بررسی کامل هوندا ADV 150 درایوتک
حالا حواستونم باشه سعی کنید نرید ارزونترین و بینام و نشونترین شرکت واردکننده رو پیدا کنید و از اون بخریداااااا. حالا شاید براتون این سوال پیش بیاد که ما از کجا میتونیم اطلاعات درستی در مورد این موتورا پیدا کنیم یا از کدوم مرجع مطلع بشیم. باید بگم که تقریبا مرجع اصلی و اصطلاحاً مبدأ خاصی برای این موتورا وجود نداره. از قصد این مثال رو زدم تا تقریباً یه دیدی به انجین این موتورا هم داشته باشید. چیزی که ۹۹ درصد اصلاً توجهی بهش ندارن و فقط از روی ظاهر و مشخصات اعلام شده، خرید میکنن. این موتور با نمایندگی شرکت هانی موتور، سالار گستر، همراه سیکلت و چند شرکت دیگه در بازار عرضه میشه.
برای خرید محصولات ثاقب میتوانید به سایت مراجعه و به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید. لازم به ذکر است که تمام محصولات ثاقب خودرو دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشند. برای درک بهتر تفاوتها و پیشرفتها، مقایسه هوندا ADV150 با هوندا ADV160 مفید است.
در پایان بررسی موتور هوندا ADV150، میتوان گفت که این موتور توانسته نیازهای مختلف رانندگان را با موفقیت پاسخ دهد. با وجود طراحی مدرن و خصوصیات فنی قابل توجه، ADV150 نه تنها برای استفادههای روزمره بلکه برای ماجراجوییهای کوچک نیز ایدهآل است. راحتی بالا و امکانات پیشرفتهای که در این اسکوتر ارائه شده، آن را به یک گزینه عالی برای هر دو شهر و خارج از شهر تبدیل میکند. اگر به دنبال یک وسیله نقلیه کارآمد و مطمئن هستید، ADV150 میتواند انتخاب مناسبی باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را در استفاده از این موتور به اشتراک بگذارید.
درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه بهروزترین اخبار، بررسیها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژیها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. هدف ما، ایجاد منبعی قابل اعتماد برای علاقهمندان به صنعت خودروسازی است. متأسفانه برای فروش بهتر این موتورا، آپشنهای زیادی هم براشون در نظر میگیرن که خیلی از این آپشنها فقط در حد اسم و تبلیغاته و اصلاً روی موتور یا انجینشون همچین آپشنی فعال نیست. در این دسته از موتورها (و کلاً موتورهای آفرودی) سایز رینگ عقب یک یا چند سایز از رینگ جلو کوچکتر هست.
بالاخره تصمیم گرفتیم یه مقاله پُر و پِیمون در مورد این موتورها درست کنیم و دل و رودشون رو بریزیم بیرون. پس اگر قصد خرید این موتورها رو دارید یا میخواید اطلاعاتتون در موردشون بیشتر بشه، پیشنهاد میکنم حتـــــما این محتوا رو تا انتها بخونید. نقد و بررسی موتور هوندا ADV150 از نگاه اولیه نشان میدهد که این موتور توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. هوندا ADV150 با طراحی شهری و آفرود خود، یک گزینه جذاب برای دوستداران موتورسیکلتهای متفاوت است. این موتور با ظاهری خشن و آماده برای ماجراجویی، به سرعت تبدیل به یک انتخاب محبوب در میان علاقهمندان شده است. فروشگاه هوندا نیز بر این باور است که ADV150 میتواند نیازهای مختلف رانندگان را در شهر و در مسیرهای خارج از شهر برآورده سازد.
باید بگم که بله در موتورهای اسکوتری (اتوماتیک) روغن انجین از روغن گیربکس جدا هست. سمت راست این کنسول سیستم کیلِس موتور قرار گرفته و سمت چپ اون، درب داشبورد به شکل متفاوتی طراحی شده که قابل تحسینه! داخل این قسمت هم یک پورت USB وجود داره که میتونید به کمک اون گوشیتون رو شارژ کنید.
این سیستم، بهویژه در شرایطی که دستان راننده مشغول است، راحتی و سهولت بیشتری به ارمغان میآورد. علاوه بر این، فناوری ESP (Enhanced Smart Power) در این موتورسیکلت به بهینهسازی فرآیندهای ورود هوا و خروج دود کمک میکند. این سیستم علاوه بر کاهش صدای اگزوز، باعث بهبود گشتاور در دورهای پایین و کشش بیشتر در آغاز حرکت و در مسیرهای سربالایی میشود. این ویژگیها موجب شدهاند که هوندا adv 150 یک موتورسیکلت پیشرفته و کارآمد در این کلاس باشد.
در نهایت اگه قصد خرید یه اسکوتر با کیفیت رو دارید و از طرفی دوست دارید با موتورتون مسافتها نسبتاً طولانی رو طی کنید و به مسافرت برید، هوندا ADV 150 یه گزینه خوبی برای شما به حساب میاد. این رو هم بگم که اخیراً نسخه ADV 160 هم به بازار ایران راه پیدا کرده که اون هم موتور خیلی خوبیه و میتونه کاملاً راضیتون کنه. بحث خدمات پس از فروش و قطعات که در این قسمت دو مدل هوندا PCX و ADV عملکرد خیلی بهتری به نسبت موتورهای یاماها دارن و شما راحت تر میتونید لوازم و قطعاتشون رو در بازار پیدا کنید. ثاقب با هدف تولید و مونتاژ خودرو، موتور سیکلت و قطعات آن شروع به فعالیت نمود. از اون سمت اصلا معروف بودن یا بزرگ بودن هیچ کدوم از شرکتا رو هم مد نظر نگیرید. دوباره میگم، در وهله اول فقط و فقط آمار دقیق قطعه و خدمات رو در بیارید.
خرید موتور سیکلت ثاقبگروه صنعتی ثاقب خودرو، همواره سعی بر تولید محصولات با کیفیت و مجهز به فناوری روز دنیا نموده است. قطعات مورد استفاده در محصولات ثاقب از کیفیت مطلوبی برخوردار میباشند. این شرکت در رقابت با رقبای خود توانسته به غیر از کیفیت، محصولات خود را با قیمت مناسب و مقرون بهصرفه به بازار ایران عرضه کند.
با این که جزئیاتِ اطلاعاتی که به شما نمایش میده خیلی زیاده اما به خوبی این اطلاعات از همدیگه تفکیک شدن و اصلا حس شلوغی بهتون نمیده. طراحی چراغهای ADV 150 به جذابترین شکل ممکن انجام شده و در کنار فاکتورهای مُدرن دیگهی این موتور، کاملاً حسّ سوار شدن یه موتور رده بالا و با کلاس رو بهتون منتقل میکنن. با این که اسم ادونچر روی این موتورها گذاشته میشه اما نباید انتظار یه ادونچر تمام و کمال مثل هوندا CRF Rally یا بقیه ادونچرها رو از این موتورا داشته باشید.
این تکنولوژی انحصاراً به دست شرکت هوندا تولید شده و یکی از آپشنهای این تکنولوژی، ۴ سوپاپ بودن انجینشون هست. راستی ما کلی اطلاعات و محتواهای جذاب تو حوزه موتورسیکلت رو در شبکه های اجتماعی زوموتور مثل یوتوب بارگذاری میکنیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه پس حتما مارو در فضای مجازی دنبال کنید. این موتورسیکلت از تکنولوژیهایی نظیر سیستم استارت القایی، سیستم استارت بدون کلید (در قسمتهای قبل بهش اشاره کردم)، سیستم Idling Stop و تکنولوژی ESP بهره میبره که در ادامه توضیح کوتاهی در موردش میدم. حجم باک اِی دی وی نزدیک به 8 لیتره و مصرف سوختش هم صدی 2.2 لیتر اعلام شده و با توجه به این اعداد و ارقام پیشبینی میشه با هر بار سوختگیری بتونید مسیری در حدود 300 کیلومتر رو رانندگی کنید. فرمون هوندا ADV 150 یه فرمون لولهای هست که طراحیش کاملاً شبیه به فرمونهای موتوکراس و موتورهای ادونچری انجام شده. عرض و ارتفاع این فرمون نسبت به بقیه اسکوترها بیشتره و با زاویه کمی به سمت راکب کشیده شده.
سواری اون برای 1 نفر کاملاً ایده آله اما در سواریهای طولانی مدت دو نفره ممکنه برای تَرکنشین شما خسته کننده باشه. ارتفاع زین هم از سطح زمین 79.5 سانتیمتر هست و این نشون میده اکثر افرادی که قد بالای 170 دارن میتونن به راحتی از سواری این موتور لذت ببرن. اطلاعاتی که میتونید از طریق این کیلومتر ببینید شامل سرعت، دور موتور، کیلومتر طی شده (ODO)، آمپر بنزین، ولتاژ باتری، متوسط مصرف سوخت، ساعت، تاریخ و … میشه.
در نظر بگیرید که به خاطر کیفیت پایین قطعات موتور، احتمال خرابی و تعویض زود هنگام اونا زیاده. دلیل این اتفاق هم وجود احتمال خرابی در کارکردهای بالاتره و هر کسی ریسک خرید این موتورها رو در کارکردهای بالا یا حتی معمولی نمیکنه. راحت بهتون بگم، همشـــون تقریباً یه چیزن و بیشتر ویتریناشون متفاوته!
از نظر امکانات، هوندا ADV150 مجهز به سیستمهای مدرنی مانند کنترل ثبات الکترونیکی، روشنایی LED کامل و صفحه نمایش دیجیتال است که دسترسی به اطلاعات موتور و ناوبری را آسان میکند. این امکانات نه تنها راحتی را بهبود میبخشند بلکه امنیت سواری را نیز افزایش میدهند. رقبای اصلی این موتور هوندا PCX 160، یاماها N Max و یاماها آیروکس هستن که با چند فاکتور مختلف اونها رو مقایسه میکنیم. هوندا ADV در دو مدل ABS و CBS به بازار ایران عرضه شده و که در هر دو از مدل ترمزهای موتور دیسکی استفاده شده. این موتور در قسمت جلو از دو کمک فنر 31 میلیمتری تلسکوپی معمولی و در قسمت عقب از دو کمک فنر گازی بهره میبره که هر دو اونها هم از برند Showa ژاپن هستن. این انجین 4 زمانه، تک سیلندر و 2 سوپاپ هست و به کمک یه رادیاتورِ آب خنک میشه.
نسبت تراکمی که هوندا برای این انجین اعلام کرده 10.6 به 1 هست و سوخت هم از طریق سیستم انژکتور برقی از باک به داخل سیلندر منتقل میشه. این شرکت متعهد می باشد تا 1000 کیلومتر ظرف مدت سه ماه هرگونه ایراد عیب و نقص فنی در موتور سیکلت را رفع نماید. لازم به ذکر است خدمات آچارکشی ، تعویض روغن و ایرادات ناشی از عدم استفاده صحیح از موتورسیکلت شامل گارانتی نخواهد بود . در سال ۲۰۰۵، ۳٫۴۳۶٫۱۶۴ دستگاه خودرو یعنی ۳/۵ درصد تولید کل جهانی به هوندا اختصاص داشت. هوندا، پس از جنرال موتورز، تویوتا، دایملر کرایسلر، فورد و فولکس واگن، هفتمین خودروساز جهانی است که شرکتهای نیسان، پژو، هیوندا، فیات، بامو، رنو، ولوو و سوزوکی را پشت سر خود دارد. هوندا با فروش حدود ۹۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۵ میلیارد دلاری در رتبه ۳۱ پانصد شرکت برتر جهانی قرار گرفتهاست.
حداکثر سرعتی که میتونید با این موتور تجربه کنید بین 120 تا 130 کیلومتر بر ساعته. مکمل انجین هوندا اِیدیوی 150 برای انتقال قدرت یه گیربکس و کلاچ اتوماتیک هست که این موتور از یه گیربکس از نوع V Belt (تسمهای) و سیستم کلاچ خشک بهره میبره. هوندا ADV 150 از همون انجین 2 سوپاپی که روی واریو، کلیک و PCX 150 دیده بودیم استفاده میکنه. همچنین پس از پایان دوران گارانتی کلیه خدمات تعمیرات در محل نمایندگان مجاز ثاقب خودرو با تعیین وقت و هماهنگی قبلی صورت میگیرد. دیجی موتور همواره در مسیر توسعه و نوآوری در زمینه تخصصی ارائه خدمات و فروش موتور سکیلت به صورت گسترده و متنوع.
با طراحی خشن و محکم، این موتورسیکلت قادر است در مسیرهای شهری با راحتی حرکت کند و در عین حال، قابلیت عبور از مسیرهای خاکی و بیراهه را نیز دارد. چند سالیه که تو بازار ایران اصطلاحِ طرح یا موتورسیکلتهای طرح زیاد شنیده میشه. شما در شبکههای ارتباطی مختلف با زوموتور، زیاد در مورد این موتورها پرسیدین و به دنبال خریدشون هستین.
این اسکوتر با تجهیزات پیشرفته خود، از جمله سیستم تعلیق قابل تنظیم و ترمزهای دیسکی قدرتمند، نه تنها برای رانندگی روزانه بلکه برای سفرهای کوتاه آفرود نیز مناسب است. موتور قدرتمند و اقتصادی آن که توانایی حرکت در شرایط مختلف جادهای و آب و هوایی را دارد، به نقد و بررسی موتور هوندا ADV150 کمک میکند تا به عنوان یک راهحل عالی برای ترکیب کاربرد و سرگرمی شناخته شود. در نهایت، این موتور با ویژگیهای منحصر به فرد خود، قصد دارد استانداردهای یک اسکوتر معمولی را دگرگون سازد. در نقد و بررسی موتور هوندا ADV150، بخش عمدهای از توجه ما به تجزیه و تحلیل فنی و عملکرد موتور این اسکوتر معطوف میشود.
ولی این مزیت کوتاه مدته و در بلند مدت یا حتی میان مدت تبدیل به یه عیب بزرگ میشه! از یه سمتم شرکتهای وارد کننده معمولا شرایط اقساط خوبی رو برای فروش این موتورا میذارن که گاهاً میتونید به صورت اقساط بلند مدت این موتورها رو خریداری کنید. هوندا ADV150 همچنین با چرخهای بزرگ و تایرهایی که برای سطوح مختلف جاده طراحی شدهاند، تجربهای امن و پایدار را در هر نوع محیطی فراهم میآورد. سیستم تعلیق قابل تنظیم این موتور، امکان سفارشیسازی تجربه رانندگی را برای راننده فراهم میکند تا بتواند بهترین عملکرد را با توجه به شرایط جاده و سبک رانندگی خود تنظیم کند.
هرچند هر دو مدل دارای ویژگیهای مشابهی هستند، اما ADV160 با ویژگیهای بهروزرسانی شده و ارتقایافته در زمینه قدرت موتور و طراحی، ممکن است در برخی جنبهها برتری داشته باشد. این مقایسه به خریداران کمک میکند تا با دیدی بازتر نسبت به انتخاب خود تصمیمگیری کنند. در نقد و بررسی موتور هوندا ADV150، یکی از جنبههای کلیدی که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب میکند، راحتی و امکانات این موتور است. هوندا ADV150 با طراحی ارگونومیک صندلی و موقعیت نشست که به خوبی با بدن سوار هماهنگ است، تجربهای لذتبخش از رانندگی را فراهم میآورد. این اسکوتر همچنین با فراهم آوردن فضای کافی برای پاها، حتی در سفرهای طولانیتر، از خستگی راننده میکاهد.
در زمینه ایمنی، هوندا ADV 150 از سیستم ترمز دیسکی در هر دو چرخ جلو و عقب برخوردار است که همراه با سیستم ABS (سیستم ضد قفل ترمز) ایمنی بالایی در شرایط اضطراری فراهم میکند. این سیستم از قفل شدن چرخها جلوگیری کرده و در جادههای لغزنده یا هنگام توقف ناگهانی، کنترل بیشتری را به راننده میدهد. این ویژگی، بهویژه برای افرادی که در شرایط جوی نامساعد یا در ترافیکهای سنگین رانندگی میکنند، بسیار مفید است. همچنین، وجود سنسور جک موتور که از روشن شدن پیشرانه تا زمانی که جک جمع نشده باشد، جلوگیری میکند، باعث افزایش ایمنی این موتورسیکلت در هنگام پارک و استراحت میشود.
طبیعتاً شرکتهای تولیدکننده به خاطر سَرشکن کردن قیمت موتورهاشون، مجبورن کیفیت رو تحت الشعاع قرار بدن. پس مشخصاً نمیتونید روی این موتورا برای استفاده بلند مدت حساب کنید. تک و توک توی این سالها موتورهای طرح دیگهای هم وارد شد که فروششون به هر دلیلی متوقف شده یا استقبالی ازشون نشد. مثلا قیمتاشون متفاوته و تقریباً در بازه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومن، شما کلی گزینه طرح کلیک پیش روتون دارید. هر کدوم رو هم یه شرکت وارد میکنه و یه سری تفاوتهای جزئی باهم دارن.
مدت زمان راه اندازی پیش بینی شده برای این موتورسیکلت 1000 کیلومتر است. در دوره راه اندازی ، موتور نمی تواند بار زیادی را تحمل کند، به طور کلی هیچ کالا یا مسافر دیگری به جز راننده اضافه نمی شود، به خصوص در نیمه اول. باید از بالا رفتن از شیب های طولانی و رانندگی در جاده های ناهموار برای مدت طولانی خودداری کرد. طرح کلیک، آیروکس، ای دی وی، باکسر، زد هزار و … معروف ترین موتورسیکلت های طرح موجود در بازار ایران هستند.
این موتور با حجم ۱۴۹ سی سی و به لطف ضریب تراکم ۱۰.۶ به یک، قادر است تا ۱۴.۵ اسب بخار قدرت و ۱۳.۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند. هوندا در ADV 150 از یک شاسی آندربن استفاده کرده و تونسته وزن این موتور رو با تمام مایعات ضروری روی 133 کیلوگرم نگه داره. حجم کُل روغنی که باید در انجین اِیدیوی 150 بریزید 950 سیسی هست در زمان تعویض روغن فقط لازمه ۸۵۰ سیسی داخش بریزید. حجم دقیق این انجین 149.3 سی سیه و قدرتی که میتونه تولید کنه به 14.7 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه میرسه.
هوندا از اون شرکتهایی هست که تنوع سبکهایی که تولید میکنه خیلی زیاد هستن و وقتی همه محصولاتش رو در کنار هم دیگه بذارید متوجه میشید که حتی یه سری از سبکها رو اصلاً در برندهای دیگه نمیتونید پیدا کنید! در کل، عملکرد فنی و موتور هوندا ADV150 نشان دهنده تعهد هوندا به فراهم آوردن تکنولوژی پیشرفته و کارایی برتر در طراحی موتورسیکلتهای خود است. این ویژگیها ترکیبی از قدرت، کارایی و ایمنی را به ارمغان میآورند که آن را به یک انتخاب ایدهآل برای علاقهمندان به موتورسیکلت تبدیل میکند. باجاج باکسر جزو اون دسته از موتورایی بود که سالهای زیادی در ایران به فروش میرسید و جواب خودش رو خیلی خوب پس داده بود.
چون ممکنه مثلا وارد کننده یه موتور طرح، شرکت معروف بـــــــوق باشه، ولی وضعیت ارائه خدمات و تامین لوازمش افتضاح باشه. موضوع لوازم و خدمات نه توی موتورای طرح بلکه تو همه موتورای بازار صدق میکنه. قبل اینکه بریم سراغ جزئیات، میخوام در خصوص اینکه این سبک موتورا اصلاً از کجا اومدن، دلیل تولیدشون چیه و مسائلی از این دست صحبت کنم.
با این توضیحات میتوان این موتور سیکلت را هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت، مناسب خرید و سواری دانست. عیب سوم کمبود قطعه و لوازم بعضی از این موتوراس که به شدت میتونه گریبان گیرتون بشه. از اونجایی که این موتورها مبدا مشخص و معتبری ندارن هر لحظه ممکنه با کمبود یا نبود قطعه و لوازمشون روبرو بشید.
باید ببینیم در آینده چه شرکتهای دیگه ای طرح ADV 150 رو وارد میکنن. این موتور هم تا امروز توسط شرکتهای هانی، ثاقب خودرو، همتاز وارد ایران شده. یاماها آیروکس هم از اون اسکوترهای موفق چند سال اخیر بود که به خاطر ظاهر اسپرت و البته اسم و رسم برند یاماها، خیلی زود مورد توجه چینیهای عزیز قرار گرفت. طرح آیروکس رو با نام های NVX، گلکسی، زیگما، بهرو و … میتونید در بازار پیدا کنید. همه اون داستانایی که در مورد طرح هوندا کلیک بهتون گفتم در این مورد هم صدق میکنه.
با مصرف 1.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر، هوندا ADV 150 در مقایسه با سایر موتورسیکلتهای همرده خود عملکردی اقتصادی ارائه میدهد. این موتورسیکلت با ظرفیت باک 8 لیتری قادر است مسافتی حدود 470 کیلومتر را با یک بار سوختگیری طی کند که این ویژگی برای سفرهای طولانی و استفاده روزانه در شهر بسیار مناسب است. علاوه بر این، گشتاور بالا در دور موتور پایین (6500 دور در دقیقه) باعث میشود که این موتورسیکلت کشش خوبی در شروع حرکت و در هنگام عبور از مسیرهای سربالایی داشته باشد.
نکته بعدی هم مربوط میشه به ارتفاع بیشتر این سبک از اسکوتر ها از سطح زمین و این مسئله برای افرادی که قصد استفاده آفرودی دارن قطعاً اهمیت بالایی داره. زمانی که سوئیچ در موقعیت LOCK باشد، فرمان را به سمت چپ بچرخانید، سپس سوئیچ را به سمت پایین بچرخانید و آن را در موقعیت SHUT یا بسته قرار دهید… در این موقعیت موتورسیکلت قفل میشود. هنگامیکه سوئیچ در موقعیت زین باز SEAT قرار گیرد، کلید قفل زین را که در سمت راست قرار دارد فشار دهید، زین باز میشود.
گشتاور ایجادی این انجین هم معادل 13.9 نیوتون متر در 6500 دور در دقیقه هست. چراغهای هشدار مثل چراغ ABS، راهنماها و … هم در قسمتی جداگانه، زیر کیلومتر تعبیه شدن. اعمال هرگونه تغییر در ظاهر یا نام برند موتورسیکلت گارانتی مذکور را ابطال مینماید. این موتور دارای پورت USB با ولتناژ ۱۲ ولت میباشد که مناسب شارژ تلفن همراه است. خب خب خب، حالا میخوایم بدون هیچ گونه جهت گیری، کاملاً منطقی و تخصصی یه سری به اصل و نَسَب این موتورا بزنیم. راستی همونطور که در عکسها هم دیدید تمام چراغهای استفاده شده در این موتور از نوع LED هستن.
در نقد و بررسی موتور هوندا ADV150، طراحی و ظاهر آن نقش کلیدی در جذب مشتریان ایفا میکند. هوندا ADV150 با طراحی مدرن و خطوط برجستهای که نشاندهنده قدرت و استحکام است، توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند. رنگبندی و جزئیات ظریف آن، مانند چراغهای LED و داشبورد دیجیتال، این اسکوتر را نه تنها کاربردی بلکه زیبا نیز میسازد. موتور سواری با وزن در حدود 220 پوند بیش از 60 مایل در ساعت بر روی یک سطح صاف سنگفرش شده حرکت کند. حدود 20 ثانیه طول کشید تا به حداکثر سرعت برسد، اما کاملاً پایدار می ماند. موتورسواری کوچکتر و سبکتر با وزن حدود 120 تا 160 پوند، سرعت بیشتری به موتور میدهد به علاوه فضای زیادی برای وسایل و حتی افراد وجود دارد.
طرح یا Replica اصطلاحی هست که در مورد این دست موتورسیکلتها استفاده میکنن و به معنی کپی، نسخهِ رونوشت و از این اینجور داستاناست. باک این موتور در قسمت جلو و بین پاهای راکب طراحی شده و این نوع طراحی باعث میشه تا هم دسترسی راننده به مخزن سوخت راحتتر باشه و هم فضای زیر زین بیش از حد اِشغال نشه. این محصول هوندا هم مثل بقیه محصولات این کمپانی تحت نظر یک نمایندگی و به صورت انحصاری وارد بازار نمیشه و چند شرکت مختلف مشغول به واردات و مونتاژ این موتورها هستن.
دیدگاهتان را بنویسید