اما قبل از انجام کار و همزمان با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت. قیمت فروش محاسباتی قطعی خودرو وارداتی در مبادی ورودی برابر با ۱۴,۵۴۹,۶۹۲,۴۷۱ ریال تعیین شده است. نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید. اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینهتر کند. شما میتوانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره بهروزرسانیهای سایت دیوار هم مطلع شوید. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پارسینه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
این کراساوور محصول شرکت سایک موتوربوده و تحت برند رووی (Roewe) در دنیا عرضه میشود. رووی eRX۵ یک کراس اوور کامپکت چینی ساخت سال ۲۰۲۲ است که پیش از این با نام ام جی RX۵ شناخته میشد و حالا نسخه پلاگین هیبرید نسل سوم این خودرو با نام رووی eRX۵ به ایران آمده است. خودرو رووی eRX۵ با سه نسخه بنزینی با کد اتاق RX۵، پلاگین هیبری با کد اتاق eRX۵ و نسخه تمام الکتریکی ERX۵ معرفی و عرضه شده است که هر یک از این نسخهها ویژگیهای خاص خود را دارند. تولید خودروهای جدید، مسائل زیست محیطی، ضعف شتاب اولیه موتور و مصرف بالای سوخت روآ باعث شد تا تولید این خودرو در ایران متوقف گردد. در حال حاضر مدل وانت روآ بدون در نظر گرفتن آلایندگی و مسائل زیست محیطی با نام “آریسان” تولید می گردد.
طراحی بیرونی و بدنه پژو روآ متعلق به دهه ۸۰ میلادی و مشابه ۴۰۵ بـود. پژو روآ دقیقا از همان داشبورد، غربیلک فرمان، رودریها و صندلیهای ۴۰۵ برخودار بـود. طراحی غریبلک فرمان دو شاخه پژو ۴۰۵ در روآ، ظاهری زشت و قدیمی به این خودرو بخشید. از نظر مشخصههای فنی هم وضعیت موتور روآ بهتر از تیبا است، زیرا قادر به تولید قدرت بیشتری است. تیبا در خودروهای نسل جدید خود این نقیصه را جبران کرده است؛ چون ما درباره بازه قیمتی مشخصی بحث میکنیم، طبیعی است که تنها بتوان به تیبای قبل از سال ۱۳۹۰ فکر کرد. ازنظر فرمانپذیری، پایداری و چسبندگی به جاده، وضعیت روآ بهواسطه نوع کابین استفاده شده و دیفرانسیل عقببودن گزینه بهتری است.
جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.
پژو روآ در سال ۸۵ با موتور ارتقایافته پیکان و پلتفرم و بدنه پژو ۴۰۵ ارائه شد و در سال ۸۸ با تغییرات در بخش فنی و البته ظاهری به فروش رسید. روآ در نسخه اولیه، حامل موتوری بود که برای خودرویی دیفرانسیل عقب طراحی شده ولی روی پلتفرم و بدنهای دیفرانسیل جلو سوار بود. همین عدم هماهنگی باعث تکانها و لرزشهای عجیبی در اتاق میشد و مصرف سوخت خودرو را به طرز فجیعی بالا میبرد. البته کشش نامناسب موتور برای وزن بدنه، شتابگیری خودرو را کندتر از آنچه میشد انتظار داشت، رسانده بود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژو روآ برای اولینبار در سال ۱۳۸۵ به بازار خودروی کشور عرضه شد. این خودرو که قرار بود جایگزین ارزانقیمتی برای پیکان باشد، ترکیبی نهچندان زیبا و موفق از پیکان و پژو ۴۰۵ بود.
تولید اولیه شرکت، اتوبوسهای معروف به «LP» بود که شاسی آن از آلمان وارد شده و در ایران مونتاژ میگردید. وقتی که پای پژو ۲۰۶ هاچبک به میان میآید، باید دقت کرد که مقایسه بین یک سدان و یک هاچبک شاید مقایسه جالبی نباشد. تیپ ۱ و ۲ پژو ۲۰۶ قدرت کمتری نسبت به روآ دارد، ضمن اینکه ازنظر هزینه نگهداری و امنیت هم وضعیت روآ بهتر است. در کابین رووی eRX۵ ترکیبی از رنگ مشکی برای ستون ها و سقف، همراه با قهوه ای روشن در صندلی ها، بخش هایی از داشبورد و رودری ها به کار رفته که حس لوکس بودن و اسپورتی را القاء می کند.
شما میتوانید به راحتی از طریق سایت بیمه دات کام نسبت به خرید این بیمهها اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این بیمهها، دو مقالهی بیمه شخص ثالث چیست و بیمه بدنه چیست را آماده کردهایم تا ابهامات شما را دربارهی این موضوع برطرف کند. در سال ۱۳۶۷ با پایان جنگ تحمیلی، قرارداد ساخت پژو ۴۰۵ در مدت ۳ سال، منعقد شد و پس از آن نیز با توجه به تعطیلی کارخانه تالبوت، پیکان با موتور 1800 پژو به بازار آمد….
ایران خودرو در سال ۱۳۸۵ تولید و عرضه برند بهبود یافته پژو آردی تحت عنوان ROA را با موتور OHV، قطعات بهینه شده و الگو برداری براساس موتورهای روز هم کلاس خود آغاز کرد. شرکت ایران خودرو در اواخر دهه ۷۰ شمسی تصمیم گرفت تا با ترکیب دو محصول پرفروش خود یعنی پیکان و پژو ۴۰۵ یک خودروی جدید با ظاهر ۴۰۵ و پیشرانه پیکان بسازد تا خلا موجود میان این دو خودرو را پر کند. نتیجه کار چیزی به نام پژو آردی بود که به دلیل قیمت ارزانتر از پژو ۴۰۵ و اتاق زیباتر و جادارتر از پیکان بسیار مورد توجه مشتریان واقع شد و صفهای طولانی برای خرید آن تشکیل شد. اما داستان پژو ROA در همین جا پایان نیافت و با گذشت زمان کمی، مشکلات این خودرو مطرح شدنـد. در ابتدا به دلیل کشش نامناسب پیشرانه و گیربکس پیکان روی کابین پژو ۴۰۵، موجب عملکرد فنی و هندلینگ نامناسب پژو آردی شد. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت محصول خود را از نظر فنی ارتقا دهد و مدل انژکتوری آن را با نام روآ وارد بازار کنـد.
نارضایتی مشتریان از ایرانخودرو بابت کیفیت کم و مشکلات زیاد روآ این کمپانی را بر آن داشت تا در سال ۸۸ نسخه اصلاح شده روآ را با نام روآ سال به بازار معرفی کند. روآ سال در بخش فنی و موتور و همچنین طراحی ظاهری، تغییرات محسوسی نسبت به قبل کرده بود؛ تغییراتی که باعث میشد تا کارشناسان کمی دقیقتر به بررسی این خودرو بپردازند. ایران خودرو در سال ۸۸ تصمیم گرفت پژو روآ ROA را با موتور ۱۷۰۰ سی سی وارد بازار کنـد. مدل جدید و بهبود یافته روآ، با موتور ۱۷۰۰ سی سی نسبت به مدلهای قبل، از قابلیت پایه گازسوز برخودار بود و استاندارد آلایندگی آن به سطح یورو ۳ رسید. در نهایت ایران خودرو تولید پژو روآ (ROA) را در دهه ۹۰ برای همیشه متوقف کرد. البته در حال حاضر وانت آریسان تنها خودرویی است که بر مبنای پژو روآ در کارخانههای ایران خودرو تولید میشود.
روآ در زمان عرضه، چه در نسخه معمولی چه روآ سال، بهدلیل شباهت غیرقابلانکار چهره آن با پژو ۴۰۵ موردتوجه قرار گرفت. البته باید اضافه کرد که در آن زمان پژو ۴۰۵ خودرویی محبوب و مناسب و درخور محسوب میشد. بنابراین امکان خرید یک نسخه مشابه آن اما ارزانتر نوعی مزیت و فرصت بود؛ بهگونهای که این شباهت در روآ سال به حد اعلا رسیده بود و تنها تفاوت آرم ۲ خودرو گویای تفاوتشان بود. در داخل کابین نیز تنها تفاوت ۲ خودرو را باید در متریال کابین آنها و اوضاع بهتر پژو ۴۰۵ در این بخش دانست. البته با افت کیفی ساخت و مونتاژ طی سالهای گذشته، شاید بتوان گفت پژو روآ سال که متعلق به زمانی پیش از سال ۹۰ است شرایط بهتری از پژو ۴۰۵های امروزی دارد.
کمپانی ایران خودرو در اواخر دهه ۷۰ تصمیم گرفت دو محصول پرفروش خود یعنی پیکان و پژو ۴۰۵ را ترکیب کنـد. در نتیجه این کار، یک خودروی جدید که از نظر ظاهری به ۴۰۵ شباهت داشت و پیشرانه پیکان را دارا بود، تولید و بازار کرد. سرانجام خودرو جدید به نام روآ وارد بازار شد و به دلیل قیمتی پایینتر از پژو ۴۰۵ و کابینی زیباتر و جادارتر از پیکان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت.
تولید روآدر نیمه سال 88 متوقف و به جای آن روآی سال باموتور پایه گاز سوز ohvg2 جایگزین گردید. در حقیقت ایران خودرو تولید روآ را به دلیل مصرف زیاد سوخت، مسائل زیست محیطی، شتاب اولیه ضعیف خودرو و تولید خودروهای جدید متوقف کرد. مشکلات این خودرو و برتری سایر خودروها به راحتی توانستند موجب حذف این خودرو از چرخه تولید شوند. به گزارش خبرگزاری ایمنا، رووی eRX۵ یکی از جدیدترین محصولات وارداتی بازار ایران است.
پژو روآ سال به پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۰۰ سی سی مجهز شده که نمونه ارتقا یافته موتور پیکان است. این پیشرانه قادر است ۸8 اسب بخار قدرت و ۱40 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان جمعوجور به طور رسمی حدود ۱۲.۷ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت پژو روآ سال حدود ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیروی دریافتی از موتور را به سوی محور عقب ارسال میکند.
ایران خودرو روآ – IKCO ROA خودروی سواری از محصولات شرکت ایران خودرو میباشد. این خورو بهینه سازی شده خودروی پژو آردی، محصول پیشین ایران خودرو است. شایان ذکر است که پس از سال 1388 طرح پژو 405 معمولی به روا سال نیز اختصاص یافت که دارای رخ و چهره کامل پژو 405 معمولی بود. یکی دیگر از محصولات شرکت ایران خودرو پژو روآ (Peugeot Roa) می باشد.
هرچند بیش از ۱۰ سال از توقف تولید این خودرو میگذرد، اما میتونیم پژو روا از دیوار بخریم . بهرهمندی از فرمان هیدرولیک و کولر نیز از دیگر ویژگیهای پژو روآ به حساب میآمدند. تولید و فروش پژو روآ ROA موجب شد افراد بسیاری که از نظر مالی توان خرید سمند یا ۴۰۵ را نداشتند به راحتی یک خودروی ارزان قیمت خانوادگی را خریداری کنند.
یکی از تفاوتها در آپشنها این است که تیبا مجهز به کیسه هوا است، درحالیکه روآ بهدلیل سنوسال بیشترش فاقد این امکان است. همچنین در سال 90، تندر۹۰ با همکاری رنو به سبد محصولات شرکت افزوده شد تا انحصار همکاریهای بینالمللی ایران خودرو از شرکت پژو خارج گردد. ایران خودرو در ادامه در راستای بزرگتر کردن سبد محصولات خود، خودروهای سمند، پژو 206، پارس، رانا و….را نیز عرضه کرد. در همین راستا بیمه دات کام امکان تهیه و خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را به صورت آنلاین و غیرحضوری برای شما فرآهم کرده است.
به شکلی که بدون این سه خودرو معلوم نبود صنعت خودروسازی ایران به کجا میرفت. احتمالاً با چنین مبلغی و البته ۳ تا ۴ میلیون تومان بیشتر، بتوانید نسخههای قدیمیتر و کارکرده تیبا را خریداری کنید. البته تیبا در مقایسه پژو روآ دارای طراحی و ظاهری بهروزتر بوده و از بازار فروش بهتری هم برخوردار است. طراحی داخلی تیبا با استفاده از پلاستیک خشک و بیکیفیت شکل گرفته است.
در صورتی که بعد از مطالعه این مقاله درمورد پژو روآ یا خریداری آنلاین بیمه سوالی داشتید، لطفا در قسمت نظرات، سوالات خود را با کارشناسان بیمه دات کام در در میان بگذارید. در مورد پیکان هم باید بدانید که این خودرو سالها یکی از پرفروشترین و ارزانترین خودروهای کشور بـود و تا سال ۱۳۸۴ به وسیله ایران خودرو تولید میشـد. اگرچه نسخههای جدید روآ را باید با قیمت بیشتر تهیه کرد، اما در این بازه قیمتی، میتوانید به خرید خودروهای کارکردهای چون پراید، تیبا و حتی مدلهای دیگر پژو اقدام کنید.
در سال 1385 شرکت ایران خودرو تولید و عرضه نسخه توسعه داده شده پژو آردی را با نام روآ (ROA) با موتور OHV که موتور بهبود یافته پیکان است، آغاز کرد. در نیمه ی سال 1388 تولید روآ متوقف شد و روآی سال با موتور پایه گاز سوز OHVG جایگزین آن گردید. پژو روآ با هدف ارائه به قشر متوسط جامعه ارائه شد و موتور پیکان این خودرو از نظر فنی بهینه سازی شد. در این طرح خودرو کاملا چهره ی 405 را داشت و تنها وجه تمایز استفاده از سپرهای تک رنگ مشکی در بخش جلو و عقب این خودرو بود. همچنین شرکت ایران خودرو در سال ۸۸ مدل روآ سال را با موتور ۱۷۰۰ سی سی روانه بازار کرد که نسبت به مدل پیشین از قابلیت پایه گازسوز برخوردار بود و استاندارد آلایندگی آن به سطح یورو ۳ ارتقا یافت. از لحاظ ظاهری نیز اتاق پژو روآ سال تفاوت زیادی با پژو ۴۰۵ معمولی نداشت.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. روآ به معنی رونده یکی از محصولات ایران خودرو و بهینه سازی شده ی پژو RD میباشد که از سال ۱۳۸۵ با نام ROA تولید و عرضه شد. خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه یکی از مواردی است که تمامی دارندگان وسیله نقلیه موتوری باید نسبت به تهیه و خریداری آن آگاه باشند. البته بیمه شخص ثالث براساس قانون یک بیمه اجباری است، بیمه بدنه در رده بیمههای اختیاری قرار میگیرد که با توجه به افزایش قیمت خودرو در این سالها، تهیه و خرید این خودرو هم برای مالکان خودرو الزامی است.
تمام خودروها مزایا و معایبی دارند و در نهایت با وجود این مشکلات افراد زیادی این خودروها را خریداری میکنند. آگاهی داشتـن نسبت به مسائلی که در حفظ و نگهداری خودروها موثر هستند میتواند تا حد زیادی به شما کمک کنـد. کاهش چشمگیر لرزش و سروصدای گیربکس ،بهبود قدرت،توان و گشتاور موتور ،مصرف سوخت کمتر و ارتقای آلایندگی از یورو ۲ به یورو ۳ از جمله مواردی است که در نتیجه ی بهبود پژو روآ صورت گرفته است.
در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی و ظاهری این خودرو را باهم بررسی کنیم. اگر میخواهید خودروی ROA ایران خودرو را بیشتر بشناسید با بیمه دات کام همراه باشید. پراید در مدلهای مختلفی تولید میشود، ولی مشخصههای فنی آنها تقریباً مشابه است. در سالهای اخیر با اجرای یک پروژه جدید، بدنه و قدرت موتور پراید از کیفیت بهتری برخوردار شده است.
این اتومبیل در واقع نسخه بهبودیافتـه پژو آردی بـود، پژو ROA آمد تا جایگزینی برای پیکان باشد. طراحی بیرونی و کابین ROA مشابه بدنه پژو ۴۰۵ بـود و از همان ابتدا تفاوت فاحشی با ۴۰۵ نداشت اما نسخه جدید روآ با لوگوی جدید و صدای موتور آن به خوبی تفاوت میان پژو ۴۰۵ و روآ سال را مشخص میکـرد. این خورو بهینه سازی شده خودرو پژو آردی، محصول پیشین ایران خودرو است.
از نمایشگر و کلاستر یکپارچه استفاده شده که بیشتر تنظیمات امکانات ایمنی و رفاهی خودرو در آن قرار دارد. ایران خودرو همواره علاوه بر تولید خودروهای سواری، به تولید خودروهای تجاری سنگین نیز میپردازد. اوایل سال ۱۳۵۷ به منظور تولید خودرویی جدیدتر با پژو فرانسه مذاکراتی انجام شد که در نهایت منجر به عقد قرارداد تولید پژو ۳۰۵ شد.
سرانجام نیز شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ چراغ خط تولید پژو روآ را برای همیشه خاموش کرد و در حال حاضر تنها وانت آریسان برمبنای این خودرو در کارخانجات شرکت ایران خودرو به تولید میرسد. بدنهٔ روآ از پژو ۴۰۵ سری اول (GL – PHASE1) کپیبرداری شده و موتور آن نسخهٔ ارتقا یافتهٔ پیکان است. این خودرو به سیستم سوخترسانی انژکتوری، فرمان هیدرولیک، کولر و شیشهبالابر برقی دربهای جلو مجهز بود. در ابتدای معرفی این خودرو قرار بود نام آن پژو آردیایکس (RDX) باشد. برخی از مدلهای تولید شده در سال ۱۳۸۵ به همین نام فروخته شدند، سپس نام این خودرو به روآ تغییر داده شد.
رووی eRX۵ به یک موتور بنزینی و یک پیشرانه برقی مجهز است که آن را تبدیل به خودرویی پلاگین هیبرید کرده است. تعلیق در بخش جلوی رووی eRX۵ طبق معمول مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک است. شتاب صفر تا صد رووی eRX۵ با این پیشرانه و مشخصات فنی ۶.۹ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
پژو روآ سال خودرویی اقتصادی است که در بین اقتصادیهای موجود در بازار، شرایط بهنسبت خوبی دارد. درخصوص تأمین قطعات و تعمیرات آن نیز جای نگرانی نیست؛ هرچند خودرو کند است و کابین پرصدا و بیکیفیتی در متریال و مونتاژ دارد. هندلینگ آن چندان تعریفی نیست و سیستم تعلیقش در را به روی ورود تمام ضربات جاده به کابین گشوده است. همانطور که گفتیم پژو ROA خودرویی سدان از شرکت خودروسازی ایران خودرو است.
رقابت خودروهای رقیب با روآ، مابین سایپا و ایرانخودرو هنوز ادامه دارد و این بار برند پراید است که میتواند بهعنوان رقیب مطرح شود. پراید جزء خودروهایی است که همیشه از محبوبیت در خرید و فروش برخوردار است. تولید روآ سال که درواقع با کیفیتی بهتر از قبل ظاهر شده بود، تا سال ۱۳۹۰ ادامه یافت؛ اما پس از آن به دلایلی نامعلوم تولید آن برای همیشه متوقف شد. روآ اما هنوز گزینه خوبی بهعنوان یک خودروی ارزانقیمت است برای کسانی که از تکرار پراید خسته شدهاند و به دنبال نمونههای خوب در همان سطح قیمت و کیفیت هستند. در ادامه نگاهی به ویژگیهای ظاهری و فنی پژو روآ سال خواهیم انداخت. بیمه دات کام در این مقاله به بررسی پژو روآ پرداخت و مشخصات آن را برای شما شرح داد.
این خودرو به وسیله شرکت ایران خودرو تولید و وارد بازار شد و مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت. حیات و بقای ایرانخودرو را باید بیش از هرچیز مدیون پژوی فرانسه دانست. اگر پژو امتیاز تولید محصول موفق خود را به این کمپانی واگذار نمیکرد، احتمالاً ما همچنان درحال خرید پیکان با سپر فایبرگلاس یا کروم بودیم. ورود پژو را۴۰۵، خودرویی که نزدیک به ۵۰ سال پیش عرضه شد و به عنوان خودروی سال اروپا نام گرفت، به خط مونتاژ ایرانخودرو باید نقطه عطف این کمپانی دانست؛ چراکه بسیاری از محصولات بعدی آن بهنوعی وامدار پژو ۴۰۵ هستند. در کمترین حالت پژو ۴۰۵ پلتفرم خود را به یکی از این محصولات داده است. پژو روآ نیز یکی از مدیونهای ایرانخودرو به پژو ۴۰۵ است که بهعنوان نمونه اقتصادی آن روانه بازار شد.
امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید در اختیارتان قرار دهد. شما میتوانید با مراجعه به بخش آگهیهای خودرو در سایت دیوار، از آخرین قیمت آگهیهای خریدوفروش پژو روآ مطلع شوید. طرح غربیلک فرمان دوشاخه پژو ۴۰۵ که در روآ نیز موجود است، جلوه بسیار قدیمی و زشت برای کابین به وجود آورده و بهتر بود که این غربیلک فرمان با مدلهای جدیدتر تعویض میشد. بعد از آشنایی با پژو روآ ROA و بررسی مشخصات فنی و ظاهری این خودرو بهتر است کمی هم در مورد خرید بیمه برای این خودرو صحبت کنیم.
راحتی صندلیها چندان مطلوب نیست اما متریال نرم بالای داشبورد به سبک پژو ۴۰۵ معمولی از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار است. سایر موارد نیز با پلاستیک خشک ساخته شدهاند که از لحاظ کیفی چنگی به دل نمیزنند. کابین جادار و مناسب خانوادههای ایرانی از دیگر مزیتهای پژو روآ سال به شمار میآیند. ایران خودرو پژو روآ ROA سدان را در سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ تولید و روانه بازار کرد.
بنابراین میتوان گفت که وضعیت فروش پژو روآ در بازار ایران نسبتا پرحرارت و پررونق دنبال میشود. قبل از هر چیز بهتر است توضیح دهیم که منظور ما از این که پیکان، پراید و ۴۰۵ نقش زیادی در صنعت خودروسازی ایرانی داشتهاند چیست! خودروهایی مانند تیبا، ساینا، کوییک، سمند، دنا، دنا پلاس، بسیاری خودرو دیگر بر روی پلتفرم پراید و پژو ۴۰۵ پیریزی شـده است.
روآ معمولی یا نسخههای پیش از سال ۸۸ را میتوان با پانل تلقی قرمز رنگی که روی در صندوق بار خودرو نصب شده است از روآ سال تشخیص داد. این خودرو که در نسخه سال این پنل را از دست داد، و صاحب در صندوق بار کاملاً مشابه پژو ۴۰۵ شد. نسخه ۸۵ یا معمولی رینگ و لاستیک کوچکتری از پژو ۴۰۵ داشت و ترمزهای آن نیز در هر ۲ ردیف از نوع کاسهای بود. پژو روآ در داخل کابین نیز کاملاً مشابه پژو ۴۰۵ اما با کیفیت ساخت و متریال پایینترارائه شد. هرچند بیش از ۱۰ سال از توقف تولید این خودرو میگذرد، اما میتونیم پژو روا از دیوار بخریم .
از خودروهای دیگری که در این بازه قیمتی میتوانید خریداری کنید، نمونههایی از رنو پیکی، پژو آردی، پژو آردی ای و پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۱ و ۲ است. در واقع اگر رنو پیکی را بهواسطه قدیمی و هاچبک بودنش حذف کنیم، رقابت خانوادگی میشود. در مقایسه پژو روآ با پژو آردی و پژو آردی آی در شرایط برابر، قطعاً باید حق را به پژو روآ داد. در حال حاضر نیز مدلهای دست دوم و نسبتا تمیز این خودرو با اقبال تقریبا مناسبی از سوی خریداران مواجه شده و فروشندگان این خودرو معمولا با اندکی صبر میتوانند مشتری مناسبی برای اتومبیل خود پیدا کنند.
همین امروز هم میتوانید نسخههای مختلف پژو روآ با قیمتها و سالهای تولید مختلف را پیدا کنید. درواقع ترجیح مشتریان این است که از بین خانواده پژو آردی، پژو آردی آی و پژو روآ بهسمت روآ بروند؛ زیرا این مدل نسخه بهبودیافته پژوهای قبلی است. هماکنون این خودرو که تولید آن در سال ۱۳۹۰ متوقف شده است، با ۲ مدل روآی معمولی و روآی سال عرضه میشود و قیمت آن بین ۱۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان نوسان دارد. پژو روآ نسخه تقویتشده پژو آردیآی است و طبیعی است که از نظر مشخصات فنی، شباهتهای زیادی بین دو خودرو وجود داشته باشد.
هر چند پژو روآ دارای صندلیهای راحتی نیست اما متریالی نرم و با کیفیت نسبتاً مناسب در قسمت بالای داشبورد این خودرو به کار رفتـه است. لازم به ذکر است که سایر موارد در روآ از پلاستیک خشک ساخته شـدهاند و از نظر کیفی، چندان مناسب نیستند. در این صفحه میتوانید لیست ماشین های ایران خودرو را به همراه عکس مشاهده نمایید. با کلیک بر روی هر تیپ وارد صفحه مشخصات فنی آن میشوید و میتوانید مشخصات آن خودرو را به همراه عکس، فیلم و قیمت مشاهده نمایید. رووی eRX۵ پارس خودرو از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی و قیمت در ادامه بررسی شده است.
ازنظر فنی و فرمانپذیری در مقایسه پژو روآ با پراید، قطعاً روآ وضعیت بهتری دارد. وقتی به استهلاک کمتر، هزینه نگهداری، پیداکردن قطعات و مصرف سوخت کمتر فکر کنید، کفه ترازو به سمت پراید سنگینی خواهد کرد. مشخصات ظاهری و فنی پژو روآ موجب شـده افراد بسیاری از این خودرو به عنوان فرزند پیکان و پژو یاد کننـد. سه خودروی پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ الهام بخش بسیاری از خودروهای تولید شـده در ایران هستند.
همین نکته باعث میشود تا تلاش کنیم که برای خرید خودروی اقتصادی به سراغ روآ سال برویم و سعی کنیم تا پژو روا سال رو از دیوار بخریم . نکته دیگر صندوق بار جادار پژو روآ سال است که از پژو ۴۰۵ وام گرفته تا تبدیل به یک ایدئال خانوادگی برای مسافرتهای جادهای نهچندان طولانی شود. پژو ROA دارای پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۰۰ سی سی است؛ این پیشرانه نسخه ارتقا یافتـه موتور پیکان است و میتواند ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنـد. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. به هر حال نمای بدنه پژو روآ همچون پژو ۴۰۵ متعلق به دهه ۸۰ میلادی بوده و در مقایسه با محصولات امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد. هرچند که بسیاری از مشتریان ایرانی ظاهر پژو روآ را در قیاس با نزدیکترین رقیبش یعنی پراید زیباتر دانسته و روی خوشتری نسبت به آن نشان میدهند.
دیدگاهتان را بنویسید