پژو ۴۰۵ glx چند سوپاپ دارد

مشخصات فنی و امکانات پژو GLX 405

جالب است بدانید که پژو 405 SLX و 405 GLX در ارزیابی‌های کیفی انجام شده از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، هیچ‌گاه بیشتر از دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب نکرده‌اند و همراه با چند مدل خودرو دیگر، در کفِ جدول کیفی خودروهای داخلی قرار دارند. طراحی به‌روز و مشخصات مطلوب این سدان خانوادگی در آن زمان باعث شد تا این خودرو، در سال 1988 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شود. ۴۰۵ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خانوادگی بزرگ در اروپا، به‌ویژه در فرانسه و بریتانیا بود. ۴۰۵ همچنین به دنبال موفقیت پژو ۵۰۵ پس از لغو محدودیت واردات خودروهای CBU در اواخر دهه ۱۹۸۰ به یک مدل محبوب در تایلند تبدیل شد. فروش مدل استیشن در ماه مه ۱۹۸۸ آغاز شد، اگرچه بازار بریتانیا تا اکتبر ۱۹۸۸ نسخه‌های استیشن را دریافت نکرد.

فروش در بازار اروپا در اکتبر ۱۹۸۷ و در بریتانیا در ژانویه ۱۹۸۸ آغاز شد.۹ این خودرو جانشین پژو ۳۰۵ قدیمی و همچنین مدل‌های تالبوت، هاچ‌بک آلپاین و سدان سولارا شد که عرضه آن یک سال پیش و با حذف برند تالبوت متوقف شد. مدل ۳۰۵ که از نظر ابعاد اندکی کوچک‌تر بود بلافاصله پس از عرضه ۴۰۵ از محدوده پژو خارج شد و تولید مدل بزرگ‌تر ۵۰۵ نیز چند سال بعد به پایان رسید. همچنین در مورد مقایسه پژو 405 glx با slx از نظر فضای داخل کابین نیز باید گفت که تغییر محسوسی دراین‌باره بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. البته از سال ۹۳ به بعد شرکت ایران خودرو داشبوردهای جدید موسوم به سوناتایی را روی محصولات خانواده ۴۰۵ نصب کرد که دیگر از مواد نرم در آنها استفاده نشد و پلاستیک خشک ماده اصلی تشکیل‌دهنده این نوع داشبورد به‌حساب می‌آمد. سیستم ترمزها با نوع موتور هماهنگی دارد و ترمزهای دیسکی با ابزار اندازه‌گیری شناور در قسمت جلو، ترمز کاسه‌ای عقب، فرمان هیدرولیک، ضربه‌گیرهای کناری تمام درها، ایمنی در کوچک‌ترین جزئیات در نظر گرفته‌شده است. درب‌های مستحکم پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز محافظت مسافران را در حوادث رانندگی ضربات کناری افزایش می‌دهند.

نوار کرومی دوباره روی سپر عقب دیده میشود و چراغ ترمز سوم هم بر خلاف SLX، روی طاقچه خودرو قرار دارد. عشق اول آخره،واقعا هیچ ماشینی دلبر تر از ۴۰۵ تو ایران نیست.لاتی،اثالت،زیباییو…….. تمام حقوق مادی و معنوی مطالب و قالب این سایت نزد موتور1 محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب و یا قالب آن بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. استفاده از مطالب تولید شده درسایت و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت carnp.com” مجاز است.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. شرکت ساپکو (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) نیز از سال ۱۳۷۳ بیش از ۵۰ درصد قطعات پژو ۴۰۵ را بومی‌سازی و تا سال ۱۳۷۷ ۷۰ درصد از قطعات این خودرو را تأمین نمود. در پایان، لازم به یاداوریست که در صورت به‌وجود آمدن هرگونه سوال در بخش‌های مختلف سرویس بررسی و مشاوره خرید خوردو، می‌توانید نظرات و سوالات خود را در انتهای هر مطلب مطرح و جواب کارشناس مورد نظر را دریافت نمایید. بدون شک پژو 405 یکی از به یادماندنی ترین خودروهایی است که تا به حال به بازار ایران ورود پیدا کرده است. این خودرو آنقدر محبوب بوده و هست که اکثر مردم حداقل یکبار تجربه سواری یا مالکیت آن را در طول عمر خود داشته اند.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. ضعیف‌ترین موتور این خانواده، «XU5-1C» بود که ۱.۶ لیتر حجم داشت و دارای توان ۷۹ اسب‌بخاری بود. قدرتمندترین موتور این سری، «XU8 T Evo 2» بود که با ۱.۸ لیتر، می‌توانست قدرت بیشینه ۵۹۲ اسب‌بخاری تولید کند. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین مونتاژ مثل ویژگی‌های فنی و داخل کابین و استهلاک بالا، خرید ۴۰۵ دوگانه سوز توصیه نمی‌شود.

پژو 405 یکی از خودروهای تأثیرگذار در تاریخ صنعت خودرویی کشور ما محسوب می‌شود و در طول مدت حدود سه دهه‌ای که مهمان خیابان‌های کشورمان است، برای بسیاری از افراد خاطره‌ساز بوده است. پژو ۴۰۵ در بازارهای جهانی با ۵ نوع موتور بنزینی و دو موتور دیزل که همگی چهار سیلندر بودند به‌فروش می‌رسید. پژو ۴۰۵ یک سدان جمع‌وجور از سری تولیدات اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی شرکت فرانسوی پژو است که تولید آن در کشورمان طی سال‌های ابتدایی دهه هفتاد آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ تداوم یافت. در ادامه بررسی معایب پژو 405 SLX و 405 GLX به یکی از مهم‌ترین معایب این خودروها یعنی عایق‌بندی ضعیف کابین می‌رسیم. وزن خالص ۴۰۵ ۱۱۰۰ کیلوگرم و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۰۴۸، ۱۶۹۴ و ۱۴۱۰ میلی متر است. از لحاظ فضای صندوق بار نیز مشکلی وجود ندارد چون ۴۷۰ لیتر فضا برای حمل و نقل در دسترس است.

درواقع پس از گذشت چند ماه از رانندگی با پژو 405 SLX و 405 GLX و طی چند هزار کیلومتر مسافت، بعضا سروصداهای عجیبی از داشبورد و مجموعه جلوبندی شنیده می‌شود که بسیار آزاردهنده است. هرچند این پیشرانه 1/6 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XU7 کم‌مصرف‌تر، کم‌صداتر و بادوام‌تر است اما برای استفاده در خودرویی همچون پژو 405، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین معایب پژو 405 SLX و 405 GLX مربوط به پیشرانه‌های این خودروها است. در آن برهه از زمان، مدت زیادی از پایان جنگ تحمیلی نمی‌گذشت و با توجه به بهبود اندک در وضع اقتصادی کشور، نیاز به یک خودروی به‌روز، بیش‌ازپیش احساس می‌شد. ازاین‌رو، شرکت ایران خودرو با پژو فرانسه وارد مذاکره شد و در انتخابی هوشمندانه، پژو 405 را روی خط مونتاژ خود آورد.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانه‌سوز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است. در انتهای مطلب مقایسه پژو 405 glx با slx به طور خلاصه می‌توان گفت اختلاف بین این دو خودرو تا مدل‌های ۱۳۹۱ صرفا در بخش ظاهری خلاصه می‌شود. اما از سال ۱۳۹۱ به بعد که پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به بازار آمد و اختلاف فنی بین این دو بسیار بیشتر شد، مشتریان به دلیل موتور باکیفیت و کم استهلاک‌تر، رغبت بیشتری برای خرید پژو ۴۰۵ SLX نشان دادند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این موتور و پیشرانه‌ی معمولی و قدیمی سمند داشته باشیم در نگاه اول برتری همه جانبه با EF7 می‌باشد. موتور ۱۶۴۵ سی‌سی ۱۶ سوپاپ با ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور و طراحی سازگار با سوخت سی ان جی که به ایران‌خودرو امکان تولید خودروی دوگانه‌سوز مطمئن‌تر را می‌دهد همه و همه نشان از روند رو به رشد این انجین نسبت به موتور ۱۷۶۱ سی سی ۱۰۰ اسب بخاری XU7 دارند. جالب است بدانید که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم به صورت محدود با موتور tu5 به بازار عرضه شد و اگر کمی جستجو کنید، قیمت پژو 405 Glx با موتور tu5 را در مدل‌های مربوط به دهه هشتاد پیدا می‌کنید.

متأسفانه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز همچون مدل پایه خود از کیفیت ساخت بسیار پایینی برخوردار است که باعث شده این خودرو در بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نهایتاً ۲ ستاره کیفیت را کسب نماید. ازلحاظ ایمنی هم پژو ۴۰۵ اسپرت فقط به تجهیزات ایمنی مثل ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای و کیسه هوای راننده و سرنشین مجهز است و مانند دیگر محصولات ایران‌ خودرو دارای گارانتی و خدمات پس از فروش ۲۴ ماهه است. ۴۰۵ خودرویی است که نسبت به دیگر خودروهای هم رده خود اقتصادی تر به نظر می رسد. این مسأله به علاوه فضای جادار کابین و صندوق بار حجیم آن که برای بسیاری از مصرف کنندگان در اولویت قرار دارند، ۴۰۵ را به گزینه خرید بسیاری از مردم قرار داده اند.

بی شک، پژو 405 GLX یکی از خودروهای نسبتا پر استهلاک در این بازه قیمتی به شمار می‌رود، زیرا مالک این خودرو برای بررسی و سرویس‌های دوره‌ای کامل این خودرو می‌بایست هزینه‌ای در حدود 95 الی 125 هزار تومان را در هر 5350 الی 5800 کیلومتر، متحمل شود. در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که با توجه به تقسیم وزن 60 به 40 پژو 405 (60 درصد در جلو و 40 درصد در عقب) این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 11.8 الی 12.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 205 کیلومتر در ساعت است. از مهم ترین تجهیزات پژو ۴۰۵ می توان به آینه های جانبی برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبالایزر)، ریموت قفل مرکزی، چراغ نقشه خوان، تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی درب های جلو و تریم داشبورد به رنگ بژ اشاره کرد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

پژو 405 GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با 1.8 لیتر بوده که قادر به تولید قدرت 95 اسب بخار و گشتاوری برابر با 153 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نمای عقب نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته و چراغ‌هایی ساده به فرم چهارضلعی به همراه سپری ساده‌تر، برخی تزیینات جزیی و لوگوی پژو در آن دیده می‌شود. ناگفته نماند که ۴۰۵ SLX به عنوان نمونه فیس لیفت پژو ۴۰۵ در سال‌های اخیر روانه بازار شده که ظاهر نسبتا مدرن‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مهمترین تحولات این مدل می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، به روزرسانی طراحی سپرها و اضافه شدن مه شکن به سپر جلو، استفاده از زه های بغل در پهن‌تر و حضور یک اسپویلر کوچک در لبه درب صندوق اشاره کرد. پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ میلادی لقب خودرو سال اروپا را به دست آورد و نسخه‌های نسبتا مختلفی از آن در بازار ایران به تولید رسید که از جمله می‌توان به پژو ۴۰۵ GLX و مدل‌های دیگری نظیر پژو ۴۰۵ GLI و مدل SLX اشاره کرد. در ژوئیه ۱۹۸۷، پژو ده نسخه از مدل سدان ۴۰۵ را به‌طور همزمان برای مدل سال ۱۹۸۸ رونمایی کرد.

این خودرو دارای مشخصات فنی نزدیک به نسخه رالی بود، با این تفاوت که قدرت موتور آن به حدود 200 اسب بخار کاهش داده شده بود. همچنین بعضی از قطعات آن، مانند سپر، فن، لولا، لاستیک، صندلی و داشبورد، با نسخه استاندارد پژو Mi16 تفاوت داشت. از این نسخه فقط 1046 دستگاه تولید شد و به عنوان یکی از کمیاب‌ترین و قوی‌ترین نسخه‌های پژو 405 شناخته می‌شود. طرح اصلی بدنه با کمترین انحنا و به وسیله خط‌هایی با زوایای شکسته شکل گرفته و البته حالتی نسبتا آیرودینامیک را برای آن پدید آورده‌اند؛ به ویژه حالت تیز دماغه خودرو که مناسب شکافت هوا طراحی شده است. چراغ‌های جلو نیز به صورت چهارضلعی فوق‌العاده ساده در کنار جلوپنجره‌ای کشیده با نوارهای افقی جای داده شده‌اند؛ سپر جلو هم با حداقل تزیینات، نیمه پایینی چهره را پوشانده است.

با توجه به نیاز روز افزون مردم جهت خرید و فروش آسان و بی واسطه خودرو وب سایت Z4Car زدفورکار (زوم فور کار) بر آن شد تا فضایی مطمئن و کارآمد را در مسیر خرید و فروش خودرو ارائه دهد و علاوه بر آن در حیطه خودرو اطلاعات جامع و دقیقی را اعم از نقد و بررسی خودروها ، قیمت روز خودرو،شرایط فروش شرکتها و … برای مخاطبان فراهم کند. پژو ۴۰۵ مدل mi16 یکی از بهترین مدل‌های پژو در دوران تولید این خودرو بوده است. ازآنجایی‌که از عمر طراحی پژو ۴۰۵ حدود ۳۰ سال می‌گذرد، طبیعی است که نمی‌توان ایمنی و سطح بالای تجهیزات رفاهی را از آن انتظار داشت. همان‌گونه که می‌دانید، وب سایت تحلیلی خبری چرخان مدتیست که سرویسی به نام راهنمای خرید و مشاوره را در رابطه با خودروهای موجود در بازار ایران طرح ریزی کرده است که در این بخش، شما علاقمندان می‌توانید اطلاعاتی را راجع به هر یک از خودروهای موجود در کشور به دست آورید. دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو کنار یکدیگر در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و زیر آنها هم در مدل های قدیمی یک ساعت دیجیتال به همراه چند دکمه از جمله فلاشر تعبیه شده بود.

فرمان خودروهای پژو و مدل پژو 405 GLX از نوع هیدرولیک است و سیستم ترمز پیش‌فرض آن نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. رینگ‌های عقب و جلوی این خودرو ۱۴ اینچی بوده و عرض تایرهای استاندارد آن برای هر دو محور ۱۸۵ میلی‌متر است. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است.

این خودرو در رالی داکار پاریس در سال‌های 1989 و 1990 توسط آری واتانن رانده شد و برنده جایزه این مسابقات شد. همچنین در رالی پایکز پیک در سال‌های 1988 و 1989 توسط جان لامبر و آری واتانن رانده شد و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. درواقع مهم‌ترین تفاوت ایجاد شده بین دو مدل GLX و SLX پژو 405، همین به‌روزرسانی ظاهری مدل اس ال ایکس بوده که البته با کمترین هزینه و بدون تغییر در استایل بدنه صورت گرفته است.

در زمان تولید اولیه این محصول، خودرو پژو ۴۰۵ جزو خودروهای زیبای بازار اروپا بود و سرعت و امکانات مناسبی را در قیمتی قابل‌قبول ارائه می‌کرد. بااین‌حال و با توجه به استانداردهای روز دنیای خودرو، این محصول درکنار ظاهر قدیمی خود، فاقد هیچ‌گونه امکانات ایمنی و رفاهی بوده و مصرف سوخت آن نیز بیشتر از خودروهای تولیدی روز است. یکی از معایب مهم خودرو پژو ۴۰۵ را می‌توان ایمنی به‌شدت پایین آن در تصادفات دانست. جدای از این‌که خبری از کیسه‌های جانبی برای سرنشین‌های این خودرو وجود ندارد، سیستم ترمز این محصول کاملا منسوخ شده است.

درواقع، امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از طراحی اولیه پژو 405، چهره‌ی این خودرو بیش‌ازپیش خسته و قدیمی به نظر می‌رسد. مثلاً برخی معتقدند تعداد موتورهای EF7 که دچار خرابی شده‌اند (بخصوص در یک دوره‌ی زمانی خاص از تولید) نسبت به XU7 بیشتر بوده‌اند (هرچند برخی دیگر به شدت بر کیفیت آن تاکید دارند) و در صورت خرابی هم اگر تعمیرات شامل گارانتی نشود هزینه‌ها گرانتر از موتور قدیمی خواهد بود. موتور ملی هم مثل خودرو ملی در زمان رونمایی سر و صدای زیادی به پا کرد، موتور EF7 که با همکاری دوجانبه شرکت آلمانی F.E.V و ایران‌خودرو طراحی شده، تفاوت‌های زیادی با موتور XU7 دارد. اما به نظر می‌رسد با توجه به ساختار قدیمی این خودرو، کم‌کم بایستی به فکر از رده ‌خارج کردن و جایگزینی این شیر پیر با یک خودروی به‌روزتر باشیم. کافی است تا چند ساعتی با پژو 405 SLX یا 405 GLX رانندگی کنید و کمی به این خودروها گاز بدهید تا از نفوذ زیاد سروصدای پیشرانه و محیط پیرامون به داخل کابین، کلافه شوید!.

در سال ۱۳۸۸، نسخهٔ به‌روز و فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ با نام SLX تولید شد که به چراغ مه‌شکن جلو مجهز بود و کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب آن کریستالی شده بودند. در قسمت بدنه از زه‌هایی با طرح جدید استفاده شده بود و روی لبهٔ در صندوق عقب نیز از یک بادگیر استفاده شده بود. نسخهٔ SLX اوایل با موتور XU7 تولید می‌شد اما در سال ۱۳۹۰ موتور این نسخه تغییر کرد و با موتور TU5 به بازار آمد.

در نمای جانبی از زه‌های بغل درب به منظور کاهش سادگی این بخش از بدنه کمک گرفته شده است. اگر به‌دلیل وضعیت وخیم بازار خودروی ایران، اجبار در خرید این خودرو را کنار بگذاریم، پژو ۴۰۵ بیش از دو دهه است که ارزش خرید خود را به‌طور کامل از دست داده است و تهیه خودرویی با ایمنی پایین، نداشتن حداقل امکانات رفاهی و مصرف سوخت بالا هیچ توجیه منطقی ندارد. در حال حاضر و پس از ۳۰ سال تولید خودروی پژو ۴۰۵ متوقف شده است و دسترسی به قیمت پژو ۴۰۵ صفر امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال بازار خرید و فروش مدل‌های دست‌دوم این محصول همچنان داغ است که بسته به وضعیت سلامتی خودرو، قیمت آن بسیار متغیر است.

در سال ۱۹۸۸، موتورهای دیزل تنفس طبیعی (۱٫۹) و توربوشارژ (۱٫۸) به این محدوده اضافه شدند.۱۰ ۵۰۰ هزارمین ۴۰۵ در سال ۱۹۸۹ تولید شد و پس از آن یک میلیونمین ۴۰۵ در سال ۱۹۹۰ کارخانه سوشو را ترک کرد. نسخه SLX دارای موتور بنزینی TU5 با قدرت 110 اسب‌بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر است. نسخه GLX دارای موتور بنزینی TU3 با قدرت 75 اسب‌بخار و گشتاور 120 نیوتن‌متر است. این نسخه نیز دارای جعبه‌دنده دستی 5 دنده است اما تجهیزات کمتری نسبت به نسخه SLX دارد. جالب است بدانید، پژو ۴۰۵ با پسوند GLX از سال ۱۳۷۵ وارد بازار شد و تولید این خودرو همچنان ادامه دارد؛ اما طبق گفته سازمان استاندارد، تولید و عرضه این مدل نوستالژی و قدیمی قرار بود از دی‌ماه ۱۳۹۷ متوقف شود. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز به‌جز بهره‌مند شدن از سوخت گاز، ازلحاظ فنی هیچ تفاوت دیگری با مدل قبلی ۴۰۵ ندارد.

پژو ۴۰۵ یکی از سدان‌های پرطرفدار کمپانی پژو بوده که از سال ۱۹۸۷ در سبد محصولات این شرکت قرار داشته است. اولین بار در سال ۱۳۷۰ شرکت ایران‌خودرو، این سدان فرانسوی را به بازار داخلی عرضه نمود که به لطف پیشرانه پرتوان و هندلینگ مناسب خود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. نمونه‌ اولیه این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری کاربراتوری (XU92C) مجهز شده بود که محبوبیت زیادی در بین جوانان داشت، اما پس از مدتی ایران‌ خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه نمود که از آلایندگی و مصرف کمتر و همچنین توان کمتری نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود. این خودرو پس از گذشت سال‌های طولانی همچنان فروش چشمگیری برخوردار است به‌ طوری‌ که در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با فروشی فراتر از ۱۰۹ هزار دستگاه توانست رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران را از آن خود کند. این موتور در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۹۷ اسب بخار و در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۸ نیوتون بر متر نیرو تولید می کند.

در قسمت پشت خودرو هم همچنان همان ظاهر ساده و البته هماهنگ با نمای جلو حکم فرماست. در این قسمت شاهد خطوط طراحی افقی و موازی با یکدیگر هستیم که بالا و میان چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های اصلی در این بخش مانند چراغ های جلو طراحی چهار ضلعی و مستطیلی شکل دارند. به عنوان مثال، مه‌شکن‌های جلوی پژو 405 SLX با طرح مدور خود، به هیچ عنوان با ظاهر کلی خودرو هماهنگ نیستند. کافی است نگاهی به مواردی همچون گرافیک مات چراغ‌ها، جلوپنجره کوچک، سپرهای بیرون‌زده از بدنه و نمای جانبی کاملا صاف و گُوِه‌ای شکل پژو 405 GLX داشته باشید تا متوجه این موضوع شوید.

درنهایت به‌دلیل مقاومت پایین شاسی و بدنه‌ی این محصول، در هر گونه برخوردی، بخش عمده‌ای ضربه به کابین و سرنشین‌ها منتقل می‌شود و سلامتی آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. اگرچه ایرانی‌ها از قدمت بالای تولید تعدادی از خودروهای داخلی مطلع هستند، اما کمتر کسی می‌داند که پلتفرم پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ تولید شده و برای آخرین بار در سال ۱۳۷۴ و با معرفی نسخه‌ی پژو ۴۰۶ از جانب فرانسوی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. بااین‌حال تاریخچه مونتاژ و تولید پژو ۴۰۵ GLX در ایران به سال ۱۳۶۹ باز می‌گردد و تا سال ۱۳۹۹ و البته به شکل خیلی محدودی تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته است. این خودرو بهترین خودروی اروپا در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و در بدو ورود به ایران نیز خودروی باکیفیت و به‌روزی بوده است.

پژو ۴۰۵ یک خودروی اندازه بزرگ خانوادگی است که توسط شرکت خودروسازی پژوی فرانسه در جولای سال ۱۹۸۷ به بازار آمد. درست یکسال بعد از طرف European Car of The Year به عنوان بهترین خودروی سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و نهایتاً ۲٫۵ میلیون از آن در اروپا به فروش رفت. در ادامه با بررسی شرایط فروش نقدی پژو ۴۰۵ GLX و بررسی کامل این خودرو همراه کارویترین باشید. در سمت مقابل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱.۸ لیتری از لحاظ چابکی و شتاب اولیه وضعیت بهتری دارد و عملکرد آن درمجموع اسپرت‌تر از مدل SLX TU5 به شمار می‌رود. هرچند که استهلاک بیشتر موتور و به‌ویژه سوختن واشر سرسیلندر از معایبی است که می‌توان برای پیشرانه XU7 پژو متصور بود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه فروش فوری پژو ۴۰۵ می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد. پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود. در این مطلب به سراغ یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران خودرو می‌رویم تا ببینیم دو تیپ پرفروش آن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با این تفسیر شما را به مقایسه پژو 405 glx با slx دعوت می‌کنیم تا از تفاوت‌های این دو ماشین فرانسوی در بازار ایران بیشتر آگاه شوید.

پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد. بنابراین از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانه متفاوت TU5 که سروصدای کمتر، نرمی بیشتر، استهلاک پایین‌تر و مصرف سوخت کمتر از مزایای آن به شمار می‌رود، به بازار آمد. درمجموع اختلاف ظاهری و نمای داخل کابین بین این دو تیپ از پژو ۴۰۵ خیلی چشمگیر نیست و حتی بعضی از مواقع دارندگان مدل‌های جی ال ایکس با صرف هزینه بیشتر و تغییر مواردی همچون چراغ‌ها، سپرها و…، ظاهر اتومبیل خود را به اس ال ایکس تغییر می‌دهند. اما با توجه به کیفیت بسیار پایین چه در ویژگی‌های فنی و چه در داخل کابین و استهلاک بالا، خرید آن توصیه نمی‌شود. پژو ۴۰۵ در مدل دوگانه قیمت بالاتری از GLX دارد و باید بگوییم که هر دو این خودروها به دلیل قدیمی شدن طراحی اکنون دیگر طرفدار زیادی ندارند و خریداران خودروهای دست‌دوم ایرانی و چینی را در اولویت خرید قرار می‌دهند. ایران‌ خودرو در سال ۱۳۶۸ تصمیم به تولید پژو ۴۰۵ در ایران گرفت و از آن زمان تاکنون، روند تولید آن ادامه دارد.

از معایب اصلی این خودرو نسبت به مدل پژو ۴۰۵ GLX را می‌توان در گشتاور پایین و کمبود فضای صندوق‌عقب خودرو به دلیل وجود مخزن گاز دید. جالب است بدانید پژو ۴۰۵ بعد از خودرو پراید، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساخته‌شده در کشور است که به دلیل برخورداری از مزایایی همچون خدمات پس از فروش آسان و در دسترس، قیمت مناسب، قطعات مصرفی ارزان، اتاق جادار به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین خودروهای ایرانی شناخته می‌شود. در رابطه با نمای ظاهری پژو 405 GLX، این‌گونه می‌توان گفت که طراحی بیرونی این خودرو در سال های اولیه تولید قابل قبول بوده است، اما در حال حاضر که در سال 2018 میلادی قرار داریم، نمای ظاهری این خودرو بسیار قدیمی قلمداد شده و فاقد هرگونه جذابیت بوده و در اصطلاح از آن به عنوان مدلی قدیمی و فاقد ارزش خرید یاد می‌شود. برخلاف ظاهر، در طراحی داخلی پژو ۴۰۵ GLX وضعیت بهتری را شاهد هستیم و ادوات و تجهیزات با هماهنگی مناسبی داخل کابین کنار هم قرار گرفته اند.

در کارویترین این فرصت برای شما فراهم شده است تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن برای خرید انواع خودرو های روز دنیا اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پژو ۴۰۵ صفر  می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار بگیرد. طراحی پژو ۴۰۵ در زمان خود بسیار زیبا بود کخ خب از پینین فارینا هم جز این نمی توان انتظار داشت. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شده‌اند.

قرار بود تولید ۴۰۵ در سال ۱۳۹۵ متوقف شود ولی چنین اتفاقی نیفتاد و تاکنون نیز ۴۰۵ همچنان تولید و عرضه می شود؛ البته باکیفیت به مراتب پائین تری نسبت به مدل های قدیمی تر. در کارویترین شرایط ویژه ای را برای فروش فوری پژو ۴۰۵ با تحویل فوری در نظر گرفته ایم. بنابراین اختلاف خاصی از نظر آپشن بین این دو مدل دیده نمی‌شود و مواردی مثل فرمان هیدرولیک، کیسه‌های هوای جلو و عقب، ترمز ضد قفل ABS و EBD، شیشه‌بالابرهای برقی جلو، آینه‌های جانبی برقی، ایموبلایزر و بازکن درب صندوق از داخل جزو مهم‌ترین تجهیزات این دو نسخه از پژو۴۰۵ محسوب می‌شوند. در این میان صرفا پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به چراغ‌های مه شکن جلو مجهز است که مدل GLX از آن‌ها بهره‌ای نبرده است. همچنین معمولا پژو ۴۰۵ slx با تریم داخلی روشن به بازار عرضه می‌شد اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم با تریم کرم و هم مشکی به بازار راه پیدا کرد. پژو ۴۰۵ یک خودروی سدان سایز متوسط است که توسط شرکت پژو کشور فرانسه ساخته شده است.

جلوپنجره خودرو نیز با استفاده از خطوط افقی طراحی شده و همچنین سپر جلو هم طراحی بی آلایش و بدون هیچگونه جزئیات دارد. این پیشرانه 8 سوپاپ، ساختاری قدیمی دارد و بازدهی پایین و مصرف سوخت بالا از معایب عمده آن به‌شمار می‌آید. اما این تمام ماجرا نیست و معضل خرابی مکرر واشر سرسیلندر پیشرانه XU7 که دیگر شهره خاص‌وعام است!. اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی جادار هستید که قیمت معقولی هم داشته باشد، پژو ۴۰۵ میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *