قیمت پاژن کارکرده و صفر، قیمت محصولات پاژن همراه مکانیک
از دیگر امکانات این خودرو می توان به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز دیسکی، سیستم ABS و EBD اشاره کرد. پاژن دو کابین نسبت به نسخه تک کابین دارای تفاوت هاییست که از جمله آنها میتوان به نصب میل موجگیر عقب، تغییر و ارتقای محل گوشواره های عقب و همچنین تقویت و دوبل شدن شاسی در نقاط تحت فشار اشاره کرد. این خودرو همان لندرور سری 3 ارتقا یافته توسط شرکت سانتانا است که در اسپانیا به اسم سانتانا 2500 شناخته میشود، و در ایران به پاژن محور کوتاه، پاژن دو در و پاژن 4 سیلندر نیز معروف است.
رقمی که میزان آن در حالت مصرف سوخت درون شهری به 9.5 لیتر به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت افزایش مییابد و در حالت چرخه ترکیبی مصرف سوخت نیز به رقم 8.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت میرسد. پاژنهای ابتدایی تولید شده در ایران به واسطه ارتباط خوب ایران و کشور ژاپن در سالهای ابتدایی انقلاب، مخصوصا رابطه خوبی که با شرکت نیسان ژاپن شکل گرفته بود، با قطعات اساسی نیسان در ایران به تولید رسید. در نتیجه بیشتر پاژنهای 4 سیلندر ایران از پیشرانه 2.4 لیتری کاربراتوری مشهور Z24 نیسان (مشترک با پاترول و نیسان زامیاد) به تولید رسیدند.
موضوع به دهه 1950 میلادی و همکاری بسیار خوب شرکت لندروور انگلستان با شرکتهای بین المللی برمیگردد. این شرکت با همکاری مستقیم با شرکتهایی نظیر مینروا بلژیک، تمپو آلمان، سانتانا موتورز اسپانیا و مرتب خودرو ایران اقدام به ارسال مستقیم قطعات CKD به منظور مونتاژ محصولات خود در این کشورها میکرد. اما پس از انقلاب ایران در پایان دهه 1970 میلادی و اعمال تحریمهای اقتصادی، لندروور دیگر نتوانست به ارسال قطعات مونتاژی خود به ایران ادامه دهد. از این رو ایران به شرکت سانتانا موتورز اسپانیا روی آورد و قطعات مورد نظر را برای ادامه تولید از این شرکت دریافت کرد. در نتیجه، پاژن نسخه تولید داخلی یا ایرانیزه شده خودرویی است که در اصل برای بازار کشور اسپانیا همسان سازی شده بود.
از همین رو وجود امکانات و قابلیتهای تکنولوژیک قابل توجهی را در این خودروی صحرانورد شاهد نیستیم. گیربکس استفاده شده درپاژن پاترولی، گیربکس 5 دنده هیوندای است که گیربکس ضعیف و نسبتا پر هزینه ای به شمار می رود. همچنین وزن بالا و ابعاد نسبتا بزرگ این گیربکس در مواقع پر تنش آفرودی میتواند باعث آسیب به شاسی خودرو شود. البته در سال های 1378 الی 1380 به تعداد محدودی گیربکس پاترول روی این خودرو نصب شد که گیربکس به مراتب بهتر و با دوام تری بود. موتور پاژن سانتانا همان موتور 4 سیلندر 2500 سی سی لندرور است که با تغییرات جزئی در ارتفاع پیستون، سرسیلندر، میل لنگ و تایمینگ توسط سانتانا موتورز طراحی و عرضه شده است. خودروی پاژن بسیار جادار است و در نسخه های مختلف میتواند ۵ الی ۹ نفر را در خود جای دهد.
پاژن در سفر های بیرون شهری حدودا 10 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند و در سفر های داخل شهری مصرف این خودرو به 14 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش می یابد. همچنین فراوانی قطعات و لوازم پاژن 4 سیلندر به علت مشترک بودن موتور آنها با نیسان پاترول، شرایط بهتری از پاژن های 6 سیلندر دارد و متاسفانه پاژن های 6 سیلندر با کمبود قطعات مواجه هستند. همچنین این خودرو دارای موتور بسیار قدرتمندی است که توانایی عبور از مسیر صعب العبوری را دارد و فرمان هیدرولیک و سیستم EBD این خودرو باعث می شود تا در مسیر های بارانی و مسیر های صعب العبور کنترل خودرو در دست راننده باشد. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند.
در بخش امکانات جانبی و رفاهی نیز شاهد وجود موارد انگشت شماری همچون امکان کنترل دستی سیستم تهویه مطبوع و قابلیت تنظیم دستی صندلیهای جلو در کنار قابلیت تنظیم دستی شیشهها و آینهها هستیم. معایب پاژن شش سیلندر شامل مواردی همچون ضعف شاسی، استهلاک بالا و ناهماهنگی محسوس ارکان و لوازم فنی است. از نکات قابل توجه در ارتباط با این خوردو باید به تجهیزات جانبی آن اشاره نموده که استفاده از آن را در شرایط متفاوت راحت تر میکند، مانند صندلی کودک، روکش صندلی چرمی و …. شما می توانید نظرات خود را در مورد پاژن و خاطرات خود را از بیراهه نوردی با پاژن برای ما کامنت کنید. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.
مجموعه این ویژگیهای نایاب موجب شد پاژن V6 به بهترین نسخه تولیدی پاژن در ایران و یکی از بهترین خودروهای آفرود موجود در بازار کشور بدل شود. اما این خودرو نیز بدون شک کامل و بدون نقص نیست، مخصوصا آنکه تولید خودروسازی بدسابقهای به نام مرتب خودرو است. درست همانند خودرویی که پاژن بر آن شکل گرفته است، پاژن نیز از دیدگاه آپشنهای رفاهی حرفی برای گفتند ندارد و تمرکز آن تنها بر عبور از بیراههها متمرکز شده است. از این رو جایگزینی صندلیهای جلو با نمونههای جدیدتر ملقب به صندلی پاجرویی به منظور کسب سواری بهتر، پدیدهای کاملا رایج است. همچنین در بخش فنی نیز میل فرمان آن به شکستن در آفرودهای سنگین مشهور است، بسیاری از قطعات داخلی و خارجی آن (حتی در هرور) از خودروهای ارزان قیمت داخلی چون پراید قرض گرفته شده است، بر آسفالت خشک جلوه میکند و در آفرود نیز پایداری نسبتا ضعیفی از خود نشان میدهد. سیستم انتقال نیرو جدیدی به کار رفته در پاژن یک نمونه 4 سیلندر توربو دیزل 2.8 لیتری برند کامینز آمریکا (تولید شعبه چینی کامینز) و گیربکس 5 سرعت دستی برند گترگ آمریکا (تولید شعبه چینی گترگ) در کشور چین بود که با داشتن توان و گشتاور بسیار عالی نمونه جدیدی از پاژن را روانه بازار کرد که در اصل هرور نام گرفت.
این خودرو با تجهیز به یک پیشرانه نسبتا توانمند و بادوام با توان خروجی قابل قبول برای آن دوران از سال 1385 تا اوایل دهه 1390 بر خط تولید مرتب خودرو قرار داشت. پیشرانه 3 لیتری پاژن میتواند قدرتی برابر با 161 اسب بخار در دور 5000 و گشتاوری معادل 245 نیوتون.متر در دور 2500 تولید میکند که برای آن دورانی که پاژن در بازار ایران عرضه میشد کاملا بیرقیب بود. این پیشرانه به گیربکس 5 سرعت دستی متصل شده و از سیستم دو دیفرانسیل موقت انتخابی (4WD) بهره میبرد که ضریب سنگین گیربکس کمی آن برابر با 2.2 است. بسیاری از افراد همچنان تصور میکنند که پاژن کپی ایرانیزه شده لندروور دیفندر انگلستان است. به عبارت بهتر، ریشه تاریخی پاژن به لندروور دیفندر باز میگردد اما نه نمونه تولیدی انگلستان آن.
پاژن در اصل کپی خودروی لندرور دیفندر (Land Rover Defender) است که از سالهای بعد از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تولید می شود. پس از انقلاب اسلامی و کاهش چشمگیر تنوع سبد محصولات آفرودی بازار خودرویی کشور، تنها تعداد محدودی از خودروهای واقعا توانمند در زمینه آفرود فرصت حضور در بازار ایران را یافتند که مشهورترین آنها نیسان پاترول بود که در دهه 1370 شمسی و در غیاب رقبای توانمند آمریکایی فرصت خودنمایی پیدا کرد و بسیار محبوب شد. اما در همان دوران، شرکت سهامی صنعتی تولیدی مرتب یا شرکت خودروسازی مرتب که به “مرتب خودرو” نیز شناخته میشود اقدام به تولید داخلی خودرویی مناسب آفرود کرد که پاژن نام گرفت. نسخه بنزینی 3000 سیسی V6 پاژن که به “پاژن V6” مشهور است به جرات بهترین نسخه تولیدی این خودرو به حساب میآید.
حال که صحبت از فرمان شد بد نیست به این نکته هم اشاره شود که سیستم فرمان این خودرو به صورت تلسکوپی و همراه با قابلیت تنظیم دستی طراحی شده است و از وجود قدرت کمکی هیدرولیکی نیز بهره میبرد. پاژن هرور با یک موتور 4 سیلندر 2800 سی سی با حداکثر توان 165 اسب بخار در دور موتور 3600، مشترک با وانت فوتون عرضه شده که تولید آن بسیار محدود بوده است. گاهی به دلیل فروش عجلهای و تصمیمگیری احساسی، خودرویمان را به قیمت کم فروختهایم و گاهی نیز به دلیل قیمتگذاری بالا و نادرست، نتوانستهایم مشتری برای آن پیدا کنیم.
اما در میانههای دهه 1380، شرکت مرتب خودرو از پیشرانه انژکتوری 3 لیتری 12 سوپاپ V6 میتسوبیشی به عنوان جدیدترین قلب تپنده پاژن بهره گرفت که با داشتن توان درخور توجه موتوری برای آن زمان به خوبی مورد استقبال مشتریان ایرانی واقع شد تا بتواند محبوبترین دیفندر ساخت ایران با نام پاژن V6 را خلق کند. پاژن 6 سیلندر به علت دارا بودن قدرت موتوری بیشتر و گیربکس بهتر، توانایی های آفرودی بیشتری نسبت به پاژن 4 سیلندر دارد. از مزایای پاژن شش سیلندر میتوان به سرعت و شتاب مناسب، موتور پر قدرت، قابلیت های آفرودی خوب و سیستم تعلیق نسبت نرم آن اشاره کرد. قیمت پاژن برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پاژن موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پاژن را دارند، باید در لحظه از قیمت پاژن باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند.
از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 اسفند 403 . یکی از مهمترین ویژگیهای لندروور که در پاژن نیز اجرا شد، استفاده از فلز آلومینیوم در ساختار بدنه بود که آن را در برابر رطوبت و خوردگی کاملا محافظت میکرد. استفاده از آلومینیوم در پایین نگهداشتن وزن نهایی خودرو کمک بسیار زیادی کرده است اما پاژن همچنان حدود 1.7 تن وزن دارد و پیشرانه آن الزاما بهینه و نوین نیست. از این رو مصرف سوخت متوسط برابر با فراتر از 12 لیتر در هر صد کیلومتر یکی از نقطه ضعفهای این خودرو به حساب میآید چراکه به سادگی میتواند از مرز 15 لیتر در هر صد کیلومتر نیز تجاوز کند. خودرو پاژن از وجود جعبه دنده دستی پنج سرعته بهره میبرد و به منظور غلبه بر پستی و بلندیهای ریز و درشت موجود در مسیرهای ناهموار، سیستم انتقال قدرت در آن به شکل موتور جلو و در حالت چهار چرخ محرک طراحی شده است. به گونهای که در بخش جلو شاهد وجود مکانیزم بازوهای طولی با پنهارد سه لینک هستیم و در بخش عقب نیز همین مکانیزم در حالت چهار لینک مشاهده میشود.
هرور اما در تیراژ بسیار بسیار محدودی به تولید رسید و از آن جایی که شرکت مرتب خودرو، که برخلاف نامش هیچگاه از دیدگاه خدمات و عرضه پیوسته محصولات مرتب و منظم نبود، نتوانست یا نخواست که این محصول را جدیتر بگیرد و هرور نتوانست آن گونه که باید در ایران محبوب و فراگیر شود. البته دشواریهای غیرقابل تصور پالایشگاههای ایران در تولید سوخت دیزل مناسب برای خودروهای گازوئیلی نیز مزید بر علت بود که استفاده روزمره از این خودرو را بسیار دشوار میساخت. خودرو لندرور یا همان پاژن یکی از محبوبترین خودروها جهت آفرود بین حرفه ای های این رشته در سراسر دنیا است.برای آن کاربردهای متفاوتی در نظر گرفته شدهاست، علاوه بر کاربردهای تجاری مانند آمبولانس، خودرو عملیات، آتش نشانی و … کاربردهای شهری و نظامی نیز دارد و چنانچه به سایت اصلی شرکت لندرور مراجعه کنید کابردهای متفاوتی از این محصول راخواهید دید، البته این خودرو در کشور سازنده اصلی عموماً با موتور توربو شارژ دیزل عرضه میشود(لندورو دیفندر).
همچنین سیستم فرمان و هدایت این خودرو به صورت هیدرولیک است و سیستم تهویه پاژن به صورت دستی تنظیم می شود. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید.
فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. در همین راستا وجود سیستمهای امنیتی، حفاظتی و پایداری این خودرو تنها به مواردی نظیر سیستم قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت و همچنین ترمز ABS چهار کاناله و سیستم مکمل EBD منحصر میشود. همچنین فنر ها و کمک فنر های این خودرو بسیار نرم هستند و نیروی منتقل شده از طرف موانع را به سرنشینان انتقال نمی دهند،کمک فنر های استفاده شده در این خودرو از نوع هیدرولیک تلسکوپی هست و فنر های استفاده شده در این خودرو فنر لول هستند.
در مجموع باید گفت که توان خروجی حجمی این خودرو رقمی معادل 53.6 اسب بخار بر لیتر برآورد شده است. سوای موارد یاد شده میتوان میزان مصرف سوخت را هم به عنوان یکی دیگر از تفاوتهای موجود میان دو مدل هرور و پاژن برشمرد. به گونهای که خودرو هرور به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت چیزی در حدود 5 لیتر کمتر از پاژن سوخت مصرف میکند و با توجه به دیزلی بودن ساختار موتور خود خرج کمتری را بر راننده تحمیل میکند. پس از مدتها سر و کله زدن علاقهمندان خودروهای آفرود با سر و شکل ظاهری خودرو پاژن (که تغییر چندانی را در حالت کلی به خود ندیده است)، بالاخره سازندگان این خودرو یعنی اعضای شرکت مرتب خودرو تصمیم به تولید مدل جدیدی از آن تحت عنوان هرور گرفتند. خودروی هرور در واقع مدل بهینه شدهای از پاژن است که بحث پوست اندازی و خصلت بهینه سازی در آن بیش از هر چیز خود را در نما و ظاهر این خودرو نشان میدهد. با نظر به این موضوع که خودرو پاژن بیش از هر هدفی برای حرکت در مسیرهای ناهموار و بیرون شهری طراحی شده است، مصرف سوخت جادهای در آن رقمی معادل 7.8 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت برآورد شده است.
پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، پاژن یک خودروی شاسی بلند بیابانی (off-road) دو دیفرانسیل است که در ایران توسط شرکت سهامی صنعتی تولیدی مرتب (شرکت خودروسازی مرتب) ساخته میشود. پاژن در اصل کپی خودروی لندرور دیفندر (Land Rover Defender) است که از سال های بعد از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تولید میشود. خودرو لندرور یا همان پاژن یکی از محبوبترین خودروها جهت آفرود بین حرفه ای های این رشته در سراسر دنیا است. پاژن یک خودروی شاسی بلند بیابانی (off-road) دو دیفرانسیل است که در ایران توسط شرکت سهامی صنعتی تولیدی مرتب (شرکت خودروسازی مرتب) ساخته میشود.
در سیستم تعلیق جلوی این خودرو از مکانیزم بازوهای طولی و در سیستم تعلیق عقب آن از مکانیزم ۴ اهرمه استفاده شده است. در مجموع شاید نتوان به غیر از موارد یاد شده ویژگی یا قابلیت شاخص دیگری را در خودرو پاژن بر شمرد و در عمل میتوان ادعا کرد که عمده قابلیتهای این خودرو در ویژگیها و مشخصات فنی آن مستور است. خودرو پاژن که در عمل محصولی در کلاس وانتهای پیکاپ طبقهبندی میشود، چیزی نزدیک به 1900 کیلوگرم وزن داشته و تعداد پنج سرنشین را درون خود جا میدهد. مسلما خریداران خودرو پاژن آن را برای استفاده از امکانات مدرن و تکنولوژیهای به روز آن تهیه نمیکنند و از این خودرو انتظارات دیگری نظیر سربلند بیرون آمدن از رویارویی با پستی و بلندیهای ناهموار دارند.
از انجایی که خط تولید و مونتاژ کامل این پیشرانه نیز از سوی مگا موتور ایرن انجام میشد، استفاده از این پیشرانه بر خودرویی چون پاژن توجیه اقتصادی و منطقی بسیار خوبی داشت مخصوصا آن که از دیدگاه تامین قطعات نیز مشکلی در تامین لوازم و تجهیزات تعمیراتی آن وجود نداشت. قدرتمند ترین نسخه تولید شده پاژن که به نام پاژن v6 شناخته می شود با موتور 3000 سی سی مشترک با میتسوبیشی پاجرو نسل دوم و هیوندای گالوپر عرضه شده و از حداکثر قدرت 161 اسب بخار در دور موتور 5000 و حداکثر گشتاور 245 نیوتن متر در دور موتور 2500 بهره می برد. صفر تا صد خودروی پاژن طبق اعلام شرکت 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است. پاژن یکی از خودرو های محبوب بین ایرانیان علاقمند به آفرود است زیرا انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و بازار دست دوم و خرید و فروش آن در ایران بسیار پر رونق است و یکی از دلایل دیگر محبوبیت پاژن بین ایرانی ها کم استهلاک بودن آن و موتور بسیار قدرتمند آن است. پاژن V6 معروف به پاژن دو کابین با موتور 6 سیلندر V شکل مشترک نصب شده روی میتسوبیشی پاجرو و هیوندای گالوپر در سال های 1383 الی 1391 عرضه شد و به جرئت میتوان گفت بهترین نسخه عرضه شده خودروی پاژن است.
درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای پاژن را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیقترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. نیسان پاترول یکی از محبوب ترین شاسی بلندهایی است که بیش از نیم قرن است که هنوز طرفداران خودش را دارد.این خودرو در کلاس خودروهای شاسی بلند قرار می گیرد و می توان گفت خودرویی آفرود است و از ایمنی بالایی برخوردار است اما معایبی هم دارد . با توجه به نیاز روز افزون مردم جهت خرید و فروش آسان و بی واسطه خودرو وب سایت Z4Car زدفورکار (زوم فور کار) بر آن شد تا فضایی مطمئن و کارآمد را در مسیر خرید و فروش خودرو ارائه دهد و علاوه بر آن در حیطه خودرو اطلاعات جامع و دقیقی را اعم از نقد و بررسی خودروها ، قیمت روز خودرو،شرایط فروش شرکتها و … برای مخاطبان فراهم کند. شاید بتوان لوکسترین قابلیت رفاهی ارائه شده در خودرو پاژن را به وجود دکمههای کنترل کنندهی تعبیه شده روی فرمان این خودرو برای کار با سیستم صوتی نسبت داد.
کارشناسان نیکبخت خودرو با کارشناسی دقیق،ماشین شما را قیمت گذاری و ماشین کارکرده شما را خریداری میکنند و در کمتر از یک ساعت مراحل انتقال سند و تحویل آنی وجه خودرو انجام میشود. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر متوسط قیمت خودرو پاژن در بازار خودروی ایران رقمی حول و حوش 58 میلیون تومان است. البته باید خاطر نشان ساخت که نمونههای مختلف موجود از این خودرو در بازار نه چندان با ضابطهی مذکور، با قیمتهای متفاوت و بسیار متنوعی معامله میشود. البته با وجود اسپورت شدن بخش بیرونی هرور و جذابتر گشتن سر و شکل ظاهری آن نسبت به خودرو پاژن، هیچ گونه تغییرات واضح و قابل تاملی را در بهبود خواص آیرودینامیکی و کیفیت بدنه این محصول (نسبت به پاژن) شاهد نیستیم. به بیان دقیقتر عمده تفاوتهای موجود میان این دو نسخهی قدیمی و جدید از پاژن به تغییرات ظاهری آنها باز میگردد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تبدیل تجارت سنتی به تجارت دیجیتال و مدرن، تیم دودف نیز فعالیت خودرا منطبق بر این فرایند تغییر داده و به تجارت الکترونیک روی آورده است. دیفرانسیل پاژن پاترولی با مدل های قبلی مشترک است اما در نسخه ای که گیربکس هیوندای در آن استفاده شده، محل قرارگیری دیفرانسیل در عقب خودرو از چپ به وسط، و در قسمت جلو از چپ به راست تغییر یافته است. پاژن دارای سیستم تعلیق بسیار قدرتمندی است که در پیچ ها و جاده های بارانی کنترل ماشین به راحتی حفظ می شود.
این خودرو که نسخه مورد علاقه پاژن برای آفرود بازها محسوب می شود، در دو تیپ GLD (وانت دو کابین) و GLV (استیشن دو کابین) تولید شد که البته تولید تیپ GLV فقط تا اوایل سال 1387 ادامه داشت. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت. رانندگان خودرو پاژن قادرند به مدد تواناییهای فنی این خودرو به حداکثر سرعتی معادل 170 کیلومتر بر ساعت دست یابند و در مدت زمانی حدود ده ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسند. سرعت و شتابی که شاید بتوان گفت برای یک خودروی آفرود به طور کل قابل قبول و مناسب به نظر میرسد. پاژن در بازار ایران خودروی دو دیفرانسیل توانمند و خوش قیمت به حساب میاید و اگر هدفتان تنها لذت بردن در دل کوه و کویر و شیطنت در آفرودهای آخر هفتهای است همچنان میتواند بهترین گزینه ارزان قیمت موجود در بازار باشد. اما به یاد داشته باشید که پاژن خودرویی پرهزینه و پراستهلاک است و حتی بهترین و سالمترین نمونههای آن برای تبدیل شدن به خودرو مطمئن و مورد پسند هر مالک حداقل چند میلیون هزینه ابتدایی به همراه خواهد داشت.
اما با این حال معایبی مانند مصرف بیش از حد سوخت را نیز دارد که به صورت کلی و با در نظر گرفتن ممنوعیت خودرو های خارجی به ایران، پاژن یک خودروی خوب برای آفرود در ایران محسوب می شود که دارای بازار دست دوم بسیار خوبی نیز است. شاید عمدهترین تفاوت موجود در این بخش را بتوان در وجود موتور دیزلی خودرو هرور خلاصه کرد. در واقع خودرو هرور نیز همانند بسیاری از نمونههای مشابه یعنی خودروهای آفرود و پیکاپهای تنومند خارجی، از وجود موتور دیزلی بهره میبرد. این پیشرانه یک موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر خطی است که در عمل همان موتور وانتهای دیزلی فوتون به شمار میرود و همچون قطعات دیگری نظیر جعبه دنده، محور عقب و دیفرانسیل، در هرور و فوتون مشترک است. خودرو پاژن به یک موتور بنزین سوز 6 سیلندر و 24 سوپاپ مجهز است که آرایش قرارگیری سیلندرها در آن به صورت خورجینی و وی شکل بوده و سیستم سوخت رسانی در آن نیز به صورت انژکتوری با تزریق چند نقطهای طراحی شده است. موتور مذکور حداکثر توانی معادل 161 اسب بخار (با احتساب 5000 دور در دقیقه) را به نمایش میگذارد و حداکثر گشتاور خروجی آن نیز معادل 245 نیوتن متر (با احتساب 2500 دور در دقیقه) برآورد میشود.
اگر شما قصد خرید پاژن را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.
تغییراتی که باید گفت در نسخهی قدیمی پاژن نیز از طریق بخشیدن حالت اسپورت به آن کم و بیش قابل دستیابی هستند. پاژن موتور پاترولی (موتور مشترک با نیسان زامیاد) در انواع استیشن 7 نفره، نیم تن و وانت 2 کابین تولید شد که با توجه به استفاده از موتور z24 نیسان، از بابت تامین قطعات و مکانیک نسبت به مدل های قبلی مزیت داشت اما نمی توان گفت پاژن پاترولی بدون عیب و ایراد بود. نام خودرو پاژن مسلما برای بسیاری از هواداران بیابانگردی و همچنین علاقهمندان به گردش در کوه و دشت و صحرا به شکل سواره، نام کاملا آشنایی به شمار میرود. البته خودرو پاژن علاوه بر کاربردهای آفرود خود، در جادههای بین شهری و خیابانهای شهری نیز مورد استفاده قرار میگیرد و در کل از کاربردهای متنوع و متفاوتی برخوردار است.
از معایب پاژن سانتانا یا پاژن دو در میتوان به مصرف سوخت بالای این خودرو اشاره کرد که به عنوان یک خودروی آلاینده شناخته میشود. همچنین لوازم آفرود و تجهیزات کمپینگ این خودرو رایج نبوده و به عنوان یک خودروی خانوادگی نامناسب است. با توجه به حضور طولانی در بازار به عنوان تولید کننده، وارد کننده و تامین کننده کالا و با داشتن ۱۰ نمایندگی انحصاری بهترین و برترین برندهای استرالیا و اروپا، خلا یک مرجع برای بررسی، مقایسه و خرید کالاهای با کیفیت خودروهای دودیفرانسیل برای مشتریان بسیار محسوس می باشد. تیم دودف سابقه ای ۳۰ ساله در زمینه تولید قطعات، واردات لوازم یدکی خودروهای دودیفرانسیل، فروش و پخش مکمل و روغن موتور دارد.
از نکات قابل توجه در ارتباط با این خوردو باید به تجهیزات جانبی آن اشاره نموده که استفاده از آن را در شرایط متفاوت راحتتر میکند، مانند صندلی کودک، روکش صندلی چرمی و … پاژن وانت -خودرویی شاسی بلند و آفرود با دو دیفرانسیل است که توسط شرکت خودروسازی مرتب ساخته می شود و در واقع می توان گفت این خودرو کپی ای از لندرور دیفندر ( Land Rover Defender ) بریتانیایی است که به ساخت خودروهای چهار چرخ محرک مشهور استادامه مطلب… چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پاژن صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است .
پاژن -یک خودروی شاسی بلند بیابانی (off-road) دو دیفرانسیل است که در ایران توسط شرکت سهامی صنعتی تولیدی مرتب (شرکت خودروسازی مرتب) ساخته میشود. پاژن در اصل کپی خودروی لندرور دیفندر (Land Rover Defender) است که از سالهای بعد از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تولید میشود. خودرو پاژن که برای آن کاربردهای متفاوتی در نظر گرفته شدهاست، علاوه بر کاربردهای تجاری مانند آمبولانس، خودرو عملیات، آتش نشانی و …
افزون بر آن کمک فنرهای عقب و جلوی این خودرو هم به صورت مشابه و بر مبنای فنر لول طراحی شده است. پاژن محصول شرکت سهامی صنعتی تولیدی مرتب (مرتب خودرو) است که بر پایه پلتفرم لندرور دیفندر در سال 1370 برای اولین بار به بازار عرضه شد، خودوریی که توانایی عبور از هر مسیر صعب العبوری در جهان را دارد. پاژن خودرویی با موتور، سیستم تعلیق و بدنه ی بسیار قدرتمندی است و توانایی عبور از هر نوع مسیر آفرودی را دارد.
دیدگاهتان را بنویسید