گریت وال ولیکس C30 اتوماتیک 1390-1395، مشخصات و قیمت خودرو
در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. پس از تجربه کامیونسازی و حضور در بازار وانت، ساخت یک سدان کامپکت برای این کمپانی چالش بزرگی محسوب می شد. این تعاریف شاید برای بسیاری از اتومبیلهای چینی قابل ذکر باشد، اما در مورد ولیکس نمیتوان آنها را به کار برد.
اولین ساخته آنها یعنی Deer در بازار وانت های باری کشورمان به راحتی توانسته با وانت پیکان، نیسان و مزدا رقابت کند.
طراحی متفاوت و به روز آن باعث شد سرعت خودروی خود را بیشتر کنم و از نزدیک نام و نشان این خودرو را ببینم. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. البته این آشپن ها دیگر این روزها چیز جدیدی در دنیای خودروسازی نیست. کلاچ خودرو تقریباً سفت است و دنده ها حتی با رعایت هماهنگی با دور موتور، به سختی جا می رود. با رعایت اینکه خودرو مورد آزمون هنوز یک کیلومتر هم از مرکز تحویل کرمانخودرو دور نشده است، سعی می کنم شتابگیری کنم.
گریت وال C30 یکی از با کیفیت ترین ماشین های چینی داخل بازار خودروی ایران است و از لحاظ کیفی از رقبای چینی خود در سطح بالاتری قرار دارد ، گریت وال C30 مصرف سوخت قابل قبولی هم دارد . گریت وال یکی از کمپانیهای با سابقه و خوشنام در کشور چین محسوب میشود و برند هاوال هم یکی از زیرمجموعههای آن به شمار میرود. ولیکس C30 در بسیاری از کشورهای جهان به فروش رسید و فروش نسبتا خوبی را هم تجربه کرد اما اوضاع در ایران کاملا متفاوت بود و عملا به یک پروژه شکست خورده تبدیل شد.
از سوی دیگر عرضه بسیار محدود و خدمات پس از فروش نه چندان گسترده این محصول در سطح کشور به همراه برخی مشکلات جعبه دنده نیمه اتوماتیک را میتوان به عنوان نقاط ضعف ولکس سی 30 دانست. این سدان ریزنقش چینی به همراه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ روانه بازار کشورمان شده است. حداکثر توان خروجی و گشتاور این پیشرانه برابر با ۱۰۴ اسب بخار و ۱۳۸ نیوتن متر است که توسط یک جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک سی وی تی یا نیمه اتومات شش سرعته به سوی چرخهای جلو روانه میشود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱۴۵ کیلوگرمی معادل حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت ترکیبی این محصول نیز برابر با ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که اندکی زیاد به نظر میرسد.
همچنین کابینه ولکس سی 30 برای حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط فضای نسبتا کافی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. حجم صندوق عقب حجم معادل ۵۱۰ لیتر فضا را در دسترس اسباب و وسایل سرنشینان قرار خواهد داد؛ بنابراین از این حیث مشکل چندانی برای مالک و سایر کاربران این خودرو در مسافرتهای طولانی وجود نخواهد داشت. ولیکس C30 در حال حاضر در مدلهای دستی و اتوماتیک در نسخههای دست دوم به فروش میرسد. باتوجه به اینکه گریت وال C30 به هیچ وجه بازار دست دوم مناسبی ندارد و خدمات پس از فروشی هم برای آن ارائه نمیشود، توصیه ما این است که برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ سایر موارد موجود بروید. گریت وال ولیکس C30 به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 104 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
این خودروساز فعالیت خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد و اکنون از صادرکنندگان بزرگ خودروسازی چین محسوب میشود. در ابتدای تولید هر دو مدل خودرو گریت وال ولیکس C30 در محدوده قیمتی ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد. قیمت گریت وال مدل C30 استاندارد در بازار جهانی معادل 11 هزار دلار است.
همانطور که اشاره شد گریت وال C30 به صورت نسبتا محدود به بازار ایران راه پیدا کرده و همین عرضه محدود و همچنین تیراژ تولید پایین آن سبب شد تا مشتریان با شک و تردید بیشتری به سوی این خودرو گام بردارند. همچنین قیمت ولکس سی 30 که با محصولاتی همچون لیفان ۶۲۰ و پژو ۲۰۶ صندوقدار در یک بازه قرار میگرفت نیز سبب شد تا تردید مشتریان افزایش یابد. بنابراین باید گفت که وضعیت فروش گریت وال ولکس C30 در ایران چندان مطلوب نبوده و در سطوح پایین قرار میگیرد. طراحی غربیلک فرمان نیز به صورت سه شاخه و ساده انجام شده که به همراه پنل کیلومتر شمار منظرهای تقریبا ساده را مقابل چشمان راننده پدید آوردهاند. پلاستیک خشک بسیاری از بخشهای داشبورد و رودریها را به خود اختصاص داده که چندان مرغوب نبوده و از سطح کیفی بالایی بهره نمیبرد. با این حال کیفیت روکش صندلیها و غربیلک فرمان تا حدودی رضایتبخش خواهد بود.
به طور کل ظاهر ولکس سی 30 جلوه تقریبا مناسبی داشته و در رنج قیمت خود به ویژه در قیاس با محصولاتی همچون تندر ۹۰ اتوماتیک، پژو پارس اتوماتیک و … کاملا مدرنتر و چشمنوازتر به نظر میرسد. لاکچری (دولوکس در بازارهای دیگر) و الیت که هر کدام از آنها با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک قابل خرید است. وقتی متوجه چینیبودن اتومبیلی میشوید، ناخودآگاه در ذهن این فکر بوجود می آید که با خودرویی بیکیفیت و ناهماهنگ در طراحی ظاهری رو به رو هستید. این خودرو قرار بود جایگاه از دست رفته هیوندای ورنا و آوانته را برای کرمانخودرو در بازار داخلی کشور بدست آورد. مدل استاندارد مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی است، اما با پرداخت هزینهای، تولید کننده میتواند یک گیربکس stepless را به شما پیشنهاد دهد. مالک اینطور پاسخ داد که آنقدر از سواری نرم، کیفیت خوب و مصرف سوخت اقتصادی موتور ۲لیتری اش رضایت دارد که به هیچ وجه آن را با اتومبیل دیگری عوض نمی کند.
یکی از سدان های این کمپانی گریت وال ولکس ( ولیکس ) است که توسط خودروسازان راین در ایران عرضه میشود. البته عملکرد نامطلوب شرکت واردکننده در ارائه خدمات پس از فروش هم دلیل دیگری بر فروش ضعیف این خودرو بود. گریت وال ولیکس C30، خودرویی با طراحی مناسب، عملکرد فنی قابل قبول و مصرف سوخت کم است که میتواند برای خانوادههای کمجمعیت و مصارف روزمره گزینه مناسبی باشد. با این حال، عرضه محدود و چالشهای خدمات پس از فروش، از جمله نقاط ضعف این خودرو محسوب میشوند. امکانات رفاهی در سطح متوسطی قرار دارند و برای این بازه قیمتی مناسب ارزیابی میشوند. سانروف، سیستم صوتی با 6 بلندگو و تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله این امکانات هستند.
اینکه با وجود شباهت های ظاهری با یاریس و کابین قابل قبولش، نباید به هیچ عنوان انتظار کیفیت یاریس را از آن داشت. در نگاه اول اگر بخواهیم ولیکس را از جهت طراحی با هم وطنانش مقایسه کنیم، باید گفت که کاملاً از آنها سرتر است. محفظه چمدان حجمی برابر با 510 لیتر دارد و صندلیهای عقب تاشو امکان حمل بارهای بلند را به شما می دهد.
خدمات پس از فروش به گفته عاملان فروش در سطح نمایندگیهای خودروسازان راین و آسان موتور (هیوندای) انجام میپذیرد که در این صورت با توجه به شعب متعدد این شرکتها میتوان روی خدمات مناسب آن حساب کرد. گریت وال C30 یک سدان کوچک است که معرفی آن به سال 2010 بازمیگردد و کمپانی چینی گریت وال تولید آن را تا سال 2016 ادامه داد. این خودرو چینی در سال 1393 توسط راین خودرو وارد بازار کشورمان شد و باوجود تبلیغات نسبتا زیاد، نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. در ادامه مطلب قصد داریم تا گریت وال ولکس C30 را از جنبههای مختلف همچون طراحی ظاهری، مشخصات فنی، کابین، امکانات، وضعیت فروش و غیره مورد بررسی قرار دهیم.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. گریت وال ولیکس سی30 _ Greatwall voleex C30 – یک سدان طراحی شرکت گریت وال موتور چین می باشد. این خودرو با موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، توان 104 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر را تولید می کند. سیستم گیربکس این خودرو بین دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب می باشد.
برند ویکی برای سهولت خرید و فروش خودرو و ارائه انواع خدمات خودرویی پا به عرصه گذاشته است. لیزینگ خودرو مرکزیت فعالیت برند ویکی را شامل میشود و میلیونها متقاضی خرید و فروش خودرو از این پس با ویکی سروکار خواهند داشت. ویکی پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین مرکز ملی خدمات خودرویی را داراست.
البته چند ماه بعد از تولید ولیکس دستی مدل اتومات آن نیز در ایران از سوی کرمان خودرو عرضه شد. با وجود اینکه با طرحی قدیمی و از مدافتاده رو به رو هستید، اما در مقایسه با سایر خودروهای چینی، ولیکس آنقدر باکیفیت هست که بتواند نظر خریدارانش را جلب کند. برآورد، سامانه هوشمند و آنلاین تخمین قیمت خودرو است که با استفاده از یک الگوریتم هوشمند و تحلیل داده های بدست آمده از معاملات روز بازار، کارشناسی آنلاین قیمت خودرو را با کمترین خطا انجام می دهد. به گفته مالک در زمان خرید این خودرو تنها گزینه قابل سفارش مدل الیت با گیربکس دستی بوده است. دید پیرامون اتومبیل مناسب است، اما در زمان دنده عقب رفتن با وجود در صندوق عقب بلندش، تنها باید به سنسورهای روی سپر عقب اعتماد کرد. تریم دو رنگ داخلی و طرح آلومینیوم نمای کنسول، جایگاه آن را بالاتر از خودروهای هم وطنش قرار داده است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. به هرحال سبک طراحی داخلی و به ویژه داشبورد این سدان کوچک چندان مدرن نبوده و خیلی اسپرت و جسورانه به نظر نمیرسد. دریچههای تهویه مستطیل شکل به همراه دکمهها و کلیدهای مختلف روی کنسول میانی حالتی ساده و نسبتا قدیمی دارند که البته در قیاس با محصولات مشابه داخلی، تا حدودی زیباتر به نظر میرسند. ترجمهای تحتاللفظی از گریتوال، هفتمین خودروساز بزرگ سرزمین اژدها! خودروسازی که گرچه نتوانسته در کشورمان جایگاه خوبی نسبت به هموطنانش پیدا کند اما الحق والانصاف کیفیتی درخور توجه دارد.
در صورتی که قصد خرید لوازم یدکی وولکس C30 را دارید، از بخش فروشگاهی ما دیدن کنید. طراحی جدید “سدان گریت وال C30” در سال 2016 انجام شد که یک بروزرسانی برای طراحی بیرونی و اصلاح برای طراحی داخلی به همراه داشت و پیشوند جاماندهای بنام Voleex را هم در اسمش دریافت کرد. به طور کلی طراحی داخلی گریت وال سی سی گرچه چندان مدرن نبوده و از لحاظ کیفی نیز چنگی به دل نمیزند اما در قیاس با محصولات مشابه داخلی همچون پارس و تندر ۹۰ میتواند تا حدودی برتر ظاهر شود. در بحث امکانات رفاهی ولیکس هم ایربگ سرنشینان جلو، ترمز ضدقفل، رینگهای آلومینیومی، ایموبلایزر، سیستم صوتی با قابلیت پخش فایلهای MP3 و… دیده می شود.
بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. اتومبیل مورد آزمون از نوع الیت با گیربکس دستی بود که عمده ترین تفاوتش با نمونه لاکچری نبود مانیتور در میانه داشبورد و کنترلهای روی فرمان است. موتور به آرامی کار می کند و در دورهای پایین صدایی مناسب در داخل کابین به گوش می رسد. به لطف تجربه ساخت هاچ بک های شهری، گریت وال از همان ابتدا می دانست که برای فروش بیشتر نیازمند طراحی قوی و تأثیرگذار است.
ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش می باشد. این خودرو با طول 4452 و عرض 1705 و ارتفاع 1480 و فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. خودروسازان راین این خودرو را در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه میکند که بجز نوع جعبه دنده، تنها در آنتن کوسه ای و دی لایت میباشد. گریت وال ولیکس C30 توسط دیار خودرو وارد ایران شد و به هیچ وجه موفق نشد به فروش خوبی دست پیدا کند. طراحی ظاهری نه چندان خوب، قیمت بالا و خدمات پس از فروش نامناسب از مهمترین دلایل این اتفاق بودند.
خریداران، فروشندگان، خودروسازان و در ادامه تعمیرکاران خودرویی، نمایندگیهای فروش قطعات خودرویی و هرآنچه به خودرو و خودروسوار مرتبط است را میتوان در ویکی به انجام رساند. نمای جانبی ولکس C30 وجهه خوشایندتری داشته و طراحان هنرمندانه با استفاده از برخی حجم پردازیهای منطقی و مناسب توانستهاند حالتی خوشفرم و نسبتا عضلانی را برای پروفیل جانبی گریت وال ولکس C30 رقم بزنند. در نمای عقب ولکس C30 جلوه جذابتر و مدرنتر از بخش جلو را میتوان مشاهده کرد که به واسطه حضور چراغهای دو تکه نسبتا بزرگ و طراحی مناسب سپر و درب صندوق رقم خورده است. گریت وال C30 یک خودرو کوچک چینی است که در سال 2010 معرفی شد و در سال 1393 توسط راین خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو با نام ولیکس C30 هم شناخته میشود و در تعداد محدودی در ایران عرضه شد.
مصرف سوخت به ازاء هر صد کیلومتر بین 6.9 تا 7.1 لیتر است و حداکثر سرعت برابر 170km میباشد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. در زمان استفاده از کلیدها، احساس خوبی همراه با کیفیت قابل قبول خواهید داشت. خبری هم از چراغ های جلوی بزرگ و شکل دوار گرافیک چراغ های عقب اتومبیل های چینی نیست. گریت وال تنها ده ماه پس از تولید C30 صدهزار دستگاه از آن تولید کرد.
با یک سپر سنگین و نورهای اضافی، ماشین به نورهای قابل توجهی مجهز شده است. این خودرو در ترافیک کاربردیتر و قابل تشخیصتر خواهد بود اگرچه به یک تنظیم OX نیاز دارد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. پس زین پس بجای واژه غریب و نامأنوس ایموبلایزر در ولکس از قفل مرکزی با برد بلند استفاده میکنیم! وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند.
گریت وال ولکس c30 یک سدان سابکامپکت و جمع و جور است که توسط کمپانی چینی گریت وال طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تولید میشد. این خودرو از ظاهری نسبتا زیبا و متناسب برخوردار بود و طبق ادعای شرکت سازنده حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از آن تا مارس سال ۲۰۱۱ به فروش رسید. ولکس سی 30 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده و گواهی فروش درون مرزهای اتحادیه اروپا را نیز به دست آورده است. طراحی بدنه ولکس سی 30 حالتی جمع و جور و خانوادگی داشته که جلوه نسبتا خوشایند و آرامش بخشی را از این سدان جمع و جور چینی به نمایش گذاشته است. چراغهای جلو با حالتی ساده و فرمی شبیه به برخی محصولات قدیمیتر مرسدس بنز همچون C200 مدل 2008، در دو طرف یک جلو پنجره ذوزنقهای قرار گرفته و نمایی نسبتا ساده را برای چهره گریت وال سی 30 پدید آوردهاند. گریت وال نام هفتمین خودرو ساز چینی است که محصولاتش در چین بازار خوبی دارند و با وجود اینکه کیفیت محصولاتش مناسب است اما هنوز در ایران نتوانسته جایگاه خودش را پیدا کند.
البته گریت وال بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای شاسی بلند گذاشته و کمتر به خودروهای سدان توجه میکند. علاوه بر بازار چین، کشورهایی همچون بلغارستان، اکوادور، کلمبیا اوکراین و آفریقای جنوبی نیز پذیرای این محصول بودهاند. شرکت خودروسازی راین از زیرمجموعههای کرمان موتور به منظور جایگزینی دوو سیلو به سراغ گریت وال فولکس سی رفت تا این سدان جمع و جور را راهی بازار کشورمان کند. تولید ولکس C30 از سال ۹۱ در ایران کلید خورد و با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک سی وی تی به دست مشتریان رسید. گریت وال ولیکس C30، سدانی چینی است که با وجود طراحی زیبا و امکانات قابل توجه، در بازار ایران چندان شناختهشده نیست. این خودرو در سالهای 1391 تا 1395 با دو نوع جعبهدنده دستی و اتوماتیک (CVT در مدلهای اولیه و AMT در مدلهای 95) عرضه شد و به دلیل عدم استقبال بازار، تولید آن متوقف گردید.
علاوه بر این، شایان ذکر است که ردیف عقب صندلیها میتواند به راحتی سه مسافر بزرگسال را در خود جای دهد. این رضایت همان چیزی است که با خداحافظی هیوندای و جایگزینی ولیکس C30 می تواند، ادامه پیدا کند. این سومین شوک آشنایی با ولیکس بود و می توان گفت که چندان هم خوشایند نبود. بلکه از جهت کیفیتی تنها می تواند با کرهای های بیست سال پیش رقابت کند. به جز بازار روسیه که از آن استقبال بسیاری کرد، برای بازار اروپا هم برنامه ریزی کرد.
پس از بررسی وضعیت خارجی خودرو با بازکردن در، نمای متفاوت داخلی جلب توجه می کند؛ این همان شوک دوم است. اما با وجود ظاهر ساده و محافظه کارش توانست به عنوان خودروی کامپکت سال ۲۰۱۰ در چین، دست پیدا کند. صحبتی کوتاه با مالک خودرو زمینهای شد برای آزمونی یک ساعته با اولین سدان کامپکت کمپانی گریت وال که نام ولیکس C30 برایش انتخاب شده است. در جلوی ماشین گریل مشبک، سپر پیچیده با ترکیب ال ای دی و لامپهای مهشکن و چراغهای جلو زیبا ، خوب به نظر میرسند.
این قدرت چندان زیادی نیست اما برای به حرکت درآوردن این خودرو نسبتا کافی به نظر میرسد. اما طراحی کابین گریت وال C30 کمی بهتر صورت پذیرفته و باتوجه به سال طراحی، تاحدودی مدرن به نظر میرسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده میشود که به همراه صفحه آمپر در زیر یک برآمدگی قرار گرفتهاند. از جمله مهمترین مزیتهای ولکس گریت وال C30 باید به مواردی همچون طراحی ظاهری دلنشین، صندوق عقب وسیع و جادار و طراحی تقریبا قابل قبول کابین اشاره کرد.
در مورد طراحی گریت وال C30 باید بگوییم که درست است از برخی خودروهای چینی در زمان خود عملکرد بهتری داشت، اما باز هم نمیتوان به چشم یک خودرو زیبا به آن نگاه کرد. ناهماهنگیهای زیادی در بدنه وجود دارد از جمله در ابعاد چرخها، شکل چراغهای عقب و نیز خطوط موجود بر روی بدنه. گریت وال موتورز – GreatWall – شرکت خودروسازی چینی است، که بیشتر در زمینه تولید خودروی وانت، مینیبوس، مینیون و اسیووی فعالیت میکند. گریت وال C30 موفق شده در آزمونهای ایمنی کشور چین و موسسه C-NCAP، 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. البته نمیتوان به امتیازات این موسسه اعتماد کرد چراکه بیشتر خودروهای چینی در آن تمامی ستارههای ایمنی را دریافت میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید