پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما؛ بررسی کامل مشخصات، امکانات و ارزش خرید مجله پدال

این سری از پژو 207 از موتور و گیربکس فرانسوی بهره مند بودند اما با رفع تحریم ها در سال 95 دوباره این خودرو با ویژگی های ظاهری جدید به خط تولید ایران خودرو بازگشت. فضای کلی کابین پژو ۲۰۷ i جدید شباهت زیادی به کابین برادر بزرگ‌تر خود (پژو ۲۰۶) دارد، اما به لطف به‌روزرسانی‌ها و تغییرات اعمال‌شده در آن کمی اسپرت تر و مدرن تر به نظر می‌آید. فضای محدود این خودرو مانند آنچه که در نسل‌های گذشته نیز شاهد بودیم، یکی از نکات منفی پژو ۲۰۷ i جدید به حساب می‌آید، اما این محدودیت‌ها تنها شامل ردیف دوم صندلی‌های این خودرو شده و در ردیف اول هیچ مشکلی از بابت کمبود فضای سرنشینان وجود ندارد. پژو ۲۰۷ i نیوفیس، از پلتفرم مشترکی با پژو ۲۰۶ بهره می‌برد به همین دلیل ازلحاظ ابعاد و اندازه تفاوت زیادی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد.

ایران خودرو نسخه اولیه این خودرو را در سال 1389 روی خط تولید خود آورد اما به اجبار تحریم‌ها، در سال 1391 تولید آن را متوقف کرد. یکی از محصولات ایران خودرو محسوب می شود که پس از تبلیغات فراوان همزمان با خودرو دنا پلاس توربو به بازار ایران وارد شد. در بخش عقب، دقیقاً مشابه قسمت جلو اول چراغ‌های پشتی هستند که نگاهتان را به سوی خود جلب می‌کنند.

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ tu3، قیمت کارخانه پژو 207 دنده‌ای سقف شیشه‌ای ارتقایافته و قیمت کارخانه پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای ارتقایافته که به‌تازگی اعلام شده‌اند را هم می‌توانید در جدول زیر ببینید. از دیگر ویژگی‌های فنی ماشین 207 آی می‌توان به مواردی نظیر مصرف سوخت قابل قبول و حساسیت کم به کیفیت بنزین داخلی اشاره کرد. هرچند جدیداً در برخی نسخه‌ها ترمزهای عقب دیسکی بصورت آپشن به مشتریان عرضه می‌شوند. سیستم تعلیق پژو 207 هم ساختار نسبتاً ساده‌ای دارد که به سواری خشک و هندلینگ کاملاً معمولی ختم شده است.

با وجود طراحی زیبای داخل ماشین 207 نسبت به دیگر محصولات ایرانی، مشکلات اصلی کابین این خودرو در افت کیفیت متریال مورد استفاده و کمبود فضا برای سرنشینان عقب خلاصه می‌شوند. البته اصلاح جای پای سرنشینان عقب که یک ایراد ساختاری در طراحی پژو 206 محسوب می‌شد به این سادگی‌ها قابل انجام نیست، اما مسئولان ایران خودرو می‌توانستند در بحث‌های کیفی، دقت بیشتری به خرج دهند تا جلوه زیبای اتاق، تحت تاثیر پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت قرار نگیرد. درهر صورت پژو 207 در بحث طراحی داخلی، نمره‌ای بالاتر از متوسط را به دست می‌آورد، اما در پارامترهایی نظیر فضاسازی و کیفیت، رضایت کامل شما را جلب نخواهد کرد. قیمت خودرو پژو 207 TU3 طوری تعیین شده که ارزان‌ترین نسخه هاچبک پژو در بازار ایران باشد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، پژو ۲۰۷ تیپ ۵، کوییک S و کوییک R رقبای فعلی این خودرو محسوب می‌شوند.

فضای کم سرنشینان عقب از جمله نقدها و عیوب بسیار فاحش در دویست و هفت کم بودن فضای سرنشینان که راحتی کمی را برای افرادی که در صندلی‌های عقب جای می‌گیرند به وجود میاره این ظرف سبب مناسب نبودن خودرو برای مسافت‌های طولانی و سفر. گیربکس اتوماتیک این خودرو دارای استهلاک بسیار زیادی است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار نیست. در طراحی داخلی این خودرو از امکانات، طراحی و کیفیت متریال بسیار خوبی استفاده شده است که با نمونه هاچبک این خودرو تفاوتی خاصی ندارد. نسخه دنده‌ای این خودرو به طور متوسط حدود 7.2 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند. در نمای جانبی، که ساده‌ترین بخش ظاهری ۲۰۷ است، با ۲۰۶ سالخورده‌ای روبه‌رو می‌شویم که به وسیله آینه‌های جانبی جدید و رینگ‌های آلومینیومی ساده و کوچک ۱۴ اینچی تمام سعی خود را در ایجاد تفاوتی نسبی در قیاس با گذشته می‌کند. پژو 207 در سال‌های اخیر به قدری پرفروش بوده است که نیاز چندانی به معرفی ندارد اما به رسم همیشگی، تاریخچه‌ای مختصر از این خودرو را بیان خواهیم کرد.

این خودرو در بازار آزاد هم حدود 10 درصد گران‌تر از 206 تیپ 2 و 10 درصد ارزان‌تر از 207 دنده‌ای فرمان هیدرولیک معامله می‌شود که با این اوصاف باید قیمت پژو 207 دنده ای با موتور TU3 را منطقی بدانیم. استقبال بسیار خوب بازار از پژو 207 در چند سال اخیر باعث شد تا ایران خودرو به فکر گسترش خانواده این خودرو بیفتد و نسخه‌های جدیدی از آن را عرضه کند. یکی از این نسخه‌های جدید، پژو 207 با موتور tu3 است که نسخه‌ای اقتصادی از این هاچ‌بک جوان‌پسند محسوب می‌شود. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مشخصات پژو 207 tu3 رفته‌ایم تا بیش‌تر با این عضو جدید خانواده 207 آشنا شویم. اگر شما هم قصد خرید یک هاچ‌بک شهری اقتصادی را دارید، تا پایان بررسی پژو 207 tu3 همراه ما باشید. در انتهای مقاله بررسی پژو ۲۰۷ پاناروما بهتر است به صورت کلی به مزایا و معایب این خودرو نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

البته در وب‌سایت رسمی ایران خودرو و بخش مشخصات پژو 207 tu3 شتاب این خودرو 11.6 ثانیه (دقیقاً مشابه با شتاب 207 tu5) ذکر شده که اشتباه است. اما حالا شاهد پژو ۲۰۷ TU3 هستیم که با پیشرانه ۸ سوپاپه قدیمی و با قدرت فقط ۷۵ اسب بخار تحویل مشتریان می‌شود. این موتور پیش از این زیر کاپوت تیپ‌های ۱ تا ۳ پژو ۲۰۶ قرار داشت و ایران خودرو قصد دارد با استفاده از پیشرانه TU3 در پژو ۲۰۷، جایگزینی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پیدا کند که از فهرست محصولات در حال تولید خط خورده است. در مقایسه ماشین 207 با X22 پرو ابتدا باید توجه داشت که محصول ایران خودرو دارای ابعاد جمع‌وجورتری بوده و در سگمنت هاچ‌بک دسته‌بندی می‌شود، اما X22 پرو جثه بزرگ‌تری دارد و در سگمنت کراس‌اوور کامپکت قرار می‌گیرد. هر دو خودرو از لحاظ خدمات پس از فروش در سطح مطلوبی قرار می‌گیرند، اما پژو 207 به واسطه زنجیره خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو و همچنین تولید به مدت طولانی، هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تری خواهد داشت.

در اصل پژو ۲۰۷ TU3، همان ۲۰۶ تیپ ۳ است که لباس جدیدتر بر تن کرده و ارزان‌ترین مدل ۲۰۷ به حساب می‌آید. همچنین اگر قصد خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما صفر داشته باشید باید در بازار آزاد چیزی حدود ۱ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان هزینه کنید و اگر از نمایندگی‌های ایران خودرو قصد خرید داشته باشید می‌توانید با پرداخت ۷۹۶ میلیون تومان صاحب این خودرو شوید. جدول زیر را برای بررسی قیمت کارخانه و بازار آزاد پژو ۲۰۷ در اسفند ۱۴۰۳ بخوانید. پژو 207 در سال 2007 میلادی توسط پژو معرفی و به بازار عرضه شد و تقریبا بعد از مدت زمان کوتاهی، شاهد عرضه آن در بازار کشور هم بودیم، اما نسخه های عرضه شده توسط ایران خودرو یک تفاوت بزرگ با مدل های فرانسوی داشت و آن هم پیشرانه محرک آن بود دقیقا از همان موتور TU5 پژو 206 استفاده می کرد.

بخش جدید این خودرو  در مدل صندوقدار که قبل ترها در خودروی خاصی دیده نمی شد، اضافه شدن باله روی درب صندوق است که دارای دو چراغ مه شکن در دو سمت سپر عقب است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. مانیتوری که در بالاترین بخش کنسول میانی قرار داده‌شده کیفیت تصویر مطلوبی داشته و مواردی همچون بلوتوث، رادیو، پخش موزیک، سیستم رهیاب ماهواره‌ای از امکانات آن به شمار می‌رود. خطوط پف کرده روی کاپوت که به موازات قاب کرومی نشان پژو در این قسمت رسم شده‌اند و ورودی هوایی که در میان دو مه شکن گرد قرار گرفته؛ در کنار ادای وظیفه هوا رسانی به بخش پیشرانه، چهره‌ای خندان و در عین حال خشن برای این شیر کوچک به ارمغان آورده‌اند.

از جمله مزایای پژو 207 پاناروما می‌توان به طراحی ظاهری شکیل و هیجان‌انگیز در قیاس با سایر تولیدات داخلی، امکانات تقریبا رضایت‌بخش در نسخه‌های فول آپشن، سواری نرم، چابکی مناسب، کیفیت ساخت کمی بهتر از تولیدات هم‌رده، رونق خریدوفروش بالا، قطعات و لوازم یدکی در دسترس با قیمت مناسب و…، اشاره کرد. در مجموع همچون طراحی بیرونی، طراحی داخل کابین می تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند و نیازهای آنان به یک طراحی مناسب با دسترسی راحت به کلیدها و امکانات اتومبیل فراهم کند. بویژه کلیدهای کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا بر روی غربیلک فرمان که می تواند دسترسی سریع و راحتی برای کاربران فراهم کند.

صندلی‌های ردیف جلو این خودرو از راحتی نسبتاً مطلوبی برخوردارند، اما ردیف عقب صندلی‌ها فضای پای بسیار کمی داشته و راحتی چندانی ندارد. صندلی‌های پارچه‌ای این خودرو در مقایسه با صندلی‌های چرمی برلیانس H۳۲۰ از کیفیت و نرمی کمتری برخوردار بوده و نمی‌تواند از این نظر با این خودرو چینی رقابت کند. یعنی در این خودرو هم یک شتاب‌گیری بسیار معمولی را شاهد هستیم که بیش‌تر برای رانندگی‌های روزمره درون شهری مناسب است. از این رو، پژو 207 tu3 نمی‌تواند چندان جوان‌پسند ظاهر شود و در مجموع برای افراد با سبک رانندگی آرام ساخته شده است. در مورد معایب پژو 207 پاناروما هم می‌توان به فضای کم صندوق عقب و صندلی‌های ردیف دوم به علاوه نبود آپشن‌هایی مثل سیستم کنترل کشش و پایداری و عدم هندلینگ کاملا اطمینان‌بخش در سرعت‌های بالا به‌ویژه هنگام عبور از مسیرهای مارپیچ و لغزنده اشاره کرد.

اما در طول این سال‌ها و با ظهور خودروهای فول‌آپشن چینی، دیگر نمی‌شود از خانواده 206 و 207 به عنوان کامل‌ترین گزینه‌‌ این رده یاد کرد. هرچند اضافه شدن تجهیزاتی نظیر نمایشگر هفت اینچی لمسی مجهز به سیستم رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب، کروزکنترل، فرمان برقی EPS و حتی سقف پانورامیک به ماشین 207 باعث شده که جذابیت‌های این نماینده ایران خودرو همچنان در سطح قابل قبولی باقی بماند. با این وجود اخیراً برخی از آپشن‌ها نظیر فرمان برقی، رینگ‌های آلومینیومی، ترمزهای عقب دیسکی و کروزکنترل، تبدیل به گزینه‌های سفارشی برای 207 شده‌اند و فقط در برخی از کدهای کلاس روئیت می‌شوند. همچنین 207 آی از آنجایی که ساختاری کاملاً مشابه با 206 دارد از نظر سطح ایمنی همان چهار ستاره اروپایی را در کارنامه خود می‌بیند که هرچند یک ستاره از 207 واقعی کمتر است، اما همچنان امتیاز قابل قبولی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که چهار ستاره ایمنی گفته شده، برای سال 2006 و با استانداردهای همان زمان اخذ شده؛ بنابراین طبیعی است که با استانداردهای حال حاضر یورو انکپ، نتایج متفاوتی حاصل شود. پژو ۲۰۷ tu3 یکی از محصولات جدید ایران خودرو است که همان پژو 207 با موتور 206 تیپ 2 محسوب می‌شود.

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی 207 پاناروما، آپشن‌ها، مزایا و معایب و کلیه خصوصیات این محصول پرداخته‌ایم. پیشرانه TU5 شرکت پژو هم با وجود اینکه قدیمی و از رده خارج به شمار می‌رود؛ اما همچنان عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند در برابر موتورهای 1.5 و 1.6 لیتری تنفس طبیعی موجود در بازار، شتاب و مصرف سوخت نسبتاً قابل قبولی ارائه کند. باعث شده که تمامی مشکلات پژو 206 مثل فضای محدود پا در قسمت عقب، سواری خشک و صندوق نه‌چندان جادار، همچنان به قوت خود باقی بمانند. ضمن اینکه ماشین 207 آی همانند 206 از نظر گیربکس، تعادل و پایداری، شرایط ایده‌آلی ندارد و به زحمت نمره متوسط را به دست می‌آورد. البته پایداری نسخه صندوق‌دار 206 و پژو 207 به دلیل اصلاح اکسل عقب بهتر شده است.

پس از فروش بسیار خوبی که خودروی 207i داشت، شرکت خودروسازی ایران خودرو تصمیم گرفت تا با تکیه بر تجارب قبلی خود در تولید خودرو 206 صندوقدار با افزودن یک صندوق به پژو 207 و تبدیل آن به یک سدان، توجه مشتریان و علاقمندان این نوع خودرو را به خود جلب کنند. این نسخه نسبت به 207 فرانسوی که ابتدای دهه 90 وارد بازار ایران شده بود، چراغ‌های مجهز به لنز، دیلایت و نئون به همراه آینه‌های جدید دارد که ظاهر نماینده ایران خودرو را به ماشین‌های روز نزدیک‌تر کرده‌اند. پژو 206 در دوران ورود خود به بازار، یکی از شاهکارهای طراحی پژو به حساب می‌آمد و هنوز هم بعد از گذشت بیش از دو دهه به سختی می‌توان ایرادی از ظاهر آن گرفت.

البته این تعلیق خشک، خودرو را از حرکات الاکلنگی مصنون نگه داشته، اما در پیچ‌های تند احتمال در رفتن قسمت انتهایی خودرو وجود دارد. لازم به ذکر است که با توجه به لزوم رعایت استانداردهای 85گانه از سوی خودروسازان داخلی، نسخه‌های جدید ماشین 207 با امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، پایش فشار باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی و راهنمای تعویض دنده (GSI) روانه بازار می‌شود. بنابراین نسخه‌های فعلی 207 در مقایسه با تیپ‌های قدیمی‌تر از پایداری بالاتری برخوردار هستند. البته در دورهای بالا، صدای نسبتاً زیادی به داخل کابین نفود می‌کند و در سرعت‌های بالا هم صدای باد، کاملاً در داخل کابین احساس می‌شود؛ اما با توجه به وضعیت مشابه دیگر محصولات ایرانی، نمیتوان در این خصوص، چندان به نماینده پژو خورده گرفت. خودرویی که در ایران به عنوان ماشین 207 شناخته می‌شود، چیزی نیست جز نسخه فیس‌لیفت شده پژو 206 که در بازارهای جهانی با نام 206 پلاس شناخته می‌شود.

در آخرین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو در خرداد ۱۴۰۰، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با مبلغ ۲ میلیارد و ۶۸۷ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۲۹ ریال به فروش می‌رسد. افرادی که از ظاهر قدیمی و کهنه ۲۰۶ زده شده‌اند و به دنبال خودرویی با طراحی جدیدتر و قیمت مثلا اقتصادی می‌گردند، به سراغ مدل جدید ۲۰۷ می‌روند، البته اگر با موتور قدیمی و ضعیف آن کنار بیایند. جدا از آپشن ها و امکانات جدید در نظر گرفته شده برای این نسخه از ۲۰۷، اما تغییری در پیشرانه و گیربکس به وجود نیامده و ایران خودرو قرار است مثل سابق از همان موتور تیوفایو و گیربکس ۵ سرعته دستی برای ۲۰۷ پانوراما ارتقا یافته استفاده کند.

برای اطلاع از قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک و قیمت پژو ۲۰۷ TU3 این صفحات اختصاصی از پدال را دنبال کنید. چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پژو 207 صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است . از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 اسفند 403 .

این چراغ‌ها با گرافیکی تازه و نوارهای نئونی C شکل درون خود، بسیار زیباتر از نمونه‌های به کار رفته در ۲۰۶ و ۲۰۷ قبلی به نظر می‌رسند. از دیگر تغییرات اعمال شده می‌توان به اضافه شدن دو سنسور پارک عقب روی سپر و دوربین دید عقب به بخش بالای محل قرارگیری پلاک اشاره داشت. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. برلیانس H320 نمونه ی هاچ بک برلیانس H330 میباشد دو خودروی پر فروش برلیانس که به دلیل طراحی نزدیک آنها به محصولات بی ام و با استقبال خوبی رو به رو شده اند بخشی که خودروسازان داخلی هنوز در آن پیشرفتی نداشته اند و شاید یکی از دلایل استقبال بیشتر مردم از خودرو های چینی همین باشد. امکانات ایمنی این‌چنینی از پژو ۲۰۷ i جدید یک خودروی کامل می‌سازد، که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری به رانندگی بپردازید .

پس از ورود به فضای داخل این خودرو و نشستن بر روی صندلی، چیزی که بیش از همه توجه شمارا به خودش جلب می‌کند شکل عجیب فرمان و نمایشگر ۷ اینچی لمسی است که در بخش بالایی داشبورد نصب‌شده است. برخلاف فرمان ساده‌ای که نمونه اولیه پژو ۲۰۷ i (که تا سال ۹۱ در بازار حضور داشت) در نظر گرفته‌شده بود، بر روی این فرمان جدید کلیدهایی برای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن همراه قرار داده‌شده که در یک رانندگی روزمره می‌تواند بسیار کاربردی باشد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند به‌راحتی پاسخگو نیازهای شما باشد. پس از خاتمهٔ تولید ۲۰۶ در پایان سال ۱۴۰۲ نیز این خودرو جای هاچ‌بک قدیمی پژو را در سبد محصولات ایران‌خودرو گرفت و ایران‌خودرو با افزایش تنوع خانوادهٔ ۲۰۷ با عرضهٔ مدل‌هایی مثل نسخهٔ TU3، سعی کرد جای خالی ۲۰۶ را پر کند. البته خودرویی که در کشورمان با نام ۲۰۷ عرضه می‌شود درواقع فیس‌لیفتی روی ۲۰۶ محسوب می‌شود و ۲۰۷ واقعی نیست. این فیس‌لیفت در سال ۲۰۰۸ توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام شد و در اروپا به نام ۲۰۶ پلاس به فروش رسید.

مثلاً طراحی ظاهر و کابین این ماشین به خصوص پس از فیس‌لیفت ایران خودرو به ماشین‌های نسل جدید نزدیک‌تر شده و دیگر غبار کهنگی بر چهره ندارد. همچنین آپشن‌های تکمیلی نظیر نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای و کروزکنترل باعث شده که ماشین پژو 207 آی از نظر امکانات هم کامل‌تر از پدرانش باشد. جدای از تمامی اینها، محصولات خانواده 206 به لطف حضور طولانی‌مدت در بازار و گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی ایران خودرو در سراسر کشور، از نظر قیمت و میزان دسترسی به قطعات یدکی هم شرایط قابل قبولی دارند و در نتیجه بازار دست دوم بهتری از رقبای چینی خود دارند.

شاید بسیاری از افراد استفاده از قطعات فنی مشترک با 206 در شرایط تحریمی کشور، نه تنها یک ایراد نیست بلکه به نوعی مزیت محسوب می‌شود. چراکه اکنون می‌توان خودرویی با ظاهر جدیدتر و مشابه با 207 واقعی را با هزینه نگهداری مشابه ماشین‌های ارزان‌تر بازار در اختیار داشت و از فراوانی قطعات یدکی آن بهره‌مند شد. ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک از لحاظ تجربهٔ رانندگی تفاوت فاحشی با نسخه‌های قبلی خود ندارد و همان سواری آشنا را ارائه می‌کند.

این سقف شیشه‌ای نسبت به سانروف از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است که استفاده از چشم‌انداز خارج از خودرو را لذت بخش کرده و علاوه بر این به جذابیت‌های ظاهری این خودرو می‌افزاید. سقف شیشه‌ای این خودرو ثابت بوده و پوشش کشویی آن در مواقع لزوم مانع از تابش نور خورشید به داخل کابین می‌شود. قلب تپنده این خودرو یک نسخه 1.4 لیتری تنفس طبیعی است که با کد tu3 شناخته می‌شود و می‌تواند حداکثر قدرت 75 اسب بخار را با حداکثر گشتاور 118 نیوتن متر تولید کند. افزایش تقاضا و سیاست‌های اقتصادی دولت باعث شده تا قیمت پژو 207 روند صعودی را طی کند. البته ظاهرا صحبت‌هایی که مبنی بر قیمت گذاری دستوری خودروها و توقف عرضه آن‌ها در بورس شده هم در این قضیه بی‌تاثیر نیست؛ چراکه با عرضه خودرو در طرح یکپارچه، قیمت کارخانه خودرو کمی کاهش داشته است؛ اما بازار به افزایش نرخ ارز همچنان واکنش نشان می‌دهد. البته باید صبر کرد و دید که هنگام تحویل خودروهای این طرح، کنترل قیمت‌ها به چه صورت خواهد بود.

همان‌طور که طراحی ظاهری نسخه جدید ۲۰۷ فرقی با قبلی‌ها نداشت، طراحی داخلی و کابین پژو ۲۰۷ با موتور TU3 نیز همانی است که در این سال‌ها دیده‌ایم. همان نمایشگر مولتی مدیا، همان غربیلک فرمان، همان طرح داشبورد، همان اهرم دنده و… در این خودرو نیز مشاهده می‌شود. این سبک طراحی سال‌هاست که منسوخ شده و فاصله زیادی با زبان طراحی محصولات جدید پژو دارد. البته که پژو ۲۰۷ TU3 از نظر طراحی ظاهری یک سر و گردن بالاتر از جدیدترین نسخه ۲۰۶، یعنی تیپ ۳ پانوراما است.

مصرف سوخت بالا میزان مصرف سوخت شهری دویست و هفت چیزی معادل با هفت و یک دهم لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه شده در صورت واقعی بودن چنین رقمی پژو دویست و هفت جز یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهاست اما این در حالی که مصرف سوخت شهری اون بیش از نه لیتر در صد کیلومتر نیز محاسبه شده. گیربکس AL۴ به‌کاررفته در پژو ۲۰۷ i جدید، عملکرد نسبتاً خوبی داشته اما در برخی مواقع، پس از مدت کوتاهی کیفیت اولیه خود را از دست داده و هنگام تعویض دنده‌ها ضربه و صدای آزاردهنده‌ای از خود تولید می‌کند. یکی دیگر از مشکلات این گیربکس، عملکرد کند آن در زمان استفاده از حالت تیپ ترونیک است؛ به این صورت که اگر قصد دارید رانندگی پرشتابی را در حالت تیپ ترونیک تجربه کنید، مطمئناً در دنده‌های سنگین با کندی آزاردهنده‌ای مواجه خواهید شد که شاید شما را از انجام این عمل منصرف کند. پژو ۲۰۷ TU3 همان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ محسوب می‌شود که لباس نو و جدیدی بر تن کرده است. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.

معایب پژو دویست و هفت متریال خشک و نامرغوب به کارگیری متریال خشک خصوصا در بخش داخلی، کابین دویست و هفت از جمله ضعف‌های بزرگ این خودرو هستش همچنین کم بودن متریال با کیفیت در بخش بدنه اون برای آسیب پذیرتر شدن این خودرو میشه. طراحی جذاب و جوان‌پسند طراحی بدنه و همچنین کابین دویست و هفت برخلاف تفاوت کمی که دویست و شش در میان نسل جوان شده چراغ‌های کشیده در بخش جلویی چراغ‌های دیلی و نادر بخش پشتی طراحی آینه‌های جانبی غربیلک فرمان همگی از نقاط قابل توجه طراحی می باشد. این خودروی جدید دارای تغییرات ظاهری همچون چراغ های جلو و عقب، آینه و رینگ های جدید است. سیستم تعلیق این هاچبک پرطرفدار نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنان عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد، اما اگر اهل رانندگی در سرعت‌های بالا هستید به شما توصیه می‌شود برای جلوگیری از واژگونی، فنرهای این خودرو را با نمونه‌های اسپرت‌تر و کوتاه‌تر تعویض کنید. در قسمت دماغه اولین چیزی که جلب توجه می‌کند چراغ‌هایی با طراحی داخلی جدید است. چراغ‌های اصلی جدید دارای لنز بوده و در ترکیب با ابرویی متشکل از چراغ‌های ال‌ای‌دی که نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند، ظاهری بروزتر از پیش را رقم زده‌اند.

مشخصات پژو 207 tu3 را باهم دیدیم و متوجه شدیم که این خودرو در واقع یک 206 تیپ 2 در لباس 207 است. بنابراین اگر خواهان یک هاچ‌بک کم‌مصرف درون شهری هستید که نسبت به 206 تیپ 2 چهره اسپرت‌تر و آپشن‌های بیش‌تری داشته باشد؛ خرید پژو 207 tu3 را به شما توصیه می‌کنیم. خشکی سیستم تعلیق، شامل سگدست، کمک‌فنرها و…، یکی از معایب پژو ۲۰۷ TU3 محسوب می‌شود و پستی و بلندی‌های مسیر را به کابین منتقل می‌کند. علاوه بر این، هاچبک مثلا جدید ایران خودرو در پیچ‌های تند و تیز پایداری ضعیفی دارد. در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به نبود رقبای قدر فعلا پژو 207 پاناروما می‌تواند به عنوان یک هاچبک خانوادگی نسبتا شکیل و زیبا با توان حرکتی مناسب در خدمت مشتریان باشد. اما باید منتظر ماند و دید که محصولات وارداتی رقیب این خودرو در چه سطح قیمتی وارد بازار می‌شوند تا آن زمان بتوان تصمیم دقیق‌تری برای خرید این محصول یا رقبای وارداتی آن گرفت.

چندی بعد اما ایران‌خودرو همین قوای محرکه را برای ۲۰۷ تک‌رنگ معمولی هم ارائه کرد. بدین ترتیب، نسخهٔ اتوماتیک جدیدی با موتور TU5P و گیربکس شش سرعته به بازار عرضه شد. این نسخه همچنین علاوه بر تجهیزات کامل، برخلاف ۲۰۷ MC از سقف شیشه‌ای هم برخوردار است و در نمونه‌های جدیدتر به سیستم پایش باد تایرها، کنترل کشش و راهنمای تعویض دنده هم مجهز شده است تا مجهزترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ ۲۰۷ لقب گیرد. پس‌ازاینکه کوییک R سایپا با طرح دورنگ بدنه در بازار با استقبال مواجه شد، ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت ۲۰۷ بخت‌برگشته را دورنگ کند! در این نسخه قاب مه شکن‌های جلو، قاب آینه‌های جانبی، زه‌های جانبی، دریچهٔ روی کاپوت، کالیپرهای ترمز و سقف به رنگ قرمز درآمده‌اند و رینگ‌های آلومینیومی هم مشکی‌رنگ هستند. در داخل هم کمربندهای ایمنی، قاب دریچه‌های تهویه و بخش بالایی غربیلک فرمان قرمزرنگ هستند.

این نسخه تجهیزات نسبتاً کاملی مثل نمایشگر لمسی، کروز کنترل و دوربین دنده‌عقب دارد اما فقط با فرمان هیدرولیک ارائه می‌شود، ترمزهای عقب آن کاسه‌ای است و رینگ‌ها هم فولادی هستند. ۲۰۷ TU3 در نمونه‌های جدیدتر به سیستم پایش باد تایرها، کنترل کشش و راهنمای تعویض دنده هم مجهز شده است. در حال حاضر، با توجه به لیست قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک صفر در کارخانه و بازار، قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۷۹۶ میلیون تومان است درحالی‌که در بازار این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. این در حالی است که ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی در بازار حدود ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر است. پس‌ازاینکه ایران‌خودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ TU5 را با نام TU5P یا پلاس در تارا و رانا پلاس ارائه کرد، نوبت به ۲۰۷ رسید تا از این موتور بهره‌مند شود. موتور TU5 پلاس با تجربهٔ ارتقاءهایی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بیشتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد.

هرچند این مدل به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5P مجهز شده ولی این تغییر از پشت فرمان چندان محسوس نیست. البته موتور TU5 با اینکه سال‌ها از زمان توسعه‌اش می‌گذرد، هنوز هم پیشرانهٔ قابل‌قبولی است که کارکردی نسبتاً بی‌سروصدا و کم‌استهلاک دارد. علاوه بر این، گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم هرچند عملکرد بی‌نقصی ندارد ولی بهتر از نمونهٔ چهار سرعتهٔ قبلی عمل می‌کند که به تقه‌های شدید در همگام تعویض دنده شهرت داشت. با وجود ایجاد این تغییرات در قوای محرکه، طبق اعلام ایران‌خودرو تغییری در شتاب ۲۰۷ اتوماتیک صورت نگرفته و هنوز هم ۱۲.۶ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

در بین محصولات خود ایران‌خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا V4 در همین بازهٔ قیمتی قرار دارند که از مابین جادارتر، پیشرانهٔ قوی‌تر و امکانات بیشتری بهره می‌برند. در بین محصولات سایپا نیز شاهین اتوماتیک CVT قیمتی نزدیک به ۲۰۷ پانوراما دارد که البته پیشرانه‌ای قدیمی و پرسروصدا زیر کاپوت دارد. با این قیمت همچنین می‌توانید سراغ کراس‌اوورهایی مثل X22 پرو، X33 کراس و بک X3 پرو بروید که ظاهری جذاب‌تر و امکاناتی بیشتر دارند. بااین‌حال، ۲۰۷ پانوراما از مزیت‌هایی مثل بازار دست‌دوم بسیار پررونق، افت قیمت کمتر، فراوانی قطعات یدکی و هزینه‌های نگهداری کمتر برخوردار است. این هاچ‌بک محبوب از اواخر سال 1395 با یک فیس‌لیفت ظاهری مختصر و ارتقا سطح آپشن‌ها به خط تولید ایران خودرو برگشت و این بار محبوبیت بالاتری نسبت به قبل کسب کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *