مقایسه خودرو کوییک با ساینا

لیست قیمت خودروهای اقتصادی سایپا با کمتر از ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟ + جدول

حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی برابر با  ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که به ترتیب، در دور موتور ۵۳۰۰ و ۴۰۰۰ آر پی ام به دست می‌آیند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیروی این پیشرانه را به سوی چرخ‌های جلو بر عهده‌ گرفته است. با این حال، به طور کلی باید گفت که کابین هر دو خودرو درواقع از یک نوع ادوات ساخته شده است و از این لحاظ، تفاوت چندان قابل‌توجهی به ‌جز غربیلک فرمان در این بین مشاهده نمی‌شود. با توجه به آمار ارائه‌شده و همچنین تشابه ساختار فنی این دو خودرو باید گفت که عملکرد تیبا و کوییک در بخش فنی بسیار نزدیک به یکدیگر بوده و اختلاف فاحشی در تجربه رانندگی آنها مشاهده نمی‌شود. سیستم تعلیق نه‌چندان نرم، پایداری بهتر تیبا در عبور از مسیرهای منحنی شکل و عملکرد قابل قبول ترمزها از جمله ویژگی‌های فنی و عملکردی این دو محصول کوچک در قیاس با یکدیگر به شمار می‌رود. در میان آگهی‌های کوییک کارکرده، کوییک دنده‌ای اس مدل ۱۴۰۲ بدون رنگ با ۲۰،۲۰۰ کیلومتر کارکرد نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و کوییک دنده‌ای آر مدل ۱۴۰۲ صفر کیلومتر ۴۸۷ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

مقایسه کوییک R با ساینا S؛ کدام بهتر است؟ سوالی که این روزها ذهن بسیاری از خریداران خودروهای اقتصادی را به خود مشغول کرده است. هر دو خودرو از محصولات خوش‌نام گروه خودروسازی سایپا هستند و با توجه به قیمت رقابتی و امکاناتی که ارائه می‌دهند، توانسته‌اند جای خود را در دل بسیاری از خریداران باز کنند. در خصوص ایمنی، ساینا S و کوییک GXL بر اساس ساختار یکسان خود از سطح مشابهی برخوردار هستند. طبق گزارش‌ها، در تولید این خودروها از پنل‌های مقاوم‌تر نسبت به تیبا و پراید استفاده شده اما همچنان این خودروها در مقایسه با تولیدات مدرن بین‌المللی، ایمنی کمتری دارند. هر دو خودرو به سیستم‌هایی مانند قفل مرکزی، کمربند ایمنی جلو و سیستم ضدسرقت مجهز هستند و امکانات ایمنی پیشرفته‌تری ارائه نمی‌دهند. در زمینه امکانات رفاهی، ساینا S و کوییک GXL به‌عنوان خودروهایی اقتصادی، از امکانات پایه‌ای بهره می‌برند.

سیستم تعلیق کوییک R برای رانندگی در شهر تنظیم شده و ضربات ناشی از ناهمواری‌ها را جذب می‌کند. جلوپنجره لانه‌زنبوری کروم‌دار، چراغ‌های LED روز و سپر دو رنگ، از جمله تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی هستند. نمای جانبی ساینا S تغییر چندانی نداشته و نمای عقب آن نیز با طراحی جدید چراغ‌ها و سپر، کمی به‌روزتر شده است. مهم‌ترین دلیل انتخاب کیان خودرو برای خرید اقساطی خودرو، تحویل فوری خودرو، سود کم و کارمزد پایین، اقساط منعطف و متنوع و پشتیبانی پس از فروش با تیم حرفه‌ای و پاسخگو است.

کوییک یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که طراحی آن توسط مهندسین این شرکت صورت گرفته است. ساینا در نسخه اتوماتیک به ویژگی‌هایی چون ایموبلایزر، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب و تنظیم ارتفاع نور مجهز شده است و در این بخش رقابت را به کوییک واگذار می‌کند. همان طور که اشاره کردیم، ساینا فیس لیفتی از تیبا است که چراغ‌ها و برخی از دیگر بخش‌های آن تغییر پیدا کرده.

بهترین گیربکس‌ ماشین‌های چینی در ایران CVT، DCT، AT، AMT و E-CVT هستند که هرکدام، ویژگی‌ها و مزایای خود را… یکی از عواملی که خودرو کوییک را به یک ماشین حرفه ای و دوست داشتنی تبدیل می کند، امکانات ریز و درشتی است که سایپا برای آن در نظر گرفته است. امکان استارت بدون کلید، سیستم کنترل باد تایرها، وجود NAVIGATION یا مسیریاب، سیستم باز شدن در هنگام تصادف و هشدار سرقت با بوق در بالای لیست ویژگی های منحصر به فرد کوییک قرار گرفته اند.

اگر تعداد سفرهای سالیانه شما زیاد است، بهتر است خودرویی را خریداری کنید که فارغ از امکانات جانبی، امنیت بالا و توان مناسبی داشته باشد. برای مثال پژو پارس انتخاب مناسبی برای جاده است و شما می توانید با ثبت نام پژو پارس ایران خودرو خیال خود را از امنیت ماشین در جاده راحت کنید. مصرف سوخت واقعی این خودرو در رانندگی شهری به طور میانگین حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر و در رانندگی جاده‌ای حدود 6 لیتر در 100 کیلومتر است. البته، این ارقام تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند سبک رانندگی، شرایط مسیر و وضعیت آب و هوایی قرار دارند.

ساینا به عنوان یک خودروی اقتصادی با قیمت مناسب، انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک خودروی ساده و کم‌هزینه برای استفاده‌های روزمره در شهر هستند. هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و دسترسی آسان‌تر به قطعات یدکی نیز از مزایای این خودرو است. داشبورد این خودرو به‌ویژه در نسخه‌های فول‌آپشن، دارای نمایشگر لمسی و تجهیزات بیشتری است که آن را به خودرویی جذاب‌تر برای جوانان تبدیل کرده است. همچنین صندلی‌ها در کوییک با پوشش و دوخت‌های بهتری عرضه می‌شوند که راحتی بیشتری برای رانندگان و سرنشینان فراهم می‌کنند. کوییک و ساینا دو محصول گروه خودروسازی سایپا هستند که طراحی آنها در داخل انجام شده و اشتراکات زیادی بین آنها وجود دارد. اکنون قصد داریم مقایسه‌ای بین این دو خودرو داشته باشیم و ارزش خرید هر کدام را بررسی نماییم.

همچنین پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۳ صفر کیلومتر با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تنها تفاوت آن‌ها در این بخش، شیب کمی بیش‌تر پشتی صندلی عقب ساینا است که موجب خستگی کم‌تر سرنشینان در مسافرت‌های طولانی خواهد شد. کوییک و ساینا در تیپ‌های مختلفی عرضه شده‌اند و تیپ‌های هم‌رده آن‌ها آپشن‌های تقریباً یکسانی دارند. اگر به دنبال هاچ‌بکی اسپرت و جوان‌پسند هستید، کوییک R می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر سدانی خانوادگی با کابین جادارتر و امکانات بیشتر می‌خواهید، ساینا S انتخاب بهتری است. یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب خودرو، مقایسه تجربه رانندگی خودروها با یکدیگر است.

در مقابل، ساینا تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود که برای خریدارانی که به دنبال هزینه‌های نگهداری کمتر و ساده‌تر هستند، انتخاب مناسبی است. خودروهای ساینا و کوییک، هر دو از محصولات گروه خودروسازی سایپا هستند که بر پایه پلتفرم X200 توسعه یافته‌اند. این دو خودرو به‌ دلیل شباهت‌های ساختاری و فنی، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته‌اند. در این مقاله به بررسی تخصصی‌تر این دو خودرو می‌پردازیم و جنبه‌های مختلف آن‌ها را از نظر فنی، طراحی و عملکرد مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

همان‌طور که گفته شد ساینا و کوییک در اصل دو خودروی یکسان هستند که یکی از صندوق‌عقب برخوردار بوده ولی دیگری نمونه‌ای هاچبک با ارتفاع بیشتر از سطح زمین است. اگر بخواهیم درباره طراحی هر دو خودرو صحبت کنیم باید گفت اگرچه طراحی ساینا و کوییک نسبت به تیبا پیشرفت داشته‌اند اما در مقایسه با خودروهای روز دنیا حرفی برای گفتن نخواهند داشت. اگر به صورت جامع و کامل اقدام به مقایسه خودرو کوییک و ساینا کنید، متوجه می‌شوید که هر دو خودرو بر پایه پلتفرم سایپا ساخته شده و از نظر فنی شباهت‌های زیادی به هم دارند. با این حال، برخی از تفاوت‌های طراحی ظاهری، امکانات رفاهی و ویژگی‌های فنی باعث شده تا خریداران دچار چالش شوند. برای رفع این چالش‌ها و شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو در مجموعه کیان خودرو، می‌توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید. کوییک R و ساینا S، دو محصول سایپا، از نظر مشخصات فنی، شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

با این حال، به دلیل وزن بیشتر کوییک، مصرف سوخت آن ممکن است کمی بالاتر از ساینا باشد، به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک. کوییک با وجود قیمت بالاتر، به‌ویژه در نسخه‌های فول‌آپشن، امکانات و تجهیزات بیشتری را ارائه می‌دهد. این خودرو برای افرادی که به دنبال یک خودروی شهری با ظاهر اسپرت‌تر و امکانات رفاهی بیشتر هستند، گزینه‌ای جذاب به شمار می‌رود. هرچند پلتفرم این دو خودرو یکسان است، اما کوییک به‌ دلیل داشتن ارتفاع بیشتر و استفاده از المان‌های اسپرت‌ مانند رکاب‌ها و نوارهای پلاستیکی در اطراف بدنه، وزن بیشتری دارد. این افزایش وزن می‌تواند بر شتاب و مصرف سوخت تاثیرگذار باشد، اما از سوی دیگر، پایداری بیشتری در جاده‌های ناهموار فراهم می‌کند. عموماً در هر دو خودرو، تجربه رانندگی نرم و راحتی را از سیستم تعلیق به دست می‌آوریم که برای یک رده قیمتی معقول به نظر می‌رسد.

از آنجایی که هر دو خودرو بر اساس یک پلتفرم شکل گرفته‌اند و وجوه اشتراک زیادی دارند بنابراین در بخش سواری نیز تفاوت خاصی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت. اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد صدای زیاد پیشرانه در کابین است که واقعاً آزاردهنده خواهد بود. اگرچه شتاب گیری ساینا و کوییک در دنده‌های سنگین و در مسیرهای شهری خوب است اما در سربالایی‌ها و با حضور تمام سرنشینان شاهد واماندگی پیشرانه و نیاز به دنده‌های معکوس خواهید بود.

به طور کلی، با توجه به توان محدود پیشرانه، عملکرد فنی خودروهای ساینا و کوییک مناسب برای رانندگی در شهر و جاده است. اختلافات کمی در شتاب‌گیری و سرعت حداکثر وجود دارد که در شرایط استفاده عملی به چشم نمی‌آید. تجربه رانندگی هر دو خودروی کوییک و ساینا به نظر می‌رسد که به دلیل یکسان بودن پلتفرم و قوای محرکه، مشابه یکدیگر باشد.

در مقابل، کوییک با امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌تر، قیمت بالاتری دارد و مدل‌های مختلف آن به ترتیب با قیمت‌های بیشتری عرضه می‌شوند. این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت در امکانات رفاهی، طراحی و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در هر مدل است. برای انتخاب بین ساینا و کوییک، علاوه‌بر قیمت، باید به نیازها و اولویت‌های خود در زمینه امکانات و ویژگی‌ها نیز توجه کنید. فضای داخلی کوییک نسبت به تیپ‌های مختلف ساینا، بهینه‌تر است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این ماشین در سه تیپ پایه (SE)، فول (SE-A) و پلاس (SE-LUX) به بازار آمده و دنده اتوماتیک CVT را می توانید در تیپ پلاس کوییک که فول ترین مدل این خودرو است، مشاهده کنید. در مدل‌های پایه، ساینا و کوییک از لحاظ امکانات رفاهی تفاوت چندانی ندارند و هر دو در یک سطح قرار دارند، اما ساینا آپشنال از برخی امکانات بیشتر بهره می‌برد. از جمله امکانات رفاهی مشترک این دو خودرو می‌توان به حسگر پارک عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با پورت USB، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب اشاره کرد. در نسخه‌های فول، امکاناتی چون رینگ‌های آلومینیومی، فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای نیز موجود است.

روف راک‌های نصب‌شده روی کوییک نیز به ظاهر متفاوت و احساس کاربردی بودن این خودرو افزوده‌اند. ساینا S صندوق‌دار  با طراحی ساده‌تر و کلاسیک‌تر، مخاطبانی با نیازهای خانوادگی را هدف قرار داده است. طراحی چراغ‌های جلو و عقب ساینا S نسبت به تیبا بهبود یافته و حالتی مدرن‌تر دارد اما همچنان از رویکردی محافظه‌کارانه برخوردار است. در نهایت باید بگوییم در مقایسه ساینا و کوییک، ساینا ارزش خرید بالاتری دارد چراکه کوییک در کنار قیمت بالاتر، خرید و فروش چندان خوبی هم ندارد. همچنین طراحی کابین ساینا در مقایسه با تیبا تغییر زیادی را تجربه نکرده و همچنان یک طراحی کاملا ساده را مشاهده می‌کنیم.

بازار خودرو ساینا به دلایل مختلف از جمله نوسانات نرخ ارز و تورم با نوسانات زیادی مواجه است. همچنین با توجه به عدم آگاهی کافی بسیاری از مردم از مشخصات فنی و شرایط بازار خرید ساینا، این وضعیت زمینه‌ساز سوءاستفاده‌هایی از سوی برخی افراد در بازار فروش ساینا شده است. طراحان سایپا در خودروی ساینا به دنبال ایجاد یک تجربه خانوادگی و محافلی با طراحی ساده و کلاسیک بودند. این خودرو با جلوه‌ای محافظه‌کارانه در فرم سپر جلو، ورودی‌های زیر سپر و چراغ‌های عقب به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اگر شما به دنبال یک خودرو اقتصادی با هزینه‌های نگهداری پایین و قابلیت‌های مناسب برای استفاده روزمره هستید، ساینا انتخابی عالی است. این خودرو گزینه‌ای خوب برای خانواده‌هایی است که به دنبال یک وسیله نقلیه مطمئن و با قیمت مناسب هستند. تنها تفاوت فضای داخلی کوییک و ساینا در این است که تزئینات داخلی برخی نسخه‌های کوییک R (نسخه‌های با سقف قرمز) به جای رنگ نقره‌ای، قرمز رنگ هستند که البته ترکیب رنگی چندان عامه‌پسندی نیست.

سدان تیبا حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا صد آن برابر با ۱۳ ثانیه برآورد شده است. این در حالی بوده که کوییک با وزن هزار و شصت و پنج کیلوگرم شتابی در همین حدود را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت تیبا و کوییک نیز اختلاف چندانی با یکدیگر ندارد و حدود ۶.۹ تا ۷ برآورد شده است. حداکثر سرعت تیبا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و کوییک نیز می‌تواند تا حوالی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

پیندو یک پلتفرم کاربر محور برای ثبت آگهی خرید و فروش کالای نو یا ارائه خدمات است. در بلاگ پیندو سعی داریم تا با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی به شما کمک کنیم تا خرید مطمئن و هوشمندانه ای انجام دهید. ساینا S برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال خودروی جادار و راحت هستند، مناسب است. بهترین راه انتخاب نمایندگی‌های معتبر با تحویل فوری است که در حال حاضر مجموعه کیان خودرو این ویژگی‌ها را دارد. استفاده گسترده از پلاستیک سخت در تمام بخش‌های کابین، جزو نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. بله، طراحی خودروها اختلافات مشهودی در جزئیات مانند چراغ‌ها، سپرها، و روف راک دارد.

کوییک R نسخه ارتقاء یافته‌ای است که با اضافه کردن امکانات بیشتر مانند سیستم صوتی بهتر و طراحی داخلی بهبود یافته، تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌دهد. برای خرید بهترین خودرو متناسب با بودجه و انتظارتان از سایت‌های عرضه‌کننده ماشین مشاوره دریافت کنید. خودرو کوییک در مقایسه با ساینا، تلاش کرده تا ظاهری جوان‌پسند و اسپرت‌تر را به خود بگیرد. تغییراتی مانند غربیلک فرمان جدید، برخی تزئینات داخلی متفاوت و استفاده محدودتر از پلاستیک سخت باعث شده تا کابین کوییک نسبت به ساینا، مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. برای بسیاری از افرادی که طراحی داخلی اهمیت دارد، فروش اقساطی کوییک گزینه مناسب برای خرید این خودرو به صورت اقتصادی است.

البته ساینا اتوماتیک فاقد سیستم مالتی مدیا است و از این نظر در رده‌ای پایین‌تر از کوییک اتوماتیک قرار می‌گیرد. بنابراین برای مقایسه کوییک و ساینا از نظر طراحی ظاهری می‌توانیم بگوییم که کوییک از نظر خریداران جوان‌تر، خودرویی زیباتر است اما ساینا برای خانواده‌ها و افراد محافظه‌کار جذابیت دارد. ساینا بسیار زودتر از کوییک به بازار آمد و به دلیل طراحی خاص بدنه اش مورد استقبال قرار گرفت. اما می توان گفت استقبال از هر دو این ماشین ها به عنوان یک خودرو اقساطی تقریبا به یک اندازه بود؛ چراکه به جز تفاوت های جزئی و بیشتر سلیقه ای، اختلاف چشمگیری نداشتند. با این حال با بررسی مشخصات فنی خودرو با توجه به نیاز خود، می توانید برتری های آن ها را ببینید.

با توجه به ویژگی‌های ظاهری و جدیدتر بودن کوییک نسبت به ساینا، قیمت آن حدود 10 میلیون تومان یا کمی بیشتر از ساینا بالاتر است. این اختلاف قیمت به خصوص در مورد مدل کوییک R، که به صورت دو رنگ عرضه می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید. ساینا و کوییک دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کسانی است که به فکر خرید خودروی ایرانی نسبتا ارزان قیمت هستند.

در سمت دیگر، خودروی ساینا طراحی محافظه‌کارانه‌تری را در پیش ‌گرفته و از این حیث، شاخصه‌های خانوادگی را بیشتر سرلوحه کار خود قرار داده است. البته طرح درپوش موتور، گلگیرها و چراغ‌های ساینا، تفاوت قابل‌توجهی با کوئیک ندارند و از این جهت تمایز خاصی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. اما طراحی نمای پشت کوئیک که شباهت‌هایی به برخی محصولات ب‌ام‌و دارد، نسبت به ساینا جذاب‌تر به نظر می‌رسد و درکل، به‌واسطه فرم هاچ‌بک خود موفق شده است زیبایی بیشتری را بیافریند. با این حال برتری ساینا نسبت به کوییک این است که مصرف سوخت مناسب تر و اقتصادی تری دارد. ساینا نیز در سه تیپ روانه بازار شده که مدل لوکس آن فول ترین امکانات را دارد. طبق اعلام رسمی سایپا، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

صندلی‌ها از لحاظ ارگونومی در سطح متوسط قرار دارند و برای مسافت‌های کوتاه شهری مناسب‌اند. موتور به کار رفته در ساینا همان موتور 1.5 لیتری با 87 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور است که به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. اگرچه مصرف سوخت ساینا کمی پایین‌تر از کوییک است، این اختلاف به حدی جزئی است که در عمل به چشم نمی‌آید.

به جز این موارد بسیار جزئی، تجربه رانندگی کوییک و ساینا مشابه است و در هر دو خودرو عملکردی نسبتاً نرم را از سیستم تعلیق می‌بینیم که برای این رده قیمتی قابل قبول است. از نظر عملکرد فنی هم در مسیرهای شهری و جاده‌های صاف، عملکرد رضایت بخشی را از کوییک و ساینا می‌بینیم اما در جاده‌های پر پیچ‌وخم کوهستانی، باید با افت توان قابل توجه پیشرانه کنار بیایید. در آخرین بخش مقایسه کوییک و ساینا بهتر است نگاهی هم به تجربه رانندگی هر کدام از این دو خودرو داشته باشیم.

در داخل جلو پنجره کوییک یک نوار کرومی دیده می‌شود و بر روی سپر هم ورودی هوا بزرگی دیده می‌شود. چراغ‌های مه شکن در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند و در زیر سپر یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ به کار رفته است. بر روی سقف کوییک باربند وجود دارد و در نمای عقب هم ویژگی‌هایی چون چراغ‌های جدید و دیفیوزر نقره‌ای رنگ وجود دارد. هر دو خودرو امکانات مشابهی دارند، اما نسخه‌های پیشرفته‌تر از هر دو، امکانات اضافی مثل دوربین دید عقب را ارائه می‌دهند. سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی ۷ اینچی در نسخه‌های اتوماتیک کوییک و تیپ S آپشنال وجود دارد، اما در نسخه‌های اتوماتیک ساینا وجود ندارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *