ماشین ژاپنی چی بخریم؟ بهترین خودروهای ژاپنی بازار ایران بلاگ دیوار

به دلیل تغییرات قوانین و نرخ ارز، انتظار می‌رود قیمت نهایی نسبت به اعلام اولیه تفاوت قابل توجهی داشته باشد. تیم تحقیقاتی مجله آفاق خودرو باهدف اطلاع رسانی به جامعه عزیز ایرانی ما سعی می‌کند جدیدترین اخبار روز را به کاربران خود ارائه دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظرتان به این فهرست چه خودروهای دیگری را نیز می‌توان اضافه کرد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس NX300h به سایت دیوار مراجعه کنید. نیسان قشقایی آنر دارای ابعاد ۴۴۰۷ میلی متر طول، ۱۸۳۷ میلی متر عرض و ۱۶۱۰ میلی متر ارتفاع است. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۸۶ لیتر و وزن خالص آن ۱۴۴۹ کیلوگرم اعلام شده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۶۴۶ میلی متر است.

موفقیت صنعت خودروهای ژاپنی، به عنوان یکی از بزرگترین داستان‌های موفقیت در تاریخ صنعت خودرو، همیشه مورد توجه قرار گرفته است. با شروع تولید خودرو در دهه ۱۹۳۰، صنعت خودرو در ژاپن آغاز شد و در طی دهه‌های بعدی، شاهد یکی از بزرگترین رشدهای در این صنعت بودیم. JDM مخفف بازار داخلی ژاپن است که به بازار خودرو ژاپن اشاره دارد که فقط به خودروهایی محدود می شود که در داخل ژاپن به فروش می رسند. خودروهای JDM به دلیل طراحی های منحصر به فرد، موتورهای قدرتمند و فناوری پیشرفته ای که اغلب فقط در بازار ژاپن وجود دارند، شناخته شده اند. در دنیای واقعی و رانندگی با سرعت قانونی، خودروهای زیادی وجود ندارند که هنگام رفتن به محل کار و بازگشتن بتوانند لبخند بزرگ‌تری از این را روی لبان راننده بنشانند. BRZ از آن دسته خودروهایی است که باعث می‌شود مسیر طولانی‌تر را برای رسیدن به خانه انتخاب کنید.

درحالی‌که قبلاً تویوتا کرولا توسط شرکت معین خودرو وارد شده بود، حالا سایپا هم سراغ این سدان ژاپنی رفته و کرولای وارداتی خود را در سامانهٔ یکپارچه عرضه کرده است. سایپا نسخهٔ هیبریدی کرولا را وارد کرده است که قبلاً با معین خودرو به ایران آمده بود. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی با ۹۸ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت مجهز است.

سیستم‌های مختلف کنترلی و ایمنی همچون ABS، EBD و سیستم‌های هشدار و کمک به راننده، به افزایش ایمنی در هر سفر کمک می‌کنند. نیسان ال‌ناو، به عنوان یک خودروی کراس‌اوور، از سال 2005 به بازار عرضه شده و با گذشت زمان به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب و پرفروش در دسته خود شناخته شده است. این خودرو در سه نسل مختلف تولید شده و با ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد خود، توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

با توجه به مشخصات فنی، امکانات ایمنی و رفاهی و طراحی جذاب، مزدا CX-30 انتخاب مناسبی برای خریداران خودروهای ژاپنی به شمار می‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده جزئیات نهایی، به سایت رسمی آفتاب خودرو مراجعه نمایند. این خودرو از لحاظ فنی کیفیت و دوام بالایی دارد و استهلاک نسبتا پایینی را از خود بروز می‌دهد.

این خودرو در آخرین مرحله عرضه خودروهای وارداتی ۱۴۰۳ با قیمت علی‌الحساب ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در سامانه یکپارچه حضور دارد. ما در این بخش لیستی از اسامی خودروهای ژاپنی در ایران را به شما معرفی کردیم که بیشترین استفاده را در بازار ایران دارند. رقابت همچنان ادامه داشت تا اینکه در دهه 2000، با صعود شرکت‌های خودروسازی چینی و کره‌ای، صنعت خودروسازی ژاپن با روی کارهای جدیدی مواجه شده است.

در ادامه این مقاله از آکادمی مالی مسعود با تعدادی از مدل‌های محبوب ماشین‌های ژاپنی در کشور آشنا خواهیم شد. برای دریافت مشاوره جهت خرید یا فروش این خودروها کارشناسان آکادمی مالی مسعود در کنار شما هستند. میتسوبیشی در سال ۱۹۱۷ در ژاپن تأسیس شد و در ابتدا به‌عنوان کارخانه‌ای برای تولید تسلیحات و ماشین‌آلات نظامی فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان، این شرکت وارد صنعت ساخت اتومبیل‌های شهری شد و امروزه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین خودروسازان ژاپنی شناخته می‌شود. میتسوبیشی با تولید خودروهای متنوع، از سدان گرفته تا SUV و وانت، در بازارهای جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد. هر یک از خودروهای ژاپنی حاضر در بازار ایران ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آنها را برای نیازها و اولویت‌های مختلف مناسب می‌کند.

تویوتا کمری به‌عنوان یکی از بهترین ماشین‌های ژاپنی در کشور، همچنان در بین طرفداران خودروهای ژاپنی جایگاه خاصی دارد و نسل‌های قبلی آن همچنان در خیابان‌های ایران به چشم می‌خورند. در ایران، نیسان ایکس‌تریل توسط شرکت‌هایی مانند جهان نوین آریا و نامی خودرو به بازار عرضه شده است. این خودرو با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و گیربکس CVT وارد بازار ایران شده و به دلیل طراحی جذاب و امکانات مناسب، مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

البته کرولا کراس وارداتی هم مثل فرانت‌لندر تولید چین است ولی توسط جوینت ونچر تویوتا فاو مونتاژ می‌شود. ماشین های ژاپنی از دهه‌های دور در بازار کشورمان جایگاه ویژه‌ای داشته‌ و بخش عمده مدل‌های وارداتی را به خود اختصاص می‌دادند. در بین انبوه تولیدات خودرو در ژاپن برخی از مدل‌ها به بازارهای داخلی ایران راه یافته‌اند. در این بین تعدادی از خودروهای ژاپنی جایگاه و محبوبیت بیشتری از سایر انواع آن کسب کرده‌اند.

این خودرو با ترکیب ویژگی‌های سواری راحت خودروهای سواری و قابلیت‌های شاسی‌بلندها، توانست توجه زیادی را در بازارهای جهانی به خود جلب کند. پس از توافق برجام در سال ۱۳۹۴، شرکت‌های خودروسازی ژاپنی فعالیت خود را در ایران از سر گرفتن. شرکت «ایرتویا» وظیفه واردات و فروش محصولات تویوتا و لکسس را در ایران بر عهده دارد. NX300 جذاب نیز همانند همتای خود C-HR در این سگمنت، حتی در این روزهای بازار از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این خودرو در مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در بازار موجود است و یکی از بهترین خودروهای ژاپنی است که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید. در آن زمان، شرکت «خلیج کو» با سرمایه‌گذاری اولیه ۶۰ هزار تومان، شروع به مونتاژ وانت‌های سه‌چرخه مزدا کرد.

همچنین، نکاتی در مورد خرید، نگهداری و تعمیر خودروهای ژاپنی در ایران را نیز بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا در دنیای هیجان انگیز خودروهای ژاپنی در ایران سفری داشته باشیم. تویوتا کرولا ایکس ال مدل ۲۰۱۰ در حال حاضر در ایران حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و می‌توان آن را به عنوان یک ماشین ارزان ژاپنی در بازار ایران مد نظر قرار دارد. این خودرو در رده محصولات نسبتا ارزان و اقتصادی تویوتا جای می‌گیرد و بنابراین امکانات موجود در آن چندان شاخص نیستند. تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی، دو عدد کیسه هوا مهم‌ترین امکانات تویوتا کرولا ایکس ال آی مدل ۲۰۱۰ را تشکیل می‌دهند.

نسل دهم نیز که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ تولید شد، با طراحی مدرن‌تر و بهبودهای فنی، توانست محبوبیت نسل قبلی را ادامه دهد و یکی از بهترین ماشین‌های ژاپنی در کشور لقب گیرد. مصرف سوخت بالای این خودرو، به‌ویژه در مدل‌های با موتور ۳.۸ لیتری، یکی از چالش‌های آن است. همچنین، سیستم تعلیق پاجرو در جاده‌های شهری، سواری نسبتاً خشکی ارائه می‌دهد که ممکن است برای برخی رانندگان ناخوشایند باشد.

با این همه اغلب بعد از ورود به بازار ایران در گروه خودروهای میان قیمت و گران قیمت قرار می‌گیرند. در این مطلب از آکادمی مالی مسعود با ما همراه باشید تا با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران آشنا شویم.و همچنین شما در آکادمی مسعود میتوانید به  خرید حواله جانبازان با خیالی آسوده بپردازید. در بین ماشین های ژاپنی در ایران معرفی شده در جدول بالا  به بررسی و مقایسه اکثر خودروهای ژاپنی بازار پرداختیم .

طراحی اسپرت و پرفورمنس قابل‌قبول آن، این خودرو را به گزینه‌ای محبوب در میان علاقه‌مندان به خودروهای ژاپنی تبدیل کرده است. بااین‌حال، شرایط تحریم و رقابت با برندهای دیگر باعث کاهش سهم بازار مزدا در ایران شده است. با وجود این چالش‌ها، خودروهای مزدا به‌عنوان بخشی از خودروهای ژاپنی در ایران، همچنان طرفداران وفادار خود را حفظ کرده‌اند. در ایران، نیسان بیش از هرچیزی با مدل‌هایی مانند پاترول و ماکسیما شناخته می‌شود. شرکت پارس‌خودرو در دهه ۱۳۶۰ مونتاژ نیسان پاترول را آغاز کرد و بعدها مدل ماکسیما نیز به سبد محصولات این شرکت اضافه شد. در سال‌های اخیر، شرکت جهان نوین آریا به‌عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران فعالیت می‌کند.

مجموع خروجی این سیستم ۱۳۷ اسب بخار است که توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند. آخرین مدل میراژ در بازار ایران برای سال ۲۰۱۸ است و به دلیل ممنوعیت واردات مدل‌های جدیدتر آن به کشور نرسیده است. در چهار سال گذشته، دومین فیس‌لیفت از ششمین نسل به بازارهای جهانی وارد شده و با قیمت ۱۳ هزار دلار یکی از مناسب‌ترین خودروهای ژاپنی وارداتی خواهد بود. این هاچبک برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و فیس لیفت نسل ششم آن در زمستان سال ۱۳۹۵ با چهره‌ای جذاب‌تر و امکانات بیشتر به دست مشتریان ایرانی رسید.

این خودرو در سه نسل تولید شده و در بازارهای جهانی در دو مدل هاچ‌بک و سدان عرضه می‌شود. در ایران، نسل دوم تویوتا یاریس (مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱) توسط شرکت ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا، وارد شد. مدل سدان این خودرو به دلیل ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین به‌خصوص برای مصارف شهری مورد استقبال قرار گرفت. این خودروها با ترکیبی از دوام، کیفیت و قیمت مناسب، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کنند و به انتخابی محبوب برای مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل شوند. خودروهای ژاپنی به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در ایران شناخته می‌شوند.

مزدا ۳ نیو به پیشرانه‌ای ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار مجهز است که عملکردی مطلوب و لذت‌بخش در رانندگی ارائه می‌دهد. نیسان جوک یکی از خودروهای ژاپنی در ایران است که در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت با طراحی متفاوت و غیرمتعارف معرفی شد. این خودرو با هدف جلب توجه جوانان، ویژگی‌های یک هاچ‌بک و شاسی‌بلند را در طراحی خود ترکیب کرده است. تیپ اسپورت با داشتن پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری و قدرت ۱۹۰ اسب بخار، عملکردی بهتر نسبت به سایر تیپ‌ها ارائه می‌دهد.

مزدا برند نوآور ژاپنی، مدل‌های مزدا ۳ و مزدا CX-5 را در ایران به بازار آورده و به خاطر طراحی زیبا و ویژگی‌های فنی مدرن به محبوبیت رسیده است. بله، قطعات یدکی برای بیشتر مدل‌های خودروی ژاپنی در بازار ایران قابل تهیه است. شرکت تویوتا با انتخاب مواد با کیفیت و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، کمری را به یک خودرویی با دوام و مطمئن تبدیل کرده است.

در بازار ایران، کرولا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی و کم‌استهلاک شناخته می‌شود و گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و جوانان است. نیسان سرانزا با ساختاری مشابه نیسان پیکاپ و رونیز، از جمله خودروهای ژاپنی در ایران محسوب می‌شود که به دلیل قابلیت‌های آفرود مناسب خود مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در آن زمان، این خودرو به‌عنوان یکی از بهترین ماشین‌های ژاپنی در کشور، مورد استفاده سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی قرار می‌گرفت. حتی نسخه‌هایی از سرانزا به‌صورت آمبولانس یا خودروهای حمل پول توسط بانک‌ها تولید و بهره‌برداری می‌شد. نیسان قشقایی، یکی از بهترین ماشین‌های ژاپنی در ایران، در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت معرفی شد.

طراحی تهاجمی، خشن و فوق‌العاده جذاب این سری از خودروها از همان ابتدای واردات به کشور با استقبال چشمگیری مواجه شدند. ناگفته نماند که لکسوس با مدل NX300 هیبرید هم در ایران به فروش بسیار بالایی رسید. تویوتا C-HR که ۵ ستاره ایمنی از یوروانکپ دارد، علاوه بر طراحی زیبا، عملکرد فنی فوق‌العاده، فضای جادار کابین، کیفیت متریال و ساخت بسیار بالا، تجهیزات و امکانات رفاهی کاملی را نیز در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همین که عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان از آن یک برند ژاپنی است (تویوتا کرولا)، نشان از نفوذ و گسترش صنعت خودروسازی این کشور در بازار جهانی دارد. این خودرو با امکانات و ویژگی‌های برتر، در مقایسه با رقبای خود، گزینه اقتصادی و عالی برای افرادی است که به دنبال خودروی کراس‌اوور با رانندگی لذت‌بخش هستند. در این مقاله، ما به بررسی و معرفی این مدل‌ها و همچنین سایر مدل‌های خودروی ژاپنی در ایران خواهیم پرداخت.

سوزوکی گرند ویتارا یک کراس‌اوور جمع‌ و جور و خوش‌ قیمت است که از طراحی جذاب و امکانات رفاهی نسبتاً خوبی برخوردار است. این خودرو از پیشرانه‌ ای 2.4 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌ برد که قدرت و گشتاور مناسبی را تولید می‌ کند. نیسان قشقایی آنر، با طراحی مدرن و امکانات به‌روز، برای جلب توجه علاقه‌مندان به خودروهای ژاپنی وارد بازار شده است.

در بازار ایران، میتسوبیشی پاجرو توسط شرکت آرین موتور عرضه شده و با موتورهای ۳.۰ و ۳.۸ لیتری V۶ و گیربکس‌های اتوماتیک و دستی در دسترس خریداران بوده است. خودروهای ژاپنی در ایران به دوام و کیفیت بالای خود شناخته می‌شوند و پاجرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو به دلیل فضای داخلی جادار و توانایی‌های بالای آفرود، یکی از گزینه‌های مورد توجه خریداران ایرانی محسوب می‌شود. پس از انقلاب اسلامی و توقف تولید خودروهای آمریکایی در ایران، تمایل به همکاری با خودروسازان ژاپنی افزایش یافت. در دهه ۱۳۶۰، خودروهای ژاپنی به دلیل کیفیت ساخت بالا، مصرف سوخت مناسب و دوام بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

سوبارو امپرزا در مدل 2023 خود از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت حداکثری 152 اسب بخار استفاده میکند و حداکثر سرعتی که این خودرو میتواند داشته باشد، 191 کیلومتر بر ساعت است. مزدا در سال ۱۹۲۰ در ژاپن تأسیس شد و به‌عنوان یکی از خودروسازان نوآور ژاپنی شناخته می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که پراید وطنی بر اساس پلتفرم مزدا ۲ (و با الهام از فورد فستیوا) ساخته شده است. این کمپانی نیز مانند همتای خود یعنی میتسوبیشی، در ابتدای فعالیتش به تولید تسلیحات و ماشین‌آلات ارتشی اشتغال داشت. نیسان سرانزا یک خودروی شاسی‌بلند متوسط است که در دهه ۱۳۸۰ توسط شرکت پارس‌خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شد.

بااین‌حال، مصرف سوخت بالا، به‌ویژه با توجه به افزایش قیمت سوخت در شرایط فعلی، یکی از معایب اصلی آن به شمار می‌رود. این خودرو با موتور ۱.۳ لیتری و گیربکس اتوماتیک وارد بازار شد که برای رانندگی در شهر مناسب بود. با این حال، قدرت پایین موتور در مسیرهای بین‌شهری و سربالایی‌ها باعث عملکرد ضعیف آن می‌شود. همچنین، فضای داخلی محدود و امکانات رفاهی پایه‌ای از نقاط ضعف اصلی یاریس به شمار می‌رود.

همچنین خانوادهٔ این خودرو تنوع بالایی دارد که شامل نسخه‌های سدان و هاچ‌بک با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو، نسخهٔ اسپرت‌تر و قوی‌تر Si و نسخهٔ آتشین تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت می‌شود. به علت وجود تولید کنندگان بزرگ خودرو در ژاپن و حجم بالای تولید، قیمت خودروهای ژاپنی به صورت کلی پایین‌تر از برندهای خودروی دیگر است. هوندا سیویک، با تاریخچه‌ای که از سال 1972 شروع شد و تا کنون در 11 نسل مختلف تولید شده، به عنوان یکی از خودروهای محبوب ژاپنی در ایران شناخته می‌شود. این خودروی سدان کامپکت با طراحی زیبا و عملکرد اسپرت، توانسته است دل‌های ایرانیان را به خود جلب کند. در آن زمان، محدودیت‌هایی بر روی واردات خودروهای خارجی وجود داشت ولی با گذشت زمان و باز شدن بازار ایران، خودروهای ژاپنی بیشتر در ایران مورد توجه قرار گرفتند. امروزه، خودروهای ژاپنی به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی مردم ایران در دسترس هستند و تعداد زیادی از این خودروها در جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان دیده می‌شوند.

بااین‌وجود، سیستم تعلیق نسبتاً خشک و عایق‌بندی نامناسب کابین در برابر صداهای خارجی، از معایب این مدل بود. علاوه بر این، خودروسازان ژاپنی سابقه طولانی در تولید خودروهای اسپرت دارند که برخی از آنها مانند مزدا RX-7، نیسان اسکای لاین GT-R، تویوتا سوپرا و هوندا NSX به نمادهایی در دنیای خودرو تبدیل شده اند. در نظرسنجی از رانندگان خودروهای اسپرت، نیسان GT-R به عنوان بهترین خودروی اسپرت ژاپنی در تمام دوران انتخاب شد؛ در حالی که مزدا MX-5 عنوان پرفروش ترین خودروی اسپرت جهان را از آن خود کرد. با توجه به مشکل انتقال پول به ژاپن، احتمالا خودروهای نیسان مونتاژ چین وارد ایران می‌شوند.

این کشور امروزه با خودروهایی از برندهای برجسته مانند تویوتا، هوندا، سوزوکی، داهیتسو، نیسان، و میتسوبیشی و مزدا، در صدر بهترین‌ های صنعت خودرو قرار دارد. اطلاعات اعلام‌شده توسط سازمان JAMA نشان می‌ دهند که در سال ۲۰۲۰، ژاپن تعداد ۷٫۹ میلیون خودرو را تولید کرده است، که از این تعداد ۳٫۷ میلیون خودرو به بازارهای جهانی صادر شده‌ اند. این مقاله به معرفی بهترین ماشین های ژاپنی در ایران می‌پردازد پس با کارمگز همراه باشید.

این امر باعث می‌شود که خرید خودروی ژاپنی در ایران برای بسیاری از مردم به صرفه باشد و بتوانند خودروی مورد نظر را با قیمتی مناسب تهیه کنند. در این قسمت، ما به معرفی برخی از محبوب‌ترین مدل‌های خودروی ژاپنی در ایران پرداختیم. به عنوان مشتریان ایرانی، ما می‌توانیم از کیفیت و ظاهر زیبای این خودروها بهره‌برده و تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی با خودروهای ژاپنی داشته باشیم. کرولا به عنوان یک سدان خانوادگی، با طراحی شیک و کلاسیک، نه تنها در بازار ژاپن بلکه در سطح جهانی نیز شناخته شده است. کیفیت ساخت بالا، جزئیات دقیق و انتخاب مواد با کیفیت، این خودرو را به یک گزینه مطمئن در بین خریداران تبدیل کرده است. این خودرو از موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی قدرتی برابر با ۲۲۷ اسب بخار دریافت می‌کند و از لحاظ عملکرد فنی نسبت به رقبا وضعیت بسیار بهتری دارد.

نسل چهارم این خودرو در سال ۲۰۱۱ تولید شد و اولین فیس لیفت آن در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. در همان سال و سال بعد این خودرو به صورت محدودی توسط شرکت گلرنگ موتور وارد بازار کشور شد و اکنون یکی از بهترین خودروهای ژاپنی بازار ایران به شمار می‌آید. فهرست بهترین خودروهای ژاپنی را با تویوتا شروع می‌کنیم، برندی که شاید آشناترین نام در صنعت خودروسازی ژاپن باشد.

محصولات هوندا، خودروهای خوبی هستند که می‌توانید در پاسخ به سوال ماشین ژاپنی چی بخریم؟ به دیگران معرفی شوند. در اولین نسخه، قوای محرکه خودرو از یک موتور بنزینی با حجم ۱.۲ لیتر گرفته می‌شود که توان تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه دیگر C-HR از نوع خودروهای هیبریدی است که از یک موتور ۱.۸ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی بهره می برد که در مجموع می توانند ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید کنند.

آکورا و اینفینیتی نیز به ترتیب برندهای لوکس معتبری هستند که متعلق به هوندا و نیسان هستند. میتسوبیشی تو ساخت شاسی‌بلند و کراس‌اوور خیلی قویه و می‌خواد پرطرفدارترین مدل‌هاش رو به ایران بفرسته. پیکاپ‌ها از دیرباز بخش مهمی از خودروسازی ژاپن بوده‌اند هم‌اکنون نیز شاهد عرضهٔ تعدادی وانت‌های میان سایز و فول سایز ژاپنی به بازار هستیم.

همچنین، در بازار خودرو ایران، خودروهای ژاپنی در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها به صورت جدید و همچنین به صورت دست‌دوم و بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده موجود هستند. این امر به خریداران این امکان را می‌دهد که با توجه به بودجه خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. به عنوان مثال، خودروهای ژاپنی معمولاً از قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری نسبت به خودروهای اروپایی و آمریکایی برخوردار هستند.

مدل‌هایی مانند تویوتا یاریس و نیسان سنترا به دلیل قیمت مناسب‌تر و اقتصادی بودن در مصرف سوخت، به عنوان گزینه‌های محبوب‌تر شناخته می‌شوند. این مدل‌ها علاوه بر دوام، امکانات مناسبی نیز ارائه می‌دهند و برای افرادی که به دنبال خودروهای ژاپنی با بودجه کمتر هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. اسامی خودروهای ژاپنی در بازار ایران که کاربردها و طرفداران بسیار زیادی دارد را در ایران ژاپن جستجو کنید.

هرچند این خودرو تنگ‌تر از سوبارو بوده و به‌اندازهٔ آن کاربردی نیست اما میاتا یکی از معدود خودروهای ژاپنی کانورتیبل باقیمانده در بازار محسوب می‌شود. همچنین نسل کنونی را با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری می‌توان بهترین نسخهٔ رودستر کوچک مزدا دانست. هرچند برای MX-5 گیربکس اتوماتیک هم ارائه می‌شود اما برای بهره‌مندی از لذت کامل رانندگی انتخاب گیربکس دستی ضروری خواهد بود. میتسوبیشی ASX را در بازارهای جهانی به مدل RVR و یا اوتلندر اسپرت می‌شناسند.

یاریس که قبلاً هم سابقهٔ حضور در بازار کشورمان را دارد، در مدلی توسط هما تلکام وارد شده که با کد AC100 شناخته می‌شود. این نسخه مخصوص بازارهای آسیایی و آمریکای لاتین است و با یاریس بازار اروپا تفاوت دارد. یاریس وارداتی هما تلکام به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس CVT متصل است. مدل ۲۰۱۰ تویوتا کرولا با جعبه دنده خودکار ۴ حالته، موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری و ۱۳۰ اسب بخار قدرت یکی از ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی در بازار ایران است. لنسر تیپ ۱ با موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۵ دنده دستی یکی از ارزان‌‌ترین خودروهای ژاپنی بازار ایران به شمار می‌رود. این ماشین به طور متوسط حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و از نقاط قوتی مثل دوام فنی بالا، مانورپذیری مناسب، عملکرد فنی قابل قبول سود می‌برد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *