مقایسه اطلس و کوییک GX؛ ظاهر متفاوت، باطن یکسان مجله پدال
البته سلیقه و علاقه شما هم در کنار شرایط اقتصادی، دیگر عامل موثر خواهد بود. برخی افراد از ظاهر و طراحی موجود در کوییک بیشتر خوششان میآید و هیچ ایرادی ندارد که سراغ این ماشین بروند. مقایسه اطلس و کوییک نشان میدهد که تفاوت چشمگیری بین وضعیت این دو خودرو وجود ندارد.
از جمله امکانات ایمنی مشترک کوییک و اطلس باید به ترمز ABS+EBD، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و 2 ایربگ اشاره کنیم. اما اطلس G علاوه بر امکانات مذکور، به کنترل کشش (TCS) و کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA) هم مجهز است. در نهایت اطلس E (اتوماتیک) را داریم که از سیستم هشداردهنده نقطه کور (BSD) هم بهره میبرد که آپشن قابل توجهی برای این رده قیمتی است.
امیدواریم با مطالعه این مطلب، بهخوبی با کوییک و اطلس و مزیتها و معایبشان نسبت به یکدیگر آشنا شده باشید. اگر هنوز سؤالی درباره این موضوع دارید که بیجواب مانده است، حتما در بخش نظرات آن را برایمان بنویسید. در بحث استحکام کلی بدنه هم با توجه به مشترک بودن پلت فرم کوییک و اطلس باید نمره یکسانی به هر دو خودرو بدهیم و هیچ کدام برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد. برای تصمیمگیری به منظور خرید اطلس یا کوییک باید قیمت این دو خودرو را نیز در نظر بگیرید.
در این صورت امکان پرداخت هزینه خودروها به صورت اقساطی انعطافپذیر و براساس ترجیح مالی خریدار، انجام خواهد شد. کوییک جی ایکس بهنسبت کوییک اس امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری دارد، ولی در مقایسه با اطلس قافیه را میبازد؛ چرا که محصول هاچ بک کراس جدید سایپاییها امکانات استاندارد بیشتری داشته و بههمان میزان قیمت بالاتری نیز دارد. اطلس بنا بر گفته سایپا در 4 تیپ مختلف با سطح آپشنهای متفاوت تولید و راهی بازار میشود که دو تیپ آن نسخه دنده دستی و دو تیپ دیگر نسخههای اتومات خواهند بود. شرکت سایپا برای این خودرو نسخه ارتقا یافته موتور کوییک را در نظر گرفته که به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ CVVT و خروجی اگزوز استیل هدرز مجهز شده که نتیجه این تغییرات افزایش قدرت پیشرانه و کاهش مصرف سوخت خواهد بود. اگرچه سایپا خبر از عرضه اطلس در دو تیپ ساده و فول آپشن داده است، اما احتمالا در نهایت نسخه آپشنال آن در بازار بهطور عمده به فروش برسد.
انتخاب خودروی جدید، در عین هیجانانگیز بودن، میتواند چالشبرانگیز هم باشد. زیرا در میان گزینههای موجود در بازار، باید جزئیات و ظرافتهای آن به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در این بخش، سوالات زیادی برای خریداران مطرح میشود که کدام خودرو را انتخاب کنند.
کیلومترشمار دچار تغییر شده و کلیدهای اضافهای هم روی سمت چپ فرمان قرار دارند. یکی از خودروهای جدید این خودروساز، سایپا اطلس است که در دسته خودروهای هاچ بک کراس جای میگیرد. اطلس هنوز وارد جادههای کشور نشده، ولی بهزودی شاهد عرضه و فروش گسترده آن خواهیم بود. علاوه بر این هاچ بک کراس زیبا، نارنجیپوشان جاده مخصوص خودروی دیگری از خانواده کوییک با پسوند GX تولید کردهاند که بهزودی بهفروش خواهد رسید. بعضیها میگویند خودروهای سایپا به نسبت محصولاتی که ایران خودرو تولید و روانه بازار میکند از کیفیت پایینتری برخوردار هستند، اما بهواسطه قیمت گذاری اقتصادیتر بیشتر مورد استقبال خریداران قرار میگیرند.
یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مقایسه اطلس با کوییک مد نظر می باشد طراحی ظاهری است. سهند و اطلس در داخل هم یک خانهتکانی اساسی را تجربه کرده و از داشبورد کاملاً جدیدی بهرهمند شدهاند که در سهند با تریم دورنگ مشکی قرمز و در اطلس مشکی کرم دیده میشود. در این میان، سایپا اطلس و سایپا کوییک دو نمونه برجسته از محصولات سایپا هستند که هر دو برای مشتریان با بودجه محدود طراحی شده اند. با این حال، این دو خودرو از لحاظ طراحی، امکانات، و عملکرد فنی تفاوتهای مهمی دارند. در این مقاله قصد داریم با بررسی دقیق تر این دو مدل، به مقایسه سایپا اطلس و کوییک بپردازیم ما را در درایوتک همراهی کنید. قیمت کارخانهای اطلس G و کوییک GX بسیار به هم نزدیک است بهگونهای که اطلس هماکنون با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش میرسد درحالیکه قیمت کوییک GX-L برابر با ۳۶۸ میلیون و GXR-L (دورنگ) ۳۸۰ میلیون تومان است.
اگر میخواهید به صورت مختصر تفاوت فنی اطلس با کوییک و همچنین مزایا و معایب این دو خودرو نسبت به یکدیگر را متوجه شوید، توجه شما را به جدول مقایسه سریع السیر کوییک و اطلس جلب میکنیم. در نظر داشته باشید که اطلاعات داخل پرانتز مربوط به نسخههای اتوماتیک هستند. غربیلک فرمان اطلس ظاهر اسپرت دارد و بهصورت D کات طراحی شده و متریال و موادی که کابین از آن ساخته شده نسبت به متریال بهکار رفته در کوییک باکیفیتتر بوده و حس بهتری به راننده و سرنشینان منتقل میکند.
این میزان مصرف نسبت به نسخههای دیگر کوییک با موتور M15 معمولی حدود ۵ درصد کمتر شده است و شاید در عمل خیلی به چشم نیاید. حداکثر سرعت هر دو خودرو هم تقریبا نزدیک به ۱۷۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که البته شاید در سرازیریها و با وجود باد موافق بتوان آن را به ارقام بالاتر هم رساند. سایپا بر طبق عادت، از لحاظ تعداد آپشن بین نسخههای اتوماتیک و دندهای تبعیض قائل میشود و به همین دلیل، آپشنهای زیادی را در اطلس G نمیبینیم. بنابراین اگر لیست بلندتر آپشنها فاکتور مهمی برای شماست، باید به سراغ اطلس E بروید.
در این مقاله، مقایسهای جامع بین این دو خودرو خواهیم داشت تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم. در نهایت هرچند شرکت سایپا، اطلس را به عنوان یک خودروی کاملاً جدید میشناسند، اما این خودرو به صورت کلی نسخه بهبود یافته یا همان فیسلیفت کوییک به شمار میرود. باید توجه داشت که همه این بهبودها با یک اختلاف قیمت 117 میلیون تومانی امکانپذیر است؛ به این معنی که کوییک GXL در بازار نرخ 422 میلیون تومان دارد، اما اطلس با 539 میلیون تومان خرید و فروش میشود. از سوی دیگر، اطلس هم فیسلیفت دیگری روی کوییک یا در اصل همان تیبا ۲ است که اولین بار در شهریور ۱۴۰۱ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد و بهتازگی تحویل اولین نمونههای آن به خریداران آغاز شده است. اطلس هم قرار است در چهار تیپ ارائه شود که شامل دو تیپ دستی لو آپشن و فول آپشن و دو تیپ اتوماتیک لو آپشن و فول آپشن خواهد بود اما در حال حاضر فقط اطلس G به بازار عرضه شده است که تیپ دستی فول آپشن محسوب میشود. نسخه ساده سایپا اطلس نیز قرار است با امکاناتی چون سیستم مالتیمدیا با نمایشگر لمسی و قابلیت اتصال به موبایل، تهویه دیجیتال با تنظیم دستی، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی، سنسور نور و باران روانه بازار شود.
بله، برای ساخت هر دو خودرو از پلتفرم X200 گروه خودروسازی سایپا استفاده میشود. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. طراحی و کدنویسی سایت خودروم توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.
بنا بر اطلاعاتی که از این دو هاچ بک کراس سایپا در اختیار داریم، سیستم قوای محرکه هر دوی آنها مشابه یکدیگر است. زیر کاپوت اطلس و کوییک جی ایکس یک پیشرانه M15 قرار گرفته که 4 سیلندر 8 سوپاپ است و میتواند با حجم 1.5 لیتریاش حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. طراحی داخلی اطلس نسبت به کوییک تا حد زیادی تفاوت پیدا کرده است، چرا که حالا از یک داشبورد با طراحی جدید شامل دریچههای تهویه دایرهای شکل، نمایشگر ایستاده و جلوآمپر جدید استفاده میکند.
اما نمای عقب اطلس نسبت به کوییک جی ایکس کاملا تغییر کرده و با چراغهای دو تکه به فرم خاصتر از گذشته همراه شده است. طرح سپر اطلس نیز متحول و نمای تقریبا مدرنتری نسبت به کوییک ارائه میدهد. با این حال یکی از انتقادات اصلی به طراحی ظاهری اطلس ناهماهنگی طرح چهره با نمای عقب و پروفایل جانبی است که باعث میشود حس مبهمی در بیننده از دیدن این خودرو شکل بگیرد. مقایسه کوییک GX با اطلس در زمینه مشخصات فنی نمیتواند بیانگر اختلاف خاصی بین این دو محصول سایپا باشد؛ چرا که شرکت سازنده از یک مدل موتور و گیربکس روی این دو هاچبک خود استفاده کرده است.
ریرا بهعنوان گرانترین سواری ایرانخودرو یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت سهند و اطلس که جدیدترین سواریهای سایپا بهحساب میآیند، در بازار خودرو امروز حدود ۳۰ میلیون تومان تفاوت دارد. اطلس در واقع یک فیسلیفت اساسی از کوییک محسوب میشود و با توجه به قدیمی بودن پلت فرم، دست طراحان برای خلق یک چهره کاملاً بهروز و متفاوت نسبت به کوییک چندان باز نبوده است. اما با این وجود، اطلس در نماهای جلو و عقب به خوبی خویشاوندی خود با کوییک و تیبا 2 را پنهان میکند و چهرهای اسپرتتر و جذابتر نسبت به این خودروها را به نمایش میگذارد. اطلس به دلیل امکانات بیشتر و طراحی بهروزتر، قیمت بالاتری نسبت به کوییک دارد. این خودرو برای خریدارانی که به دنبال امکانات بیشتر و کیفیت بالاتر هستند، گزینه مناسبی است. خودرو اطلس با طراحی جدید و بهروز، یکی از محصولات جذاب سایپا به شمار میرود.
در اطلس اما سایپا اقدام به طراحی داشبورد کاملاً جدیدی کرده است که بسیار بهتر و بروزتر از کوییک به نظر میرسد. هرچند غربیلک فرمان و پانل کنترل تهویه همچنان با کوییک مشترک است اما این داشبورد جدید به لطف تریم دورنگ مشکی و کرم و دریچههای تهویهٔ دایرهای با حلقهٔ کرومی، نمای بروز و قابلقبولی برای خودرویی در این کلاس دارد. البته هنوز هم خبری از ارتقاء کیفیت نیست و همچنان همهچیز از پلاستیک ساخته شده اما همین پلاستیکها لااقل با کمی سلیقه کار شدهاند؛ بنابراین، در داخل هم برتری کاملاً با اطلس است. البته تفاوتهای دو خودرو صرفاً در طراحی داشبورد و رو دریها خلاصه میشود و غیر این، کابین اطلس و کوییک از لحاظ فضای سرنشینان کاملاً باهم یکسان است. شرکت سایپا قصد دارد اطلس را در سال 1402 در چهار تیپ شامل مدلهای دستی و اتوماتیک در نسخههای ساده و آپشنال به بازار ایران عرضه کند. هنوز جزئیاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده، اما بهنظر میرسد قیمت مدل ساده سایپا اطلس با گیربکس دستی حدود 20 درصد از سایپا کوییک بیشتر خواهد بود.
کوییک با قیمتی پایینتر، گزینهای اقتصادیتر برای خریدارانی است که بودجه محدودتری دارند و به دنبال خودرویی با امکانات مناسب و مصرف سوخت پایین هستند. همانطور که اشاره شد، هردوی این خودروها بر اساس تیبا ۲ ساخته شدهاند و بنابراین ساختاری کاملاً قدیمی دارند که ریشههای آن به پراید بازمیگردد. بااینحال، سایپا سعی کرده با فیسلیفتهای متعدد، این پلتفرم کهنه را بروزتر جلوه دهد. کوییک زمانی که در اواسط دههٔ ۹۰ شمسی به بازار آمد، توانست ظاهری بهمراتب بهتر از تیبا را ارائه کند و به لطف ریلهای روی سقف، روکشهای پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها و کمی ارتفاع بیشتر از زمین، نمایی کراس مانند به خود گرفت.
طبق اعلام شرکت سایپا، سایپا اطلس در نسخههای فول به امکانات جدید و مهمی چون استارت دکمهای، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار هشدار نقطه کور، کروز کنترل و سیستم کنترل پایداری مجهز خواهد بود. در واقع سایپا برای اولین بار چنین امکاناتی را برای خودروهای اقتصادی خود در نظر میگیرد و همین موضوع یک مزیت اصلی برای اطلس محسوب میشود. اولین بخش از مقایسه اطلس با کوییک به امکانات و تجهیزات این دو خودرو خواهیم پرداخت. اطلس در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که شامل دو تیپ ساده و آپشنال دستی و دو تیپ ساده و آپشنال اتوماتیک میشود. به گفته سایپا صندلیهای اطلس از استحکام بهتری نسبت به کوییک برخوردار هستند.
اطلس با امکانات به روزتر، خودرویی جذابتر برای رانندگی در شهر و سفرهای طولانی است، در حالی که کوییک با قیمتی مناسب تر، همچنان یک گزینه اقتصادی قابل قبول است. با توجه به آنکه وزن دو خودرو اختلاف زیادی با هم ندارد و قدرت موتور آنها نیز در یک سطح قرار میگیرد، پس نمیتوان از این دو محصول سایپا انتظار عملکرد خیلی متفاوت از همدیگر داشت. بهصورت کلی، باید گفت که سایپا در فیسلیفت نمای جلوی اطلس موفق بوده و توانسته چهره نسبتا جذابی خلق کند.
به گزارش سایت طلا، کوییک به عنوان یکی از جانشینان خودرو پراید شناخته میشود، که در ادامه گزارش به بررسی جدیدترین قیمت این خودرو در بازار آزاد میپردازیم. قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۵ اسفند بدون تغییر باقی ماند و بازار در آرامش نسبی به سر میبرد. فرارو- قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۲۵ اسفند بدون تغییر باقی ماند و بازار در آرامش نسبی به سر میبرد. بنابراین اگر به دنبال یک هاچبک اقتصادی چند منظوره برای استفادههای درون و برون شهری هستید که نسبت به مبلغ پرداختی چهره بهروز و آپشنهای قابل قبولی داشته باشد، میتوانیم خرید اطلس را به شما توصیه کنیم. در نهایت، انتخاب بین این دو خودرو و حتی انتخاب و مقایسه خودرو هایما s7 با s5 به عوامل مختلفی مانند بودجه، نیاز به فضای داخلی و راحتی سفر بستگی دارد. با این حال کیفیت سواری قابل قبولی دارد، صندلیهای ردیف عقب آن همچون اطلس تقریبا جادار است و در مجموع میتواند همان کارایی برادر جدید خود با قیمت پایینتر و البته چهره قدیمیتر را به کاربر ارائه کند.
طراحی جلو و عقب خودرو با خطوط تیز و اسپرت، آن را به یک انتخاب محبوب برای جوانان تبدیل کرده است. چراغهای LED، جلوپنجره مشبک، و دیفیوزرهای اسپرت از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو هستند که به زیبایی و جذابیت آن افزودهاند. هرچند خودروهای کوییک در تیپهای گرانتر به نمایشگر مالتیمدیا نیز مجهز شدند، اما کوییک GXL از چنین آپشنی محروم است؛ بنابراین اطلس G علاوهبر تریم جذاب کرم، تغییرات دیگری هم دارد. نمایشگر مالتیمدیای لمسی با اندازه هفت اینچ، طراحی جذابتر کلاستر پشت آمپر و همچنین تغییر دریچههای کولر از نوع پرایدی به نوع کروم را میتوان جزو مهمترین بهبودهای اطلس نسبت به کوییک دانست. با ورود به داخل کابین اطلس G، میتوان متوجه تفاوتهای گسترده آن با کوییک سایپا شد. تریم داخلی از رنگ مشکی ساده به کرم-مشکی تغییر پیدا کرده و کلیه ادوات داخلی، بهبودهایی از لحاظ طراحی نسبت به نسخه قبلی تجربه کردهاند.
کوییک در سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد و به سرعت در لیست محبوبترین هاچبکهای اقتصادی قرار گرفت. در سال ۱۴۰۲، سایپا از محصول جدید خود در این رده به نام اطلس رونمایی کرد که در واقع فیسلیفتی از کوییک محسوب میشود. مزایا و معایب اطلس سایپا را باهم مرور کردیم و حالا وقت آن است که در مورد ارزش خرید نهایی این خودرو صحبت کنیم. با توجه به قیمت اطلس باید بگوییم که مزایای این خودرو به معایب آن میچربند و ارزش خرید آن نسبت به مبلغ پرداختی نسبتاً بالا است. این پیشرانه به لطف تغییراتی مثل اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپها (VVT)، اضافه شدن هدرز، ارتقا میل بادامک و… علاوه بر افزایش قدرت و گشتاور، کم مصرفتر و کم صداتر هم شده است. اطلس خودرویی هاچبک با ابعاد نه چندان بزرگ است اما با این وجود فضای کابین قابل قبولی دارد و میتواند برای 4 نفر سرنشین بزرگسال مناسب باشد.
در ادامه این بخش به بررسی دقیقتر مشخصات فنی برای مقایسه اطلس با کوییک میپردازیم. همانطور که در تصاویر مشخص است، مقایسه اطلس و کوییک از نظر ظاهری، توجه ما را صرفا به تفاوت در نمای جلو و عقب این خودرو جلب میکند. شرکت سایپا با تغییراتی که در طرح چراغها، سپرها، جلوپنجره و برخی دیگر از جزئیات اطلس انجام داده، آن را نسبت به کوییک متفاوت کرده و چهره کمی بهروزتری را برای آن به وجود آورده است. باتوجهبه جدول بالا و بررسیهای انجام شده روی اطلس و کوییک، ویژگیها و امکانات در نظر گرفته شده در طراحی داخلی اطلس، از مهمترین تفاوتهای این دو محصول سایپا شناخته شده است. درصورتیکه قصد خرید هر یک از خودروهای اطلس یا انواع تیپ کوییک را دارید، از شرایط فروش فوری سایپا با اقساط منعطف استفاده کنید.
از لحاظ طراحی، سایپا اطلس نسبت به کوییک با ظاهری مدرنتر و جذابتر عرضه میشود. طراحی چراغهای جلو و عقب، سپرها و جلوپنجره در اطلس به شکلی کاملاً جدید طراحی شده است و چراغهای عقب آن تا حد زیادی به خودروهای مدرن خارجی شبیه است. به این معنی که دیگر خبری از کابین و داشبورد بی روح، قدیمی و زشت تیبایی در اطلس نیست. محصول جدید سایپا در بهترین نسخهها داشبورد و رو دریهای دو رنگ مشکی و نخودی رنگ دارد.
در بازار اما شرایط متفاوت است و دو خودرو اختلاف قیمت بسیار زیادی باهم دارند. در حال حاضر اطلس در بازار با قیمتی در حدود ۵۸۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود درحالیکه کوییک GX-L بسته به تیپ بین ۴۵۰ تا ۴۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. علاوه بر طراحی ظاهری، نمای داخلی سایپا اطلس هم نسبت به کوییک جی ایکس تغییر کرده و از یک پوسته داشبورد جدید برای آن استفاده شده است.
کوییک نیز دارای سیستمهای ایمنی مانند ترمز ABS و EBD و کیسههای هوای جلو است. اما در مقایسه با اطلس، امکانات ایمنی کمتری دارد و این میتواند یکی از نقاط ضعف آن باشد. اما از این مشکلات که بگذریم، یکی از نکات مثبت داخل اطلس صفحه آمپر کاملاً جدید است که با الهام از محصولات بامو طراحی شده و بسیار جذاب به نظر میرسد.
در مجموع، اطلس ظاهری زیباتر و مدرنتر از کوییک ارائه میدهد، اما میتوان گفت که طرح چراغهای عقب آن کمی اغراقآمیز از آب در آمده است و هماهنگی چندانی با فرم چراغهای اصلی جلو ندارد. ضمن آنکه طرح چهره اطلس نیز شباهت زیادی به یکی از هاچبکهای اقتصادی شرکت فورد دارد و به احتمال زیاد از روی آن الگوبرداری شده است. با توجه به اصلاحات صورت گرفته روی موتور اطلس، میتوان انتظار داشت که این پیشرانه عملکرد نرمتر، مصرف سوخت کمی پایینتر و آلایندگی کمتری نسبت به موتور کوییک داشته باشد. با انجام این تغییرات، قدرت موتور اطلس حدود ۴ اسب بخار بیشتر از کوییک است و به ۹۱ واحد رسیده است. گشتاور حاصل از آن نیز برابر با ۱۳۷ نیوتنمتر است که چیزی نزدیک به ۹ واحد بیشتر از کوییک برآورد میشود.
در اولین نگاه به هاچبک جدید اطلس میتوان بهبودهای ظاهری آن را نسبت به کوییک به صورت کامل متوجه شد. در نمای جلوی خودرو، فرم چراغها، سپر و جلوپنجره به صورت کامل تغییر داشته و اطلس با بهرهگیری از چراغهای LED توانسته بهبود قابل قبولی نسبت به کوییک داشته باشد. مدل فول آپشن اتوماتیک این خودرو هم بهدلیل برخورداری از امکانات مهمی چون دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کنترل کشش و پایداری حدود 30 تا 35 درصد از کوییک اتوماتیک پلاس گرانتر خواهد بود. طراحان برای کابین سایپا اطلس یک داشبورد جدید در نظر گرفتند که سایپا پیش از آن قصد داشت از آن برای ساینا جی و سایر محصولات جدید خود نیز استفاده کند. این داشبورد نسبت به داشبورد کوییک جذابتر بوده و وجود دریچههای هوای دایرهای کروم رنگ باعث شده تا کیفیت کابین بهمیزان چشمگیری افزایش پیدا کند.
سایپا زمانی که کوییک را معرفی کرد، از داشبورد جدیدی که برای ساینا طراحی شده بود در آن استفاده کرد. این داشبورد هرچند نمای بهتری نسبت به تیبا داشت اما تماماً از پلاستیک سیاه بیکیفیت ساخته شده و طراحی آن هماکنون کاملاً قدیمی شده است. البته در کوییک S و GX غربیلک فرمان D شکل جدیدی ارائه شده که قبلاً در کوییک اتوماتیک دیده بودیم و بسیار بهتر از غربیلک قدیمی کوییک است.
فضای بار کوییک با 225 و اطلس با 285 لیتر حجم چندان جادار نیستند و بایستی با حداقل وسایل ممکن با این خودروها به مسافرت بروید. برای مقایسه ابعاد کوییک و اطلس هم باید بگوییم که اطلس به میزان نامحسوسی (در حد چند میلیتر) بزرگتر از کوییک است. بازار خودرو ایران همواره شاهد رقابتهای نفسگیر بین خودروسازان داخلی و خارجی بوده است. در این میان، سایپا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور، همواره سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. بنابراین بهرهمندی اطلس از این پیشرانه ارتقا یافته را باید جزو مزایای این خودرو بدانیم.
قیمت اطلس از سوی فروشندگان بازار ۵۸۵ میلیون تومان اعلا شده، در حالی که سهند S با ۵۵۵ میلیون تومان کمی ارزانتر است. اگر شما هم قصد خرید یک هاچبک اقتصادی صفر کیلومتر را دارید، با بررسی مزایا و معایب اطلس سایپا همراه ما باشید تا بهتر بتوانید در مورد خرید یا عدم خرید این خودرو تصمیم بگیرید. هاچبک جدیدالورود اطلس علاوهبر داشتن تمامی آپشنها و امکانات رفاهی کوییک دارای امکانات دیگری مانند کنترل حرکت در سربالایی، کنترل لغزش در زمان حرکت، سانروف، دوربین دنده عقب، شیشه دودی عقب و آیینههای تاشو برقی است. بنابراین اگر مشکل مالی ندارید و میتوانید قیمت روز خودرو اطلس را بپردازید، اطلس گزینه بهتر و بهروزتری نسبت به کوییک محسوب میشود. اما اگر به دنبال خودرو هاچبک ارزانتر هستید، انواع کوییک نیز میتوانند راهگشا باشند. در نهایت، تصمیم گیری بین این دو خودرو به نیازهای شخصی و میزان بودجه شما بستگی دارد.
کیسه هوای سرنشینان جلو به همراه سیستم ترمز ABS، EBD و BAS، ایموبلایزر و هشدار کمربند راننده در انواع کوییک وجود دارد. اما در اطلس علاوه بر موارد مزبور شاهد بکارگیری کمربند ایمنی با مکانیزک کاهنده نیرو، چراغ ترمز اضطراری ESS، سیستم ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، سامانه TCS (کنترل کشش) و HSA (دستیار حرکت در سربالایی) در همه تیپها هستیم. بر همین اساس موتور کوییک جی ایکس و سایپا اطلس قادر است توانی معادل ۹۱ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ rpm و ۱۳۷ نیوتن.متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ rpm تولید کند.
دیدگاهتان را بنویسید