض، ارتفاع، وزن، سایز تایر، حداکثر سرعت، شتاب، سوخت، ظرفیت مخزن، استاندارد محیط زیست، کیسه هوا، ترمز، صندلی، تهویه، پنجره، آینه، چراغ را مشاهده کرد. سایت خودرو بانک علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهد از طریق وب به مقایسه خودرو بپردازید بلکه شما می توانید اپلیکیشن خودرو بانک را در دستگاه های اندروید و آیفون خود دانلود و از آن استفاده کنید.
در نهایت، برای خریداران ایرانی، درک این تفاوتها میتواند به تصمیمگیری آگاهانهتر کمک کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. در این مطلب قصد داریم خودروهای داخلی را با جدیدترین نسل آنها در بازارهای جهانی مقایسه کنیم تا بهتر به میزان عقبماندگی صنعت خودروسازی کشورمان پی ببریم. بررسیها نشان میدهد در طول یک ماه اخیر بازار خودرو شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. طوری که بعضی از خودروها افزایش قیمت را تجربه کردند و برخی دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند.
این مقایسه قیمتی قبل از توقف واردات خودرو به کشور بود و آنچه جاده ورود خودروهای وارداتی را در آن زمان باریک میکرد تعرفهای بود که از سوی سیاستگذار کلان برای ورود خودرو در نظر گرفته میشد. البته در حال حاضر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور شاهد هستیم که خریداران برای محصولات وارداتی ۲۰۱۸ و حتی دست دوم، مبالغی را پرداخت میکنند که گاه میتوانند با تبدیل همان مبلغ به دلار خودروی ۲۰۲۱ در بازار بینالمللی بخرند. بدین ترتیب برخی از کارشناسان پیشنهاد میکنند که در حال حاضر این امکان برای سیاستگذار کلان وجود دارد که با توجه به رشد ۷ برابری نرخ ارز دیگر دست از محدودیتهای تعرفهای بردارد و اجازه دهد رشد نرخ ارز کار تعرفه را انجام دهد و خودرو با تعرفه صفر وارد شود.
این خودرو نسخهای لوکستر و بهروزتر از مدل اصلی دیگنیتی است که امروز به قیمت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به مشتری تحویل داده میشود. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ اعلام شد. روند قیمتی بازار خودرو در طول یک ماه اخیر، با توجه به نوسانات قیمت دلار ناپایدار بوده است. این بیثباتی در اوایل اسفند ماه شدت بیشتری از نیمه دوم آن در بین محصولات داشته است. در حال حاضر خودرو خارجی به عنوان یک کالای لوکس، دور از دسترش عموم شهروندان است و تنها کسانی که میتوانند سوار یک دستگاه تویوتا کرولا شوند، ثروتمندان جامعه هستند. طی سالهای اخیر خرید خودرو وارداتی آرزوی بسیاری از مردم شده و این حقیقت را نمیتوان انکار کرد یا نادیده گرفت.
وزارت صمت هم به این علت مقصر شناخته نمیشود که قیمت خودرو با نگاه به نرخ ارز رشد میکند و آنها نمیتوانند گام موثری در این زمینه بردارند. اطلاعات نمایش داده شده در این سایت نسبت به سایت های ایرانی کمتر است و بیشتر روی اطلاعات موتور، شتاب و قیمت مانور می دهد. همراهان همیشگی انزل وب امروز قصد داریم چند سرویس آنلاین خودرو به شما معرفی کنیم که از طریق آن می توانید کارهایی همچون مقایسه فنی خودرو، مقایسه قدرت موتورهای خودرو، مقایسه قیمت و غیره را به راحتی انجام دهید.
در میان این فهرست نام ایران خودرو دیزل نیز به عنوان تنها تجاری سازی که نامش در جمع ۱۰ تولیدکننده برتر قرار دارد، دیده می شود. این شرکت هم البته ۴۱ درصد افت تولید داشته است، اما با تیراژ ۱۸۰۹ دستگاهی توانسته است در میان ۱۰ تولیدکننده برتر و در جایگاه دهم حضور پیدا کند. این شرکت در این مدت با ۸۸۵ درصد رشد تولید خود را به ۲۷۷۰ دستگاه رسانده و از جایگاه یازدهم سال قبل به رده نهم رسیده است.
نحوه استفاده از سایت بسیار ساده است بعد از ورود به سایت سازنده، مدل خودرو را وارد کنید و روی دکمه سبز Compare Cars کلیک کنید. این سایت تنها دارای یک فیلد می باشد که شما برند خودرو را در آن وارد می کنید و مدل های مختلف خودرو به صورت کرکره ای به شما نمایش داده می شود، مدل خودروی مورد نظر خود را وارد کنید و روی آیکن ذره بین کلیک کنید. اولین سایت ایرانی که خدمت شما معرفی می کنیم و به کمک آن می توانید خودروهای مد نظر خود را از لحاظ فنی مقایسه کنید سایت بانی خودرو است.
این خودروها از نظر ایمنی، دوام و اعتبار برند، در سطح بالاتری نسبت به MVM X۲۲ PRO قرار دارند. هیوندای اکسنت 2022 یک سدان جمع و جور و اقتصادی است که به خاطر طراحی جذاب و کارایی بالا شناخته میشود. این خودرو با موتورهای کارآمد و مصرف سوخت بهینه، گزینهای مناسب برای رانندگی روزمره و شهری به شمار میآید. فضای داخلی اکسنت با کیفیت خوب و امکانات رفاهی مناسب، راحتی را برای سرنشینان فراهم میکند.
این نسخه برای خشکاندن ریشه احتکار و سفتهبازی در بازار خودرو، راهکار «حذف قیمتهای دستوری با دستکم دو پیشنهاد جایگزین» و همچنین راهحل «واردات با ارز اشخاص» را به سیاستگذار ارائه میکند. البته یک سیاست مکمل مرتبط با «تعرفه واردات» نیز لازم است.تحقیقات میدانی نشان میدهد که خودروهای خارجی در ایران دو تا دو نیم برابر بیشتر از کشورهای منطقه و اروپا قیمت دارد. همراه با اعمال تحریمهای بینالمللی، وزارت صمت در سال ۹۷ اقدام به توقف ثبتسفارش خودرو کرد این در شرایطی است که لغو واردات از یکسو سهم وارداتیها در بازار خودرو را محدود و ازسوی دیگر قیمت این محصولات را بهطور چشمگیری افزایش داد.
به علاوه، وجود افراد سودجو که به دنبال کسب منافع شخصی و کوتاهمدت هستند، به شدت بر بازار تأثیر میگذارد. این افراد در شرایطی که تقاضا برای خودرو بالا است، با ایجاد کمبود مصنوعی و احتکار، قیمتها را به طرز قابل توجهی افزایش میدهند و این امر به نوبه خود به تحمیل قیمتهای غیرمنصفانه بر بازار منجر میشود. این وضعیت به گونهای است که خریداران ایرانی با چالشهای بسیاری مواجه هستند و ناچار به پرداخت هزینههای بالایی برای خرید خودرو هستند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی و مقایسه قیمت خودرو در ایران با قیمتهای آنها در بازارهای جهانی بپردازیم.
همچنین امکان خریداری پیکاپ فرونتیر و سدانالتیما مدل ۲۰۲۱ از برند ژاپنی نیسان نیز برای خریداران فراهم است. اما در شرایطی که خریداران تنها به وجه قیمتی توجه دارند و بر اساس این فاکتور نسبت به مقایسه خودروهای حاضر بازار داخل و محصولات عرضه شده توسط برندهای مطرح خودروساز در بازارهای بینالمللی توجه دارند اما کارشناسان نظرات متفاوتی در این زمینه دارند. برخی از کارشناسان با خریداران خودرو هم نظر هستند و تاکید میکنند این مقایسه نمیتواند چندان غلط باشد و طبیعی است که مصرفکنندگان مبلغ پرداختی توسط خود را با مبلغ پرداختی برای خرید یک خودرو در فضای بینالمللی مقایسه کنند. این بخش از کارشناسان معتقدند آنچه باعث میشود قیمت محصولات تولیدی قابل رقابت با محصولات حاضر در بازارهای بینالمللی نباشد را باید در تیراژ تولید شرکتهای خودروساز داخلی جستوجو کرد. این بخش از کارشناسان معتقدند آنچه باعث میشود قیمت محصولات تولیدی قابل رقابت با محصولات حاضر در بازارهای بینالمللی نباشد را باید در تیراژ تولید شرکتهای خودروساز داخلی جستوجو کرد. پیش از نوسانات نرخ ارز، خریداران خودروهای وارداتی همواره از قیمت این محصولات در بازار شکایت میکردند و با مقایسه قیمت خودروهای وارداتی با مشابه آنها در بازار بینالمللی از اینکه باید مبالغ بیشتری را پرداخت کنند به نوعی شاکی بودند.
با بودجهای نزدیک به ۹ هزار دلار در بازارهای جهانی میتوان خودروهایی مانند دچیا ساندرو، سوزوکی سلریو یا حتی مدلهای جدید هیوندای i۱۰ را خریداری کرد. این خودروها از نظر ایمنی، تکنولوژی و کیفیت ساخت، در سطح بالاتری نسبت به پژو ۲۰۷ مونتاژی ایران قرار دارند. قیمت دلاری ۱۲ محصول داخلی و مونتاژی محاسبه شده و آنها را با خودروهایی که با همین قیمت در بازارهای جهانی میتوان خرید مقایسه کرده است.
کریمیسنجری، کارشناس خودرو به «دنیایاقتصاد» میگوید بازار خودروی کشور از مختصات یک بازار رقابتی برخوردار نیست. این کارشناس خودرو ادامه میدهد نزدیک به سه سال از ممنوعیت واردات خودرو به کشور میگذرد بنابراین بازار در این دوران به صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز بزرگ کشور قرار دارد. به اعتقاد کریمیسنجری رقابتی نبودن بازار به تولید نیز سرایت کرده است و شرکتهای خودروساز امکان تولید رقابتی ندارند.این کارشناس خودرو در ارتباط با نشانههای نبود رقابت در بخش تولید نیز میگوید خودروسازان در بحث تامین مواد اولیه و همچنین قطعات مورد نیاز چندان از آزادی عمل برخوردار نیستند. به نظر کریمیسنجری خودروسازان از مسیر جلب مشارکتهای بینالمللی نیز امکان رقابتپذیری را ندارند.
در بازه مورد بررسی، آرین پارس موتور با ۴۲ درصد افت ۵۹۷۹ دستگاه تولید کرده و از جایگاه ششم به رده هشتم تنزل پیدا کرده است. شرکت اجاره خودرو رنت کنیم، به شما این فرصت را می دهد تا با آسان ترین شرایط خودرو مورد علاقه خود، ایرانی و یا خارجی، را با کمترین هزینه کرایه کرده و از رانندگی با آن لذت ببرید. مزایای و معایب خودروهای ایرانی به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی خودرو مورد علاقه خود را کرایه کنید. برای اینکه به پاسخ سوال فوق برسیم، باید به سیاستهای قانونگذار و نقش تحریمها اشاره کنیم. دولت همواره طی سالهای اخیر و همزمان با اعمال تحریمهای ظالمانه غرب، تلاش کرده از صنعت خودرو، لوازم خانگی و حتی گوشیهای موبایل در برابر واردات بیرویه دفاع کند و به همین خاطر است که در 6 سال گذشته، همواره محدودیت وجود داشته است. تیم کاریرا با پوشش اخبار خودروی ایران و جهان و همچنین تولید فیلم های بررسی خودرو همراه شما علاقه مندان به دنیای خودرو است.
هماکنون قویترین و مجهزترین نسخهٔ ۲۰۷، نمونهای است که از پیشرانهٔ TU5P با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده میکند. از سوی دیگر، قویترین مدل ۲۰۸ غیر از نسخهٔ الکتریکی، به پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف مجهز است. این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد و در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار میگیرد. همانطور که میدانید، خودروهای ایرانی در مقایسه با خودروهای خارجی، ارزش قیمتی پایین تری دارند.
خودروهایی که علاوه بر برند معتبر، از کیفیت ساخت بالاتر، ایمنی بیشتر و تکنولوژی پیشرفته تری برخوردارند. چری آریزو ۵T و جک S۳، اگرچه در بازار ایران به عنوان خودروهایی با امکانات قابل قبول شناخته میشوند، اما در مقایسه با همتایان جهانی خود، ضعفهای قابلتوجهی در کیفیت مواد به کار رفته، تکنولوژیهای ایمنی و دوام قطعات دارند. تست، مقایسه و بررسی خودروهای ایرانی و خارجی در قالب آرشیو کاملی از مطالب و فیلم های تست و بررسی خودرو در وبسایت کاریرا در دسترس شما قرار دارد. سایت Cars یک سایت خارجی است که شما می توانید انواع خودروهای خارجی را با هم مقایسه کنید.
اما خودروهای مونتاژی قابلیت بیشتری برای افزایش قیمت دارند؛ بنابراین بهای آنها در بازار افزایش پیدا میکند و شکاف آنها با خودروهایی که معادل قیمت آنها را در بازارهای جهانی دارند نیز بیشتر میشود. از طرف دیگر انتظارات از یک خودروی اقتصادی در سطح جهانی نیز کمتر است؛ بنابراین با قیمت خودروهای داخلی که معادل خودروهای اقتصادی در بازارهای جهانی است، نمیتوان انتظار تکنولوژی پیشرفته را داشت. مساله اصلی اینجاست که خودروهای موجود در بازار ایران در مقایسه با آنچه میتوان با همین مبالغ در بازارهای جهانی خریداری کرد، از نظر کیفیت، ایمنی، تکنولوژی و امکانات، فاصله قابلتوجهی دارند. این شکاف ارزشی بهویژه در خودروهای مونتاژی چینی گرانقیمت، بسیار چشمگیرتر است.
این دو محصول ایران خودرو در حالی با قیمتی در حدود ۱۱هزار دلار به فروش میرسند که در بازارهای جهانی، با همین بودجه میتوان به خودروهایی مانند مدلهای پایه شورولت آوئو، سیات ایبیزا، کیا ریو یا حتی اشکودا اکتاویا و هیوندای النترا دسترسی داشت. بارها در پدال و دیگر رسانههای خودرویی کشور از عقبماندگی صنعت خودروسازی ایران گفتهایم و این موضوعی تکراری است که مرور دوبارهٔ آن حاصلی به دنبال ندارد. بااینحال، این بار قصد داریم با شیوهای متفاوت به شرایط اسفبار خودروسازی کشورمان بپردازیم. در این مطلب، جدیدترین نسخهٔ خودروهای داخلی که بروزترین محصولات خودروسازان بزرگ کشورمان محسوب را با همتایان جهانی مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم اگر شرایط این صنعت در ایران به دستی پیش رفته بود، بجای خودروهای داخلی فعلی باید چه مدلهایی را در حال مونتاژ و عرضه در کشورمان میدیدیم. به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی بازار خودرو سالهاست با تورم افسارگسیخته دست و پنجه نرم میکند که مقایسه ارزش واقعی خودروهای داخلی و مونتاژی چینی در برابر همتایان جهانی شان، تصویری از شکاف عمیق بین قیمت و ارزش خودرو در بازار ایران را ارائه میدهد. این خودرو پرطرفدار در نسل کنونی از اپتیما به K5 تغییر هویت داده است و در بازارهای بینالمللی با نام جدید کیا کی۵ به فروش میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید