هایما ۸ اس؛ بررسی مشخصات، امکانات و ارزش خرید مجله پدال
شرکت ایران خودرو مشخصات امکانات و تصاویر رسمی هایما S8 را منتشر کرد و بزودی شاهد عرضه این شاسیبلند چینی خواهیم بود. هایما S5 و S7 هر دو با تغییراتی در سال جدید راه خود را ادامه خواهند داد اما ایرانخودرو برای پرکردن خلأ محصولات در کلاس رقابتی با فیدلیتی و تیگو ۷ و کراساوورهای چینی دیگر، تصمیم گرفته تا یک محصول رده بالاتر را وارد بازار کند. ESP یا کنترل پایداری الکتریکی، نوعی سیستم ایمنی هایما 8S است که همواره حرکت خودرو را کنترل و تصحیح میکند. این سیستم با کاهش اسلیپ یا لغزش چرخها، و با اعمال ترمز یا تنظیم موتور، سعی دارد خودرو را در مسیر مستقیم نگه دارد و از واگراییهای ناخواسته جلوگیری کند. ایران خودرو قیمت جدید هایما هشت S را در نیمه دوم سال 1402 یک میلیارد و 212 میلیون و 428 هزارتومان برای کد کلاس هایما 8 اس تعیین کرده و طی بخش نامه ای، به نمایندگیهای سراسر کشور ابلاغ نموده است.
قسمت پایینی سپر عقب مشکی رنگ است و دو خروجی اگزوز در اطراف آن به چشم می خورند. طراحی داخل کابین هایما S8 مانند طراحی بدنه این خودرو طراحی بروز و تا حدی لوکس است. بر روی رودری های این خودرو از متریال نرم و پلاستیک پیانویی استفاده شده است که احساس لوکس بودن را به سرنشین القا می کند.
همچنین بهبود در زمینه فناوری و ایمنی، مزیت رقابتی قابل توجهی برای شرکت هایما در بازار خودرو ایران ایجاد کرده است. برای اطلاع از جزئیات فروش هایما در ایران شرایط فروش این خودرو را در سایت ایران خودرو بخوانید. در کل هایما هشت اس با داشتن انواع ورژنهای مختلف و قدرت موتور ، انتخابی مناسب برای مشتریان با سلیقه ایرانی و نیازهای متنوع است. این خودرو با ایمنی مناسب، کیفیت ساخت بالا و عملکرد قوی، به عنوان یک گزینه خوب در بازار خودروهای مدرن ایران شناخته میشود. همچنین این کراس اوور هایما در بازار چین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حالت ایده آل، طی ۷.۸ ثانیه ثبت کرده است، اما با توجه به تطبیق پیشرانه با کیفیت بنزین ایران، دست یابی به این عدد دور از ذهن است و احتمالاً شتاب این خودرو چیزی نزدیک به ۹ ثانیه است. سواری خودرو قدری خشک است و سفتی صندلی های اسپرت آن نیز بر این خشکی دامن می زند.
بد نیست اشاره شود که در حال حاضر (بهمن 1403) قیمت هایما S8 از درب کارخانه، یک میلیارد و 383 میلیون تومان و در بازار با دو میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش میرسد. در این رنج قیمتی، علاوهبر محصولات نامبرده، تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید نیز میتواند رقیب قیمتی هایما S8 باشد. مدل هایما هشت اس یکی از خودروهای محبوب شرکت هایما است که با طراحی زیبا، امکانات مناسب و البته قیمت بیشتر نسبت به سایر اعضای خانواده کراس اورهای هایما، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. این خودرو دارای فضای داخلی مناسب و راحت با امکانات مدرن است که به خوبی پاسخگوی نیازهای رانندگی روزمره می باشد. علاوه بر آن رقبایی که اندکی پیش از آنها نام بردیم، هم اکنون در بازار حضور دارند اما هنوز شرایط ثبت نام هایما 8S از سوی ایران خودرو اعلام نشده است. بنابر اخباری که از این گروه صنعتی به گوش میرسد، قرار بوده تا تولید انبوه این خودرو از مهرماه سال جاری در ایران خودرو خراسان آغاز شود؛ بنابراین در بهترین حالت میتوان گفت که زمستان 1401، زمان ورود هایما 8S به ایران خواهد بود.
تعلیق مولتی لینک عقب هم سبب حس اطمینان بیش تر، بهخصوص در هنگام پیچ زدن در سرعت های بالا شده است. در خصوص این خودرو برخی از مالکان از ایراد سیستم مالتی مدیا گزارش کرده اند که البته این مورد یک اپیدمی فراگیر نیست و صرفاً برای تعدادی از مالکان رخ داده است. سال 1401 و در حاشیه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، شرکت ایران خودرو از یک کراساوور جدید خوشساخت و خوشقیافه با نام هایما S8 رونمایی کرد و تنها طی چند ماه بعد، تولید این ماشین در بخش خراسان مجموعه ایران خودرو آغاز شد. هایما ۸اس تولید کمپانی هایما چین و محصول سال 2019 است، اما نسبت به آنچه که قبلاً از این برند سراغ داشتیم، تصویری متفاوت را به نمایش گذاشته و با پیشرفت کاملاً محسوس، بسیار خاص و امروزی به چشم میآید. البته هایما اس ۸ در سرزمین اژدها فروش چندان خوبی تجربه نکرده، اما با توجه به محدودیتهای موجود در بازار ایران و همچنین زنجیره خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو، این پتانسیل را دارد که شرایط متفاوتی را نسبت به بازار مبدأ رقم بزند و به موفقیت دست یابد. هایما ۸ اس را می توان یکی از خودرو های لوکس کمپانی هایما دانست که در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشته شد.
ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم ترمز کمکی (BAS) نیز مجهزند. هایما ۸ اس با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری خود فضای قابل قبولی را برای سرنشینان عقب ایجاد کرده و امکاناتی مانند زیر آرنجی، جا لیوانی، دریچه سیستم تهویه، خروجی USB از جمله امکاناتی است که این خودرو برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. به طور کلی هایما 8S طراحی به روز و همچنین اسپرتی دارد و می تواند علاقه مندان را به خود جذب کند. در نما جلو این خودرو مانند بسیاری از خودرو های چینی بازار شاهد استفاده از چراغ های خطی شکل روشنایی روز در بالا چراغ های اصلی هستیم. درون جلو پنجره بزرگ این خودرو از المان های مستطیلی شکل و با رنگ کروم استفاده شده که جلوه خوبی را به این خودرو بخشیده است.
مخزن سوخت هایما 8 اس 58 لیتر گنجایش دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7.2 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که رقم قابل قبولی خواهد بود. پیشرانه در نظر گرفته شده برای هایما 8S از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi بهره میبرد، از این رو لازم است تا از سوخت باکیفیت برای پر کردن باک آن استفاده کنید و در صورتی که به سوخت باکیفیت دسترسی ندارید، مکملهای اکتان را به مخزن سوخت خودرو اضافه کنید. با این حال، حساسیت پیشرانه به کیفیت سوخت و نبود مدل چهار چرخ محرک از نکات قابل توجهی محسوب میشوند که خریداران باید آنها را مدنظر قرار دهند.
این خودرو تولید کمپانی هایما چین، در ایران به نمایندگی شرکت ایران خودرو عرضه میشود. مشخصات فنی قابل توجهی که این خودرو دارد، در کنار امکانات و آپشنهای جذاب آن باعث شدهاند تا هایما S8 محبوبیت قابل توجهی در بازار ایران پیدا کند. موتور هایما S8 یک پیشرانه 1.6 لیتری با کد YF-HMA GA16 است که از تکنولوژیهای مختلف نظیر توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد و از این رو قادر است در بهترین حالت 192 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 و 293 نیوتن متر گشتاور از دور موتور 1500 تا 4500 تولید کند. موتور قدرتمند GA16-YF با حدود 192 اسب بخار و 293 نیوتن متر گشتاور، همراه با گیربکس 6 دنده دستی یا اتوماتیک یا حتی گیربکس 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه، توانایی انتقال قدرت به چرخهای جلو را دارد.
این سیستم با برقراری تراز کشش بین چرخها و سطح جاده، از ایجاد اسلیپ آن جلوگیری میکند. نمایشگاه ماشین رادخودرو با بیش از 15 سال سابقه درخشان در صنعت خرید و فروش ماشین های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو فعالیت میکند. به طور کلی، هایما 8S یک خودروی بی نظیر است که با طراحی زیبا، قدرتمندی و امکانات فراوان، همه چیز را برای شما به ارمغان میآورد. اگر به دنبال خودرویی با کیفیت، اقتصادی و جذاب هستید، هایما 8S بهترین گزینه برای شماست. مدل تجاری ناواران ، با محوریت اعتماد به مشتری ، امکان اجاره خودرو با استانداردهای روز دنیا و بدون دریافت تضامین سنتی همانند چک و سفته و اسناد ملکی را فراهم می سازد.
علاوه بر این، چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا هم یکی از رقبای تازه برای این کراساوور هایما محسوب میشود. بهطورکلی، هایما 8S به لطف پیشرانهٔ قدرتمند و امکانات کامل، در قیاس با رقبای مذکور، در برابر قیمت خود ارزش خرید دارد ولی عرضهٔ محدود باعث شده نتواند آنطور که باید در برابر دیگر کراساوورهای مونتاژی بازار عرضاندام کند. هایما S8 ایران خودرو ابعاد 4,565، 1,850 و 1,682 میلیمتر دارد و فاصله بین دو محور آن 2,700 میلیمتر است.
این موتور گشتاور 293 نیوتن متر را با کمک گیربکس 6 دنده (دستی یا اتومات) یا گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه، به چرخهای جلو انتقال می دهد. این خودرو می تواند در 8 ثانیه از صفر تا صد را پیمایش کند و به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برسد. هایما ۸ اس از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، بهره می برد.
از این رو هایما 8 اس رقبای بسیاری را پیش روی خود میبیند که غلبه بر تمامی آنها به طور همزمان دشوار است. هایما 8 اس پیشرانه سرحالتری نسبت به رقبا دارد و طراحی خارجی آن نیز مقبول تلقی میشود، اما ورود دیرهنگام به بازار، شرایط دشواری را برای این خودرو رقم خواهد زد؛ آنهم در زمانی که مدیران خودرو، بهمن موتور و کرمان موتور سهم قابل توجهی از این بازار را به خودشان اختصاص دادهاند. ستون C هایما 8 اس مطابق با اصول کراساوورهای اسپرت، یک پله به سمت بالا حرکت کرده و بافت مشکیرنگ دارد تا با قاب درها هماهنگ باشد. در نمای عقب نیز شاهد چراغهای باریک و به هم پیوسته هستیم که الگویی همانند کراساوورهای پژو را به نمایش میگذارند تا فرم اروپایی بدنه هایما 8S تکمیل شود.
گیربکس هایما S8 از نوع 6 سرعته اتوماتیک (AT) است که نیروی حاصل از موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند و نسبت به بسیاری از رقبا که از گیربکسهای CVT یا دو کلاچه استفاده میکنند، عملکرد بهتری دارد. هرچند هایما ۸S در کلاس ابعادی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج قرار میگیرد اما باوجود پلتفرم قدیمی و نداشتن سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل باید آن را تنها با کراساوورهای چینی همانند بهمن فیدلیتی، چری تیگو ۷ و لاماری مقایسه نمود. هایما این کراساوور اسپرت را روی پلتفرم جدیدی ساخته که از مزدا تریبیوت سال ۲۰۰۰ برداشته شده و اصلاح شده است. سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD به منظور بهبود کنترل و پایداری خودرو هایما 8S در زمان ترمز زدن طراحی شده است تا نیروی ترمز را به صورت متناسب بین چرخها توزیع و از لغزش غیرمطلوب چرخها در اتفاقات پیش بینی نشده جلوگیری کند.
در حال حاضر، فول آپشن ترین و کامل ترین محصول ایران خودرو را می بایست همین دو مدل از هایما یعنی 8S و 7X به حساب آورد، که از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه به نسبت بالایی قرار دارند. ایران خودرو هنوز زمان دقیق عرضه این خودرو را اعلام نکرده؛ اما با توجه به انتشار مشخصات ان در وبسایت این شرکت، به احتمال بسیار قوی در طی هفتههای آینده شاهد اولین دور فروش هایما S8 در ایران خواهیم بود. قیمت احتمالی این خودرو بین 1 تا 1,2 میلیارد تومان خواهد بود و رقیبی جدیدی برای دیگنیتی پرستیژ، لاماری ایما، تیگو 7 پرو و… است. به محض باز کردن درب با عناصر مدرن و المان های لوکس در فضایی دوست داشتنی و اسپرت مواجه می شوید.
همچنین رینگهای بزرگ، دیفیوزرهای جذاب و اگزوزهای دوگانه در ترکیب با بالچهای خوشاستایل، حالتی هیجانانگیز به خودرو بخشیدهاند که یادآور کراساوورهای اسپرت هستند. نکته دیگر اینکه برخلاف برخی از خودروهای قدیمیتر چینی، هیچ یک از خطوط طراحی 8S به حال خود رها نشدهاند و کل مجموعه، هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند. سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی HHC یک فناوری جالب در خودرو هایما 8S است که برای جلوگیری از لغزش و عقبنشینی خودرو در صعودهای تند و سربالاییها طراحی شده است. این سیستم به صورت خودکار، از ترمز در صعودها نگهداری میکند تا خودرو به عقب حرکت نکند. همچنین، هایما s8 با طراحی زیبا و جذابش، یکی از خودروهایی است که همه نگاهها را به خود جلب میکند.
رقبای هایما S8 در بازار، شامل خودرو های KMC K7، تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو، جک S5، لاماری و … میباشد. بازه قیمتی هایما S8 در زمان نوشتن این متن (بهمن ۱۴۰۳) حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار آزاد است. هایما ۸ اس چه مشخصاتی دارد؟ نقاط قوت و ضعف آن چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟ در ادامه به تمام این سؤالات پاسخ خواهیم داد.
بسیاری از خریداران برای ثبت نام خودرو نگاه ویژهای به طراحی داخلی آن دارند و طراحی زیبا را در اولویت قرار میدهند. در همین راستا تعداد زیادی از افراد به دلیل طراحی زیبا و خاص این خودرو برای ثبت نام هایما S8 اقدام کردهاند. در واقع، شتاب گیری خوب و رادار های متعدد و کامل این خودرو مواردی هستند که می تواند برگ برنده هایما 8S در مقابل رقبای هم کلاس خود باشد و هایما 8S را در مقابل خودرو های قدرتمند تری نظیر تیگو 8 پرو و FX پریمیوم قرار بدهد. نمای عقب هایما 8S نیز هنجار شکنانه بوده و استفاده از خطوط تیز و حجیم در این نما هم به وفور دیده می شود. چراغ های عقب یک تکه بوده و از نوع LED هستند و چراغ های مه شکن در طرحی هماهنگ با نمای جلو در یک حفره جعبه ای شکل در گوشه های سپر عقب جا خوش کرده اند.
با وزن خشک تقریباً 1560 کیلوگرم، هایما 8S به سرعت صفر تا صد در 8 ثانیه میرسد و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت است. اما چیزی که واقعاً توجهمان را جلب میکند، مصرف سوخت بسیار کم این خودرو است که تنها 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. شاید نخستین نکتهای که با وارد شدن به کابین هایما 8S توجه شما را جلب کند، صندلیهای این خودرو باشند. صندلیهای کراساوور پرچمدار هایما به خوبی بدن سرنشین را در بر میگیرند و قسمت پشتسری آنها با فاصلهای اندک به صندلیها چسبیده است؛ صندلیهای عقب نیز تا حدی فرم اسپرت جلو را حفظ کردهاند و جذاب به نظر میرسند. توجه کنید که شما باید قبل از ثبت نام مدیران خودرو، ایران خودرو، سایپا و هر شرکت خودروسازی دیگری، مشخصات خودروهای مورد نظر را بررسی کنید و دقیقا به این شکل است که به راحتی میتوانید ماشین مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
اولین خودرو هایما که مانند مدل های قبلی این خانواده که حرف لاتین در ابتدا می آمد سپس یک عدد قرار داشت مانند مدل های اس 5 و اس 7؛ نامگذاری نشد ون هایما مدل 7 ایکس محصول سال 2020 و به دنبال آن کراس اور پلاگین هایما مدل 6 پی در سال 2021 بود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. گروه صنعتی ایران خودرو چند روز پیش فرصتی فراهم آورد تا برخی از اصحاب رسانه بتوانند بررسی مختصری از کراس اوور 8S داشته باشند، که گزارش آن را در ادامه می خوانیم.
اگر مدعای شرکت سازنده مبنی بر شتاب 8 ثانیه ای این خودرو صحیح باشد، هایما 8S شتاب گیری بسیار قوی تری از تمام رقبای خود خواهد داشت و از این نظر می تواند با دیگنیتی پرستیژ، فونیکس تیگو 8 پرو و فونیکس FX مقابله کند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.
البته نمای هایما 8 اس با مدل های قبلی این خانواده کمی فرق دارد و ارتفاع آن کمی کوتاه تر است. حالا مشخصاتی چون چراغ های باریک جلو یا ساختار رادیکالی درب صندوق یا مه شکن های ال ای دی چهارگانه در سپر جلو و… ویژگی هایی هستند که در هایما 8 اس کاملا متمایز است. مخصوصا ستون معلق C که با رنگی مشکی استایل اسپرت این خودرو را برجسته تر می کند و جسارت مهندسین هایما را در حجم نمایی این خودرو به خوبی نشان می دهد.
نکته جالب این خودرو دسته دنده آن است که به شکل عجیبی از روی محصولات بی ام و کپی شده و در کنار آن کلید های درایو مود و پشت آن کلید های رادار ها و یک موس برای استفاده از سیستم مولتی مدیا قرار گرفته اند. در بخش کنار دنده، کلید های مربوط به ترمز پارک برقی و حالات مختلف رانندگی تعبیه شده و در بخش پایین دنده مجموعه کلید های مربوط به سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. غربیلک فرمان هایما ۸ اس از نوع دی کات است که احساس اسپرت بودن را به راننده منتقل می کند. صندلی های هایما 8S به صورت یکپارچه و اسپرت طراحی شده اند و روکش آنها از نوع چرم مصنوعی با دوخت های قرمز است که طراحی مناسبی دارند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در نمای پشتی هم چراغهای باریک به هم پیوسته در قابی مشکی و برجسته جای گرفتهاند. ایسوس یکی از برندهای مطرح صنعت لپ تاپ است که مدل ایسوس Vivobook S 15 را به عنوان گزینه… در روزهای گذشته فرصتی فراهم شد تا یک تست و بررسی کوتاه از هایما 8S داشته باشیم، که شرح آن را در ادامه خواهیم خواند.
حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی 8S منتقل می شود. جعبه دنده هایما 8S ساخت کمپانی DAE چین است و فناوری HPT یا همان هیوندای پاورتک را دارد. ازآنجاییکه مدت زیادی از آغاز تولید هایما 8S در کشورمان نمیگذرد، اگر به دنبال نمونهٔ کارکردهٔ این خودرو باشید، صرفاً میتوانید سراغ مدل ۱۴۰۲ بروید.
گستردگی شبکه خدمات ایران خودرو نیز از مزایای این خودرو است؛ اما تجربه نشان داده که دسترسی به خدمات پس از فروش باکیفیت به نمایندگی مراجعهشده بستگی دارد. ایرانخودرو تاکنون توانسته بیش از ۴۹ هزار دستگاه انواع مدلهای کراساوور هایما را در کشور به فروش برساند که موفقیت خوبی برای این برند نوپا در برابر رقبایی چون چری و جک در بازار داخلی محسوب میشود. البته خودرهای گران تر و جدیدتری نیز به بازار ایران عرضه شده اند که اگر بحث قیمت در میان نباشد زورشان به این خودرو محبوب هایما می چربد مانند افامسی T5 فردا موتور یا سوئیست DX7 عرضه شده توسط مانیان خودرو. هر چند لوگوی هایما در طراحی بیرونی تمام شک و شبهه ها را در کنار می زند و اگر این خودرو را در خیابان ببینید بدون شک پی می برید که از درب کارخانه هایما بیرون آمده است. هر چند شاید ظاهر این خودرو برای طرفداران مدل هایی چون تیگو 8 پرو چندان جذاب نباشد اما نمی توان از استایل شیک و جوان پسند بودن آن چشم پوشید. در بازار کشور ما رقبای بسیاری در این بازه قیمتی حضور دارند که از جمله آنها میتوان به فونیکس تیگو 7 پرو، کی ام سی K7، دیگنیتی پرایم و لاماری ایما اشاره کرد.
هایما یکی از معدود خودروسازان چینی است که زبان طراحی مشترکی برای خودروهایش ندارد و هرکدام از اتومبیلهای آن با ظاهری منحصربهفرد تولید میشوند. طراحان کمپانی HAIMA چین این بار نیز سعی کردهاند تا از مدل 8s، یک کراساوور اسپرت با تم اروپایی بسازند. به همین دلیل چهره کلی این خودرو شباهت بسیار زیادی به خودروهای آلمانی دارد و به خصوص از نمای جانبی میتوان خطوط مشابهی با کراساوورهای فولکس واگن را در این خودرو مشاهده کرد. طراحی داخلی نیز با تاکید بر ارگونومی و استفاده از متریال باکیفیت، تجربهای دلنشین را برای سرنشینان فراهم میکند.
همچنین گیربکس هایما S8 از نوع 6 سرعته اتوماتیک (AT) است که نیروی حاصل از موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند و نسبت به بسیاری از رقبا که از گیربکسهای CVT یا دو کلاچه استفاده میکنند، عملکرد بهتری دارد. هایما با این مشخصات قادر است به شتاب بسیار خوب 8 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد که راضیکننده است. مصرف سوخت هایما S8 به صورت ترکیبی به هفت لیتر در هر 100 کیلومتر میرسد که به نسبت تواناییهای حرکتی و سگمنت ماشین، قابل قبول به نظر میرسد؛ هرچند با بنزینهای داخلی، این عدد مقداری افزایش خواهد داشت. هایما 8S یک کراساوور نیمهلوکس سایز متوسط دیفرانسیل جلو محسوب میشود که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسبی که دارد، قادر است نظر جوانان را به خود جلب کند و همزمان به لطف کابین نسبتاً جادار و امکانات جانبی پرشمار، برای استفادههای خانوادگی نیز کارآمد ظاهر شود.
ظاهر هایما 8S طراحی مدرنی دارد و کاملا متفاوت از محصولات قدیمی تر هایما مانند S7 طراحی شده که ظاهری ساده و قدیمی دارد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
کابین کاملاً تیره رنگ بوده و در ترکیب با تم نقرهای براق و مشکی پیانویی، لوکس به نظر میرسد. در قسمت کنسول، یک هلال نقرهای براق تا قسمت زیر دریچههای تهویه امتداد یافته است. سه عدد دریچه تهویه مرکزی شش ضلعی که درون قابی نقرهای قرار گرفتهاند، بیش از سایر قسمتها جلب توجه میکنند. در اینجا هم طراحان با قرار دادن جای پلاک در سپر عقب، باعث سادگی بیش از حد درب پشتی شده و آن را مشابه مینی ونها نمودهاند.
مصرف سوخت این نسخه طبق اعلام سازنده ۹.۸ لیتر در شهر و ۶.۳ لیتر در جاده و ۷.۲ لیتر بهصورت میانگین در هر صد کیلومتر است. قیمت مدلهای دنده اتومات هایما ۸S در بازار چین از ۹۰ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار شروع میشود و گرانترین مدل آن هم ۱۲۵,۹۰۰ یوان معادل ۱۹,۷۷۰ دلار است. صندلی های هایما 8S فرمی اسپرت دارد و در ردیف عقب نیز فضای کافی برای سر و پای سرنشینان در نظر گرفته شده است. کراس اوور هایما 8S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی متر اعلام شده است. با توجه به شاسی مستقل نبودن این خودرو و همچنین مجهز نبودن به سیستم چهار چرخ محرک، هایما 8S مناسب آفرودهای سنگین نیست.
گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران خودرو نیز از دیگر مزیتهایی است که خریداران 8S از آن بهرهمند خواهد شد؛ هرچند تجربه ثابت کرده فقط نمایندگیهای منتخب این مجموعه به خودروهای تولید محدود ایران خودرو خدماترسانی میکنند. موضوع مهمی که خریداران این خودرو باید در نظر داشته باشند، این است که موتور هایما S8 از ن.ع توربو GDI بوده که در کنار قدرت و گشتاور بسیار خوبی که در اختیارتان قرار میدهد، نسبت به انواع تنفسطبیعی و همچنین سیستم پاشش سوخت چند نقطهای، حساسیت بالاتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارد. البته امروزه تقریباً تمامی خودروهای بنزینی مونتاژی، به همین سیستم TGDI مجهز شدهاند. متأسفانه هایما S8 به سیستم دو دیفرانسیل مجهز نیست و شرکت ایران خودرو نیز برنامهای جهت ارائه نسخه دو دیفرانسیل این خودرو ندارد. این موضوع میتواند رقابت را برای لوکسترین محصول مونتاژی آبیپوشان جاده مخصوص، دشوار کند. هایما 8S از لحاظ ارگونومی و کیفیت متریال هم شرایط خوبی دارد و در برابر رقبای همقیمت خود در بازار، حرفهایی برای گفتن خواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید