پژو ۴۰۵ glx اسپرت

مشخصات فنی پژو ۴۰۵ glx همراه تصاویر و صدای موتور

پژو ۴۰۵ در دسته تولیدات ارزان و اقتصادی بازار قرار داشته و بنابراین در این خودرو از آپشن‌های رفاهی و ایمنی گسترده استفاده نشده است. بنابراین اختلاف خاصی از نظر آپشن بین این دو مدل دیده نمی‌شود و مواردی مثل فرمان هیدرولیک، کیسه‌های هوای جلو و عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD، شیشه‌بالابرهای برقی جلو، آینه‌های جانبی برقی، ایموبلایزر و بازکن درب صندوق از داخل جزو مهم‌ترین تجهیزات این دو نسخه از پژو۴۰۵ محسوب می‌شوند. در این میان صرفا پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به چراغ‌های مه شکن جلو مجهز است که مدل GLX از آن‌ها بهره‌ای نبرده است. پژو ۴۰۵ یکی از سدان‌های پرطرفدار کمپانی پژو بوده که از سال ۱۹۸۷ در سبد محصولات این شرکت قرار داشته است. اولین بار در سال ۱۳۷۰ شرکت ایران‌خودرو، این سدان فرانسوی را به بازار داخلی عرضه نمود که به لطف پیشرانه پرتوان و هندلینگ مناسب خود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مه‌شکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوت‌هایی ایجاد کرد. با اینکه از نظر طراحی و امکانات پژو 405 خودرویی مدرن و امروزی نیست ولی افراد بسیاری به دنبال فروش اقساطی پژو 405 تحویل فوری هستند. سپندخودرو شرایطی را به وجود آورده تا امکان فروش اقساطی پژو 405 برای همه متقاضیان وجود داشته باشد. خودرو پژو 405 در حال حاضر در ایران در مدل‌های SLX و GLX ( در دو مدل دوگانه سوز و بنزینی) به بازار عرضه می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره نمودیم اصلی‌ترین رقبای پژو 405، رانا، سمند SE و پژو 405 SLX هستند که از برتری‌های اندکی نسبت به این خودرو برخوردارند، اما در این رنج قیمت نمونه‌های کارکرده رنو L90 یا پژو 206 SD را هم می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر گرفت زیرا علاوه بر پیشرانه قوی‌تر از کیفیت و امنیت بالاتری نیز برخوردار هستند. بخش پژو اسپرت با خودروی ۴۰۵ توانست موفقیت‌های زیادی را مسابقات مختلف رالی و هیل کلایمب کسب کند، عمده این ۴۰۵ ها مجهز به یک موتور xu9 t ویژه بودند که بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ اسب بخار توان دارد، همچنین این خودروها مجهز به یک بدنه کوپه شده، پهن‌تر با شاسی لوله‌ای فلزی که پوسته‌ای از جنس فیبر کربن و کولار هستند. به‌طورکلی باید بدانید این خودروها کاملاً با نسخه‌های خیابانی ۴۰۵، حتی نسخه تی۱۶ متفاوت است. مثلاً بادشکن‌های جلو، لبه سپر، برف‌پاک‌کن‌های متناسب با شیشه‌ها، درها با واشرهای لاستیکی خمیده که به کاپوت کاملاً کیپ شده است، کناره‌های خمیده تحتانی، دستگیره‌های در داخل قرار داده‌شده، آینه‌های دید عقب با دو زاویه پهن جهت دستیابی به بهترین وضعیت ایمنی تعبیه‌شده‌اند.

گروه موتور1 با رعایت اصل صداقت و حقیقت گویی از فروردین 98 فعالیت خود را در زمینه بررسی خودرو شروع کرد. پس از انجام این کارها پیشنهاد می کنیم برای افزایش امنیت خودرو مواردی را که ذکر خواهیم کرد انجام دهید. برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

پژو ۴۰۵، یک سدان خانوادگی فرانسوی است که نخستین بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو رونمایی شد و توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. ازجمله اینکه در سال ۱۹۸۸ جایزه بهترین خودرو سال اروپا را با بالاتری آرا ممکن از آن خود کرد. تولید این خودرو در اروپا در سال ۱۹۹۷ و پس از فروش ۲.۵ میلیون واحدی در سراسر جهان خاتمه یافت؛ اما این اتفاق در چند کشور ازجمله ایران رخ نداد.

در طراحی ۴۰۵ بر روی زوایای تند اطراف خودرو تأکید شده است؛ همین زوایا و گوشه های تیز نیز علت اصلی چشم نواز نشدن این طرح شده اند. این در حالی است که اگر به جایگزین پژو ۴۰۵ (یعنی پژو ۴۰۶) نگاه کنید، با وجود گذشت چندین سال باز هم تازگی دارد. علت نیز ملایم شدن زوایای تند اطراف خودرو و به کارگیری برآمدگی های خمیده شکل در نمای جانبی و کاپوت خودرو هستند، طراحی نسبتا مشابهی که در پژو پارس LX کلاس ۱۵ نیز مشاهده می شود.

این آمار و ارقام نزدیکی بالایی با مصرف سوخت سیکل ترکیبی خودرو رانا دارد و برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم شرایط فروش فوری رانا ایران خودرو را هم مشاهده کنید. پژو ۴۰۵ یک خودروی اندازه بزرگ خانوادگی است که توسط شرکت خودروسازی پژوی فرانسه در جولای سال ۱۹۸۷ به بازار آمد. درست یکسال بعد از طرف European Car of The Year به عنوان بهترین خودروی سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و نهایتاً ۲٫۵ میلیون از آن در اروپا به فروش رفت. در ادامه با بررسی شرایط فروش نقدی پژو ۴۰۵ GLX و بررسی کامل این خودرو همراه کارویترین باشید. پژو ۴۰۵ یکی از پایه‌های اصلی تولیدات داخلی کشورمان را تشکیل می‌دهد که بهره‌مندی آن از مزایایی همچون هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا پایین و خدمات پس از فروش فوق‌العاده گسترده آن در سطح کشور به همراه ارائه توان فنی قابل قبول، سبب شده تا مشتریان بی‌شماری در سراسر کشور خواهان این مدل باشند. بنابراین وضعیت فروش پژو علی الخصوص ۴۰۵ در ایران از شرایطی بسیار پررونقی سود برده و همواره خریداران فراوانی جهت خرید یک پژو ۴۰۵ در بازار ایران وجود خواهند داشت.

نتیجه این کار تبدیل شدن ۴۰۵ به یکی از محبوب ترین خودروهای ایران و کسب جایگاه عنوان پرفروش ترین خودرو بعد از پراید بود. قرار بود تولید ۴۰۵ در سال ۱۳۹۵ متوقف شود ولی چنین اتفاقی نیفتاد و تاکنون نیز ۴۰۵ همچنان تولید و عرضه می شود؛ البته باکیفیت به مراتب پائین تری نسبت به مدل های قدیمی تر. در کارویترین شرایط ویژه ای را برای فروش فوری پژو ۴۰۵ با تحویل فوری در نظر گرفته ایم. نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغ‌هایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری ساده‌تر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده می‌شود. ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سال‌های اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرن‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشین‌های پژو را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیق‌ترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. اما پژو 405 که در حال حاضر تحت عنوان GLX به فروش می‌رسد، یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 سی سی دارد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر در 3000 دور دقیقه تولید نماید. به طور کلی پژو ۴۰۵ به عنوان یک سدان قدیمی متاسفانه بیش از حد روی خط تولید ایران خودرو باقی ماند و باعث شد که مشتریان در این رنج قیمت به دلیل عدم ورود خودروهای جدید هم‌رده، انتخاب چندان دیگری به جز پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس نداشته باشند.

در یک نگاه کلی به پژو ۴۰۵ می‌توان گفت که طراحی خارجی و داخلی این خودرو شاید بیش‌ازحد ساده و قدیمی به نظر برسد، اما هماهنگی خاصی در تمامی اجزای آن به چشم می‌خورد که باعث می‌شود چهره ساده این پیرمرد فرانسوی هنوز هم برای عده زیادی دوست‌داشتنی به‌نظربرسد. شاید جالب باشد که بدانید طراحی پژو ۴۰۵ توسط شرکت مشهور پینین فارینا ایتالیا انجام‌شده است، شرکتی که طراحی خودروهای مشهوری همچون فراری ۵۹۹ و مازراتی کواتروپورو را در کارنامه خود دارد. نمای داخلی که اکنون در پژو ۴۰۵ شاهد آن هستیم، نسبت به گذشته کمی تغییر کرده است و شرکت ایران‌خودرو سعی داشته با برخی اقدامات نمای داخلی بروزتری را برای این خودرو به وجود بیاورد، اما باید قبول کرد که چندان هم در این امر موفق نبوده است! پژو ۴۰۵ در بخش فنی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۷۶۱ بهره می‌برد که قادر است ۱۰۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را در ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید نماید. این موتور فرانسوی الاصل که همه ما آن را با نام XU7JP/L3 می‌شناسیم، نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید تا این سدان ۱۱۰۰ کیلوگرمی بتواند در عرض ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. درواقع مهم‌ترین تفاوت ایجاد شده بین دو مدل GLX و SLX پژو 405، همین به‌روزرسانی ظاهری مدل اس ال ایکس بوده که البته با کمترین هزینه و بدون تغییر در استایل بدنه صورت گرفته است.

در سال‌های اولیه ورود 405 به ایران، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری کاربراتوری مجهز شده بود اما ایران خودرو به دلیل آلایندگی این پیشرانه آن را تعویض کرد. این کارخانه یک پیشرانه 1.8 لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه کرد. در زمان تولید اولیه این محصول، خودرو پژو ۴۰۵ جزو خودروهای زیبای بازار اروپا بود و سرعت و امکانات مناسبی را در قیمتی قابل‌قبول ارائه می‌کرد. بااین‌حال و با توجه به استانداردهای روز دنیای خودرو، این محصول درکنار ظاهر قدیمی خود، فاقد هیچ‌گونه امکانات ایمنی و رفاهی بوده و مصرف سوخت آن نیز بیشتر از خودروهای تولیدی روز است.

برای خرید نقدی پژو ۴۰۵ ای ال ایکس می توانید بهترین شرایط فروش فوری و نقدی را در فروشگاه آنلاین خودرو کارویترین مشاهده نمائید. این موتور در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۹۷ اسب بخار و در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۸ نیوتون بر متر نیرو تولید می کند. این نیروی تولید شده توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی که اتفاقاً هماهنگی مناسبی هم با پیشرانه دارد، به چرخ های جلو منتقل می شود. بزرگ ترین نقطه ضعف موتور پژو ۴۰۵ GLX، میزان تولید بالای آلاینده های آن است به همین دلیل هم استاندارد یورو ۲ به آن تعلق گرفته است.

بهتر است اگر قصد خرید خودرویی در بازه قیمتی ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان را داشته باشید گزینه‌هایی همچون تندر ۹۰ دست‌دوم را در اولویت بگذارید. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. نوار کرومی دوباره روی سپر عقب دیده میشود و چراغ ترمز سوم هم بر خلاف SLX، روی طاقچه خودرو قرار دارد. تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب این سایت نزد موتور1 محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و یا قالب آن بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. طراحی و کدنویسی سایت موتور1 توسط علی علیزاده صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. پژو ۴۰۵ همواره در بین جوانان و ماشین باز ها خودرویی به اصطلاح اسپورت خور می باشند. اما بیشتر تغییرات مشاهده شده در ارتفاع زدن ، رینگ های اسپرت ، نورپردازی های خاص و از این قبیل می باشد. از مهم ترین تجهیزات پژو ۴۰۵ می توان به آینه های جانبی برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبالایزر)، ریموت قفل مرکزی، چراغ نقشه خوان، تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی درب های جلو و تریم داشبورد به رنگ بژ اشاره کرد. وزن خالص ۴۰۵ ۱۱۰۰ کیلوگرم و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۰۴۸، ۱۶۹۴ و ۱۴۱۰ میلی متر است.

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ به منظور آنکه پاسخی به انتقادات مشتریان پیرامون عدم تغییر محصولات و به‌روزرسانی آنها داده باشد، با اصلاحات ظاهری که روی بدنه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اعمال کرد، مدل جدیدی از این خودرو را با نام پژو SLX 405 به سبد تولیدات خود اضافه نمود. پژو ۴۰۵ اس ال ایکس از جنبه‌های ظاهری و فنی تفاوت‌هایی با مدل جی ال ایکس دارد که در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از آنها پرداخته‌ایم. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس از لحاظ فنی تا سال ۹۱ هیچ‌گونه اختلافی نداشتند و هر دو محصول با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ XU7 روانه بازار می‌شدند. اما از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ slx عمدتا با موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد. از جمله نقاط قوت پژو ۴۰۵ می‌توان به فضای جادار کابین، فراوانی بسیار زیاد لوازم یدکی، گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر، عملکرد نسبتا مناسب سیستم تعلیق و ارائه سواری نه چندان خشک اشاره کرد. با این حال مصرف سوخت بالا به ویژه در پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۸۰۰، طراحی ظاهری قدیمی و کیفیت نه چندان بالای ساخت از جمله انتقادات وارده بر این فرانسوی کهنسال بازار ایران خواهند بود.

با این تفسیر شما را به مقایسه پژو 405 glx با slx دعوت می‌کنیم تا از تفاوت‌های این دو ماشین فرانسوی در بازار ایران بیشتر آگاه شوید. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX در کاربری شهری در حدود ۱۲/۸ لیتر، در بزرگراه‌ها حدودا ۶/۸ لیتر و در حالت مصرف سوخت ترکیبی در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ باک پژو ۴۰۵ ظرفیتی ۷۰ لیتری دارد. با تمامی این‌ها میزان مصرف سوخت خودرو بسته به شرایطی از جمله وضعیت موتور، باد لاستیک‌ها و نحوه‌ی رانندگی می‌تواند بیشتر از ارقام گفته شده باشد. پژو ۴۰۵ GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که قادر به تولید قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۳ نیوتن‌متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعتِ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

از دیگر اقداماتی که می‌شود برای این موتور در نظر گرفت ریمپ ایسیو، تقویت سیستم جرقه و سوخت‌رسانی و استفاده از پیستون‌های تراکمی و افزایش تراکم و در نتیجه قدرت موتور باشد و یا حتی نصب توربو شارژ  که می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای به موتور شما دهد باشد. شرکت ساپکو (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) نیز از سال ۱۳۷۳ بیش از ۵۰ درصد قطعات پژو ۴۰۵ را بومی‌سازی و تا سال ۱۳۷۷ ۷۰ درصد از قطعات این خودرو را تأمین نمود. بدون شک پژو 405 یکی از به یادماندنی ترین خودروهایی است که تا به حال به بازار ایران ورود پیدا کرده است. این خودرو آنقدر محبوب بوده و هست که اکثر مردم حداقل یکبار تجربه سواری یا مالکیت آن را در طول عمر خود داشته اند. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال ۱۹۸۸ میلادی پژو ۴۰۵ اسپرت، لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. طراحی جعبه ای شکل پژو ۴۰۵ GLX که در بحث طراحی نقطه ضعف آن بود، در مبحث ایمنی به نقطه قوت آن تبدیل شده است! دارا بودن بدنه محکم و همچنین مجهز شدن ترمز های خودرو به سامانه های ضد قفل ABS و EBD باعث شده اند تا خودرو در جاده و خیابان عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. پژو ۴۰۵ در مقایسه با برادر جوان تر خود یعنی پژو پارس اتوماتیک امکانات کمتری دارد، اما در بحث قدرت و کیفیت در نوع خود حرف های بسیاری برای گفتن دارد. گنجایش صندوق عقب پژو ۴۰۵ نیز نسبتا وسیع بوده و ظرفیت مناسبی را به جهت قرارگیری اسباب و وسایل مسافرت‌های خانوادگی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به طور کلی فضای داخلی پژو ۴۰۵ گرچه همچنان قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما با این حال، به ویژه در نسخه‌های داشبورد جدید و در مقایسه با رقبایی همچو رنو تندر ۹۰ جذاب‌تر بوده و لذت دیداری بیشتری به سرنشینان خود انتقال می‌دهد.

ازلحاظ ایمنی هم پژو ۴۰۵ اسپرت فقط به تجهیزات ایمنی مثل ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای و کیسه هوای راننده و سرنشین مجهز است و مانند دیگر محصولات ایران‌ خودرو دارای گارانتی و خدمات پس از فروش ۲۴ ماهه است. پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمونه‌ اولیه این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری کاربراتوری (XU92C) مجهز شده بود که محبوبیت زیادی در بین جوانان داشت، اما پس از مدتی ایران‌ خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه نمود که از آلایندگی و مصرف کمتر و همچنین توان کمتری نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود. این خودرو پس از گذشت سال‌های طولانی همچنان فروش چشمگیری برخوردار است به‌ طوری‌ که در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با فروشی فراتر از ۱۰۹ هزار دستگاه توانست رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران را از آن خود کند. بهترین راهنما برای تیونینگ و تقویت یک خودرو کمک‌گرفتن از مدل‌های مشابه و قوی تر آن است، این نکته برای پژو ۴۰۵ نیز صدق می‌کند. پژو ۴۰۵ تی۱۶ و پژو ۴۰۵ ام‌ای‌۱۶ قوی‌ترین نسخه‌های پژو ۴۰۵ بودند که به‌صورت تولید انبوه بفروش رسیده‌اند.

جلوپنجره خودرو نیز با استفاده از خطوط افقی طراحی شده و همچنین سپر جلو هم طراحی بی آلایش و بدون هیچگونه جزئیات دارد. فرمان خودروهای پژو و مدل پژو 405 GLX از نوع هیدرولیک است و سیستم ترمز پیش‌فرض آن نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. رینگ‌های عقب و جلوی این خودرو ۱۴ اینچی بوده و عرض تایرهای استاندارد آن برای هر دو محور ۱۸۵ میلی‌متر است. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

جدای از این‌که خبری از کیسه‌های جانبی برای سرنشین‌های این خودرو وجود ندارد، سیستم ترمز این محصول کاملا منسوخ شده است. درنهایت به‌دلیل مقاومت پایین شاسی و بدنه‌ی این محصول، در هر گونه برخوردی، بخش عمده‌ای ضربه به کابین و سرنشین‌ها منتقل می‌شود و سلامتی آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. سلام موتور ۴۰۵ slx موتور tu5 هستش که اوایل تو ایران تو پژو ۲۰۶ تیپ ۴.۵.۶بوده و بعدها رو سمند و ۴۰۵ و پارسو.. اما موتور glx ایکس یو سون بوده که واقعا استهلاک بشدت بالایی داشته و می شد گفت مصرف سوخت بالاتری هم داشت در کل slx بهتره چون موتورش قدرت بیشتری داره استهلاک کمتری هم نسبت به glx و خودروهای با موتور xu7 داره و مصرف سوختش هم خوبه. در کنسول وسط دریچه های کولر و بخاری، سیستم صوتی و کلیدهای کنترل بخاری و کولر قرار داده شده اند. از نظر فضا پژو ۴۰۵ یکی از جادارترین خودروها در کلاس خود بوده و فضای مناسبی هم برای سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب فراهم کرده است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه فروش فوری پژو ۴۰۵ می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. طرح اصلی بدنه با کمترین انحنا و به وسیله خط‌هایی با زوایای شکسته شکل گرفته و البته حالتی نسبتا آیرودینامیک را برای آن پدید آورده‌اند؛ به ویژه حالت تیز دماغه خودرو که مناسب شکافت هوا طراحی شده است. چراغ‌های جلو نیز به صورت چهارضلعی فوق‌العاده ساده در کنار جلوپنجره‌ای کشیده با نوارهای افقی جای داده شده‌اند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است. در نمای جانبی از زه‌های بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است. پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ میلادی لقب خودرو سال اروپا را به دست آورد و نسخه‌های نسبتا مختلفی از آن در بازار ایران به تولید رسید که از جمله می‌توان به پژو ۴۰۵ GLX و مدل‌های دیگری نظیر پژو ۴۰۵ GLI و مدل SLX اشاره کرد. در این مطلب به سراغ یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران خودرو می‌رویم تا ببینیم دو تیپ پرفروش آن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی ساده‌ای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد. کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. ابعاد بدنه خودروی Peugeot 405 GLX در حدود ۴۴۰ در ۱۷۰ در ۱۴۱ سانتی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۶۹ میلی‌متر می‌رسد. وزن این خودرو در حالت عادی ۱۱۰۰ کیلوگرم است که این مسئله در رابطه با مدل دوگانه سوز و وجود کپسول در صندوق عقب کمی بیشتر است. خرید پژو ۴۰۵ صندوقی با گنجایش ۴۷۰ لیتر در مدل عادی را در اختیار علاقمندان آن می‌گذارد.

از مهمترین تحولات این مدل می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهن‌تر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد. همچنین پژو پارس نیز به عنوان نسخه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در اواخر دهه هفتاد و ابتدای دهه هشتاد شمسی به بازار کشور راه پیدا کرد که گرچه از لحاظ فنی و پلتفرم تفاوت چندانی با پژو ۴۰۵ نداشت اما ظاهر نسبتا زیبا و مجلل‌تری به خود گرفته بود که همین مهم نیز موجب استقبال گسترده مشتریان از پژو پارس شد. طبق اظهارنظر مدیران شرکت ایران خودرو، در حال حاضر به جز نسخه SLX تولید انبوه سایر نسخه‌های پژو ۴۰۵ متوقف شده است. درمجموع اختلاف ظاهری و نمای داخل کابین بین این دو تیپ از پژو ۴۰۵ خیلی چشمگیر نیست و حتی بعضی از مواقع دارندگان مدل‌های جی ال ایکس با صرف هزینه بیشتر و تغییر مواردی همچون چراغ‌ها، سپرها و…، ظاهر اتومبیل خود را به اس ال ایکس تغییر می‌دهند. همچنین معمولا پژو ۴۰۵ slx با تریم داخلی روشن به بازار عرضه می‌شد اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم با تریم کرم و هم مشکی به بازار راه پیدا کرد.

همین مورد نیز موجب شد تا فروش این دو ماشین قدیمی نسبتا بالا باشد و مشتریان از آنها استقبال کنند. در انتهای مطلب مقایسه پژو 405 glx با slx به طور خلاصه می‌توان گفت اختلاف بین این دو خودرو تا مدل‌های ۱۳۹۱ صرفا در بخش ظاهری خلاصه می‌شود. اما از سال ۱۳۹۱ به بعد که پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به بازار آمد و اختلاف فنی بین این دو بسیار بیشتر شد، مشتریان به دلیل موتور باکیفیت و کم استهلاک‌تر، رغبت بیشتری برای خرید پژو ۴۰۵ SLX نشان دادند. جالب است بدانید طراحی  پژو ۴۰۵ توسط استودیو طراحی معروف ایتالیایی پینینفارینا طراحی شده.

فروشگاه اینترنتی کارگاه از سال ۱۴۰۰ جهت توزیع انواع لوازم تیونینگ موتور و بدنه ی خودروهای شهری، دریفت، درگ و آفرود فعالیت خود را شروع کرد. ما در تمامی قدم های انتخاب درست کالا و خرید تا اطمینان از صحت کالای دریافت شده و کسب رضایت مشتری، در کنار شما هستیم و امور مشتریان کارگاه همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکلات همراهان خود است. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین مونتاژ مثل ویژگی‌های فنی و داخل کابین و استهلاک بالا، خرید ۴۰۵ دوگانه سوز توصیه نمی‌شود. ازآنجایی‌که از عمر طراحی پژو ۴۰۵ حدود ۳۰ سال می‌گذرد، طبیعی است که نمی‌توان ایمنی و سطح بالای تجهیزات رفاهی را از آن انتظار داشت. طراحی پژو ۴۰۵ در زمان خود بسیار زیبا بود کخ خب از پینین فارینا هم جز این نمی توان انتظار داشت. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شده‌اند.

بااین‌حال تاریخچه مونتاژ و تولید پژو ۴۰۵ GLX در ایران به سال ۱۳۶۹ باز می‌گردد و تا سال ۱۳۹۹ و البته به شکل خیلی محدودی تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته است. این خودرو بهترین خودروی اروپا در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و در بدو ورود به ایران نیز خودروی باکیفیت و به‌روزی بوده است. در مجموع رعایت این موارد در کنار موتور تقویت شده ۴۰۵ شما تبدیل به یک خودروی بروز تر و با عملکرد بهتر می‌شود. در پائیز سال ۱۹۹۵ پژو ۴۰۶ به عنوان جایگزین ۴۰۵ توسط خودروساز فرانسوی معرفی و تولید ۴۰۵ متوقف شد.

نسخه بعدی و قوی تر از ام‌ای۱۶، ۴۰۵ تی۱۶ است، این خودرو مجهز به موتور xu10 j4 te است که می‌تواند ۱۹۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متری را تولید کند، اگرچه افزایش توان آن تا ۲۲۰ اسب بخار با کمک اور بوست توربو ممکن است. ۴۰۵ تی ۱۶ یک خودروی ۴ چرخ محرک است که از یک گیربکس ۵ سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود بهره می‌برد، با این مشخصات و وزن مشابه نسخه ام‌ای۱۶ ۴۰۵ تی۱۶ صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در حدود ۷ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند تا۲۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. متأسفانه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز همچون مدل پایه خود از کیفیت ساخت بسیار پایینی برخوردار است که باعث شده این خودرو در بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نهایتاً ۲ ستاره کیفیت را کسب نماید.

پژو ۴۰۵ را با ۵ موتور متفاوت که xu7, xu9, xu10, tu5, tu3 باشند با دو نسخه گیربکس اتوماتیک و دستی و در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک تولید و به فروش رساند، همچنین پژو ۴۰۵ ام‌ای۱۶ آخرین محصول پژو بود که در بازار امریکا عرضه شد. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد پتانسیل خودروی پژو ۴۰۵ و مشخصات مدل‌های مختلف آن برای تیونینگ و تقویت بحث کنیم. موتور xu7 یک موتور چهار سیلندر طراحی شده توسط اتحاد پژو- سیتروئن است، موتور ایکس یو هفت دارای کورس 81.4 mm و قطر سیلندر 83 mm است که حجم دقیق ۱۷۶۱ سی سی را به موتور می‌دهد، این موتور در دو نسخه ال۳ و ال۴ در ایران موجود است که تفاوت اصلی آنها در تعداد سوپاپ و سرسیلندر می‌باشد، گفتنی است ۴۰۵ های موجود در ایران مجهز به نسخه ال۳ یا همان هشت سوپاپ هستند. موتور ایکس یو۷ در نسخه هشت سوپاپ خود می‌تواند تا ۱۰۰ اسب بخار توان و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند این اعداد برای نسخه ۱۶ سوپاپ یا همان ال ۴ به ترتیب ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر است (این موتور بر روی پارس ای‌ال‌ایکس های قدیمی موجود است). موتور xu7 دارای یک بلوک بوش تر است که بوش‌های آن از جنس چدن و بلوک آن همانند سرسیلندر از جنس آلیاژ آلومینیوم می‌باشد.

پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد. برخلاف ظاهر، در طراحی داخلی پژو ۴۰۵ GLX وضعیت بهتری را شاهد هستیم و ادوات و تجهیزات با هماهنگی مناسبی داخل کابین کنار هم قرار گرفته اند. حتی با وجود کیفیت پائین مونتاژ و همچنین کاهش پیدا کردن کیفیت پلاستیک های به کار رفته در کابین، باز هم می توان نمره قبولی به این قسمت داد.

برخلاف بیشتر خودروهایی که هم‌زمان با پژو ۴۰۵ دوگانه سوز وارد بازار شدند، هماهنگی خوبی در ترکیب رنگ فضای داخلی بارنگ بدنه وجود دارد و این موضوع به‌خوبی رعایت شده است. بااینکه نوع و کیفیت مواد بکار رفته در تولید این خودرو نسبت به نمونه خارجی تغییر پیداکرده و درواقع کمتر شده، اما با این هم می‌توان نمره قابل قبولی را به این خودرو داد. کنسول میانی این خودرو شامل دو دریچه کولر یا بخاری، پنل ساعت و کلیدهای خاموش و روشن، پنل تنظیمات کولر و بخاری، پنل سیستم صوتی و جاسیگاری است که معمولاً هم بارنگ مشکی تولید می‌شود. به طور کلی اگرچه طراحی بیرونی پژو ۴۰۵ را نمی‌توان به هیچ وجه با محصولات مدرن مورد مقایسه قرار داد اما در جمع مدل‌های نسبتا ارزان‌قیمت داخلی، پژو ۴۰۵ به ویژه در نسخه اس ال ایکس نمای نسبتا قابل قبول و هماهنگی را از خود بروز داده و همچنان می‌تواند تا حدودی مشتریان ایرانی این‌گونه محصولات اقتصادی را نسبت به ظاهر خود راضی نگاه دارد. جالب است بدانید که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم به صورت محدود با موتور tu5 به بازار عرضه شد و اگر کمی جستجو کنید، قیمت پژو 405 Glx با موتور tu5 را در مدل‌های مربوط به دهه هشتاد پیدا می‌کنید.

کار هایی که به آن اشاره می شود باید توسط یک شخص حرفه ای انجام شود چرا که اغلب این کارها، فنی هستند و نیازمند داشتن تخصص لازم در زمینه مورد نظر. پس از انجام این چند مورد قطعا تغییر قابل ملاحظه ای در بهبود عملکرد موتور و افزایش شتاب اتومبیل مشاهده خواهید کرد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

اصولا پژو ۴۰۵ به عنوان یک خودروی اقتصادی از آپشن شاخص و مهمی بهره‌مند نبوده و این قاعده برای هر دو تیپ جی ال ایکس و اس ال ایکس تقریبا به طور مشابه رعایت شده است. اگر به‌دلیل وضعیت وخیم بازار خودروی ایران، اجبار در خرید این خودرو را کنار بگذاریم، پژو ۴۰۵ بیش از دو دهه است که ارزش خرید خود را به‌طور کامل از دست داده است و تهیه خودرویی با ایمنی پایین، نداشتن حداقل امکانات رفاهی و مصرف سوخت بالا هیچ توجیه منطقی ندارد. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین چه در ویژگی‌های فنی و چه در داخل کابین و استهلاک بالا، خرید آن توصیه نمی‌شود. پژو ۴۰۵ در مدل دوگانه قیمت بالاتری از GLX دارد و باید بگوییم که هر دو این خودروها به دلیل قدیمی شدن طراحی اکنون دیگر طرفدار زیادی ندارند و خریداران خودروهای دست‌دوم ایرانی و چینی را در اولویت خرید قرار می‌دهند. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز به‌جز بهره‌مند شدن از سوخت گاز، ازلحاظ فنی هیچ تفاوت دیگری با مدل قبلی ۴۰۵ ندارد. از معایب اصلی این خودرو نسبت به مدل پژو ۴۰۵ GLX را می‌توان در گشتاور پایین و کمبود فضای صندوق‌عقب خودرو به دلیل وجود مخزن گاز دید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *