طول ۴,۸۷۰ و عرض ۱,۸۵۵ و ارتفاع ۱,۴۵۵ و فاصله محوری ۲,۸۴۸ میلیمتر برای 508L وجود دارد. پژو ۴۰۸ سدان در سال ۲۰۲۲ تغییر چهره (فیس لیفت) شده و زیباتر از قبل به نظر میرسد. پژو ۴۰۸ سدان، عملا محصولی برای کشورهای غیر اروپایی است و فقط توسط کارخانههای پژو در مالزی، نپال و چین (دانگ فنگ) عرضه میشود؛ اما نسخهی کراساور 408X مونتاژ فرانسه و قابل عرضه در اروپا است.
این طراحی که بهنوعی امضای پژو شناخته میشود، چهرهای خشن و تهاجمی به این خودرو داده است. پژو ۴۰۸x روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است که قبلاً در مدلهایی مانند پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ استفاده شده بود. این خودرو در بازار جهانی، با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی (PHEV) عرضه شده است.
این موضوع باعث شده سرنشینان، بهویژه در صندلیهای عقب، فضای بیشتری برای راحتی در سفرهای طولانی داشته باشند. همچنین ارتفاع خودرو و ارتفاع از سطح زمین بهگونهای تنظیم شده که ضمن حفظ پایداری، سواری نرمی را در مسیرهای شهری و جادهای فراهم کند. جنسیس کوپه و سدان، دو خودروی هیوندا با ویژگیهای فنی مشابه، هر دو از موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری، دیفرانسیل عقب و رینگهای 18 اینچی برخوردار هستند. از نظر قدرت، جنسیس کوپه با توان 348 اسب بخار کمی قویتر از جنسیس سدان با 311 اسب بخار است. گشتاور تولیدی این دو خودرو نیز نزدیک بهم بوده و به ترتیب 295 و 293 نیوتنمتر است. البته مدل RCZ R با ویژگی های فنی قوی تر و تولید 266 اسب بخار، شتاب 5.9 ثانیه ای برای این خودرو به ارمغان می آورد که امکان تهیه آن با پرداخت حدود 5 هزار دلار بیشتر میسر خواهد شد.
خریداران میتوانند با یک شارژر 7 کیلو واتی، این باتریها را در عرض 1 ساعت و 55 دقیقه، به صورت کامل شارژ کنند. همچنین شتاب در نسخه تمام بنزینی و پلاگین هیبریدی به ترتیب به 10 و 8.2 ثانیه میرسد که برای بک کراس اورِ فست بکِ 1.7 تنی، کاملا راضی کننده به نظر میرسد. در ادامه به نمایشگاهی از دکمههای فیزیکی و فرمان D شکل میرسیم که فست بک و اسپرت بودن این کراس اور فرانسوی را دوباره به یاد ما میاندازند. همچنین بد نیست بدانید که سیستم صوتی این خودرو، یکی از شاهکارهای جدید شرکت “Focal” است.
این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۸۷، ۱۸۵۹ و ۱۴۷۸ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۲۷۸۷ میلی متر است. دو نمایشگر ۱۰ اینچی، یکی برای سیستم اطلاعات – سرگرمی و دیگری به عنوان کلاستر دیجیتال در پشت فرمان، ساب به همراه ۱۰ عدد بلندگو و… از جمله امکانات جذاب این خودرو هستند. خودرویی که توجه بسیاری از کارشناسان این حوزه را به خود جلب کرده و فعلاً به نقل محافل خودرویی بدل شده است. پژو ادعا کرده که مرسدس، مک لارن یا فراری نیست که از موتورهای غول پیکر در جلو استفاده کند. این خودرو یک هزار و 400 کیلوگرم وزن داشته و در 4 ثانیه به سرعت صفر تا 100 کیلومتر می رسد.
اگر بهدنبال خودرویی اسپرت و جذاب با ظاهری خاص هستید، کوپه گزینه مناسبی است. این خودروها برای افرادی که هیجان و طراحی متفاوت را ترجیح میدهند، مناسب هستند؛ اما اگر فضای بیشتر، راحتی و امکانات رفاهی پیشرفتهتر برای شما اهمیت دارد، سدان انتخاب بهتری است. این خودرو زیبایی مورد نیاز برای جلب توجه مشتری ایرانی را فراهم میکند. این شرایط باعث میشود 508L به خوبی ترکیب یک سدان لوکس و اسپرت داشته باشد.
چندی پیش خبر عرضه این نشان تجاری توسط یکی از شرکت های وارد کننده به گوش می رسید اما این بار ایکاپ مجدد دست به کار شده و قصد دارد بار دیگر محصولات شریک تجاری فرانسوی خود را به بازار عرضه کند. این شرکت به عنوان نماینده رسمی پژو در ایران، همواره در تلاش بوده است تا جدیدترین محصولات این برند فرانسوی را به بازار کشور عرضه کند. در جدیدترین اقدام، ایکاپ با معرفی و عرضه پژو 408X، نسل تازهای از کراساوورهای کوپه را به ایران آورده که ترکیبی از طراحی مدرن، فناوریهای پیشرفته و عملکرد پویا را ارائه میدهد.
هایما 8S که توسط ایرانخودرو عرضه شده، به عنوان یک کراساوور توربوشارژ با قیمت رقابتی و امکانات مناسب توانسته جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. امکاناتی مانند نمایشگرهای دیجیتالی گسترده، سیستم صوتی باکیفیت، تهویه مطبوع هوشمند و صندلیهای مجهز به گرمکن و سردکن، از جمله ویژگیهایی هستند که تجربهای فراتر از رقبا را ارائه میدهند. در حوزه ایمنی، این خودرو با برخورداری از جدیدترین سیستمهای کمکراننده، همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی، ایمنی بالایی را برای راننده و سرنشینان تضمین میکند. این سطح از تجهیزات ایمنی، آن را در برابر رقبایی مانند هایما 8S و دیگنیتی پرایم برتری میبخشد. در مجموع، این خودرو با بهرهگیری از طراحی مدرن، فضای داخلی جادار، امکانات رفاهی پیشرفته و سیستمهای ایمنی بهروز، گزینهای متمایز در میان رقبا محسوب میشود. قیمتگذاری مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و کیفیت ساخت بالا نیز از دیگر عواملی هستند که برتری آن را در بازار ایران تضمین میکنند.
درباره شتاب یا سرعت این نسخهها هم اطلاعاتی در دست نیست، ولی C5 X با پیشرانه 225 شتابی برابر با 7.9 ثانیه دارد. نمایشگر لمسی، سقف پانورامیک و دستهدندهی الکترونیک، حس یک خودروی مدرن را برای این کراساور فراهم میکند؛ اما پلاستیک سخت داشبورد، ارزش اقتصادی ۴۰۰۸ را کاهش میدهد. این کراساور برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است و ۴۱۵ لیتر فضای صندوق دارد. این خودرو اگر با پیشرانه پلاگین هیبرید وارد شود و تخفیف گمرکی مخصوص مدلهای کممصرف را استفاده کند، برای مصرفکنندهی ایرانی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان قیمتگذاری خواهد شد. نسخهی سدان مونتاژ چین، ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار است و هنگام ورود به ایران، حدود ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.
زه بالای محل نصب پلاک عقب متفاوت با دیگر ۲۰۶های موجود در خیابان است و لوگوی شیر پژو هم در ابعادی کوچک درون این زه گنجانده شده است. البته ۲۰۶های فرانسوی که در سال های ابتدای دهه هشتاد به ایران می آمدند هم به همین شکل بودند. در نمای جانبی، خطوط برجستهای که از گلگیر جلو تا چراغهای عقب امتداد یافتهاند، به خودرو فرمی پویا و سیال بخشیدهاند. گلگیرهای مشکیرنگ که با رینگهای آلیاژی بزرگ همراه شدهاند، شخصیت کراساوور 408 ایکس را تقویت میکنند. سقف با شیب ملایم بهسمت عقب کشیده شده و هماهنگی آن با طراحی شیشههای جانبی، جلوهای اسپرت و کوپهمانند را ایجاد کرده است. در بخش عقب، طراحی چراغهای LED سهبعدی با الهام از پنجه شیر، چهرهای متمایز به خودرو داده است.
فاصله محوری خودرو ۲,۷۸۷ میلیمتر است که علاوهبر افزایش تعادل، پایداری و تأمین فضای کافی برای سرنشینان، باعث بهبود کیفیت سواری و فرمانپذیری خودرو هم میشود. پژو ۴۰۸x دو اگزوز دارد و برخلاف برخی خودروهای امروزی، هر دو اگزوز آن واقعی هستند و کاملاً یکپارچه با سپر هماهنگ شدهاند. خروجی اگزوز در یک قاب مشکیرنگ قرار دارد که علاوهبر زیباتر کردن نمای عقب، تأکید کمپانی پژو بر ماهیت اسپرت این خودرو را نشان میدهد. در مقابل، جنسیس کوپه به ویژگیهای اسپرتی مانند چراغهای زنونی، تنظیم صندلی راننده در ۶ حالت برقی و ۴ صندلی چرمی مجهز است. این مدل همچنین سانروف، گرمکن صندلی راننده، سنسور باران و سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر دارد. بااینحال، برخی معتقدند که آپشنهای رفاهی کوپه نسبت به رقبا محدودتر است.
پژو ۴۰۸ در بازار جهانی مشخصات فنی گوناگونی اعم از ۱.۲ لیتری توربوشارژ بنزینی تا انواع پلاگین و برقی دارد. اما احتمالا نسخه ی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز باشد. این پیشرانه در بازار چین قادر به تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم بوده و رینگ های ۱۸ و ۱۹ اینچی در بازار چین برای این خودرو قابل سفارش هستند.
قیمتگذاری مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و امکانات بهروز از جمله عواملی هستند که میتوانند برتری رقابتی این خودرو را در برابر رقبا تعیین کنند. دو مدل تمام بنزینی و یک پلاگین هیبرید برای ۴۰۸ سدان و کراساور ارایه شده است. نسخهی پایه از موتور ۱/۲ لیتر سه سیلندر توربو، ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
طراحی درِ صندوقعقب ۴۰۸x هم کاملاً با شیب ملایم سقف هماهنگ است و همین باعث شده که از برخی زوایا ظاهری شبیه فستبک داشته باشد. پژو سال گذشته یک کانسپت برقی برای ادای احترام به محصول تاریخی خود به نمایش گذاشت که با استقبال فراوان علاقه مندان این شرکت رو به رو شد. ما نیز پیشتر طی مطلبی با عنوان “برخورد نزدیک با پژو ۴۰۸ ؛ نتیجه مرحوم ۴۰۵” به بررسی کامل این نسخه از ۴۰۸ در کشور ترکیه و شهر استانبول پرداخته بودیم.
ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد. در نمای جانبی، خط سقف شیبدار و گلگیرهای پهن به همراه رینگهای آلیاژی 20 اینچی، نمایی جذاب ایجاد کردهاند. قسمت عقب خودرو نیز دارای چراغهای LED سهبعدی و یک دیفیوزر اسپرت است که به جذابیت طراحی کمک میکند. بهترین گیربکس ماشینهای چینی در ایران CVT، DCT، AT، AMT و E-CVT هستند که هرکدام، ویژگیها و مزایای خود را…
همین نسخه در بازار جهانی نیز عینا به تولید می رسد و به خصوص در ترکیه طرفداران بسیاری دارد و تنها تفاوتش با نمونه چینی آن است که نامش بدون پسوند X بوده و پژو ۴۰۸ خطاب می شود. با مطرح شدن زمزمه ورود مجدد پژو به بازار توسط یک خودروساز بخش خصوصی، ایران خودرویی ها بلافاصله دست بکار شده و مجدد به فکر همکاری با پژو اما اینبار از کانال چین افتادند. حال طبق اطلاعاتی که به دستمان رسیده گویا ایران خودرو در گام اول به سراغ 408X رفته و یک دستگاه از آن نیز هم اکنون در محوطه شرکت موجود است. این خودرو در گام اول به صورت وارداتی عرضه شده و سپس کار های مربوط به مونتاژ آن در ایران صورت خواهد گرفت.
طراحی جذاب این مدل باعث شده که رقیب قدرتمندی برای سیتروئن C5X و فولکسواگن آرتئون شوتینگ بریک باشد. سیستم کنترل لمسی پیشرفته، فرمان کوچک با طراحی اسپرت و صندلیهای ارگونومیک از دیگر ویژگیهای داخلی این خودرو هستند. فضای داخلی نیز برای سرنشینان جلو و عقب کافی بوده و راحتی بالایی را ارائه میدهد. پژو 408X در نسخههای مختلف با موتورهای بنزینی و پلاگین هیبریدی عرضه میشود. نسخههای پلاگین هیبریدی از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکنند که توان کلی آنها به 180 یا 225 اسب بخار میرسد. طراحی داخلی و خارجی هر دو نسبت به گذشته بهبود یافته است؛ اما کوپه همچنان در برخی زمینهها نسبت به رقبای قدرتمندی مانند بی ام و فاصله دارد.
کوپه با طراحی اسپرت و جوانپسند خود و بدنه دو در، ظاهری جذاب و خاص دارد. در مقابل، سدان با چهار در و فضای داخلی جادارتر، گزینهای ایدهآل برای خانوادهها و افرادی است که راحتی و لوکس بودن را در اولویت قرار میدهند. کوپه با ظاهر اسپرت و متفاوت خود، بهعنوان خودرویی شناخته میشود که همیشه در مرکز توجه قرار دارد.
جی تی 86 که شاهد حضور آن در کشور نیز بوده ایم، علیرغم توانایی حرکتی متوسط، طرفداران زیادی جهت قابلیت مانور بالای خود پیدا کرده است. همچنین با وجود لوازم افتر مارکت زیادی که برای این خودرو عرضه شده، ارتقا دادن سطح ویژگی های حرکتی را برای تیونر ها آسان کرده و از این نظر نیز گزینه ی جذابی است. جی تی با موتور دو لیتری 4 سیلندر با تکنولوژی چینش سیلندر باکسر 200 اسب بخار قدرت تولید می کند که با سفارش گیربکس دنده ای گزینه ی منطقی تری به نظر می رسد. در سال 1974 میلادی پژو 504 به قوای محرکهای که شایسته آن بود مجهز شد. حداکثر قدرت این موتور به 135 اسب بخار میرسید و حداکثر سرعت نیز برابر با 186 کیلومتر بر ساعت بود.
خوشبختانه امکاناتی مثل سنسورهای پارک عقب و دوربین دندهعقب که در تمامی نسخهها وجود دارند، این مشکل را تا حدی رفع کردهاند. در زمستان سال جاری (۱۴۰۳)، ایرانخودرو اعلام کرد که در نیمه اول سال ۱۴۰۴، دو هزار دستگاه از این مدل را وارد بازار ایران خواهد کرد. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود.
اما اگر به سمت سگمنتهای جدیدتر و اسپرتتر مثل سگمنت کراس اورهای کوپه برویم، همه چیز متفاوت خواهد بود. در حال حاضر فقط شرکتهایی مثل فراری، بنتلی، BMW و بنز توانستهاند تا فروش خوبی را با این دسته از خودروهای تجربه کنند. پژو 408 مدل 2023، عضو جدیدی است که قصد دارد تا با ورود به مهمانی بزرگان، خودی نشان دهد. در ادامه به تمام قسمتهای این فرانسوی دوست داشتنی نگاهی خواهیم داشت. قیمت پژو ۴۰۸x هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اینکه قیمت این خودرو در کشورهای حوزه خلیجفارس حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است، احتمالاً قیمت تمامشده آن در ایران حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان خواهد بود.
در مقابل، کوپهها با دو در، سقف کوتاهتر و خطوط بدنه اسپرت، برای علاقهمندان به ظاهر جذاب و عملکرد دینامیکی ساخته شدهاند. این خودروها فضای کمتری دارند؛ اما با طراحی خاص و جوانپسند خود، انتخابی عالی برای عاشقان سبک اسپرت بهشمار میروند. سدانها خودروهایی با چهار در، فضای داخلی جادار و صندوق عقب مجزا هستند که برای استفاده روزمره و خانوادگی طراحی شدهاند. طراحی این خودروها کلاسیک، رسمی و مناسب افرادی است که راحتی و فضای کاربردی را ترجیح میدهند. با 4,690 میلیمتر طول و فاصله محوری 2,787، 408 جدید اندازهای یکسان با سیتروئن C5 X دارد. پژو ادعا میکند این خودرو جادارترین مدلی است که با نشان کمپانی وارد بازار میشود.
بهطورکلی کوپهها در صنعت خودروسازی ماشینهای محبوب و باارزشتری هستند. پژو 504 در کشور ما نیز به طور گستردهای عرضه شده است و از قوای محرکه آن در پیکان نیز استفاده شده بود. جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.
از نظر امکانات رفاهی، این خودرو به مجموعهای کامل از تجهیزات پیشرفته مجهز شده که در برخی موارد برتری محسوسی نسبت به رقبا دارد. در داخل کابین، تغییرات محسوسی در طراحی داشبورد، متریال استفادهشده و تکنولوژیهای بهکاررفته مشاهده میشود. نمایشگر دیجیتال جدید، سیستم مالتیمدیا پیشرفته و بهکارگیری مواد باکیفیتتر، تجربهای لوکستر و کاربرپسندتر نسبت به نسلهای گذشته ارائه میدهد. همچنین تنظیمات صندلی، تهویه مطبوع هوشمند و امکانات ارتباطی بهینه شدهاند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود.
این خودرو در بازار ایران با رقابت فشردهای در سگمنت خود مواجه است و باید با تعدادی از مدلهای مطرح که از برندهای معتبر جهانی و چینی حضور دارند، رقابت کند. از جمله رقبای اصلی این خودرو میتوان به چری تیگو 8 پرو، فونیکس FX، هایما 8S، لاماری ایما، دیگنیتی پرایم و پرایم S اشاره کرد که هرکدام نقاط قوت خاص خود را دارند. این مدل که توسط مدیران خودرو عرضه شده، دارای طراحی مدرن، امکانات رفاهی متنوع و پیشرانهای قدرتمند است. همچنین نسخه هیبریدی این خودرو نیز در بازار ایران موجود است که گزینهای اقتصادیتر و کممصرفتر محسوب میشود. فونیکس FX نیز به عنوان یک کراساوور اسپرت و جذاب با طراحی کوپهمانند، امکانات هوشمند و سطح بالایی از ایمنی، یکی دیگر از رقبای اصلی این خودرو به شمار میرود.
با این وجود در سال 1977 پژو 504 مجددا با همان موتور 4 سیلندر عرضه شد که یکی از دلایل اصلی آن قیمت بالای مدل 6 سیلندر بود. حدودا 60 هزار فرانک پول رایج فرانسه در سال 1976 که رقمی برابر با 14 هزار دلار بود در مقام مقایسه با مدل 4 سیلندر با قیمت 7400 دلار رقم بالایی محسوب می شد. نسخه پایه از پژو 408 جدید، همانند سیتروئن C5 X با یک موتور 1.2 لیتری PureTech وارد بازار خواهد شد.
گاه این خاص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب نسخه ای متفاوت از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. پژو ۲۰۶ مورد بحث ما شاید قدرتمندترین ۲۰۶ ایران نباشد، اما قطعاً یکی از منحصر به فردترین مدل های موجود از این خودرو در کشورمان است. نه تیپ ۲ است و نه تیپ ۵، نه افت کیفیت را به خود دیده و نه اینکه ترمزهای عقبش کاسه ای شده باشند! از آن تیپ ۵هایی هم نیست که بخواهد با سپر RC، ماکت چراغ شوی، چراغ عقب کروز و راک روف، خودش را اصیل جلوه دهد! خودرویی که خلاف تصور عموم افراد، در داخل خاک ایران، دودر نشده و به صورت فابریکی با همین شکل و شمایل به کشورمان آمده است.
278 اسب بخار قدرت این پیشرانه برای رسیدن این خودرو به 100 کیلومتر بر ساعت تنها در 5.8 ثانیه کافی است. علاوه بر قدرت و قابلیت های مناسب آکورد کوپه، سواری خوب و راحت و فضای داخلی بزرگ از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود که نکته برجسته آن نسبت به رقبا ست. احتمالا نسخه ی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز باشد. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد.
با توجه به تصاویر جاسوسی که به تازگی بدست آمده، میتوان حدس زد که 4008، کمی از حس و حالِ هاچ بک پژو 308 را داشته باشد. همچنین گفته میشود که این تصاویر، در مناطق شمالی سوئد شکار شدهاند. تستهای زمستانی (cold-weather testing)، تقریبا جزو آخرین مراحل آمادگی خودروها محسوب میشوند. در ادامه، خودروهای تست شده بعد از انجام این مراحل، برای مراسم رونمایی خود آماده میشوند.
ابعاد بدنه این خودرو شامل طول 4705 میلیمتر، عرض 1859 میلیمتر و ارتفاع 1502 میلیمتر است که در کنار فاصله محوری2787 میلیمتر، فضای کافی برای سرنشینان را فراهم میکند. نسبتهای بدنه بهگونهای تنظیم شده که ترکیب ارتفاع مناسب، گلگیرهای حجیم و سقف شیبدار، هم ظاهری قدرتمند و هم آیرودینامیکی را ایجاد کند. در نمای جلو، چراغهای باریک و کشیده با امضای نورپردازی دنداننیشی پژو، هویتی تهاجمی به خودرو دادهاند. جلوپنجره بدون فریم با الگوی سهبعدی که در مرکز آن نشان جدید پژو قرار گرفته، حس مدرن و پیشرفتهای را القا میکند. طراحی سپر با ورودیهای هوای بزرگ، نهتنها ظاهری اسپرت را شکل داده بلکه به بهبود آیرودینامیک نیز کمک میکند.
این خودرو بین جوانان و علاقهمندان به خودروهای اسپرت حسابی محبوب است. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۴۰۸x حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای کراساووری با این ابعاد، مناسب به نظر میرسد. پژو ۴۰۸x یک باک ۵۱ لیتری دارد و میتوانید بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با آن طی کنید. خودروهای کراس اوور کوپه، در گذشته فقط به محصولات مجلل محدود میشدند. شاید کمی دور از انتظار باشد اما این کلاس از خودروها، تا همین سالهای قبل، به محصولاتی مثل BMW X6، مرسدس بنز GLE کوپه یا آئودی Q8 کوپه ختم میشدند و رقابت عجیبی در بین آنها وجود نداشت. اما میبینیم که این بازار، روز به روز گسترش می یابد و فراری و پژو، جدیدترین میهمانان آن خواهند بود.
این خودرو که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، بهدلیل طراحی منحصربهفرد و فناوریهای پیشرفته، جایگاه ویژهای در بازار جهانی پیدا کرده است. پژو ۴۰۸x که نسخهای متفاوت از ۴۰۸ سدان بهحساب میآید، قرار است نیمه اول سال ۱۴۰۴ توسط ایرانخودرو وارد بازار ایران شود. انتظار میرود که این خودرو بتواند همچون سایر محصولات کمپانی محبوب پژو، توجه خریداران ایرانی را جلب کند. در ادامه، مشخصات فنی و ظاهری و امکانات این کراساوور کوپه فرانسوی را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید. هوندا آکورد کوپه با 2 پیشرانه ی 2.4 و 3.5 لیتری عرضه می شود که مدل مد نظر ما نسخه 3.5 لیتری 6 سیلندر است.
از طرفی 907 می تواند با بیشینه سرعت 289 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد. رینگهای عجیب چهار پره با ترکیبی از رنگ مشکی و نقرهای که با ابعاد 20 اینچی و معرفی شدهاند، واقعا چهرهی خاصی را خلق کردهاند. البته خریداران میتوانند رینگهای 17 اینچی را هم داشته باشند اما پژو از این دسته از افراد خواسته است تا پس از خرید خود، حتما به یک روانپزشک مراجعه کنند. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مکفرسون و سیستم تعلیق عقب آن از نوع تورشن بیم است. سیستم مکفرسون طراحی ساده و کارآمدی دارد و ضربات ناشی از دستاندازها را تا حد زیادی جذب میکند. شاید یکی از ضعفهای این خودرو را بتوان استفاده از سیستم تورشن بیم در محور عقب عنوان کرد که پایداری کمی دارد.
در قسمت جلو، چراغهای LED باریک در کنار جلوپنجره بزرگ با طرح سهبعدی، چهرهای مدرن به خودرو بخشیدهاند. سپرهای عضلانی و خطوط بدنه برجسته، این مدل را به یک کراساوور کوپه خاص تبدیل کردهاند. این مدل در بازارهای مختلف بهعنوان جایگزینی برای سدانهای سنتی عرضه شده و توانسته توجه بسیاری از علاقهمندان به خودروهای فرانسوی را جلب کند.
دیدگاهتان را بنویسید