ونوسیا V-Online ماشین ونوسیا V-Online : مشخصات ونوسیا V-Online
ونوسیا استار که با نام ونوسیا ژینگ (Xing) هم شناخته میشود؛ اواخر سال 2019 معرفی و با مدل 2020 به بازار عرضه شد. ونوسیا استار هم در کلاس کراساوورهای کامپکت قرار میگیرد اما نسبت به وی آنلاین، کمی بزرگتر و خانوادگیتر است. بررسی ونوسیا و موقعیت محصولات آن در بازار چین نشان میدهد که خودروهای این برند علیرغم قیمت رقابتی و نزدیک به سایر برندهای چینی، از نظر فنی و کیفی حرفهای زیادی برای گفتن دارند. در باطن این چهره خشن، یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر وجود دارد که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تَر متصل شده است. این موتور ساخت میتسوبیشی است و نوید یک عملکرد خوب با قابلیت اطمینان بالا را میدهد.
به نظر میرسد که اگر مکث موتور در قیمتگذاری، بازاریابی و ارائه خدمات پس از فروش این خودروها قوی عمل کند؛ در آینده نام ونوسیا را خیلی بیشتر در بازار خودرو کشورمان خواهیم شنید. پیشرانه مذکور حداکثر قدرت 127 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتنمتر را تولید و به محور جلو این سدان دورگه منتقل میکند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد ونوسیا D60 پلاس هم به ترتیب برابر با 5.9 لیتر در صد کیلومتر و 12 ثانیه است. جالب است بدانید که نسخههای بنزینی و هیبریدی ونوسیا استار، قدرت موتور و عملکرد فنی مشابهی دارند و هر دو، شتاب صفرتاصد 9.9 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را ارائه میکنند. تنها تفاوت این دو نسخه، میزان مصرف سوخت آنها است که ونوسیا استار هیبریدی با مصرف ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر، به میزان 0.6 لیتر کممصرفتر از برادر بنزینی خود ظاهر میشود. طراحی داخلی ونوسیا وی آنلاین هم نکته غافلگیر کنندهای ندارد و مشابه اکثر خودروهای جدید چینی، المانهایی مثل مانیتور یکپارچه با صفحه نشاندهندهها، لیور دنده الکترونیکی و غربیلک فرمان D کات را میبینیم.
ونوسیا Big V مدل 2023، با موتور توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر خود، 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته پیشرفته، به طور موثر به چرخهای جلو منتقل شده و به خودرو امکان میدهد تا شتابی تحسینبرانگیز از 0 به 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 8.8 ثانیه به دست آورد. چراکه این خودرو در بخش فنی دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری از سری HR نیسان با کد فنی کامل HR16 است و از طرف دیگر از پلت فرم V نیسان نیز بهره مند است. پیشرانه مذکور قادر به تولید ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده CVT Xtronic به چرخ های جلوی این سدان می رسد.
روکش صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی با دوخت رنگی بوده و کیفیت مناسبی دارند. ونوسیا وی آنلاین با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری خود فضا مناسبی را در بخش عقب خود فراهم کرده و این خودرو امکاناتی نظیر ؛ پورت USB ، زیر آرنجی، دریچه سیستم تهویه و… را برای سرنشینان عقب در نظر گرفته است. طراحی نماهای جانبی ونوسیا وی آنلاین کمی ساده تر از طراحی دیگر نماها بوده و مشخصه طراحی خاصی در این بخش ها دیده نمی شود.
به عبارت دیگر در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در محور عقب آن سیستم تعلیق مولتی لینک قابل مشاهده است. در خودروهای هیبریدی مانند ونوسیا V-Online DDi، گیربکس و دیفرانسیل به همراه موتور بنزینی، موتور الکتریکی و باتری، یک سیستم یکپارچه را تشکیل میدهند. این سیستم به صورت هوشمندانه بین موتور بنزینی و الکتریکی سوئیچ میکند تا بهترین عملکرد را در شرایط مختلف رانندگی ارائه دهد. ونوسیا V-Online DDi به عنوان یک خودروی هیبرید، از سیستم انتقال قدرت پیچیدهتری نسبت به خودروهای بنزینی معمولی بهره میبرد. در این خودرو، گیربکس و دیفرانسیل نقش مهمی در انتقال قدرت از موتور به چرخها و همچنین مدیریت عملکرد هیبریدی خودرو ایفا میکنند. در نمای جانبی نیز طرح خطوط شکسته در زیر درهای جانبی دیده میشود که یک فرورفتگی زیبا روی درها ایجاد کرده و در کنار زه مشکی رکاب، در موتور محدب و فرم شیبدار سقف شیشهای، نمای زیبا و اسپرتی فراهم نموده است.
خطوط جانبی تیز و اسپرت آن، همراه با سقف شیبدار و خطوط شخصیت برجسته، ظاهری کاملا پویا ایجاد میکنند. گلگیرهای برجسته و چرخهای آلیاژی بزرگ نیز به نوبه خود ظاهر اسپرت خودرو را بیش از پیش تقویت میکنند. در قسمت عقب، طراحی پویایی را با چراغهای LED زاویهدار و یک نوار تزئینی مشکی که در سرتاسر درب عقب ادامه یافته شاهد هستیم.
ونوسیا V-Online همانند بسیاری از خودروهای وارداتی به بازار، در بخش کراساوورها قرار میگیرد. این خودرو در بخش طراحی و همچنین ساختار فنی، برگهای برندهای دارد که برای موفقیت آن در ایران کارآمد خواهد بود. ونوسیا Big V مدل 2023 از یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری چهار سیلندر با 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. ونوسیا Big V مدل 2023 با ورود خود به بازار ایران، چشمانداز جدیدی را برای خودروسازان چینی ارائه میدهد.
در نمای جلو این خودرو چیزی که بیشتر از همه توجه ها را به خود جلب می کند طراحی و گرافیک چراغ های اصلی این خودرو است. این چراغ به دلیل داشتن زاویه های تند و خطوط شکسته در طراحی خود توانسته اند چهره به نسبت خشنی را به این خودرو بدهند. جلو پنجره این خودرو هم به صورت بزرگ و با المان های برآمده طراحی شده و طراحی خوب بخش جلو این خودرو را تکمیل کرده است. البته در صورت عرضه ونوسیا V-Online پلاگین هیبرید از سوی مکث موتور شاید شناخت این برند در بازار ایران کمی راحتتر شود.
در نمای عقب ونوسیا V-Online، شاهد چراغهای باریکی هستیم که به یکدیگر متصل هستند. خبری از خروجی اگزوز دوگانه در این خودرو نیست و سپر عقب به شکل سادهای طراحی شده است. برخلاف فضای بیرونی، المانها و خطوط استفادهشده در فضای داخلی ویآنلاین خیلی تندوتیز نیستند. بهعنوان مثال، با وجود اینکه فرمان خودرو از دو طرف Dکات است، اما لبههای بسیار نرمی دارد؛ همین موضوع برای صفحه نمایش دیجیتال و کلاستر ۲۴ اینچی این خودرو هم صادق است. ونوسیا V-Online کراساووری در سایز متوسط است و ابعاد ۴۵۶۲×۱۹۱۷×۱۶۲۵ میلیمتر با فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتری، بهخوبی این موضوع را نشان میدهد.
این خودرو با طراحی بیرونی جذاب، کابین مجهز به فناوریهای پیشرفته و دینامیک رانندگی لذتبخش، نویدبخش تجربهای جدید در کلاس کراساوورهای چینی است. ارزش واقعی این خودرو در عملکرد فنی قدرتمند، تجهیزات کاربردی و قیمت گذاری رقابتی آن نهفته است. در روزهای گذشته خبر همکاری مکث موتور با برند ونوسیا و از طرف دیگر دست گذاشتن نورا موتور بر روی این برند چینی در رسانه های خودرویی منتشر شد. حالا با تصاویر ارسال شده توسط مخاطبان اسب بخار، شاهد ورود مدل V-Online ونوسیا به بازار کشور هستیم. محصولات برند ونوسیا در ابتدای واردات توسط شرکت مکث موتور در بازار ایران معرفی شد اما اکنون عرضه venucia v-online DDI بر عهده شرکت تیگارد موتور گذاشته شده است.
تنها نکته بارز در این فضا تغییر ظاهری اهرم دنده نسخه بنزینی و جایگزینی آن با یک کلید سه حالته است که در نسخه هیبرید به کار میرود. دلیل آن است که کنترل تمامی رفتارهای پیشرانه در واکنش به پدال گاز و شیوه رانندگی در بیشتر خودروهای هیبرید، از طریق کامپیوتر خودرو کنترل میشود. در نتیجه شخص راننده دخالت چندانی در شیوه مدیریت خروجی پیشرانه و رفتار خودرو ندارد. طرح فرمان D-Cut سه شاخه همراه با دکمههای کنترلی، دریچههای خروجی سیستم تهویه مطبوع تکمیلکننده طرح داشبورد هستند. داشبورد دارای طرح دو طبقه است که در طرفین فاصله بین طبقات داشبورد دو دریچه تهویه قرار دارند و لوگوی ونوسیا در نزدیکی فرمان نصب شده است. به علت کنترل سیستمهای الکترونیکی خودرو توسط صفحه نمایش، داشبورد و کنسول وسط از وجود دکمههای کنترلی سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع بینیاز شده است و طراحی سادهای را در تریم کابین شاهد هستیم.
کراس اوور چینی ونوسیا V-Online مانند اکثریت خودروهای چینی به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلوی این کراس اوور منتقل می شود. از طرفی این خودرو می تواند امکانات بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد که ارزش خرید ونوسیا وی آنلاین پلاگین هایبرید را بالا می برد.
ونوسیا وی آنلاین از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۶۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. مزیت قیمت پایینتر خودروهای چینی در مقایسه با نسخههای مشابه، باعث میشود تا این خودروها با لیست قابل قبولی از امکانات و تجهیزات به دست مصرفکنندگان ایرانی برسند. تجهیزات ایمنی این کراساوور شامل شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب هستند. پیشرانه مذکور حداکثر قدرت 190 اسب بخار و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) روانه محور جلو این کراساوور جوانپسند میکند. شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت ونوسیا وی آنلاین هم به ترتیب برابر با 8.8 ثانیه و 200 کیلومتر در ساعت است که برای خودرویی در این رده، اعداد خوبی هستند. شرکت خودروسازی ونوسیا (Venucia) که یکی از برندهای زیرمجموعه مشترک دانگ فنگ و نیسان است، حالا قصد دارد مدل V-Online را در ساختار هیبرید نیز روانه بازار کند.
قیمت خودروی کراساور ونوسیا V-Online Big V در بازار چین، از حدود 100 هزار یوآن شروع شده و حداکثر به 130 هزار یوآن میرسد که قیمت این محصول مکث موتور، معادل 15 تا 19 هزاردلار است. بنابراین با احتساب قیمت ارز در کشورمان، این خودرو دارای قیمت شرکتی 750 تا 950 میلیون تومان خواهد بود که با هزینههای بیمه، مالیات، عوارض و شمارهگذاری در بازار آزاد با قیمتی حدود 1.4 میلیارد تومان عرضه خواهد شد. طرح چراغهای عقب با پیروی از رویه متداول در اکثر کراساورهای چینی امروزی، به هم متصل شدهاند و گوشههای آنها به صورت زاویهدار تا روی سپر عقب امتداد یافته است.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
طراحی داخلی خودروهای ونوسیا از جمله مدل V-Online، از الگوهای اروپایی استفاده میکند. یک کلاستر بزرگ و عریض بخش بزرگی از داشبورد خودرو را در اختیار گرفته است و یک فرمان دی کات نیز در جلوی آن قرار دارد. طراحی کابین ونوسیا V-Online به سبک خودروهای جدید، از الگوی سادهگرایی استفاده میکند.
ونوسیا بیگ وی مدل 2023 با طراحی خارجی تهاجمی و کابینی مدرن که مجهز به انواع امکانات پیشرفته است، به عنوان گزینهای جدید و جذاب در بخش رو به رشد کراس اوورهای ایران وارد بازار خواهد شد. ترکیب طراحی زیبا و دلنشین، دینامیک رانندگی لذتبخش و قیمت رقابتی، V-Online را به گزینهای مطلوب در بازار خودروهای جوانپسند تبدیل کرده است. در ادامه این مطلب با مجله خودروی سوییچ همراه شوید تا نگاهی دقیقتر به این خودرو انداخته و شما را با تمام جزئیات آن آشنا کنیم.
چیدمان نمایشگرها و طراحی داشبورد ونوسیا وی آنلاین ، شباهت بسیار زیادی با نمای داخلی لاماری ایما دارد. البته این سبک توسط بسیاری از خودروسازان چینی تقلید میشود و در ایران، تیگو نیز چنین حالتی را ارائه میکند. داشبورد خودرو ونوسیا Big V با استفاده از سطوح صاف و خطوط مستقیم به شکلی مدرن و آیندهگرایانه در عین حال شکیل طراحی شده است. قرارگیری یک نمایشگر بزرگ یکپارچه سراسری در داشبورد این خودرو، باعث شده است که تعداد ادوات و دکمههای فیزیکی به کمترین حد خود تقلیل پیدا کنند. فرمان این خودرو به صورت D-Cut و سه شاخه طراحی شده است و خروجیهای تهویه مطبوع و لوگوی ونوس موتور، در محلی نزدیک به فرمان نصب شدهاند. همچنین، جزئیات خاص دیگری نیز در این بخش وجود دارند که میتوان آنها را قابل توجه دانست.
یکی از محصولات این برند، ونوسیا V-Online است که در دو نسخه بنزینی و پلاگینهیبریدی توسط مکث موتور عرضه خواهد شد. ونوسیا در حقیقت یک پروژه مشترک بین نیسان و دانگفنگ است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ بهعنوان برندی مستقل اما تحت نظارت این دو برند به فعالیت خود ادامه داد. مدل وی آنلاین (V-Online) از برند ونوسیا که با نام بیگ وی (Big V) هم شناخته میشود، یک کراساوور سایز متوسط است که روی پلتفرم ماژولار VSA (پلتفرم توسعهیافته توسط رنو-نیسان-میتسوبیشی) ساخته شده است. مکث موتور قرار است ونوسیا وی آنلاین را به بازار ایران وارد کند تا با کراساوورهای سایز متوسط اسپرت بازار رقابت کند. نشان ونوسیا یکی از شرکت های خودروسازی چینی است که قدمت بسیار زیادی ندارد اما با این حال خودرو های به نسبت قابل توجهی را به بازار معرفی کرده است. در واقع نشان ونوسیا یا ونوچیا در طی همکاری های گسترده بین گروه خودروسازی دانگ فنگ چین و نیسان ژاپن در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده و می توان کیفیت ساخت خوبی را در محصولات این نشان تجربه کرد.
موتور توربوشارژ پاسخگو، گیربکس دوکلاچه روان و هندلینگ چابک این خودرو، شتابگیری سریع و عملکرد نرم آن در رانندگی را تضمین میکنند. تعلیق خودرو ناهمواریهای جاده را به خوبی جذب کرده و فرمان دقیق، حس ثبات در سرعتهای بالا را فراهم میکند. کابین، مخصوصاً در سرعتهای بزرگراهی، به لطف مواد عایق صدا، آرامش بینظیری دارد. از جمله مهمترین تجهیزات بیرون کابین میتوانیم به مواردی مانند چرخهای آلیاژی 20 اینچی، سیستم روشنایی LED و رنگهای بدنه متالیک اشاره کنیم. آپشنهای دیگری مانند صندلیهای جلو تهویهدار، درب پشتی برقی، دوربین 360 درجه و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت نیز موجود است. تریمهای بالاتر با تزئینات کرومی خارجی و دکوراسیون داخلی چوبی، ظاهر و احساسی مجللتر به خودرو میبخشند.
در طرفین سپر جلو دو دریچه عمودی باریک جای گرفتهاند و در زیر سپر یک دریچه هوای ذوزنقهای شکل قرار دارد. در نمای جانبی و پشت ونوسیا V آنلاین نیز، حجمدهی با خطوط تیز به وضوح دیده میشود. از سویی دیگر، زیادهروی در برجستگیهای پشت خودرو، نوعی بهمریختگی و ناهماهنگی آزاردهنده را نشان میدهند. در تضاد با این اجزا، بخش بزرگی از درپوش صندوق، فاقد المان و خالی رها شده است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
جالب است بدانید این خودرو با هدف جذب جوانانی که به دنبال ترکیبی از طراحی زیبا، فناوری نوین و عملکرد خیرهکننده هستند، طراحی شده است. ونوسیا big V که تاکنون صرفا برای بازار چین تولید میشده، قرار است با همکاری شرکت مکث موتور، در بازار ایران نیز عرضه و به فروش برسد. کراس اوور وی آنلاین مانند بیش تر خودروهای چینی از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم به قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر و همچنین گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک بهره میگیرد. با این حال به لطف طراحی خاص ونوسیا وی آنلاین و وزن نه چندان سنگین این خودرو، کراساوور وارداتی مکث موتور میتواند در 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. سیستم تعلیق ونوسیا وی آنلاین در جلو از نوع مرسوم مک فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی لینک است، بنابراین سواری راحتی را در کابین این خودرو تجربه خواهید کرد.
طول، عرض و ارتفاع این سدان نیز به ترتیب برابر ۴۷۶۱، ۱۸۰۳ و ۱۴۸۷ میلی متر است. سبک طراحی داخل کابین ونوسیا V-ONLINE پلاگین هیبرید، سبک طراحی نسبتا بروزی است که در اکثر خودرو های چینی قابل مشاهده است. یکی از نکات مثبتی که در داخل کابین این خودرو دیده می شود که این است که از متریال نرم و باکیفیتی در بخش های مختلف آن استفاده شده است که می تواند احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل کند.
سایر تمایزهای بسیار جزئی را باید در تغییر نوع طراحی ریمهای ۱۹ اینچی و اضافه شدن یک لوگو با سایه آبی رنگ در پشت خودرو دید که نشان از هیبرید بودن این مدل بهخصوص دارد. این خودروساز تلاش دارد امضای ونوسیا که همان طرح V شکل روی جلوپنجره است، را در طراحی چراغ خطر سوم در عقب خودرو نیز تکرار کند که حرف اول برند ونوسیا است. این خودرو با طول 4562 میلیمتر، عرض 1917 میلیمتر و ارتفاع 1625 میلیمتر یک خودروی کراساور کوچک محسوب میشود و با فاصله 2700 میلیمتری بین محورهای جلو و عقب فضای مناسبی را در ردیف اول و دوم فراهم میکند. سرنشینان بلند قد در جلو و عقب این خودرو نیز، مشابه دیگر کراساورهای چینی با ابعاد مشابه، فضای کافی در اختیار دارند. شباهت ونوسیا V آنلاین و لاماری ایما باتوجه به اینکه توسط زیرمجموعههای دانگ فنگ تولید میشوند؛ چندان عجیب نیست.
به سبک بسیاری از خودروهای اسپرت اروپایی، آینههای جانبی روی درها قرار گرفتهاند. گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته با دبل کلاچ، نکتهی مثبت در فهرست تجهیزات فنی ونوسیا وی آنلاین محسوب میشود. دیگر نکتهی جالب اینکه، ونوسیا V آنلاین نسبت به لاماری ایما قدرت و گشتاور کمتری دارد؛ اما با وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، عملکرد فنی مشابه لاماری ایما ارائه میکند. پلفترم ونوسیا استار به شرکت ونوسیا تعلق دارد و برخلاف بعضی شایعات منابع ایرانی، مشترک با تولیدات نیسان نیست. مشخصات فنی ونوسیا وی آنلاین تنوع خاصی ندارد و تمامی تریمهای این خودرو، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI بهره میبرند.
شرکت چینی Venucia (ونوسیا یا ونوچیا) در سال 2010 با سرمایهگذاری دو شرکت مطرح نیسان ژاپن و دانگفنگ موتور چین ایجاد شد. نمای جلو با جلوپنجره ای بزرگ با خطوط شکسته، چراغ های جلوی باریک که به جلوپنجره متصل هستند و سپری که در آن دو ورودی هوای عمودی کوچک در دو طرف لحاظ شده است، طراحی خشمگینی را برای V-Online پدید آورده اند. نکته جالب توجه دیگر در نمای جلوی وی آنلاین، ادغام لوگوی Vشکل این برند با لبه بالایی جلوپنجره و نیز تعبیه یک نشان ستاره دایره ای روی کاپوت است.
با این حال قابل ذکر است که 6 ایربگ (سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای) در این خودرو تعبیه شده اند. ونوسیا وی آنلاین دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۲، ۱۹۱۷ و ۱۶۲۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. حجم باک سوخت وی آنلاین ۶۰ لیتر و فضای صندوق بار این خودرو هم ۶۰۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم به ۱۵۲۰ لیتر افزایش می یابد.
سقف شیشهای پانورامای این خودرو از نوع فتوکرومیک است که نور محیط را وارد کابین خودرو میکند و در زمان تابش شدید آفتاب خود به خود تیره میگردد تا مانع از نور آزاردهنده خورشید باشد. طراحی مینیمال داشبورد و کنسول در ترکیب با صفحات تمام دیجیتال، صندلیهای چرمی و سقف پانوراما، ظاهری لوکس به کابین خودرو بخشیده است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان ونوسیا V آنلاین استفاده شده است.
این دو خودرو در یک کلاس قرار دارند و از نظر مشخصات فنی نیز شبیه به یکدیگر هستند. همچنین انتظار داریم تا قیمت این دو خودرو در محدودهای نزدیک به یکدیگر تعیین شود. برند ونوسیا از جمله نامهای چینی است که براساس همکاری مشترک میان خودروسازان چینی و ژاپنی شکل گرفته است. خودروهای ونوسیا با تاکید بر فناوریهای جدید و البته طراحی متفاوت توسعه مییابند.
کیسههای هوای جلو، جانبی و پردهای در این خودرو به صورت استاندارد ارائه شدهاند. اگرچه نسخه هیبریدی و بنزینی ونوسیا V-Online از نظر ابعاد و اندازه مشابه هستند، اما تفاوتهای جزئی در طراحی وجود دارد. این تفاوتها عمدتاً در قسمت جلوپنجره، هواکشهای روی گلگیر جلو و سپر عقب دیده میشود. اهرم تعویض دنده با طرح جویاستیک همراه با کلید ترمز پارک برقی (EPB) و محفظه وسایل روی کنسول وسط قرار دارند و در انتهای کنسول، زیرآرنجی با روکش چرم تعبیه شده است.
در نسخه هیبریدی، برخی از جزئیات طراحی داخلی مانند نوع روکش صندلیها، رنگ نورپردازی محیطی و طرح برخی دکمهها ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی نسخه هیبرید ونوسیا V-Online میپردازیم که با نام کامل ونوسیاV-Online DDi Super Hybrid و در برخی بازارهای جهان با نام ونوسیا Big V DDi شناخته میشود. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.
این بلوغ طراحی در نمای عقب خودرو در طراحی مشابه با ادغام شکافهای جانبی بدنه با چراغهای یک تکه افقی تمام LED عقب، به زیبایی دیده میشود. شاید نتوان V-Online را الزاما خودرویی زیبا تلقی کرد، اما غیر ممکن است بتوان از خطوط پخته و چهارچوب طراحی بسیار کامل آن گذر کرد. همکاری دانگفنگ با کمپانی نیسان که به خلق برند ونوسیا در سال ۲۰۱۰ انجامید، باعث شد این خودروساز چینی پشتوانهای قوی برای ارتقا سطح تکولوژی خودروسازی و تولیدات روز خود در بازار کشور چین داشته باشد. برخی ممکن است طراحی زاویهدار بیرونی این خودرو را دوست نداشته باشند و کیفیت مواد داخلی آن نیز با رقبای اروپایی یا ژاپنی توان رقابت ندارد. همچنین، ونوسیا Big V به عنوان یک کراساوور جدید، هنوز اعتبار و سابقهای قوی در ایران ندارد.
این خودرو در حالت استفاده ترکیبی از پیشرانه های بنزینی و الکتریکی خود قادر است تا ۱۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و در حالت تمام الکتریکی حدود ۱۱۰ کیلومتر را میپیماید. ظرفیت باتری های این خودرو ۱۸.۴ کیلووات ساعت است و برای شارژ آنها، با برق شهری ۵/۵ ساعت زمان نیاز است. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. قیمت ونوسیا D60 پلاس در بازار چین، در بازه حدودی 10 تا 15 هزار دلار قرار میگیرد و ارزانترین محصول ونوسیا در بازار کشورمان خواهد بود.
کنسول میانی این خودرو فاقد هرگونه دکمهای است و تنظیمات سیستم از طریق لمس انجام میشوند. اهرم تعویض دنده این خودرو نیز به صورت جوی استیک طراحی شده است و اتصال مکانیکی ندارد. ونوسیا با هدف قرار دادن رهبران بازار مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، نشان میدهد که دیگر محصولات چینی در گذشته نمانده و طی سالهای اخیر پیشرفتهای قابل توجهی داشتهاند. ترکیب استایل، عملکرد فنی خوب و ارزش خرید بالای ونوسیا وی آنلاین، آن را به گزینهای جذاب و تازه در بازار پرجمعیت کراساوورهای ایران تبدیل کرده است. ونوسیا وی-آنلاین، به مانند دیگر خودروهای چینی بازار ایران از نظر تجهیزات و آپشن به معنای واقعی کلمه چیزی کم نگذاشته است. خریداران این خودرو میتوانند از میان گزینههای متنوع، آپشنها و تجهیزات بسیار خوبی را انتخاب کنند.
ضمن اینکه مواردی مثل چراغهای جلو باریک با دیلایتهای اطراف جلوپنجره و یا چراغهای عقب یکپارچه، نمایی کاملاً بهروز را به این خودرو بخشیدهاند. جالب است بدانید که باتری های این خودرو در صورت استفاده از شارژر های AC به ۵.۵ ساعت زمان نیاز دارند تا ظرفیت خود را به حد مطلوب برسانند. اما نکته جالب در مورد این خودرو این است که جزو معدود خودرو های پلاگین هایبرید است که از فناوری شارژر سریع بهره می برد. امکانات ایمنی V Online نیز شامل مواردی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC هستند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
اگرچه نمیتوان طراحی این کراس اوور را الزاما زیبا خواند، اما توجه این برند نسبتا نوظهور به جزئیات طراحی و تلاش برای ارائه تصویری اسپرت بسیار قابل تحسین است. این خودرو در نمای جلو از جلوپنجرهای بسیار بزرگ چند ضلعی بهره میگیرد که بارزترین المان آن استفاده از یک شکاف V شکل در جلو پنجره است و به نحوی امضا انحصاری این برند به حساب میآید. این خودروساز که تلاش دارد امضای ونوسیا را در محصولات خود نهادینه کند، در طراحی چراغ خطر سوم خودرو در عقب نیز از این شکل V الهام گرفته و در نتیجه حرف اول برند را این گونه به بیننده معرفی میکند.
دیدگاهتان را بنویسید