فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره؛ راهنمای خرید، بررسی امکانات و نکات خرید دست دوم مجله پدال
خودروهای فیدلیتی دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و تنفس موتور توربوشارژ هستند. همچنین ماشین فیدلیتی دارای سیستم تعلیق مک فرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب است. در ادامه به تفکیک، مشخصات فنی خودرو فیدلیتی پرایم و پرستیژ را بررسی خواهیم کرد. فیدلیتی پرستیژ یکی از جدیدترین خودروهای کراساوور در بازار ایران است که با توجه به طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و عملکرد قابل قبول، توانسته توجه بسیاری از علاقهمندان به خودروهای SUV را به خود جلب کند. این خودرو، که محصولی از شرکت بهمن موتور است، در واقع نسخهای ارتقاء یافته از مدلهای قبلی فیدلیتی به حساب میآید و با نام پرستیژ به بازار عرضه شده است.
خوشبختانه طراحان نسل جدید فیدلیتی به محیط داخلی این شاسی بلند نیز توجه کردند. رویه نخست داشبورد شامل پلاستیکی نرم و خشک به رنگ سیاه و تزئینات دوختی و دو خروجی تهویه مطبوع در طرفین است. برای طراحی رو درها و کنسول میانی نیز تقریباً از همین الگو استفاده میشود. مزایا و معایب فیدلیتی با گیربکس جدیدهمانطور که اشاره شد، فیدلیتی از اواخر سال ۱۴۰۱ با گیربکس دوکلاچه تر به بازار عرضه شده است.
خودروهای شرکت چری دیگر مانند گذشته با رینگهای بسیار کوچک، نامناسب، اغراق بیشازحد و خطوط بیهدف تولید نمیشوند. اگر کمی با دقت به طراحی این خودرو نگاه کنید، میبینید تمامی خطوط با هدف خاصی ترسیم شدهاند و قطعات مختلف بدنه خودرو هماهنگی و هارمونی ویژهای دارند. رنج قیمت فیدلیتی پرستیژ از 1 میلیارد و 500 میلیون تومام (هنگام عرضه اولیه کارخانه) و در بازار آزاد (شهریور 1403) تا 2 میلیارد و 400 می باشد. فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ پنج نفره نیز به قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در اسفند ۱۴۰۳ معامله میشود. جدول زیر را جهت استعلام قیمت بازار آزاد فیدلیتی در اسفند ۱۴۰۳ مطالعه کنید. کمپانی چری در سال ۲۰۱۸ برند جتور را تاسیس کرد تا محصولاتی متفاوت نسبت به سری تیگو روانه بازار کند و بخش دیگری از سلیقههای مشتریان را به تسخیر کراساوورهای متفاوت این نشان تجاری متبوع خود درآورد.
ضمن اینکه بهرهگیری از دیلایتهای عمودی در طرفین سپر، ظاهر خودرو را عریضتر نشان میدهد. نمای جانبی فیدلیتی پرستیژ کمترین تغییر را نسبت به فیدلیتی پرایم دارد و تنها با طرح جدید رینگ چرخها، اضافهشدن نوار کرومی به قسمت پایینی دربها و اضافهشدن یک ورودی هوا تزئینی روی گلگیر جلو از نسخه قبلی متمایز میشود. در داخل کابین فیدلیتی پرستیژ، تریم دو رنگ جذابی را می بینیم که در داشبورد و رودری ها با تودوزی چرم مصنوعی طراحی شده است.
پس بی دلیل نیست که شرکتی مانند بهمن موتور بدنبال عرضه شاسی بلند فیدلیتی پرستیژ در بازار ایران است. طراحی داخل کابین خودرو فیدلیتی پرستیژ، در مقایسه با نسخه پرایم ارتقا یافته است. نمایشگر تبلتی داخل کابین فیدلیتی پرستیژ، در مقایسه با فیدلیتی پرایم عریضتر و شبیه به خودروهای مرسدس بنز است. داخل کابین این خودرو، امکانات این نسخه، از متریال باکیفیت و امکانات بیشتری استفاده شده است؛ همچنین به رعایت هارمونی در استفاده از قطعات دقت بیشتری را مشاهده خواهید کرد.
این دو کراس اوور تقریبا تنها خودروهایی هستند که می توان از نظر سگمنت و امکانات با فیدلیتی رقابت کنند. البته در آینده لاماری X یا لاماری فول آپشن می تواند به این لیست اضافه شود. بهمن موتور بهای این کراس اوور را مشخص نکرده است و با این حال انتظار می رود با توجه به امکانات کامل، قیمت فیدلیتی پرستیژ فاصله قابل توجهی با نسخه پرایم داشته باشد. حالا فیدلیتی پرستیژ نیز همین موتور را به خدمت گرفته تا قدرتی در حدود ۱۹۷ اسب بخار به علاوه ۲۹۰ نیوتن.متر گشتاور را به یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه انتقال دهد. منتها از معایب این سیستم میتوان به دوده گرفتن بیش از حد مسیر ورودی هوا و قسمت پشت سوپاپها بهعلاوه حساسیت بیشتر پیشرانه نسبت به کیفیت بنزین اشاره کرد. این خودرو که با همکاری برند چری تولید شده است، از همان پیشرانه 4J16 شرکت نامبرده استفاده میکند که حجمی ۱.۶ لیتری و ۴ سیلندر دارد.
برای خرید فیدلیتی پرستیژ، حتما شرایط فروش اقساطی فیدلیتی در فروشگاه سپند خودرو را مطالعه کنید تا باتوجهبه میزان بودجه مناسبترین طرح را انتخاب کنید. جایگزین شدن جعبه دنده ۶ سرعته فیدلیتی پرایم با یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر نیز از جمله مشخصات فنی ارتقایافته فیدلیتی پرستیژ است. حال اگر تمایل به خرید فیدلیتی پرستیژ دارید، فروشگاه سپند خودرو امکان خرید ماشین اقساطی را برای مشتریان فراهم کرده است تا با قیمتی مناسب خودروی موردعلاقه خود را خریداری کنند. اصلی ترین رقبای فیدلیتی پرستیژ را میتوان دیگنیتی پرستیژ و فونیکس تیگو ۸ پرو دانست. این دو خودرو از نظر رده بندی و امکانات میتوانند با فیدلیتی پرستیژ رقابت کنند.
قیمت فیدلیتی پرستیژ در بازار چین بسته به 5 یا 7 نفره بودن، نوع پیشرانه و سطح آپشنها چیزی بین 17 تا 22 هزار دلار، یعنی اندکی ارزانتر از تیگو 8 پرو است. با توجه به سیاستهای سالهای اخیر بهمن موتور میتوانیم حدس بزنیم که این قضیه برای بازار کشور ما هم صدق کند و فیدلیتی پرستیژ با امکاناتی در سطح تیگو 8 پرو اما با قیمتی ارزانتر عرضه شود تا بتواند حسابی این رقیب هموطن خود را به چالش بکشد. در پایان بررسی مشخصات فیدلیتی پرستیژ و با نگاهی کلی به ویژگیهای این خودرو میتوانیم مزایای فیدلیتی پرستیژ را در مواردی مثل ظاهر زیبا و بهروز، کابین و صندوق بار جادار، تواناییهای حرکتی مناسب، آپشنهای کامل و گیربکس کم استهلاکتر نسبت به فیدلیتی پرایم جستوجو کنیم.
چراکه پیشرانه و گیربکس این خودرو دقیقاً همان پیشرانه و گیربکس فونیکس تیگو ۸ پرو مدیران خودرو است. نکته مثبت مجموعه فنی فیدلیتی پرایم، بهرهگیری از گیربکس دوکلاچه تَر است که دردسرهای گیربکس دوکلاچه خشک نسخه پرایم را ندارد و بسیار کم استهلاکتر خواهد بود. قوای فنی فیدلیتی پرستیژ کاملا مشابه به خودروی فونیکس تیگو ۸ پرو محصول مدیران خودرو است که البته با توجه به اینکه فیدلیتی پرستیژ نیز یکی از محصولات زیرمجموعه چری است جای تعجبی ندارد. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت این خودروی جذاب، جعبه دنده دوکلاچه تر آن است که برخلاف فیدلیتی پرایم دیگر دردسرهای جعبه دنده دوکلاچه خشک را ندارد. طبق اعلام شرکت این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه را داشته و همچنین مصرف ترکیبی آن نیز ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فروش موفقیتآمیز فیدلیتی پرایم ، بهمنموتور را متقاعد کرد که برنامه تولید و عرضه نسخه بهینه شده این محصول را با جدیت بیشتر دنبال کند و حالا پس از معرفی دیگنیتی پرستیژ، قرار است فیدلیتی نیز با مشخصات ظاهری و فنی بهینه شده با همین پسوند لوکس به خیابانهای کشورمان راه یابد.
اقتصادآنلاین – مهسا زرگری، فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور، که همچنین به عنوان جتور X70 پلاس شناخته میشود، یکی از جدیدترین و پرآپشنترین خودروهای مونتاژی در ایران است. لوازم یدکی فیدلیتی از طریق نمایندگیهای مجاز در دسترس بوده و در کنار آن، میتوان لوازم فیدلیتی را از فروشگاه یدکی شاپ خریداری کرد. این فروشگاه که به عنوان واردکننده مستقیم لوازم خودروهای چینی و ژاپنی شناخته گردیده، قطعات یدکی فیدلیتی را با کیفیت بالا و مدلهای مختلف وارد کرده و با قیمت کف بازار و ارائه تخفیف به دست رانندگان این سواری میرساند. بهتر است بدانید که صرفاً ابهت، جذابیت ظاهری و شاسی بلند بودن خودرو فیدلیتی؛ دلیل موجهی برای مناسب بودن آن برای سفر آفرود نخواهد بود. این خودرو مانند تمام کراس اورهای تک دیفرانسیل، مخصوص آفرود طراحی و تولید نشده، بنابراین ارتفاع شاسی این خودرو، تنها برای عبور ساده از دستاندازهای عادی مناسب است؛ نه تپه نوردی یا شیبزنی.
کمی عقب تر نیز دسته دنده الکترونیکی و کلید های مربوط به درایو مود و برخی امکانات خودرو قرار گرفته اند. در کلاس کراساوورها مشتریان با خودروهای بسیاری مواجه هستند که هر کدام ویژگیها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. فیدلیتی پرستیژ از جمله خودروهای کراساوور بازار ایران است که در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و تغییرات ظاهری آن در مقایسه با نسخه پایه یعنی فیدلیتی پرایم پرداختیم. قیمت فیدلیتی پرستیژ در بازار چین بسته به ۵ یا ۷ نفره بودن، نوع پیشرانه و سطح آپشنها چیزی بین ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار، یعنی اندکی ارزانتر از تیگو ۸ پرو است. با توجه به سیاستهای سالهای اخیر بهمن موتور میتوانیم حدس بزنیم که این قضیه برای بازار کشور ما هم صدق کند و فیدلیتی پرستیژ با امکاناتی در سطح تیگو ۸ پرو اما با قیمتی ارزانتر عرضه شود تا بتواند حسابی این رقیب هموطن خود را به چالش بکشد. شتاب حدود ۱۰ ثانیه و ۱۹۷ اسب بخار قدرت یا سیستم تک دیفرانسیل چیزی نیست که نتواند رضایت مالکان فیدلیتی پرستیژ را از کارکرد این خودرو جلب کند و آنها را مجاب سازد تا ۵۰ درصد پول بیشتر برای خرید تیگو ۸ پرومکس به نمایندگی بپردازند.
به طور مثال نمایشگرها از نوع عریض به هم پیوسته به سبک خودروهای مرسدس بنز طراحی شده و حال و هوای لوکسی به کابین بخشیده اند. هدف از تاسیس این نشان تولید کراس اوور هایی با اساس فنی چری اما با طراحی متمایز بود تا این نشان بتواند بازوی خوبی برای فروش مجموعه محصولات گروه چری باشد. این خودروساز محصولاتی با پیشرانه برقی و پلاگین هیبرید هم در سبد خود دارد و حتی توسعه محصولات هیدروژنی را هم پیش می برد.
گیربکس خودرو فیدلیتی پرستیژ هم ارتقاء یافته و حالا با یک دنده بیشتر و بهرهمندی از ساختار دوکلاچه تر، هم ضرائب مناسبتری دارد و هم اینکه مقداری از دردسرهای نگهداری از جعبهدنده دوکلاچه خشک را کاهش داده است. نتیجه تمامی اینها به شتاب صفر تا صد حدود 9 ثانیه فیدیلیتی پرستیژ و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر منتهی شده. البته همچنان در ماشین پرستیژ از سیستم دودیفرانسیل خبری نیست و نیروی حاصله تنها به چرخهای جلویی منتقل میگردد. تعلیق هم در جلو از نوع مکفرسون و عقب مولتیلینک است که نسبت به نسخه قبلی اندکی اصلاح شده و در مجموع رفتار مناسبی از خود نشان میدهد. شما می توانید اخبار خودرو بیشتر راجع به این ماشین و دیگر خودرو های موجود در بازار ایران را در خودرو بانک دنبال کنید.
ناگفته نماند که قیمت نسخه ۷ نفره این خودرو، از مرز قیمتی یادشده فراتر هم میرود. برای آگاهی دقیق از قیمت روز محصولات فیدلیتی و رقبای آن به صفحه «قیمت روز خودرو» مراجعه کنید. اما به خوبی میتوان درک کرد که طراح برای بکارگیری این خطوط به بهترین نحوه ممکن نهایت تلاش خود را میکند. اما زبان و نحوه به کارگیری این چراغها بسیار شبیه به محصولات برند لوکس چری در ایران یعنی فونیکس است. طراح به بهترین شکل ممکن بدنه این شاسی بلند چینی را با خطوط تیز و قابل توجه آرایش میکند.
هم اکنون این خودرو در عربستان، امارات، عمان، اکوادور، قطر، میانمار، شیلی و پاراگوئه عملکرد نسبتاً خوبی دارد. فیدلیتی پرستیژ به دلیل مجهز بودن به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان تولید ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور و مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتری، خودرویی اقتصادی برای مصرفکنندگان ایرانی محسوب میشود. در نهایت اگر قصد خرید فیدلیتی پرستیژ را دارید، شرایط فروش اقساطی این ماشین در سپند خودرو برای شما فراهم شده است. آشنایی با مشخصات فنی خودرو، یکی دیگر از عوامل مهمی است که قبل از خرید باید با آن آشنا شوید.
از آن جایی که این دو خودرو از نظر قوای فنی دقیقا یکسان بوده و آپشن هایی شبیه به همدیگر نیز دارند، انتخاب از میان این دو بستگی به سلیقه خریدار و همچنین شرایط فروش هر دو شرکت به همراه گستردگی خدمات پس از فروش دارد. بهمن موتور نخستین سری فیدلیتی پرستیژ را در آبان و آذر 1402 به فروش رساند و در دی ماه همان سال نیز با صدور دعوتنامه های تکمیل وجه، قیمت نهایی این خودرو 1 میلیارد و 546 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شد. در این مطلب از سایت یدکی شاپ مزدا به معرفی کامل خودرو فیدلیتی پرداختیم و همچنین دو خودرو فیدلیتی پرایم و فیدلیتی پرستیژ را از نظر فنی، امکانات و طراحی با یکدیگر مقایسه کردیم.
بهمن موتور هنوز قیمت مشخصی برای این خودرو مشخص نکرده است اما با توجه به امکانات کامل و تفاوتهای اساسی با فیدلیتی پرایم قیمت قابل توجهی را شاهد باشیم. شرکت بهمن موتور در سال ۲۰۲۱، فیسلیفت جدیدی از جتور X۷۰ (فیدلیتی) را معرفی کرد. این نسخه از فیدلیتی نسبت به نمونه قبلی آن اسپرتتر، شیکتر و لوکستر با طراحی مدرنتری همراه است.
شرکت بهمن موتور پس از بدعهدی شرکای قدیمی خود تصمیم گرفت دست همکاری را به سمت خودروسازان چینی دراز کند و آنها را به عنوان همکاران استراتژیک و بلندمدت برگزیند. در این مطلب با تمام مشخصات، امکانات و مزایا و معایب فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره آشنا شوید. خودرویی که جلوپنجره هشت ضلعی و بزرگ آن با خطوط عمودی کروم کاری تزئین میشوند. در گوشهها فرو رفتگی ناشی از خطوط بدنه منجر به ایجاد ورودیهای هوای تزئینی با چهار چراغ LED به عنوان دیلایت و نواری از کروم میشود. در پایین سپر نیز منفذی برای خنک کاری موتور با ابعادی قابل قبول حضور دارد.
فاصله دو محور این خودرو 2720 میلیمتر و ارتفاع آن از سطح زمین برابر با 160میلیمتر است. خودرو فیدلیتی پرایم دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو E4T15C است که توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این نیروی تولیدی توسط گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال مییابد. در سال ۲۰۱۹ موتور قوی ۱.۶ لیتری هم برای جتور x70 عرضه شد اما گروه بهمن تنها پیشرانه ۱.۵ لیتری را عرضه کرد. ازآنجاکه این پیشرانه روی آریزو و تیگو هم نصب شده است، در صورت ایجاد هرگونه خرابی، دسترسی به قطعات آن راحتتر خواهد بود.
این اعداد برای نمونه پنج نفره با کاهش محسوس 1 تا 2 لیتری در اعداد مزبور همراه خواهد بود. استقبال فراوان مصرفکنندگان ایرانی از خودروی فیدلیتی پرایم، به عرضه فیدلیتی پرستیژ با تغییرات ظاهری جدید همراه با ارتقای پیشرانه و گیربکس توسط گروه خودروسازی بهمن منجر شد. جلوپنجره به شکل یک ۸ ضلعی بزرگ و جایگزینی گیربکس ۶ سرعته با یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر، از جمله تغییرات عمده در نسخه فیس لیفت فیدلیتی پرایم هستند. در این مقاله، ضمن بررسی مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ، توضیحاتی در مورد تغییرات عمده این خودرو ارائه میدهیم تا مصرفکنندگان به کمک یک راهنمای جامع خرید آگاهانهتری داشته باشند. در بررسی مشخصات فیدلیتی پرستیژ باید گفت، فیدلیتی پرستیژ خوشبختانه در بخش فنی هم بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه پرایم داشته است و حالا نسخه پرستیژ با بهرهگیری از یک موتور قویتر و گیربکس جدید، شتاب و کشش به مراتب بهتری ارائه میکند.
این خودرو دارای خطوطی برجسته و قدرتمند در بدنه است که احساس قدرت و پویایی را به بیننده منتقل میکند. جلوپنجره بزرگ و چراغهای LED باریک و کشیده در کنار سپرهای عضلانی، به خودرو ظاهری خشن و در عین حال شیک میبخشند. همچنین، رینگهای آلومینیومی بزرگ و طراحی خاص آنها، به جذابیت ظاهری این کراساوور میافزایند.
طراحی قسمت عقب فیدلیتی پرستیژ نیز مانند نمای جلوی آن تا حدود بسیار زیادی تغییر پیدا کرده و ظاهر بروزتری پیدا کرده است. چراغهای عقب بر اساس ترند روز دنیا به صورت بهم پیوسته طراحی شده و همچنین مه شکنهای این خودرو نیز بر خلاف فیدلیتی پرایم به صورت دو نوار نازک LED پایین سپر تعبیه شده و به وسیله یک خط مشکی به یکدیگر متصل شدهاند. اگزوزهای این خودرو به صورت دوگانه در دو طرف سپر قرار گرفته و خوشبختانه واقعی هستند. اضافه شدن گزینههایی نظیر ایربگهای پردهای و سامانه پیشگیری از تصادف و مواردی از این دست هم بر ایمنی محصول جدید بهمنموتور افزودهاند و هم این ماشین را برای رقابت با دیگر خودرو های هم رده مانند تیگو 8 پرو آماده کرده است.
این پیشرانه روی تیگو ۸ پرو نیز نصب شده و میتواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. به منظور انتقال قدرت موتور فیدلیتی پرستیژ به چرخهای جلو از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر استفاده خواهد شد. با این وجود، شباهتهای زیادی میان این دو مدل وجود دارد؛ چراکه فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره درحقیقت همان نسخه پلاس یا ارتقایافته مدل پرایم به شمار میرود که در سال ۲۰۲۰ و در دو نسخه ۵ و ۷ نفره به بازار چین عرضه شد و در سال ۱۴۰۳ به بازار کشور ما رسید. بهاینترتیب و با توجه به سابقه خوب پرایم، آیا میتوان به پرستیژ هم بهعنوان یک انتخاب مطمئن خانوادگی اطمینان کرد؟ در این بررسی با نگاه به مشخصات فنی، امکانات، ایمنی و مقایسه فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره با رقبا به ارزش خرید این خودرو میپردازیم. جتور یکی از چندین زیر مجموعه برند چری بوده و هدف آن عرضه محصولات این خودروساز در رده اقتصادیتر و با هدفگذاری بازارهای درجه 2 چینی است.
وجود چهار سراگزوز اسپرت واقعی نیز جلوه مهیجی به نمای عقب این ماشین شاسی بلند خانوادگی بخشیده و توان فنی سطح بالای این خودرو را نسبت به مدل پرایم به رخ میکشد. با این حال نمای بغل تغییر چندانی نکرده و احتمالا گروه بهمن رینگهای جدید و بزرگتری را برای این خودرو ارائه خواهد داد. سیستم تعلیق این کراس اوور چینی بهگونهای تنظیم شده که تاثیر منفی روی هندلینگ و پایداری خودرو نداشته باشد. بنابراین گرچه سواری آن خیلی نرم نیست اما میزان خشکی سیستم تعلیق فیدلیتی پرستیژ نیز به حدی نیست که موجب آزار سرنشینان و ورود پیدرپی ضربات از سمت جاده به داخل کابین شود. این خودرو در زمان نگارش این مطلب، در کارخانه و بازار بهترتیب با قیمتهای ۱.۶۸ و ۲.۴۴ میلیارد تومان به فروش میرسد که اختلاف بسیار زیادی با یکدیگر دارند.
این موتور ۲ لیتری حدود ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را به جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه روغنی یا W-DCT تحویل میدهد که تفاوت چندانی با گیربکس فیدلیتی پرستیژ ندارد. فونیکس تیگو ۸ پرومکس بهصورت استاندارد دارای صندلیهای ردیف سوم است و فیدلیتی پرستیژ نیز این قابلیت را در نسخه ۷ نفره خود ارائه میدهد. ضمنا این خودرو اولین محصولی بود که با سیستم رانندگی پیشرفته و هوشمند ADAS روانه بازار ایران شد و کاربران ایرانی را برای نخستین بار با رانندگی نیمهخودکار آشنا کرد. از نظر رفاهی نیز باید به تصفیه هوا با یون منفی، فیلتر هوای داخل کابین، درب صندوق عقب برقی با تشخیص مانع، 8 بلندگوی سونی، نور محیط داخلی کابین، نمایشگر لمسی و جلو آمپر دیجیتال 10,25 اینچی، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرمکن و سردکن و سقف پانورما اشاره کرد. همچنین امکاناتی نظیره کنترل تهویه مطبوع هوای مستقل برای ردیف دوم، حالت رانندگی نرمال، اقتصادی و اسپورت، دوربین 360 درجه، چهار پورت USB، دوربین ثبت وقایع رانندگی، آینههای جمع شونده اتوماتیک به همراه خوش آمدگویی و… در فیدلیتی پرستیژ وجود دارند. همچنین برخی مصرفکنندگان هنگام قرار گرفتن دنده فیدلیتی پرایم در حالت دنده عقب (R) صداهای ناهنجاری میشنوند که کلیه این مشکلات در گیربکس نسخه فیس لیفت این خودرو کاملا برطرف شده است.
بهمنموتور از کالیپرهای سرخرنگ استفاده کرده است تا هم رضایت خریدارانش را جلب کند و هم ظاهر فیدلیتی پرستیژ ۵ نفره را جذابتر نشان دهد. نسخه ۵ نفره کراساوور جدید بهمنموتور از فضای بار ۴۳۸ لیتری هم سود میبرد. این خودرو با بهرهمندی از یک باک ۵۷ لیتری و مصرف سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتری خود، سرنشینانش را همراهی میکند. با عرضه موفق دیگنیتی در بازار داخلی کشور، راه برای مدلهای دیگر هم باز شد تا شرکت بهمنموتور بتواند سبد محصولاتش را غنیتر از قبل کند. این مجموعه داخلی پس از تغییر نام جتور X70S و عرضه مدل موفق و خانوادهپسند پرایم در دو نسخه ۵ و ۷ نفره، به سراغ مدلی جدیدتر رفت و از مدل پرستیژ رونمایی کرد که از نظر ابعادی بزرگتر از مدل قبلی، پرایم، بود. از جمله تغییرات عمده ایجادشده در طراحی فیدلیتی پرستیژ، میتوان به شکل قسمت دماغه و نمای عقب این خودرو اشاره کرد که با حالت لایهبندی شده و چراغهای بهم پیوسته، ظاهری مدرن پیدا کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید