مقایسه خودرو ریرا و هایما

ری را بهتر است یا هایما؟ مقایسه دو شاسی بلند چینی و ایرانی! فایندز

و اما ایران خودرو سال‌ها پیش هایما اس ۵ را مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری کرد تا این کراس اوور بتواند در جاده‌های صاف و هموار، حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در ابتدا گیربکس این خودرو سی وی تی بود تا اینکه آبی پوشان جاده مخصوص تصمیم گرفتند از اواخر سال ۱۴۰۰، نسخه جدیدی از آن را با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کنند. زیر کاپوت هایما S5 هم مثل رقیب ایرانی یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو قرار گرفته است اما این موتور از نوع ۱.۵ لیتری است و درنتیجه، با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی کمتری نسبت به پیشرانهٔ ری‌را دارد. در S5 ابتدا برای انتقال نیرو از گیربکس CVT استفاده می‌شد اما از اواخر سال ۱۴۰۰، ایران‌خودرو نسخهٔ جدیدی از این کراس‌اوور چینی را با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بازار عرضه کرد.

یعنی ریرا در رقابت با یک خودرو چینی که قیمت واقعی کمتری از آن دارد، هم بازنده‌است. در مقابل، هایما ۸S از پیشرانه ۱.۶L توربو شارژر Gdi با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتون متر استفاده می‌کند. گیربکس هایما نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک و بنابر داده‌های موجود همان نمونه DAE مورد استفاده در ریرا است. سیستم تعلیق هایما در جلو، از نوع مک فرسون اما در عقب، از نوع چند مفصلی (مولتی لینک) است. به طور کلی، در مقایسه ری ‌را با هایما S5 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، ری‌ را با بهره ‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و امکانات متنوع‌تر، برتری خود را نسبت به هایما S5 نشان می‌دهد.

این کراس اوور از نظر ابعاد، قیمت و مشخصات شبیه به ری‌را است و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم. در عین حال، هایما S7 با تجهیزاتی مانند دوربین 360 درجه و سنسور دنده عقب، تجربه رانندگی امن و راحتی را فراهم می‌کند. انتخاب بین این دو خودرو بستگی به اولویت‌های فردی، نیازها و بودجه خرید دارد. تنها تغییر ظاهری که S5 از زمان آغاز تولید تاکنون تجربه کرده، تجهیز به جلوپنجرهٔ جدید با الگوی داخلی موسوم به کهکشانی است که نمای بهتری نسبت به جلوپنجرهٔ قبلی دارد و شبیه محصولات جدیدتر هایما است.

هرچند این جلوپنجرهٔ جدید تا حدودی توانسته ظاهر S5 را بروزتر جلوه دهد اما طراحی کهنهٔ خودرو خصوصاً در نمای عقب همچنان به قوت خود باقی است. ری‌را اولین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو است که در اواخر سال ۱۴۰۲ به خط تولید پیوست. ری‌را بر پایه پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ ساخته شده و با طراحی مدرن و به‌روز خود توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.

بدون تردید، هر دو خودرو به عنوان گزینه‌هایی جذاب در دسته کراس ‌اوور، ویژگی‌های منحصر به ‌فردی دارند و مقایسه ری را و هایما s5 به منظور یافتن پاسخ این سوال، خالی از لطف نیست. هایما S5، به‌ویژه با طراحی قدیمی‌تر جلوپنجره و مشکلات طراحی بدنه، به نظر می‌رسد که نتوانسته است با تغییرات و روندهای جدید هماهنگ شود و این موضوع بر ضعف‌های ظاهری آن افزوده است. اما هایما S7 نیز با توجه به قیمت پایین‌تر، همچنان گزینه‌ای امن برای خریداران به شمار می‌آید. سواری و هندلینگ هایما به لطف استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب بهتر از ریرا است. هندلینگ و سواری ریرا به علت استفاده از سیستم تعلیق تیر پیچشی و فنربندی نرم و ضعیف در بخش عقب، بسیار متلاطم و پر تکان است.

همچنین، هایما 8S دارای سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC) و حرکت در سراشیبی (HDC) است که در شرایط جاده‌ای دشوار بسیار مفید هستند. دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب نیز به ایمنی و راحتی در پارک خودرو کمک می‌کنند. هایما S7 با داشتن موتور 1.8 لیتری توربوشارژ، عملکردی مناسب در جاده‌های مختلف دارد.

هایما S7 به دلیل وارداتی بودن، ممکن است دسترسی به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن نسبت به ری‌را محدودتر باشد. با این حال، گروه خودروسازی ایران‌خودرو که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش هایما در ایران را بر عهده دارد، تلاش کرده است تا شبکه‌ای گسترده از خدمات پس از فروش را برای این خودرو ایجاد کند. اما همچنان در برخی مناطق دسترسی به قطعات یدکی ممکن است با تاخیر و هزینه‌های بیشتری همراه باشد.

ری‌را، یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو است که با طراحی مدرن و فناوری‌های جدید وارد بازار شده است. این خودرو با توجه به نیازهای خانواده‌های ایرانی و وضعیت جاده‌های کشور طراحی شده و به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری شناخته می‌شود. هدف از تولید این خودرو، ارائه گزینه‌ای رقابتی در برابر برندهای خارجی با قیمتی مناسب‌تر است. در دنیای امروز، خودروها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمل‌ونقل و رفاهی، نقش اساسی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کنند. در این میان، خودروهای کراس‌اوور و SUV به دلیل ترکیب ویژگی‌های خودروهای شهری و توانمندی‌های آفرود، محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. ری را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید.

در این مقاله، دو خودروی ری‌را از ایران‌خودرو و هایما 8S از گروه خودروسازی هایما، به عنوان دو کراس‌اوور محبوب در بازار ایران مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند. این مقایسه با تمرکز بر جنبه‌های فنی، ایمنی، رفاهی و تجربه رانندگی انجام شده است تا به خوانندگان در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. بازار کراس‌اوورهای ایرانی در سال‌های اخیر شاهد رقابت تنگاتنگی بین محصولات مختلف بوده است. دو خودرویی که در این میان توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند، ری‌را به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی ایران و هایما S5 به‌عنوان یک محصول شناخته شده در بازار هستند. هر دو خودرو از نظر قیمت، ابعاد و برخی مشخصات فنی به هم نزدیک هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که انتخاب را برای خریداران دشوار می‌کند. در این مقاله، به مقایسه دقیق این دو خودرو می‌پردازیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کنیم.

توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری نهایی، هر دو خودرو را به صورت حضوری تست درایو کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با وجود موتور ضعیف‌تر، جک به‌دلیل وزن کمتر، احتمالا در بلندمدت هزینه تعمیراتی کمتری خواهد داشت.

از سوی دیگر، هایما S5 با طراحی قدیمی و خطوط نامتناسب، چندان چشم ‌نواز نیست. اگر چه با فیس ‌لیفت اخیر، جلو پنجره خودرو بهبود یافته است، اما همچنان طراحی کلی آن قدیمی به نظر می‌رسد. در جدول زیر، به بررسی و مقایسه ری را و هایما S5 از جنبه‌ ظاهری پرداخته‌ایم. البته نمایشگرها می‌توانست بهتر در داشبورد ادغام شود و طراحی ظریف‌تری داشته باشد تا شبیه قطعه‌ای اضافی روی داشبورد به نظر نرسد. این در حالی است که S5 با طراحی قدیمی داشبورد، صفحه آمپر آنالوگ، دسته‌دندهٔ سنتی، نمایشگر کوچک در بالای داشبورد و پلاستیک خاکستری فراوان، طبق استانداردهای امروزی خودرویی کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد. در تک مکانیک، ما خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهیم که شامل تعمیرات مکانیکی و خدمات بدنه خودرو می‌باشد. از تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس گرفته تا صافکاری و نقاشی حرفه‌ای خودرو، همه چیز با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. در نهایت، انتخاب میان این دو خودرو بستگی به اولویت‌های شخصی و نیازهای شما دارد. اگر شما تجربه‌ای از خرید یا استفاده از هر یک از این خودروها دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

این کراس‌اوور چینی همچنین با ۴,۳۱۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۲ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی بسیار نزدیک به رقیب ایرانی دارد. این یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و بنابراین کمی از ریرا ضعیف‌تر است که البته با وجود ۲۰۰ سی‌سی حجم کمتر طبیعی خواهد بود. انتقال نیرو در X55 پرو هم برخلاف رقیب ایرانی توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. سانیار موتور که محصولات خود را از طریق برند تیگارد عرضه می‌کند، شرکت نسبتاً نوپایی است که توسط دیار خودرو تأسیس شد و به‌تازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این شرکت کراس‌اوور تیگارد X35 را به‌عنوان اولین محصول خود در سال ۱۴۰۱ به بازار فرستاد. X35 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس CVT متصل است.

هایما S5 متاسفانه هم داشبورد قدیمی دارد و هم از کلاستر آنالوگ، دسته دنده سنتی، صفحه نمایش کوچک بالای داشبورد و پلاستیک خاکستری بهره می‌برد. همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، هایما S7 دارای قدرت موتور بیشتری است اما ری‌را از نظر مصرف سوخت عملکرد بهتری دارد. این امر می‌تواند برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستند، مهم باشد. در نهایت، انتخاب بین هایما S7 و ری‌را بستگی به نیازهای فردی و نوع استفاده از خودرو دارد. اگر به دنبال راحتی و فضای بیشتر برای سفرهای خانوادگی هستید، هایما S7 گزینه بهتری است.

تب کراس‌اوورسواری به حدی در دنیا بالا گرفت که بالاخره خودروسازان داخلی ما نیز به فکر تولید خودرو در این سگمنت افتادند. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان اولین کراس اوور ملی و رسمی خود، ری را را معرفی کرد و سایپا نیز پس از هاچ‌بک – کراس کوییک، آریا را معرفی کرد. البته در این بین با توجه به استانداردهای بین المللی برای سگمنت کراس اوورها باید گفت که ری را نسبت به آریا وضعیت به مراتب بهتر و قابل قبول تری دارد. چندی پیش بود که کلینیک بازار سنجی ری را انجام شد و در آن کلینیک خودروهایی همچون هایما S5، ام وی ام X33 کراس، ام وی ام X55 پرو و چانگان CS35 پلاس به عنوان رقبای ری را در بازار مطرح شدند.

این کراس‌اوور دارای طراحی بدنه و داخلی به‌روز، امکانات ایمنی و رفاهی مدرن، و موتور قدرتمند EF7P TC است. ری‌را به عنوان یک کراس‌اوور کامپکت باکیفیت و مدرن، جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروهای داخلی دارد و می‌تواند نقش مهمی در بازار کراس‌اوورها ایفا کند. محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سگمنتی که کراس اوور ری‌را در آن قرار دارد، B بوده و براساس نسخه اصلاح شده و ارتقایافته اولین نسل از پژو 2008 طراحی شده است. در نهایت، تصمیم‌گیری بین این دو خودرو بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد. اگر به دنبال یک خودروی شهری با مصرف سوخت پایین و خدمات پس از فروش گسترده هستید، ری‌را می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. اما اگر به فضای بیشتر، قدرت موتور بالاتر و امکانات رفاهی بیشتر اهمیت می‌دهید، هایما S7 گزینه‌ای بهتر خواهد بود. صندلی‌ها بزرگ و راحت هستند و فضای پا و سر برای تمامی سرنشینان، حتی در ردیف عقب، به میزان قابل توجهی بیشتر از ری‌را است. متریال داخلی هایما S7 نیز کیفیت مناسبی دارد، اما طراحی آن نسبت به ری‌را ممکن است کمی ساده‌تر به نظر برسد.

X5 درواقع فیس‌لیفت بزرگی روی جک S5 محسوب می‌شود که یک دهه پیش در سال ۱۳۹۳ راهی بازار کشورمان شد و فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. X5 با طول بیش از ۴.۵ متر، از ریرا و دیگر خودروهای این لیست بزرگ‌تر است ولی از لحاظ قیمت کارخانه، فقط حدود ۱۲۰ میلیون تومان با کراس‌اوور ایران‌خودرو اختلاف دارد. این کراس‌اوور چینی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که قبلاً در نسخهٔ فیس‌لیفت جک S5 و کراس‌اوور بزرگ‌تر کی‌ام‌سی K7 هم ارائه شده بود. این موتور به لطف بهره‌مندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا X5 را با اختلاف به قوی‌ترین خودروی این مقایسه تبدیل کند. این کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور از سطح تجهیزات قابل‌توجهی هم برخوردار است و بنابراین، به لطف قدرت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند رقیبی جدی برای ریرا باشد هرچند که قیمت آن در بازار به ۱.۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

اگر بخواهیم یک رقیب مناسب برای این خودرو در میان سبد محصولات ایران خودرو پیدا کرده و مثال بزنیم، هایما S۵ است. در مقابل، هایما S5، کراس‌اوور چینی که از سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است، با طراحی جذاب و تجهیزات رفاهی و ایمنی متنوع، توانسته است جایگاه خوبی در میان رقبا پیدا کند. این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربو و ویژگی‌های مدرن خود، به دنبال جلب توجه مشتریان در بازارهای مختلف است. اگر بخواهیم یک رقیب مناسب برای این خودرو در میان سبد محصولات ایران خودرو پیدا کرده و مثال بزنیم، هایما S5 است. هایما S5 از آن دسته خودروهایی است که دقیقاً برعکس S7، از بدو ورود به بازار هیچ‌گاه مورد توجه و استقبال آن‌چنانی قرار نگرفت.

در بخش امکانات ایمنی هر دو خودرو به سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سر بالایی و سر پایینی مجهزند. اما هایما به رادار تغییر لاین، رادار تصادف از جلو و ترمز اضطراری هوشمند هم مجهز است. در مقایسه تجربه رانندگی هایما S7 و ری‌را، باید به جنبه‌های مختلفی از جمله عملکرد موتور، راحتی، قابلیت‌های آفرود، و سیستم‌های کمک راننده توجه کرد. هر دو خودرو به عنوان نمونه‌های برجسته در دسته‌بندی کراس‌اوورها و SUV‌ها، ویژگی‌های خاص خود را در این زمینه‌ها دارند که تجربه رانندگی را به شکل‌های متفاوتی تحت تاثیر قرار می‌دهند. ری‌را کراس‌اووری در سگمنت B است که بر اساس نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ پلت‌فرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است.

سمند بیش از دو دهه پیش به خیابان‌های ایران آمد و حالا پس از گذشت سال‌ها کسب تجربه، اولین کراس اوور ملی این شرکت با نام ری‌را به بازار راه یافته است. هایما S5 یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که برای اولین بار در سال 2015 توسط کمپانی چینی هایما معرفی شد. این خودرو با طراحی مدرن، خطوط دینامیک و تجهیزات متنوع توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار خودروهای شاسی بلند میان‌رده پیدا کند. از ویژگی‌های برجسته هایما S5 می‌توان به طراحی جلوپنجره خاص، چراغ‌های LED، و کابین مدرن و راحت اشاره کرد. این خودرو با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که شامل نسخه‌های توربوشارژ نیز می‌شود و توانسته در بازارهای مختلف به موفقیت برسد. هایما S5 همچنین به دلیل کسب 5 ستاره ایمنی از مؤسسه C-NCAP، به عنوان یکی از گزینه‌های امن و مطمئن در بین خودروهای هم‌رده شناخته می‌شود.

ریرا به عنوان اولین شاسی بلند ایرانی یک تابو شکنی محسوب می‌شود، اما موضوع اینجاست که طراحی بدنه ریرا ضعف‌های زیادی دارد. چراغ‌های اصلیِ بی‌قواره داخل سپر، زه‌های کناری زشت و بد فرم، طرح رینگ‌های ناهماهنگ و همچنین نمای جانبی بیش از حد ساده، رها شده‌و ناهماهنگ، از جمله ضعف‌های طراحی بدنه ریرا هستند. داخل کابین ریرا اوضاع بهتر است و اگر از کیفیت ضعیف مواد پلاستیکی داشبورد و ادوات دیگر بگذریم، طراحی و ارگونومی داخل کابین ریرا خوب و بهتر از هایما است. در مقایسه ریرا و هایما ۸S تا اینجا باید گفت که پیشرانه هایما قوی‌تر از ریرا است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.

شتاب بیشتر هایما ۸S در مقابل ریرا به علت استفاده از پیشرانه قوی‌تر در همان ابتدا روشن است. اما این موضوع در هایما به علت استفاده از پیشرانه قوی‌تر کمتر احساس می‌شود و هنگام محدود شدن گشتاور گیربکس به علت داغ کردن، خودرو توانایی حرکتی بهتری نسبت به ریرا دارد. هایما S7 به دلیل ابعاد بزرگتر و قدرت موتور بیشتر، تجربه‌ای راحت و جادار را برای سفرهای طولانی و استفاده خانوادگی فراهم می‌کند.

در مجموع، طراحی ری را از لحاظ زیبایی‌شناسی و هماهنگی با روندهای روز، نسبت به هایما S5 برتری واضحی دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

شاید یکی از دلایل این امر را بتوان طراحی گیج و سر درگم این کراس اوور دانست. خطوط به‌کاررفته در بدنه این خودرو حتا در زمان رونمایی اولیه نیز تناسبات لازم را نداشتند و این موضوع با گذشت زمان و تغییر زبان طراحی خودروهای جدید، بدتر هم شد. سال گذشته بود که ایران خودرویی ها به درستی پی بردند که جلوپنجره قبلی S5 با آن خطوط افقی و پهن کرومی، بسیار از مدافتاده و زشت است. به همین سبب با نیم نگاهی به هایما ۸S، به سراغ به‌روزرسانی جلوپنجره این خودرو رفتند. اکنون جلوپنجره جدید هایما S5، طرح کهکشانی دارد و قطعات دکوراتیو کرومی نیز زینت بخش گرافیک داخلی این جلوپنجره شده است. به طور کلی باید گفت هایما S5 از نظر طراحی ظاهری حتا در مقابل حریفی چون ری را نیز حرفی برای گفتن ندارد و یکی از عمده دلایل فروش ضعیف این خودرو نیز دقیقاً همین سبک طراحی آن است.

با اینکه مصرف سوخت آن نسبت به ری‌را بیشتر است، اما قدرت بیشتر موتور و فضای داخلی بزرگ‌تر، آن را برای خانواده‌هایی که به فضای بیشتر نیاز دارند، گزینه خوبی می‌سازد. در بازار خودروهای شاسی‌بلند ایران، دو مدل ری‌را از گروه خودروسازی ایران‌خودرو و هایما S7 از شرکت هایما، توجه خریداران را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله به بررسی و مقایسه این دو خودرو پرداخته می‌شود تا مشخص شود کدام‌یک بر اساس نیازها و انتظارات مختلف، انتخاب بهتری است. هایما ۱۴۹ اسب بخار، چانگان ۱۵۵ اسب بخار، چری ایکس ۵۵ پرو ۱۵۶ اسب بخار و جک اس سه حدود ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارند. اگر قیمت ریرا زیر یک میلیارد تومان اعلام شود، می‌تواند گزینه قابل بررسی در بازار باشد، اما با قیمت بیش از یک میلیارد تومان خیر. همچنین، ایران خودرو ممکن است منتظر تغییر دولت بماند تا با شرایط دولت جدید قیمت‌گذاری کند.

همچنین اگر قوای محرکه، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر می‌خواهید جز ری را نباید انتخاب کنید. قیمت اولین کراس اوور ملی ایران خودرو یک میلیارد و 130 میلیون تومان اعلام شده در حالی که رقیب چینی این خودرو با قیمت یک میلیارد و 170 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این دو کراس اوور نزدیک به هم است، اما قیمت هایما در بازار آزاد تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان می رسد. از فناوری‌های پیشرفته داخل کابین گرفته تا سیستم‌های کمکی هوشمند رانندگی، هر دو خودرو تلاش کرده‌اند تا نیازهای متنوع خریداران را برآورده سازند.

رینگ های ۱۸ اینچی دورنگ، نورپردازی داخلی، صندلی‌ها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات رفاهی و تزیینی این خودروست. یکی از جدی‌ترین رقبای ری ‌را، هایما S5 است که توسط خود ایران خودرو تولید می‌شود و به واسطه ابعاد، قیمت و مشخصات فنی مشابه ری ‌را، انتخاب را برای خریداران دشوارتر کرده است. تعداد کیسه هوا در ریرا چهار عدد، هایما، ایکس ۵۵ پرو و چانگان شش عدد و جک دو عدد است. این نشان می‌دهد که همچنان برای ایران خودرو تعداد کیسه هوا اهمیت زیادی نداشته است.

وجود 4 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو و جانبی، به همراه سیستم‌های تشخیص نقاط کور (BSD) و دوربین 360 درجه، از دیگر ویژگی‌های ایمنی این خودرو هستند. برای مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی هایما S7 و ری‌را، باید به ویژگی‌های برجسته هر خودرو پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. در این مقایسه، به تجهیزات ایمنی، سیستم‌های کمک راننده، و امکانات رفاهی توجه خواهیم کرد. در این پست آموزشی از دیجی اسپرت، به بررسی و مقایسه ری را و هایما s5 در زمینه‌های طراحی، امکانات رفاهی و ایمنی و مشخصات فنی می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *