قیمت روز kmc T8 t8 جک کرمان موتور در کارخانه و بازار ؛ ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ مجله پدال
در واقع KMC t8 می تواند ۱۷۴ اسب بخار را در دور موتور ۵۰۰۰ تولید کند.کلوت همچنین قادر است تا گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تولید کند. این در حالی است که KMC t8 توانایی تولید گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ را دارد. به عبارت ساده تر در مقایسه کلوت و KMC t8 می توان نتیجه گرفت که از نظر سرعت و قدرت موتور ماشین کلوت وضعیت بهتری دارد. شرکت مکث موتور، پیکاپ کلوت را با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ روانه بازار کشور میکند که میتواند قدرت ۲۱۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر به تولید برساند.
پیکاپ وانت KMC T8 از سال ۱۳۹۹ توسط کرمان موتور تولید میشود و با جلوپنجره بزرگ مزین به لوگوی KMC و رینگهای ۱۸ اینچی، ظاهری متمایز دارد. کابین آن از نمایشگر ۸ اینچی و سیستم استارت دکمهای بهره میبرد که فضایی کاربردی و مدرن فراهم میکند. این پیکاپ با ظرفیت حمل بار ۹۰۰ کیلوگرم، در بازار خودروهای کار جایگاه ویژهای کسب کرده است. برای جزئیات بیشتر و اطلاعات ثبت نام، به شرایط فروش کرمان موتور مراجعه شود. یکی از نگرانی های آفرودرها، توربوشارژ بودن پیشرانه بوده و این در حالیست که امروزه بیشتر خودروهای آفرودی نیز به سیستم پرخوران مجهز شده اند. یکی از مزایای افزایش حجم پیشرانه کلوت از 2 به 2.4 لیتر این بوده که اگر به هر دلیلی توربوشارژ از مدار خارج شود، پیشرانه 2.4 لیتری این خودرو به صورت تنفس طبیعی حدود 140 اسب بخار قدرت تولید می کند.
اما موتور در دنده یک و دو متوقف می شود و در هنگام حرکت به خصوص با کولر روشن، نسبت به KMC T8 کندتر به فشار دادن پدال گاز واکنش نشان می دهد و زمان لازم برای فول بوست شدن آن نیز بیشتر است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
این خودروها با قدرت موتور بالا برای افرادی که ماشینی برای آفرود، باربری سبک و استفاده شهری میخواهند، بسیار مناسب است. ماشینهای کلوت و t8 با طراحی ظاهری و ارتفاع بالا، بیشتر مناسب مسیرهای ناهموار و خارج از جاده هستند. نبود لاینر و قلاب بار را در کنار عدم بهره مندی از تهویه دیجیتال یا اتومات باید از ضعف های T8 دانست. از جمله مزایای کلوت می توان به زاویه حمله و فرار خوب در حالت استاندارد اشاره کرد. همچنین فاصله کف این خودرو از سطح زمین 235 میلی متر بوده که 15 میلی متر نسبت به رقبای حاضر در بازار ایران بیشتر است.
در طراحی ظاهری T8 چراغهای زنون در جلو و چراغهای LED در عقب خودرو را مشاهده میکنیم که طراحی منحصر به فرد و خشنی را به این خودرو دادهاست. جلو پنجره T8 با طراحی فرم کشیده در کنار سپر بزرگ شمایل تهاجمی بیشتری را به بیننده القا میکند. جلوپنجره بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانتهای امریکایی مانند محصولات GMC است. در طراحی این خودرو مانند سایر محصولات کارخانه جک از خودروهای تویوتا الهام گرفته شده است.
حالا نوبت رویارویی کلوت با کی ام سی T8 خوش فروش کرمان موتور است تا در برابر یکدیگر عرض اندام کنند. همچنین همانطور که گفتیم KMC T8 از نظر ظاهری می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و از نظر کیفیت ساخت کابین و سبک طراحی داخلی بهتر از کلوت به نظر می رسد. ناگفته نماند که قیمت کارخانه و بازار این دو پیکاپ چینی مشابه و نزدیک به هم بوده و تفاوت چندانی در قیمت آنها وجود ندارد. در کلوت مکث موتور با فشار دادن دکمه استارت، موتور با صدایی آرام روشن می شود. پدال کلاچ نرم است و وقتی آن را فشار می دهید و گیربکس دستی را درگیر می کنید، ماشین را به دنده یک می برد. فرمان راحت و صفحه نمایش لمسی مرکزی ظاهری نسبتاً مدرن به فضا بخشیده است.
این مهم از سیستم سوخت تزریق مستقیم و تراکم بالاتر پیشرانه آن نشات میگیرد اما گشتاوری که در کلوت به هنگام ورود توربو به مدار پیشرانه احساس میشود را هرگز در تاگا H تجربه نکردیم. باتوجهبه ویژگیهای ذکر شده میتوان گفت که در مقایسه کلوت و KMC t8، اندکی کلوت وضعیت بهتری دارد. از نظر قدرت موتور، ظرفیت موتور، میزان حمل بار و امکانات رفاهی میتوان برتری را برای کلوت قائل شد. KMC t8 نیز در مواردی مانند نمای ظاهری داخل کابین و سیستم کنترل فشار باد تایرها وضعیت مناسبتری دارد.
در مجموع هر دو خودرو باتوجهبه تحریمها و امکانات مناسب توانستهاند در ایران از بازار خوبی برخوردار باشند. در مقایسه کلوت و KMC t8 به لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی میتوان گفت که برخی از ویژگی ها صرفاً در کلوت وجود دارد. پوشش ضد خش در قسمت بار و نشاندادن سیستم تهویه دستی با نمایشگر دیجیتال از جمله این امکانات است.
البته جالب است بدانید که دایون به تازگی مشغول تولید خودروهای برقی نیز شده و مکث موتور به عنوان یکی از طرف های چینی، ممکن است محصول دیگری از دایون را در سگمنت خودروهای برقی به بازار عرضه کند. در این مطلب قصد داریم دو پیکاپ غول پیکر تازه وارد به بازار ایران یعنی کلوت مکث موتور و KMC T8 کرمان موتور را مقایسه کنیم. بهطورکلی در مقایسه با همتایان خارجی خود، فضای داخلی کابین کلوت و KMC t8 چندان چنگی به دل نمیزند. بر اساس تجربیات کاربران میتوان گفت که کی ام سی هشت وضعیت بهتری نسبت به کلوت دارد. این برتری خفیف نیز بهواسطه استفاده از متریال باکیفیت و ظاهر بهتر در قسمتهای بالایی داشبورد است.
کلوت مکث موتور در زیر کاپوت دارای موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ است که میتواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت (در ۵۲۰۰ دور در دقیقه) و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور (در دور موتور ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰) تولید کند. در آن طرف میدان، برای KMC T8 نیز یک پیشرانه ۲ لیتری توربو در نظر گرفته شده است که توانی برابر با ۱۷۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتری به تولید میرساند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخها بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی گذاشته شده و این پیشرانه نیز استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. با توجه به این مسائل مشخص میشود که پیکاپ کلوت در زمینه مشخصات فنی نسبت به رقیب خود برتری مطلق دارد.
یکی دیگر از مزایای کلوت عرض عرض بیشتر حوض بار نسبت به رقبا و همچنین 7 سانتی متر عمیق تر بودن حوض بار است که برای افرادی که قصد نصب اکسسوری هایی مانند سوپرلید را دارند بسیار مناسب است. ضریب دیفرانسیل بیشتر پیکاپ های رقیب در بازار ایران بین 4 تا 4.1 است؛ ولی مکث موتور تصمیم گرفت ضریب دیفرانسیل کلوت را به 4.6 افزایش دهد که همین امر موجب کاهش قدرت و سرعتی تر شدن خودرو می شود. البته این سبک شدن ضریب دیفرانسیل و کاهش قدرت به لطف قدرت بالای پیشرانه کلوت به خوبی کاور می شود. بدین ترتیب این پیکاپ مکث موتور هم در جاده و هم در بیراهه عملکرد رضایتبخشی را از خود ارائه می دهد. در ابتدا تصور می شد این محصول جک نیز مانند سایر مدل های همین کمپانی با برند این خودروساز چینی در ایران به فروش برسد؛ ولی ظاهرا کرمان موتور قصد دارد که این خودرو را با برند خود یعنی KMC و با همان نام مدل T8 راهی بازار کشور بکند.
نتیجه مقایسه کی ام سی T8 و کلوت مکث موتور از نظر طراحی داخلی باز هم به نفع محصول کرمان موتور خواهد بود. چرا که طراحی داخلی T8 نسبت به کابین کلوت ظاهر مدرنتری را به نمایش میگذارد و نمای دلچسبتری در آن دیده میشود. این در حالی است که طراحی داشبرد کلوت کمی قدیمی بوده و آن طور که باید و شاید برای مشتریان امروزی چشمنواز نیست.
روی کاغذ به نظر میرسد که محصول شرکت مکث موتور وضعیت بهتری داشته باشد و مقایسه کی ام سی T8 با این خودرو، به نفع کلوت به پایان برسد. اما این تنها روی کاغذ است و در ادامه توضیح دادهایم که کی ام سی T8 علیرغم مشخصات فنی ضعیفتر، میتواند عملکرد بهتری ارائه دهد. در خصوص کلوت باید گفت سیستم کنترل پایداری خودرو عملکرد مناسبی ندارد و تعویض دنده ها با تأخیر همراه است، اما توان حرکتی خودرو در دنده های ۲ و ۳ بسیار خوب است. جانمایی دوربین دنده عقب نیز در هنگام پارک در فضاهای شهری مناسب به نظر نمی رسد. برای مثال، هر دو خودرو به طیف وسیعی از سیستمهای کنترل الکترونیکی مجهز است که میتوانند هنگام استفاده از این خودرو در مسیرهای آفرودی مفید واقع شوند. KMC T8 ظاهر به مراتب مدرنتر، اسپرتتر و مردانهتری از کلوت مکث موتور دارد.
کلوت از سوی شرکت مکث موتور و KMC t8 نیز از طرف کرمان موتور عرضه میشود. با مجله اینترنتی عصر پنجشنبه همراه باشید تا بیشتر با ویژگی خودرو های ذکر شده آشنا شوید. پیکاپ T8 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار را در دور موتور ۵۰۰۰ با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در دور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تولید می کند. پیکاپ آسنا دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴G69 میتسوبیشی مجهز است و ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور فراتر از ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو و عقب آسنا منتقل می شود و راننده می تواند ضرایب سبک و سنگین را به جعبه دنده خودرو اعمال کند. تقاضا برای خودروهای پیکاپ در بازار ایران سالانه حدود 5 هزار دستگاه بوده که مکث موتور قصد دارد حداقل 50 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
پیکاپ KMC T8 کرمان موتور یقینا برگ برنده این خودروساز وطنی در این بازار آشفته و بی رقیب است. چراکه این خودرو عملا هیچ رقیب صفر کیلومتری را حداقل در این لحظه پیش رو ندارد. تا مدتی پیش پیکاپ هایی همچون کاپرا2 بهمن موتور، ریچ پارس خودرو، فوتون تانلند ایران خودرو و آمیکو آسنا به بازار ایران عرضه می شدند؛ ولی تحریم های خودرویی باعث شده که همگی این محصولات نامبرده از بازار ایران کوچ کنند.
این پیکاپ نخستین مرتبه در نیمه دوم سال 2015 در بازار چین عرضه شد، بنابراین خودرویی نسبتاً قدیمی به حساب می آید. در هر صورت اگر توانایی پرداخت چنین مبلغی را دارید، گزینه های زیادی پیش روی شماست که دو نمونه از بهترین آنها کلوت مکث موتور و KMCT8 کرمان خودرو هستند. نه به این معنا که نمای داخلی کلوت بسیار سرتر باشد که در حقیقت نمای داخلی کلوت هم اصلا متناسب با خودروهایی نیست که در حال حاضر در بازار ما عرضه می شوند. شاید باید گفت از نظر فضای کابین هر دو خودرو آنچنان چنگی به دل نمی زنند اما متریال استفاده شده در کابین KMC T8 و مخصوصاً در قسمت های بالایی داشبرد، کمی بهتر و با کیفیت تر است. در مقایسه کلوت و KMC t8 به لحاظ حمل بار نیز میتوان نتیجه گرفت که کلوت بهتر از همتای خود است.
این خودرو نخستین محصول دو دیفرانسیل متحرک و آفرود کرمان موتور است و در چند ماه گذشته توانسته سهم بزرگی در بازار پیکاپ با دو دیفرانسیل محرک را به ثبت برساند. در بازار خودروی داخلی ایران که به دلیل قوانین دولتی و تعرفه های بسیار بالا، خرید خودروهای خارجی باکیفیت چندین برابر قیمت واقعی است، پیکاپ های چینی انتخاب نسبتاً مناسبی هستند. توانایی حمل بار پیکاپ کلوت برابر با ۱۰۰ کیلوگرم بوده و در آن طرف توانایی حمل بار پیکاپ T8 نیز برابر با ۸۴۰ کیلوگرم است. با توجه به این موضوع مشخص میشود که پیکاپ کلوت در زمینه ظرفیت باربری نیز نسبت به رقیب خود کمی برتری دارد. علاوه بر این پیکاپ کلوت با وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم در مقایسه با رقیب خود ۴۵ کیلوگرم سبکتر است. با تعلق هر دو خودرو به کلاس وانتهای دو کابین سایز متوسط (که به اشتباه از سوی برخی رسانهها وانت سایز بزرگ عنوان شده است) شاهد ابعاد خارجی (طولxعرضxارتفاع) 5330x1870x1864 میلیمتر برای کلوت و 5325x1880x1830 میلیمتر برای کی ام سی T8 هستیم.
این موضوع در زمان آفرود و طبیعتگردی هم بسیار اهمیت دارد و قابلیتهای بیراههنوردی کلوت را نسبت به کی ام سی T8 کاهش میدهد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. وقتی به سراغ ظاهر پیکاپ ها می آییم، مهم ترین بخش قطعاً دماغه این سگمنت از خودروها خواهد بود، چراکه بخش عقب آن ها برای طراحان معمولاً جای کار آن چنانی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کلوت و KMC T8 جدول زیر را مطالعه کنید.
کلوت مکث موتور به دلیل قدرت بیشتر موتور، می تواند ظرفیت بار بیشتری را حمل نماید. دایون هفتمین خودروساز تجاری چین است و سابقه زیادی در تولید خودروهای تجاری در بزرگ ترین بازار خودروی جهان دارد، اما نیم نگاهی به خودروهای شاسی مستقل نیز داشته و قرعه دایون V5 نیز به مکث موتور رسیده تا به عنوان اولین محصول خود در ایران به بازار عرضه شود. KMC T8 نسخه ایرانی پیکاپ جک T8 است که در سال 2019 توسط کرمان موتور معرفی شد.
وجود امکاناتی مانند سیستم ترمز اضطراری، برقرار تماس صوتی و آینه برقی در کلوت باعث شده که آپشنهای این ماشین در مقایسه با T8 بیشتر باشد اما توجه مخاطبین این ماشین بیشتر به قدرت موتور بالای آن بوده است. راحتی کابین برای سرنشینان از کلوت یک خودروی ایدهال پر قدرت برای جادهها و آفرود ساخته است. شرکت کرمان موتور بهطور رسمی نمایندگی کلوت در ایران را دارد؛ همچنین برای خرید ماشین t8 باید به شعب بهمن موتور که به صورت رسمی نمایندگی t8 را دارند، مراجعه کنید. در این مقاله به مشخصات فنی و ظاهری هر دو ماشین میپردازیم و مقایسه کلوت و t8 را بررسی میکنیم. خودروهای کلوت و Foton Tunland) T8) محصول کشور چین هستند که به تازگی در جادههای ایران به وفور آنها را مشاهده میکنید.
مکث موتور به عنوان زیربرند ماموت خودرو ابتدا قصد داشت که کلوت را با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با 204 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور و گیربکس زومکس راهی بازار کند. به گفته وطن خواه مدیرعامل مکث موتور با اینکه این مدل عملکرد خوب و رضایبخشی را داشت، ولی شاخص لیدر بودن را نداشت. به همین ترتیب صحبت های مفصلی با شرکت چینی مادر صورت گرفت تا آخرین نسل پیشرانه میتسوبیشی با کد 4K22D40 روی کلوت نصب شود. این پیشرانه جدید حجمی معادل 2.4 لیتر داشته و به سیستم توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در سطح جهانی با برند فوتون تولید و در ایران توسط نماینده داخلی بهمن موتور عرضه میشود. این ماشین مانند کلوت حاوی موتور توربوشارژ است که توان تولید قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.
نه تنها ارائه گیربکس اتوماتیک در این سگمنت کلوت را یک سر و گردن بالاتر از T8 قرار میدهد، بلکه داشتن قدرت و گشتاور به مراتب بالاتر نیز از مهم ترین برگهای برنده این خودرو به حساب میآید. البته لازم به ذکر است که ورود توربو به مدار پیشرانه و ارائه ناگهانی گشتاور 320 نیوتون.متر از سوی کلوت (و دایون Y5/Y7) با یک ضربه ناگهانی و جهش محسوس خودرو همراه است که عادت کردن به آن کمی زمان میبرد. توان ضربه این گشتاور به اندازه ای محسوس و شدید است که در صورت عدم رعایت فاصله ایمنی با خودرو پیش رو در ترافیک، ممکن است به سادگی با آن برخورد کنید. تاگا H از پیشرانه 1.8 لیتری توربو بهره میگیرد با این حال نه تنها قدرت آن حدود 12 اسب بخار از کلوت بیشتر است بلکه گشتاور آن با کلوت یکسان عنوان شده است.
به خاطر دارم اولین بار که نمای داخلی T8 را از نزدیک دیدم، با کوری ذوق شدید مواجه شدم. نمای داخلی T8 به عنوان یک خودرو چینی طراحی شده در سال 2018 به هیچ عنوان هماهنگ با سال عرضه و منطبق بر سایر محصولات وقت شرکت جک (JAC) نیست. متریال به کار رفته در نمای داخلی T8 از جنس پلاستیک خشک با طراحی بسیار معمولی با بهرهگیری از تریم تزئیناتی پلاستیک نقرهای مات است. کیفیت مونتاژ نیز رضایت بخش نیست و اگر از اندک روکش چرمی بر روی داشبرد و رودریهای خودرو استفاده نمیشد، شاید این خودرو را با یک محصول بسیار اقتصادی ژاپنی دهه 1980 میلادی اشتباه میگرفتیم. متخصصان چینی با قرار دادن آپشن قفل الکتریکی اتوماتیک در این خودرو، احتمال گیر افتادن ماشین در مسیرهای ناهموار را کاهش دادهاند.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. هر سه این پیکاپ ها از زیربندی هایلوکس بهره می گیرند، اما طول متفاوت و پیشرانه های متفاوتی که روی آن ها نصب است در میزان کارایی شان در مسیرهای مختلف تأثیر می گذارد. غربیلک فرمان کلوت با الهام از جک S5 طراحی شده و به همین خاطر، شباهت بسیاری با غربیلک فرمان کی ام سی T8 دارد. علاوه بر این، KMC T8 از تناسب بسیار خوبی برخوردار است و در در هنگام ساخت آن به زوایای حمله، فرار و شکست توجه شده تا ماشین به این راحتیها در بیراههنوردی زمینگیر نشود.
هندلینگ خودرو نیز به نسبت ابعاد، ارتفاع و ویژگی های آفرودی قابلقبول است بخصوص که سیستم کمکی پایداری الکترونیکی برای این خودرو در نظر گرفته شده که کمک بزرگی به شمار می رود. با این حال باید در نظر داشته باشید که چنین خودروهایی برای تحمل فشار جی در سرعتهای بالا ساخته نشدهاند و بواسطه مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق خاصشان نباید از آنها انتظار چندان زیادی داشت. البته نکته ای که در هنگام خرید بین این دو باید در نظر بگیرید، بازار دست دوم بسیار قوی تر و بهتر کی ام سی T8 است که باعث می شود خریدارانی که به فکر فروش خودرو هستند، بیشتر به سمت T8 بروند. خودروی KMC T8 با توجه به سهم بازار بیشتری که در بازار دارد، بازار دست دوم بسیار رندتر و بهتری نسبت به تمامی پیکاپ های موجود در بازار را داراست. بنابراین درمجموع میشود ادعا کرد که طراحی ظاهری کی ام سی T8 نسبت به مکث کلوت برتری دارد و میتواند سلیقههای بیشتری را جلب و با خود همسو کند. برای مقایسه قیمت جک t8 با سایر مدلها، به صفحه قیمت محصولات کرمان موتور مراجعه کنید.
اختلاف فاصله میان محورهای جلو و عقب این دو خودرو تنها یک سانتیمتر است (۳۱۰۰ در برابر ۳۰۹۰ میلیمتر) و به همین خاطر، فضای کابین تقریباً یکسانی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند. کته مثبت کلوت مکث موتور هندلینگ و چسبندگی خوب آن به سطح مسیر است و خودرو کاملاً توی دست است اما به دلیل طول بسیار کوتاه مسیر تست امکان ارزیابی پارامترها در سرعت های بالای هفتاد کیلومتر وجود نداشت. به خصوص که اکنون ورود محصولات معتبر ژاپنی مانند تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ ممنوع شده و در نتیجه مونتاژکنندگان داخلی تصمیم به عرضه محصولات مشابه چینی گرفته اند. البته محصولات چینی هرگز نخواهند توانست جای خودروهای اصیل ژاپنی را در این زمینه بگیرند. تا میانههای دهه 1390 شمسی، بازار خودروهای دو دیفرانسیل دو کابین باری کشور با تنوع بسیار پایین و خلا قابل توجه همراه بود. خودروهای موجود این رده یا دست دوم قدیمی مونتاژی و وارداتی نظیر نیسان پیکاپ، ریچ، کاپرا و هایلوکس بودند یا در صورت صفر کیلومتر بودن هم از دیدگاه فنی حرف خاصی برای زدن نداشتند.
قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، رول بار فلزی با روکش PVC و پوشش ضدخش قسمت بار از جمله امکانات کلوت هستند که در T8 مشاهده نمیشوند. البته تی۸ نیز دارای سیستم سنجش باد تایرها است که کلوت از آن بهره نمیگیرد. طول پیکاپ کلوت مکث موتور برابر با ۵۳۳۰ میلیمتر، عرض آن برابر با ۱۸۷۰ میلیمتر و همچنین ارتفاع آن نیز برابر با ۱۸۶۴ میلیمتر است. در آن طرف طول، عرض و ارتفاع کی ام سی T8 نیز به ترتیب برابر با ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلیمتر است.
مشخصات فنی این خودرو برای جادههایی با شیب بالا و غیر هموار بسیار مناسب است. این نوع سیستم تعلیق، یکی از بهترین و تنها مکانیزم مناسب برای پیکاپهای شاسی مستقل است که قصد حمل بارهای سنگین با این نوع خودرو را دارند. با یک باک بنزین این خودرو در شرایط بهینه حدود ۷۶۰ کیلومتر را طی میکند. هر دو خودرو از پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ (DOHC) توربو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره میگیرند. اما این پیشرانه در T8 از نوع 2.0 لیتری و در کلوت از نوع 2.4 لیتری (مشترک با آمیکو آسنا اتوماتیک) است.
نمودارهایی که نشان می دهد مخصوصاً در مورد خودروهای آفرودی، شاید باید در کنار اعداد و ارقام روی کاتالوگ، به سراغ داینو برویم و ببینیم که در عمل چند اسب بخار به ما تحویل خواهد داد. همچنین باید یادآوری کنیم که تاگا H از پیشرانه 1.8 لیتری توربو بهره میگیرد با این حال نه تنها قدرت آن حدود 12 اسب بخار از کلوت بیشتر است بلکه گشتاور آن با کلوت یکسان عنوان شده است. بازار پیکاپهای دو دیفرانسیل چینی روز به روز در کشورمان داغتر میشود، بهخصوص حالا که ورود محصولات معتبر ژاپنی مثل تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا ممنوع است و درنتیجه مونتاژکاران داخلی تصمیم گرفتهاند تا محصولات مشابه چینی را روانه میدان کنند. البته که محصولات چینی هیچ وقت نمیتوانند جایگاه خودروهای اصیل ژاپنی را در این حوزه مال خود کنند، اما در حال حاضر خودروهایی مثل کلوت مکث موتور و کی ام سی T8، تنها گزینههای صفر کیلومتر به شمار میروند که در سگمنت وانت پیکاپهای متوسط مقابل مشتریان قرار دارد. طول، عرض و ارتفاع کلوت به ترتیب برابر است با ۵۳۳۰، ۱۸۷۰ و ۱۸۶۴ میلی متر و این موارد برای KMC T8 عبارت اند از ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلی متر.
پیشتر بر این باور بودیم که این خودرو با توجه به نرخ فعلی ارز با قیمتی در حدود 740 میلیون تومان راهی بازار کشور می شود و حدس ما امروز نیز برای این پیکاپ قیمتی در همین محدوده است. اما در کلوت مکث موتور فاصله بین دو محور خوب کلوت باعث شده تا فضای کافی برای سرنشینان عقب ایجاد شود و به راحتی سه نفر می توانند در ردیف عقب بنشینند. استفاده از حجم وسیعی از پلاستیک خشک در طراحی های امروزی و مخصوصاً در مقایسه با KMC T8 ممکن است برای کلوت نقطه ضعف منفی محسوب شود. کلوت یک پیکاپ چینی به نام دایون V5 است اما این خودرو در واقع محصول شرکت فودی است و لایون F22 نام دارد که دایون نسخه آن را با برچسب جدید V5 از سال 2020 روانه بازار کرد.
با این وجود تعیین برتری در زمینه زیبایی میان دو خودرو موضوعی کاملا شخصی و سلیقهای است. در سوی دیگر کلوت مکث موتور نیز در مواردی مثل قابلیت حمل بار و همچنین بهرهمندی از امکانات مهمی مثل تهویه اتوماتیک، بهعلاوه صندلی برقی راننده و آینههای جانبی تاشو برقی، از KMC T8 بهتر است. این پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ ها با یک گیربکس شش سرعته دستی زومکس کوپل شده که نیروی تولیدی را در حالت عادی به چرخ های عقب منتقل می کند. برای این پیکاپ حالت چهار چرخ محرک سبک و سنگین به همراه قفل دیفرانسیل عقب از نوع محدود کننده لغزش نیز تعبیه شده که امکان تغییر میزان محدود کنندگی لغزش بین 30 تا 70 درصد را دارد. با توجه به خبرهای شنیده شده، قرار است که کرمان موتور پیش فروش KMC T8 را با موعد تحویل اردیبهشت 1400 به زودی آغاز کند.
دیدگاهتان را بنویسید