خودرو اطلس سایپا تیپ G + قیمت خودرو، مشخصات فنی دیجی کورو
خودرو اطلس همچنین به فناوریهای نوآورانه دیگری مانند سنسور فشار باد تایر و چراغهای اضطراری (ESS) مجهز است. سنسور فشار باد تایر به راننده هشدار میدهد که در صورت کاهش فشار تایر، اقدام لازم را انجام دهد. این ویژگی نه تنها به افزایش ایمنی کمک میکند، بلکه به بهبود عملکرد سوخت نیز موثر است. چراغهای اضطراری نیز در شرایط خاص مانند ترمز ناگهانی، به دیگر رانندگان هشدار میدهند و باعث افزایش دیده شدن خودرو میشوند. اطلس خودرویی است که در واقع فیس لیفتی از کوییک به حساب می آید و خط طراحی های جدید شرکت سایپا را درچهره اش دارد. طراحی در این خودرو به آنچه در شاهین و آریا دیده می شد نزدیک شده و ظاهر این خودرو با آنچه در کوییک و ساینا دیده می شد بسیار متفاوت است.
سومین حدس این است که سایپا اطلس، شاید نتیجه همان پروژه مشترکی باشد که سایپا میخواست با همکاری برخی دانشگاههای کشور و با حمایت سازمان گسترش (ایدرو)، آنرا اجرا کند. پروژهای که قرار بود حاصل آن، به ساخت و عرضه یکی از اقتصادیترین سدانهای ایرانی، ختم شود. حالا طبق تصاویری که بتازگی از کارخانه سایپا به بیرون درز کرده، تولید آزمایشی خودرو اطلس آغاز شده و حتی ممکن است در نیمه اول سال 1400 نیز برای اولینبار رونمایی شود. همانطور که گفتیم، قرار است مدلهای G و E با بدنه دو رنگ عرضه شوند که سقف، قابهای آینههای جانبی و مهگیر جلویی رنگ متفاوتی از بدنه خواهند داشت. به گزارش ایمنا، شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران با تولید انواع مدلهای “ژیان” فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
طراحی ظاهری خودرو اطلس با الهام از پوزه کوسه انجام شده است که به آن ظاهری شیک و جذاب میبخشد. این طراحی نوآورانه شامل ویژگیهایی مانند چراغهای LED مدرن و آنتن کوسهای است که به جذابیت ظاهری خودرو افزوده و آن را از مدلهای قبلی متمایز میکند. این جزئیات نه تنها ظاهر خودرو را زیباتر کرده بلکه عملکرد آن را نیز بهبود بخشیده است. قیمت خودرو اطلس G در فروش فوق العاده دهه فجر ۱۴۰۲ سایپا ۳۹۹ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان اعلام شده است. قیمت اطلس سایپا G در فروش فوق العاده دهه فجر ۱۴۰۲ سایپا به مبلغ ۳۹۹ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان اعلام شده است.
طراحی داخلی اطلس بهطرز چشمگیری شبیه به کابین سهند است و تریم کرم-مشکی در آن دیده میشود. شاید سایپا تصمیم بگیرد این تریم را بهعنوان آپشنی لوکس فقط در مدلهای فول عرضه کند. در هر صورت داشبورد جدید با دریچههای تهویه دایرهای کرومی و صفحه نمایش لمسی در بالای داشبورد که تا حدودی مثل یک تبلت قدیمی به نظر میرسد، سعی دارند حس مدرنتری نسبت به فضای داخلی کوییک ایجاد کنند. در حال حاضر، قیمت کارخانهای اطلس ۴۱۲ میلیون تومان است که این رقم در بازار حدود صد میلیون تومان بیشتر است.
با توجه به این مطالب، مقاله حاضر به خوانندگان اطلاعات جامعی ارائه میدهد تا بتوانند تصمیم بهتری در خرید و استفاده از خودروی اطلس G داشته باشند. ارزیابیهای اقتصادنیوز نشان میدهد قیمت «رانا پلاس» در بازار امروز با کاهش ۹ میلیونی به ۷۰۰ میلیون تومان رسید. چراغهای دو تکه جدیدی را در عقب اطلس میبینیم و در صندوق نیز از نو طراحی شده است. محل قرارگیری پلاک روی در صندوق کوییک قرار داشت، در اطلس جابهجا شده و به زیر در صندوق منتقل شده است. در کل نمای عقب اطلس طرحی متفاوت با نمای جلو دارد و بیشیله پیلهتر طراحی شده است. اگر از کنارهها به سایپا اطلس نگاه کنید، همان کوییک را خواهید دید، با این تفاوت که قاب آینههای جانبی نو نوار و راهنمادار شده است.
کوییک اکنون محصول ارزانقیمت و جایگزین تیبا 2 است، در حالی که خودرو اطلس سایپا با امکانات و تجهیزات بهتر یک رده بالاتر را به خود اختصاص داده است. قدرت این پیشرانه، که در فهرست مشخصات فنی به ۹۰ اسب بخار با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تبدیل میشود، اطمینان بخش است. جعبه دندهی آن از نوع ۵ سرعته دستی است که قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکند. این پیشرانه، نسبت به مدل قبلی کمترین مصرف سوخت را دارد و همچنین توان و گشتاور بیشتری را تولید میکند.
در کل، شرکت سایپا از یک شرکت تعاونی کوچک تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران و منطقه شده است و به طور مداوم در جهت توسعه و بهبود فناوری و کیفیت خودروهای تولیدی خود پیشرفت میکند. بله، با فضای راحت و امکانات رفاهی متعدد، داخل اطلس G برای سفرهای طولانی بسیار مناسب است. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابیها نشان میدهد که ثبات قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در روزهای پایانی اسفند در حالی رقم خورده است که معمولا در هفتههای پایانی این ماه، بازار با افزایش قیمت مواجه بوده است. اطلس G از ویژگی MIRROR LINK پشتیبانی میکند که به شما امکان میدهد گوشی همراه خود را به خودرو متصل کرده و برخی از ویژگیهای گوشی را روی صفحه نمایش خودرو نمایش دهید. بله، اطلس G از سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک برخوردار است که به راحتی امکان تنظیم دمای دلخواه را برای راننده و سرنشین فراهم میکند.
همچنین، این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع برای علاقمندان به خرید و استفاده از اطلس G خواهد بود، که با مطالعهی آن میتوانند تصمیم بهتری در خرید این خودرو بگیرند و از تجربهی رانندگی لذت بیشتری کسب کنند. اطلس دنده ای همچنان از پلت فرم قدیمی X200 سایپا استفاده میکند، که ترکیبی از پلت فرم ریو و پراید است. این پلت فرم سواری نرم و هندلینگی بهتر از پراید دارد، اما ایمنی آن مناسب نیست. سایپا اطلس برای اولین بار در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد برای عموم مردم به نمایش درآمد. بله، با صندلیهای راحت و طراحی ارگونومیک، داخل اطلس G برای رانندگی طولانی بسیار مناسب است. با مقایسهی موارد فوق، مشخص است که اطلس G در بسیاری از جنبهها از رقبای خود برتری دارد و میتواند گزینهی مناسبی برای مشتریان باشد.
در نهایت، با توجه به تنوع بالای تیپهای خودرو اطلس، هر فرد میتواند مدلی را که به بهترین نحو به نیازها و سلیقهاش پاسخ میدهد، انتخاب کند. این تنوع در رنگها و آپشنها به مشتریان این امکان را میدهد که خودرویی منحصربهفرد و متناسب با شخصیت خود داشته باشند. نسخه E همان پیشرانه M15-GSI را با جعبه دنده CVT پانچ دارد اما در بحث امکانات نسبت به آنچه در نسخه L دیده می شد آپشن های بیشتری داریم. امکانات شاخصی که این تیپ را از نسخه L متمایز می کند عبارت است از سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دو حالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ توییتر و رادار نقطه کور. با این تحلیل، مشخص میشود که فضای داخلی اطلس G با ارائه فضای جادار و مناسب برای سرنشینان، یک بستر راحت و لذتبخش برای تجربه رانندگی فراهم کرده است، که بدون شک از توجه و تقدیر مشتریان برخوردار است. فضای داخل خودرو برای سفرهای طولانی یا کوتاه، عاملی بسیار مهم است که تأثیر مستقیمی بر راحتی و خوشایندی تجربه رانندگی دارد.
اطلس سعی دارد تا علاوه بر افزایش کیفیت، از نظر اقتصادی و رقابتی نیز جایگاه خوبی را کسب کند. بهروزرسانیهای داخلی این خودرو شامل دریچه هوا کرومی، دستگیرههای درب بهروز، صفحه نمایش لمسی در بالای داشبورد و آمپر جدید پشت فرمان است. درمجموع اطلس در داخل کابین نمای بسیار مدرنتری پیدا کرده است، اما کیفیت متریال مشابه محصولات قبلی است. موتور M15 قبلی نصب شده روی خانواده تیبا و کوییک، دارای حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و ۱۲۷ نیوتنمتر گشتاور است. اما مهم اینجاست که هیچ ارتقا فنی ویژهای روی این فیس لیفتها صورت نگرفتهاست.
برای مثال رنگ سقف، رنگ آینههای جانبی و چراغ مه شکنهای جلو با سایر بخشهای بدنه متفاوت است. سیستم کنترل کشش (TCS) به عنوان یکی از پیشرفتهترین تکنولوژیهای ایمنی، به کنترل و مدیریت گشتاور موتور در زمانهای مختلف کمک میکند. با تشخیص لغزش چرخها، TCS به طور خودکار قدرت موتور را کاهش داده و به راننده این امکان را میدهد که کنترل بهتری بر روی خودرو داشته باشد. این فناوری از بروز حوادث ناشی از عدم کنترل خودرو جلوگیری میکند و احساس امنیت بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم میآورد.
خودرو اطلس، به عنوان یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو، به عنوان جایگزینی برای مدلهای محبوبی چون تیبا و ساینا معرفی شده است. این خودرو در تلاش است تا در بازار رقابتی با برندهای معتبری مانند رنو و پژو، جایگاه مناسبی پیدا کند. یکی از مزایای بارز اطلس، طراحی منحصر به فرد آن است که الهام گرفته از پوزه کوسه است.
در کل مشخصات خودرو اطلس به نسبت کوییک تغییر چشمگیری نداشته است و تنها اندکی بهبود یافته است. همانطور که گفته شد ماشین اطلس یکی از نسخه های ارتقایافته و فیسلیفت شده ماشین کوییک می باشد که یکی از پرفروش ترین هاچبک های سال های اخیر بازار خودروی ایران می باشد. ماشین اطلس سایپا با اینکه از نظر فنی اشتراکات بسیاری با ماشین کوییک دارد اما از لحاظ طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین و حتی آپشن ها، تفاوت بسیاری با کوییک دارد.
در بازار خودروهای ایرانی، انتخاب خودروی مناسب گاهی اوقات مسئلهای پیچیده و حساس است. از این رو، مقایسه و بررسی ویژگیهای مختلف خودروها از جمله فضای داخلی، کیفیت متریال و امکانات رفاهی، برای تصمیمگیری بهتر مشتریان بسیار اهمیت دارد. در این مقایسه، خودرو اطلس G با رقبایش اعم از رانا پلاس، تارا، دنا پلاس، پژو ۲۰۷ و سمند سورن مورد بررسی قرار میگیرد. این خودروی فول آپشن با گیربکس پنج دنده دستی از موتور M15l یورو پنج با دریچه گاز برقی برخوردار است. حداکثر توان تولیدی این خودرو در زمینه قدرت و گشتاور به ترتیب برابر با ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر است. در نهایت، میتوان گفت که خودرو اطلس سایپا با ویژگیهای فنی پیشرفته و طراحی مناسب، به عنوان یک گزینه جذاب در بازار خودروهای ایرانی شناخته میشود.
این هاچبک در بخش ترمز از ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز هم سود میبرد اما ترمزهای عقب آن از نوع کاسهای هستند. کیسههای هوای این خودرو به ۲ عدد محدود شده که هر دو به سرنشینان جلو اختصاص یافتهاند. امیدواریم با مطالعه این مطلب پاسخ تمام سؤالهایتان را درباره این خودرو گرفته باشید. اگر هنوز سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، در بخش دیدگاهها برایمان بنویسید.
این امر به واسطه تأکید بر کیفیت ساخت و استفاده از مواد با کیفیت بالا در طراحی داخلی خودرو محقق شده است. با کاهش صدای موتور، رانندگان و سرنشینان میتوانند از سفرهای خود با آرامش بیشتری لذت ببرند. به عبارت دیگر، خودرو اطلس سایپا نه تنها به لحاظ فنی، بلکه از نظر راحتی و کیفیت سواری نیز در سطح بالایی قرار دارد. اطلس G به پیشرانه بهبودیافته M15i مجهز شده که در مقایسه با نسخه عادی کمی قدرت بیشتری دارد.
بله، فضای داخلی اطلس G به لحاظ جاداری، کیفیت و امکانات رفاهی با رقبایش قابل مقایسه است. امکانات رفاهی اطلس G شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، آینههای تاشو برقی و صندلیهای چرمی است. با این همه، طراحی داخلی اطلس G با سادگی و زیبایی خود، یک محیط راحت و جذاب برای رانندگی فراهم میکند که مطمئناً تجربهای لذتبخش از رانندگی را برای مالکان خود فراهم میکند. تیپهای G و E، به عنوان مدلهای رده بالای اطلس، همانند کوییک R و کوییک R پلاس با بدنه دو رنگ عرضه خواهند شد و سقف، قاب آینههای جانبی و قاب دور مهشکنهای جلو رنگ متفاوتی با دیگر اجزای بدنه دارند. سپر هم متناسب با جلوپنجره و چراغها بهروز شده و مهشکنها درون قابی J شکل قرار گرفتهاند و در مجموع طرح اسپرتتری پیدا کردهاند. در خودروی جدید دیگر خبری از کاپوت صاف نیست و خطوط و حجمپردازیهای روی کاپوت چهره تهاجمی اطلس را کامل کردهاند.
این خودرو، عرضه محصولات سایپا در ایران را ادامه بخشید اما در دهههای ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ سایپا چندین خودروی انحصاری را طراحی و به بازار عرضه کرد که همگی با استقبال مشتریان روبرو شدند. آذر ماه ۱۴۰۱ بود که سایپا برای نخستین بار تصاویر رسمی اطلس را منتشر کرد و پس از آن تصاویر دیگری از تولید آزمایشی این خودرو در خط تولید سایپا منتشر شد. حالا در سال جدید شرکت سایپا مشخصات و تیپ بندی رسمی سایپا اطلس را منتشر کرده است. همانند بخش پیشرانه، سایپا اطلس در بخش امکانات و تجهیزات نیز با بهبودهایی همراه بوده است. از جمله امکانات قابل توجهی که به سایپا اطلس در مقایسه با سایپا کوییک اضافه شدهاند، میتوان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری و کروز کنترل اشاره کرد. همچنین رادار نقطه کور، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سانروف نیز از دیگر امکانات آپشنال خودرو اطلس خواهند بود که احتمالا در نسخه اتوماتیک قابل دسترسی هستند.
در کل، این خودرو به دو تیپ اصلی ۱ و ۲ و با جزئیات بیشتر به چهار تیپ S، L، G و E تقسیم میشود. تیپهای S و G دارای دنده دستی با ۵ سرعت هستند، که تیپ S به عنوان نمونه پایه و تیپ G به عنوان نسخه فول آپشن دنده دستی ارائه میشود. تیپهای L و E دارای جعبه دنده اتوماتیک CVT با ۶ سرعت هستند، که تیپ L به عنوان نمونه پایه و تیپ E به عنوان نسخه فول آپشن اتوماتیک معرفی میشود. طراحان شرکت سایپا برای خلق خودروی اطلس سایپا از الگوهای محبوب بینالمللی استفاده کردهاند. در نمای جلو ظاهری شبیه به خودروهای کیا و هاچبکهای فورد همچون فورد فیستا را مشاهده میکنیم که نصب آنها روی اطلس که یک خودرو اقتصادی ایرانی است، برای مشتریان داخلی تا حدودی جذاب کرده است. در نمای عقب ماشین اطلس نیز یک بازآفرینی کامل از ماشین های جدید کمپانی رنو مانند رنو تالیانت یا نسل سوم رنو لوگان را مشاهده میکنیم که البته در مقایسه با چراغهای عقب کوییک ، بسیار زیباتر ارزیابی میشود.
پیشرانه اطلس G از نوع ۱٫۵ لیتری چهار سیلندره است که هشت سوپاپ M15-GSI دارد. تفاوت اصلی این پیشرانه با موتور M15 معمولی، وجود هدرز و زمانبندی متغیر سوپاپها است که به افزایش گشتاور در دورهای پایین کمک میکند. در ساخت این پیشرانه از فناوری زمانبندی متغیر سوپاپهای ورودی استفاده شده است. مشخصات فنی این خودرو با دو محصول دیگر سایپا یعنی کوییک GX و سهند پارس خودرو یکسان است.
به طور کلی، تفاوتهای اصلی بین این تیپها در سطح تجهیزات، کیفیت و امکانات داخلی و خارجی، همچنین قیمت آنهاست. بله، داشبورد و طراحی داخلی اطلس G با استفاده از خطوط صاف و خمهای ملایم، کاربرپسند و جذاب است. بله، با فضای جادار و امکانات رفاهی، اطلس G یک گزینه عالی برای خانوادهها است. اطلس G دارای سانروف برقی است که به شما امکان میدهد با استفاده از کنترلهای موجود در داخل خودرو، آن را باز و بسته کنید.
در بازه زمانی مورد بررسی در میان محصولات سایپا هم امروز شاهد ثبات قیمت بودیم. بر این اساس «شاهین G» در بازار 900 میلیون تومان قیمت خورد و بدون تغییر ماند. از سوی دیگر امروز خانواده کوییک هم تغییر قیمت نداشتند، بررسیها نشان میدهد «کوییک R دندهای» مدل 1402 در بازار 450 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک R اتومات» هم در بازار 655 میلیون تومان قیمتگذاری شد.
با خودرو بانک همراه باشید تا به طور دقیق تر به مقایسه اطلس و کوییک بپردازیم. همچنین سوپاپ ها در موتور اصلس به زمان بندی متغیر یا VVT مجهز شده اند که عملکرد این ماشین را بهتر می کند و حال قدرت آن حدود 4 اسب بخار از کوییک بیشتر شده است. با توجه به تغییرات ایجاد شده در سوخت رسانی نیز، مصرف سوخت ماشین اطلس سایپا نسبت به کوییک کمتر شده است که برای بسیاری از کاربران قابل توجه است. از لحاظ طراحی بیرون ماشین با توجه به اینکه گفته می شود ظاهر خودرو اطلس از هاچبک های اقتصادی فورد الهام گرفته شده است بسیار مدرن تر و شیک تر از کوییک به نظر می رسد. نمای عقب و جلو ماشین اطلس با تغییراتی که سایپا در طراحی چراغ ها، جلوپنجره سپر داده است این ماشین را فرسنگ ها دور تر از همزاد فیس لیفت نشده آن یعنی کوییک قرار داده است.
به همراه این موارد، امکانات رفاهی متنوع اطلس G نیز مورد بررسی قرار میگیرد که از جملهی عواملی است که تجربه سفر را به یک سطح بالاتر از راحتی و لذت میبرد. در بین خودروهای صفر موجود در بازار ایران علاوه بر انواع کوییک، مدلهای مختلف از پژو ۲۰۷ نیز رقیب اطلس محسوب میشوند، هر چند قیمت محصولات ایران خودرو بیشتر از سایپا است. در بین خودروهای کارکرده و توقف تولیدشده، پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ را میتوان به عنوان رقبای اطلس G به حساب آورد. افزایش ابعاد ظاهری ماشین اطلس موجب شده تا امکان تغییراتی در اندازههای داخلی نیز فراهم شود.
این خودرو بهخوبی نیازهای روزمره خانوادهها و جوانان را برآورده میکند و تجربه رانندگی راحتی را برای کاربران به ارمغان میآورد. با توجه به ویژگیهای ذکر شده، به نظر میرسد که اطلس میتواند در بازار رقابتی خودروهای داخلی جایگاه ویژهای پیدا کند. خودرو اطلس سایپا در دو مدل دستی و اتوماتیک و چهار تیپ به بازار عرضه میشود.
خودروساز ایرانی برای اسپرت نشان دادن فضای داخلی اطلس، فرمان برشخورده را در دستان راننده قرار داده است و پنل کیلومترشمار پشت آن اگرچه آنالوگ است، اما گرافیک بهروزتری دارد. اطلسG با ترکیبی از طراحی مدرن، امکانات پیشرفته، و کارایی قابل توجه، به عنوان یک گزینه جذاب برای خریدارانی که به دنبال خودرویی سبک و کارآمد هستند، معرفی شده است. از هوش مصنوعی تا امکانات ایمنی پیشرفته، اطلسG باعث میشود که تجربه رانندگی در کلاس B به یک سطح جدید از لذت و راحتی برسد. آنطور که از تصاویر سایپا اطلس برمیآید، این محصول جدید، خودرویی صندوقدار است و ابعادی مشابه سایپا شاهین دارد. حتی برخی رسانهها میگویند که موتور و گیربکس آن نیز با شاهین سایپا، مشترک است. آنطور که مگا موتور خبر داده، موتور بهبودیافته MGSI میتواند قدرتی بین 89 تا 94 اسب بخار و گشتاوری بین 135 تا 138 نیوتن متر تولید کند.
نام شرکت در سال ۱۳۵۱ به “ شرکت سهامی ایرانی سازنده خودرو ” با نام اختصاری “سایپا SAIPA” تغییر یافت و تبدیل به شرکت سهامی عام شد. ابعاد مختلف ماشین اطلس سایپا را برای علاقمندان به این ماشین، در جدول زیر آورده ایم. از اینکه بازخوردها، سوالات و تجربیات شما را دربارهی اطلس دریافت میکنیم، بسیار خوشحال میشویم. لطفاً در قسمت نظرات، هرگونه نظر، پرسش یا تجربهای که دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین، کیفیت ساخت اطلس نسبت به رقبای خارجی مانند رنو و پژو پایینتر ارزیابی میشود. علاوه بر این، نیاز به توسعه بیشتر در زمینه خدمات پس از فروش نیز از دیگر چالشهای پیش روی خودرو اطلس است. در حالی که برندهای خارجی تجربه و زیرساختهای قویتری در این زمینه دارند، اطلس هنوز در مراحل ابتدایی این توسعه قرار دارد.
اطلس از لحاظ جاداری داخلی مثل کوییک برای خودرویی در این کلاس شرایط خوبی دارد و حتی حجم صندوق بار آنهم با ۶۰ لیتر افزایش نسبت به کوییک به ۲۸۵ لیتر رسیده است. خودرو اطلس ایرانی، یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که بهعنوان جایگزینی برای خودروهای محبوبی مانند تیبا و ساینا طراحی شده است. این خودرو با هدف ارتقاء کیفیت و طراحی مدرن به بازار عرضه شده و انتظار میرود که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. با توجه به نیازهای روزافزون بازار و رقابت شدید در صنعت خودرو، اطلس با ویژگیهای منحصر به فرد خود، بهعنوان یک گزینه جذاب و کارآمد به حساب میآید. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.
این خودرو با توجه به ارتقاءهای فنی و فناوریهای مدرن، هندلینگی بینظیر و تجربهای پویا و کنترلپذیر را به راننده ارائه میدهد. مدیر پروژه اطلس سایپا گفت خودرو اطلس در 4 تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشندار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود. تجربه فضای داخل برای سرنشینان دقیقا همان تجربهای است که در کوییک و تیبا ۲ داشتید.
بر این اساس سایپا اطلس در نسخه S پایه ترین نسخه و ارزان ترین نسخه از اطلس و تیپ E از اطلس قول ترین و گران ترین تیپ از محصول جدید سایپا خواهد بود. احتمالا فروش این خودرو در بهار ۱۴۰۲ انجام خواهد شد و در حال حاضر بیلبورد های تبلیغاتی این خودرو هم در سطح شهر اران شده است. با توجه به امکاناتی که از اطلس G بیان شد، میتوان بهخوبی درک کرد که این خودرو در میان خودروهای پایینرده سایپا جایگاه یک میانرده را دارد. اما آیا این امکانات، خرید آن را توجیه میکنند؟ در ادامه به مشخصات فنی، امکانات و مزایاومعایب این خودرو نگاهی مفصل خواهیم داشت. اطلس در واقع یک نسخه فیس لیفت از مدل کوییک محسوب میشود و با تغییرات ظاهری و امکانات جدید، قیمتی بالاتر از کوییک خواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید