بررسی ریسپکت بهمن خودرو

معرفی ، بررسی و مشخصات خودرو بهمن موتور ریسپکت وبلاگ کارنامه

بهمن ریسپکت پرایم، جدیدترین سدان شرکت بهمن موتور بوده که به تازگی به بازار عرضه شده است. در این مطلب ویدیو تست و بررسی بهمن ریسپکت را قرار داده ایم و ضمن معرفی این سدان جذاب، به بررسی ویژگی های آن اعم از طراحی، کیفیت متریال کابین، سواری، شتاب و … پرداخته ایم. لازم به ذکر است که در زمان تهیه ویدیو تست درایو بهمن ریسپکت، قیمت آن اعلام نشده بود. این خودرو که از سال ۱۴۰۱ توسط گروه بهمن در حال مونتاژ است، محصول برند کوین چری محسوب می‌شود و درواقع بر اساس چری آریزو ۷ ساخته شده است. ریسپکت هرچند به لطف امکانات قابل‌قبول و قیمت نسبتاً مناسب در قیاس با دیگر خودروها، توانسته نظر برخی خریداران را جلب کند ولی این سدان مونتاژی بهمن موتور در بازار کشورمان با چند رقیب محبوب و نام آشنا مواجه است که می‌توانند تصمیم‌گیری را دشوار کنند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم ریسپکت پرایم را با سه رقیب هم‌قیمت در بازار مقایسه کنیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در این بازهٔ قیمتی به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستند.

این خودرو در حقیقت محصولی از شرکت «کایی موتورز» چین است که امروزه کووین اتو (Cowin Auto) نام دارد. این شرکت در سال 2014 با حمایت چری تأسیس شد و همچنان در بخش تحقیق و توسعه از کمک چری بهره می‌برد. نام اصلی ماشین ریسپکت، کوین ژواندو است که البته با نام کایی ژواندو نیز شناخته می‌شود.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. ردیف عقب فضای راحتی دارد و تنها مشکلش طول و عرض کم نشیمن صندلی عقب است؛ ارتفاع صندلی‌ها هم مناسب است و در پشت کنسول شما از یک دریچه کولر به همراه پورت USB بهره‌مند هستید. فضای کابین به لطف فاصله بین دو محور 2700 میلی متری این خودرو کاملا مناسب بوده و 5 سرنشین در راحتی کامل داخل این خودرو قرار می گیرند. رقبای این خودرو شامل خودرو های آریزو ۶ و ۶ پرو، آریزو ۵، کی ام سی جی۷ و خودرو های خارجی کارکرده مثل کیا سراتو سایپایی، کیا ریو و … میباشد و این خودرو با توجه به مشخصاتی که ارائه میدهد، حرف هایی در برابر ان ها برای گفتن دارد. در نمای جانبی سدان، خبری از حجم‌پردازی‌ها و خطوط اغراق‌شده نیست و با ظاهری ساده طرف هستیم و دو خط موازی بالا و پایین درها که تا چراغ‌های عقب و گلگیر عقب امتداد پیدا می‌کنند.

در کابین این خودرو از پلاستیک های خشک با کیفیت مناسب استفاده شده و فرمان و صندلی ها نیز روکش چرمی دارند. طبق اعلام گروه بهمن، رسپکت مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که توان تولید حداکثر ۱۵۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو هم از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است که البته این گیربکس در آریزو ۵ توربو جدید نیز به کار رفته است. بهمن موتور مصرف سوخت ترکیبی آن را نیز ۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است. از این رو می‌توان امید داشت که مشتریان ایرانی در ازای پرداخت قیمت ماشین ریسپکت، خودرویی مدرن و امروزی را به دست خواهند آورد. عرضه ریسپکت از سوی بهمن موتور با تولید نسل جدید آریزو 6 توسط مدیران خودرو همزمان شده است.

با این حال، همان‌طور که گفتیم این خودرو با طراحی قدیمی، امکانات اندک و پیشرانهٔ ضعیف، در برابر ریسپکت حرفی برای گفتن ندارد و خیلی ارزش خرید بالایی نخواهد داشت. همچنین این خودرو از لحاظ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هم شرایط چندان مناسبی ندارد. یکی از اصلی‌ترین رقبای ریسپکت پرایم در بازار، آریزو ۵ اسپرت مونتاژ مدیران خودرو است. هرچند پیشینهٔ این سدان چینی در ایران به سال ۱۳۹۵ بازمی‌گردد ولی طی این سال‌ها چند بار مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است.

با موتور 1.5 لیتری توربو، ریسپکت می‌تواند در 10.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است. مدل تجاری ناواران ، با محوریت اعتماد به مشتری ، امکان اجاره خودرو با استانداردهای روز دنیا و بدون دریافت تضامین سنتی همانند چک و سفته و اسناد ملکی را فراهم می سازد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. طراحی و کدنویسی سایت خودروم توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. خودروم در بهار سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را با تمرکز بر صنعت خودروسازی ایران و چین آغاز کرد. بین ماشینا چینی تو رده یه میلیارد فقط اریزو و ریسپکت خوبه بخصوص وقتی انتخابی نداری مگه بری سراغه ماشینا 2008 اوراقی ازرا و کمری و سوناتا که دیگه بدرد نمیخورن ….

ریسپکت پرایم مجهز به 6 ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای است. هیچ تست تصادفی به طور مستقل از این خودرو منتشر نشده اما به علت مشترک بودن پلتفرم آن با سری آریزو های چری که 5 ستاره ایمنی از C-NCAP دارند می توان ایمنی خوبی را برای آن متصور بود. سیستم های کمک رانندگی نصب شده در این خودرو مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC نیز می توانند در جلوگیری از حوادث رانندگی موثر واقع شوند. رسپکت (Recpect) بهمن موتور یک سدان کلاس C است که از طراحی به روزی بهره می‌برد. شاید می‌توان گفت جذاب ترین قسمت رسپکت بهمن موتور نمای جلوی آن است که در واقع تا حدودی از طراحی‌های جدید کمپانی پژو الهام گرفته است.

ریسپکت یک خودروی سواری تقریبا لوکس است که با توجه به طراحی زیبای بیرونی، کابین داخل و انبوهی از آپشن های رفاهی و ایمنی می تواند گوی سبقت را از سایر رقبا گرفته که البته این امر منوط به قیمت گذاری منطقی و منصفانه شرکت بهمن موتور می باشد. طراحی زیبای بیرون، فضای بسیار جادار کابین و صندوق عقب و کیفیت عالی قطعات از جمله صندلی های اسپرت، سیستم مولتی مدیا با کیفیت بسیار با کیفیت از دیگر ویژگی های ممتاز این تازه وارد به ایران می-باشد. در نمای کناری ریسپکت، شاهد عبور خطی با قوس کم از گلکیر تا درب صندوق و چراغ‌های عقب هستیم و در پایین درب‌ها نیز فرو رفتگی ظریفی ایجاد شده است. رینگ‌ها 17 اینچی آلومینیومی با طراحی پنج پره بوده و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و جالبی دارند. باید توجه داشت که این خودرو در رنگ‌های مشکی یاقوتی، آبی اطلسی، خاکستری گرافیکی، قرمز روناسی، خاکستری کهکشانی و سفید دماوندی توسط بهمن موتور عرضه می‌شود. داشبورد میانی ابتدا میزبان یک صفحه نمایش عریض و بزرگ بیرون زده از داشبورد بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای بازار ایران محسوب می شود.

ریسپکت به لطف فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متری، فضای کابین مناسبی را در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد که برتر از اکثر رقبا است. ابتدا به سراغ مزایای ریسپکت می‌رویم تا با دلایل ارزشمند بودن این محصول بهمن موتور آشنا شویم. رقیبان اصلی ریسپکت شامل خودروهایی مانند تویوتا کرولا، سامان، و سدان‌های دیگر در دسته قیمتی متوسط هستند. در نمای جلو اولین چیزی که جلب توجه می کند دیلایت های متفاوت خودرو است که طرحی شبیه به یک تیک بزرگ داشته و در زیر سپر نصب شده اند. چراغ های جلو مستطیلی شکل بوده و جلو پنجره و ورودی هوای سپر خودرو طرح کهکشانی دارند. دو محصول پیشین آن به‌ترتیب نام‌هایی با معانی وفاداری و شرافت (کرامت و آبرو و کلماتی مشابه) به بازار وارد شدند.

پیش بینی می شود این خودرو در رده پایین تر قیمتی نسبت به چری آریزو ۶ و حتا چری آریزو ۵ قرار گیرد و احتمالاً با این قیمت گذاری ریسپکت پرایم بتواند سهم بازار خوبی برای خودش به دست آورد. با توجه به سابقه‌ای که از بهمن ریسپکت عنوان کردیم، شباهت آن با خودروهای خانواده چری طبیعی به نظر می‌رسد. در واقع کوین ژواندو نیز بر اساس دو محصول چری یعنی آریزو 7 و آریزو 6 شکل گرفته است. این خودرو در تست های انجام شده توسط اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱۱.۸ تا ۱۲.۷ ثانیه را در شرایط گرمای تابستانی تهران و با بنزین معمولی ثبت کرد.

در حال حاضر حدود 2 سال از حضور ریسپکت در بازار کشور ما می‌گذرد اما این خودرو کماکان تیراژ تولید نسبتاً پایینی دارد و تنها با شرایط نقدی از سوی بهمن موتور فروخته می‌شود. موتور ریسپکت یک موتور 1.5 لیتری توربو است که قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر تولید می‌کند. همانطور که اشاره کردیم با نشستن پشت فرمان ریسپکت حس خوشایندی به راننده القا می شود چرا که متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق کیفیت بالایی دارند. همچنین دید اطراف در این خودرو مناسب بوده و تا حد امکان نقاط کور در این خودرو کاهش یافته اند. به واسطه توربوشارژ بودن پیشرانه، این خودرو شتاب مناسبی داشته اما شتاب ثانویه آن به علت دارا بودن گیربکس CVT بهتر از شتاب اولیه است. ابعاد ماشین ریسپکت پرایم عبارتند از 4.66 متر طول، 1.82 متر عرض و 1.48 متر ارتفاع؛ همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2.7 متر است که آن را در رده سدان‌های کوچک همچون هیوندای الانترا یا کیا سراتو قرار می‌دهد.

با این حال هنوز در میانه پاییز 1401 از این خودرو خبری نیست و تنها قیمت ریسپکت توسط شرکت سازنده اعلام شده است. در میان دیگر محصولات بهمن موتور، ریسپکت پرایم یکی از خودروهای پرطرفدار این شرکت است که قیمت جدید این خودرو نیز اعلام شده است. قیمت کارخانه ریسپکت پرایم تیپ ۲ مدل ۱۴۰۴ نزدیک به یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان تعیین شده است همچنین این خودرو در بازار آزاد به قیمت ۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. شرکت بهمن موتور در سال‌های اخیر تمرکز خود را روی تولید و عرضه کراس‌اوورها گذاشته است و محصولات پرفروشی را در این سگمنت عرضه می‌کند.

قلب تپنده نماینده سدان گروه بهمن یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور قابل قبول از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. اولین چیزی که در برخورد اول با سدان ریسپکت بهمن موتور جلب توجه می کند، لوگوی جدید گروه بهمن بوده که روی این خودرو نصب شده است. سبک طراحی بومرنگ مانند چراغ های روشنایی در روز در کنار خطوط روی سپر، طراحی خشن و تهاجمی به نمای جلوی سدان رسپکت بهمن موتور بخشیده، ضمن اینکه این سبک طراحی چراغ های LED دیلایت جلو با گرافیک چراغ های عقب کاملا هماهنگی دارد.

این پیشرانه و گیربکس در برخی از دیگر خودروهای چینی بازار کشور ما مثل آریزو 5، آریزو 6، ام وی ام X55 پرو و… هم به کار رفته است و قوای فنی رایجی در ایران محسوب می‌شود. این مسئله تا حدود زیادی خیال مالک ریسپکت پرایم را از بابت وجود تعمیرکار و تأمین قطعات فنی راحت می‌کند. این خودرو برای جذب بازار علاقه‌مندان به سدان‌های جوان‌پسند و اقتصادی طراحی شده است. با توجه به رقابت‌های موجود در بازار ایران، بهمن موتور با معرفی ریسپکت، به دنبال ارائه یک گزینه کارآمد و قیمت مناسب است. فرمان رسپکت پرایم از نوع 3 شاخه D کات است و لوگوی RESPECT روی آن دیده می شود. صفحه کیلومتر خودرو از نوع آنالوگ بوده که خبر خوبی برای دوست داران خودرو به شمار می رود.

همچنین توان استفاده از دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت را دارید که تفاوت آنها را باید سهولت فشار پدال گاز در حالت اسپرت دانست. بهمن ریسپکت توان ۱۴۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر دارد و سیستم انتقال قدرت آن از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است. نکته جذاب دیگر در کابین ماشین بهمن ریسپکت پرایم صندلی های اسپرت و جذاب این خودرو هستند که کاملا بدن را در بر گرفته و احساس سوار شدن به یک خودروی سریع را منتقل می کنند. کابین خودروی ریسپکت بهمن موتور احتمالا بزرگ ترین نقطه قوت این خودرو در قیاس با خودش و سایر رقبای آن در بازار بوده و طراحی داخل خودرو بسیار خاص، اسپرت و هیجان انگیز است.

بهمن ریسپکت از نظر طراحی ظاهری خودرویی نسبتا مدرن و جدید محسوب می شود که از ظاهر اسپرت و جوان پسندی بهره مند شده است. در نمای جلو چراغ های اصلی کمی باریک و کشیده طراحی شده و در ترکیب با جلوپنجره کهکشانی‌اش ظاهر خشنی به خود پیدا کرده است. بر روی سپر جلو نیز ادامه جلوپنجره خودرو طراحی شده و در دو طرف نیز چراغ های مخصوص روز قرار گرفته که طراحی آنها به گونه‌ای است که ادامه چراغ های پوزیشن لایت در کاسه چراغ اصلی هستند. نیسان سانی از سوی جهان نوین آریا با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رسید و در بازار هم‌اکنون حدود یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان قیمت دارد که هم‌سطح ریسپکت است.

اعلام این قیمت در حالی است که شرکت رقیب یعنی مدیران خودرو، آریزو 6 پرو را معادل یک میلیارد و شصت میلیون تومان قیمت گذاری کرده است. ریسپکت پرایم امکانات بیشتری نسبت به آریزو 6 پرو دارد و قیمت آن نیز حدود 300 میلیون تومان کمتر از رقیب است. با توجه به اینکه هر دو خودرو از یک ترکیب مشخصات فنی بهره می‌برند و حتی ریسپکت اندکی قوی‌تر ظاهر شده است، بدیهی است که باید برنده این رقابت را ماشین ریسپکت پرایم بهمن موتور بدانیم. در زمان فیلمبرداری ویدیو تست درایو بهمن ریسپکت، هنوز قیمت سدان ریسپکت بهمن موتور اعلام نشده بود. اما به تازگی بهمن موتور قیمت این خودرو را اعلام کرده که قیمتی بسیار رقابتیست. بهمن ریسپکت پرایم قیمتی معادل 737 میلیون تومان دارد که با این قیمت می توان گزینه بسیار جذابی برای انتخاب باشد.

البته که گفته می شود در شرایط ایده آل، شتاب گیری این سدان گروه بهمن کمتر از ۱۰.۸ ثانیه خواهد بود. وقتی خودرو را روشن می کنیم، با لرزش و صدای غیر عادی طرف نیستیم و می توانیم بگوییم که این خودرو در حالت سکون کابین ساکت و خوبی دارد. دسترسی راننده و سرنشین به امکانات ریسپکت پرایم خوب و مناسب است و آنچنان نیاز نیست که برای رسیدن به دکمه ای، زیاد دنبال آن بگردید.

همین تفاوت باعث می شود سواری بهمن ریسپکت پرایم بخصوص در ردیف عقب به مراتب نرم تر از رقبا باشد. در ریسپکت بهمن موتور هم به رسم بسیاری دیگر از خودروهای چینی شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستیم که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) راهی محور جلو این سدان کامپکت می‌کند. پیشرانه ریسپکت دقیقاً با پیشرانه خودروهایی مثل چری آریزو 5 TEو چری آریزو 6  یکسان است و حداکثر قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. البته این پیشرانه در چری آریزو 5 TE و آریزو 6، حداکثر قدرت 147 اسب بخار را تولید می‌کند که دلیل آن‌، تفاوت‌های نرم‌افزاری است. این موتور نهایت قدرت ۱۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را تولید می کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد.

اما باید گفت که در ابتدای حرکت و تا سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت، آنچنان چالاکی را در ریسپکت پرایم نمی بینیم و بیشتر باید منتظر باشیم که توربوشارژر وارد مدار شود و خودرو به دور فراتر از 1500rpm برسد. با توجه به قیمت 737 میلیون تومانی بهمن ریسپکت، خودرو ام وی ام آریزو 5 توربو جدید نزدیک ترین رقیب بهمن ریسپکت محسوب می شود. اما از نظر مشخصات فنی و امکانات خودرو ام وی ام آریزو 6 و همچنین فونیکس آریزو 6 پرو را نیز می توان رقبای بهمن ریسپکت پرایم در بازار ایران لحاظ کرد. سیستم تعلیق ماشین ریسپکت در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصاله یا مولتی لینک است؛ بنابراین با خودرویی نرم و روان روبرو خواهیم بود که مناسب سفرهای خانوادگی است. هنوز رقم دقیقی از شتاب صفر تا صد این خودرو در دسترس نیست اما انتظار می‌رود که سدان بهمن موتور در زمانی حدود 10 ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

تغییرات سهام در کووین اُتو هدف از تأسیس آن و باز گرداندن خودروهای پُرفروش چری به بازار را از یاد نبرد و این شرکت با پیشنهاد چری مدل آریزو 7 را که از سال 2013 تا 2019 تولید شده و حتی به روسیه هم صادر شده بود؛ احیا کرد و با نام جدید ژوآندو یا رسپکت راهی بازار شد. بنابراین رسپکت رفیق آریزو 7 بوده و مانند فیدلیتی با کمپانی چری در ارتباط است و در واقع با این اوصاف می‌توان بهمن موتور و مدیران خودرو را به چشم شرکای پیدا و پنهان چری در ایران دید. ریسپکت بهمن موتور روی پلتفرم یکسانی با آریزو ۵ و آریزو ۶ چری ساخته شده و به همین خاطر مشخصات فنی مشابهی با این خودروها دارد. قوای فنی ریسپکت پرایم شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) است.

کیفیت موادی که برای ساخت کابین به کار رفته، خوب به نظر می‌رسد و دوخت قرمز رنگ داشبرد، رودری‌ها و صندلی‌ها از دیگر المان‌های اسپرت محصول جدید بهمن است. خودروساز ایرانی، در ریسپکت مونتاژی اسپرت را به کار برده تا خودرویی جوان‌پسندتر به مشتری ایرانی ارائه دهد. نمای جلویی ریسپکت چهره‌ای اسپرت و جدید را نمایش می‌دهد و شباهت‌هایی به پژو ۵۰۸ دارد.

این تفاوت به دلیل برنامه‌ریزی متفاوت کامپیوتر خودرو در کوین ژواندو پدید آمده است و انتظار می‌رود در مسابقه سرعت، کوین ژواندو بر آریزو 6 پرو غلبه کند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در آذر ۱۴۰۱، قیمت مصوب ریسپکت پرایم از سوی گروه بهمن ۷۳۷ میلیون تومان تعیین شده است و در بازار آزاد تا ۹۵۰ میلیون تومان هم معامله می شود.

بهمن ریسپکت با این مشخصات یک سدان خانوادگی با عملکرد مطلوب بوده و نباید از آن توقع سواری اسپرت و شتاب خیره کننده ای را داشت. اما به طور کلی این موتور و ترکیب آن با گیربکس اتوماتیک CVT برای یک سدان 1400 کیلوگرمی کاملا مناسب بوده و شاهد شتابگیری رضایتبخشی هم در شروع حرکت و هم ثانویه هستیم. رسپکت پرایم در جلو سیستم تعلیق مک فرسون را دارد و در عقب سیستم تعلیق از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله است. این در حالی است که در رقبایی مثل آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو سیستم تعلیق ساده توییست بیم را داریم.

چراغ‌ها با فاصله کمی از جلوپنجره به سمت عقب کشیده‌اند و جلوپنجره بزرگ با طرح خاص از زیر آرم گروه بهمن شروع شده و  نیمه میانی نمای جلو را می‌پوشاند. چراغ‌های روز به شکل J و L انگلیسی، به دو بخش تقسیم شده‌اند که یک بخش درون قاب چراغ‌های جلو است و بخش دیگر در دو طرف سپر قرار دارد. یکی از مزیت‌های ریسپکت نسبت به رقبا، مواردی است که در فهرست آپشن‌ها و امکاناتش دیده می‌شود و شامل دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، صندلی‌های گرم‌شونده جلو و ۲ کیسه هوای پرده‌ای است.

شتاب صفر تا 100 ریسپکت به طور دقیق اعلام نشده؛ اما قطعاً عددی بین 10 تا 12 ثانیه خواهد بود و باید توجه داشت که حداکثر سرعت رسپکت 190 کیلومتر بر ساعت است. گروه بهمن بعد از معرفی و عرضه کراس‌اوورهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، در پاییز ۱۴۰۰ خبر از تولید یک خودرو سدان داد. محصول جدید بهمن موتور که در ایران ریسپکت (Respect به معنی احترام) نام گرفته، مونتاژ چینی کُووین شواندو (Cowin Xuandu) است و روی پلتفرم مشترکی با چری آریزو ۵ و چری آریزو ۶ تولید شده.

نمای کناری رسپکت خیلی ساده طراحی شده است و وجود تنها دو خط که یکی از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر ادامه دارد تا دیگری که باعث شده کمی این خودرو عضلانی به نظر برسد. با اینکه کمی از توازن خارج شده اما باز هم گمان می‌رود که بتواند سلایق مختلفی را پوشش دهد. روی درب صندوق هم یک برآمدگی شبیه باله عقب را داریم که باعث شده کمی رخ این خودرو اسپرت به نظر برسد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *