نیسان سیلفی مکس ادیشن ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی آخرین خودرو

همچنین، رادار نقطه کور، سیستم هشدار نقطه کور سرنشینان عقب و رادار هشدار تصادف از عقب نیز در این خودرو قابل سفارش اند. میزان فضای داخل کابین نسبتاً جادار است و تقریباً فضایی بیشتر از محصولات داخلی نظیر تارا در کابین این ماشین ژاپنی به دست خواهید آورد که برای ۵ نفر سرنشین را بزرگسال مناسب به نظر می‌آید. برای جا دادن لوازم و اسباب همراه خود در طول مسافرت‌ها نیز می‌توانید از صندوق عقب بزرگ ۵۶۰ لیتری این خودرو کمک بگیرید. مگر ما از ظاهر یک سدان کامپکت خانوادگی چه انتظاری داریم که نیسان سیلفی نتواند آن را برآورده کند؟! استایل کشیده، طول مناسب بدنه، دماغه اسپرت، حجم پردازی جذاب پروفیل جانبی و درب موتور به همراه طرح کشیده و نوین چراغ‌ها که اصالت و وقار خاصی به این ماشین ژاپنی بخشیده است، همگی ما را مجذوب این سدان میان قیمت ژاپنی می‌کند. نمای عقب نیسان سیلفی نیز ظاهری متفاوت از دیگر خودروهای برند ژاپنی را به نمایش می‌گذارد.

نوع طراحی داخلی این ماشین ژاپنی نیز به نوبه خود زیبا، متناسب و کاربردی احساس می‌شود. طرح داشبورد با چاشنی اسپرت، مقابل کاربر خودنمایی می‌کند و علاوه بر نمایشگر دیجیتال مالتی مدیا، کلیدهای کنترل فیزیکی نیز روی کنسول میانی داشبورد دیده می‌شوند که صحنه زیبا و دلنشین تر را برای کابین این خودرو به وجود می‌آورند. داشبورد عمدتاً از متریال پلاستیک خشک ساخته شده که کیفیت آن قابل قبول است، اما پنل‌های نرم نیز در برخی قسمت‌ها داشبورد و تودری‌ها به کار رفته تا کیفیت کلی کابین را بالاتر جلوه می‌دهد. حدود ۲.۷ متر فاصله محوری نیسان سیلفی است و بنابراین فضای داخلی اتاق آن نسبتا جادار به نظر می‌رسد. ضمنا داخل صندوق عقب حدود ۵۶۰ لیتر فضا وجود دارد و به راحتی می‌توان ۵ چمدان مسافرتی را درون آن جا داد. نکته قابل توجه اینجاست که نمای چهره این خودرو در مدل فیس‌لیفت تا حدی تغییر کرده و دیگر جلوپنجره V شکل کرومی مخصوص نیسان در نسخه فیس‌لیفت سلفی دیده نمی‌شود.

اما نسخه های مختلف این خودرو آپشن های متفاوتی دارند که ممکن است در نسخه های دیگر وجود نداشته باشند که به تعدادی از این آپشن های در جدول زیر اشاره کرده ایم. کمی پایین تر پنل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته و کنسول میانی نیز میزبان دکمه استارت، سردنده مکانیکی و دو عدد جالیوانی است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. پشت فرمان، علاوه‌بر عقربه‌های سنتی برای دور موتور و سرعت، پنل دیجیتال رنگی وجود دارد.

این نسخه از سیلفی از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد که ترکیبی از موتور بنزینی و الکتریکی است و باعث بهبود عملکرد مصرف سوخت و کاهش آلایندگی می‌شود. به دلیل این سیستم هیبریدی، نیسان سیلفی e-Power قادر است مصرف سوخت کمتری داشته باشد، به‌ویژه در مسیرهای شهری و ترافیکی که خودرو بیشتر به‌صورت الکتریکی کار می‌کند. نسخه های هیبرید نیسان سیلفی که با نام e-power نیز شناخته می شود می تواند ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، مشخصات نیسان سیلفی وارداتی نامی خودرو با نسخه وارداتی آمیتیس گستر از نظر آپشنی متفاوت است و در واقع نامی خودرو نسخه فول‌تر را به ایران وارد می‌کند. این خودرو به مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته ایمنی مجهز شده که رانندگی را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

از دیدگاه قیمت نهایی شرکتی میان دو گزینه قابل خرید، سیلفی مکس ادیشن به دلیل سطح بالاتر آپشن‌ها و امکانات گران‌تر از سیلفی پلاس است. هرچند پیشینهٔ سیلفی در سبد محصولات نیسان به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد ولی این خودرو در نسل سوم خود که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، با مدل سنترا ادغام شد و در حال حاضر، سیلفی و سنترا اساساً یک مدل هستند که با دو نام مختلف عرضه می‌شوند. البته نام سیلفی فقط به بازار چین اختصاص دارد و این سدان کامپکت در دیگر بازارها مثل آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود. سیلفی هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو برای بازار آمریکای شمالی هم در نمایشگاه لس‌آنجلس همان سال با نام سنترا معرفی شد؛ بنابراین، سیلفی خودرویی بروز و جهانی محسوب می‌شود هرچند که از راه چین به ایران آمده است. نیسان سیلفی وارداتی آمیتیس خودرو چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد و تفاوت آن با نمونه‌های وارداتی نامی خودرو در چیست؟ با بررسی جامع نیسان سیلفی آمیتیس همراه ما باشید.

اما از سال 1394، شرکت جهان نوین آریا خود را به عنوان دیگر نماینده نیسان معرفی کرد که واردات مدل‌های مختلف جوک و ایکستریل به ایران، حاصل فعالیت های شرکت جهان نوین می‌باشد. البته نمای جدید با جلو پنجره بزرگ مشبک و طرح زیبای سپر اصلا زشت به نظر نمی‌رسد، اما اینجا بحث سر نوع سلیقه مشتریان ایرانی است که به هر حال باید با نمای جدید این ماشین جذاب ژاپنی هم کنار بیایند و آن را دوست داشته باشند. نمای جانبی نیسان سیلفی ساده‌تر از نمای جلو طراحی شده اما رنگ مشکی سقف و ستون‌ها در کنار فرورفتگی قسمت پایینی درب‌ها، این نما را از سادگی محض خارج کرده است.

سالها بعد و پس از توقف تولید پاترول، پارس خودرو شاسی بلند های دیگر نیسان منجمله رونیز، پیکاپ، سرانزا و قشقایی را به خط تولید خود آورد و بعدها سدان‌های ماکسیما و تینا هم در کنار آنها به خطوط تولید پارس خودرو اضافه شدند. مدل ۱/۶ لیتری دنده دستی ساخت چین با حداقل امکانات،۱۷  هزار دلار قیمت دارد و به ندرت برای دیگر کشورها عرضه می‌شود. نسخه ۲ لیتری CVT بیشترین فروش بازار جهانی را به خود اختصاص داده و ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است. هنوز مشخص نیست شارژ باتری‌های سیلفی هیبرید با برق شهری ایران، چقدر زمان می‌برد اما می‌توان اطمینان داشت، نیاز به ۵ تا ۷ ساعت داشته باشد. شرکت سازنده ادعا می‌کند اتصال این خودرو به شارژرهای DC که البته هنوز در ایران وجود ندارند؛ باعث خواهد شد ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در زمان ۴۵ دقیقه تکمیل شود. جلوپنجره‌ی مشهور نیسان با ادوات کروم براق، تا نزدیک سطح زمین ادامه دارد و عملا، ادوات پلاستیکی ناخوشایند، کم‌حجم و مخفی هستند.

اما با توجه به اینکه نسخه پلاگین‌ هیبریدی آن نیز توسط شرکت‌های دیگر در بازار موجود هستندف می‌توان به خوبی تفاوت‌های نسخه جدید را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر مشاهده و بررسی کرد. اما از مهم‌ترین تفاوت‌های نیسان سیلفی بنزینی نسبت به مدل‌های قبلی، باز طراحی در فضای کابین و بخش‌های جزئی از بدنه است که سبب شده این سدان وارداتی ژاپنی الاصل جذاب‌تر از گذشته به نظر برسد. در نمای خارجی گویی با یک نیسان ماکسیمای کوچک طرف هستیم که به لطف تغییرات اندک این ظاهر جذاب فراهم شده است. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات نیسان سیلفی 2023 نسبت به نسخه پیش از فیس‌لیفت، همان طراحی داخل کابین است که باعث تحول و دگرگونی اساسی در این بخش شده است.

در نمای جانبی، طراحی کلی بدنه همچنان مشابه نسل قبل باقی مانده، اما رینگ‌های جدید ۱۸ اینچی و گرافیک دودی چراغ‌های عقب، تفاوت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. این سیستم به راننده کمک می‌کند تا در هنگام رانندگی طولانی‌مدت، رفت و آمد در ترافیک شهری و جاده‌های شلوغ راحت‌تر باشد. سیستم L2 به‌ویژه برای کاهش خستگی در مسیرهای طولانی مفید است و راننده را از بسیاری از کارهای خسته‌کننده رها می‌کند.

اما خوشبختانه تأیید شد که نسخه جدید این کراس‌اوور محبوب، که اخیراً در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده بود، به بازار ایران راه پیدا می‌کند. این خبر برای علاقه‌مندان نیسان قشقایی که در انتظار عرضه جدیدترین مدل این خودرو بودند، خوشحال‌کننده است. روکش چرمی صندلی‌ها، در کنار طراحی ارگونومیک، باعث شده که سفرهای طولانی با این خودرو به تجربه‌ای دلنشین تبدیل شود. نیسان سیلفی فضای مناسبی برای سرنشینان جلو و عقب ارائه می‌دهد و صندوق عقب آن نیز با ظرفیت بالا، نیازهای خانواده‌ها را به خوبی پاسخ می‌دهد. همچنین دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب و امکاناتی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، سطح رفاه را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند. نیسان سیلفی، یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سدان‌های کامپکت ژاپنی است که با ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و اقتصادی بودن در مصرف سوخت، توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی خودروها پیدا کند.

همچنین بازار امریکا و کانادا و مکزیک هم، مجموعا در سال ۲۰۲۲، تعداد ۱۰۰ هزار سنترا خریده‌اند. این آمار نشان می‌دهند سدان کامپکت نیسان در کشورهای مختلف، محوبیت دارد؛ هرچند که رقیب مهمی برای تویوتا کرولا محسوب نمی‌شود. نسخه های وارداتی نیسان سیلفی که از فناوری هیبرید بهره می برند چه نسخه معمولی و چه نسخه مکس ادیشن، همگی در بخش قوای محرکه عملکردی یکسان و رفتاری مشابه با یکدیگر دارند. نیسان های سیلفی هیبرید از یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری، سه سیلندر تنفس طبیعی بهره می برند که وظیفه آن صرفا شارژ باطری های این خودرو است.

کنسول میانی نیسان سیلفی e-Power طراحی جاداری دارد و فضای خوبی برای قرار دادن وسایل مختلف فراهم می‌کند. در این کنسول، اهرم انتخاب وضعیت گیربکس، دو جالیوانی، پد شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و پورت‌های تایپ C به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری قرار دارند که استفاده از تکنولوژی‌های مدرن را برای سرنشینان تسهیل می‌کند. فرمان این سدان هیبریدی با طراحی مسطح در قسمت پایینی، فرم D را دارد که علاوه بر زیبایی، حس راحتی و کنترل بهتر را برای راننده فراهم می‌آورد. البته در پشت فرمان نمایشگر دیجیتال وجود ندارد و اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو به وسیله آمپرهای آنالوگ و یک صفحه دیجیتال ابتدایی نمایش داده می‌شود. البته هونگچی E-QM5 چینی را به واسطه سدان بودن می توان تا حدودی رقیب سیلفی هیبرید محسوب کرد.

باک سوخت نیسان سیلفی e-power نامی خودرو نزدیک ۴۱ لیتر ظرفیت دارد و بیشترین سرعت این ماشین ژاپنی هم به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسل سوم نیسان قشقایی که از سوی نامی خودرو در بازار ایران عرضه خواهد شد، به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیسان سیلفی e-Power در بازار ایران به دلیل داشتن قابلیت انتقال نیروی هیبرید، نیازی به داشتن پیشرانه بنزینی قدرتمند ندارد. دلیل آن است که سیستم انتقال نیرو در این خودرو از یک موتور الکتریکی متصل به گیربکس E-CVT یا همان گیربکس ضریب متغیر اتوماتیک مختص به خودروهای هیبرید (DHT) بهره می‌گیرد. وظیفه این گیربکس برقراری اتصال همزمان میان پیشرانه درون سوز بنزینی، موتور الکتریکی و چرخ‌های خودرو است. در نتیجه پیشرانه احتراق داخلی بنزینی ۷۲ اسب بخاری این خودرو اتصال مستقیمی به چرخ‌های آن ندارد.

اگر در بررسی این خودرو ما را همراهی کنید، متوجه خواهید شد که نیسان سیلفی خودرویی متفاوت از سایر سدان‌های کوچک آسیایی است. البته باید خاطرنشان کرد که این الگوهای آشنا در نسخه فیس‌لیفت خودرو دستخوش تغییر شده‌اند. نیسان تغییراتی را برای سیلفی 2024 در نظر گرفته است که نسخه‌های وارد شده به بازار ایران نیز از همین تغییرات پیروی می‌کنند. به نظر می‌رسد طراحان نیسان این تغییرات را برای جلب توجه مشتریان چینی ایجاد کرده‌اند، چرا که نیسان سیلفی 2024 اکنون شباهت بسیاری به سدان‌های چینی نظیر محصولات دانگ فنگ دارد. طراحان نیسان با استفاده از حجم‌های فانتزی و خطوط تیز، ظاهر خودرو را جذاب و گیرا جلوه داده‌اند. بعد از شروع دور جدید واردات خودرو، چندین شرکت واردکننده به سراغ محصولات مختلف نیسان رفتند که از جمله آنها می‌توان به نیسان سیلفی نامی خودرو اشاره کرد.

سیلفی وارداتی نامی خودرو از نوع مکس ادیشن است و امکانات ایمنی بیشتری دارد ولی آمیتیس خودرو تیپ پلاس را به ایران آورده که از امکاناتی مثل کروز کنترل و سیستم‌های کمک‌راننده بی‌بهره است. نسل چهارم و فعلی نیسان سیلفی در سال 2019 میلادی همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی و معرفی شد و در سال 2023 یک فیس‌لیفت جزئی روی آن اعمال شده است که نسخه وارداتی توسط شرکت پارس خودرو از نوع فیس‌لیفت مدل 2023 خواهد بود. این در حالی است که پیش از این نمونه‌های وارد شده به کشور توسط سایر شرکت‌ها از نوع پیش از فیس لیفت و با مدل 2022 هستد. شایان ذکر است که پارس خودرو قصد دارد این سدان ژاپنی‌الاصل را با نسخه بنزینی به بازار ایران عرضه کند.

نسل چهارم نیسان سیلفی محصول سال ۲۰۱۹ بوده و در سال ۲۰۲۳ نسخه فیس لیفت آن ویژه بازار چین روانه میدان شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب نیسان سیلفی، سیستم کروز کنترل تطبیقی است که با توجه به شرایط جاده و سرعت خودروهای اطراف، سرعت خودرو را تنظیم می‌کند. سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه نیز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها حدود ۳.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند که این رقم، آن را به یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای موجود در بازار تبدیل کرده است که در مقایسه با رقبا نیز رتبه خوبی در این زمینه دارد. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۹.۵ ثانیه است که برای یک سدان خانوادگی کاملاً رضایت‌بخش است. نیسان سیلفی یک سدان مختص به استفاده روزمره و درون‌شهری با مصرف سوخت بسیار پایین است.

ترمزهای این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهزند. همچنین، سیستم هوشمند خودرو (Intelligent Vehicle System) یا سیستم خودران سطح ۲ نیز به صورت استاندارد در نیسان سیلفی چینی قرار گرفته است. این سیستم شامل امکاناتی مانند شناسایی خودکار خطوط، تشخیص علائم ترافیکی، هشدار تصادف و هشدار نقطه کور است.

اما به هر حال، مصرف سوخت بسیار پایینی است و احتمالاً با یک باک سوخت ۴۱ لیتری، چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش را ارائه خواهد داد. از طرف دیگر شبکه گسترده خدمات پس از فروش پارس خودرو در سراسر کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز نیسان سیلفی با رقبای هم‌رده است که سبب می‌شود خریداران با خیالی آسوده اقدام به خرید این محصول کنند. موضوعی که در همین ابتدای ورود محصولات جدید به بازار، به دغدغه‌ای بزرگ برای خریداران تبدیل شده است. زیرا برخی از شرکت‌های واردکننده که اکنون محصول‌شان وارد بازار شده است، تعداد بسیار اندکی نمایندگی فعال در سراسر کشور دارند که این مضووع می‌تواند دارندگان این دسته از خودروها را در آینده با مشکلات اساسی مواجه سازد.

طرح کلی چراغ‌ها برای نیسان سیلفی (سنترا) الهام‌گرفته از دیگر سدان‌های نیسان، شامل آلتیما و ماکسیما به نظر می‌رسد. همچنین این صندلی‌ها از جهت ایمنی نیز عملکرد قابل قبولی دارد و می‌تواند هنگام دور زدن‌های سریع، بدن سرنشین را به خوبی درون خود نگه دارد. در مقابل، اگر به دنبال هیجان بیشتری در رانندگی هستید، از حالت اسپرت این ماشین استفاده کنید تا با شتاب‌گیری سریع‌تر و پاسخ‌دهی بهتر، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد. این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم میل پیچشی بهره مند است که در محور جلو به ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب ترمز های دیسکی با سیستم ضد قفل (ABS) مجهز شده است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

هر دو خودرو نیسان سیلفی عرضه‌شده از سوی دو شرکت نامی خودرو و آمیتیس خودرو، با نمایشگر مولتی مدیا ۱۲.۳ اینچ و نمایشگر کلاستر ۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. آمیتیس خودرو هم مثل نامی خودرو، نسخهٔ هیبریدی سیلفی را به ایران آورده است که با نام e-Power شناخته می‌شود و از قوای محرکهٔ هیبرید ژنراتوری استفاده می‌کند. این یعنی نیروی حرکتی خودرو توسط یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود و بنابراین خبری از گیربکس معمولی نیست و انتقال نیروی موتور الکتریکی توسط یک گیربکس تک سرعته صورت می‌گیرد.

کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین نیسان سیلفی e-Power در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. پلاستیک‌های نرم و متریال با کیفیت به‌کار رفته در سرتاسر کابین، احساس لوکس بودن را برای سرنشینان فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، با توجه به تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی مناسب، کابین این خودرو حس راحتی و رفاه را برای همه سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

نمای عقب نیسان سیلفی هم نکته خاص و متمایزکننده‌ای ندارد اما به لطف چراغ‌های نسبتاً بزرگ دوتیکه با گرافیک جذاب و برآمدگی درب صندوق بار، قابل قبول به نظر می‌رسد. برای عقب نیسان سیلفی نیز، خطوط عمیق با حجم‌دهی واضح استفاده شده که در مجموع، حس اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند. در نتیجه، در اینجا دیگر خبری از گیربکس و جعبه دنده مشابه خودروهای احتراقی نیست و تنها یک گیربکس تک سرعته ضریب ثابت جهت انتقال نیروی موتور برقی به محور چرخ‌ها و دیفرانسیل برای آن در نظر گرفته شده است.

اما تویوتا کرولا یا تویوتا بوین از معدود وارداتی‌هایی است که از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها برخوردار است.بنابراین این خودرو از اصلی‌ترین رقبای وارداتی نیسان سیلفی خواهد بود. اما نمای جانبی نیسان سیلفی بنزینی تفاوت چندانی با نسخه پلاگین هیبریدی نداشته و با همان خطوط برجسته و پانل‌های عضلانی بدنه، نمایی از یک خودرو اسپرت را به تصویر می‌کشد. در نمای عقب نیسان سیلفی شاهد طرحی جدید و کاملا مدرن هستیم که پیش از این در محصولات نیسان سابقه نداشته است.

چراغ‌های بزرگ و کشیده با ظاهری شبیه به محصولات جدید مرسدس بنز، در نگاه نخست توجه را به خود جلب می‌کنند. همچنین طرح اسپرت سپر از دیگر ویژگی‌های نمای عقب نیسان سیلفی است که با طرح دو رنگ مشکی، نمایی شبیه به دیفیوزر را در قسمت زیرین سپر ایجاد کرده است. نیسان سیلفی، که در بازار جهانی با نام نیسان سنترا شناخته می‌شود، در دسته سدان‌های کامپکت یا کلاس C قرار می‌گیرد. این خودرو با ابعاد مناسبی که دارد، به‌خوبی جایگاه خود را در بازارهای مختلف پیدا کرده است. نیسان سیلفی e-Power، که نسخه هیبریدی از این سدان است، دارای طراحی جذاب و متناسب با نیازهای کاربران مدرن است. این مدل از سال ۲۰۱۹ و در نمایشگاه خودروی شانگهای به‌طور رسمی معرفی شد و از آن زمان تاکنون با تغییرات و بهبودهای طراحی به‌خصوص در مدل ۲۰۲۳، توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده است.

نیسان سیلفی به لطف پیشرانه پلاگین هیبریدی‌اش، مشمول عوارض واردات کمتری می‌شود که این مساله در قیمت تمام شده خودرو تاثیرگذار خواهد بود. همچنین سطح امکانات این خودرو قدرت رقابت با سایر گزینه‌های همرده را به آن اعطا می‌کند. تویوتا کرولا از معین موتور، کیا سراتو از کوشا خودرو و هیوندای الانترا از کرمان موتور، سه رقیب عمده نیسان سیلفی هستند. هر سه رقیب این خودرو به پیشرانه درون‌سوز مجهز هستند و در این بین تنها نیسان سیلفی موتور پلاگین هیبریدی دارد. این تفاوت بزرگ باعث می‌شود تا مشتریان با سلیقه‌های متفاوت به خرید نیسان سیلفی علاقمند شوند، چرا که این خودرو با تمرکز بر مصرف سوخت اندک و برد بلند ساخته شده است. دانگ فنگ شاین مکس که محصول وارداتی ایران خودرو به حساب می‌آید، یک تیپ هیبریدی نیز دارد.

اولین نیسان سیلفی، سال ۲۰۰۰ تقریبا هم‌زمان با معرفی نسل پنجم نیسان سنترا معرفی شد. سیلفی و سنترا در آن دوران، تفاوت‌های ظاهری داشتند اما از سال ۲۰۱۹، عملا به خودروهای یکسا‌ن‌ رسیدند. حالا سدان اندازه کوچک نیسان برای چین و شرق آسیا به نام سیلفی عرضه می‌شود؛ اما برای بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورهای غربی، سنترا نام دارد. ماشین سیلفی در یک سگمنت نسبتاً شلوغ عرضه می‌شود و بنابراین حتی در بازار کم تنوع ایران هم حریفان نسبتاً قابل‌توجهی برای آن وجود دارد.

ترمز پارک برقی، سیستم صوتی Bose به همراه 8 بلندگو و نمایشگر 12.3 اینچی لمسی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، سانروف، دی‌لایت و حالات مختلف رانندگی را در نیسان سیلفی خواهید یافت. موتور برقی از نوع سنکرون با آهنربای دائم، وظیفه اصلی تامین نیرو را در نیسان سیلفی برعهده دارد. این موتور حداکثر 136 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که برای یک سدان کوچک ارقام مناسبی هستند. از آن‌جایی که موتور برقی نقش پیشران خودرو را ایفا می‌کند، گیربکس این خودرو به صورت تک دنده است. باک سوخت سیلفی نیز 41 لیتر حجم دارد و بنابراین برد نیسان سیلفی در سیکل ترکیبی، بیش از 1000 کیلومتر با یک باک سوخت خواهد بود. پکیج باتری‌های نیسان سیلفی نیز از نوع لیتیوم یون است که 38 کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

نیسان سیلفی e-Power یک خودروی هیبریدی است که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نظیر موتور ۱.۲ لیتری هیبریدی، سیستم فرمان برقی، و مصرف سوخت بهینه، تجربه رانندگی راحت، مقرون به صرفه و اقتصادی را برای کاربران فراهم می‌کند. این خودرو با سیستم کمک رانندگی هوشمند، نه‌تنها در ترافیک‌های شهری بلکه در سفرهای طولانی نیز راحتی بیشتری به راننده ارائه می‌دهد. این موتور هیبریدی ترکیبی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد و قدرت مناسبی برای یک سدان در این کلاس فراهم می‌کند. قدرت موتور، ۱۳۶ اسب بخار، و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر، موجب می‌شود که نیسان سیلفی e-Power قادر به ارائه شتاب مناسب و عملکرد دینامیک در رانندگی روزمره باشد. اگر نسخه‌ی نزدیک به فول نیسان سیلفی هیبرید به بازار ایران برسد، کروز کنترل انطباقی با امکان کاهش و افزایش سرعت در ترافیک خواهد داشت. ۶ کیسه هوا، ترمز خودکار، تشخیص خروج از خط، هشدار نقطه کور، تشخیص خواب آلودگی راننده، فناوری مدیریت تعادل و لغزش ESP و حفظ خودرو در شیب، برای نیسان سیلفی ارایه می‌شود.

چراغ‌های عقب این خودرو کشیده و بلند هستند و می‌توان آن‌ها را به نسل جدید خودروهای مرسدس بنز شبیه دانست. وجود این سقف باعث می‌شود تا جلوه اسپرت خودرو افزایش یابد، به خصوص اگر نیسان سیلفی را در رنگ‌های روشن خریداری کنید. در واقع به محض این‌که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، ترمزهای خودرو درگیر می‌شوند و باتری‌ها را شارژ می‌کنند. این قابلیت علاوه بر افزایش شعاع حرکتی خودرو، باعث می‌شود تا راننده کم‌تر مجبور به استفاده از پدال ترمز شود.

اما اکنون، نامی خودرو به عنوان یکی از شرکت های وارد کننده خودرو های خارجی، شرایط را برای بازگشت نیسان به ایران فراهم کرده است. این شرکت پیش‌تر مدل‌های کیکس، سیلفی مکس ادیشن و قشقایی نسل دوم را در سامانه یکپارچه عرضه کرده بود و حالا برای نخستین بار، نیسان قشقایی آنر و آلتیما را به این سامانه آورده است. نیسان سیلفی با طراحی جذاب، آپشن های متنوع، مصرف سوخت اقتصادی و فناوری‌های پیشرفته، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران خودروهای سدان کامپکت است. اگر به دنبال ماشینی هستید که هم ظاهر زیبا و هم عملکرد قابل‌اعتماد داشته باشد، این ماشین می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد. این خودرو، نه‌تنها نیازهای روزمره شما را برآورده می‌کند، بلکه در سفرهای طولانی نیز همراهی مطمئن و اقتصادی خواهد بود. نیسان سیلفی e-Power به سیستم‌های ایمنی متعددی مانند کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط، رادار تصادف جلو و عقب، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و ۶ ایربگ مجهز است تا رانندگی ایمن‌تری را فراهم کند.

نمای عقب نیسان سیلفی e-Power با طراحی ساده و بی‌نقص خود، هماهنگی خوبی با سایر بخش‌های خودرو دارد. چراغ‌های عقب بزرگ و خوش‌ساخت به‌صورت مجزا از یکدیگر قرار گرفته‌اند و برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید، به‌هم‌پیوسته نیستند. در نمای جانبی، سیلفی e-Power با خطوط تیز و برجسته‌ای که در گلگیرها و پایین درها به چشم می‌خورند، به‌خوبی هویت خود را به‌عنوان یک خودروی اسپرت اقتصادی معرفی می‌کند. یکی از شاخص‌ترین المان‌ها در این نما، قوس انتهای سقف و فرم خاص ستون C است که به طراحی بدنه عمق و جذابیت بیشتری می‌بخشد.

انتقال لحظه‌ای بیشینه گشتاور به چرخ‌ها، شتاب فوق‌العاده هیجان‌انگیزتری نسبت به خودروهای بنزینی هم قدرت برای نیسان سیلفی هیبرید به وجود می‌آورد که نتیجه آن شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه است. نیسان سیلفی هیبرید مکس ادیشن توسط نامی خودرو عرضه می‌شود و نیسان سیلفی هیبرید پلاس را آمیتیس خودرو تحویل متقاضیان می‌دهد. مشخصات نیسان سیلفی، نیسان سیلفی e-Power، یکی از خودروهای هیبریدی پرفروش در بازار چین، به‌زودی در کشور ما وارد می‌شود. این خودرو با ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی، نه تنها به مصرف سوخت بهینه کمک می‌کند بلکه تجربه‌ای متفاوت از رانندگی اقتصادی و پیشرفته را به ارمغان می‌آورد.

تریم داخلی خودرو از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره تشکیل شده است که در کنار یکدیگر، ظاهری جذاب را برای کابین نیسان سیلفی ایجاد کرده‌اند. همانند دیگر خودروهای نیسان، یک نمایشگر عریض نیز به صورت جداگانه از داشبورد خودرو قرار گرفته است. این مجموعه فنی حداکثر قدرت 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر را  تولید و از طریق یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک به محور جلو نیسان سیلفی منتقل می‌کند.

رعایت این جزییات باعث می‌شود جذابیت آن در نگاه بینندگان نسبت به بسیاری از رقبای هم‌رده افزایش پیدا کند. چراغ‌های کشیده با حالت گوشه‌دار و انحناهای ملایم نیز توانسته‌اند چهره ای نسبتاً هجومی و مهیج برای نیسان سلفی به وجود بیاورند. امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا (سرنشنینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای)، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل توزیع نیروی ترمز به صورت الکتریکی در لیست امکانات ایمنی این خودرو قرار گرفته اند. رقیب مستقیم این خودرو در بازار امروز ایران می‌تواند تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳ (معین موتور و سایپا) و تویوتا لوین هیبرید ۲۰۲۳(معین موتور و برساوش) باشد که قیمت نهایی بالاتری نسبت به سیلفی از برند نیسان دارد. اما جالب است بدانید که جدیدا شرکت پارس خودرو نیز اعلام کرده که این خودرو را در دو نسخه تمام بنزینی و هیبرید عرضه خواهد کرد.

همچنین جلوپنجره جدید این خودرو تفاوت اندکی با نمونه پلاگین هیبریدی دارد و به صورت مشبک با خطوط افقی تعبیه شده است. اما نیسان سیلفی با توجه به اصالت برند ژاپنی که از آن سود می‌برد، از کیفیت قابل قبول و همچنین امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است که می‌تواند آن را در مقایسه بارقبا یک گام جلوتر بیاندازد. چرا که هیوندای الانترا و کیا سراتو وارداتی به صورت لو آپشن وارد بازار شده‌اند و از کمترین امکانات برخوردارند.

در برخی تیپ‌ها، ترکیب رنگ متفاوت برای سقف و بدنه، به اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو کمک کرده و آن را متمایز از دیگر رقبا می‌کند. رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی نیز برای این سدان هیبریدی در نظر گرفته شده که بسته به تیپ، تغییر می‌کنند. با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که نسخه های هیبرید نظیر نسخه مکس ادیشن، گشتاور بیشتری نسبت به نسخه تمام بنزینی تولید کرده و شتاب بهتری را نیز می تواند از خود به نمایش بگذارد. صندلی‌ها از فرم نسبتا راحت و جادار برخوردار هستند که بدن سرنشین را به خوبی در برمی‌گیرد. کیفیت متریال کابین نیسان مکس ادیشن نیز در مقایسه با تویوتا کرولا ۲۰۲۳، به دلیل به‌کارگیری روکش‌های چرمی و سطوح نرم در قسمت‌های مختلف آن، در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

خطوط برجسته‌ای که از کاپوت تا عقب خودرو کشیده شده‌اند، به ظاهر اسپرت این خودرو کمک می‌کنند. علاوه بر این، طراحی یکپارچه و هماهنگ نیسان سیلفی باعث شده که در نگاه اول توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. برای خرید خودرو می‌توانید از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اقدام کنید یا به سراغ نسخه‌های تحویلی خریداران بروید. زمان دقیق برای فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه مشخص نیست و می‌توانید اخبار و شرایط فروش را از خودرو45 دنبال کنید. این مهندسی در انتقال نیرو موجب می‌شود که فشار مکانیکی از روی پیشرانه بنزینی برداشته شده و ضمن کاهش خیره‌کننده از میزان مصرف سوخت، برد مفید خودرو در ساختار حرکتی تمام الکتریکی به شکل چشمگیری افزایش یابد. یکی از مهم‌ترین تغییرات نیسان سیلفی 2023 نسبت به نسخه پیش از فیس‌لیفت، طراحی داخل کابین است که باعث تحول و دگرگونی اساسی در این بخش شده است.

نیسان سیلفی E-Power در واقع نسخه هیبریدی نسل چهارم نیسان سیلفی است که در برخی بازار ها با نام نیسان سانی و یا نیسان سنترا نیز شناخته می شود. در واقع این سامانه پیشران کاملاً مشابه خودروهای برقی کار می‌کند، با این تفاوت که یک موتور بنزینی سه سیلندر نیز وظیفه تامین شارژ باتری لیتیوم یون سه‌گانه این ماشین را بر عهده دارد. نکته جالب و متمایزکننده مشخصات فنی نیسان سیلفی این است که پیشرانه بنزینی هیچ اتصالی با چرخ‌ها ندارد و تنها در نقش ژنراتور برای شارژکردن باتری‌ها به کار می‌رود. کابین نیسان سیلفی هم هرچند خیلی شلوغ و فضایی طراحی نشده است اما به لطف المان‌هایی مثل مانیتور بزرگ تبلت مانند، لیور دنده الکترونیکی با طراحی متفاوت و غربیلک فرمان D کات، به‌روز و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای جلو زبان طراحی جدید نیسان به راحتی قابل مشاهده است؛ یک جلوپنجره بزرگ با خطوط کرومی و چراغ های LED باریک و کشیده در اطراف چهره نیسان سیلفی E-Power را کاملا مدرن و جذاب نشان می دهند. این ساختار فنی باعث شده است تا نیسان سیلفی بسیار کم مصرف باشد و برای طی کردن هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی، تنها حدود 4 لیتر بنزین مصرف کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *