کی ام سی J7 : بررسی جامع ویژگیها و چالشها ایرانی کار
در یک جمعبندی کلی باید اعتراف کرد که J7 یکی از زیباترین سدانهای چینی است که تاکنون قدم به خاک کشور گذاشته و از این رو به راحتی میتواند نظر جوانان و یا میانسالانی که دل جوانی دارند را به خود جلب کند. KMC J7 نسخهای ریبجشده از جک سهول A5 پلاس محسوب میشود که از اواسط سال ۱۴۰۱ توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ میشود. این سدان در کلاس ابعادی C قرار دارد و از طراحی تهاجمی بهره میبرد؛ چراغهای باریک با ۱۴۲ الایدی و فرم لیفتبک، ظاهری متمایز به آن بخشیده است.
بنابراین کرمان موتور بایستی هرچه سریعتر تعادل بین آپشنها و قیمت این خودرو را برقرار کند. در قسمت زیرینِ دربها، فرو رفتگی ظریف و زیبایی ایجاد شده و خط شخصیت از روی گلگیر جلو آغاز شده و هم راستا با دستگیره دربها حرکت کرده و در نهایت به روی چراغهای عقب میسد. قوس سقف کمی تند به نظر میرسد و در انتها به طور کامل بر روی درب صندوق عقب سوار شده است. همچنین یک لچکی کوچک و نوارهای کرومی در انتهای ساختار سقف، نظر ما را به خود جلب کرده و در کنار آینههای جانبی دو رنگ، چهرۀ نسبتاً مناسبی را به وجود آورده است. علاوه بر این رینگهای 18 اینچی آلومینیومی با فینیش سیاه مات بسیار جذاب به نظر میرسند. در آزمایش شتاب صفر تا صد، کی ام سی J7 زمان 9.61 ثانیه را ثبت کرد که برای یک سدان با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ قابل قبول است.
قوای محرکه KMC J7 توسط یک جعبه دنده دو کلاچه به محور جلو منتقل میشود و مطمئنا در مقایسه با نسخههای ساده کیفیت بهتری دارد، اما متاسفانه در ترافیکهای تند و سنگین استهلاک بالاتری دارد. توجه داشته باشید به احتمال زیاد طرفداران این خودرو خواهان شتاب و عملکرد این خودرو هستند و چندان به فکر استهلاک آن نخواهند بود. قیمت کی ام سی J7 در بازار ایران کمی بالاتر از رقبایی چون فونیکس آریزو ۶ پرو و البته دوبرابر قیمت جهانی آن است. متاسفانه این خودرو در ایران رقیب دیگری ندارد و تنها میتوان آن را جایگزینی برای خودروهای سدان دست دوم و کارکرده کرهای و ژاپنی دانست. کی ام سی J7 میخواهد با ارتفاع پایین خود و تکیه بر شاسی و پیشرانه قدرتمند، سواری هیجانانگیزی را مهیا سازد. درواقع ما با بنزین معمولی و در شرایط عادی، شتاب چندان مطلوبی را هم ثبت نکردیم.
این جذابیت به لطف مانیتور بزرگ عمودی، لیور دنده الکتریکی، نورپردازی مخفی و پشت آمپر تمام دیجیتال درون کابین کی ام سی j7 هم ادامه دارد. شما هم میتوانید در بخش نظرات، نظر خود را در مورد کی ام سی جی 7 وارد کنید تا به خود و دیگران برای یک انتخاب هوشمند کمک کنید. جلوپنجره کرومی جک J7 با میلههای عمودی، جای خود را به یک جلوپنجره بزرگ و مشکی رنگ داده که به سه قسمت تقسیم شده است. چراغهای جلو با قابی مستطیلی، طرحی شبیه عدد ۱ انگلیسی دارند و از دو طرف جلوپنجره امتداد پیدا کردهاند.
بااینحال دوربین دید عقب بسیار پایین نصب شده است و بازه دید قابلقبولی را برای راننده فراهم نمیکند. پدال شیفترهای تعبیهشده در KMC J7 اندازه کوچکی دارند و تعویض دنده با آنها چندان آسان نیست. بااینحال گیربکس برخلاف کی ام سی K7 خطای داغشدن نمیدهد و حتی تحت فشار نیز تغییری در عملکرد آن ایجاد نمیشود. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
از طرفی طراحی بخش های مختلف این قسمت نظیر دسته دنده، کلید ها و دکمه استارت در طراحی این بخش تاثیر بسیار زیادی دارند. ترمزهای خودرو در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند و توسط سیستمهای ایمنی پشتیبانی میشوند. عملکرد ترمزها قابلقبول است اما میتوانستیم ترمزهای قدرتمندتری را در این خودرو شاهد باشیم. در جلو کاپوتی بزرگ و پهن را میبینیم که در دو طرف آن فرو رفتگی بسیار کمی وجود دارد و خطوط کناری کاپوت در بالای چراغهای جلو را جذب کرده و شمایلی یک دست و قابل قبول به وجود میآورد. ساختار جلو پنجره سه تکه بوده و پیشانی خودرو به سه قسمت مجزاء تقسیم میشود. قسمت فوقانی جلو پنجره کوچکی دارد که از سمت راست و چپ به وسیله کاسه چراغها احاطه شده و در بالای آن نیز نواری از لامپهای LED در امتداد لبه کاپوت کشیده شده و به چراغها میرسد.
سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، به همراه تنظیم دقیق هندلینگ، سواری نرم و راحتی را حتی در مسیرهای ناهموار برای شما فراهم میکند. در صفحه شرایط فروش کرمان موتور و همچنین صفحه شرایط فروش کی ام سی میتوانید از آخرین طرحهای فروش مختلف از جمله فروش نقدی و پیش فروش محصولات شرکت کرمان موتور و فروش محصولات KMC از جمله کی ام سی جی ۷ مطلع شوید. جک جی۷ یا همان کی ام سی J7 از طراحی جذاب و زیبا بهره میبرد که باعث جلب توجه میشود و همان طور که اعلام کردیم، در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در بازار کشورمان، طراحی امروزیتری دارد.
این قدرت به واسته جعبه دنده شش سرعته به چرخ های جلو منتقل میشود همچنین حداکثر این خودرو 170 کیلیومتر بر ساعت بوده که صفر تا صد خودرو در 8 ثانیه طی میکند موتور J7 از استاندارد های آلایندگی یورو 5 پیروی میکند. کیامسی J7 با مجموعهای از امکانات و آپشنهای متنوع طراحی شده است که نیازهای مختلف رانندگان را پوشش میدهد و تجربهای راحت و ایمن را فراهم میسازد. یکی از این امکانات، کروز کنترل استاندارد است که رانندگان را قادر میسازد تا سرعت خودرو را به طور اتوماتیک تنظیم کنند.
صفحه نمایش لمسی بزرگ، سیستم صوتی پیشرفته، فرمان چندکاره، صندلیهای راحت و امکانات رفاهی متنوع، از جمله ویژگیهای برجسته کابین این خودرو هستند. جک جی ۷ کرمان موتور از همه نظر یک سدان جذاب و هیجانانگیز برای مشتریان ایرانی به شمار میرود. این ماشین چینی توان فنی سطح بالایی دارد و میزان امکانات آن نیز بهاحتمالقوی در حد مطلوب خواهد بود. طراحی ظاهری آن کاملاً چشمنواز و اسپرت احساس میشود و فضای جادار و کاربردی کابین نیز JAC J7 را مناسب استفادههای خانوادگی خواهد کرد. موتور KMC جی 7 به سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز شده که مزایایی چون بهینهسازی مصرف سوخت، ارتقای عملکرد خودرو و کاهش حساسیت موتور به کیفیت بنزین را به همراه دارد.
این خودرو دارای سیستمهای کاربردی مانند دوربین عقب و دوربین جانبی است که میدان دید راننده را بهبود میبخشد. همچنین، دوربین ۳۶۰ درجه برای مشاهدهٔ محیط اطراف خودرو در هنگام پارک به کار میآید. در داخل کابین، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی و سیستم تهویه اتوماتیک راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. آپشنهای دیگر شامل صندلیهای برقی برای راننده و سرنشین جلو، گرمکن صندلیها و ورود و استارت بدون کلید هستند که به افزایش راحتی و کارایی خودرو میانجامند.
با این حال اگر تمامی این سدانها را رقیب KMC J7 بدانیم، باز هم این خودرو به علت داشتن تواناییهای حرکتی بینظیر و مشخصات و امکانات عالی بیرقیب خواهد بود. تنها یک چیز میتواند شما را از خرید کی ام سی منصرف و به خودرویی مثل مزدا 3 ترغیب کند و آن بحث برند و اعتباری است که این خودرو دارد. کی ام سی جی 7 یا سهول A5 پلاس به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتنمتر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخها را بر عهده خواهد داشت. کی ام سی جی 7 با چنین مشخصاتی میتواند در بازار ایران نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.
مانیتور لمسی مرکزی نیز واکنش خوبی به لمس دارد و از طریق آن میتوان به تنظیمات مختلف خودرو دسترسی داشت. اما کار کردن با آن در هنگام رانندگی میتواند کمی سخت باشد و باعث حواسپرتی راننده شود. شتابگیری ثانویه کی ام سی J7 کاملا رضایتبخش بوده و خودرو در سرعت های بالا کاملا پایدار و بی صداست و حس دلهره ای به سرنشینان و راننده وارد می شود. به دلیل ارتفاع زیاد این خودرو شاید تصور کنید که مقداری رولینگ بدنه را تجربه می کنید یا پایداری خودرو در پیچ ها شاید چندان مناسب نباشد. کی ام سی J7 کرمان موتور کابینی با طراحی مینیمال، لوکس و مدرن با به نمایش می گذارد.
کی ام سی J7 (جک j7) خودرویی سدان در کلاس لیفت بک و با طراحی اسپرت و جوانپسند است که در یک سال اخیر توانسته با ورود به خیابانهای کشورمان، نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کند. یکی از جذابیتهای ظاهری این مدل، موشن یا رقص نور چراغ خوشامدگویی و بدرقه است که جلوه چشمگیری دارد. تعداد LED مورد استفاده در چراغها درمجموع ۱۴۲ عدد بوده و پیوستگی چراغهای جلو و عقب و باریکی آنها، چهرهای رادیکال و جسورانه ایجاد کردهاند که خشمگین و تهاجمی به نظر میرسد. طراحی داخلی کیامسی J7 بهوضوح از الگوی مینیمالیستی مدل جک الهامگرفته است، اما با بهبودها و تغییراتی که در جزئیات آن صورتگرفته، حالوهوای اسپرتی و جذابتری به آن افزوده شده است.
در قسمت داشبورد از جنس نرم با دوخت سفید استفاده شده که حس خوبی را به سرنشینان منتقل میکند. اما در قسمتهای دیگری مانند رودریها و کنسول وسط از پلاستیک خشک استفاده شده که کمی ناامیدکننده است. استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمتها نیز به جذابیت داخلی خودرو افزوده است.
مصرف سوخت کی ام سی J7 در این آزمایش حدود 10 لیتر در 100 کیلومتر بود که نسبتاً بالا است. در مسیرهای پر پیچ و خم، کی ام سی J7 هندلینگ قابل قبولی را از خود نشان میدهد و در پیچها پایداری خوبی دارد. سیستم ESP نیز به خوبی عمل میکند و از هرزگردی خودرو در پیچها جلوگیری میکند. در سرازیریها نیز خودرو قابل کنترل است و سیستم تعلیق آن به خوبی با وزن خودرو هماهنگ است.
اما در کل، بهتر است در سرازیریها با سرعت زیاد حرکت نکنید، زیرا ممکن است کنترل خودرو دشوار شود. کی ام سی J7 از امکانات رفاهی خوبی مانند سانروف، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی با 8 بلندگو، گرمکن صندلی و … بهره میبرد. اما برخی از این امکانات مانند گرمکن صندلی تنها از طریق مانیتور قابل تنظیم هستند که کمی عجیب است.
ماشین کی ام سی J7 از ابتدا بهعنوان یک سدان لیفتبک طراحیشده و استایل بدنه آن شاخصههای آیرودینامیکی بالایی را جهت ارائه عملکردهای مهیجتر، به نمایش میگذارد. نسخه نیوفیس این خودرو طراحی چهره متفاوتی نسبت به مدل قبلی دارد، بهنحویکه حالا طرح چهره جک جی ۷ بهواسطه خطوط شکسته و اشکال هندسی مختلف، کمی اسپرت و خشنتر به نظر میرسد. درمجموع به نظر میرسد سازندگان این خودرو قصد داشتهاند با یک تیر دو نشان را درآنواحد بزنند تا هم یک محصول خانوادگی را به بازار بفرستند و هم توجه مشتریان جوانتر که نیازمند یک سدان جذاب هستند را بهسوی این خودرو جلب کنند. ارزش خرید خودروی کی ام سی جی ۷ به عنوان یکی از انتخابهای متنوع در بازار خودروهای چینی کشورمان نسبتا بالا است. این خودرو از لحاظ قیمتی بسیار رقابتی عرضه میشود و در عین حال دارای ویژگیها و تجهیزات متنوعی است که ارزش افزوده خرید را به ارمغان میآورد.
طراحان برای نمای عقب نیز از چراغهای یکپارچه استفاده کردند که با سایر بخشها هماهنگ بوده و توانسته نمای جذابی را ایجاد کند. این خودرو بهطور متوسط بین ۶ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد که برای یک سدان با این امکانات کاملاً قابل قبول است. کیامسی J7 با مصرف سوخت میانگین حدود ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، گزینهای نسبتاً اقتصادی در کلاس خود محسوب میشود. این خودرو بهلطف چهره زیبا و مشخصات فنی مطلوب خود موفق شد تمامی رقبای خود را شکست دهد. بااینحال جک J7 که برادر بزرگتر و مدرنتر این خودرو محسوب میشود، چنین شانسی نداشته است. بااینحال ارتفاع کی ام سی J7 از سطح زمین بلندتر از سدانهای مشابه است و همانند هاچبککراسها احساس میشود.
داشبورد با ترکیبی از پلاستیک نرم، خشک، پوشش کروم و پارچه یا چرم پیشروی سرنشینان قرار دارد. فرمان چرمی با طرح مدرن D–CUT از راننده میزبانی کرده و در پشت آن نیز شاهد قرار گیری پدال شیفتهای تعویض دنده هستیم. صفحه کیلومتر دیجیتالی با 3 حالت نمایش متفاوت گرافیکی پیشروی راننده قرار دارد و سرنشیان هم میتوانند از نمایشگر 10.4 اینچی دیجیتالی مجهز به بلوتوث استفاده کنند. کی ام سی J7 یک خودرو با طراحی جذاب، امکانات مناسب، عملکرد فنی قابل قبول و هندلینگ خوب است. اما باید به معایبی مانند لاستیکهای بیکیفیت، مصرف سوخت بالا و دید عقب محدود نیز توجه داشت.
پس از توقف تولید جک J5 بهعنوان محصول محبوب و پرفروش در کرمان موتور، این شرکت تصمیم گرفت تا برادر بزرگتر آن را به خط تولید خود بیاورد. تولید کی ام سی J7 از 1401 در کرمان موتور آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. اگر دچار همهگیری کراساوور سواری نشده باشید و البته در حساب بانکی شما بهاندازه کافی وجه نقد موجود باشد، کی ام سی J7 یکی از گزینههای پیش روی شما برای خرید خواهد بود. از زمان عرضه نخستین خودروهای چینی به بازار ایران تا امروز، برندهای مختلفی از این کشور آسیایی به مشتریان ایرانی معرفی شدهاند.
زمانی این شرکت مشغول مونتاژ دوو سیلو بود که پس از اعلام ورشکستگی و خرید آن توسط آمریکاییها، کرمان موتور ناچار به توقف مونتاژ محصول دوو در کشور شد. زمانی هم بود که کرمان موتور محصولی مانند فولکس واگن گُل را در کشور مونتاژ میکرد و افتخار همکاری با یکی از بهترین خودروسازان جهان را در کارنامه خود به ثبت رساند. اما شرایط سیاسی و اقتصادی کشور موجب شد که این خودروساز خصوصی مسیر دیگری را طی کند و از سر ناچاری و برای فرار از بحران به سراغ شرکایی از کشور چین رفت. با در نظر گرفتن رقابت شدید در بازار خودرو و تنوع مدلها، انتخاب خودروی مناسب میتواند دشوار باشد.
لازمه یک خودروی اسپرت خروجی های اگزوز واقعی در سپر عقب بوده و ماشین KMC J7 نیز دارای دو خروجی اگزوز بوده که به صورت مایل از دو طرف سپر عقب بیرون زده اند. در آخرین مورد از فهرست معایب kmc j7 به همان نکتهای میرسیم که مانع لذت بردن کامل از عملکرد فنی این سدان اسپرت میشود. عملکرد پدال گاز کی ام سی j7 متأسفانه مثل اکثر خودروهای امروزی به دلیل پاس کردن راحتتر استانداردهای آلایندگی، با تأخیر همراه است که در آغاز حرکت و شتابگیری کمی آزاردهنده است. وجود تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link) باعث شده است که kmc j7 در کنار هندلینگ مناسب، حد معقولی از سواری نرم را هم داشته باشد و ضربات چندانی از سمت سیستم تعلیق آن به کابین وارد نشود. صندوق بار kmc j7 هم با ظرفیت 540 لیتری که با تاکردن پشتی صندلیهای عقب تا 1650 لیتر قابل گسترش است، کاملاً باب میل خانوادههای ایرانی به نظر میرسد.
این تغییر بهویژه در شرایط رانندگی اسپرت و زمانی که راننده نیاز به تعویض دنده دستی دارد، حس بهتری را ایجاد میکند. علاوه بر این، پد شارژ بیسیم در کنار اهرم دنده قرار گرفته است که به کاربران این امکان را میدهد تا بهراحتی دستگاههای الکترونیکی خود را شارژ کنند. در طراحی فرمان، تغییراتی نیز صورتگرفته و فرمان سهشاخه به یک فرمان چهارشاخه تبدیل شده است. کیلومترشمار دیجیتالی که پشت فرمان قرار دارد، دارای قاب و گرافیک جدیدی است که جذابیت بیشتری به کابین میبخشد. کابین کیامسی J7 با تریم دورنگ پارچهای، ظاهری ویژه و جذابتر به خود گرفته است.
کی ام سی SR3 نسبت جک S3 عرضه شده در ایران در بخش دماغه بیشترین تغییرات ظاهری را به خود دیده است. در فیس لیفت SR3، تغییرات در جلوپنجره، چراغهای جلو و عقب، و طراحی سپرهای خودرو قابل مشاهده است. جلوپنجره جدید با خطوط مشکی و کرومی، ظاهری اسپرتتری به خودرو بخشیده و طراحی چراغهای LED در قسمت جلو و عقب باعث بهبود نوردهی و زیبایی آن شده است. همچنین، رینگهای آلومینیومی جدید و طراحی اسپرتتر بدنه، این خودرو را به یک انتخاب مناسب برای کسانی که به دنبال خودرویی با طراحی روز هستند، تبدیل کرده است.
این خودرو با وزن 1485 کیلوگرمی خود میتواند ظرف مدت 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که چنین شتابی آن را به سریعترین سدان مونتاژ داخلی تبدیل خواهد کرد. این خودرو با ظرفیت باک 55 لیتری خود به ازای هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف میکند. دسته دنده برقی بوده و شیفتر پشت فرمان هم میتواند بر جذابیت رانندگی بیافزاید. روکشهای داخلی، ترکیبی از چرم و پارچه بوده و تونل مرکزی و کنسول با پوشش شیشهای و پیانو بلک براق هم جلوهای بسیار دلپذیر و لوکس به کابین دادهاند. خودروی KMC J7 یکی از محصولات جدید و جذاب شرکت کرمان موتور است که با ویژگیهای فنی مدرن و طراحی منحصربهفرد، توجه بسیاری از علاقهمندان به خودروهای سدان را به خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی کامل کی ام سی J7 خواهیم پرداخت و تمام مشخصات فنی، امکانات و نقاط قوت و ضعف این خودرو را مورد بررسی قرار میدهیم.
دیدگاهتان را بنویسید