پژو 405 GLX 1370-1399، مشخصات و قیمت خودرو
در شرایطی که واردات ممنوع است و نمایندگیهای رسمی مانند گذشته فعالیت نمی کنند، تنها ملاک، قیمت خودرو در بازار است. بنابراین اطلاع از قیمت لحظه ای خودرو بسیار مهم است.در جداول بالا قیمت آنلاین خودرو برای مهمترین خودروهای وارداتی و داخلی ارائه شدند. لطفا برای مشاهده آخرین قیمت خودرو برای سایر برندها روی لوگوی برند مربوطه در بالای صفحه کلیک کنید.
در همان حال محکم ترمز را فشار می دهم تا هم زمان عملکرد ترمز های دیسکی جلو و کاسه ای عقب را بسنجم. اما اگر زیاد به مسافرت خانوادگی می روید و در مسیرهای کوهستانی تردد دارید، مدل ۱٫۸ لیتری عملکرد مناسب تری را ارائه می دهد، هرچند متاسفانه مشکل سوختن واشر سرسیلندر و عواقب ناشی از آن در مدل های XU7 (1.8 لیتری) بیشتر از نمونه کوچکتر دیده می شود. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. به هرحال پس از کاهش ارتفاع، پایداری این خودرو در پیچ ها قابل قبول است و گاهی اوقات بیش از حدی که انتظار دارید به کمک شما خواهد آمد و فرمان حس واقعی چرخ ها را به شما منتقل می کند.
در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. دریچه های سیستم تهویه مطبوع خودرو کنار یکدیگر در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و زیر آنها هم در مدل های قدیمی یک ساعت دیجیتال به همراه چند دکمه از جمله فلاشر تعبیه شده بود. پس از آنها هم پنل سیستم تهویه و سیستم پخش خودرو قرار گرفته که با یک درب قابل باز و بسته شدن بود.
درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای پژو را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیقترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. اما پژو 405 که در حال حاضر تحت عنوان GLX به فروش میرسد، یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 سی سی دارد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر در 3000 دور دقیقه تولید نماید. پژو ۴۰۵ در دسته تولیدات ارزان و اقتصادی بازار قرار داشته و بنابراین در این خودرو از آپشنهای رفاهی و ایمنی گسترده استفاده نشده است. همچنین معمولا پژو ۴۰۵ slx با تریم داخلی روشن به بازار عرضه میشد اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم با تریم کرم و هم مشکی به بازار راه پیدا کرد.
در ترمزگیری های شدید پژو بسیار نرم عمل می کند و در مسیری صاف باقی می ماند، اما یکی از ضعف های ترمز در دست انداز ها و سرعت گیر ها مشخص می شود. اگر کاملا به عملکرد ونحوه عکس العمل آن مسلط نباشید، تجربه حداقل یک برخورد کوچک سپر به سپر را با خودروی جلویی در کارنامتان ثبت خواهید. پس از استارت زدن، صدای پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری آن به گوش می رسد که می تواند پس از صدای پیکان و پراید، خاطره انگیز ترین صدای پیشرانه برای اکثر ایرانیان باشد. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید.
پژو 405 جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که البته این تجهیزات و امکانات شاید از پایه ای ترین سطح امکانات خودرو های روز نیز پایین تر باشد. این محصول ایران خودرو دارای ۴ سیلندر بوده که به ازای هر کدام از آنها ۲ سوپاپ و در مجموع ۸ سوپاپ برای این موتور استفاده شده است. حداکثر توان موتور پژو ۴۰۵ جی ال ایکس به ۱۰۰ اسب بخار میرسد که این توان در دور موتور ۶ هزار دور بر دقیقه حاصل میشود. در این میان صرفا پژو ۴۰۵ اس ال ایکس به چراغهای مه شکن جلو مجهز است که مدل GLX از آنها بهرهای نبرده است. جالب است بدانید که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس هم به صورت محدود با موتور tu5 به بازار عرضه شد و اگر کمی جستجو کنید، قیمت پژو 405 Glx با موتور tu5 را در مدلهای مربوط به دهه هشتاد پیدا میکنید. در زمان تولید اولیه این محصول، خودرو پژو ۴۰۵ جزو خودروهای زیبای بازار اروپا بود و سرعت و امکانات مناسبی را در قیمتی قابلقبول ارائه میکرد.
طراحی پژو ۴۰۵ در زمان خود بسیار زیبا بود کخ خب از پینین فارینا هم جز این نمی توان انتظار داشت. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و بسیار ساده هستیم که چسبیده به جلوپنجره خودرو طراحی شدهاند. جلوپنجره خودرو نیز با استفاده از خطوط افقی طراحی شده و همچنین سپر جلو هم طراحی بی آلایش و بدون هیچگونه جزئیات دارد. پژو ۴۰۵ GLX از جمله محصولات بسیار موفق پژو در ایران بوده که بسیاری از خودروهای ملی ما مدیون این سدان فرانسوی است. شتاب گیری صفر تا صد پژو ۴۰۵ در زمانی در حدود ۱۳٫۵ ثانیه انجام می شود و در عرض ۴ ثانیه سرعت خودرو با استفاده از تمام قوای ترمزی دوباره به صفر خواهد رسید.
خودروی «پژو» فرانسه در همان سال های معرفی اش به بازار موفق به کسب جوایز بسیار و عناوین متعدد گشت . فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. بالاخره در دنده ۳ سرعت به صد کیلومتر در ساعت می رسد، ولی انتظار بی جا از آن نداشته باشید.
به طور کلی پژو ۴۰۵ به عنوان یک سدان قدیمی متاسفانه بیش از حد روی خط تولید ایران خودرو باقی ماند و باعث شد که مشتریان در این رنج قیمت به دلیل عدم ورود خودروهای جدید همرده، انتخاب چندان دیگری به جز پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس نداشته باشند. همین مورد نیز موجب شد تا فروش این دو ماشین قدیمی نسبتا بالا باشد و مشتریان از آنها استقبال کنند. در انتهای مطلب مقایسه پژو 405 glx با slx به طور خلاصه میتوان گفت اختلاف بین این دو خودرو تا مدلهای ۱۳۹۱ صرفا در بخش ظاهری خلاصه میشود. اما از سال ۱۳۹۱ به بعد که پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به بازار آمد و اختلاف فنی بین این دو بسیار بیشتر شد، مشتریان به دلیل موتور باکیفیت و کم استهلاکتر، رغبت بیشتری برای خرید پژو ۴۰۵ SLX نشان دادند. پژو 405 ابتدا تنها با موتور 1.8 لیتری با کد XU7 عرضه می شد تا اینکه ایران خودرو تیپ SLX 405 را با تغییرات ظاهری محدود و موتور 1.6 TU5 نیز عرضه کرد.
اصولا پژو ۴۰۵ به عنوان یک خودروی اقتصادی از آپشن شاخص و مهمی بهرهمند نبوده و این قاعده برای هر دو تیپ جی ال ایکس و اس ال ایکس تقریبا به طور مشابه رعایت شده است. در این مطلب به سراغ یکی از قدیمیترین محصولات ایران خودرو میرویم تا ببینیم دو تیپ پرفروش آن چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند. با این تفسیر شما را به مقایسه پژو 405 glx با slx دعوت میکنیم تا از تفاوتهای این دو ماشین فرانسوی در بازار ایران بیشتر آگاه شوید.
در سالهای اولیه ورود 405 به ایران، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری کاربراتوری مجهز شده بود اما ایران خودرو به دلیل آلایندگی این پیشرانه آن را تعویض کرد. این کارخانه یک پیشرانه 1.8 لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه کرد. عملکرد بهتر خودروی «پژو ۴۰۵ اس ال ایکس » در نسخه ۱٫۸ لیتری به دلیل ضرایب بهتر گیرباکس و گشتاور بیشتر تولید پیشرانه می باشد . در سمت مقابل پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱.۸ لیتری از لحاظ چابکی و شتاب اولیه وضعیت بهتری دارد و عملکرد آن درمجموع اسپرتتر از مدل SLX TU5 به شمار میرود. هرچند که استهلاک بیشتر موتور و بهویژه سوختن واشر سرسیلندر از معایبی است که میتوان برای پیشرانه XU7 پژو متصور بود. بنابراین از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با پیشرانه متفاوت TU5 که سروصدای کمتر، نرمی بیشتر، استهلاک پایینتر و مصرف سوخت کمتر از مزایای آن به شمار میرود، به بازار آمد.
ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مهشکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوتهایی ایجاد کرد. با اینکه از نظر طراحی و امکانات پژو 405 خودرویی مدرن و امروزی نیست ولی افراد بسیاری به دنبال فروش اقساطی پژو 405 تحویل فوری هستند. سپندخودرو شرایطی را به وجود آورده تا امکان فروش اقساطی پژو 405 برای همه متقاضیان وجود داشته باشد. خودرو پژو 405 در حال حاضر در ایران در مدلهای SLX و GLX ( در دو مدل دوگانه سوز و بنزینی) به بازار عرضه میشود.
درمجموع اختلاف ظاهری و نمای داخل کابین بین این دو تیپ از پژو ۴۰۵ خیلی چشمگیر نیست و حتی بعضی از مواقع دارندگان مدلهای جی ال ایکس با صرف هزینه بیشتر و تغییر مواردی همچون چراغها، سپرها و…، ظاهر اتومبیل خود را به اس ال ایکس تغییر میدهند. پژو ۴۰۵ در بخش فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق کی گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین در مورد مقایسه پژو 405 glx با slx از نظر فضای داخل کابین نیز باید گفت که تغییر محسوسی دراینباره بین این دو خودرو مشاهده نمیشود. البته از سال ۹۳ به بعد شرکت ایران خودرو داشبوردهای جدید موسوم به سوناتایی را روی محصولات خانواده ۴۰۵ نصب کرد که دیگر از مواد نرم در آنها استفاده نشد و پلاستیک خشک ماده اصلی تشکیلدهنده این نوع داشبورد بهحساب میآمد.
شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ به منظور آنکه پاسخی به انتقادات مشتریان پیرامون عدم تغییر محصولات و بهروزرسانی آنها داده باشد، با اصلاحات ظاهری که روی بدنه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اعمال کرد، مدل جدیدی از این خودرو را با نام پژو SLX 405 به سبد تولیدات خود اضافه نمود. پژو ۴۰۵ اس ال ایکس از جنبههای ظاهری و فنی تفاوتهایی با مدل جی ال ایکس دارد که در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از آنها پرداختهایم. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و اس ال ایکس از لحاظ فنی تا سال ۹۱ هیچگونه اختلافی نداشتند و هر دو محصول با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ XU7 روانه بازار میشدند. اما از سال ۹۱ به بعد پژو ۴۰۵ slx عمدتا با موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه شد. درواقع مهمترین تفاوت ایجاد شده بین دو مدل GLX و SLX پژو 405، همین بهروزرسانی ظاهری مدل اس ال ایکس بوده که البته با کمترین هزینه و بدون تغییر در استایل بدنه صورت گرفته است.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. قبل از این که به هماهنگ کردن قدرت ۹۷ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور موتور با کلاچ عادت کنید ممکن است چند باری در شروع حرکت خاموش کنید. در قسمت پشت خودرو هم همچنان همان ظاهر ساده و البته هماهنگ با نمای جلو حکم فرماست. در این قسمت شاهد خطوط طراحی افقی و موازی با یکدیگر هستیم که بالا و میان چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های اصلی در این بخش مانند چراغ های جلو طراحی چهار ضلعی و مستطیلی شکل دارند.
ابعاد بدنه خودروی Peugeot 405 GLX در حدود ۴۴۰ در ۱۷۰ در ۱۴۱ سانتیمتر است و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۶۹ میلیمتر میرسد. وزن این خودرو در حالت عادی ۱۱۰۰ کیلوگرم است که این مسئله در رابطه با مدل دوگانه سوز و وجود کپسول در صندوق عقب کمی بیشتر است. خرید پژو ۴۰۵ صندوقی با گنجایش ۴۷۰ لیتر در مدل عادی را در اختیار علاقمندان آن میگذارد.
بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو مدل را دارید می توان اینطور نتیجه گیری کرد که مدل TU5 یا ۱٫۶ لیتری SLX به سبب تکنولوژی جدید تر پیشرانه در رانندگی درون شهری، مصرف سوخت کمتری را ارائه می دهد و برای رانندگی در مسیرهای کفی و اتوبانی نیز نسبتا قابل قبول ظاهر می شود. پژو ۴۰۵ SLX را می توان به فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ نامید که با تغییراتی در ظاهر و تجهیزات خودرو همراه شده است در زیر به تفاوت های میان SLX و GLX اشاره می کنیم. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX به صورت ترکیبی حدود ۹ لیتر بوده و باک این خودرو هم ۷۰ لیتر حجم دارد. از نظر سواری پژو ۴۰۵ نسبتا سواری نرمی در میان رقبایش داشته اما چندان نمی توان روی هندلینگ آن حساب باز کرد. موتور این خودرو XU7JP/L3 می باشد که توانایی ۱۰۰ اسب بخاری در کنار گشتاور۶۰۰۰۰ دور در دقیقه را دارد .
مقابل راننده هم یک فرمان دو شاخه ساده و یک کلاستر تمام آنالوگ به کار رفته بود. فرمان خودروهای پژو و مدل پژو 405 GLX از نوع هیدرولیک است و سیستم ترمز پیشفرض آن نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسهای است. رینگهای عقب و جلوی این خودرو ۱۴ اینچی بوده و عرض تایرهای استاندارد آن برای هر دو محور ۱۸۵ میلیمتر است.
قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پژو را دارند، باید در لحظه از قیمت پژو باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند.
پژو ۴۰۵ GLX در بخش کابین هم درست مشابه نمای بیرونی طراحی سادهای دارد البته که در مدل های ۹۵ به بعد به خاطر اجباری شدن کیسه های هوا جلو، داشبورد این خودرو هم مشابه پارس شد. کابین و داشبورد قدیمی پژو GLX از متریالی بسیار با کیفیت بهره می برد اما رفته رفته این کابین افت کیفیت بسیار زیادی را تجربه کرد که در دیگر محصولات هم شاهد آن بودیم و تنها صرف این خودرو نبود. در مدل ۱٫۶ لیتری تی یو فایو خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» از موتوری بهره گرفته شده است که برای خودروی «پژو ۲۰۶» بوده است لذا مشخص است که این موتور برای خودروی سنگینی چون « پژو ۴۰۵» مقداری ضعیف می باشد . پژو ۴۰۵ سرانجام با معرفی پژو ۴۰۶ که آن هم سرچشمهای برای تولد پژو پارس بود، از خط تولید پژو کنار رفت اما در ایران تا همین چند سال پیش همچنان با تیپ های مختلف توسط ایران خودرو تولید می شد. پژو ۴۰۵ یکی از سدان های برند فرانسوی پژو بوده که توانست موفقیت بسیار خوبی را در کشورهای هدف پژو بدست آورد.
چرا قیمت بازار خودرو مهم است؟قیمت خودرو صفر همواره برای خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.
بهصورت پیشفرض امکانات رفاهی این خودروی کهنهکار در بهترین حالت به آینههای برقی جانبی، شیشههای بالابر برقی و یک سیستم صوتی ساده خلاصه میشود. پژو ۴۰۵ در ابتدای دهه ۷۰ شمسی پا به جاده های ایران گذاشت و در آن سال ها به لطف هندلینگ مناسب، طراحی قابل قبول و مشخصات فنی خوب در مدت کمی جایش را در بازار پیدا کرد و به یک محصول پرفروش تبدیل شد. پژو ۴۰۵ همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم آغازگر پروژه های ملی ایران خودرو یعنی سمند، سورن و خاندان دنا بود. در حال حاضر و پس از ۳۰ سال تولید خودروی پژو ۴۰۵ متوقف شده است و دسترسی به قیمت پژو ۴۰۵ صفر امکانپذیر نیست. بااینحال بازار خرید و فروش مدلهای دستدوم این محصول همچنان داغ است که بسته به وضعیت سلامتی خودرو، قیمت آن بسیار متغیر است.
در شروع حرکت پژو به دلیل پوشیدن کفش های جدید و پهن تر به مقدرا بسیار کمی هرزگردی دارد و به سرعت تعویض دنده را طلب می کند. در ارتفاع عادی و کارخانه ای خودرو ( که دسته کمی از از خودروهای کراس اوور ندارد)، متوجه پهلو انداختن و حرکت گهواره ای بدنه در پیچ ها به چپ و راست می شوید. ۴۰۵ در صورتی که به تنهایی وظیفه جا به جایی راننده را برعهده داشته باشد، در پیچ های تند و پی در پی کمی تنبلی از خود نشان می دهد.
بهطور معمول این خودروی قدیمی در بهترین وضعیت خود توانایی دستیابی به سرعتی تا ۱۹۰ کیلومتر بر ثانیه را در اختیار علاقمندان خود میگذارد. در میان خودروهای تولید داخل خودروی «پژو ۴۰۵» یک خودروی بسیار محبوب و پرطرفدار است این خودرو از زمان نخستین عرضه اش تا به حالا موفق گردیده است تا فروش خیلی خوبی را تجربه نماید . وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX در کاربری شهری در حدود ۱۲/۸ لیتر، در بزرگراهها حدودا ۶/۸ لیتر و در حالت مصرف سوخت ترکیبی در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ باک پژو ۴۰۵ ظرفیتی ۷۰ لیتری دارد. با تمامی اینها میزان مصرف سوخت خودرو بسته به شرایطی از جمله وضعیت موتور، باد لاستیکها و نحوهی رانندگی میتواند بیشتر از ارقام گفته شده باشد.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. در واقع اگر صندلی آن برجستگی کوچک در پهلو ها را نداشت، احتمالا در هر پیچ جایتان با صندلی کناری عوض می شد. اما با کمی تغییر ارتفاع در جهت مخالف تفکرات کارخانه ای، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.
امید میرود با رویکرد جدید وزارت صنعت و شرکت ایران خودرو و سایپا در تولید و واردات خودروهای جدید اقتصادی، دیگر شاهد عرضه محصولات قدیمی به بازار کشور نباشیم تا مشتریان ایرانی نیز بتوانند از خودروهای باکیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا به قیمت مناسب بهرهمند شوند. امکانات ایمنی پژو GLX 405 بسیار محدود است و در بهترین حالت میتوان به وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS و وجود کیسه هوای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد؛ این کیسه هوا صرفا در برخوردهای از جلو کاربرد دارد و خبری از کیسههای هوای جانبی نیست. در زمینه امکانات ایمنی نیز این خودرو از ایموبلایزر یا همان سوییچ ضدسرقت استفاده میکند که وظیفهی آن جلوگیری از بهکاربردن سوییچی بهغیر سوییچ اصلی خودرو برای روشنکردن آن است.
شرکت خودرو سازی ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی ایران می باشد که سالیانه هزاران خودرو تولید می کند و با بالاتر بودن کیفیت محصولات خود نسبت به رقبا توانسته خود را برترین شرکت خودرو سازی کشور انتخاب کند. این شرکت مانند دیگر شرکت های خودرو سازی سطح جهان مدل های مختلفی از محصولات را تولید و به بازار ها عرضه می کند. اگر بهدلیل وضعیت وخیم بازار خودروی ایران، اجبار در خرید این خودرو را کنار بگذاریم، پژو ۴۰۵ بیش از دو دهه است که ارزش خرید خود را بهطور کامل از دست داده است و تهیه خودرویی با ایمنی پایین، نداشتن حداقل امکانات رفاهی و مصرف سوخت بالا هیچ توجیه منطقی ندارد. اگرچه ایرانیها از قدمت بالای تولید تعدادی از خودروهای داخلی مطلع هستند، اما کمتر کسی میداند که پلتفرم پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ تولید شده و برای آخرین بار در سال ۱۳۷۴ و با معرفی نسخهی پژو ۴۰۶ از جانب فرانسویها مورد استفاده قرار گرفته است.
بااینحال تاریخچه مونتاژ و تولید پژو ۴۰۵ GLX در ایران به سال ۱۳۶۹ باز میگردد و تا سال ۱۳۹۹ و البته به شکل خیلی محدودی تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته است. این خودرو بهترین خودروی اروپا در سال ۱۹۸۸ انتخاب شد و در بدو ورود به ایران نیز خودروی باکیفیت و بهروزی بوده است. مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX امکان شتابگیری صفر تا صد ۱۱ الی ۱۲ ثانیهای را برای این خودرو ممکن کرده است؛ بسته به نوع موتور استفادهشده و مشخصات آن این عدد میتواند کمی بالاتر یا پایینتر باشد.
بااینحال و با توجه به استانداردهای روز دنیای خودرو، این محصول درکنار ظاهر قدیمی خود، فاقد هیچگونه امکانات ایمنی و رفاهی بوده و مصرف سوخت آن نیز بیشتر از خودروهای تولیدی روز است. یکی از معایب مهم خودرو پژو ۴۰۵ را میتوان ایمنی بهشدت پایین آن در تصادفات دانست. جدای از اینکه خبری از کیسههای جانبی برای سرنشینهای این خودرو وجود ندارد، سیستم ترمز این محصول کاملا منسوخ شده است. درنهایت بهدلیل مقاومت پایین شاسی و بدنهی این محصول، در هر گونه برخوردی، بخش عمدهای ضربه به کابین و سرنشینها منتقل میشود و سلامتی آنها را نیز به خطر میاندازد.
در واقع در راستای کاستن از مصرف سوخت، ضرایب گیرباکس مدل ۱٫۶ لیتری «۴۰۵ SLX » به خصوص در دنده های ۵ و ۴ بیش از حد سبک در نظر گرفته شده اند که در شهر های مرتفع (به دلیل کاهش غلظلت هوا و کاهش قدرت موتور) و مسیر های کوهستانی مشکل ساز می شود. در نسخه ۱٫۸ لیتری خودروی «پژو ۴۰۵ SLX» شاهد بهتر عملکردن آن در مقایسه با نسخه ۱٫۶ لیتری در جاده های کوهستانی و پرشیب خواهیم بود . پژو ۴۰۵ های جدیدتر هم که داشبوردی مشابه پژو پاری ها مدل بالا داشته و به اصطلاح به آن داشبورد سوناتایی می گویند. فضای کابین ۴۰۵ به لطف ارتفاع مناسب و فاصله محوری استاندارد برای یک خودروی سدان در هر دو ردیف خودرو قابل قبول ارزیابی شده و به همین خاطر می توان این خودروی سدان سایز متوسط را خودرویی خانوادگی دانست. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
دیدگاهتان را بنویسید