بررسی خودرو برلیانس h330

نقد و بررسی خودروی برلیانس H330

امکانات رفاهی آن در سطحی متوسط است اما در مقایسه با رقبا مناسب تلقی می شود. در دنیای پر رقابت خودروسازی، انتخاب یک خودروی مناسب که بتواند نیازها و انتظارات مختلف رانندگان را برآورده کند، امری حیاتی است. یکی از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار در بازار ایران، خودروی برلیانس H330 است. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی متنوع و قیمت مناسب، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین خریداران ایرانی پیدا کند. برلیانس H330 نه تنها با ظاهر مدرن و شیک خود جلب توجه می‌کند، بلکه با ارائه عملکرد فنی قابل قبول و مصرف سوخت اقتصادی، انتخابی منطقی برای کسانی است که به دنبال خودرویی با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. در این مقاله از بلاگ یدکیجات، به بررسی و نقد جامع این خودرو می‌پردازیم تا شما را با تمامی جوانب آن آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا با دیدی بازتر و اطلاعاتی کامل‌تر، تصمیم به خرید بگیرید.

به همین دلیل اکثر خودروهای تولیدی این شرکت شباهتهای با تولیدات بی ام و دارد و در طراحی خودوری برلیانس از طراحی خودروی بی ام و الهام گرفته شده است. این خودرو همچنین دارای کیسه‌های هوای جلو و جانبی، سیستم‌های کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم و استحکام بدنه مناسب است که در مواقع بروز تصادف، از سرنشینان محافظت می‌کنند. ساختار بدنه برلیانس H330 نیز به گونه‌ای طراحی شده است که انرژی ضربه را به خوبی جذب کند و ایمنی سرنشینان را تأمین کند. چراغ‌های عقب با طراحی خاص و استفاده از تکنولوژی LED، نه تنها به بهبود دید در شب کمک می‌کنند بلکه زیبایی خودرو را نیز افزایش می‌دهند.

H330 با ظاهری جذاب و مدرن طراحی شده که نشان‌دهنده‌ تلاش شرکت برلیانس موتور برای ایجاد یک خودرو زیبا و جذاب است. جلو خودرو به همراه کلاهک بزرگ و باریک‌ترین شبکه‌ بزرگ برلیانس با نماد برند شرکت تزیین شده است. پنجره‌ها و شیشه‌ها به طور همسطح با بدنه طراحی شده‌اند که به خودرو ظاهری منسجم و هماهنگ بخشیده‌اند. همچنین، استفاده از لامپ‌های پرچم‌دار LED در نور مه زیبایی به بخش جلویی این خودرو اضافه کرده است.در ظاهر پشتی این خودرو، تعداد بسیاری از عناصر طراحی مدرن و جذاب قابل توجه است. چراغ‌های LED با طراحی جدید در پشت خودرو قرار گرفته‌اند و به شیوه‌ای هوشمندانه با بدنه‌ خودرو یکپارچه می‌شوند. لبه‌های شیک و خطوط هندسی بر روی بدنه‌ خودرو جلوه‌ای داینامیک به آن بخشیده‌ است.

در بازار امروز برلیانس H330 دنده ای 1.5 رقیبانی نظیر پژو 206 اس دی و رنو تندر 90 را مقابل خود می بیند. اگر از بحث کمبود آپشن صرف‌نظر کنیم، معایب برلیانس h330 اتوماتیک هم مشابه نسخه دنده‌ای خواهد بود. البته طبیعی است که نسخه اتوماتیک شتاب‌گیری ضعیف‌تری دارد و در صورت بروز مشکل در گیربکس، هزینه بالاتری را نسبت به برادر دنده‌ای خود روی دست مالک می‎گذارد. به عنوان آخرین نکته در لیست معایب برلیانس h330 به بحث بازار خرید و فروش این خودرو می‌پردازیم.

بیشتر قطعات استفاده‌شده در داخل کابین و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی داشبورد از جنس پلاستیک خشک هستند که دارای برجستگی‌ها و برش‌های تیزی در بعضی قسمت‌ها است و چنگی به دل نمی‌زند. جدای از کیفیت ساخت، کیفیت صدای سیسم صوتی نیز از نکاتی است که چندان راضی‌کننده نیست. برلیانس H330 مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز است که شامل سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه مطبوع خودکار، حسگر دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی هستند. همچنین در نسخه‌ی خودکار، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان تعبیه شده است. سیستم صوتی در نسخه‌ی خودکار دارای ورودی USB و ۶ عدد بلندگو است که نسبت به نسخه‌ی دستی ۲ عدد بیشتر است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قلب تپنده نمونه‌های اولیه برلیانس H330، یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بود که با کد BM15L شناخته می‌شد. این موتورها توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 143 نیوتن‌‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را داشتند که برای خودرویی با وزن 1250 کیلوگرم چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در مقابل پیشرانه‌های 1.65 لیتری (BM16LB) جدیدی که برای برلیانس H330 در نظر گرفته شده است، توان تولید 114 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقيقه و 154 نيوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقيقه را دارد و در مقایسه با پیشرانه قدیمی از قدرت و چالاکی بیشتری برخوردار هستند. طراحی کلی کابین برلیانس H330 مناسب به نظر می‌رسد، اما طراحی آن در مقایسه با نمای جذاب ظاهری کمی بیش از حد ساده است؛ همچنین در ساخت اغلب بخش‌های کابین برلیانس H330 نیز از پلاستیک خشک بی‌کیفیت استفاده شده است که از یک سدان چینی اقتصادی بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت. در داخل کابین فضای مناسبی برای استفاده‌های خانوادگی در نظر گرفته شده و صندلی‌های خودرو نیز از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند. شاید تا قبل از این انتظار کابینی با طراحی متفاوت را انتظار داشتیم اما این‌طور که پیداست h330 نمی‌خواهد دست از سر ب‌ام‌و بردارد.

سایر اجزای خودرو از قبیل نمای کناری و جلو، طراحی یکسانی دارند که شامل خطوط طراحی جلو و کناری کاملاً یکسان در دو نسخه است. در داخل کابین برلیانس H330 با طراحی معمولی و  کیفیت پایین‌تری نسبت به قسمت‌های بیرونی روبرو می‌شویم. یکی از نکات مثبت در طراحی داخلی برلیانس H330 فریم اسپرت که نشان گرهای پشت آمپر و حالت خمیده پایین کنسول، حس خوبی را القا می‌کند. هم چنین دارا بودن آپشن های تکمیلی نظیر نمایشگرمرکزی و استارتر دکمه‌ای در نسخه‌های اتوماتیک باعث زیباتر دیده شدن خودرو و فضای داخل آن شده است. با توجه به مطالب فوق خودروی برلیانس برای مصرف کننذگان ایرانی گزینه مناسبی به نظر می رسد زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل با این رنج قیمت در بازار کشور موجود نمی باشد. بله، راحتی صندلی‌ها و سیستم تعلیق مناسب این خودرو را برای سفرهای طولانی مناسب کرده است.

برلیانس H330 را خودرویی خوش قیافه،  متانسب و جادار و مخصوص خانواده می‌توان دانست. برلیانس h۳۳۰ به واسطه ظاهر به‌روزتر و کیفیت ساخت نسبتا بهتر در قیاس با سدان‌های تولید داخل، بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفت که از تولیدات قدیمی کارخانجات داخلی خسته شده و نیازمند تنوع‌ در انتخاب اتومبیل خود بودند. نمای کناری برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 دقیقا همان H320 است با این تفاوت که یک صندوق عقب به آن اضافه شده! یک خط نیز در بالای درب ها از گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب رفته تا نمای کناری این خودرو را عضلانی تر کند. رینگ های 15 اینچی با لاستیک های فاق 65 (نیاز به بررسی) نیز به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده اند و شاید تنها کمبود یک رکاب در زیر درب ها در این نما احساس می شود.

سلام،قيمتش بالاس بايد h330 اتومات رو بيشتر از بيست و پنج ميليون تومن ندن… ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش‌کشنده، در زمان بروز تصادف به صورت خودکار محکم می‌شوند و سرنشینان را در موقعیت ایمنی نگه می‌دارند.

به طور کلی می توان گفت روح محصولات بی ام و در ماشین های برلیانس وجود دارد. این سیستم با استفاده از کدهای الکترونیکی، مانع از روشن شدن خودرو توسط کلیدهای غیرمجاز می‌شود و امنیت خودرو را افزایش می‌دهد. تمامی شیشه‌های خودرو به صورت برقی قابل تنظیم هستند و این امکان را به سرنشینان می‌دهند تا به راحتی شیشه‌ها را بالا و پایین کنند. در ابتدای بررسی نقاط قوت و ضعف برلیانس h330 به سراغ بررسی مزایای این خودرو می‌رویم.

صندلی‌ها نیز در مقایسه با خودروهای نظیر تندر از طراحی بهتری برخوردار هستند و حس راحتی بیشتری را به سرنشینان می‌دهند. گلگیرهای برجسته دارای خطوط ساده بدنه برلیانس H330 از جمله نکات مثبت در طراحی این خودرو است. چراغ‌های جلو و جلو پنجره مشابه خودرو بی ام و ظاهری قابل قبول به این مدل خودرو می‌دهد.

در این مقاله، مشخصات برلیانس h330 را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین به توضیحاتی در مورد شرایط فروش این خودرو اشاره کردیم. آشنایی با مشخصات خودروها و نکات مربوط به طرح‌های فروش آن‌ها مانند طرح فروش اقساطی برلیانس یا فروش اقساطی برلیانس C3 کراس به مشتریان کمک می‌کند تا هنگام خرید برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه، با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنند. حال، نوبت شما است تا تجربه رانندگی خود با خودرو برلیانس h330 را با ما و سایر خوانندگان این مقاله در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. برلیانس h330 در بازار ایران با خودروهایی همچون سمند، پژو پارس و رنو پارس تندر در مشخصات ظاهری رقابت می‌کند و این خودرو با داشتن ظاهری مدرن و جذاب، کاملا گوی سبقت را از رقبا ربوده است. ظاهر مدرن و جذاب برلیانس h330 نیز به فرم چراغ‌ها و جلوپنجره‌ای T مانند شبیه به خودروهای بی‌ام‌و مربوط می‌شود.

برلیانس H330 یک سدان کاملاً معمولی است؛ نه شتاب، سرعت یا آپشن خارق‌العاده‌ای دارد که شما را شگفت‌زده کند و نه با استهلاک بالا یا مصرف سوخت زیاد، آزارتان خواهد داد. در واقع این ماشین خوراک مصرف‌کنندگانی است که به دنبال یک خودرو ساده و بی دردسر میگردند. البته H330 آنقدرها هم ساده نیست که مثل تندر حوصله‌تان را سر ببرد، بلکه با طراحی ظاهری خوب و آپشن‌های نسبتاً کافی (در نسخه اتوماتیک) میتواند تا حدودی سرگرم کننده هم باشد.

همکاری مشترک برلیانس و ب‌ام‌و نیز درنهایت موجب تزریق رگه‌هاییاز چهره محصولات ب‌ام‌و در تولیدات برلیانس شد. از همین‌رو، همزمان با ورودبرلیانس به بازار ایران، این مورد بسیار مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان بهخودرو قرار گرفت. البته ناگفته نماند که همین شباهت‌های جزئی نیز تأثیر قابل‌توجهیدر مقبولیت برلیانس در میان خریداران ایرانی داشت، زیرا به‌جرئت می‌توان گفتمحصولات برلیانس در زمان ورود به بازار ایران، نسبت به رقبای هموطن خود، از ظاهریمدرن‌تر و شکیل‌تر برخوردار بودند.

می توانید پیش از خرید خودرو و البته بررسی تمام رقبا قیمت روز را از نمایندگی های معتبر و مختلف جویا شوید و صرفا به قیمت های ارائه شده در این مطلب بسنده نکنید چرا که قیمت ها هر روز متفاوت بوده و این حدود قیمت ها را مشخص می کند. برای این خودرو رقبای چینی و غیر چینی زیادی ذکر شده که در جدول زیر می توانید مشخصات فنی آن ها را مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. اولین چیزی که هنگام خرید  برلیانس h330 ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند چینی بودن این خودرو است. طراحی ظاهری این خودرو کاملا محتاطانه بود ه و در کنار تمام ویژگی هایی که وجود دارد، موجب شده که ساده به نظر برسد و مورد پسند باشد. یکی از ویژگی های مهم این خودرو برای جلوگیری از طراحی ساده و یک نواخت بخش کناری آن از لاستیک جلو تا عقب خودرو است که با یک برجستگی خاص حتی از بالای دستگیره ها رد می شود و جلوه خوب و خاصی به خودرو داده است. از آن جا که معمولا مردم به خودرو های هاچبک علاقه بیشتری پیدا کرده اند به نظر می رسد که این خودرو نسبت به برلیانس h320 اعتبار بیشتری پیدا کند.

برلیانس H330 با طراحی مدرن، امکانات رفاهی مناسب و مصرف اقتصادی، یک خودروی خانوادگی ایده‌آل محسوب می‌شود. با این حال، نگهداری صحیح و استفاده از قطعات اصلی برای حفظ عملکرد و کاهش هزینه‌های احتمالی ضروری است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، با رعایت نکات ذکر شده و انجام بررسی‌های لازم، می‌توانید تجربه‌ای رضایت ‌بخش از مالکیت این خودرو داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات برلیانس فضای درون کابینآن‌هاست که نسبت به رقبای هم‌رده از طراحی متفاوت برخوردار است. همچنین رنگ کِرِمدرنظر گرفته‌شده برای تریم داخلی این خودرو از دیگر مواردی است که سبب شده نظرخریداران به آن جلب شود. از آن‌جایی که خودروی موردنظر بیش از ۱۰۰ هزار کیلومترکارکرد دارد، می‌توان به‌خوبی متوجه کیفیت و دقت مونتاژ قطعات درون کابین شد. ازاین‌رو می‌توان گفت با مشاهده قطعات و ادوات پرمصرف با افت چندانی در کیفیت همراهنبوده و همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند.

رانندگی با برلیانس H330 به دلیل سیستم تعلیق مناسب و صندلی‌های راحت، تجربه‌ای لذت‌بخش است. فرمان‌پذیری دقیق و کنترل آسان خودرو باعث می‌شود راننده احساس راحتی و اطمینان بیشتری داشته باشد. همچنین، این خودرو با داشتن سیستم‌های کمکی راننده نظیر سنسور پارک و دوربین عقب، رانندگی را برای رانندگان آسان‌تر کرده است. برلیانس H330 دنده ای 1.5 یک خودروی سدان کوچک شهری است که توسط کمپانی برلیانس چین در سال 2012 معرفی شد و سپس در سال 1394 وارد بازار ایران شده و مونتاژ آن را پارس خودرو آغاز کرد. من حاضرم ماشین در اختیار دوستانی که میخوان بخرن بزارم سواری بگیرن دوست داشتن برن بخرن. از نظر قطعات هم من نمایندگی دوراهی قپان بردم تا خار سانروف هم داشتن که برام درستش کردن و روغن گیربکس هم تعویض کردم ماشین خوبیه.

من بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم این ماشین تا 70 حتی 80 میلیون توی بازار ارزش پیدا میکنه چون با این آپشنها هیچ ماشینی که بتونه پارس خودرو 5 سال گارانتیش کنه وجود نداره .ضمن اینکه فوق العاده خوشفرم و پلتفرم BMW رو داره …بینظیره… مخصوصا نوع اتوماتش که پر آپشنتره.ضمن اینکه شرکت تولیدی و طراحش پورشه و BMW رو اسمبل میکنه. خودروی برلیانس H330 یک سدان شهری با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1498 می باشد.قدرت خروجی این موتور برابر با 103 اسب بخار در 5800 دور می باشد که برای یک سدان شهری مناسب ولی بطور کلی نستا ضعیف می باشد. بله، برلیانس H330 مجهز به سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال مانند ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کیسه‌های هوای جلو و جانبی است که ایمنی سرنشینان را افزایش می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که رانندگان و سرنشینان احساس امنیت بیشتری داشته باشند. برلیانس H330 به عنوان یک خودروی سدان مدرن، با مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی عرضه شده است که می‌تواند نیازهای متنوع رانندگان و سرنشینان را برآورده کند.

برلیانس h330 در واقع نسخه هاچ بک و پشت خمیده خودروی برلیانس h320 است که تنها در همین ویژگی با هم تفاوت دارند. راسش قصد خرید خودرو با کیفیت خوب و شکیل رو دارم حالا نمیدونم برلیانس H330 که به پولم می‌خوره میتونه قصد مرا براورده کنه یا برم یه پژو LX پارس یا 206 V8 بخرم بلاخره نمی دونم تصمیمم کدو می‌شه . داداش ببخشید باید راننده باشی و نظر بدی دنده اتومات لم داره روندنش ما که از جنوب به شمال باهاش رفتیم هر خواست عرض اندام کنه نتونست کافیه تخته گاز بگیری تا دو دنده معکوس کنه و ببینی چی میشه. کیسه هوا برای سرنشنان ,بسته شدن پجره ,مصرف کننذگان ایرانیاگر کیفیت تولید هم مثل نوشته هاتون باشه کم کنید از وسایل زدنو و کالای با کیفیت بدید دسته ملت. صدای کابین در برلیانس H330 به خوبی عایق‌بندی شده است و نویزهای خارجی به حداقل رسیده‌اند.

برلیانس اچ 330 یک خودرو بنزینی با استاندارد یورو 4 است و مخزن بنزین آن دقیقا 55 لیتر ظرفیت دارد. مطمئنا از میان تمامی ویژگی‌های مثبت برلیانس H330، طراحی جذاب و متفاوت این خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن در بازار کشور محسوب می‌شود. طراحی برلیانس H330 نسبت به سایر خودروهای هم‌رده جذاب به نظر می‌رسد و در نمای ظاهری این خودرو تمامی اجزا از هماهنگی کاملی با یکدیگر برخوردار هستند؛ البته باید قبول کرد که زیبایی و جذابیت نمونه‌های هاچبک این خودرو کمی بیشتر از نمونه‌های صندوق‌دار آن است.

شاید اگر پشت فرمان شیفترهایی برای تعویض‌دنده وجود داشت این خودرو کامل‌تر و با روحیه‌ای کاملاً اسپرت به بازار ایران می‌آمد. این خودروی سدان در مدت زمانی و مسافتی کم از حرکت باز ایستاد که خیال راننده را در این زمینه راحت می‌کند.اگر اهل حرکت‌های نمایشی با خودرو هستید باید این نکته را یادآور شد که h330 گزینه‌ای مناسب است چرا که قدرت مانور بالایی دارد و خودرویی خوش دست است. می‌توان با آن حرکت‌های نمایشی را به خوبی انجام داد اگر چه گیربکس آن اتوماتیک است اما شما را ناامید نخواهد کرد. به طوری که می‌توان با ترمز دستی خودرو را به هر سویی منحرف کرده و بعد به حالت قبل باز گرداند که در این حالت عملکرد مناسب گیربکس را نمی‌توان نادیده گرفت.نشان‌دهنده‌های کیلومترشمار و دور موتور با سادگی طراحی شده‌اند و قرمز رنگ هستند. این در حالی است که پارس‌خودرو وظیفه تولید و عرضه آن را به بازار بر عهده دارد که خود می‌تواند یکی دیگر از ضمانت‌های موفقیت آن باشد.

اهرم تعویض دنده را در حالت d قرار داده و با خواباندن دستی شروع به حرکت می‌کنیم. خودرو به آرامی شروع به حرکت می‌کند اما این آرامش تا زمانی ادامه دارد که پدال گاز را نفشرده‌ایم چرا که پس از آن روی دیگر سکه را خواهیم دید.موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب‌بخاری این خودرو قوی‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. چرا که گیربکس چهار سرعته اتوماتیک این خودرو به خوبی از پس انتقال قدرت برمی‌آید. تعویض‌دنده‌ها بدون تاخیر انجام شده و در هنگام معکوس‌ها نیز به همین شکل عمل می‌کند. اهرم تعویض دنده خوش دست بوده و فرمان نیز به خوبی به فرامین راننده عکس‌العمل نشان می‌دهد. در هنگام عبور از پیچ‌های پیست آزادی با خودرو به خوبی نشانه‌های اسپرتی خود را بروز می‌دهد و فشار G زیادی را تحمل می‌کند.

نسخه صندوقدار سری H300 برلیانس یا به عبارتی برلیانس H330 یکی از همین سدان‌های خانوادگی است که شاید به اندازه نسخه هاچ‌بکش معروف و محبوب نشده باشد اما با عملکردی نسبتاً قابل قبول توانسته اکثر مشتریان خود را راضی نگاه دارد. البته این رضایت‌مندی بیشتر به نسخه‌های جدیدتر که با پیشرانه 1.65 لیتری عرضه شده‌اند مربوط میشود و در نمونه‌های قبلی 1.5 لیتری، اعتراض‌های زیادی از عملکرد ضعیف پیشرانه بخصوص در سربالایی‌ها شنیده میشد. برلیانس h330 یکی از سدان‌های جمع‌وجور چینی مونتاژ داخل است که از زمستان ۱۳۹۳ و پس از امضای قرارداد همکاری مشترک میان دو کمپانی سایپا و برلیانس اتو، به سبد محصولات شرکت سایپا اضافه شد و با مدل‌های ۹۴ به دست مشتریان ایرانی رسید. شرکت سایپا ابتدا برلیانس اچ300 را با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به دست مشتریان ایرانی رساند، اما بعدها و از سال ۹۶ پیشرانه توانمندتر ۱.۶۵ لیتری را جایگزین نسخه پیشین کرد. مصرف سوخت در دنیای واقعی و خارج از کاتالوگ خودرو (که به عدد ۶.۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی اشاره می‌کند) کمی متفاوت است.

دستگیره‌های درب، قاب پنجره‌ها و نوارهای کرومی در سپرها، از جمله این جزئیات هستند که به زیبایی کلی خودرو افزوده‌اند. به طور کلی، طراحی ظاهری برلیانس H330 ترکیبی از عناصر زیبایی‌شناختی و عملکردی است که باعث شده این خودرو در بازار خودروهای سدان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. این طراحی مدرن و هماهنگ، نه تنها جذابیت بصری زیادی دارد بلکه با در نظر گرفتن اصول آیرودینامیکی، به بهبود عملکرد خودرو نیز کمک کرده است.

برلیانس h330 خودرویی چینی است که توسط شرکت پارس خودرو در ایران عرضه و خدمات دهی می شود. در حقیقت تا کنون چند مدل از خودروهای برلیانس در ایران عرضه شده که برلیانس h330 یکی از آن هاست. سدان برلیانس H330 در بازار چین شروع قیمتی معادل با ۶۵,۸۰۰ یوان دارد که در بالاترین نسخه قیمت آن معادل با ۷۵,۸۰۰ یوان است. قطعات این خودرو در ایران به‌صورت CKD وارد می‌شود و توسط پارس‌خودرو مونتاژ آن صورت می‌گیرد. هم‌اکنون قیمت مدل دسته دوم H330 ساخت ۱۳۹۷ در بازار حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. این خودرو پیشرانه ای مشابه با پیشرانه 1.5 لیتری سابق خود دارد اما با این تفاوت که در موتور جدید سایز پیستون ها تغییر یافته و حجم موتور با 150 سی سی افزایش به 1650 سی سی رسیده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *