تکان قیمت خودرو سنگین شد آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، دنا و تارا + جدول خبرآنلاین

اما خانواده سمند شانس آن را داشت تا در گذر زمان تفاوت‌های فنی و ظاهری بشتری را تجربه کند و در سمند SE به عنوان خودروهایی کاملا متفاوت با نام خانواده سورن و خانواده دنا به تولید برسد. در نهایت، انتخاب بین سمند EF7 و پژو پارس سال به نیازها و اولویت‌های مصرف‌کننده بستگی دارد. اگر توان فنی و استهلاک خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد، سمند EF7 گزینه بهتری است. اما اگر شتاب و چالاکی اولیه و قیمت خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد، پژو پارس سال گزینه بهتری است.

بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده بر پژو ۴۰۵ SLX بود که در سال ۱۳۸۸ با پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 به بازار ایران معرفی شد. تغییرات ظاهری اعمال‌شده تنها به منظور بهبود ظاهر بسیار قدیمی 405 انجام گرفت و شامل تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، بازطراحی سپر‌ها، استفاده از اسپویلر روی در صندوق عقب مزین به چراغ خطر سوم، بازطراحی کامل داشبرد، کنسول میانی و رودری‌ها بود. سمند ef7 دارای موتور 1700 سی سی با قدرت 115 اسب بخار است که گشتاوری معادل 155 نیوتن متر تولید می‌کند. هنگام استفاده از موتور ef7 باید نگهداری خوبی از آن داشته باشید وگرنه با خرابی‌های متعدد موتور مواجه خواهید شد.

با این وجود، نسخه‌های مجهز به ترمز دیسکی عقب، اطمینان خاطر بالاتری را حین رانندگی‌های پرشتاب در کاربر به وجود خواهند آورد. برای خرید اقساطی پژو پارس می‌توانید از طرح فروش اقساطی همراه مکانیک استفاده کرده و با اقساط بلند مدت و بدون ضامن مالک خودرو شوید. درمجموع، باید گفت که فضای داخلی این دو سدان ایرانی از هر جهت بسیار به هم نزدیک است و نمی‌توان به‌طور قاطع یکی از این دو خودرو را برنده تفاوت پارس tu5 و سورن elx از لحاظ طراحی داخلی دانست. طرح ظاهری هر دوی این خودروها نسبت به سدان‌های تازه نفس امروزی، در یک کلام بسیار قدیمی و ازمدافتاده جلوه می‌کند. پژو ۴۰۵ و ef7 از دو نوع پیشرانه متفاوت برخوردار هستند که گرچه توان موتور سمند بیشتر است، اما به دلیل وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر، سدان فرانسوی عملکردی برتر را از لحاظ چالاکی به نمایش می‌گذارد. میزان دید به بیرون سطح تسلط بر جاده نیز در هر خودرو مناسب ارزیابی می‌شود؛ اما راننده 405 بر ابعاد بدنه اتومبیل خود مسلط‌تر خواهد بود.

در هر حال، با مقایسه و بررسی این سه خودرو می‌توانید برای خرید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. در این مطلب به مقایسه سمند ef7 و پژو 405 glx از جنبه‌های مختلف پرداختیم. قیمت سمند LX Ef7 بیشتر از قیمت پژو 405 Glx است و عملکرد نرم‌تر پیشرانه به همراه مصرف سوخت پایین‌تر، عایق‌بندی و کیفیت بهتر کابین به‌اضافه طراحی ظاهری و داخلی مدرن‌تر آن، می‌تواند دلایلی برای برتری این خودرو نسبت به ۴۰۵ باشد. از سوی دیگر، قطعات یدکی بسیار ارزان‌تر و فرآیند ساده‌تر تعمیرات پیشرانه ‏xu7 پژو ۴۰۵ و هم‌چنین قیمت کمتر این خودرو نیز در زمره عالی قرار می‌گیرند که بسیاری از مشتریان را از خرید ‏ای اف سون منصرف و به‌سوی خرید 405 متمایل می‌سازند. برای اطلاع از خرید اقساطی سمند LX و همچنین کسب اطلاعات در مورد نحوه دریافت سریع و در محل کارشناسی خودرو کلیک کنید. یکی از مسائل مهم در مقایسه سمند و پژو پارس پیشرانه یا توان فنی آن‌ها است.

سمند از نظر ابعاد و وزن همیشه مورد انتقاد قرار گرفته و اگر پشت فرمان این اسب ایرانی نشسته باشید، بدون شک با مشکل پارک کردن مواجه شده‌اید. پژو پارس نیز گرچه از نظر ابعاد و چالاکی توجه خریداران بیشتری را به خود جلب می‌کند، اما همچنان در بخش‌های طراحی تکراری بدنه و کابین، نظرات مخالف زیادی را از سوی منتقدان ایران‌خودرو دریافت کرده است. در نهایت از لحاظ زیبایی طراحی باید پژو پارس را برنده این رقابت دانست. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۸۵ میلیون تومان به فروش رفت.

شرکت ایران خودرو سال‌ها پیش پژو ۴۰۵ را به بازار ایران آورد و مدت‌های طولانی آن را به عنوان محصول اصلی خود به میدان فرستاد. از اوایل دهه ۸۰ تولیداتی همچون پژو پارس و سمند LX به عنوان محصولات جدید روی پلتفرم پژو ۴۰۵ توسعه پیدا کردند و در حال حاضر جزو معدود انتخاب‌های مشتریان با توان مالی متوسط به پایین در بازار سدان‌های جمع و جور اقتصادی کشور محسوب می‌شوند. طی سال‌هایی که ایران خودرو دو محصول پژو پارس و سمند را به بازار ایران عرضه می‌کند به احتمال زیاد از لحاظ امکانات مدل سریر ایران خودرو با امکاناتی چون مانیتور برای صندلی‌های عقب و پژو پارس ELX با صندلی‌های برقی به عنوان کامل‌ترین مدل‌های این خودروها محسوب می‌شوند. البته این خودروها هنوز از امکاناتی چون سانروف و دوربین 360 بی‌بهره مانده‌اند.

اویل ماژور ما یه بار ‌‌اشر انگشتی عوض کردیم الان ده ساله اخ نگفته شما حتما واشر انگشتی جنس خوب نمیزاری بعد چون‌ماشین دوگانه هست دائم سواری و خیلی داغ میشه ماشین و رحم نمیکنی چون مرگ نداره و واشر نمیزنه. خوشحال می‌شویم که بیش‌تر راجع به تجربه خود با دو خودرو و نقاط برتری هرکدام نسبت به دیگری صحبت کنید. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. سیستم تعلیق سمند به‌وضوح نرم‌تر و راحت‌تر از ۴۰۵ و پارس است و می‌تواند احساس آسایش و راحتی بیشتری را به سرنشینان منتقل کند. ترمز‌های ۴۰۵ و سمند چندان مناسب به نظر نمی‌رسند اما ترمز‌های پارس کمی بهتر از آن دو است. دانشجوی سال آخر مهندسی مکانیک ممنون از نظرت ولی خواهشا شما زشته برات که کلمه “استهلاک” رو هم بلد نباشی درست بنویسی.

البته در مدل‌های جدید داشبورد اولیه با داشبورد اصطلاحاً سوناتایی جایگزین شد که بازهم با پژو 405 مشترک است و تناسب بیشتری با طراحی بدنه دارد، هرچند که تریم داخلی کرم رنگ به طور کلی مناسب خودروهای اسپرت نیست و نمی‌توان از هیچ منظر به طراحی داخلی پژو پارس نمره قبولی داد. این دو خودرو از لحاظ ماهیت و ساختار، تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند؛ هر دو خودرو از کابین جادار با طراحی نسبتا متقاعدکننده سود می‌برند و خدمات پس‌ازفروش و لوازم یدکی آن‌ها نیز به‌وفور در سراسر نقاط کشور یافت می‌شود. اصولا محصولات سنتی ایران خودرو نظیر انواع پژو و سمند، در ردیف خودروهای پرفروش بازار کشور قرار می‌گیرند و معاملات آن‌ها همواره از رونق مناسبی برخوردار است. این خودروها در کیلومترهای بیش از 100 هزار کیلومتر با مشکل سوختن واشر سرسیلندر مواجه می‌شوند و گرمای زیاد نیز نقطه ضعف آنها به شمار می‌رود. البته این پیشرانه با گیربکس 5 سرعت دستی هماهنگی زیادی داشته و در سرعت‌های اتوبانی کشش زیادی را ارائه خواهد داد.

کلاس و پرستیژ پارس به مراتب از سمند بالاتر است ولی این چیزی از مزایای این خودروی جدید با موتور بسیار کم مصرف تر و پر کار سمند , کم نمیکند. الان پرشیا مدل پایین خریدیم خیلی خوب راه می ره مخصوصا تو جاده.پرشیا خیلی ماشین خوبیه. کسایی که سمند داشتن میگن سمند لشه یا اگه به خرج بیفته خیلی هزینه داره یا میگن مکانیک اش نیست ولی از پژو پارس چیز بدی نشنیدم همه میگن خوبه ، ولی به نظر من همش یکیه فرقی نداره ما پیشرفت نمی‌کنیم پس رفت میکنیم فقط….

ایران‌خودرو طی سال‌های متمادی در تولیدات خود کمترین مخاطره را پذیرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی پیشرانه‌های محدودی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. پژو پارس سال به همان پیشرانه پژو 405 مجهز شده که با کد XU7 شناخته می‌شود. این پیشرانه در مقایسه با EF7 از تکنولوژی ساخت قدیمی‌تر، خروجی کمتر و همچنین استهلاک بیشتری برخوردار است. به‌همین‌دلیل در این بخش پیروز بی چون و چرای میدان سمند ال ایکس EF7 خواهد بود.برای خرید پژو پارس به صورت اقساطی می‌توانید از شرایط فروش اقساطی پژو پارس شرکت همراه مکانیک استفاده کنید و بدون ضامن و در سریع ترین زمان این خودرو را خریداری نمایید.

ری‌را ۱.۷ لیتر توربو ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ اما یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس EF۷ اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ هم یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. دو خودرو مورد بررسی از دیدگاه ابعاد خارجی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند، اما SLX در طول به اندازه ۹۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، در عرض ۲۰۸ میلی‌متر باریک‌تر و در ارتفاع به اندازه ۵۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از سمند است، در حالی که فاصله محورهای آنها تقریبا باهم برابر است. این ابعاد نشان می‌دهد که سمند ال ایکس از بدنه‌‌ای پف‌دار و تپل‌تر بهره می‌برد، اما ارتفاع بلندتر آن در مقایسه با پژو ۴۰۵ اس ال ایکس یکی از آزار دهنده‌ترین بخش‌های طراحی سمند است که تقریبا نمی‌توان با آن کنار آمد.

در مورد خودروی پژو پارس، می‌توان گفت که به‌نوعی نمونه ایرانیزه‌ای از خودروی پژو ۴۰۶ فرانسه است و در واقع یک فیس‌لیفت از مدل پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود. در سال ۱۳۸۹، ابتدا این خودرو با نام پژو پرشیا به بازار داخلی عرضه شد، اما پس از مدت کوتاهی نام آن به پارس تغییر یافت. طراحی به‌روز و جذاب این خودرو نسبت به مدل پایه (پژو ۴۰۵)، باعث شد تا از آن زمان تاکنون پژو پارس یکی از محبوب‌ترین سدان‌های میان‌رده شرکت ایران خودرو در میان جوانان باشد. پژو پارس که در ایران با نام پژو پرشیا هم معروف است از جمله خودروهای محبوب دهه‌های گذشته بازار ایرانی به‌شمار می‌رود. این خودرو تقریبا نمونه ارتقایافته پژو ۴۰۵ است و در واقع، فِیس‌لیفتی فرانسوی از پژو GLX 405 است که در بازار کشورهای در حال توسعه عرضه شد.

بنابراین، نمی‌توان به سطح کیفی متریال مورد استفاده در فضای داخلی این خودروها امتیاز بالایی داد اما با این حال، کیفیت کلی کابین سورن و نحوه مونتاژ آن، اندکی بالاتر از پژو پارس برآورد شده است و رضایت بیشتری در خریداران پدید خواهد آورد. ایران خودرو موفق شده تا در طول 20 سال گذشته این دو خودرو را با طیف وسیعی از موتورها با قدرت بسیار محدود 98 الی 110 اسب بخار روانه بازار کند که در نوع خود بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد چرا که معمولاً خودروسازان می‌توانند با یک موتور واحد 10 درصد تنوع قدرت را پوشش دهند. به هرحال هر دو خودرو مورد بررسی از نوع 1800 یا XU7 هستند که احتمالاً پرتیراژترین، قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین موتور نصب شده بر روی این دو خودرو به حساب می‌آید و قدرتی در حدود 100 اسب بخار توانایی حرکتی متوسطی را ارائه می‌دهد. مشکل سوختن واشر سرسیلندر این موتوها در کیلومترهای بیش از 100 هزار بسیار متداول است و گرمای زیاد، پاشنه آشیل محسوب می‌شود. در عوض این موتور هماهنگی زیادی با گیربکس 5 سرعته دستی دارد و کشش زیادی را در سرعت‌های اتوبانی ارائه می‌دهد.

از دیدگاه زیبایی نمای داخلی، SLX بدون تردید ظاهری مدرن‌تر و گیراتر با خود به همراه دارد و همچنین وضعیت نشیمن آن مخصوصا در ردیف دوم صندلی‌ها برای سرنشینان عقب راحت‌تر است. ردیف دوم نشیمن سرنشینان در سمند به دلیل بلند بودن لبه درها و پایین‌ بودن صندلی‌ها همواره حسی همانند نشستن در گودال به سرنشینان انتقال می‌دهد که همواره مورد انتقاد رسانه‌های خودرویی بوده است. ظاهر نمای خارجی دو خودرو مورد بررسی بدون شک از دو المان مهم میانه‌روی و محافظه‌کاری بهره می‌گیرند.

در این مطلب به بررسی قیمت روز سورن پلاس در بازار ایران و همچنین قیمت کارخانه سورن پلاس می‌پردازیم. این دو خودرو از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.از نظر طراحی، سمند ظاهری قدیمی‌تر و ساده‌تر دارد، در حالی که پژو پارس طراحی مدرن‌تری دارد. از نظر مشخصات فنی، هر دو خودرو از موتور 1.6 لیتری EF7 با قدرت 113 اسب بخار بهره می‌برند، اما پارس از استاندارد آلایندگی یورو 4 و سمند از استاندارد آلایندگی یورو 5 برخوردار است. در ادامه مقایسه سمند و پژو 405 به طراحی داخلی این دو خودرو خواهیم پرداخت. داشبوردهای Samand و ۴۰۵ به هیچ عنوان المان‌های نوین و شاخصه‌های طراحی امروزی را به نمایش نمی‌گذارند. در این میان، داشبورد Peugeot 405 یک مرتبه در سال 1393 مورد بازطراحی قرار گرفته است و به طور کامل با نمونه‌های قدیمی‌تر تفاوت دارد.

این خودرو با موتور ملی یا به عبارت دیگر EF7 درون سینه، از زمان ورود به بازار کشور، توجه خریداران را به خود جلب کرد. در این بین، عملکرد فنی Sسورن elx هیجان بیشتری را نصیب مالک خود خواهد کرد و تواضع بیشتر پارس ال ایکس مجهز به موتور TU5 نیز، آرامشی افزون‌تر و استهلاک فنی کمتری را برای کاربران خود به‌همراه خواهد آورد. درمجموع، نکته این‌جا است که پژو پارس با وجود قدمت بالاتر، در چشم مشتریان ایرانی ارزش بیشتری دارد و اکثر افراد ترجیح می‌دهند یک نسخه از پژو پارس را به خدمت بگیرند تا آن‌که به سراغ خانواده سمند بروند.

فاصله محوری چرخ ها در سمند 2671 میلی متر است در حالیکه این فاصله در پژو پاس 2669 میلی متر است. سورن پلاس یکی از سدان‌های ایران‌خودرو است که به عنوان نسخه‌ای به‌روز از سمند سورن شناخته می‌شود. درکل پژو ماشین سبکتر وچالاکتریه ….ولی واقعاسورن توجاده دربین خودروهای زیر ۲۰۰تومان حرف اول رومیزنه …یعنی خودروی مسافرته….حدود ۸۰درصد بهم نزدیکن…..

البته صندوق عقب Samand Soren معادل 500 لیتر گنجایش دارد که حدود 30 واحد وسیع‌تر از صندوق پارس خواهد بود. از لحاظ میزان وزن، پژو پارس حدود ۱۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد، اما وزن سمند ال ایکس EF7 بنزینی برابر ۱۲۴۰ کیلوگرم است که باعث شده از نظر شتاب و چابکی نسبت به پژو پارس کمی کُند عمل کند. برخلاف فضای داخلی سمند که طی سال‌های گذشته تغییرات چندانی را تجربه نکرد، در سال 1393 کابین پژو پارس سال به‌طورکلی به‌روزرسانی بسیاری را تجربه کرد. البته ناگفته نماند که کیفیت داشبورد جدید پژو پارس به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و در مقایسه با داشبورد سمند EF7 و حتی داشبوردی که تا پیش از این در پژو پارس سال مورد استفاده قرار می‌گرفت، از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

نمیخوام ب هیچ کدوم از طرفدارها بی احترامی کنم هر دو ماشین ها خوبی های خاص خودشون رو دارن فقط حرف من اینه هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی هم بی علت.. در این خودرو چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و با وجود چراغ‌های LED نمای به روز تری (نسبت به سمند LX و سمند X7) دارد. موتور ۸ سوپاپ XU۷P از نظر قدرت و گشتاور در سطح پایینی قرار دارد و در شتاب‌گیری و رانندگی در سربالایی ضعیف عمل می‌کند. سورن پلاس XU۷P از آپشن‌های ایمنی نظیر ایربگ‌های جانبی و پرده هوا محروم است.

حال که این دو خودرو را شناختید به موضوعی که برای همه خریداران بسیار مهم است می رسید.

ضمن این که ارتفاع بدنه سمند نیز از سطح زمین نسبت به نسخه‌ی اولیه پژو پارس بیشتر است و سمند هنگام عرضه به بازار به عنوان یک خودرو مرتفع با فنربندی نرم معرفی شد. البته طی سال‌های گذشته ایران خودرو ارتفاع تمامی محصولات تولیدی خود را افزایش داد که باعث شد شد هندلینگ کاهش پیدا کرده و نرمی سیستم فنربندی نیز افزایش پیدا کند. گروه خودروسازی ایران خودرو طی دو دهه گذشته پژو پارس و سمند را با پیشرانه‌های مختلف با قدرت محدود 98 تا 110 اسب بخار به بازار ایران عرضه کرد. دو خودرو مورد نظر در این بررسی از نوع 1800 یا XU7 بوده و به عنوان پرتیراژترین، قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین پیشرانه نصب شده روی این خودروها محسوب می‌شود و قدرت تولیدی آن نیز حدود 100 اسب بخار است.

در این بین، سمند سورن علی‌رغم وزن بیشتر، به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه نسبتا پرقدرت ‏EF7 چالاکی بیشتری را نصیب راننده خود خواهد کرد. پژو پارس نیز قطعا معرف حضورتان است؛ این خودرو در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و نسبتا لوکس‌تر ۴۰۵ به مشتریان داخلی رخ نمایاند. طراحی ظاهری نسبتا جذاب peugeot pars از ۴۰۶ فرانسوی‌ها الهام گرفته شده و مشتریان زیادی را تا به امروز مجذوب خود ساخته است. از لحاظ گنجایش فضای کابین نیز هر دو خودرو در جایگاهی نسبتا مشابه قرار می‌گیرند و کابینی جادار جهت حضور ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط را ارائه می‌دهند. گنجایش صندوق سمند حدود سی لیتر بیشتر از پژو ۴۰۵ است و معادل ۵۰۰ لیتر حجم را در اختیار وسایل سرنشینان خود قرار می‌دهد. البته از این لحاظ، هر دو این خودروها به‌راحتی می‌توانند نیازهای خانواده‌ها را هنگام مسافرت تامین کنند.

در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک به مقایسه سمند و پژو پارس پرداخته‌ایم و قصد داریم این دو سدان پرفروش بازار کشورمان را در بخش‌هایی همچون طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی با یکدیگر مقایسه کنیم. ناگفته نماند که دو خودرو سمند EF7 و پژو پارس سال برای مقایسه در این مقاله در نظر گرفته شده‌اند.اگر قصد خرید سمند یا خرید پژو پارس را دارید در این‌مقاله همراه‌ما باشید. اما چه چیزی باعث شده که سمند در روی کاغذ بهتر عمل کند؟ پژو پارس هنوز که هنوز است از موتور پژو 405 استفاده می‌کند. به عبارت بهتر می‌توان گفت سمند با وجود ابعاد غول‌آسا توانسته بر روی کاغذ از پژو پارس پیشی بگیرد.

در بحث طراحی داخلی نیز رقابت بسیار نزدیک است؛ اما با این حال، peugeot pars lx به دلیل بهره‌مندی از داشبورد جدید با طراحی نسبتا مدرن‌تر، می‌تواند رضایت‌خاطر بیشتری را در مشتریان ایرانی پدید آورد. البته همان‌طور که اشاره شد، اختلاف میان طرح کابین دو حریف چندان زیاد نیست و شاید سلیقه برخی مشتریان به سمت Soren متمایل باشد. بااینکه 405SLX از همان طرح ۴۰۵ معمولی استفاده می‌کند؛ اضافه شدن چند فلاپ پلاستیکی و تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها موجب شده تا طراحی 405SLX کمی جذاب‌تر و پویا‌تر از سمند و یا ۴۰۵ معمولی باشد.

این خودرو که با صرف هزینه‌های سنگین طراحی و تولید شده بود از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت. ایران خودرو در طول سال‌ها حیات سمند سعی کرده با ایجاد تغییرات مداوم، سندان قدرتمند خود را در بازار متناسب با نیاز کاربران ارتقاء دهد. با این حساب، علی‌رغم ظاهر زیباتر و توان فنی برتر سمند سورن، باید پژو پارس ال ایکس را با اختلاف بسیار اندک برنده این رقابت خودرویی اعلام کنیم؛ هرچند که شاید نظر شما متفاوت با این باشد.

ازآن‌جایی‌که این دو خودرو در تست‌های معتبر موسسات بین‌المللی ایمنی‌سنجی حضور نیافته‌اند، بنابراین نمی‌توان به‌طور دقیق میزان امنیت آن‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. در این میان، با استناد به پلتفرم یکسان هر دو خودرو و سطح تجهیزات ایمنی به‌کاررفته در آن‌ها، می‌توان امتیازی تقریبا مشابه به ایمنی سمند سورن ای ال ایکس و پژو پارس ال ایکس اعطا کرد. البته میزان آن چندان بالا نخواهد بود و درکل، نمی‌توان به امنیت این دو خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیا امید زیادی بست‌. ۴۰۵ یکی از محصولات شرکت فرانسوی پژو است که اواخر دهه هشتاد میلادی پا به میدان گذاشت و در آن دوران به‌عنوان «خودروی سال اروپا» نیز انتخاب شد.

سمند LX و پژو پارس به‌دلیل بزرگی ابعاد بدنه برای خودروهایی در این رنج قیمتی، فضای داخلی نسبتا قابل قبولی داشته و در مسیرهای طولانی موجبات راحتی سرنشینان و راننده را فراهم می‌آورند؛ بنابراین خریداران این دو خودرو از لحاظ فضای کابین یا فضای بار به‌هیچ‌وجه در مضیقه نخواهند بود. طراحی ظاهری سمند در کمال سادگی و بدون هرگونه خطوط زاویه‌دار انجام گرفته است؛ درواقع شرکت ایران خودرو سعی داشته نمای ظاهری سمند به گونه‌ای باشد که بسیار عامه‌پسند بوده و به‌نوعی بتواند نظر تمامی اقشار جامعه را به سوی خود بکشاند. گرچه در سال 1393 ایران خودرو چهره سمند LX EF7 را تحت یک فیس لیفت قرار داد و تغییرات اندکی را در نمای ظاهری آن ایجاد کرد تا همچنان مشتریان را ترغیب به خرید سمند کند، اما میزان تاثیر این تغییرات بر روی زیبایی این خودرو چندان تاثیرگذار نیست. پژو 405 و سمند دو خودرویی هستند که سال‌هاست در بازار ایران حضور دارند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. هر دو خودرو از نظر فنی و ظاهری شباهت‌هایی به هم دارند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. در این مقاله، به مقایسه جامع این دو خودرو می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

از این رو در این نوشتار از خودروبانک قصد داریم تا بیشتر به این دو خودرو قدیمی و شناخته شده بپردازیم. پژو ۴۰۵ از سال ۱۹۸۷ روانه خط تولد شده بود تا جایگزین نسخه قدیمی پژو ۵۰۵ شود. این خودرو در سال ۱۳۷۵ خورشیدی (۱۹۹۶ میلادی) روانه خط تولید ایکو شد تا در زمره اولین خودروهای تولید انبوه داخلی در دوران پس از انقلاب قرار گیرد. مدل ۴۰۵ برای آن دوران و در خلا چندین و چند ساله مونتاژ نشدن خودروهای آمریکایی، محصول قابل قبول و نوینی به حساب می‌آمد، هرچند عاری از ایراد و مشکلات کیفی نبود.

تسلط به اطراف در هر سه خودرو مناسب است؛ اما بازهم سمند در این بخش یک پله بالاتر از ۴۰۵ و پارس قرار می‌گیرد. با سلام دقیقا به همین اشکالاتی که شما بیان فرمودید من بعد از یکسال سوار شدن در سمند اون فروختم و 405 خریدم. داخل کابین سمند چیز چشم گیری نداره بخصوص داشبوردش که فرم خوبی نداره . باتری سمند و باتری پژو پارس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

اگر به اسب ایرانی‌ها نگاهی دقیق و منصفانه داشته باشیم، جز یک طرح ساده و از برخی جنبه‌های ناشیانه چیزی دیگر نمی‌بینیم. به نظر می‌رسد مهندسان طراح ایران خودرو، قصد داشته‌اند اولین خودرو ملی را برای همه محبوب و جذاب کنند. به همین دلیل سادگی را اصل اول قرار داده‌اند و سعی کرده‌اند با یک طرح ساده سمند را روانه بازار کنند. سمند از سال 81 به عنوان اولین خودرو ملی توسط رئیس جمهور وقت معرفی شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *