مقایسه خودرو ریرا با هایما

مقایسه ریرا ایران خودرو با رقبای هم قیمت در بازار ایران مجله پدال

نورپردازی محیط داخل کابین (Ambient Lighting)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و سنسور پا برای باز کردن درب صندوق عقب از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند که به راحتی و لوکس بودن آن می‌افزایند. این خودرو نیز به سیستم‌های کنترل پایداری الکتریکی (ESP) و کنترل کشش (TCS) مجهز است. همچنین، هایما 8S دارای سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HHC) و حرکت در سراشیبی (HDC) است که در شرایط جاده‌ای دشوار بسیار مفید هستند. دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب نیز به ایمنی و راحتی در پارک خودرو کمک می‌کنند.

تعداد کیسه هوا در ریرا چهار عدد، هایما، ایکس ۵۵ پرو و چانگان شش عدد و جک دو عدد است. این نشان می‌دهد که همچنان برای ایران خودرو تعداد کیسه هوا اهمیت زیادی نداشته است. در این بخش، چانگان بهترین عملکرد را دارد و اگر سایپا این خودرو را با قیمتی مناسب عرضه کند، می‌تواند گزینه بهتری نسبت به ریرا ایران خودرو باشد. ریرا دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است که در خودروهای تارا و دنا نیز استفاده می‌شود.

بازار کراس‌اوورهای ایرانی در سال‌های اخیر شاهد رقابت تنگاتنگی بین محصولات مختلف بوده است. دو خودرویی که در این میان توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند، ری‌را به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی ایران و هایما S5 به‌عنوان یک محصول شناخته شده در بازار هستند. هر دو خودرو از نظر قیمت، ابعاد و برخی مشخصات فنی به هم نزدیک هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که انتخاب را برای خریداران دشوار می‌کند. در این مقاله، به مقایسه دقیق این دو خودرو می‌پردازیم تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کنیم. در معرفی پرآپشن‌ترین خودروهای بازار ایران گفتیم که ری‌را آپشنال‌ترین محصول تولید خودروسازان داخل است که توانسته رضایت بسیاری از صاحب نظران را جلب کند. بعضی از امکانات این کراس اوور برای اولین بار است که در یک خودرو ایرانی دیده می‌شود و باید گفت که تقابل سختی با هایما اس ۵ خواهد داشت.

به گزارش تجارت نیوز،  یکی از محصولات جدید و موردانتظار سال جاری که از آن به‌ عنوان نخستین کراس اوور ملی یاد می‌شود، ری‌را بوده که هم اکنون حواله‌های آن با قیمت‌های نجومی در حال دست به دست شدن است. ری‌را اولین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو است که در اواخر سال ۱۴۰۲ به خط تولید پیوست. ری‌را بر پایه پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ ساخته شده و با طراحی مدرن و به‌روز خود توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این خودرو با نامی برگرفته از زبان مازندرانی که به معنای “باران” یا “پرنده‌ای کوچک‌تر از گنجشک” است، به خوبی با شخصیت و طراحی آن هماهنگ است. ری‌را، محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو، به عنوان نخستین کراس‌اوور ملی این شرکت، با طراحی مدرن و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، نمایانگر تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی داخلی است. این خودرو با بهره‌گیری از پلتفرم پژو ۲۰۰۸ و موتور قدرتمند EF7PTC، به دنبال ارائه ترکیبی از زیبایی، عملکرد و ایمنی به مشتریان خود است.

سیستم تعلیق هایما 8S به گونه‌ای طراحی شده که ترکیبی از راحتی و پایداری را در جاده‌های مختلف فراهم می‌کند. این خودرو با وزن 1560 کیلوگرم و فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متر، سواری پایدارتری نسبت به ری‌را دارد و در مسیرهای ناهموار و جاده‌های غیرآسفالت نیز عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو نیز با تغییر دنده‌های سریع و نرم، تجربه‌ای روان و بدون نقص از رانندگی ارائه می‌دهد. با این حال، هایما 8S با توجه به وجود 6 کیسه هوا، سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند AEB و EBA، و تجهیزات رفاهی مانند تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک و سانروف پانورامیک برقی، برتری محسوسی نسبت به ری‌را دارد.

از جنبه‌های فنی و عملکردی گرفته تا تجربه رانندگی و امکانات رفاهی، تحلیل این دو خودرو به شما کمک خواهد کرد تا با دیدی روشن‌تر و اطلاعات کامل‌تر، انتخاب مناسب‌تری برای نیازهای خود داشته باشید. ری‌را با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، تغییر دنده‌های نرم و بی‌صدا را تضمین می‌کند. این خودرو با توجه به ابعاد جمع‌وجور و وزن نسبتاً سبک، به خوبی از پس مانورهای شهری و پارکینگ‌های تنگ برمی‌آید. سیستم‌های کمکی مانند HSA و HDA نیز تجربه رانندگی را در شیب‌ها و مسیرهای دشوار راحت‌تر می‌کنند.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. در تک مکانیک، ما خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهیم که شامل تعمیرات مکانیکی و خدمات بدنه خودرو می‌باشد. از تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس گرفته تا صافکاری و نقاشی حرفه‌ای خودرو، همه چیز با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. در نهایت، انتخاب میان این دو خودرو بستگی به اولویت‌های شخصی و نیازهای شما دارد.

از سوی دیگر، ری‌را با طراحی جمع‌وجورتر و امکاناتی مانند نورپردازی داخلی و سیستم آی کانکت، برای افرادی که به دنبال خودرویی کوچک‌تر و اقتصادی‌تر هستند، گزینه مناسبی است. در آن سوی میدان رقابت با کراس اوور ری‌را سروکار داریم که به وضوح در نمای جلو از هیوندای سانتافه الگوبرداری کرده است. البته ایران خودرو تمام تلاش خود را کرده تا با اضافه کردن المان‌های مدرن و چراغ‌های دو تکه‌ای، نمای به‌روز و جذابی طراحی کند.

در مقایسه ریرا و هایما ۸S دریافتیم که هایما تقریبا از تمام جهات بهتر از ریرا است. خبرنگار بیت ران فکر می‌کند این اختلاف قیمت، به‌هیچ‌وجه ارزش بیشتر ریرا را سبب نمی‌شود. تازه این در حالی است که قیمت هایما مورد بررسی در چین حدود ۱۰۰ هزار یوآن و معادل ۸۵۰ میلیون تومان است. یعنی ریرا در رقابت با یک خودرو چینی که قیمت واقعی کمتری از آن دارد، هم بازنده‌است. کراس‌اوور ریرا ایران‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی، در بازار کشور حداقل با پنج رقیب مستقیم مواجه خواهد بود.

اگرچه چانگان ۵ اسب بخار توان کمتری دارد، اما ۱۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری را فراهم می‌کند. ری‌را یک کراس اوور پرآپشن و جدید است که طراحی زیبا، پیشرانه قدرتمند و عملکردی مطلوب دارد. اگر بخواهیم یک رقیب مناسب برای این خودرو در میان سبد محصولات ایران خودرو پیدا کرده و مثال بزنیم، هایما S۵ است.

این خودرو همچنین دارای کروز کنترل تطبیقی (ACC)، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید است که تجربه رانندگی راحت و دلپذیری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هایما 8S، وجود دوربین ثبت وقایع است که در شرایط مختلف جاده‌ای، وقایع را ثبت می‌کند. این خودرو همچنین مجهز به سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) است که در جلوگیری از لغزش خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای بسیار موثرند. وجود 4 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو و جانبی، به همراه سیستم‌های تشخیص نقاط کور (BSD) و دوربین 360 درجه، از دیگر ویژگی‌های ایمنی این خودرو هستند. در مقابل، هایما 8S با موتور قوی‌تر، شتاب سریع‌تر، و فضای داخلی بزرگ‌تر، به عنوان یک کراس‌اوور میان‌سایز، انتخابی جذاب برای خانواده‌ها و افرادی است که به دنبال ترکیبی از قدرت و راحتی هستند.

هر چند هایما نیز در بخش هندلینگ و سواری، خودرو فوق العاده‌ای نیست و ضعف‌های خود را دارد، اما واقعا از ریرا بهتر است. در مقایسه ریرا و هایما ۸S در بخش آزمایش رانندگی، ریرا از هایما ضعیف‌تر است. ری را با طراحی مدرن و به‌روز خود، نظیر چراغ‌های دوقسمتی و خطوط بدنه هماهنگ، توانسته است جلب توجه کند و شمایل ظاهری جذابی ارائه دهد. هایما S5 و ری‌را دو کراس‌اوور کامپکت هستند که هر یک در بازار خودروهای شهری ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. هر یک از این خودروها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند که می‌توانند بر اساس نیازها و اولویت‌های مختلف خریداران، گزینه‌های مناسبی باشند. رقبای فعلی ریرا در بازار خودرو ایران شامل هایما ۵ اس پلاس، چانگان CS۳۵ پلاس، چری ایکس ۵۵ پرو و جک اس سه می‌شوند.

البته این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ به ایران آمد، نسبت به دیگر خودروهای این لیست کراس‌اوور سالخورده‌ای محسوب می‌شود و این موضوع را می‌توان در طراحی بیرونی و داخلی آن دید. البته ایران‌خودرو در نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۰ عرضهٔ نسخهٔ جدید S5 را آغاز کرد که مهم‌ترین تغییر آن تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک بجای نمونهٔ CVT قبلی است اما این نسخه جدید در طراحی یا امکانات تغییری نداشته است. زیر کاپوت S5 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود طراحی سالخورده و پیشرانهٔ نه‌چندان قدرتمند، هایما S5 از لیست تجهیزات نسبتاً کاملی با مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، شش ایربگ، سانروف و… بهره می‌برد. همچنین این خودرو با قیمت یک میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان که صد میلیون از ریرا کمتر است، ارزان‌ترین کراس‌اوور این جمع محسوب می‌شود.

اگر چه با فیس ‌لیفت اخیر، جلو پنجره خودرو بهبود یافته است، اما همچنان طراحی کلی آن قدیمی به نظر می‌رسد. در جدول زیر، به بررسی و مقایسه ری را و هایما S5 از جنبه‌ ظاهری پرداخته‌ایم. بازار کراس‌ اوورهای ایران، این روزها شاهد رقابت جذابی بین محصولات داخلی است. ایران خودرو با تکیه بر تجربه موفق سمند، خودروی کراس ‌اوور ری‌ را را روانه بازار کرد و به جمع تولید کنندگان این نوع خودروها پیوست.

اگر بخواهیم یک رقیب مناسب برای این خودرو در میان سبد محصولات ایران خودرو پیدا کرده و مثال بزنیم، هایما S۵ است. یکی از محصولات جدید و موردانتظار سال جاری که از آن به‌ عنوان نخستین کراس اوور ملی یاد می‌شود، ری‌را بوده که هم اکنون حواله‌های آن با قیمت‌های نجومی در حال دست به دست شدن است. ری را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید.

گیربکس شش سرعتهٔ جدید S5 عملکرد بهتری نسبت به نمونهٔ CVT قبلی دارد و تغییر مثبتی محسوب می‌شود. این اعداد برای کراس‌اوور کوچکی مثل ری‌را با وزن ۱۴۲۵ کیلوگرم مناسب به نظر می‌رسند. انتقال این نیرو هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت می‌گیرد که قبلاً در تارا و دنا دیده بودیم.

زیر کاپوت هایما S5 هم مثل رقیب ایرانی یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو قرار گرفته است اما این موتور از نوع ۱.۵ لیتری است و درنتیجه، با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی کمتری نسبت به پیشرانهٔ ری‌را دارد. در S5 ابتدا برای انتقال نیرو از گیربکس CVT استفاده می‌شد اما از اواخر سال ۱۴۰۰، ایران‌خودرو نسخهٔ جدیدی از این کراس‌اوور چینی را با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بازار عرضه کرد. ابن همان گیربکس ساخت DAE است که در دیگر محصولات ایران‌خودرو استفاده شده بود و بنابراین، ری‌را و S5 از لحاظ گیربکس باهم یکسان هستند.

این خودرو اولین بار در سال 2010 معرفی شد و در دسته‌بندی خودروهای SUV میان‌رده قرار دارد. طراحی این خودرو ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است که با خطوط بدنه منحنی و جلوپنجره‌ای جذاب، ظاهری اسپرت و متمایز دارد. هایما S7 امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی ارائه می‌دهد و برای بازار خودروهای خانوادگی طراحی شده است.

حجمِ بیشتر موتور ریرا می‌تواند با بنزین ایران فشار کمتری به موتور وارد کند، اما موتور جک به‌دلیل تنفس طبیعی بودن، با وجود حجم کمتر، فشار کمتری را نسبت به موتور ریرا تحمل خواهد کرد. هایما S5 متاسفانه هم داشبورد قدیمی دارد و هم از کلاستر آنالوگ، دسته دنده سنتی، صفحه نمایش کوچک بالای داشبورد و پلاستیک خاکستری بهره می‌برد. اگر بخواهیم با توجه به استانداردهای طراحی امروزی به این کراس اوور چینی نگاه کنیم، ایرادات زیادی می‌توان به این ماشین وارد کرد. در مقایسه ریرا و هایما ۸S در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هایما ۸ اس امکانات بیشتری در هر دو بخش ایمنی و رفاهی دارد.

عملکرد این گیربکس در ری‌را هرچند نسبت به خودرویی مثل دنا بهتر شده ولی بااین‌حال، هنوز هم تأخیر دارد که روی شتاب و کشش خودرو تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین موتور EF7 توربو هم قبلاً در دنا پلاس با مشکلاتی مواجه بود که امیدواریم این مشکلات در نسخهٔ ارتقاءیافته برطرف شده باشند. ایران خودرو برای زیر کاپوت ری را از یک پیشرانه بنزینی ۱.۷ لیتری EF۷P توربو استفاده کرده که نسخه بهبودیافته موتور ای اف ۷ توربو به حساب می‌آید.

در مقایسه دو خودروی ری‌را و هایما 8S از نظر امکانات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو به تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند. با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو خودرو وجود دارد که می‌تواند بر انتخاب نهایی تاثیرگذار باشد. اگر طراحی مدرن، امکانات رفاهی بالا و عملکرد بهتر برایتان مهم‌تر است، ری‌را گزینه مناسبی است.

اما اگر به دنبال قدرت بیشتر و تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر هستید، هایما 8S برتری خواهد داشت. ایران خودرو تلاش کرده است تا حد توان، امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای مدرن را که موردپسند و نیاز مشتری است در ری را پیاده‌سازی کند. رینگ های ۱۸ اینچی دورنگ، نورپردازی داخلی، صندلی‌ها از جنس چرم و پارچه و فرمان چرمی از جمله امکانات رفاهی و تزیینی این خودروست.

قیمت هر دو خودرو در بازار نوسان دارد، اما به‌طور کلی ری‌را قیمتی بالاتر از هایما S5 دارد. بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. در مجموع، طراحی ری را از لحاظ زیبایی‌شناسی و هماهنگی با روندهای روز، نسبت به هایما S5 برتری واضحی دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

هر دو خودرو با طراحی مدرن و امکانات متنوع، در دسته‌بندی کراس‌اوورها رقابت می‌کنند و هرکدام در جایگاه خود، نقاط قوت قابل توجهی دارند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در مجموع با مقایسه ریرا و هایما ۸S در بخش طراحی، ریرا در بحث طراحی بازنده این مقایسه است.

این کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور از سطح تجهیزات قابل‌توجهی هم برخوردار است و بنابراین، به لطف قدرت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند رقیبی جدی برای ریرا باشد هرچند که قیمت آن در بازار به ۱.۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است. سایپا که مدتی است اقدام به واردات چانگان CS35 پلاس می‌کند، قصد مونتاژ این خودرو را هم دارد. البته برای دور زدن تحریم‌ها، قرار است این خودرو با برند سایپا و نام 441P مونتاژ شود. این یعنی به‌زودی CS35 پلاس به رقیب جدی‌تری برای ریرا تبدیل خواهد شد هرچند که نمونه‌های وارداتی کیفیت ساخت بالاتری دارند.

در جدول زیر، به طور جزئی و دقیق، به تفاوت ریرا با هایما S5 از جنبه مشخصات فنی پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. هنگام مقایسه ری را و هایما s5 از نظر ظاهری، می‌توان به وضوح تفاوت نسل‌ها را مشاهده کرد. ری ‌را با طراحی مدرن و الهام گرفته از خودروهای روز دنیا از جمله هیوندای کونا و پژو ۲۰۰۸، ظاهری جوان ‌پسند و اسپرت دارد. خطوط تیز و برجسته بدنه، چراغ‌های جلوی دو قسمتی و جزئیات طراحی داخلی، همگی به جذابیت ظاهری این خودرو افزوده‌اند. از سوی دیگر، هایما S5 با طراحی قدیمی و خطوط نامتناسب، چندان چشم ‌نواز نیست.

این خودرو اولین بار در تیرماه ۱۴۰۱ رونمایی شد و پس از حدود دو سال، سرانجام ایران‌خودرو برای اولین بار فروش آن را آغاز کرد. اشاره کردیم که کراس اوور هایما S۵ در سال ۲۰۱۵ طراحی و تولید شد و در یک دهه فعالیت خود، تغییری در ظاهر آن اعمال نشده است. برای مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی هایما S7 و ری‌را، باید به ویژگی‌های برجسته هر خودرو پرداخته و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. در این مقایسه، به تجهیزات ایمنی، سیستم‌های کمک راننده، و امکانات رفاهی توجه خواهیم کرد. بدون شک، هر دو خودرو به عنوان کراس ‌اوورهای کامپکت، مشخصات فنی قابل قبولی دارند. با این حال، تفاوت‌هایی در پیشرانه، قدرت، گشتاور و سایر مشخصات فنی وجود دارد که می‌تواند در انتخاب نهایی شما موثر باشد.

این یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و بنابراین کمی از ریرا ضعیف‌تر است که البته با وجود ۲۰۰ سی‌سی حجم کمتر طبیعی خواهد بود. انتقال نیرو در X55 پرو هم برخلاف رقیب ایرانی توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. و اما ایران خودرو سال‌ها پیش هایما اس ۵ را مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری کرد تا این کراس اوور بتواند در جاده‌های صاف و هموار، حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در ابتدا گیربکس این خودرو سی وی تی بود تا اینکه آبی پوشان جاده مخصوص تصمیم گرفتند از اواخر سال ۱۴۰۰، نسخه جدیدی از آن را با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کنند. و اما ایران خودرو سال‌ها پیش هایما اس 5 را مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری کرد تا این کراس اوور بتواند در جاده‌های صاف و هموار، حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در ابتدا گیربکس این خودرو سی وی تی بود تا اینکه آبی پوشان جاده مخصوص تصمیم گرفتند از اواخر سال 1400، نسخه جدیدی از آن را با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کنند.

ریرا از پیشرانه EFP توربو با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر استفاده می‌کند. هایما S5 یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که برای اولین بار در سال 2015 توسط کمپانی چینی هایما معرفی شد. این خودرو با طراحی مدرن، خطوط دینامیک و تجهیزات متنوع توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار خودروهای شاسی بلند میان‌رده پیدا کند. از ویژگی‌های برجسته هایما S5 می‌توان به طراحی جلوپنجره خاص، چراغ‌های LED، و کابین مدرن و راحت اشاره کرد.

هرچند که همچنان به دلیل امکانات خوب و شهرتی که در سال‌های گذشته کسب کرده، تقاضا برای این خودرو در بازار دست دوم وجود دارد. اما باید توجه داشت که بازار خودروهای وارداتی معمولاً با نوسانات بیشتری همراه است. هایما S7 به دلیل وارداتی بودن، ممکن است دسترسی به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن نسبت به ری‌را محدودتر باشد. با این حال، گروه خودروسازی ایران‌خودرو که نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش هایما در ایران را بر عهده دارد، تلاش کرده است تا شبکه‌ای گسترده از خدمات پس از فروش را برای این خودرو ایجاد کند. اما همچنان در برخی مناطق دسترسی به قطعات یدکی ممکن است با تاخیر و هزینه‌های بیشتری همراه باشد.

منظور هایما S5 است که از لحاظ اندازه، قیمت و مشخصات فنی کاملاً هم‌سطح ری‌را است و رقیبی داخلی برای آن محسوب می‌شود. شاید سمند در دهه ۸۰ شمسی رقیب خاصی نداشت، اما در عوض ریرا یک محصول جذاب در سگمنت کراس اوور با رقبای بی‌شمار چینی است. یکی از رقبای جدی این ماشین، هایما اس ۵ است که در ایران خودرو مونتاژ و راهی بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *