پژو 405 glx دیوار

مقایسه انواع پژو ۴۰۵ و تفاوت تیپ‌های مختلف آن اتاق خبر دیوار

اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینه‌تر کند. شما می‌توانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره به‌روزرسانی‌های سایت دیوار هم مطلع شوید. زیرا شیپور به شما کمک می‌کند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.

در کارویترین این فرصت برای شما فراهم شده است تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن برای خرید انواع خودرو های روز دنیا اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پژو ۴۰۵ صفر  می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار بگیرد. وزن خالص ۴۰۵ ۱۱۰۰ کیلوگرم و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۰۴۸، ۱۶۹۴ و ۱۴۱۰ میلی متر است. از لحاظ فضای صندوق بار نیز مشکلی وجود ندارد چون ۴۷۰ لیتر فضا برای حمل و نقل در دسترس است.

از خوبی‌های آن کابین بزرگ و جادار و راحتش است که این خودرو را تبدیل به یک گزینه سدان مناسب خانوادگی کرده. صندوق بار بزرگ و جادارش ظرفیت خوبی برای وسایل سفرهای طولانی و خانوادگی دارد. حتی با جای‌گذاری کپسول گاز برای مدل‌های دوگانه‌سوز نیز همچنان فضای صندوق بزرگ و خوب است. از دیگر اشکالات ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس می‌توان به مصرف سوخت بالا و دوام پایین موتورش اشاره کرد. البته که این مشکل در مدل TU5 کمتر شده، اما آنجا هم عدم هماهنگی موتور و بدنه باعث کشش پایین خودرو و ناتوانی آن در جاده می‌شود. این موتور در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۹۷ اسب بخار و در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۴۸ نیوتون بر متر نیرو تولید می کند.

علاوه بر آن، سازندگان دغدغه ایمنی و خطرات تصادف بیشتر با موتور ۲۰۰۰ را هم داشتند. برای همین تنها چند سال بعد و در حالی که اکثر مشتریان علاقمند به نوع ۲۰۰۰ نتوانسته بودند به ماشین درخواستی خود برسند، در سال ۱۳۸۱ هر دو نسخه از خط تولید خارج شدند و جای خود را به یک مدل پژو GLX ۱.۸ لیتری دادند. چند سال بعد، نوع دوگانه‌سوز آن نیز با توجه به همه‌گیر شدن این فناوری در خودروسازی کشور به بازار عرضه شد که از آن به‌عنوان پژو ۴۰۵ CNG یاد می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX چه به صورت نو و چه  کارکرده یکی از انواع پژو ۴۰۵ است که در بازار کشور همچنان حضوری پررنگ دارد. اما به‌طور حتم پژو ۴۰۵ که خودروی پرفروش کشور در سال‌های گذشته بوده، لابد خوبی‌هایی هم داشته و دارد که این همه با استقبال روبه‌رو شده است.

این آمار و ارقام نزدیکی بالایی با مصرف سوخت سیکل ترکیبی خودرو رانا دارد و برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم شرایط فروش فوری رانا ایران خودرو را هم مشاهده کنید. در مقابل مصرف سوخت شهری آن ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد تقریباً زیادی است. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۴۰۵ GLX نیز ۹٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. پژو ۴۰۵ یک خودروی اندازه بزرگ خانوادگی است که توسط شرکت خودروسازی پژوی فرانسه در جولای سال ۱۹۸۷ به بازار آمد.

این نیروی تولید شده توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی که اتفاقاً هماهنگی مناسبی هم با پیشرانه دارد، به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد ۱۱٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بزرگ ترین نقطه ضعف موتور پژو ۴۰۵ GLX، میزان تولید بالای آلاینده های آن است به همین دلیل هم استاندارد یورو ۲ به آن تعلق گرفته است. تقریباً تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند این اتفاق به دلیل ساخت و چهره قدیمی و تکراری و به‌روز نشدن ۴۰۵ باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد. با این وجود، پژو ۴۰۵ GLX همچنان گزینه‌‌ای مناسب، کم استهلاک، مستحکم و با هزینه و خرج نگهداری نه‌چندان زیاد برای انتخاب و خرید یک خودروی نسبتاً ارزان به حساب می‌آید. در ابتدا پژو ۴۰۵ در مدل GLX در دو نسخه ۱۶۰۰ سی‌سی و ۲۰۰۰ سی‌سی ارایه شد.

این نسخه به دلیل تقاضای بسیار کم به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت و خیلی زود و تنها ۲ سال بعد، تولید آن متوقف گردید. بدون شک پژو 405 یکی از به یادماندنی ترین خودروهایی است که تا به حال به بازار ایران ورود پیدا کرده است. این خودرو آنقدر محبوب بوده و هست که اکثر مردم حداقل یکبار تجربه سواری یا مالکیت آن را در طول عمر خود داشته اند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه فروش فوری پژو ۴۰۵ می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. برخلاف ظاهر، در طراحی داخلی پژو ۴۰۵ GLX وضعیت بهتری را شاهد هستیم و ادوات و تجهیزات با هماهنگی مناسبی داخل کابین کنار هم قرار گرفته اند. حتی با وجود کیفیت پائین مونتاژ و همچنین کاهش پیدا کردن کیفیت پلاستیک های به کار رفته در کابین، باز هم می توان نمره قبولی به این قسمت داد. شاید قابل توجه ترین نکته در طراحی داخلی کابین، استفاده از رنگ بژ در داشبورد، صندلی ها و رودری های باشد که در ترکیب با رنگ متضاد مشکی کنسول وسط، کمی از یکنواختی داخل خودرو کاسته اند. تولید انواع پژو ۴۰۵ در ایران سرانجام حدود یک سال پیش یعنی در خرداد ۱۳۹۹ متوقف شد و نمونه‌های صفر حاضر در نمایندگی‌ها و بازار از ساخته‌های قبل از توقف تولید این مدل هستند.

هر چند که در ظاهر این روش حرکتی ناامیدانه دیده می‌شد، اما برخلاف انتظار پروژه آردی آن چنان که پیش‌بینی می‌شد شکست نخورد. اتاق جادار و همچنین مقاومت کم بدنه خودرو در برابر جریان هوا، از برجسته ترین نکات مثبت بدنه خودرو هستند. در طراحی ۴۰۵ بر روی زوایای تند اطراف خودرو تأکید شده است؛ همین زوایا و گوشه های تیز نیز علت اصلی چشم نواز نشدن این طرح شده اند. این در حالی است که اگر به جایگزین پژو ۴۰۵ (یعنی پژو ۴۰۶) نگاه کنید، با وجود گذشت چندین سال باز هم تازگی دارد. علت نیز ملایم شدن زوایای تند اطراف خودرو و به کارگیری برآمدگی های خمیده شکل در نمای جانبی و کاپوت خودرو هستند، طراحی نسبتا مشابهی که در پژو پارس LX کلاس ۱۵ نیز مشاهده می شود.

تنها تغییراتی که در این بخش دیده می‌شود، طراحی داشبود و جایگزینی رنگ کرم به‌جای سیاه، طراحی صفحه کیلومترشمار و سردنده است. چرا که به‌همراه تغییر، کیفیت متریال به کار رفته و مونتاژ قطعات به‌شدت افت می‌کند تا جایی که کابین SLX خیلی زود به صدا می‌افتد. این مشکل را باید در کنار مشکل همیشگی ۴۰۵ یعنی صدای زیاد داخل کابین گذاشت تا متوجه عمق آن شد. ۴۰۵ خودرویی است که نسبت به دیگر خودروهای هم رده خود اقتصادی تر به نظر می رسد. این مسأله به علاوه فضای جادار کابین و صندوق بار حجیم آن که برای بسیاری از مصرف کنندگان در اولویت قرار دارند، ۴۰۵ را به گزینه خرید بسیاری از مردم قرار داده اند. از دیگر نقاط قوت پژو ۴۰۵ می توان به استحکام تقریباً بالای بدنه و مصرف سوخت پائین بین شهری آن اشاره کرد.

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۷۳ و تقریبا ۵ سال قبل از اینکه تولید این مدل در کارخانه پژو تمام شود، شروع به واردات و معرفی آن در بازار ایران کرد. نکته مهم دیگر فراوانی قطعات یدکی این خودرو به قیمت مناسب و سهولت تعمیرات آن است. تا جایی که می‌توان تمام این قطعات را به‌صورت آکبند و دست دوم در فضای مجازی تهیه کرد. سابقه حضور این خودرو در ایران، باعث شده تا هر تعمیرکاری تخصص انواع تیپ‌های پژو ۴۰۵ را داشته باشد. همچنین بازار خرید و فروش داغ همیشگی آن هم طوری است که گفته می‌شود اراده فروشنده به فروش پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس برابر با فروش قطعی آن است. به گفته بسیاری از مصرف کنندگان، پژو ۴۰۵ خودروی مناسب تری برای سفرهای بین شهری است چون مصرف سوخت جاده ای آن تقریباً ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصاف پیموده شده است.

در کارویترین شرایط ویژه ای را برای فروش فوری پژو ۴۰۵ با تحویل فوری در نظر گرفته ایم. آخرین نسخهٔ معرفی شده توسط ایران خودرو از انواع پژو ۴۰۵ این مدل است که از سال ۱۳۸۸ به مشتریان عرضه شد. پژو ۴۰۵ SLX دچار تغییراتی نسبت به گذشته شده بود و می‌توان این تفاوت‌ها را در بخش‌هایی مثل چراغ‌ها و داخل اتاقک دید. این تغییرات تنها شامل چراغ‌های کریستالی یکپارچه با راهنما در جلو، تغییر آینه‌های جانبی و جلوپنجره، مه‌شکن جلو، اسپویلر صندوق عقب و چراغ‌های کریستالی عقب می‌شود. تغییراتی که نه‌تنها کمکی به جذابیت بیشتر طراحی قدیمی پژو ۴۰۵ نمی‌کند، که حتی چهره مناسب آن را درهم ‌می‌ریزد.

درست یکسال بعد از طرف European Car of The Year به عنوان بهترین خودروی سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و نهایتاً ۲٫۵ میلیون از آن در اروپا به فروش رفت. پژو ۴۰۵ در مدل های بنزینی موتورهای TU و XU و در مدل دیزلی موتور XUD داشت. در ادامه با بررسی شرایط فروش نقدی پژو ۴۰۵ GLX و بررسی کامل این خودرو همراه کارویترین باشید. ایران خودرو برای آردی از موتور پیکان استفاده کرده بود و بدنه پژو را روی آن قرار داده بود! با این حرکت قصد داشت با پایین آوردن محسوس قیمت ۴۰۵ به‌نوعی حتی مشتریانی که بودجه‌ای در حد پیکان داشتند را به سمت خود بکشاند. در واقع، این گروه خریداران پول چهره پژو ۴۰۵ را بدهند، در حالیکه کیفیت سواری و قدرت پیکان نصیبشان می‌شد.

مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، می‌توانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. این مدل به نوعی همان آردی بود که موتور ارتقا یافتهٔ پیکان روی آن گذاشته شد. با این حال، نتایج نشان می‌داد که اوضاع این مدل نیز مثل آردی در کارکرد و راندمان فنی اصلاً مطلوب و مناسب نیست. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویه‌شده و به‌روز خودرو را به همراه داشته باشد. تست رانندگی ضمن این‌که نوع سواری خودرو را مشخص می‌کند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان می‌سازد.

خیلی زود مشتریان متوجه موتور قدرتمندتر و کارکرد بهتر نوع ۲ لیتری شدند و این تیپ در بازار لقب «پژو جی‌ال‌ایکس ۲۰۰۰» گرفت. کدام مدل پژو ۴۰۵ را بخریم؟ در این راهنمای خرید خودرو قصد داریم انواع پژو ۴۰۵ را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که تیپ‌های مختلف آن آیا فرقی دارند یا خیر. مجموع این موارد ما را به این نتیجه می‌رساند که عیب بزرگ غیر قابل چشم‌پوشی پژو ۴۰۵، یعنی طراحی قدیمی و کسل‌کننده آن به لطف این تغییرات کمی بدتر از قبل هم شده است. پژو 405 خودرویی جادار و با قیمت معقول است که برای مصارف شخصی اتومبیل مناسبی به نظر می رسد. لطفاً در ادامه این نوشتار با نقد و بررسی پژو 405 GLX با پیشرانه XU7JP با کارویترین همراه شوید. پژو ۴۰۵، یکی از معروف‌ترین محصولات این خودروساز فرانسوی، حالا سالیان طولانی است که در کشور ما وجود دارد و همچنان هم در بازار داخل فعال است.

در کنار همه این موارد ذکر شده، البته قیمت بالای خودرو را هم نباید فراموش کرد؛ که خریداران معتقدند باتوجه به کیفیت و تجهیزات و امکانات موجود، منطقی به‌نظر نمی‌رسد. شتاب اولیه تا حدود ۱۵ ثانیه پایین رفته بود و سقف سرعت نیز در نهایت به ۱۷۰ کیلومتر می‌رسید و مصرف سوخت هم بیشتر شده بود. تولید این محصول در سال ۱۳۸۵ به پایان رسید و هم‌اکنون در بازار کارکرده‌ها می‌توان نمونه‌هایی برای خریدش پیدا کرد. خریداران و متقاضیان مدل ۲۰۰۰ بیشتر از ۱.۶ لیتری بودند و بنا به‌دلایلی ایران خودرو توانایی پاسخ به تمام مشتریان را نداشت.

با این تعویض‌ها در بخش طراحی و مکانیکی، اعداد خروجی کارکرد این ماشین نیز دچار تغییراتی شدند که از تفاوت انواع پژو ۴۰۵ سخن می‌گویند. در SLX زمان شتاب اولیه به طرز محسوسی در قیاس با GLX بالاتر رفته و به حدود ۱۳ ثانیه رسیده است. نتیجه این کار تبدیل شدن ۴۰۵ به یکی از محبوب ترین خودروهای ایران و کسب جایگاه عنوان پرفروش ترین خودرو بعد از پراید بود. قرار بود تولید ۴۰۵ در سال ۱۳۹۵ متوقف شود ولی چنین اتفاقی نیفتاد و تاکنون نیز ۴۰۵ همچنان تولید و عرضه می شود؛ البته باکیفیت به مراتب پائین تری نسبت به مدل های قدیمی تر.

هر چند بعد از ظهور مدل‌های جدید و افزایش تنوع در محصولات بازار، بالاخره ساخت این ماشین در داخل به پایان رسید. بعد از پژو پارس، چند مدل دیگر در ایران خودرو با وجودی که نام خودروی ملی را به یدک می‌کشیدند از روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شدند. «سمند» و «دنا» معروف‌ترین نام‌های این تولیدات هستند و با یک نگاه ساده به این دو ماشین خیلی راحت می‌توان این شباهت به پلتفرم پژو ۴۰۵ را در آن‌ها دید. شتاب اولیه این ماشین تنها یک ثانیه تفاوت با آردی داشت و مصرف سوخت بالا و راندمان پایین به‌علاوه چهره و امکاناتی که هیچ تغییری نکرده بود همگی دست به دست هم دادند تا از این مدل استقبال چندانی نشود. تولید روآ در نهایت در سال ۱۳۹۰ به پایان رسید و این مدل هم مثل GLI جایگاهی در بازار حتی میان کارکرده‌ها ندارد. کج‌روی در تولیدات شاخه پژو ۴۰۵ در کارخانه ایران خودرو به نوعی از این مدل شروع شد.

به نظر می رسد ۴۰۵ برای مصرف کنندگانی که به ظاهر اهمیتی نداده و به دنبال خرید خودوریی کمی بهتر البته بهتر از پراید می گردند، انتخاب مناسبی باشد. سال‌ها است که پژو ۴۰۵ یکی از اصلی‌ترین خطوط تولید ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهد. آخرین تیپ ارائه شده از این خودرو پژو ۴۰۵ ای‌ال‌ایکس TU5 است که موتور 1.6 لیتری انژکتوری ۲۰۶ تیپ پنج را در قلب خود دارد. پژو ۴۰۵ ای‌ال‌ایکس معمولی اما قبل از این تیپ و در سال ۱۳۸۸ وارد بازار شد. موتور آن همان موتور ۱.۸ لیتری انژکتوری XU7 بود که در جی‌ال‌ایکس‌های قبلی به کار گرفته می‌شد، اما در طراحی ظاهری و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تفاوت‌هایی با پدر داشت.

یکی از دلایلش تنوع در رنگ تولیدی بدنه ماشین بود که GLX تنها در چند رنگ محدود ارائه می‌شد و آردی با رنگ‌های شادتر و تازه‌تری به میدان آمد. دومین مساله، آردی‌های تولیدی از سال ۱۳۸۲ به بعد بود که مجهز به کولر، فرمان هیدرولیک و همچنین سیستم پایش انژکتوری در سوخت شدند و نام تجاری RDi گرفتند. پژو ۴۰۵ GLI در سال ۱۳۸۲ معرفی شد و از لحاظ ظاهر به جز همان سپر که اشاره شد تفاوت خاصی با GLX نداشت؛ در بخش مکانیکی نیز هر دو مثل هم بودند و تغییری در این قسمت صورت نگرفته بود. پژو ساخت این ماشین را تنها به مدت ۱۰ سال ادامه داد و تولید آن در اروپا در سال ۱۹۹۷ به پایان رسید. اما ساخت و فروش این مدل در خارج از اروپا و به ویژه در آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه تا همین سال‌های اخیر هم ادامه داشته است.

کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در ماه جولای سال ۱۹۸۷ معرفی کرد و این خودرو توانست در آن روزگار و در سال ۱۹۸۸، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را کسب کند. طراحی جعبه ای شکل پژو ۴۰۵ GLX که در بحث طراحی نقطه ضعف آن بود، در مبحث ایمنی به نقطه قوت آن تبدیل شده است! دارا بودن بدنه محکم و همچنین مجهز شدن ترمز های خودرو به سامانه های ضد قفل ABS و EBD باعث شده اند تا خودرو در جاده و خیابان عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. پژو ۴۰۵ در مقایسه با برادر جوان تر خود یعنی پژو پارس اتوماتیک امکانات کمتری دارد، اما در بحث قدرت و کیفیت در نوع خود حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

بعد از معرفی پژو پارس معمولی و موفقیت‌های آن، چندین مدل از پژو پارس با نام‌هایی مثل LX و ELX که تفاوت‌های فنی داشتند و به صورت دنده‌ای و اتومات بودند به بازار معرفی شد. این تغییرات حداقل در خود خانواده آردی‌ها اتفاقی خوب محسوب شدند و به رشد و فروش این نسخه کمک کردند. با این حال، در قسمت فنی از آنجا که اشاره شد موتور ۱۶۰۰ سی‌سی پیکان روی آن قرار گرفته بود، راندمان و خروجی این مدل ابداً به اندازه GLX نبود. هر دو مدل قبلی نوع کاربراتوری بودند اما پژو ۴۰۵ جدید از فناوری انژکتوری XU7 بهره می‌برد. پژو ۴۰۵ GLX ۱۸۰۰ سی‌سی دیفرانسیل جلو و با یک گیربکس ۵ حالته با ۴ سیلندر به مشتریان عرضه شد. در مطلب زیر سعی کرده‌ایم تمام نسخه‌هایی که از این مدل در ایران ساخته شده را مرور کنیم و به تفاوت تیپ‌های پژو ۴۰۵ بپردازیم.

نام آن از Rear Wheel Drive گرفته شده و بدین معنا بود که این نسخه از ۴۰۵ یک خودروی دیفرانسیل عقب است. در طراحی جدید، مه‌شکن عقب و جلو و همچنین به درب صندوق عقب اسپویلر اضافه شده بود؛ چراغ‌ها کریستالی شدند و در کابین نیز داشبورد و صفحه کیلومتر و دنده طراحی جدیدی پیدا کرده بودند. ضمن اینکه این مدل را می‌توان با سفارش موتور جدید ۱۶۰۰ سی‌سی و TU5 معروف این گروه خودروسازی که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار می‌گیرد، دریافت کرد. از دیگر معایب 405 SLX می‌توان به نور کم چراغ‌های جلویش اشاره کرد، که رانندگی در شب را به‌خصوص در جاده با مشکل مواجه می‌کند. نکته دیگر عدم هماهنگی جعبه‌دنده با موتور است که همه مالکان پژو ۴۰۵ به آن اشاره می‌کنند.

غیر از این دو، یک نسخه از کلاس باری این ماشین با نام وانت آریسان نیز از سال ۱۳۹۲ معرفی شد. نمای ظاهری و از جلوی این وانت بسیار شبیه به پژو پارس است و خود محصول نیز بر روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده است. پژو ۴۰۵ در زمان خود یکی از به روزترین طرح های خارجی را در میان خودروها داشت. با توجه به اینکه طراحی ۴۰۵ به سال ۱۹۸۴ بر می گردد، نباید امروزه انتظار داشت این طرح قدیمی بیننده را هیجان زده کند. ولی با این وجود بازهم ۴۰۵ محبوبیت و هواخواهان بسیاری در کشور ایران دارد. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت می‌شود که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

در کنسول وسط دریچه های کولر و بخاری، سیستم صوتی و کلیدهای کنترل بخاری و کولر قرار داده شده اند. از نظر فضا پژو ۴۰۵ یکی از جادارترین خودروها در کلاس خود بوده و فضای مناسبی هم برای سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب فراهم کرده است. برای خرید نقدی پژو ۴۰۵ ای ال ایکس می توانید بهترین شرایط فروش فوری و نقدی را در فروشگاه آنلاین خودرو کارویترین مشاهده نمائید.

جالب است بدانید ۴۰۵ یکی از پرفروش ترین اتومبیل های خانگی پژو در فرانسه بود و در بریتانیا نیز بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ فروش خوبی تجربه کرد. در ایران نیز در اواخر دهه ۶۰ شمسی بود که مردم از ظاهر یکنواخت و از رده خارج پیکان به ستوه آمده بودند و بازار تشنه خودروی جدید بود. سران ایران خودرو که می دانستند سرمایه گذاری بر روی پیکان از رده خارج شده منتفی است، مدل های GL GLX پژو ۴۰۵ را در سال ۱۳۶۸ به بازار عرضه کردند. اولین ماشینی که به عنوان نسخه رسمی بازطراحی ۴۰۵ شناخته می‌شود «پژو پارس» (یا همان پژو پرشیا) نام گرفت. پژو پارس با طراحی به‌روز شده و جذاب‌تر نسبت به چهره تکراری شده پژو ۴۰۵ توانست جایگزین خوبی برای آن باشد و ایران خودرو به فروش و موفقیت خوبی رسید.

این سدان طراحی فرانسوی اما ساخت ایران به ماکزیمم سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید و از نظر امکانات در رده بالایی قرار نمی‌گیرد. هر چند که در آن زمان داشتن شیشه‌های برقی، کولر و آینه‌های برقی جز آپشن‌های جذابی محسوب می‌شد و مشتریان پژو ۴۰۵ را به خود جذب می‌کرد. در پائیز سال ۱۹۹۵ پژو ۴۰۶ به عنوان جایگزین ۴۰۵ توسط خودروساز فرانسوی معرفی و تولید ۴۰۵ متوقف شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *