فیدلیتی پرستیژ Fidelity Prestige بررسی مشخصات فنی و تصاویر به همراه راهنمای خرید خودرو
به همین خاطر اکنون تعداد زیادی از خودروسازان دنیا محصولات متعددی را در این کلاس خودرویی معرفی کردهاند. سیستمهای پیشرفتهای برای این ماشین طراحی شدهاند که رانندگی را هوشمندانهتر و کنترل خودرو را در شرایط مختلف آسانتر میکنند؛ کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و کنترل کشش در دیگنیتی پرستیژ، نمونههایی از این سیستمها هستند. شاسی دیگنیتی پرستیژ همچنین حس متعادلتری دارد و به لطف رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی، چسبندگی خودرو به جاده نیز بیشتر شده است. تکانهای بدنه سر پیچها به خوبی کنترل میشوند و فرمان فیدبک بسیار خوبی به دستورات راننده میدهد. ترمزهای تقویت شده عملکردی بسیار قوی ارائه کرده و حتی در ترمزگیریهای شدید ذرهای افت پرفورمنس را تجربه نخواهید کرد. تنها تغییر کابین دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم هم در دیجیتالیشدن پشتآمپر خلاصه میشود.
همچنین، باک ۷۰ لیتری آن امکان پیمایش مسافتهای طولانی را با حداقل توقف برای سوختگیری میسر میسازد. دیگنیتی پرستیژ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند اتصاله بهره می برد که باعث می شود سواری نرمی را می توان با آن تجربه کرد و چسبندگی خوبی را در این خودرو شاهد باشیم. این خودرو دارای گواهی آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۳ لیتر است که با توجه به وزن و حجم موتور این خودرو عدد قابل قبولی به حساب می آید. بر خلاف فیدلیتی پرایم، محل قرار گیری پلاک به روی درب صندوق منتقل شده تا طراحی عقب از حالت بی روح و یک نواخت خارج شود. اطلس محصول خانواده سایپا از پلتفرم X۲۰۰ است که با ایجاد تغییرات محسوس در نمای ظاهری داخلی و بیرونی خودرو و همچنین افزودن تجهیزات و امکانات بیشتر تولید میشود.
به دلیل این بهبودها، وزن خودرو نیز کمی افزایش یافته است، بهطوری که در مدل 5 نفره 59 کیلوگرم و در مدل 7 نفره 67 کیلوگرم سنگینتر از تیپ پرایم است. چراغهای LED عقب با طراحی پیوسته و دوبل اگزوزهای کرومی، جذابیت و قدرت بیشتری به نمای عقب خودرو میدهند. همچنین، استفاده از عناصر کرومی در قسمتهای مختلف بدنه از جمله دور پنجرهها و دستگیرهها، حس لوکس بودن را به خوبی منتقل میکند.
کابین دیگنیتی پرستیژ دقیقا همان طراحی دیگنیتی پرایم را دارد، با این تفاوت که کیلومترشمار پشت فرمان دیکات کاملا دیجیتال شده، تا شباهت بیشتری به خودروهای روز جهانی پیدا کند. خطوط طراحی متعدد به همراه قسمت کرومی پایین دربها نیز مانند نسخه قدیمی است و تنها قسمتهایی که در این خودرو تغییر کرده فرم آینههای جانبی و طراحی رینگ ها است. بهمن موتور در کراس اور جدید خود از رینگ های 20 اینچی با طرحی جدید استفاده کرده که تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند.
پیش از خرید فیدلیتی پرستیژ این نکته را در نظر داشته باشید که تیگو ۷ پرو از نظر امکانات یکی از رقیبهای سرسخت این ماشین محسوب میشود. پیشنهاد میکنیم پس از مقایسه شرایط خرید تیگو ۷ پرو اقساطی و فیدلیتی پرستیژ در فروشگاه سپند خودرو و با در نظر داشتن مشخصات هر دو ماشین، بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. اما نمای داخلی فیدلیتی پرستیژ به نظر میرسد که با خلاقیتهای بیشتری همراه شده و بهویژه طرح دریچههای تهویه سهگانه میانی، حس قاطعیت و قدرتمندی طرح داخلی کابین این شاسیبلند چینی را ارتقا بخشیده است.
گیربکس 7 سرعته این خودرو اتومات دوکلاچه از نوع تر است و به همین دلیل نسبت به فیدلیتی پرایم با گیربکس دوکلاچه خشک، استهلاک کمتری دارد. حداکثر سرعتی که با این خودرو میتوانید رانندگی کنید، 180کیلومتر بر ساعت است و در هر 100 کیلومتر رانندگی با این خودرو، 8.1 لیتر سوخت مصرف میشود. فیدلیتی پرستیژ با ورود به بازار ایران به طور مستقیم مشغول رقابت با فونیکس تیگو 7 پرو مکس خواهد شد. از آن جایی که این دو خودرو از نظر قوای فنی دقیقا یکسان بوده و آپشن هایی شبیه به همدیگر نیز دارند، انتخاب از میان این دو بستگی به سلیقه خریدار و همچنین شرایط فروش هر دو شرکت به همراه گستردگی خدمات پس از فروش دارد.
در نمای جلوی این جنتلمن چینی طراحی جدیدی را شاهد هستیم که بروزتر، خشنتر و زیباتر از نسخه قدیمی است. چراغهای جلو طراحی جسورانه و خشنی دارند و مانند فیدلیتی پرایم توسط یک نوار کرومی به همدیگر وصل شدهاند. همچنین طراحی داخلی آن هم بر خلاف نسخه قبلی با خطوط طرحدار افقی با رنگ کروم تزئین شده است. وجود خطوط حجیم متعدد روی کاپوت و زیر چراغهای جلو باعث شده تا این خودروی کراس اوور عضلانیتر شود.
البته به دلیل تفاوت اندک فیدلیتی پرستیژ با دیگنیتی پرستیژ از نظر ابعاد و اندازه، بسیاری از خریداران کار نسبتا دشواری برای انتخاب مناسبترین گزینه دارند؛ باوجود شرایط فروش دیگنیتی بهصورت اقساطی، امکان مقایسه امکانات و انتخاب بهترین گزینه برای خریداران فراهم شده است. همچنین برخی مصرفکنندگان هنگام قرار گرفتن دنده فیدلیتی پرایم در حالت دنده عقب (R) صداهای ناهنجاری میشنوند که کلیه این مشکلات در گیربکس نسخه فیس لیفت این خودرو کاملا برطرف شده است. برای خرید فیدلیتی پرستیژ، حتما شرایط فروش اقساطی فیدلیتی در فروشگاه سپند خودرو را مطالعه کنید تا باتوجهبه میزان بودجه مناسبترین طرح را انتخاب کنید. فیدلیتی پرستیژ از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره میبرد که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتنمتر گشتاور است. این پیشرانه در ترکیب با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (DCT) قرار گرفته که تعویض دندهها را به صورت سریع و روان انجام میدهد.
BAC X3 یک کراساوور کامپکت است که در اصل توسط کمپانی جیلی در چین طراحی و تولید شده است. سورن پلاس (XU۷P) یکی از ارزانترین نسخههای این خانواده، در طول نوسان قیمتی یک ماه اخیر به مرز ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. اما در بحث فرمانپذیری و میزان بیش یا کم فرمانی، فیدلیتی پرستیژ عملکرد اطمینان بخشتری دارد و احتمال بروز نافرمانی در سیستم هدایت خودرو بهویژه هنگام دور زدنها تا حدودی کمتر احساس میشود که میتوان آن را به قدرت موتور محدودتر و در نتیجه احتمال کم فرمانی پایینتر آن نسبت داد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. بهعلاوه، دوربینهای عقب، جانبی و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، ایمنی راننده و سرنشینان را در هنگام پارک و حرکت در فضاهای محدود افزایش میدهد.
“دانگفنگ Fengon ix5” که بهمن آن را “دیگنیتی” نامیده، اولین کراساوور کوپه مونتاژی کشور به حساب میآید که در همین مدت کوتاه از عرضه توانسته به لطف ظاهر جذاب و آپشنهای رنگارنگ (و صد البته نبود رقبای قدر) توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. با این حال نسخه اولیه یا همان پرایم علیرغم ظاهر اسپرت و جوانپسندانه، از نظر فنی یک کراساوور معمولی نشان داد و با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبهدنده اقتصادی CVT نتوانست لذت رانندگی خاصی به مشتریانش ارائه کند. اما در نسخه پرستیژ اوضاع کاملاً تغییر کرده؛ در این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI جایگزین انجین 1.5 لیتری قبلی شده و گیربکس 6 سرعته AT ساخت پاورتک نیز بجای مدل حوصلهسربر ضریبپیوسته قدرت را به چرخهای جلویی منتقل میکند. دیگنیتی پرستیژ نسخه ارتقا یافته و قوی تر دیگنیتی پرایم است که توسط گروه بهمن به بازار کشور عرضه شد. دیگنیتی پرایم بواسطه طراحی اسپرت و زیبای خود توانست نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند اما قدرت و مشخصات فنی آن یکی از نقاط ضعف و ناامید کنندهاش بود که انتقادات فراوانی به آن میشد و به همین خاطر بهمن موتور با معرفی دیگنیتی پرستیژ به این انتقادات پاسخ شایسته ای داد. دیگنیتی بهمن موتور در اصل محصولی از شرکت بزرگ دانگ فنگ بوده که ix5 نام دارد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی شد.
شتاب حدود ۱۰ ثانیه و ۱۹۷ اسب بخار قدرت یا سیستم تک دیفرانسیل چیزی نیست که نتواند رضایت مالکان فیدلیتی پرستیژ را از کارکرد این خودرو جلب کند و آنها را مجاب سازد تا ۵۰ درصد پول بیشتر برای خرید تیگو ۸ پرومکس به نمایندگی بپردازند. مقایسه تیگو 8 پرومکس با فیدلیتی پرستیژ نکات مهمی را به ما گوشزد کرد که از جمله آنها میتوان به برتری تیگو ۸ در مواردی مثل توان موتور، شتاب، انتقال قدرت دو دیفرانسیل، گنجایش صندوق عقب و نرمی سواری اشاره کرد. با این حال فیدلیتی پرستیژ نیز از امکانات متنوع، کابین زیبا و با کیفیت، فضای داخلی جادار، توان فنی کارآمد و قیمت منطقیتر برخوردار است. فونیکس تیگو ۸ پرومکس بهصورت استاندارد دارای صندلیهای ردیف سوم است و فیدلیتی پرستیژ نیز این قابلیت را در نسخه ۷ نفره خود ارائه میدهد. شاید مقایسه فیدلیتی پرستیژ با تیگو 8 پرومکس به نوعی برادرکشی تعبیر شود، ولی به هر حال این دو جزو بهترین ماشین های چینی در بازار ایران بوده و رقیب مستقیم همدیگر هستند. پس ما این کار را انجام میدهیم تا مشتری بداند که با خرید فیدلیتی پرستیژ یا خرید فونیکس تیگو ۸ پرومکس سرانجام چه منفعت یا ضرری متحمل خواهد شد.
خوشبختانه سیستم ADAS یا همان سامانه دستیار راننده پیشرفته در هر دو خودرو به صورت تقریبا کامل عرضه شده است. این سامانه شامل تجهیزات نوین میشود که به کمک انواع رادارها و سنسورها میتواند رانندگی نیمهخودکار را انجام داده و از بروز تصادف تا حد امکان جلوگیری کند. مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار خط خوان برای تشخیص خطوط جاده، رادار تابلوخوان به منظور شناسایی علائم ترافیکی، دستیار رانندگی خودکار بین خطوط و… در هر دو خودرو به عنوان آپشنهای ایمنی و رفاهی مدرن قرار داده شدهاند. این سیستمها علاوه بر آنکه ریسک تصادف را کاهش میدهند، تجربه کاربری را نیز ارتقا بخشیده و کار راننده را تا حد امکان سادهتر خواهند کرد.
این خودرو به سیستم صوتی با ۸ اسپیکر مجهز است که صدای باکیفیت و شفاف را در داخل کابین ارائه میدهد. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، قابلیتهای متنوعی را برای دسترسی آسان به تنظیمات و امکانات خودرو فراهم میکند. در بحث ایمنی، دیگنیتی پرستیژ برخی تجهیزات و آپشنهای کلیدی را داشته، ولی خبری از سیستمهای کمکی راننده پیشرفته که در رقبای آن دیدهایم در این خودرو نیست. سرنشینهای خودرو توسط چهار کیسه هوا (جلو و کناری) و سیستم پیش کشنده کمربند ایمنی محافظت میشوند.
چانگان یونیتی به عنوان یکی از رقبای اصلی دیگنیتی پرستیژ همان ظاهر کراساور کوپه مانند را البته با یک کابین زیباتر ارائه میکند. یک رقیب جدی دیگر دیگنیتی پرستیژ فونیکس اف ایکس جدید با ظاهر تهاجمی و موتور جذاب توربو است. مسلما مهم ترین نکته ای که در نماهای جانبی دیگنیتی پرستیژ می توان به آن اشاره کرد فرم طراحی کوپه این خودرو است که چهره دیگنیتی پرستیژ را بروزتر و اسپرت تر کرده است و همین عامل باعث شده است تا نسبت به بسیاری از کراس اوور های مونتاژی طراحی منحصر به فردی داشته باشد.
این خودرو در مقایسه با نسخه پرایم، با تغییرات جزئی در قسمتهایی مانند سپر جلو، دیفیوزر عقب و رینگهای ۲۰ اینچی، ظاهری اسپرتتر و پویاتر پیدا کرده است. درون کابین دیگنیتی پرستیژ شاهد یک طراحی جذاب و نسبتا مدرنی هستیم که بیشتر سلایق را پوشش میدهد. داشبورد میانی همچنان مثل قبل کمی مایل به سمت راننده طراحی شده و بر روی آن ابتدا دریچههای تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ قرار گرفته است. در بخش انتهایی داشبورد نیز یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است. دیگنیتی پرستیژ از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره میبرد که قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. بهترین گیربکس ماشینهای چینی در ایران CVT، DCT، AT، AMT و E-CVT هستند که هرکدام، ویژگیها و مزایای خود را… جک J۴ یکی از اقتصادیترین محصولات کرمان موتور، صبح امروز به ارزش ۹۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
همین که پا به کابین این دو شاسیبلند چینی میگذارید، با نوعی طراحی ناشی از عناصر بصری مدرن و کاملا زیبا روبرو میشوید. همچنین از مواد نرم و مرغوب به همراه روکشهای چرمی در قسمتهای پرلمس داشبورد و پنل درها استفاده شده که در نوع خود میتوانند رضایت بالایی در سطح سلیقههای مختلف ایجاد کنند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. انتخاب بهترین روغن موتور برای TU5 تاثیر مستقیمی بر عملکرد، طول عمر و کاهش هزینههای نگهداری این موتور دارد.
مهم ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم در این بخش استفاده از رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی است که در نسخه پرایم از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده شده بود اما به غیر این مورد، طراحی نما های جانبی این خودرو در مقایسه با دیگنیتی پرایم تغییرات زیادی را مشاهده نمی کنیم. این خودرو در اصل همان جتور X70 پلاس (Jetour X70 Plus) نام دارد که نسخه فیس لیفت جتور X70 است و در ایران با نام فیدلیتی پرایم شناخته شده که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. برند جتور یکی از زیر مجموعه های کمپانی چینی چری است و وظیفه تولید محصولاتی با هویت جدید و مستقل را دارد که سطح بالاتری از کیفیت، راحتی و امکانات را به مشتریان عرضه کند. کمپانی چری یکی از معروف ترین و محبوب ترین کمپانی های چینی است که در این چند سال اخیر محصولاتش توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده و توانسته است سطح فروش خوبی را نیز در بازار ایران از آن خود کند. در نهایت، طراحی داخلی فیدلیتی پرستیژ با الهام از خودروهای مرسدس بنز انجام شده و با استفاده از متریال باکیفیت، تجربهای لوکس و راحت را برای سرنشینان فراهم میآورد. این خودرو با دو گزینه تعداد صندلی (۵ و ۷ نفره) عرضه میشود و فضای بار جاداری بهاندازه ۱۶۸۰ لیتر با صندلیهای عقب خواباندهشده در اختیار شما قرار میدهد.
زمان فروش دیگنیتی پرستیژ هنوز دقیقاً مشخص نیست اما به احتمال قوی در نیمه نخست سال جاری شاهد اولین پیشفروش آن باشیم. پس تا اینجای کار مطمئن هستیم که با شتاب، سرعت و کشش بسیار بهتری روبرو هستیم که نه فقط از پرایم برتر است بلکه تمامی کراساوورهای این رده قیمتی (و یا کمی بالاتر) را نیز به چالش دعوت میکند. خبر خوب دیگر اینکه گیربکس CVT هم با جعبهدنده 6 سرعته AT جایگزین شده تا ماشینبازها حس لذترانندگی بالاتری را تجربه نمایند. البته پرستیژ بدلیل موتور بزرگتر و گیربکس متفاوت و برخی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگینتر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به حساب میآید. از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ میتوان به سیستم تعلیق مکفرسون جلو و مولتیلینک عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، فرمان برقی و ساختار انتقال قدرت تکدیفرانسیل (جلو) اشاره نمود. ضمناً همانطور که بالاتر اشاره شد باید در نظر داشته باشید که موتورهای توربو GDI حساسیت بالایی به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارند و در این خصوص باید وسواس و وقت بیشتری به خرج دهید.
به طور کلی طراحی بدنه دیگنیتی چه در نسخه پرایم و چه در نسخه پرستیژ، سبک طراحی قابلی و جوان پسندانه ای است و طراحی کوپه این خودرو باعث شده است تا کمی یاد آور محصولات بی ام و باشد. دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری یک فیسلیفت جزئی را تجربه نموده که در نهایت به بهبود جلوه ماشین منتهی شده است. مثلاً رینگهای 20 اینچی نسبت به مدل 18 اینچی قبلی ابهت بیشتری به خودرو بخشیدهاند و دیفیوزر جدید عقب با اگزوزهای چهارتایی، ذات اسپرت خودرو را به رخ میکشند. سپر جلو هم خوشفرمتر شده و با ورودی هوای بزرگتر و حالت آیرودینامیک خود جذابتر به چشم میآید.
چراغهای LED مهشکن این کراس اوور نیز برخلاف نسل قبلی که به صورت مربعی روی سپر قرار گرفته بودند، به صورت عمودی تبدیل شده که با یک خط کروم در کنارشان نظم خاصی را به نمای جلوی خودرو دادهاند. ورودی هوای دوم نیز به همراه یک دیفیوزر کرومی در پایینترین قسمت سپر خودرو تعبیه شدهاند. سایت فروش خودرو در امارات این امکان را فراهم میکند که بدون واسطه، انواع خودروهای نو و کارکرده را بررسی و بهترین گزینه را بر اساس بودجه و نیازتان انتخاب کنید…. البته که بهلطف استفاده از موتور تزریق مستقیم و توربو، نیاز به بنزین سوپر و روغن باکیفیت وجود دارد و در شرایط دسترسی به بنزین استاندارد، احتمالاً ثبت رقمهایی در حدود 10.5 ثانیه نیز با دیگنیتی پرستیژ دور از تصور نخواهد بود. برای یک خرید قسطی موفق، خریداران باید به دقت شرایط قرارداد را مطالعه کنند و از توان مالی خود برای پرداخت اقساط اطمینان حاصل کنند.
از دیگر امکانات این خودرو میتوانیم به پد شارژ بیسیم تلفن همراه، سیستم نورپردازی محیطی با ۷ رنگ مختلف و سیستم صوتی پایونیر با آمپلیفایر اشاره کنیم. با موتور قدرتمند و گیربکس شش دنده اتومات خود، دیگنیتی پرستیژ صفر تا صد را میتواند زیر ۹ ثانیه پر کند که پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با دیگنیتی پرایم محسوب میشود. موتور قویتر دیگنیتی پرستیژ به یک گیربکس کاملاً جدید شش سرعته اتومات ساخت شرکت کرهای پاورتک متصل شده است. این گیربکس جدید که جای جعبه دنده CVT پرایم را گرفته، توزیع قدرت نرمتر و خطیتری در اختیار شما قرار داده و به همین علت تجربه سواری جذابتری فراهم میکند. در بخش سیستم مالتی مدیای این خودرو از یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی استفاده شده و بسیاری از تنظیمات از طریق این نمایشگر انجام می شود و دسترسی به بخش های مختلف را راحت تر می کند.
همچنین، به مانند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ نیز در دو نسخه 5 و 7 نفره وارد بازار خواهد شد. شهرک اتومبیل گودرزی بهعنوان یکی از بزرگترین نمایندگان بهمن موتور فروش این خودرو و سایر خودروهای این شرکت را برعهده دارد و با ارائه تسهیلات مناسب برای خرید قسطی، به علاقمندان این خودرو کمک میکند تا فیدلیتی پرستیژ را با شرایط ویژه خریداری کنند. در بخش جلوی خودرو، یک جلوپنجره بزرگ هشتضلعی با خطوط کرومی برجسته دیده میشود که ترکیب آن با چراغهای کشیده LED و سپر جدید، ظاهری تهاجمی و اسپرت به خودرو بخشیده است. رینگهای ۲۰ اینچی و المانهای کرومی در قسمتهای مختلف بدنه، جلوهای لوکس به خودرو دادهاند. در بخش عقب، چراغهای بههم پیوسته با گرافیک J و Y، و همچنین چهار خروجی اگزوز واقعی، ظاهر اتومبیل را نسبت به رقیبان آن بهطور کامل تغییر داده است.
برای اطلاعات بیشتر درباره خرید قسطی فیدلیتی پرستیژ با مشاوران شهرک اتومبیل گودرزی تماس بگیرید. مبایعه نامه خودرو یکی از مهمترین اسناد در معاملات خرید و فروش ماشین است که بهعنوان مدرک قانونی برای اثبات مالکیت و تعهدات مالی طرفین شناخته میشود. سورن پلاس یکی از سدانهای ایرانخودرو است که به عنوان نسخهای بهروز از سمند سورن شناخته میشود. روند قیمتی بازار خودرو در طول یک ماه اخیر، با توجه به نوسانات قیمت دلار ناپایدار بوده است.
همچنین با توجه به یکسان بودن پلتفرم و اتاق این خودرو با تیگو 8 پرو، می توان 5 ستاره ایمنی C-NCAP تیگو 8 پرو را نیز به حساب کراس اور جدید بهمن موتور ریخت تا خیال سرنشینان از بابت ایمنی فیدلیتی پرستیژ در حوادث رانندگی راحت باشد. فیدلیتی پرستیژ یک کراساوور لوکس و مجهز است که با ترکیبی از طراحی زیبا، امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته و عملکرد مناسب، گزینهای جذاب برای خانوادهها و علاقهمندان به خودروهای SUV محسوب میشود. جدا از تاخیر اولیه گیربکس، فیدلیتی پرستیژ به دلیل توان موتور پایینتر، از لحاظ شتابگیری صفر تا صد نیز کاملا مغلوب تیگو ۸ پرومکس است؛ چون که شتاب صفر تا ۱۰۰ فیدلیتی پرستیژ چیزی حدود ۱۰.۲ ثانیه خواهد بود، اما این رقم برای شتاب تیگو ۸ پرومکس تحت شرایط استاندارد به کمتر از ۸ ثانیه میرسد.
همان طور که احتمالاً حدس زدهاید، مدلهای ۱۴۰۱ این خودرو در بازار به مراتب با قیمت ارزانتری قابل خریداری است. از دیگر تغییرات فنی خودرو میتوان به برخی تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق به منظور ارائه سواری نرمتر و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد. شرایط خرید اقساطی شامل پرداخت یک پیشپرداخت اولیه (بهطور متوسط بین 30 تا 50 درصد قیمت کل خودرو) و سپس پرداخت مابقی در قالب اقساط بلندمدت 12 تا 36 ماهه است.
اگر به دنبال خودرویی با عملکرد بالا و هندلینگ عالی هستید، دیگنیتی پرستیژ بهترین گزینه برای شماست. این خودروی شاسیبلند (SUV) با بهرهگیری از موتور قدرتمند ۲ لیتری توربوشارژ و فناوریهای پیشرفته توانسته جایگاه قابل توجهی در بازار خودروهای لوکس و اسپرت به دست آورد. دیگنیتی پرستیژ بهعنوان یکی از کراساوورهای مونتاژ داخل، با طراحی جذاب و امکانات قابل قبول گزینهای جذاب در بازار محسوب میشود؛ با اینحال، مانند هر خودروی دیگری، این مدل هم دارای نقاط ضعف و قوتی است که در ادامه به آنها می پردازیم. دوربین دید عقب و سنسورهای پارک عقب با فراهمکردن دید وسیع و تشخیص موانع، دقت در هنگام پارک و حرکت به عقب را افزایش میدهند. علاوهبر این، سیستم کنترل فشار باد لاستیکها (TPMS) بهطور مداوم وضعیت باد تایرها را پایش میکند و در صورت کاهش فشار، به راننده هشدار میدهد.
همچنین قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با فونیکس تیگو 8 پرو یکسان هستند. فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70 اولین محصول برند جتور است که توسط گروه بهمن به بازار ایران آمد و توانست به خاطر قیمت رقابتی، امکانات رفاهی و ایمنی خوب و ظاهری زیبا فروش بسیار خوبی را در مدتی نه چندان طولانی تجربه کند. حال گروه بهمن تصمیم به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو گرفته که با امکانات رفاهی بیشتر و لوکستر، ظاهری بروزتر و ابعاد بزرگتر رقیبی جدی برای سایر خودروهای خصوصا چینی این کلاس در بازار ایران است. دیگنیتی پرستیژ قدرتمندترین خودروی SUVتولیدداخل مجهز به یک موتور توربو شارژ ۲ لیتری باسیستم سوخت رسانیتزریقمستقیم (GDI)بوده، حداکثر قدرت آن به ۲۳۰ اسب بخار و حداکثر نیروی گشتاور آن به ۳۵۵ نیوتن مترمی رسد که ایننیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ ها وارد میشود. قلب تپنده دیگنیتی پرستیژ یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.
البته سپر جلو، دیفیوزر عقب و سراگزوزهای پرستیژ تغییر پیدا کرده تا ظاهر اسپرتتری به این خودرو بدهد. جایی که با وجود چراغهای بههم پیوسته با گرافیک زیبا، خروجیهای چهارگانه اگزوز و انتقال جای پلاک از روی سپر به درب صندوق، از سادگی بیش از حد فیدلیتی پرایم فاصله گرفته است و نمایی بهروز و جذاب دارد. در مجموع، فیدلیتی پرستیژ با ترکیب کیفیت متریال بهبود یافته و فضای جادار، تجربهای راحت و لذتبخش از رانندگی را برای سرنشینان فراهم میکند. فیدلیتی قبل از این در مدل فیدلیتی پرایم و فیدلیتی پرایم جدید معرفی شده اند که در حال حاضر در بهمن موتور تولید می شوند و در بازار موجود هستند. با وجود حجم موتور بیشتر و وزن بالاتر تیگو ۸ پرومکس، احتمالا گمان میکنید که مصرف سوخت فیدلیتی پرستیژ کمتر باشد، اما باید بدانید که نسخه ۷ نفره پرستیژ در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین میسوزاند، اما میانگین مصرف سوخت تیگو ۸ پرومکس معادل ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. موتور توربوشارژ قدرتمند، شاسی مستحکم و سیستم تعلیق پیشرفته، این خودرو را به یک شاسی بلند توانمند تبدیل کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید