خرید و فروش خودرو گک در تهران با بهترین قیمت دیوار

در این سیستم، هوای فشرده‌شده توسط توربوشارژر قبل از ورود به موتور خنک می‌شود و به این صورت راندمان موتور افزایش می‌یابد و از افت توان موتور هم جلوگیری خواهد شد. به هر حال امیدواریم تا با کاهش میزان تعرفه هایی که برای واردات در نظر گرفته شده کمی از قیمت چینی ها و غیرچینی های وارداتی کم شود و قشر وسیع تری از مردم بتوانند خودروی نسبتاً خوب و با کیفیت سوار شوند. GS3 با ویژگی‌هایی نظیر چراغ‌های جلو LED، سنسور پارک، سانروف پانوراما، و صندلی برقی راننده، امکانات رفاهی بی‌نظیری ارائه می‌دهد. نمونه‌های وارداتی راسا موتور خاورمیانه، گران‌ترین تیپ GAC GS3 در چین هستند که با تیپ R-Style حدود یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت ارزان‌ترین تیپ این خودرو در بازار خودرو چین، ۸۷ هزار و ۸۰۰ یوان (۹۶۵ میلیون تومان) است. گران‌ترین تیپ آن هم توسط چینی‌ها با صرف مبلغ ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ یوان قابل خرید است.

این خودرو با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، امکانات رفاهی مدرن، و امکانات ارتباطی هوشمند، یک همراه مطمئن و شیک در سفرهای شما خواهد بود. از چراغ‌های LED گرفته تا نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، هر جزئی از GS3 با دقت و اهمیت طراحی شده است. با این خودرو، لحظاتی پر از لذت و اطمینان در مسیرهای شما را تجربه خواهید کرد. به عبارت دیگر، GS3 نه تنها یک خودروی متفاوت است، بلکه یک شریک جدید و هوشمند در مسیر زندگی شماست.

نمای جانبی GAC GS3 سرشار از خطوط صاف و شکسته است که در همدیگر فرو رفته‌اند و حس کاغذ تا شده را برای شما تداعی می‌کنند. هیچ‌گونه زه و محافظ در بخش جانبی خودرو قرار ندارد اما قسمت پایینی درب‌ها از پلاستیک مشکی‌رنگ تشکیل شده است تا در برابر ضربات احتمالی مقاوم باشد. همانند تویوتا C-HR و بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای کامپکت ژاپنی، ستون C خودرو بیش از حد شیب‌دار طراحی شده است تا ظاهر خودرو اسپرت‌تر از کراس‌اوورهای متوسط یا بزرگ خلق شود.

GAC GS3 Emzoom R-Style از یک پیشرانه ۱.۵L توربو شارژر با فناوری GDi استفاده می‌کند که می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.. پیشرانه و گیربکس این خودرو از تکنولوژی میتسوبیشی استفاده می‌کنند و ساخت خود GAC هستند. البته محصول گک با این رقم به دست مشتریان ایرانی نمی‌رسد، چرا که عوارض واردات به این نرخ افزوده خواهند شد. درنتیجه قیمت این خودرو به حدود دو برابر یعنی یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. کی‌ام‌سی X5، ام‌وی‌ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 رقبای این خودرو در بازار ایران را تشکیل می‌دهند.

گک GS3 یک کراس‌اوور جمع‌وجور است و طراحی زیبایی دارد که از الگوهای روز پیروی می‌کند. بااین‌حال، در بخش مشخصات فنی از ترکیب ثابت خودروهای چینی در گک جی اس 3 استفاده شده است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر از نوع تزریق مستقیم سوخت یا GDi وظیفه تأمین قدرت این خودرو را بر عهده دارد. حداکثر راندمان این پیشرانه 175 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه تر یا WDCT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد.

در بخش ایمنی شاهد نصب دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و کروز کنترل هوشمند روی گک GS3 هستیم. علاوه برآن کراس‌اوور گک موفق شده است تا پنج ستاره ایمنی را از انکپ چین دریافت کند. گک GS3 به طیف وسیعی از رادارها و دستیارهای رانندگی نیز مجهز است که می‌توانند امکان رانندگی خودکار سطح دوم را در اختیار مالک قرار دهند. رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم هشدار تعویض خط، محدودکننده سرعت، سیستم هشدار تصادف از جلو و رادار تابلوخوان از جمله این سیستم‌ها هستند. در بخش تجهیزات رفاهی، گک GS3 عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد و می‌تواند موجب دردسر رقبایش شود.

درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشین‌های گک را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کرد، خالی است. همراه مکانیک سعی کرده است تا با ارائه دقیق‌ترین اطلاعات موجود، این دغدغه را برطرف کند. به طور کلی با توجه به فی خوردن های عجیب خودروهای بسیار ارزان تر وارداتی، احتمالاً قیمت گک GS3 با مدل ۲۰۲۳ هم کمتر از ۲ میلیارد تومان برای ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی تمام نشود. به این ترتیب رفته رفته می بینیم که وعده های مسئولان به دروغ تبدیل می شوند و واردات خودروهای صفر کیلومتر ارزان قیمت، حتی با حضور چینی ها هم میسر نخواهد شد. طبق کاتالوگی که بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفت این خودرو می تواند در عرض ۸.۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را انجام دهد.

این خودرو با بهره‌گیری از موتورهای بنزینی با کارایی بالا، مصرف سوخت کمی دارد. همچنین، قیمت مناسب گک GS3 نسبت به رقبا و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتر آن، آن را به یک خودرو اقتصادی تبدیل کرده است. پس از چند سال وقفه، اکنون برند گک با مدل گک GS3 به همراه شرکت راسا موتور خاورمیانه به بازار ایران بازگشته است.. جلوپنجره گک امپو بزرگ و شش‌ضلعی است که به‌همراه رنگ‌پردازی‌های زرد و مشکی، قدرت این خودرو را به رخ می‌کشد. در دو طرف جلوپنجره، ورودی‌های پنج‌ضلعی هوا با قاب زرد را می‌بینیم که باعث می‌شوند خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد.

نسل اول جی ای سی GS3 در سال ۲۰۱۷ به بازار چین معرفی شد، اما نسخه وارداتی ایران در حقیقت نمونه نسل دوم به طراحی سال ۲۰۲۳ است که با نسل پیشین خود تمایزهای بسیار زیادی به همراه دارد. این خودرو تحت پسوندهای دیگری نظیر امزوم و یینگسو نیز به فروش می‌رسد، اما کد GS3 یا GS3 II (GS3 سری دوم) در میان این نام‌ها مشترک است. جی ای سی جی اس 3 – GAC GS3 راسا موتور یک کراس اور خوش ساخت از شرکت گک چین است که استانداردهای تویوتا را دارد.

قیمت گک برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدل‌های مختلف این شرکت است. قیمت محصولات گک موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افت‌وخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای گک را دارند، باید در لحظه از قیمت گک باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیم‌گیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند.

علاوه‌براین، شرکت جدیدی به نام راساموتور وظیفه عرضه محصولات گک را بر عهده دارد که امیدواریم رویه بازاریابی و فروش آن متفاوت از همکاران قبلی این برند چینی باشد. وقتی از طرفین به گک امپو نگاه کنید، خیلی سریع متوجه فرم فست‌بک سقف خواهید شد که تا صندوق‌عقب ادامه پیدا کرده است. فست‌بک بودن این خودرو علاوه‌بر اینکه اسپرت بودن این خودرو را دوچندان می‌کند، حس سرعت را به هر بیننده‌ای القا می‌کند. خطوط برجسته و تیز روی درها باعث شده‌اند این خودرو ظاهری عضلانی داشته باشد. رینگ‌های خودرو ۱۸ اینچی هستند و برای خودرویی با این ابعاد مناسب به نظر می‌رسند.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب میل پیچشی نیمه مستقل بوده هم چنین ترمزهای GAC GS۳ در چهار چرخ از نوع دیسکی و فرمان نیز از نوع الکتریکی است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸.۵ ثانیه و حداکثر سرعت برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک سوخت این خودرو ۴۷ لیتر حجم دارد و مصرف سوخت این خودرو چندان زیاد نیست و در یک سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش ۶.۱۸ لیتر بنزین می‌سوزاند. شرکت راسا موتور خاورمیانه در سال ۱۴۰۱ با هدف واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش به منظور تحقق و پیشرفت در زمینه خودرو و صنعت خودروسازی تأسیس شد. کمپانی راسا موتور به دنبال واردات خودروهای برند GAC رفته و تصمیم دارد تا یک سدان و سه کراس اوور این خودروساز چینی را به بازار ایران وارد کند. یکی از جدیدترین محصولات برند گک «GS۳ EMZOOM» است که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه و از طریق سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو وارداتی به بازار ایران عرضه می‌شود.

این خودرو که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود، به لطف سابقه موفق برند فونیکس در ایران، بازار خرید و فروش قوی و خدمات پس از فروش خوب، یکی از خودروهای محبوب بازار است. یکی دیگر از امکانات این خودرو سیستم کروز کنترل تطبیقی است که سرعت خودرو را به‌طور اتوماتیک و با توجه به شرایط ترافیکی تنظیم می‌کند. این آپشن باعث می‌شود که در مسیرهای طولانی یا خیابان‌های پرترافیک، راننده کمتر احساس خستگی کند. سیستم تعلیق این خودرو از سیستم مک‌فرسون در قسمت جلو و سیستم مولتی لینک در قسمت عقب تشکیل شده است. سیستم تعلیق مک‌فرسون باعث کاهش وزن کلی خودرو و افزایش دقت فرمان‌پذیری می‌شود. از سوی دیگر سیستم تعلیق چند اتصالی موجب افزایش پایداری و کاهش ضربات ناشی از جاده‌های ناهموار خواهد شد.

اما در شرایط سخت جاده‌ای مانند برف، یخ و زمین‌های نامناسب، این خودرو می‌تواند با مشکل مواجه شود. به همین دلیل، اگر شما در مناطقی با آب و هوای سخت زندگی می‌کنید، قبل از خرید گک GS3 باید این نکته را در نظر بگیرید. گک GS3 با سیستم تعلیقی مناسب به بازار عرضه شده است که باعث شده است که این خودرو در طی مسیرهای طولانی و شرایط جاده‌ای مختلف، استحکام و پایداری خوبی داشته باشد.

کنسول میانی گک GS3 ابعاد بزرگی دارد و باعث می‌شود تا سرنشینان احساس برخورد با خودرویی بزرگتر از ابعاد واقعی آن را داشته باشند. فاصله محوری گک GS3 نیز معادل 2.65 متر است که نویدبخش کابینی راحت برای چهار نفر خواهد بود، به شرطی که انتظار یک مینی‌ون را از این خودرو نداشته باشید. طرح داشبورد گک GS3 کمی محافظه‌کارانه طراحی‌شده و پیچیدگی‌های آن‌چنانی در فرم آن دیده نمی‌شود. این سبک به‌اندازه نمای بیرونی اسپرت نیست اما سلیقه خانواده‌ها و افراد مسن‌تر را به‌خوبی مدنظر قرار داده است و درمجموع زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسد. دو نمایشگر بزرگ در بالای داشبورد و پشت فرمان خودنمایی می‌کنند و طرح خاص شیفتر دنده هم در نوع خود مدرن و متمایز به نظر می‌رسد.

صندلی ها نرم و راحت هستند و فضای سر و پا برای سرنشینان جلو و عقب کافی است. فول ترین نسخه‌ای که از این خودرو در بازار جهانی وجود دارد قرار است به صورت وارداتی به ایران بیاید که قیمتش حدود ۲۱ هزار دلار است. این خودرو آخرین بار (دی ماه ۱۴۰۳) توسط شرکت راسا موتور خاور میانه با قیمت یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان فروخته شده‌است و در دی ماه ۱۴۰۳ در بازار آزاد قیمتی در حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دارد. در کنار آریزو ۶ GT، کی‌ام‌سی J7 هم یکی دیگر از رقبای GAC امپو محسوب می‌شود. این سدان کوپه‌مانند که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود، به‌دلیل طراحی خاص، سقف فست‌بک و پیشرانه قدرتمند، توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

در شرایطی که محدودیت ارزی واردات موجب شده است تا خودروهای ژاپنی و اروپایی با امکانات محدود به بازار ایران برسند، خودروهای چینی به لطف قیمت کمتر با لیست بلندبالایی از آپشن‌ها عرضه می‌شوند. گک GS3 نیز یکی از خودروهای چینی پرآپشن است که در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی، رضایت مشتری را به طور کامل جلب می‌کند. سرتاسر بدنه این خودرو از خطوط تیز و شکسته به همراه حجم‌های فانتزی تشکیل شده است.

تجربه ثابت کرده است که طراح‌های رادیکال به همان اندازه که می‌توانند جذاب و دلربا باشند، به همان اندازه نیز قابلیت خسته‌کننده‌بودن خود را در گذر زمان به چشم بیننده می‌کشانند. کراس اوورها یا CUV ها (crossover utility vehicle) چیزی بین سدان معمولی و SUV (شاسی‌بلند) هستند؛ یعنی ویژگی‌های هر دو نوع را دارند که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. کمپانی جی‌ای‌سی از سال ۱۹۵۴ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون با خودروسازهای بزرگی مثل تویوتا، هوندا، میتسوبیشی همکاری‌های متعدد داشته است. در قسمت عقب GS3 فضای سر و پا به اندازه‌ی کافی وجود دارد و به‌دلیل نبود تونل شفت، فضای کف ردیف دوم کاملا صاف است.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنیداز شما سپاسگزاریم. به گروهی از خودروها گفته می‌شود که از یک سوپرمینی بزرگ‌تر و از یک خودروی اندازه متوسط کوچک‌تر باشند.

استفاده از خطوط صاف و هندسی با گوشه‌های تیز و ترکیب آن با برخی خطوط منحنی باعث شده تا ظاهر گک جی اس ۳ در عین جوان‌پسند و اسپرت بودن، فرم خانوادگی و عامه‌پسند نیز داشته باشد. در طراحی نمای پشتی شاید کاملاً از پژو ۲۰۰۸ کپی برداری نشده باشد اما آن چنان تفاوت خاصی هم نمی توان میان آن ها یافت. در قسمت عقب گک GS3 با دو چراغ غیرپیوسته که با خطوط شکسته طراحی شده اند رو به رو هستیم که حس اسپرت خوبی به بیننده القا می کند. در کنار طراحی چراغ ها حضور دو سراگزوز بزرگ در وسط و همچنین دیفیوزر مشکی رنگ موجب شده تا خشونت خودرو در پشت خودرو هم بیننده را مجذوب خود کند. در نگاه اول طراحی ظاهری این خودرو ما را به یاد پژو ۲۰۰۸ جدید می اندازد زیرا جلوپنجره و فرم چراغ ها، مخصوصاً جلوپنجره به شدت شبیه به ۲۰۰۸ جدید است و از آن الهام گرفته یا کپی برداری شده است.

هرچند که نداشتن رادار نقطه کور و صندلی برقی راننده و قیمت بالاتر در مقابل برخی از مونتاژی‌های هم اندازه، از اصلی ترین ضعف های جی اس 3 امزوم راسا موتور به حساب می‌آیند. گک امپو به یک سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) مجهز است که نسبت به سیستم‌های تزریق معمولی عملکرد به‌مراتب بهتری دارد. تزریق مستقیم سوخت باعث بهبود عملکرد موتور، افزایش بهبود فرایند احتراق و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

GS3 از سیستم‌های کمک‌راننده مدرن بهره می‌برد، امکاناتی که ایمنی و کارایی در رانندگی را ارتقا می‌دهند. هر خودرویی مزایا و معایب خود را دارد و خودرو گک GS3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. سیستم تعلیق گک GS3 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی نیمه مستقل است. زوایای شکسته و خطوط منقطع حالا اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده نمای خارجی گک GS3 است. تعداد این زاویه‌ها و خطوط بی‌سر و ته به اندازه‌ای زیاد است که در صورت جابه‌جا شدن زاویه دید بر اثر قدم برداشتن در اطراف خودرو، جزئیات بصری نمای خارجی GAC GS3 در هر قدم تغییر می‌کند. پیش‌تر هنگامی‌که خودرویی به بازار عرضه می‌شد، سال‌ها زمان می‌برد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود.

نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود می‌دید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبه‌رو بودیم که قابلیت‌های کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح می‌دهند در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت می‌گویند. اگر به فضای ردیف اول نگاهی کنیم، نخستین نکته ارتفاع کم داشبورد است که میزان دید راننده از فضای جلو را بسیار زیاد کرده‌. حتی ستون A با وجود اسپیکرها روی آن، هنوز هم نازک به‌نظر می‌رسد که کوری این نقطه را کاهش داده‌است.

نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق گیربکس اتوماتیک ۷سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس در مقایسه با مدل‌های خشک، دوام بیشتری دارد و باعث می‌شود که تعویض دنده‌ نرم‌تر و سریع‌تر انجام شود. طبق اطلاعات رسمی این خودرو باید در حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند اما در شرایط واقعی احتمالاً کمی بیشتر می شود و مصرفش در حدود صدی ۷ خواهد بود. GS3 دارای نورپردازی داخلی با ۳۲ رنگ مختلف است که تجربه دیدن داخل ماشین را برای راننده و سرنشینان آن جذاب‌تر می‌کند. گک GS3 در تودوزی خود از رنگ‌هایی نظیر سبز پرنیان، خاکستری روشن با تریم نارنجی و مشکی با تریم آبی بهره می‌برد. اگرچه زیبایی موضوعی سلیقه‌ای است و هر کس ممکن است GS3 را زیبا یا زشت توصیف کند اما آنچه در موضوع زبان طراحی صنعت خودرو قابل ارزیابی و تجربه است، دوام و قدرت زبان طراحی در زمینه ماندگاری و تازگی است.

بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. یکی دیگر از نکات منفی داخل کابین GS3 نبود AndroidAuto برای بخش اطلاعات و سرگرمی آن است. در قسمت عقب، فقط یک خروجی USB برای شارژ وسایل برقی وجود دارد که کافی نیست. اما مهمتر از همه، وجود تنها یک خروجی تهویه برای سرنشینان عقب است که هرگز نمی‌تواند تنظیم دقیقی برای جهت وزش باد داشته باشد.

رقبای گک GS3 در بازار ایران محدود هستند اما در صورت عدم عرضه صحیح، این رقبا می‌توانند برای گک GS3 دردسرساز شوند. ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35، هایما S5 و کی ام سی X5 برخی از رقبای گک GS3 در بازار ایران به شمار می‌روند. تمامی رقبای GAC GS3 همانند این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز هستند و تفاوت فنی میان این خودروها در بخش گیربکس و نحوه عملکرد رانندگی است. همچنین تفاوت‌های کوچکی در بخش تجهیزات رفاهی بین این خودروها مشاهده می‌شود که بایستی باتوجه به قیمت خودرو آن‌ها را تفسیر کرد. در صورتی که گک GS3 با قیمتی رقابتی و خدمات پس از فروش گسترده به بازار ایران عرضه شود، شانس به چالش کشیدن سایر خودروهای همرده را دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *