مقایسه دیگنیتی پرایم با لاماری ایما ؛ کدام شاسی بلند چینی را بخریم؟ گجت نیوز
مصرف سوخت این کراس اوور در شرایط استاندارد ۷٫۵لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در پایان، مقایسه ظاهری دو خودرو باید گفت که اگرچه طراحی بحثی کاملاً سلیقه ایست، اما این طور به نظر می رسد که هر دو خودرو دارای سبکی کاملاً جذاب و به نسبت پخته در طراحی هستند و نمی توان به آن ها ایراد خاصی وارد دانست. بنچ مارک های طراحی این خودرو بی شک از لامبورگینی اوروس به عاریت گرفته شده و این شباهت به خصوص در بخش سپر و چراغ های جلو و فرم سقف و در صندوق به خوبی قابل مشاهده است. دیگنیتی پرایم با لوگویی که بی شباهت به لوگوی بنز نیست، قصد دارد خود را لوکس تر از آنچه هست جلوه دهد. سبک طراحی چراغ ها و جلوپنجره کهکشانی خودرو زیباست و چراغ های عقب نیز از تِرِند به هم پیوسته پیروی می کنند.
طراحی داخلی این خودرو نیز با استفاده از خطوط مدرن و مواد با کیفیت، جذابیت خاصی دارد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد لاماری ایما به ترتیب ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و ۹.۵ ثانیه است. این در حالی است که دیگنیتی پرستیژ با یک موتور ۲ لیتری توربو که در قلب خود جای داده، با حداکثر قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر به میدان آمده است. این پیشرانه، نیرو را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو این کراساوور کوپه منتقل می کند. امروزه باتوجه به قیمت مناسب خودروهای چینی، میتوان آنها را در همه جا مشاهده کرد.
برند تویوتا با ارائه دو نسخه از سدان محبوب کمری با سوخت بنزینی و هیبریدی، توانسته رضایت همه طرفداران خود را به دست آورد. اگر جزو علاقهمندان به این برند هستید، باید تفاوت عملکرد تویوتا کمری هیبرید با کمری بنزینی را در تمام بخشهای مهم آن بررسی کنید. X۳۳ کراس (دستی) از دسته محصولات مدیران خودرو هماکنون به قیمت یک میلیارد و هشت میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
لاماری ایما از همان ابتدای ورود به بازار ایران یک نقطه قوت کاملا شاخص داشت و آن هم برخورداری از ظاهر بهروز، مدرن و جوانپسند بود که به واسطه آن توانست نظر مثبت اکثر کارشناسان و علاقهمندان ایرانی را به خود جلب کند. بهطور کلی، هر دو خودرو دارای امکانات و فناوریهای ایمنی مدرن هستند، اما دیگنیتی پرستیژ بهعنوان یک مدل بالاتر از نظر تجهیزات و فناوریهای ایمنی پیشرفتهتری برخوردار است. از معایب این خودرو میتوان به وجود شتاب نامناسب، بالا بودن قیمت نسبت به امکانات تعریف شده، سخت بودن نگهداری از موتور و همچنین استقبال ضعیف کاربران از این محصول و فروش پایین آن اشاره کرد.
دیگنیتی پرایم اولین عضو این خانواده بود و بعد از آن دیگنیتی پرستیژ در قالب یک شاسی بلند شهری متوسط با برخی تغییرات ظاهری و البته تحولات اساسی در بخش موتور و گیربکس وارد بازار ایران شد. در طرف مقابل لاماری ایما نیز به پیشرانه مشابه با رقیب خود یعنی موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که البته نسبت به دیگنیتی بازدهی بالاتری را به همراه دارد. در واقع این پیشرانه میتواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتنمتر را به تولید برساند.
در بخش آپشنها، لاماری ایما برخلاف طراحی و مشخصات فنی، چندان کامل نیست و نسبت به رده قیمتی خود کمبودهایی دارد. آرین پارس موتور وعده داده است که نسخههای فولتری از لاماری را در آینده نزدیک عرضه خواهد کرد، اما تاکنون از این نسخهها خبری نشده است. قبل از شروع مقایسه لاماری و دیگنیتی باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو خودروی دیگنیتی و لاماری از تولیدات کارخانه دانگفنگ محسوب میشوند که در بازار داخلی چین ix5 (دیگنیتی) و T5 Evo (لاماری ایما) نام دارند. از سوی دیگر، دیگنیتی پرستیژ میتواند کابین جادارتری در اختیار شما بگذارد، امکانات متنوع و بهروزتری ارائه میدهد، فرم ظاهری آن کمی خانوادگیتر به نظر میرسد و شتاب و چابکی این خودرو نیز قابل قبول و مناسب است.
خودروسازان نیز برای جذب مشتریان جوانتر، محصولات بلندتری با ویژگیهای جذاب و مدرن تولید می کنند. اگرچه به مدلهای روز کراساوورهای اسپرت مانند پورشه ماکان یا بامو X4 دسترسی نداریم، اما برندهای چینی از قافله عقب نماندهاند و مدلهای جذابی از کراساوورهای اسپرت را به بازار ایران عرضه کردهاند. آپشنهای ماشین به ویژگیها و امکانات اضافی اطلاق میشود که میتوانند به خودرو اضافه شوند تا تجربه رانندگی را بهبود بخشند. این آپشنها شامل سیستمهای پیشرفته ناوبری، دوربینهای عقب، سیستمهای صوتی با کیفیت بالا، صندلیهای گرمکن و سردکن، و حتی فناوریهای ایمنی مانند ترمز خودکار و دستیار پارک هستند. انتخاب آپشنهای مناسب میتواند نه تنها راحتی و لذت رانندگی را افزایش دهد، بلکه ارزش resale خودرو را نیز بالا ببرد.
خودروی لاماری ایما دارای موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور جی دی آی با خروجی ۱۹۵ اسب بخارو گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ است. از نظر گنجایش صندوق عقب نیز کاربران دیگنیتی پرستیژ وضعیت به مراتب بهتری دارند؛ چرا که حدود ۷۸۰ لیتر گنجایش در این قسمت یافت میشود. اما حجم صندوق لاماری ایما تنها ۴۸۰ لیتر است که میتواند نیازهای حداقلی یک خانواده پنج نفره را کمابیش پاسخ بدهد. خوشبختانه موتور دیگنیتی پرستیژ با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته جفت شده است؛ بنابراین حالا کارایی بسیار بهتری نسبت به جعبه دنده CVT مدل پرایم را شاهد خواهیم بود.
درنتیجه اگر جزو طرفداران خودروهای پرشتاب هستید، بهتر است حتما لاماری ایما را به جای دیگنیتی پرایم انتخاب کنید. در بازار داغ کراس اوورهای چینی، قصد داریم به مقایسه دیگنیتی با لاماری بپردازیم و ارزش خرید این دو خودرو را بررسی کنیم. این نمایشگر، که به صورت افقی در بالای داشبورد قرار گرفته، به خوبی با طراحی کلی کابین هماهنگ بوده و دسترسی آسانی را برای راننده فراهم مینماید. در بخش کنسول میانی، دکمهها و کنترلهای لمسی به صورت مینیمال و مدرن طراحی شدهاند و در کنار دریچههای تهویه مطبوع، ظاهری شیک و مرتب به کابین بخشیدهاند. صندلیهای لاماری نیز با طراحی اسپرت و روکش چرمی، هم راحتی و هم حس لوکس بودن را به سرنشینان القا میکنند. و اینکه نورپردازی داخلی ملایم نیز به فضایی دلنشین در شب و سفر را شکل میدهد.
ما امروز به مقایسه لاماری ایما با دیگنیتی پرستیژ خواهیم پرداخت تا به درک بهتری از این دو خودرو برسیم. دانگ فنگ ix5 از اوایل سال 1400 با نام دیگنیتی پرایم به خط مونتاژ بهمن موتور اضافه شد و با استقبال خوبی مواجه شد. بهمن موتور تصمیم به گسترش تیپهای این خودرو گرفت و از اواخر سال 1401، دیگنیتی پرستیژ را به بازار عرضه کرد. پس یکی از مهمترین فاکتورهایی که میتواند روی انتخاب شما در وهله اول تاثیر بگذارد، طراحی ظاهری این دو خودرو است که بسته به سلیقه شما هم لاماری ایما و هم دیگنیتی پرستیژ میتواند به نوبه خود ماشینی زیبا و جذاب به نظر برسد. ابعاد و اندازه فضای داخلی دیگنیتی پرستیژ، بهویژه فضای پای سرنشینان ردیف عقب این خودرو، به دلیل فاصله محوری بسیار بزرگتر آن نسبت به لاماری ایما، بیشتر است و راحتی بالاتری را برای کاربران صندلیهای ردیف دوم ایجاد میکند.
همچنین نشانگر وضعیت سیستم هیبرید به جای دورشمار در مدل هیبریدی قرار گرفته است. هر دو مدل، با بهرهگیری از طراحی Wide Body، فضای داخلی جادار و کیفیت ساخت بالا، تجربهای مطلوب را برای سرنشینان فراهم میکنند. جک J۴ یکی از اقتصادیترین محصولات کرمان موتور، صبح امروز به ارزش ۹۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد. البته وجود مقداری خشکی در سیستم تعلیق چنین خودروهای خوش قدوقامتی کاملا ضروری است تا از بروز ناپایداری و حرکات عرضی بدنه به ویژه در سرعتهای بالا و حین دور زدن تا حد زیادی جلوگیری شود. تویوتا پریوس متفاوت ترین خودروی کمپانی تویوتا است که از داخل و بیرون با تمام محصولات دیگر متفاوت است. از معایب لاماری ایما میتوان به عدم رضایت بخش بودن آپشنهای تعریف شده و همچنین بروز مشکلاتی در طولانی مدت برای نگهداری از پیشرانه اشاره کرد.
این بدان معناست که با وجود پرداخت هزینهای بیش از یک میلیارد تومان، این ویژگی را نخواهید داشت. اما نکته مثبت اینست که گیربکس دیگنیتی از نوع ۷سرعته DCT خیس میباشد که نسبت به CVT های معمولی در خودروهای چینی، کیفیت و عملکرد بهتری ارائه میدهد و میتوان آن را از نظر تکنولوژی ساخت، در سطح بالاتری قرار داد. رانندگی با Lamari به لطف سیستم تعلیق چنداتصالی در عقب و مکفرسون در جلو، تجربهای نرم و راحت را در خیابانهای شهری فراهم میکند. لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ، دو خودروی کراساوور اسپرت از شرکت دانگ فنگ هستند و در بازار چین با نامهای متفاوت شناخته میشوند. طراحی ظاهری این دو خودرو بهشدت جذاب بوده و با خطوط بهروز و استایل متفاوت خود، در خیابانها توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کردهاند. این خودرو محبوب در سال 2018 روی خط تولید شرکت دانگ فنگ قرار گرفت و در بهار سال 1400 با عنوان دیگنیتی پرایم توسط شرکت خودروسازی بهمن موتور به بازارهای داخلی عرضه شد.
عملکرد فنی دیگنیتی و لاماری در سطح قابل قبولی قرار دارد، ولی آنچه اهمیت دارد، خروجی واقعی است که دارند. شوربختانه نباید به اعداد و ارقام روی کاغذ آنها نگاه کرد، چرا که در عمل آنطور که گفته شده ظاهر نمیشوند. پیشرانه دیگنیتی قویتر از لاماری عنوان شده، ولی در عمل شواهدی دال بر صحت این موضوع یافت نمیشود.
لاماری ایما و دیگنیتی پرایم از لحاظ ظاهری نسبت به سایر رقبای همقیمت خود کاملا متفاوت به نظر میرسند. از تفاوت این دو محصول با سایر رقبا میتوان به سراگزوزهای واقعی، آینههای جانبی روی در خودرو، چراغهای عقب به هم متصل با گرافیک جذاب، رینگهای مشکی و شیب بخش عقبی سقف و شیشه عقب اشاره کرد. لاماری ایما که مدتی قبل معرفی شد به عنوان رقیب مستقیم دیگنیتی پرایم محسوب میشود. از این رو قصد داریم مشخصات و امکانات این شاسی بلندهای چینی جدید بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم. معرفی گروه کراس اوورهای کوپه که دیگنیتی هم در آن قرار میگیرد، نخستین بار توسط بامو در سری X۴ انجام شد.
چراغهای باریک لاماری که بالای گلگیر جلو قرار گرفته و به لبه کاپوت چسبیده از نظر زبان طراحی شباهت زیادی به خودروهای اروپایی دارد. طراحی جانبی شبیه به کراساوورهای جگوار است و در نمای عقب نیز شباهتهایی با طراحی پورشه دارد. برای اینکه بتوانید تصویری دقیقتر از عملکرد لاماری و رقبا در شرایط واقعی رانندگی داشته باشید، پیشنهاد میکنیم تست درایو هر یک از این خودروها را تجربه کنید. در تست درایو، میتوانید به صورت مستقیم هندلینگ، شتاب، نرمی سواری و سایر ویژگیهای رانندگی خودرو را ارزیابی کنید. از نظر هندلینگ، هر دو خودرو در کلاس بدنه خود عملکرد خوبی دارند، اما دیگنیتی در این زمینه کمی بهتر از لاماری عمل میکند. تنها برتری آپشنی لاماری ایما نسبت به دیگنیتی، وجود کول باکس در این خودرو است.
در دنیای خودروهای کراساور که رقابت بسیار تنگاتنگ است، انتخاب یک خودروی مناسب میتواند چالشبرانگیز باشد. لاماری، با طراحی جسور و امکانات متنوع، یکی از گزینههای محبوب در این بازار است. اما آیا لاماری واقعاً میتواند با رقبای قدرتمندی مانند دیگنیتی، فیدلیتی، فونیکس، K7 و تیگو7 رقابت کند؟ در این مقاله، به مقایسهی جامع لاماری با این خودروها میپردازیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق مشخصات فنی، امکانات رفاهی، ایمنی و طراحی این خودروها بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را مورد ارزیابی قرار دهیم. پس از تب عرضه انواع کراساوورهای 1,5 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید حدود 140 یا 150 اسب بخار، بنظر میرسد بازی این خودروها وارد مرحله جدیدی شده است. با این رویکرد به قول تحلیلگران اقتصادی، توان تولیدی پیشرانهها از کانال 150 اسب بخار خارج شده و اینبار سقف 200 اسب بخار را نشانه گرفتهاند.
در برخی از خودروها بهکارگیری چراغهای عقب سرتاسری شاید ناهماهنگ با طراحی کلی خودرو باشد، اما خوشبختانه این سبک طراحی در دیگنیتی بهخوبی تطبیق پیدا کرده است. در پایین هم دیفیوزر مشکی با دو خروجی اگزوز فیک قرار دارد تا نوعی چاشنی اسپرت به این قسمت خودرو اضافه کنند. شاید در نماهای کناری و عقب بخت با دیگنیتی یار باشد، اما در نمای جلو این لاماری است که با چراغهای مخفی در گوشههای سپر پیشتازی میکند.
همچنین برای مسیرهای کوتاه خارج شهری نیز این خودرو تجربه رانندگی خوبی ارائه میکند. شتاب لاماری در رانندگی شهری خوب است و میتوان عملکرد مناسبی از این محصول در دست اندازهای شهری انتظار داشت. از دیگر نکات مربوط به تجربه رانندگی لاماری، عدم استفاده از CVTهای مرسوم خودروهای چینی به عنوان گیربکس در این محصول است. استفاده از یک نمونه ۷ سرعته DCT خیس به عنوان گیربکس در لاماری ایما، علاوه بر علاوه بر این تکنولوژی ساخت بالاتری نسبت به سایر CVTها دارد، کیفیت و عملکرد بهتری نیز ارائه میکند. شناخت تفاوتهای فنی و امکانات هر ماشین، از مصرف سوخت تا سیستمهای ایمنی، به شما کمک میکند تا انتخابی متناسب با نیازها و سبک زندگی خود داشته باشید.
در این محتوا به مقایسه دو کراس کوپه جذاب بازار داخلی به نام های لاماری ایما از شرکت آرین موتور و دیگنیتی پرایم از شرکت بهمن موتور می پردازیم. سیستم صوتی با صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، رهیاب، بلوتوث و ۶ بلندگو عرضه میشود. از نظر ایمنی، به سیستمهای ABS، EBD و سیستمهای پیشرفته TCS (کنترل کشش)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی) و BA (کمک ترمز اضطراری) مجهز شده است. امکاناتی مانند صندلی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید، حالتهای مختلف رانندگی و سانروف پانوراما دو قسمتی نیز در آن دیده میشوند. مبحث طراحی ظاهری هم میتواند یکی از مهمترین جنبههای مقایسه لاماری و دیگنیتی باشد؛ زیرا این دو کراس اوور چینی جزو خودروهای گرانقیمت بازار به حساب میآیند و مشتریان در این رنج قیمت از ظاهر ماشین توقع زیادی دارند.
باوجود این که، پیشرانه دیگنیتی پرستیژ در اعداد و ارقام خیلی قویتر از لاماری ایما عنوان میشود، اما این قدرت واقعی نیست. در واقع گیربکس در خودرو دیگنیتی پرایم در هنگام معکوس کشیدن خیلی تعلل داشته و عملکرد هماهنگی با موتور خودرو ندارد. در مقابل، گیربکس دوکلاچه لاماری ایما قادر است تا با موتور خود بهتر هماهنگ شود.
این پیشرانه همان پیشرانه ای است که قبل تر در ام وی ام آریزو ۵ توربو و فونیکس آریزو ۶ پرو دیده بودیم. پیشرانه ای که چری با همکاری AVL اتریش توسعه داده و تا به امروز بازخورد فنی خوبی داشته است. البته این را هم در نظر داشته باشید که خروجی های پیشرانه در بهمن ریسپکت پرایم کمی بیشتر از آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو است. لاماری ایما طراحی ظاهری جذاب و اسپرتتری را دارد، شتاب و چابکی آن مناسب است و سواری لذتبخشی دارد. با این حال عدم وجود یک سری امکانات مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تعویض دستی دنده (تیپ ترونیک)، شارژر وایرلس و گرمکن صندلی جلو نسبت به حریف، باعث میشود تا انتقادات زیادی در بخش آپشنها به آن وارد باشد.
بهطور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با دیگنیتی طی میشود، ۸.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد شد و شتاب برابر با لاماری ایما دارد. کراس اوور جذاب و قدرتمند بهمن موتور مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده که میتواند 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه این خودرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات به محور جلو انتقال مییابد.
همین بخش در نسخه فول که به بازار چین عرضه شده، جهت قرارگیری یک ساعت آنالوگ طراحی شده است. با این حال در نسخه داخلی ایما این قسمت به عنوان نگهدارنده گوشی همراه طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر تست درایو، استفاده از جداول مقایسه نیز میتواند به شما در تصمیمگیری بهتر کمک کند. در این جداول، مشخصات فنی، امکانات و قیمت خودروها به صورت خلاصه و مقایسهای آورده شده است. با مقایسه اعداد و ارقام، میتوانید به راحتی نقاط قوت و ضعف هر خودرو را شناسایی کرده و مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.
لاماری ایما در این بخش به لیور دنده الکترونیکی معروف به دنده خلبانی، دریچههای تهویه دایرهای شکل و صفحهآمپر دیجیتال یکپارچه با مانیتور مجهز شده و به همین دلیل کاملا بهروز و مدرن به نظر میرسد. از دیگر نکات جالب توجه در طراحی لاماری ساده و بیتکلف بودن قسمت کناری آن است. در حقیقت عدم شلوغ کاری در این بخش از خودرو به نوعی میتواند نشان دهنده شروع پختگی در طراحی خودروهای چینی بخصوص خودروهای مونتاژ ایران باشد. استفاده استاندارد از نسخه ۱۸ اینچی برای طراحی رینگهای لاماری نیز باعث ایجاد نمای مناسبی برای این محصول شده است. قسمت پشتی لاماری به شکل به روز و با بکارگیری چراغهای عقب متصل بهم طراحی شده است. لاماری با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، عملکرد خوبی در صرفهجویی دارد.
خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیبدار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم میخورد. با توجه به اینکه لاماری در دومین طرح فروش خود با ۹۰ میلیون تومان افزایش قیممت همراه شد، قیمت آن در کارخانه به یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان رسید. اما قیمت این خودرو در بازار هنوز افزایشی نداشته و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش میشود. در غیر این صورت لاماری ایما با ظاهر جذاب، لوکس و اسپرت خود میتواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. البته اگر بتوانید با کمبود بعضی از آپشنها و فقدان تیپ ترونیک در آن کنار بیایید. برای مقایسه لاماری ایما با دیگنیتی بهتر است با مزایا و معایب هر کدام آشنا شویم.
این آمار نشان میدهد که کمری هیبریدی به طور قابل توجهی مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل بنزینی دارد. کاهش سوخت به دلیل بهرهمندی از سیستم هیبریدی پیشرفتهای است که ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی را ارائه میدهد. پس اگر قصد شرکت در طرح فروش اقساطی تویوتا را دارید، مسئله سوخت و انرژی پاک را در نظر گرفته و سپس دست به انتخاب نهایی بزنید. کمری بنزینی قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر را ارائه میدهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 9.3 ثانیه است. اما کمری هیبریدی در مجموع قدرت 200 اسب بخار را ارائه میدهد، گشتاور 230 نیوتن متر را ارائه میدهد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 7.8 ثانیه است.
مصرف سوخت ترکیبی دیگ نیتی پرستیژ ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد آن نیز ۹.۵ ثانیه ثبت شده است. اگر هنوز شور و حال جوانی را تجربه میکنید، دعوت میکنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. این خودرو در رانندگی شهری شتاب خوبی دارد و در دستاندازهای شهری که دستکمی از بیراهه ندارند، عملکرد خوبی از خود به نمایش میگذارد. خروجی لاماری از پیشرانهای ۱.۵ لیتری خارج میشود که جداً تحسینبرانگیز است. اما بزرگترین نقطه ضعفی که میتوان از سیستم انتقال قدرت این خودرو گرفت، نبود حالت تعویض دستی یا همان تیپ ترونیک در آن است. در قسمت مرکزی کنسول لاماری و درست بین دو خروجی مرکزی تهویه، جای خالی وجود دارد که به وسیله روپوش کور شده است.
این خودرو نسخهای لوکستر و بهروزتر از مدل اصلی دیگنیتی است که امروز به قیمت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به مشتری تحویل داده میشود. با این حال پیشرانه بزرگتر ۲ لیتری توربوشارژ آن سوخت بیشتری نسبت به موتور ۱.۵ لیتری لاماری ایما مصرف میکند. اما درمجموع میتوان گفت که عملکرد سیستم تعلیق لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ تقریبا لذتبخش به نظر میرسد. البته به دلیل حضور رینگهای بزرگتر در دیگنیتی پرستیژ و ابعاد بزرگتر این خودرو، شاهد عملکرد کمی خشکتر در سیستم تعلیق آن نسبت به لاماری ایما هستیم.
این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در بین خودرو های داخلی تعدادی از محصولات تولیدی دارای محبوبیت بیشتری در بین خریداران بوده اند که خودروهای سمند و پژو 405 دو مورد از آنها هستند. نیسان ماکسیما و سیترئن زانیتا، دو خودروی قدیمی و بسیار محبوب و پرفروش در کشور ما هستند و به محض ورود در کشور بازار خرید و فروش بسیارخوبی را به خود اختصاص دادند…. وجود سیستم تهویه هوای تک کاناله برای سرنشینان عقب باعث شده که این قسمت از خودرو سیستم تهویه اختصاصی داشته باشد که جالب توجه است.
البته ناگفته نماند که نداشتن حالت تیپ ترونیک از عیبوب گیربکس لاماری به حساب میآید. از نظر هندلینگ هم وضعیت هر دو خودرو نسبت به کلاس بدنه خوب است اما دیگنیتی از این نظر مقداری بهتر از لاماری عمل میکند. در بخش ایمنی، از سیستمهای ABS (سیستم ضد قفل ترمز)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، HDC (کنترل حرکت در سراشیبی) و HAC (کنترل حرکت در سربالایی) استفاده میکند. دیگر امکانات لاماری شامل صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ جهت، دوربین دید عقب، استارت دکمهای، ورود بدون کلید، سانروف پانوراما و کروز کنترل است. اینجا تصمیم با خریدار است که بین دیگنیتی پرایم و لاماری ایما کدام را انتخاب کند.
پیش از این، بی ام و ایکس 4 و ایکس 6 با این سبک طراحی در کشور عرضه شده بودند. البته شباهت حجم موتور این دو خودرو در میزان توان خروجی پیشرانههای آنها وجود ندارد؛ موتور لاماری ایما قدرتی معادل ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۵ نیوتن متر را در اختیار راننده میگذارد. این میزان توان خروجی در مقایسه با محصولاتی همچون دیگنیتی پرایم که قدرتی برابر ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر ارائه میدهند، بسیار مهیج و برتر به نظر میرسد. در مقابل، دیگنیتی پرستیژ دارای موتور 2 لیتری توربو شارژ با 224 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور میباشد. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته متصل است، که میتوان با دسته دنده یا لمس صفحات فرمان کنترل کرد.
علاوهبر این، با داشتن یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیروی تولید شده به محور جلویی خودرو انتقال داده میشود. با بهرهگیری از فناوریهای شرکت میتسوبیشی، این پیشرانه را با کد 4A95TD میشناسند. پیشرانه لاماری میتواند نهایتاً 195 اسب بخار و نیرو تولید کرده و حدود 285 نیوتن متر گشتاور را تولید نماید که میزان مناسبی است. این پیشرانه نیروی خود را به واسطه گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) تولید میکند. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده است و جزو قوی ترین پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می آید. لاماری ایما می تواند ۱۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته تَر (Wet) نیز توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور آرین موتور می رساند.
از نظر قوای فنی با دو کراس اوور پرقدرت چینی سر و کار داریم که میتوانند نیاز جوانان علاقهمند به ماشینهای اسپرت را پاسخگو باشند. با این حال در ادامه به بیان مشخصات فنی هر یک از این دو خودرو میپردازیم و آنها را مقایسه خواهیم کرد. این موتور نهایت قدرت ۱۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را تولید می کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد.
اگر بخواهیم به مقایسه دیگنیتی پرستیژ با لاماری ایما از نظر تجربه سواری هم بپردازیم و نکاتی در این زمینه به اطلاعتان برسانیم، باید بگوییم که کیفیت سواری این دو خودرو به عنوان یک شاسی بلند شهری تقریبا نرم به نظر میرسد. شرکت آرین پارس موتور با مونتاژ لاماری ایما به عنوان یک کراس اوور جمعوجور، فعالیت خود را در زمینه تولید خودرو در کشور کلید زد. در نهایت، انتخاب بین لاماری ایما و دیگنیتی پرستیژ نیاز به ذائقه شخصی و نیازهای خودرویی دارد. هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری حرفهای خوبی برای گفتن دارند و به شما امکان میدهند که خودرویی با استایلی که به آن علاقه دارید، انتخاب کنید.
تاریخ معرفی و عرضه کراس اوور جذاب لاماری در چین به سال ۲۰۲۰ میلادی برمیگردد و آرین موتور پس از تلاشهای فراوان موفق شد این شاسی بلند زیبا را از سال ۱۴۰۱ وارد بازار کشور کند. در مقایسه دیگنیتی پرایم و لاماری ایما از نظر مشخصات فنی هم نباید انتظار داشت گزینهای نسبت به دیگری برتری فاحشی داشته باشد. ضمناً باید توجه داشت که پرایم نسخه ضعیفتر شاسی بلند دیگنیتی بهمن موتور بهحساب میآید.
این تفاوت قیمت برای افرادی که قصد شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو را دارند، میتواند عامل تعیین کننده در انتخاب نهایی باشد. معمولاً خودرو هیبریدی به دلیل داشتن تکنولوژیهای پیشرفته، نسبت به خودروهای بنزینی قیمت بالاتری دارند. اگر سال ۱۴۰۴ قصد خرید فیدلیتی الیت تیپ ۲ هفت نفره از نمایندگی های بهمن موتور داشته باشید باید چیزی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان بپردازید.
دیدگاهتان را بنویسید