بررسی گارانتی خودرو سایپا

شرایط الزامی برای گارانتی خودرو‌های سایپا چیست؟ رویداد24

درصورتی‌که در محدوده زمانی یاد شده مالک خودرو به نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه نکند و همچنین عدم پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر در بازه زمانی ۵ ماهه باشد، گارانتی خودرو به‌صورت کامل ابطال می‌گردد. گارانتی بدنه سایپا یکی از سرویس های جذاب کارت طلایی می باشد، که مالکان خودروهای سواری گروه سایپا می توانند با خرید آن اتومبیل خود را در صورت آسیب دیدن بر اثر حوادث و یا سرقت های احتمالی تحت پوشش گارانتی بدنه قرار دهند. به عبارت دیگر، دارندگان خودروهای گروه سایپا می توانند با خرید گارانتی بدنه سایپا کارت طلایی سرمایه ارزشمند خود را در مقابل کلیه سوانح رانندگی و حوادث غیر مترقبه تا مدت 365 روز تضمین کنند. گارانتی بدنه پایه ، اولین سطح محصول گارانتی بدنه در شرکت امداد خودرو سایپا می باشد که با داشتن پوشش های پایه و قیمت مناسب به دارندگان خودرو گروه خودرو سازی سایپا قابل ارائه می باشد. خودروهای تولیدی سایپا مطابق زمان ۳ سال و مسافت ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس‌های ادواری، مطابق شرایط درج شده در این مقاله توسط شرکت سایپا یدک گارانتی می‌شوند. انجام سرویس های دوره ای در شبکه نمایندگی های مجاز سایپا، مطابق با جدول مندرج در دفترچه راهنمای خودروی سایپا ساینا، الزامی بوده و عدم انجام آن ها منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه های مرتبط خودرو می گردد.

بر این اساس که مراجعه به تعمیرگاه ها نسبتا زیاد بوده و امکان معطلی وجود دارد، دریافت وقت اینترنتی بسیار کمک کننده به حساب می آید. شایان ذکر است، با کلیک برروی گزینه مشاهده در تصویر بالا، فرد می تواند، به جزئیات آدرس و خدماتی که در هر نمایندگی مجاز سایپا، ارائه می گردد، دسترسی یابد. علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص سایت و سامانه ثبت نام فروش خودروهای مازاد وارداتی می توانند، مقاله زیر را مطالعه کنند. یکی از موارد قابل توجه مشتریان مدت زمان گارانتی سایپا بوده که بستگی به نوع خودرو دارد.

جهت ثبت خودروی سایپا در سایت مربوطه افراد نیاز به کارت ماشین و همچنین اطلاعات شاسی آن خواهند داشت. روش خرید گارانتی اکونومی سایپا بدین نحو بوده که مشتری همراه با خودرو به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نموده و کارت خودرو خود را ارائه خواهد داد. خرید این گارانتی پس از بازدید خودرو توسط کارشناس، طبق شرایط و ضوابط امکان پذیر خواهد بود.

مراجعه به تعمیرگاه ها یا مراکز ارائه دهنده خدمات می بایست بر اساس نوبت تعیین شده صورت گرفته و افراد از حضور خارج از وقت خودداری نمایند تا ازدحام و شلوغی ایجاد نشود. امروزه اکثر افراد پیش از مراجعه به مکان های مختلف و جهت دریافت خدمات متنوع ابتدا نوبت گرفته و سپس در زمان معین به مرکز مراجعه می کنند، زیرا این امر مانع بروز شلوغی شده و به نفع متقاضیان خواهد بود. سایت نوبت دهی گارانتی سایپا با هدف تعیین وقت آنلاین برای مشتریان به وجود آمده و به نشانی customer.saipayadak.org در دسترس می باشد. شایان ذکر است، در صورتی که حروف و اعداد تصویر امنیتی، برای فرد، ناخوانا هستند، او می تواند با کلیک برروی فلش دایره ای شکل، اعداد و حروف امنیتی جدیدی را ایجاد و آن ها را در کادر مربوط به کد امنیتی، درج نماید.

مالکان خودرو‌های سایپا به این نکته دقت داشته باشند که نصب هرگونه آپشن تنها در شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت سایپا و توسط کارشناسان مورد تأیید صورت پذیرد. بدیهی است در غیر این صورت، شرکت سایپا هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از قطعات آپشن نصب‌شده در سایر مراکز غیرمجاز نداشته و هزینه خسارات احتمالی وارده بر عهده مشتری خواهد بود. شرکت سایپا جهت رفاه حال مشتریان یک اپلیکیشن با عنوان مشتریان سایپا را در دسترس قرار داده که به افراد اجازه استفاده از خدمات تعیین وقت اینترنتی و مشاهده لیست مراکز ارائه دهنده خدمات را خواهد داد.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سایت آپارات داشتید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. به من اجازه دهید یک بار دیگر و برای خلاصه‌بندی نهایی، میزان پوشش سه گارانتی مختلف سایپا را با یکدیگر مقایسه کنیم. در پایان این نشست از نمایندگان برتر استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که بر اساس مدل ارزیابی جامع نمایندگی های سازمان خدمات پس از فروش سایپا حائز رتبه برتر شده‌اند با اهدای لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.

در جواب به سوال گارانتی بدنه اکونومی سایپا چیست؟ می توان گفت که گارانتی بدنه اکونومی سایپا، یکی از سطوح گارانتی بدنه گروه سایپا بوده که بر اساس شرایط اقتصادی مشتریان و حق انتخاب آن ها ارائه شده است. گارانتی بدنه اکونومی سایپا شامل خدماتی شبیه خدمات بدنه بوده، اما کامل تر می باشد. از محصولات گارانتی بدنه اکونومی سایپا می توان به پوشش تصادف کلی، پوشش تصادف جزئی، پوشش سرقت کلی، پوشش آتش سوزی، پوشش سرقت جزئی، پوشش شکست شیشه و موارد دیگر اشاره کرد. مشتریان پس از دریافت خودرو نیاز به این داشته تا در حفط و نگهداری ان جهت جلوگیری از صدمات تلاش نمایند. در همین راستا یکی از موارد لازم دریافت گارانتی بوده که شامل سرویس اولیه و دوره ای سایپا می شود.

تعویض قطعات مصرفی مانند لاسیتک، روغن، لنت ترمز، صفحه کلاچ و غیره شامل گارانتی نمی شوند. آقای تیموری تاکید کرد شرکت سایپایدک‌ با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست پیدا کند. هرچند گارانتی یکی از مزایای مهمی است که خریداران خودروها از آن بهره‌مند می‌شوند، اما باید به‌یاد داشت که برخی موارد از تعهدات گارانتی خارج می‌شوند. در این بخش، به برخی از این موارد که خارج از محدوده گارانتی قرار دارند، اشاره خواهیم کرد. 2- استفاده از خدمات گارانتی سایپا مشروط به انجام سرویس‌های ادواری، ثانویه و اولیه است. گارانتی کامل سایپا همان‌طور که از نامش پیداست، خدمات کامل‌تری نسبت به دو گارانتی قبلی دارد.

با این حال، قطعات مصرفی، صدمات ناشی از تصادفات و دستکاری‌های غیراصولی در خودرو از حیطه گارانتی خارج هستند. برای بهره‌مندی حداکثری از خدمات گارانتی، ضروری است سرویس‌های دوره‌ای را در زمان مقرر انجام دهید، از قطعات اصلی استفاده کنید و به توصیه‌های دفترچه راهنمای خودرو پایبند باشید. گارانتی کامل سایپادر صورت هر گونه سوال در مورد گارانتی سایپا می‌توانید به نمایندگی ها مراجعه کنیدو سامانه جامعی در این مورد نیست اما سایت سایپا اطلاعات لازم را بدست اورید. درصورتی‌که شرایط و ضوابط گارانتی را رعایت کنید، می‌توانید تا ۳ سال یا مسافت ۶۰,۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) از گارانتی استفاده کنید.

در این مرحله، فرد به سامانه پنل مشتریان سایپا customer.saipayadak.org، هدایت خواهد شد و باید، با درج نام کاربری و رمز عبور، همچنین، اعداد تصویر امنیتی، وارد پورتال خود در پنل مشتریان سایپا گردد. در این گام، فرد باید، بارکد قطعه و حروف و اعداد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و برروی گزینه “استعلام”، کلیک کند. فرد جهت استعلام بایستی بارکد به همراه کد امنیتی را وارد نموده و پس از آن بر روی گزینه استعلام کلیک نماید. همچنین این قابلیت را داشته تا با کلیک بر روی گزینه بازگشت به صفحه قبل بازگردد. قطعه توسط کارخانه، ارسال برخی اطلاعات مانند تاریخ تولید قطعه، شماره شاسی و موارد دیگر لازم می باشد.

با داشتن گارانتی و انجام سرویس دوره‌ای خودرو می‌توانید در صورت بروز هر مشکلی، به نمایندگی‌های مجاز شرکت سازنده خودرویتان مراجعه و بدون پرداخت هزینه، مشکل را برطرف کنید. البته شاید خدماتی که دریافت می‌کنید، به پای خدمات خودروسازان خارجی نرسد؛ اما باز هم می‌توانید بسیاری از مشکلات خودرو را با حداقل هزینه، تعمیر یا تعویض کنید. اگر به‌تازگی از خودروسازی سایپا خودروی صفر خریده‌اید یا به فکر خرید خودروی کارکرده هستید و می‌خواهید از شرایط گارانتی و سرویس دوره‌ای سایپا مطلع شوید، این مطلب دقیقا برای شماست.

انجام هر دو بخش سرویس اولیه اجباری بوده و عدم انجام آن باعث باطل شدن گارانتی می شود. اخبار شرکت امداد خودرو سایپا، شماره امداد سایپا، تلفن امداد خودرو حامی سایپا، شماره یدک کش سایپا به همراه دانلود اپلیکیشن سایپا خودرو را در مقاله امداد خودرو سایپا مطالعه کنید. آقای حسینی گفت با بررسی های صورت گرفته و در راستای سرعت بخشیدن در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و بهبود اجرای فرآیندها در شبکه نمایندگی، راه اندازی مرکز تست قطعات یدکی و داغی دوره گارانتی در دست اقدام می باشد. در این مقاله، ابتدا به معرفی کلی شرکت سایپا و محصولات آن، با تأکید بر خودروهای محبوب مدل ساینا خواهیم پرداخت. سپس به بررسی جزئیات گارانتی ساینا S خواهیم پرداخت، از جمله مدت زمان و محدودیت‌های آن.

زمان دقیق انجام این سرویس‌ها، به مدت زمانی که از تحویل خودرو به مشتری می‌گذرد یا میزان مسافت پیموده‌شده خودرو بستگی دارد. در ادامه، سرویس اولیه، ثانویه، سرویس دوره‌ای سایپا و شرایط گارانتی سایپا را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم. افراد پس از خرید خودرو جهت اطمینان و بهره مندی از امتیازات در نظر گرفته جهت تعمیرات قطعات بی کیفیت نیاز به دریافت گارانتی دارند. گارانتی خودروهای سایپا دارای محدودیت زمانی یا کیلومتری بوده که در قبل به آن پرداخته شد.

شرکت های خودروساز داخلی از جمله سایپا هم این شرایط را دارا بوده و اکثر محصولات شان را ضمانت می کنند. با این حال، می تواند یک اطمینان حاصل نسبی را برای خریداران محصولات این شرکت ایجاد کند. در حال حاضر، گارانتی شرکتی خودروهای سایپا به مدت ۳ سال یا مسافت ۶۰ هزار کیلومتر هر کدام که زودتر فرا برسد، اعتبار دارد. بنابراین مشتریان در صورت برخورداری از شرایط گارانتی سایپا ،  می توانند در این زمانی می توانند به هر یک از نمایندگی ها مراجعه کرده و ایرادات موجود را برطرف نمایند. همان طور که گفتیم، شرکت سایپا به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازهای کشور، اقدام به ارائه طرح گارانتی برای محصولات خود می کند. بر این اساس، شرکت هر گونه خسارت مربوط به خودروهای صفر خود را در یک بازه زمانی مشخص بر عهده گرفته و هزینه آن را به خریدار پرداخت می کند.

سرویس ثانویه سایپا باید در فاصله زمانی ۶ ماه پس از شروع گارانتی خودرو انجام شود یا میزان کارکرد خودرو بین ۱,۰۰۰ تا ۵,۵۰۰ کیلومتر باشد. این سرویس هم مانند سرویس اولیه اجباری است و انجام ندادن آن باعث ابطال گارانتی خودرو می‌شود. مشتریان بدین نحو به استعلام گارانتی سایپا پرداخته و روند استعلام به پایان می رسد. جهت انجام استعلام، فرد نیاز به اینترنت داشته و بایستی اتصال گوشی تلفن همراه خود یا سیستم رایانه مورد استفاده را به اینترنت بررسی نماید.

به عبارت دیگر، مشتریان این گروه خودروسازی می خواهند بدانند که آیا سامانه ای جهت این امر راه اندازی شده یا خیر. در این مورد باید بگوییم که اکثر خدمات مربوط به گارانتی این شرکت به صورت حضوری قابل دریافت می باشند. به عبارت دیگر، جهت استفاده از خدمات یا تمدید گارانتی باید به یکی از نمایندگی های سایپا مراجعه کنید. البته مشتریان با مراجعه به سایت سایپا یدک به نشانی در مدت گارانتی سایپا ، امکان کسب اطلاعات لازم را خواهند داشت. مشتریان گروه خودروسازی سایپا می توانند سطح پایه گارانتی را هم از طریق کارت طلایی و هم از طریق اشتراک امداد خودرو این شرکت خریداری کنند. از جمله موضوعات مهم در رابطه با گارانتی خودروهای شرکت سایپا برای مشتریان، مدت اعتبار آن است.

در ادامه تمامی ‌سرویس‌های دوره‌ای سایپا و شرایط گارانتی آن را بررسی کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید. مطابق بخشنامه جدید ابلاغی، الزاماً می‌بایست سرویس اولیه خودرو ظرف مدت ۵ ماه پس از تحویل خودرو و مسافت طی شده حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر انجام شود. درصورتی‌که در محدوده زمانی یاد شده مالک خودرو به نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه نکند و همچنین عدم پیمایش حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر در بازه زمانی ۵ ماهه باشد گارانتی خودرو به‌صورت کامل ابطال می‌گردد. مطابق بخشنامه جدید ابلاغی، الزاماً می‌بایست سرویس اولیه خودرو ظرف مدت ۵ ماه پس از تحویل خودرو و مسافت طی‌شده حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر انجام شود.

تعویض قطعه در قبل در نمایندگی های مجاز موجب شده تا هزینه آن به حساب گارانتی بلامانع شود. مواد مصرفی جهت تعویض قطعات مانند روغن، واسکازین، فیلتر، چسب و غیره شامل گارانتی نمی شوند. مخاطب وارد صفحه جدید شده و در این مرحله کد ملی و شماره تلفن همراه در دسترس خود را وارد خواد کرد. سپس بر روی دکمه سفید رنگ کلیک می کند که تصویر زیر نمایان گر این روند می باشد. معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت همچنین از خودروسازان درخواست کرده تا در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار و روند اجرایی لازم را تهیه کرده و موضوع را در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج کنند. – خیر، گارانتی تنها نقص‌های ذاتی در قطعات و اجزا را پوشش می‌دهد و برخی قطعات مصرفی مانند لنت ترمز، دیسک ترمز و… تحت پوشش گارانتی نیستند.

مشتریان که اعتبار زمانی یا مسافتی گارانتی خودرو صفرشان به پایان رسیده باشد، می توانند نسبت به خرید مجدد این خدمات اقدام کنند. بعد از اتمام گارانتی شرکتی، امکان خرید گارانتی جدید در سه سطح مختلف شامل پایه، اکونومی و کامل وجود دارد. هر یک از این سطوح خدمات مختلفی را ارائه کرده و هزینه مورد نیاز برای خریدشان هم متفاوت است. از این رو مشتریان ابتدا باید پوشش ها، هزینه لازم و مدت گارانتی سایپا در هر سطح را بررسی کرده و سپس نسبت به خریداری مورد مناسب اقدام نمایند. اولین سطح گارانتی این شرکت با عنوان گارانتی پایه شناخته شده و حداقل خدمات را ارائه می دهد. مشتریان گروه خودروسازی سایپا می توانند سطح پایه گارانتی را هم از طریق کارت طلایی خودرو و هم از طریق اشتراک امداد خودرو سایپا  خریداری کنند.

گارانتی 3 ساله یا 60,000 کیلومتری برای تمام مدل‌های ساینا، از جمله دنده دستی، اتوماتیک، CNG، S و S آپشنال، معتبر است. ساینا یکی از محصولات محبوب شرکت سایپا است که در دو مدل اصلی ساینا دنده دستی و ساینا اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. گارانتی یکی از موارد حیاتی در خرید یک خودرو است که به مشتری اطمینان می‌دهد که در صورت وقوع هر گونه مشکل، پشتیبانی لازم را خواهد داشت.

از این رو مشتریان می توانند شرایط مورد نیاز را بررسی کرده و متناسب با آن از گارانتی شرکتی استفاده نمایند. هم چنین متقاضیان خرید گارانتی برای خودروشان، امکان بررسی سطوح مختلف و خدمات قابل ارائه در هر سطح را خواهند داشت. اما در کنار شرایط گارانتی سایپا ، سوالات زیادی هم در مورد سامانه جامع مربوط به آن وجود دارد.

طبق گفته‌های وی، 12 میلیون خودرو سایپا در جاده تردد می‌کنند ولی سالی دو میلیون هم در شبکه برای سرویس و تعمیرات پذیرش نمی‌شود. یعنی کمتر از 10 درصد مراجعه به شبکه‌های خدمات داریم و مابقی نیز در تعمیرگاه‌های دیگر خودرو خود را تعمیر یا قطعات عوض می‌کنند که این ریسک بالایی برای جامعه دارد. قطعاتی که ما  برای خودروها تعبیه می کنیم از خط تولید است و حتما نرخ اجرت و نرخ قطعه از مغازه زیر پله بالاتر است زیرا کیفیت آن فرق می کند.

در این باره باید توجه داشته باشید که تمامی قطعات خودرو شما مشمول گارانتی بوده و در صورتی که هنگام خرید خودرو صفر هر یک از آن ها دچار مشکل باشد، می توانید نسبت به تعویض شان اقدام کنید. برای مثال، مواردی هم چون روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن و موارد این چنینی دیگر جزو قطعات مصرفی بوده و باید هر چند مدت یک بار تعویض شوند. از این رو گارانتی آن ها را پوشش نداده و در صورت نیاز به تعویض، هزینه آن از صاحب خودرو دریافت خواهد شد. در مقاله پیش رو به بررسی شرایط و قطعات تحت پوشش گارانتی خودروهای سایپا پرداخته و همچنین موارد ابطال گارانتی را خدمت شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

شایان ذکر است، امکان ثبت شکایت از شرکت سایپا، همچنین ثبت انتقاد و پیشنهاد نیز از طریق گزینه مربوط به ثبت شکایت در این صفحه، میسر می باشد. مراحل دریافت گارانتی سایپا بدین صورت بوده که فرد ابتدا از طریق آدرس پورتال سایپا یدک به نشانی saipayadak.org  وارد این سایت شده و روند نوبت دهی را طی خواهد کرد. در این رویه فرد ابتدا وارد سایت مذکور شده و مطابق تصویر زیر بر روی گزینه نوبت دهی اینترنتی ضربه خواهد زد.

به عبارت دیگر، می خواهند بدانند که آیا گارانتی برای خودروشان تعریف شده یا این که چه مقدار از آن باقی مانده است. در این مورد باید بگوییم که شرکت سایپا هم اکنون خدمات گارانتی خود را عمدتا به صورت حضوری ارائه می کند. از این رو متقاضیان مشاهده گارانتی سایپا ، باید حضورا به یکی از نمایندگی های این شرکت مراجعه و درخواست شان را ارائه کنند.

تمامی خودروهای سواری و تجاری سبک شرکت خودروسازی سایپا با قدمت ساخت زیر 5 سال قابلیت استفاده از این گارانتی را دارند. گارانتی سایپا این قابلیت را داشته تا فرد علاوه بر امکان مراجعه به نمایندگی اول در دوره گارانتی قطعه، قابلیت مراجعه به سایر نمایندگی های مجاز سایپا را داشته باشد. از دیگر مزایای گارانتی سایپا می توان به گارانتی 6 ماهه قطعات استهلاکی به مانند لنت ها، تیغه برف پاک کن، تمسه ها و کیت کلاچ اشاره نمود.

در گذشته شرایط گارانتی سایپا به این صورت بود که اعتبار گارانتی پس از پیمودن ۳۶ هزار کیلومتر باطل می شد. اما اکنون با افزایش بازه زمانی، میزان کارکرد خودرو هم افزایش پیدا کرده و به ۶۰ هزار کیلومتر رسیده است. به این ترتیب، مدت اعتبار گارانتی محصولات گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر برابر با ۳۶ ماه یا ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد می باشد. این شرکت جهت به حداقل رساندن هزینه های خود در حوزه گارانتی، رسیدن به هر یک از این موارد را معادل پایان ارائه خدمات می داند. در واقع، مدت گارانتی سایپا پس از پیمودن ۶۰ هزار کیلومتر یا گذشت سه سال کامل حتی با وجود فعال بودن شرط دیگر، به پایان خواهد رسید.

پس دارندگان اتومبیل های سایپا در صورت تمایل به دریافت یک سطح جامع خدمات، می توانند گارانتی سایپا در این سطح را خریداری کنند. درج اطلاعات هویتی و اطلاعات مربوط به تماس در سامانه تعیین وقت اینترنتی سایپا اهمیت بالایی داشته و در صورت درج شماره تلفن اشتباهی طبیعتا اشخاص موفق به دریافت خدمات نمی گردند. اطلاعات نشانی منزل نیز می بایست به درستی در سایت درج گردد، زیرا ممکن است مرکز تمایل به ارسال موارد خاصی برای مشتری داشته و در صورت ورود آدرس اشتباه مرسوله به دست مشتری رسانده نشود. افراد زیادی از خودروهای شرکت سایپا استفاده کرده و جهت رفاه بیشتر از گارانتی های مختلف و خدمات جانبی استفاده کرده و یا جهت دریافت خدمات نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ها دارند. در این میان سوال اکثر دارندگان خودرو این است که نوبت دهی گارانتی سایپا چگونه بوده و چطور می توان بدون معطلی خدمات دریافت نمود؟ آشنایی با مراحل اخذ نوبت به صورت آنلاین بسیار کمک کننده و حائز اهمیت است.

کاربران جهت کسب خدمات مرتبط با گارانتی سایپا به دریافت نوبت دهی نیاز داشته که به صورت اینترنتی قابل انجام می باشد. همچنین، خدمات پس از فروش گروه سایپا برای مشتریان پس از پایان دوران گارانتی خودروها نیز در دسترس است. با مراجعه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش، مشتریان می‌توانند از خدمات ثبت و کنترل شده در شبکه بهره‌مند شوند و از اصالت قطعات و خدمات ارائه شده توسط نمایندگی‌های سایپایدک استفاده کنند. این شرکت با ارزیابی شرکت‌های خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به رتبه‌ی یکی از بهترین‌ها رسیده است و این نشان می‌دهد که سایپا در راه تعالی و افزایش رضایت مشتریان خود تلاش می‌کند. افراد باید توجه داشته باشند که ثبت نام در سایت نوبت دهی گارانتی سایپا customer.saipayadak.org کافی نبوده و جهت تعیین وقت اینترنتی اطلاعات دقیق خودرو نیز باید در سامانه به ثبت برسد.

قیمت گارانتی اکونومی سایپا نیز پس از بازدید از خودرو تعیین شده و طبق ضوابط و قوانین می باشد. گروه خودروسازی سایپا به موجب کسب اطمینان بیشتر و جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه گارانتی برای محصولات خود کرده و مالکان خودرو بر اساس ضوابط و شرایط مندرج ذکر شده، امکان دریافت خدمات پس از فروش را خواهند داشت. از همین رو بایستی به مزایای گارانتی سایپا اشاره کرد که شامل موارد بسیاری می شود. نحوه استعلام گارانتی سایپا امکان پذیر بوده و در این روند فرد قابلیت این را داشته تا از سامانه سایپا یدک به انجام این کار بپردازد.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر در خصوص شرایط گارانتی سایپا ساینا می توانند، از طریق باکس زیر، اقدام به دانلود دفترچه راهنمای این خودرو نموده و فصل 10 (صفحات 226 به بعد) آن را مطالعه نمایند. به طور کلی در حال حاضر مدت زمان گارانتی خودروهای سایپا با توجه به افزایش کیفیت خودرو نسبت به قبل، بیشتر شده و به مدت 36 ماه یا همان 3 سال رسیده است.البته یک شرط هم وجود دارد و ان این است که کارکرد خودرو نیز محاسبه می‌شود. انجام سرویس های دوره ای، مطابق با جدول مندرج در دفترچه مربوط به خودرو سایپا کوییک، الزامی بوده و عدم انجام آن ها در شبکه نمایندگی های مجاز سایپا، منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه های مرتبط خودرو خواهد شد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر در خصوص شرایط گارانتی سایپا کوییک می توانند، از طریق باکس زیر، اقدام به دانلود دفترچه راهنمای این خودرو نموده و فصل 9 (صفحات 208 به بعد دفترچه) را مطالعه نمایند. در گذشته، شرکت سایپایدک در بازار قطعات یدکی حجمی قابل توجهی را تأمین می‌کرد.

شایان ذکر است، برخی موارد، از استثنائات گارانتی سایپا ساینا بوده (یعنی، مشمول گارانتی نمی گردند) که از مهم ترین آن ها، می توان به تعميرات ناشی از فرسودگی متداول خودرو، اشاره کرد. منظور از فرسودگی متداول، خرابی های ناشی از عدم انجام تعميرات و نگهداری مناسب، عدم انجام بازديدهای ادواری، فرسودگی لاستیک و مواردی نظير لامپ و فيوز می باشد. انجام سرویس اولیه این خودرو، بین کیلومتر 4500 تـا 5500 و یا 6 ماه پـس از تاریخ شروع گارانتی (هر کدام زودتر فرا رسد) الزامی است و عدم انجام سرویس اولیه در محدوده های زمانی و مسافتی مذکور، منجر به ابطال گارانتی خودرو می گردد. با طی باقی مراحل، فرد می تواند، نوبت مد نظر خود را در تاریخ و ساعت های پیش بینی شده، اخد نموده و در ساعت و تاریخ انتخابی، برای دریافت خدمات گارانتی، به نمایندگی مراجعه کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *