مقایسه خودرو کوییک با پراید

مقایسه پراید 111 و کوییک دنده ای کدام بهتر است؟ کیان باتری

همچنین داخل کابین نیز شاهد تغییرات کوچکی مانند تغییر رنگ بعضی از اجزی رودری‌ها و داشبورد هستیم. این نسخه همان نسخه دو رنگ کوئیک معمولی به شمار می‌رود و بخش‌هایی از بدنه همانند فلاپ آیینه‌ها، سقف و قسمتی از سپر‌ها به رنگ قرمز درآمده است. این تیپ، همان نسخه معمولی خودرو است که طرحی بسیار ساده داشته و بقیه نسخه‌ها از روی این خودرو تغییر یافته‌اند.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی آنها نیز در حدود 1/7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. خودروی کوییک در تیپ‌های متفاوتی وارد بازار شده است که تغییراتی جزئی با هم‌دیگر دارند و در طول این سال‌ها، مدل‌هایی از این خودرو توقف تولید خورده است. کوییک معمولی، کوییک R ، کوییک R پلاس، کوییک S و کوییک اتوماتیک پلاس جزو تیپ‌هایی است که فعلا روی خط تولید سایپا قرار دارند. کوییک معمولی، کوییک R، کوییک R پلاس، کوییک S و کوییک اتوماتیک پلاس جزو تیپ‌هایی است که فعلا روی خط تولید سایپا قرار دارند.

کوییک از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ آشنای سایپا استفاده می‌کند که با نام M15 شناخته می‌شود و نسخه ارتقاءیافته موتور پراید به‌حساب می‌آید. این موتور ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است.

از جمله شاخص‌ترین آپشن‌های کوییک معمولی و آر می‌توان به شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، تهویه دیجیتال، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و پورت USB، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و صندلی عقب تاشونده اشاره کرد. پراید ۱۳۱ نیز دارای شیشه بالابرهای جلو، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و قابلیت پخش سی دی است. در آخر باید بگوییم که قیمت سایپا کوییک از بزرگ‌ترین امتیازات سایپا کوییک است که از 168 میلیون تومان برای نسخه دنده‌ای تا 280 میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک قابل خریداری مستقیم از کارخانه است. همه مدل‌های کوییک در بخش آپشن‌ها عموماً مجهز به دیلایت، کروز کنترل، سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و تورشن بیم در عقب، ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و کاسه‌ای در عقب، ABS و EBD هستند.

در این خودرو گیربکس دستی 5 سرعته نیز تعبیه شده است اما به هر حال از نظر بدنه و قدرت موتور تفاوت چندانی با خودروی ساینا و تیبا ندارد. کیفیت سواری کوییک دلنشین‌تر از پراید 111 به نظر می‌رسد و کوبش‌های کمتری در کابین آن احساس می‌شود. از لحاظ هندلینگ نیز وضعیت کوییک قابل‌قبول‌تر بوده و حس امنیت بیشتری با خرید کوییک همراه شما خواهد بود. قیمت کوییک معمولاً بالاتر از پراید است، اما با توجه به امکانات و ویژگی‌های بیشتری که ارائه می‌دهد، این تفاوت قیمت قابل توجیه است. به عنوان مثال، قیمت کوییک در بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان و قیمت پراید حدود ۲۲۰ میلیون تومان است. مزایای موتور کوییک شامل قدرت مناسب، مصرف سوخت بهینه و استانداردهای آلایندگی بالاست.

در این نسخه علاوه بر تغییر در گیربکس، شاهد تغییراتی در آپشن‌ها نسبت به نسخه معمولی نیز هستیم. گیربکسی که روی کوییک دنده اتومات قرار دارد، از نوع CVT با شش دنده مصنوعی بوده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سایپا طی سال‌ها تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی از کوییک را به بازار عرضه کرده که هرکدام تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند. در ادامه به معرفی همهٔ این تیپ‌ها و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

بعد از عرضه تیپ‌هایی با تغییرات جزئی، بالاخره سایپا فیس لیفت کوچکی روی هاچبک اقتصادی خود اعمال کرد و چهره «یوزپلنگی» را به خانواده انواع تیپ های کوییک افزود. تیپ s، یک کوییک معمولی دنده‌ای با پیشرانه سابق است که در جامه‌ای جدید عرضه می‌شود. یکسال بعد از پیوستن مدل اتوماتیک به انواع مدل کوییک، سایپا با اندکی الهام از خودروهای سیتروئن C۳ کوشید نسخه مولتی کالر کوییک را با تریم‌های دورنگ و جذاب سازی کابین، تحت عنوان کوییک آر عرضه نماید.

پس با توجه به صرف هزینه برای خرید کفپوش سه بعدی با کیفیت بهتراست از قبل در مورد این کفپوش اطلاعات کاملی در سایت sicg کسب کنید. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. در کابین، کارکردهایی مانند تنظیم نور چراغ جلو، برف پاک‌کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق‌پران توسط پنلی از دکمه‌ها کنترل می‌شوند. باتری پراید 111 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

این مدل به دریچه گاز سیمی مجهز شده است که یکی از تفاوت‌های آن با تیپ S محسوب می‌شود. پراید یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای ایران است که به عنوان یک خودرو اقتصادی شناخته می‌شود. این خودرو به موتور ۱٫۳ لیتری مجهز است که توانایی تولید حدود ۶۰ اسب بخار قدرت را دارد. موتور پراید نسبت به موتور کوییک از قدرت کمتری برخوردار است، اما به دلیل طراحی ساده و کم‌هزینه‌اش، همچنان مورد توجه خریداران قرار دارد.

این شرایط شامل پرداخت اقساط ۱۵ تا ۳۰ ماهه می‌شود تا نیاز به پرداخت مبلغ بالا را برای خریدار برطرف کند. در مقابل، پراید به عنوان یک خودروی قدیمی‌تر، دارای طراحی داخلی ساده‌تری است. با وجود اینکه این خودرو از نظر امکانات رفاهی به روز شده است، اما در مقایسه با کوییک، امکانات کمتری ارائه می‌دهد. برای مثال، پراید معمولاً به سیستم صوتی ساده‌تری مجهز است و نمایشگر لمسی ندارد. همچنین، فضای داخلی آن نسبت به کوییک محدودتر است و ممکن است برای برخی سرنشینان راحتی کمتری را فراهم کند.

در این مقاله با ارائه برخی از مطالب به مقاسیه کوییک و پراید 111 پرداختیم. به طور کلی می توان از اطلاعات موجود در این مقاله نتیجه گرفت که طراحی های منحصر به فرد به کار رفته در خودرو کوییک تفاوت زیادی با پراید 111 دارد. پراید همچنین به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است و مصرف سوخت آن نیز بسیار اقتصادی است. این خودرو به دلیل طراحی ساده‌اش، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بسیار پایینی دارد و به همین دلیل به عنوان یک گزینه مناسب برای افراد با بودجه محدود مطرح می‌شود. با این وجود، کیفیت ساخت و امکانات داخلی پراید نسبت به خودروهای جدیدتر مانند کوییک پایین‌تر است. کوییک اتوماتیک کوییک اتوماتیک نیز حاصل اضافه کردن گیربکس سی وی تی ساخت شرکت پانچ بلژیک به این ماشین هاچبک است.

این خودرو بیشتر برای استفاده در شهر مناسب است و در جاده‌های برون‌شهری ممکن است سرعت و شتاب کمتری را تجربه کند. با این حال، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات پراید کمتر از کوییک است و این موضوع می‌تواند برای بسیاری از خریداران جذاب باشد. تجربه رانندگی و عملکرد خودرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که خریداران هنگام انتخاب خودرو به آن توجه می‌کنند. کوییک به دلیل موتور قوی‌تر و گیربکس‌های متنوع، تجربه رانندگی بهتری را فراهم می‌آورد.

اما اگر هزینه‌های نگهداری و خرید برای شما در اولویت است و به دنبال خودرویی با قیمت مناسب هستید، پراید می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با توجه به شباهت ظاهری این خودرو با کوییک و ساینا دور از انصاف است که در مورد کم مصرف بودن این خودرو چیزی بیان نکنیم. در واقع این خودرو کم مصرف بوده و در هر 100 کیلومتر تنها 7 لیتر مصرف بنزین دارد.

انواع کوییک R در پالت‎ رنگی قرمز، مشکی، سفید و نقره‌ای با تناوب‌های مختلف اجرا می‎‌شوند و اخیراً نسخه آبی نیز به انواع تیپ های کوییک آر افزوده شده است. کوییک آر پلاس (R پلاس) به دریچه گاز سیمی نیز تجهیز شده و اخیراً نسخه قرمز مشکی آن از میان محصولات کوییک قابل سفارش در سایپا حذف گردیده است. این ابعاد به معنای این است که عرض لاستیک ۱۸۵ میلی‌متر، نسبت به ارتفاع لاستیک ۶۵ درصد و قطر رینگ ۱۴ اینچ است. این ابعاد به کوییک کمک می‌کند تا در جاده‌های ناهموار و شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین، لاستیک‌های کوییک معمولاً از نوع لاستیک‌های کم‌صدا و با چسبندگی بالا طراحی شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد تجربه رانندگی راحت‌تری داشته باشند.

این مدل در واقع نسخه فیس‌لیفت کوئیک معمولی به حساب می‌آید و از نظر طراحی و تجهیزات بهتر از کوئیک R است. این خودرو وزنی کمتر از یک تن دارد که وزن بدون سر نشسین آن برابر با 905 کیلوگرم می باشد. ازآنجایی که هر دو خودرو جزو ماشین های اقتصادی بازار محسوب شده و از پلتفرم تقریبا مشترکی استفاده می‌کنند، انتخاب بین خرید کوییک یا پراید یکی از سوالات اصلی متقاضیان این بازه قیمتی است. بنابراین در ادامه به مقایسه کوییک آر و پراید 131 می‌پردازیم تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. کوییک در تیپ‌ های مختلف یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای بازار است که با امکانات مناسب و کیفیت بالا یکی از مناسب‌ترین محصولات جایگزین با خودروهای پرخرج وارداتی برای تردد کم هزینه‌تر یا پراید و تیبا است. سدان تیبا حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا صد آن برابر با ۱۳ ثانیه برآورد شده است.

این خودرو برای افرادی که به دنبال یک وسیله نقلیه اقتصادی هستند، انتخاب مناسبی به شمار می‌آید. اما معایب این خودرو شامل کیفیت ساخت پایین، امکانات محدود و فضای داخلی کوچک است که ممکن است برای برخی از خریداران ناامیدکننده باشد. با این حال، پراید همچنان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار ایران باقی مانده است.

علاوه‌بر موارد بالا، در مدل‌های کوییک R، R پلاس، پلاس، S و G جلوپنجره مشبک است که ظاهر اسپرت‌تری به خودرو می‌بخشد. مدل‌های R، R پلاس، پلاس، S و G رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچ دارند؛ در مقابل رینگ‌های فولادی در مدل دنده‌ای کوییک،  13 اینچ است. کوئیک S مانند کوئیک معمولی و R به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر M15 و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی مجهز شده است. سایپا سال ۱۴۰۰ کوئیک S را روانه بازار کرد که تغییرات آن در تزئینات بدنه محدود می‌شود.

جدای از اینکه ساینا صندوقدار است و کوئیک یک خودروی هاچ بک کراس، جزئیات در این دو خودرو نیز به شدت متفاوت هستند. چراغ های عقب کوییک به صورت دو تکه همراه با گرافیکی بروزتر از ساینا است اما ساینا چراغ های عقب یک تکه ای دارد که در نسخه های قدیمی از طراحی ساده‌ بهره می برد ولی خوشبختانه در نسخه های S کمی قابل تحمل شده‌اند! در بازار خودروی ایران ساینا و کوییک همیشه طرفداران خود را داشته و دارند.

دلیل این رضایت به این خاطر بود که این خودرو کم مصرف بوده و هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن به نسبت کمتر از خودروهای دیگر است. بنابراین از لحاظ ابعاد و اندازه، شما با خودرویی روبرو خواهید بود که بیشتر طیف خانواده‌های کم جمعیت جامعه را مد نظر قرار داده مانند خانواده‌های ۴ نفره و علاوه بر این بیشتر خانم‌ها علاقه به داشتن چنین خودرویی دارند. البته یکی از تفاوت‌های کوییک با پراید وزن بیشترین هاچبک سایپا است؛ چراکه کوییک معادل 1065 کیلوگرم وزن دارد و پراید نزدیک به ۱۵۰ کیلوگرم از آن سبک‌تر است. بنابراین در بحث شتاب‌گیری گرچه اوضاع کوییک بهتر به نظر می‌رسد اما پراید تنها حدود نیم ثانیه با آن اختلاف شتاب دارد.

قیمتی که کارخانه برای آن در نظر گرفته، ۲۸۸ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان است. این تیپ درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک S محسوب می‌شود که از همان ویژگی‌های کوییک R به همراه رینگ آلومینیومی بهره می‌برد. ویژگی‌های ظاهری و استاندارد انواع کوییک باعث تبدیل این خودرو به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید شده است.

با بررسی این اطلاعات امکان خرید خودرو با انتخابی راحت‌تر و سریع‌تر به منظور استفاده از فروش اقساطی کوییک R وجود خواهد داشت. در این بخش به بررسی طراحی داخلی و امکانات رفاهی کوییک و پراید می‌پردازیم. در نتیجه ساینا نیز ارتقا یافته خودرو تیبا و تیبا نیز ارتقا یافته و مدلی از خودروی پراید است. به طور کلی می توان بیان کرد که هر سه این خودرو شکل ارتقا یافته خودروی پراید هستند.

به گزارش پرشین خودرو، کوییک به عنوان یک پروژه ملی و با استفاده از پلتفرم X۲۰۰ سایپا ساخته شد تا در قالب نسخه هاچبک خودروی ساینا و در سگمنت کلاس B سواری شهری، در دسترس عموم قرار گیرد. انواع خودرو کوییک در زمره ماشین‌های اقتصادی وطنی قرار می‌گیرند که در سال ۹۷ وارد بازار شده و انواع تیپ های کوییک همچنان در خط تولید قرار دارند. در بخش فضای کابین در نسخه های پایه هر دو خودرو شاهد ظاهری یکسان و مشابه هستیم. البته که این طراحی کابین نسبت به پراید و تیبا کمی زیباتر شده است اما یکی از نقاط منفی بزرگ که در هر دو خودرو نیز دیده می شود کیفیت پایین متریال داخلی است. از نظر ظاهری اما با یک داشبورد ساده روبرو هستیم که در بالاترین قسمت داشبورد همان ساعت دیجیتالی معروف پراید ارثیه جاودان در این خودروهاست.

کفپوش سه بعدی خودرو طراحی ای منحصر به فرد و قالبی دارد که ظاهری بسیار شیک و لاکچری را برای خودرو به ارمغان می آورد. به گزارش سایت طلا، کوییک به عنوان یکی از جانشینان خودرو پراید شناخته می‌شود، که در ادامه گزارش به بررسی جدیدترین قیمت این خودرو در بازار آزاد می‌پردازیم. این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش‌های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست‌های استاندارد نمره قبولی گیرد. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد.

با این حال، پراید به دلیل وزن سبک‌تر، در سرعت‌های بالا به خوبی کنترل می‌شود و حس اطمینان بیشتری را به راننده منتقل می‌کند. کوییک با طراحی داخلی مدرن و ارگونومیک، کابین راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های راحت و فضای کافی برای پا و سر، تجربه‌ای دلپذیر از رانندگی را به ارمغان می‌آورد. همچنین، سیستم تعلیق مناسب این خودرو باعث می‌شود که در مسیرهای ناهموار، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

در ابن تیپ در پانل دکمه‌های سمت چپ فرمان هم تغییراتی ایجاد شده و پنج دکمه شامل تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف‌پاک‌کن عقب، آب‌پاش برف‌پاک‌کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران در آن تعبیه شده است. کوییک S به‌جز برخورداری از کامپیوتر سفری با نمایش وضعیت سنسورهای دنده‌عقب و وضعیت دنده و سوئیچ تاشو در امکانات تفاوت دیگری با کوییک معمولی ندارد. با ورود خودرو تیبا و ساینا در بازار فروش در سال 1395 خودرو دیگری به نام کوییک نیز در بازار خودرو حرفی برای گفتن پیدا کرد. در دنیای خودروها، انتخاب میان مدل‌های مختلف می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ایران، دو خودروی پرطرفدار که بسیاری از مردم به آن‌ها توجه دارند، کوییک و پراید هستند. این دو خودرو نه‌تنها از لحاظ قیمت و دسترسی، بلکه از نظر ویژگی‌های فنی و طراحی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ‌بک، طراحی و تولید شد و به نوعی فیس‌لیفت این خودرو محسوب می‌شود. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است. شرکت سایپا خودروی کوییک را برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ معرفی کرد و در طول چندین سال، تیپ‌های مختلف با امکانات متفاوت آن را وارد بازار کرد. این تیپ هم نسخهٔ دورنگ کوییک اتوماتیک پلاس محسوب می‌شود و همان تریم دورنگ کوییک R را در کنار گیربکس CVT ارائه می‌کند. کوییک با طراحی مدرن و جذاب، فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

در ادامه این بخش به بررسی فرق انواع کوییک از نظر آپشن‌های رفاهی می‌پردازیم. حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه ۱.۵ لیتری کوییک حدود ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر اعلام شده و این در حالی است که موتور ۱.۳ لیتری پراید 111 برابر ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. در نتیجه از نظر قدرت حرکتی و سرعت موتور نیز خودرو کوییک بالاتر از خودرو پراید 111 است. در نهایت، انتخاب بین کوییک و پراید به نیازها و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال خودرویی با قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه و امکانات مدرن هستید، کوییک گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال خودرویی اقتصادی با هزینه‌های نگهداری پایین‌تر هستید، پراید می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

نهایت تغییرات اعمال شده روی کوییک R+ به افزوده شدن فرمان جدید با طرح پلاس، لوگوی جدید، افزوده شدن تریم برای قسمت زیر آینه‌ها، کمربندها و روکش صندلی ختم می‌شود. به گزارش قیمت ۳۶۰؛ سایپا با معرفی خانواده پراید در نیمه دهه ۱۳۷۰، نظر مشتریان جوان را به این محصول جلب کرد اما با روند صعودی قیمت خودروها، پراید به خودروی خانواده‌های متوسط ایرانی تبدیل شد. پس‌از‌آن، سایپا شروع به گسترش خانواده پراید و معرفی محصولات مختلف بر پایه پلتفرم آن کرد. در مطلب امروز، تفاوت کوییک s و r را بررسی خواهیم کرد، خودروهایی که به میراث‌دار پراید معروف هستند. با این اوصاف گفته شده می توان به طور صریح اعلام کرد که این خودرو از نظر ظاهری و فضای داخلی کابین نسبت به دیگر خودروها کوچکتر می باشد. با توجه به ظاهری شیک و اسپرت کوییک این خودرو نسبت به خودروی پرراید، ساینا و تیبا دارای قیمت بالاتری است.

سیستم خنک کاری، سیستم تهویه هوای مطبوع، طراحی به کار رفته در داشبورد از جمله مواردی است که تنها در خودرو کوییک تعبیه شده است. از نظر قدرت حرکتی و سرعت موتور نیز خودرو کوییک بالاتر از خودرو پراید 111 است. از دیگر امکانات و آپشن‌های موجود در خودرو کوییک نیز می توان به مواردی همچون سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، مانیتور ۷ اینچی، صندلی برقی،  دوربین دید عقب به همراه سنسور پارک، کرزو کنترل، …. خودرو کوییک با دنده دستی از نظر مشخصات فنی و ایمنی کاملا شبیه پراید می باشد. از نظر مشخصات فنی این خودرو دارای ۸ سوپاپ ۱۵۰۰ سی سی قدیمی است که این پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر، ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین قدرت حرکتی خودرو کوییک می تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 13 ثانیه و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را در لیست مشخصات فنی خود داشته باشد.

چرا که این دو خودروی تولید گروه خودروسازی سایپا نکات برجسته ای همچون قیمت مناسب به نسبت سطح بازار و خدمات پس از فروش خوب را به نسبت سایر رقبای خود دارند. ساینا یک خودروی سدان است که روی پلتفرم X200 ساخته شده و در واقع نسخه بروز رسانی شده تیبا صندوقدار است. همچنین کوییک نیز در اصل یک هاچ بک کوچک شهری است که سایپا سعی داشت با اضافه کردن جزئیاتی مانند روف ریل و فلاپ های پلاستیکی در سراسر خودرو آن را در دسته خودروهای هاچ بک کراس جای دهد. در نهایت، انتخاب بین کوییک و پراید بستگی به نیازها و اولویت‌های خریداران دارد. اگر به دنبال خودرویی با قدرت موتور بیشتر، امکانات رفاهی بهتر و طراحی مدرن‌تر هستید، کوییک گزینه مناسبی است.

تیپ معمولی، ارزانترین مدل در میان انواع کوییک بوده و کابینی با فضای نسبتاً کم، ارگونومی قابل قبول اما متریال درجه دو ارائه می‌دهد. طراحی و شکل ظاهری کابین اندکی از حس اقتصادی و ارزان بودن این خودرو می‌کاهد، اما المان‌هایی مانند پلاستیک خشک و استفاده از فوم درجه پایین، تجربه رانندگی و رضایت سرنشینان را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از نظر تفاوت در مشخصات فنی می توان به گیربکس اتوماتیک در خودرو کوییک اشاره کرد.

با چنین قدرت حرکتی این خودرو در بازار رقابت ، رقیب نزدیکی برای ماشین 206 با تیپ 2 خواهد بود. کوییک دنده‌ای کوییک دنده‌ای معمولی از یک موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که استاندارد یورو ۴ دارد. دوسال بعد از عرضه کوییک معمولی دستی، نسخه اتومات آن با تجهیز به گیربکس CVT شرکت بلژیکی پانچ راهی بازار شد.

در مقایسه انواع کوییک، از کوییک معمولی دستی تا نسخه آپشنال GX که اخیراً به خریداران تحویل شده است، اصلی‌ترین عواملی که تفاوت ایجاد می‌کنند در بخش ظاهری و آپشن‌ها اعمال شده‌اند. کوییک جی ایکس و جی ایکس آر با تجهیز به موتور پیشرفته، با بهبود عملکرد و افزایش تقریباً ۱۰ اسب بخاری قدرت همراه هستند. به طور کلی، کوییک یک هاچبک اقتصادی و اندکی قدبلندتر از کامپکت‎‌های مرسوم بوده و با توجه به ماهیتش، نمی‌توان انتظار پرفورمنس سنگین یا شتاب گیری خیلی عالی از این خودرو داشت. سایپا کوییک اس یا کوییک فیس لیفت کوییک اس نیز اولین نسخه فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می‌شود. تفاوت کوییک معمولی و کوییک اس به تغییر طرح سپر جلو و همچنین جلو پنجره این خودرو خلاصه می‌شود. جدیدترین مدل در انواع خودرو کوییک که در سال ۱۴۰۲ خبر از تولید آن داده شده، یک آپگرید ظاهری از چهره GX را از سر گذرانده و حالا با سقف رنگی، سیستم ESC کنترل پایداری و آپشن‌های ذکر شده برای کوییک GX عرضه خواهد شد.

خودرو کوییک یکی از ماشین‌های تولید داخل است که در چند تیپ مونتاژ می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع خودروهای کوییک تولید شده توسط سایپا پرداختیم. این خودرو شامل کوییک r، R پلاس اتوماتیک، دنده‌ای، پلاس اتوماتیک، S و G می‌شود. به‌طورکلی مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری، آپشن‌های رفاهی و در نهایت ویژگی‌های ایمنی این خودروها با یکدیگر یکسان است؛ بااین‌حال در جزئیات نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در این مطلب بررسی کردیم.

این خودرو به راحتی در ترافیک‌های شهری حرکت می‌کند و قدرت مانور بالایی دارد. همچنین، سیستم تعلیق کوییک به گونه‌ای طراحی شده است که سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد. مزایای پراید شامل قیمت پایین، هزینه نگهداری کم و سادگی در تعمیرات است.

در جدول زیر مشخصات فنی انواع مختلف خودروهای سایپا کوییک (کوییک R، کوییک R پلاس اتوماتیک، کوییک دنده‌ای، کوییک پلاس اتوماتیک، کوییک S و کوییک G) را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که به‌طورکلی کوییک در لیست خودروهای گران قیمت قرار نمی‌گیرد؛ بااین‌حال استفاده از شرایط فروش اقساطی سایپا امکان خرید خودرو کوییک با قیمت مناسب بدون پرداخت پیش‌پرداخت اولیه بالا وجود خواهد داشت. برای ثبت نام کوویک ابتدا قیمت انواع کوییک بر‌اساس مدل از سایت‌های معتبر را بررسی کنید. اما در هر حال این خودرو نیز نظیر خودرو تیبا و ساینا برگرفته از خودروی پراید است. از تفاوت هایی که می توان برای این خودرو با تیبا و ساینا نام برد می توان به ظاهر اسپرت و شیک ان اشاره کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا این خودرو را با توجه به مشخصات ظاهری، فضای داخلی ، امکانات رفاهی ، ایمنی و… بررسی کنیم.

لاستیک‌های پراید به دلیل ابعاد کوچکتر و طراحی ساده‌تر، بیشتر برای استفاده در شرایط شهری و جاده‌های صاف طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها معمولاً قیمت کمتری دارند و به همین دلیل برای کاربران اقتصادی‌تر هستند. اما باید توجه داشت که این لاستیک‌ها در شرایط سخت جاده‌ای مانند باران یا برف ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند و خطر لغزش افزایش یابد. به همین دلیل، انتخاب لاستیک‌های با کیفیت و مناسب برای پراید می‌تواند به افزایش ایمنی و راحتی رانندگی کمک کند. از نظر بازار خرید و فروش چه در نسخه های صفر کیلومتر و چه در نسخه های کارکرده شرایط  هر دو خودرو بسیار مطلوب است. این دو برادر همانطور که اشاره شد جزو خودروهای اقتصادی بازار کشور هستند و افراد زیادی خریدار خودرو در این رنج هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *