پس از آن مدلهای بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا مانند پژو ۵۰۴ عرضه کرد. در زمان بحران مالی، فروش شرکت بسیار کاهش یافت، اما شرکت توانست نجات پیدا کند. در سال ۱۹۳۳ این شرکت مدل پژو ۴۰۲ را روانه بازار کرد که نخستین مدلی بود که سقف آن قابلیت جمع شدن داشت.
در نتیجه شباهت میان پژو ۴۰۵ و پژو پارس به پلتفرم و ساختار اتاق محدود شده، اما تمایز آنها به ارائه در تغییرات فنی و ظاهری قابل توجه (مخصوصا در تیپهای مختلف خانواده پارس) در سالهای مختلف تولید، قابل توجه است. پژو ۴۰۵ تا پیش از دوران توقف تولید در سه تیپ مختلف GLX و GLX دوگانهسوز (با پیشرانه XU7) و SLX (با پیشرانه TU5) به بازار عرضه شد. اما پژو پارس در تیپهای متنوعتری به تولید رسید که امروزه تنها تیپهای LX و ELX آن با دو پیشرانه XU7P و TU5 در نسخههای سال و سفارشی (فقط با گیربکس دستی) همچنان در بازار حضور دارد. از این رو در قالب مقایسه پژو پارس با پژو 405، مدل ۴۰۵ را با پیشرانه XU7 از تیپ GLX و پارس را با پیشرانه TU5 از تیپ ELX سفارشی (نسخه فول آپشن) را مورد بررسی قرار میدهیم. البته از نقطهنظر طراحی و زیبایی هم همگی ساده و برای بازار فعلی قدیمی هستند. اگر این خودروها را با خودروهای مدرن بازارهای بینالمللی مقایسه کنید، واقعا حرف چندانی برای گفتن ندارند.
از آنجایی که پارس طراحی خود را از نسخه جدیدتر ۴۰۶ الهام گرفته بود، به سرعت مورد استقبال گسترده مشتریان ایرانی قرار گرفت و به عنوان محبوبترین خودرو از زیرشاخه ۴۰۵ در بازار کشور جا افتاد. شرکت ایران خودرو پژو پارس را به عنوان اولین خودرو لوکس ایرانی معرفی میکند. اما این خودرو هیچ المان لوکسگرایی با خود به همراه ندارد و تنها به عنوان نسخه رده بالاتر پژو ۴۰۵، به پلتفرم مناسب ایران خودرو برای عرضه آپشنهای مضاعف بدل شد. پارس نیز در ابتدا از پیشرانه مشابه ۴۰۵ (۱.۸ لیتری XU7) و سپس ۲ لیتری XUM بهره میگرفت، اما اعمال تغییرات فنی به همراه پیشرانههای متنوعتر، با جدیت بیشتری نسبت به پژو 405 روی پژو پارس اجرا شد. رنو تندر 90 یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و پارس خودرو عرضه می شود.
مورد بسیار مهم دیگر که تمامی سرنشینان عقب ۴۰۵ و پارس بدون تردید به آن پی بردهاند آن است که هر دو خودرو تحت عنوان سدانهای ۵ نفره تولید میشدند. اما صندلی ردیف عقب این دوم خودرو بیشتر با تمرکز بر حمل ۲ سرنشین طراحی شده بود و در لبههای جانبی دارای قسمتهای برجستهتر بود که نشیمن راحتتری را برای سرنشینان ردیف دوم فراهم آورد. با ورود نفر سوم به نشیمن ردیف عقب، کیفیت سواری و راحتی صندلیها برای دو نفر جانبی به یک کابوس تبدیل میشود.
از نظر داغ بودن بازار دست دوم، اندک امکانات رفاهی و پسند عمومی، بدون تردید پژو پارس در هر تیپ ممکن، انتخاب برتری در قیاس با ۴۰۵ به حساب میآید. پس از مقایسه این دو خودرو از نظر فنی، طراحی و امکانات رفاهی، به مقایسه آن ها از نظر ایمنی می پردازیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم این دو خودرو در بیشتر موارد مشابه هم بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند. نوع پلتفرم و تجهیزات ایمنی که این دو خودرو ارائه می دهند نیز تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارد. سطح ایمنی این دو خودرو مشابه هم بوده به طوری که در هر دو خودرو دو کیسه هوا در قسمت جلو تعبیه شده است.
این خودرو به دلیل طراحی زیباتر و امکانات رفاهی بیشتر، طرفداران بیشتری دارد و در بازار دست دوم ارزش بالاتری دارد. از سوی دیگر، اگر قیمت برایتان اهمیت بیشتری دارد، پژو ۴۰۵ گزینه مناسبی است. با این حال، باید توجه داشت که هر دو خودرو قدیمی هستند و تولید آن ها متوقف شده است.
براساس معاملهی ایران خودرو و پژو، پلتفرم این مدلها در ایران لایسنس شده است؛ بنابراین تا زمانی که تولیدکنندهی ایرانی برنامه داشته باشد، خودروهای قدیمی پژو عرضه میشوند. با این حال، به دلیل گشتاور بیشتر موتور ۱۸۰۰ سیسی، شتاب اولیه پژو پارس سال در مقایسه با 405 slx مهیجتر به نظر میرسد و رضایت بالاتری را نصیب راننده خواهد کرد. ازلحاظ عایقبندی و میزان نفوذ ضربات سطح جاده به درون کابین نیز، دو خودرو تقریبا وضعیتی مشابه دارند اما به علت عملکرد ساکت و نرمتر موتور Tu5 در ۴۰۵، اصولا سروصدای کمتری درون کابین این خودرو به گوش میرسد. این خودرو طی این مدت در قالب مدلها و تیپهای گوناگون به دست مشتریان ایرانی رسید که ازجمله میتوان به پارس سال، اتوماتیک، ال ایکس TU5، دوگانهسوز و ELX موتور زانتیا اشاره کرد. در این مقاله، تیپ پایه Peugeot Pars یعنی مدل سال را مورد بررسی و مقایسه با ۴۰۵ SLX قرار خواهیم داد. اگر بخواهیم از نظر طراحی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم می توان گفت که هر دو این خودرو ها از امتیازات پایینی نسبت به خودرو های امروزی برخورداند.
موتورهای چهار سیلندر بنزینی از ۱٫۴ تا ۱٫۹ لیتر و ۶۵ تا ۱۶۰ اسب بخار (۴۸ تا ۱۱۸ کیلووات) در دسترس بودند. در سال ۱۹۸۸، موتورهای دیزل تنفس طبیعی (۱٫۹) و توربوشارژ (۱٫۸) به این محدوده اضافه شدند.۱۰ ۵۰۰ هزارمین ۴۰۵ در سال ۱۹۸۹ تولید شد و پس از آن یک میلیونمین ۴۰۵ در سال ۱۹۹۰ کارخانه سوشو را ترک کرد. مشکل اصلی در فضای داخلی کابین نسخه فیس لیفت هر دو خودرو، افت بسیار شدید کیفیت قطعات و متریال تشکیل دهنده داخل کابین بود. تعدد قطعات تشکیل دهنده اجزا در فضای کابین، داشبرد و رودریها و کیفیت مونتاژ فاجعهبار این دو محصول در گذر زمان باعث شد تا تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی، متریال داخلی به سر و صدا افتاده و قطعات بر روی یکدیگر لق شوند. پیشرانه TU5 به دلیل داشتن حجم کمتر، دارای اندک گشتاور کمتر به نسبت XU7P است.
به طور کلی هر دو خودرو از موتورTU51.6 لیتری بهره مند هستند و در حداکثر سرعت و شتاب و مصرف سوخت جاده ای و شهری مشابه یکدیگر بوده و برتری خاصی نسبت به هم ندارند. وزن بدنه پژو پارس از پژو ۴۰۵ مقداری بیشتر است اما مشاهده می کنید که این موضوع دلیلی بر برتری پژو ۴۰۵ نسبت به پژو پارس نیست. در مقایسه فنی پژو ۴۰۵ و پژو پارس، باید گفت که هر دو خودرو در تیپ های مختلف خود از موتورهای مشابهی بهره می برند. این موتورها شامل موتورهای TU5 و XU7 هستند که در هر دو مدل پژو ۴۰۵ و پژو پارس به کار گرفته شده اند. بنابراین، مقایسه فنی این دو خودرو به صورت کلی درست نیست چون در واقع هیچ تفاوت فنی ندارند و بهتر است که هر موتور به طور جداگانه بررسی شود.
عرض کم خودرو برای سه نفر مناسب نیست و دو نفر جانبی به ناچار بر روی برجستگیهای جانبی صندلی قرار میگیرند. این مهم موجب برهم خوردن زاویه لگن دو سرنشین جانبی و بروز کمردرد حتی در مسافتهای بسیار کوتاه میشود. متاسفانه ایران خودرو هیچ تغییری در سبک طراحی صندلی عقب خودرو ایجاد نکرد و به عقیده نگارنده در بحث مقایسه پژو 405 با پژو پارس، هر دو خودرو ۴۰۵ و پارس از گروه سدانهای ۴ نفره به حساب میآیند. ای خودرو فیس لیفت پژو 405 می باشد که در اروپا با نام پژو 406 عرضه شده است. برخی از خودروهای پژو مثل مدل 405 و 206 با اینکه سالها پیش در فرانسه از خط تولید خارج شدهاند، اما هنوز هم در ایران مجله خبری خودرو سمند عرضه میشوند.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در بخش امکانات و تجهیزات هم برتری با پژو پارس هست و این خودرو با داشتن امکاناتی مانند کلید های کنترلی روی فرمان ، تهویه اتوماتیک ، سنسور دنده عقب ، آنتن اکتیو و … با توجه به جدول و مقایسه انجام شده، هر سه خودرو دارای شرایط مشابهی از نظر ایمنی هستند.
از طرف دیگر، Peugeot 405 slx حالتی آیرودینامیکتر دارد و ذهنیتی چابک و چالاکتر را در افکار بیننده پدید خواهد آورد. درمجموع، باید گفت که ظاهر این دو خودرو نسبتا قدیمی و ساده جلوه میکند؛ اما در بازار ایران، Peugeot Pars خواهان بیشتری دارد و مشتریان سبک طراحی آن را بیشتر از ۴۰۵ slx میپسندند. هر دو خودرو دارای سیستم ترمز ABS و EBD، کیسه هوای جلو و ترمز دیسکی در چرخ های جلو هستند. سیستم های قفل کودک، اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مسترلاک (باز و بسته شدن درها با دکمه) نیز در هر دو خودرو وجود دارد. اما در خصوص پژو پارس، استقبال از این خودرو با وجود افت خیرهکننده کیفیت و قیمت قابل توجه آن (با مد نظر قرار دادن توان فنی، قدمت طراحی و کیفیت ساخت) همچنان جالب توجه است. در نتیجه به نظر نمیرسد که ایکو بخواهد به این زودیها این گاو شیرده و پرفروش سبد محصولات خود را کنار بگذارد.
این خودرو ازلحاظ فنی و ساختار تفاوتی با ۴۰۵ معمولی ندارد؛ اما تغییرات ظاهری نظیر تحول گرافیک چراغها، سپرها، زه بغل در، اضافهشدن بالچه به درب صندوق و مهشکنها بر آن اعمال شده است تا مشتری را به خرید پژو 405 در این نسخه ترغیب کند. این خودرو، در حال حاضر با موتور TU5 شانزدهسوپاپ در اختیار مشتریان قرار میگیرد؛ اما پیش از این، موتور 1.8 لیتری XU7 روی آن نصب بود. چسبندگی خودرو در مسیر های پر پیچ و خم و پایداری آن همانند دیگر ویژگی های این دو خودرو تقریبا مشابه است. از لحاظ عایق بندی و میزان و دریافت سرو صدا به کابین نیز تفاوت چندانی بین این دو خودرو مشاهده نمی شود؛ اما اصولا موتور پژو ۴۰۵ نرم تر و روان تر از پژو پارس بوده و به همین دلیل سر و صدای کمتری در داخل کابین احساس می شود. این تغییرات شامل مقدار کمی افزایش طول خودرو به دلیل کشیده تر شدن درب موتور، همچنین عریض تر شدن برخی قسمت ها مثل زه های درب و تغییرات در طراحی سپرها و چراغ های جلو و عقب است.
در ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ تولید پژو ۴۰۵ GLX برای همیشه متوقف شد اما نسخهٔ تاکسی دوگانهسوز در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم تولید شده است. پژو پارس که در ایران با نام پژو پرشیا هم معروف است از جمله خودروهای محبوب دهههای گذشته بازار ایرانی بهشمار میرود. این خودرو تقریبا نمونه ارتقایافته پژو ۴۰۵ است و در واقع، فِیسلیفتی فرانسوی از پژو GLX 405 است که در بازار کشورهای در حال توسعه عرضه شد. ظاهر خوب و جاداربودن این خودرو یکی از دلایل اصلی استقبال مشتریان ایرانی از آن است.
Peugeot 405 حدود سی سال در ایران حضور داشت و همین اواخر، مدل جیالایکس آن از لیست تولیدات شرکت ایران خودرو خط خورد. با این حال، نسخه جایگزین این مدل، یعنی 405 slx با موتور 1587 سیسی TU5 همچنان حضور خود را در خطوط تولید ایران خودرو حفظ کرده است. در این مقاله به مقایسه پژو پارس با پژو 405 SLX، دو فیسلیفت پرطرفدار هستند، خواهیم پرداخت؛ پس اگر شما هم تصمیم به خرید پژو پارس یا 405 دارید در ادامه همراه ما باشید. به دلیل ماهیت و ساختار یکسان، از لحاظ فنی تفاوت فاحش و چشمگیری میان ۴۰۵ و پژو پارس سال مشاهده نمیشود. بااینوجود، شرکت ایران خودرو از سال 90 اقدام به عرضه و نصب موتور ۱۶ سوپاپ 1587 سیسی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ روی برخی از مدلهای Peugeot 405 slx کرد و نیروگاهی نسبتا متفاوت را در مقایسه با Peugeot Pars ساده مجهز به موتور 1761 سیسی ۸ سوپاپ XU7، برای slx405 رقم زد. مدل پارس با نام سابق پرشیا، به عنوان فیس لیفت مدرنتر ۴۰۵ و الهامگرفته از نسخه بهروزتر پژو ۴۰۶ برای این خودرو در سال ۱۳۷۹ به بازار ارائه شد.
در خارج از اروپا، خودروهای پژو در کشورهای درحالتوسعه مونتاژ و عرضه میشوند و کیفیت قابلقبولی دارند. پژو اوایل دههی ۱۹۹۰ از بازار آمریکا خارج شد اما احتمال دارد که دوباره به این کشور بازگردد. پژو یکی از قدیمیترین برندهای تاریخ خودروسازی است که در اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت.
با مقایسه و بررسی هر دو خودرو از نظر فنی و امکانات رفاهی و ایمنی تا حدودی آشنا شدید. علاوه بر اهمیت به آپشن ها و ویژگی های یک خودرو باید به کیفیت قطعات آن نیز در هنگام خرید توجه کنید. شرکت پایدار قطعه گستر ایده نو یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی ایرانی با بهترین کیفیت برای خودروهای ایرانی است.
خرید پژو پارس در مدلهای ۱۴۰۲ امکانپذیر است، اما برای خرید پژو 405 باید مدت بیشتری را برای پیدا کردن مدل تر و تمیز آن صرف کرد. در بخش قیمت خودرو برای مقایسه این سدانها، قیمت پژو پارس به دلیل طراحی جدیدتر و امکانات کمی تا حدودی بالاتر، بیشتر از قیمت پژو 405 است. با ورود به این صفحه و کلیک روی مدل خودرو موردنظر، میتوانید از میزان افت قیمت آن مطلع شوید. نخستین نشانواره پژو که در آن از طرح شیر استفاده شده بود، برای تیغه ارهها و وسایل فولادی این شرکت، طراحی شد.
با این حال بهتر است معایب سمند به عنوان یک خودرو که دیگر تولید نمی شود آگاه باشید. تیپ SLX این خودرو ظاهر مدرن تری داشته و تغییراتی در طراحی آن صورت گرفته است. اگر بخواهیم به دلایل دیگر محبوبیت این خودرو ایرانی اشاره کنیم می توان به در دسترس بودن قطعات این خودرو، هزینه اندک تعمیر و نگهداری، طراحی ساده و همچنین خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. تولید پژو در سال ۹۹ برای همیشه متوقف شده اما محبوبیت و قیمت پایین این خودرو باعث شده که بسیاری از افراد نوع کار کرده این خودرو را خریداری کنند.
ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مهشکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوتهایی ایجاد کرد. با اینکه از نظر طراحی و امکانات پژو 405 خودرویی مدرن و امروزی نیست ولی افراد بسیاری به دنبال فروش اقساطی پژو 405 تحویل فوری هستند. سپندخودرو شرایطی را به وجود آورده تا امکان فروش اقساطی پژو 405 برای همه متقاضیان وجود داشته باشد. خودرو پژو 405 در حال حاضر در ایران در مدلهای SLX و GLX ( در دو مدل دوگانه سوز و بنزینی) به بازار عرضه میشود. در سالهای اولیه ورود 405 به ایران، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری کاربراتوری مجهز شده بود اما ایران خودرو به دلیل آلایندگی این پیشرانه آن را تعویض کرد. این کارخانه یک پیشرانه 1.8 لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه کرد.
اصولا سدانهای اقتصادی ایران خودرو جزو پرفروشترین محصولات بازار ایران به شمار میروند. در این قسمت به بررسی مقایسه پارس سال و اس ال ایکس 405 از نظر امکانات رفاهی خواهیم پرداخت. ازآنجاکه Peugeot Pars اساسا بهعنوان نمونه لوکس و مجلل پژو ۴۰۵ وارد عرصه شده است، بنابراین انتظار میرود که ازلحاظ تجهیزات رفاهی نیز دست بالا را در مقایسه با 405 slx داشته باشد. البته اختلاف میان این دو چندان هم زیاد نیست و به مواردی همچون دکمههای کنترل روی فرمان، پنل تهویه اتوماتیک، شیشهبالابرهای برقی عقب و برخی موارد جزیی دیگر محدود میشود. اگر بودجه کافی برای خرید پژو پارس ندارید، از طرح فروش اقساطی پژو پارس همراه مکانیک استفاده مرده و بدون ضامن و با اقساط بلند مدت مالک این خودرو شوید. اگر صنعت خودروسازی کشور را بهمثابه ساختمانی نصفهونیمه در نظر بگیریم، پژو 405 به همراه پیکان، پراید و ۲۰۶ در حکم فونداسیون و شالوده این ساختمان ایفای نقش خواهند کرد.
مدل ارتقا یافته آن نیز پژو روآ نام دارد که در سال ۸۵ و در ابتدا با نام آردیایکس عرضه میشد. قیمت پژو برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پژو موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است.
مقایسه پژو پارس با پژو 405 نکاتی را درباره تفاوتهای این دو خودرو پرفروش در بازار ایران نشان میدهد. پژو 405 و پژو پارس دو خودرویی هستند که سالهاست در بازار ایران حضور دارند و طرفداران خود را دارند. هر دو خودرو از نظر ظاهری و فنی شباهتهای زیادی به هم دارند، اما تفاوتهایی نیز وجود دارد که میتواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. در این مقاله، به مقایسه جامع این دو خودرو میپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.
پیشرانه TU5، توانی معادل 108 اسببخار قدرت و 142 نیوتنمتر گشتاور را در اختیار راننده 405 SLX قرار میدهد و بهره گیری از همین موتور باعث شده تا قیمت پژو 405 slx در این مدل نزدیک به پارس با موتور xu7 باشد. به گزارش مثبت خودرو، چنانچه طرفدار خودروهای تولید شده داخلی باشید، قطعا در میان ردههای مشابه که از نظر قیمت و کیفیت نیز نزدیک به یک دیگر هستند، مردد خواهید ماند. در ادامه این مطلب به مقایسه سه خودروی پرطرفدار ایرانی یعنی مقایسه پژوGLX 405، پژو پارس lx و سمندef7 میپردازیم تا انتخابی سادهتر داشته باشید. پژو ۴۰۵ یک خودرو ایرانی محبوب که توسط شرکت ایران خودرو به مصرف کنندگان عرضه می شود. پس از توقف تولید این خودرو در اروپا، تولید آن در ایران آغاز و به یکی از پرفروش ترین خودرو های ایرانی تبدیل شد. از ویژگی های ظاهری دیگر این خودرو می توان به چراغ های ۴ ضلعی جلو و عقب آن اشاره کرد.
این شرکت در زمینه تولید و توزیع قطعات یدکی برای کلیه خودرو های ایرانی همچون پژو ۴۰۵ و پژو پارس فعالیت می کند. قطعات یدکی این شرکت از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان تهیه و توزیع می شود. مقایسه امکانات رفاهی نیز به خریدار این امکان را می دهد تا تمامی آپشن های دو خودرو را بررسی و نمونه بهتر آن را انتخاب کند. صندلی راننده و سرنشین در هر دو خودرو به صورت دستی تنظیم می شود و آینه های جانبی برقی هستند. بدون تردید آنچه در مقایسه پژو پارس با پژو 405، محبوبیت پارس را رقم زد، طراحی زیباتر و ارتقایافته آن بود که در فاصله نسبتا کمی از تولید ۴۰۵ روانه بازار ایران شد.
در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. عدد صفر وسطی نیز نشان دهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرار گرفته بود. هندلینگ، پایداری و چسبندگی خودروها در عبور از مسیرهای مارپیچ مشابه به نظر میرسد، چراکه اساسا تفاوتی بین سیستم تعلیق این دو سدان جمعوجور اقتصادی وجود ندارد. هر دو خودرو تقریبا سواری نهچندان نرمی را ارایه میدهند و ضربات سطح جاده درون کابین احساس خواهد شد که گاهی اوقات، میتواند موجب نارضایتی سرنشینان شود. قدرت ترمزگیری نیز در مقایسه با توان فنی این دو اتومبیل تقریبا مناسب ارزیابی میشود؛ اما نسبت به مدلهای مجهز به ترمز دیسکی عقب، مسلما اندکی از توان سیستم ترمز در این دو مدل کاسته شده است.
بنابراین، مدل های جدید تر مانند سمند سورن پلاس، رانا پلاس و دنا پلاس از ایرانخودرو یا شاهین از سایپا می توانند گزینه های بهتری باشند. موتور XU7 که در مدل های اولیه این خودروها نصب شده، به دلیل مشکلاتی مانند ضعف واشر سر سیلندر، صدای زیاد و مصرف سوخت بالا، چندان محبوب نبوده، اما ایرانخودرو همچنان این موتور را با تیراژ بالا تولید می کرد. موتور TU5 که بیشتر در نسخه های پارس LX و ۴۰۵ SLX استفاده می شود، به دلیل مصرف سوخت بهینه و عملکرد مناسب در شتاب، مورد توجه قرار گرفت. موتور XU7P نیز که در سال های آخر تولید پژو پارس به طور محدود استفاده شد، مشابه XU7 است، اما کمی قدرت و گشتاور بهتری دارد. در نهایت، موتور ELX ( اصطلاحا موتور زانتیایی) که در برخی مدل های پارس ELX نصب می شود، دارای قدرت ۱۱۰ اسب بخار و شتاب ۹ ثانیه ای صفر تا ۱۰۰ است که از بقیه موتورها قوی تر می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید