بررسی کی ام سی ایگل کرمان موتور + مشخصات فنی + عکس و فیلم
در داخل کابین، تفاوت چندانی با جک J4 دیده نمیشود و طراحی داخلی به جزئیات و متریالهای استفاده شده محدود میشود. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می توان به سنسور نور ، سنسور پارک و دوربین، فرمان برقی، حالت رانندگی برقی تعویض شونده اشاره کرد. این خودرو همچنین مجهرز به کیسه هوای سرنشینان جلو، کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی است.
فضای داخلی Eagle شباهت زیادی به جک J4 دارد؛ از داشبورد و کنسول مرکزی تا فرمان و رودریها. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
کی ام سی ایگل در رقابت با خودروهایی مانند تارا اتوماتیک، شاهین اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک دارای نقاط قوت و ضعفی است که آن را از دیگر رقبای خود متمایز میکند. یکی از مهمترین نقاط قوت خودرو ایگل کرمان موتور ، مصرف سوخت پایینتر آن نسبت به رقباست. مصرف ترکیبی این خودرو 6.5 تا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر باعث میشود که این خودرو برای مشتریانی که به دنبال خودرویی اقتصادی و با هزینههای جاری کمتر هستند، جذابیت بیشتری داشته باشد.
شایان ذکر است کی ام سی ایگل بر مبنای پلتفرم PS1 طراحی شده و به لحاظ فنی ساختار مشترک با جک جی 4 دارد. ماشین ایگل در مقایسه با دیگر رقیب بومی خود یعنی دنا پلاس از حجم موتور پایین تری استفاده می کند ولی زیبایی و خوش نامی محصولات قبلی به هرچه محبوب تر شدن ایگل بسیار کمک می کند. تا اینجای کار میتوان گفت استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب میشود چرا که دردسرهای پیشرانه توربو را نخواهد داشت و خیال خریداران از این بابت راحت است. این پیشرانه الکتریکی نیز ۱۶۰ اسب بخار توان دارد و توسط شرکت مپنا به تولید میرسد. شتاب صفر تا صد نسخه الکتریکی عدد ۸.۷ ثانیه اعلام شده است که نسبت به خودروهای بنزینی کاملا قابل قبول است. طراحی ظاهری خودروی کی ام سی ایگل (KMC Eagle) نسبت به جک J4 که بر اساس پلتفرم اصلی آن توسعه یافته است، با تغییراتی همراه بوده تا ظاهر آن بهروزتر و جذابتر به نظر برسد.
این خودرو در نمای جلو و عقب دستخوش تغییرات گسترده ای شده است و در نمای کناری رکاب و رینگ ها تغییر کرده اند. به طور کلی، کی ام سی ایگل نسبت به جک J4 از ظاهری بسیار پویاتر و بهروزتر بهره مند است. کی ام سی ایگل با توجه به تواناییها و ویژگیهای خود، میتواند در رقابت با دیگر خودروهای موجود در بازار، موفقیتهایی را کسب کند و به یکی از گزینههای محبوب بین خریداران تبدیل شود. درفضای داخل کابین نیز تغییر چندانی مشاهده نمی شود و تنها جایگزینی کلاستر دیجیتال با صفحه پشت آمپر آنالوگ توجه را به خود جلب می کند.
شایان ذکر است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۳ قیمت این خودرو با افزایش ۲۵ میلیون تومانی به ۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان رسید. همچنین در بخش امکانات رفاهی کی ام سی ایگل کروز کنترل، سنسور نور خودکار (Auto Light)، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، شیشه بالابرهای برقی و سیستم تهویه مطبوع خودکار عرضه شده است. همچنین، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو و پشتیبانی از MP5 و بلوتوث، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سنسور دنده عقب مجهز است. جلوپنجره بزرگتر، چراغهای LED جدید و خطوط بدنه تیزتر به خودرو ظاهری اسپرتتر و مدرنتر بخشیدهاند.
حجم باک بنزین ۴۵ لیتری و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. کیامسی ایگل برا توقف، به ترمزهای دیسکی ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز هم مجهز شده است. بدین ترتیب ایگل حدود ۱۰ سانتی متر فاصله بین دو محور کوتاهتری نسبت به شاهین و تارا دارد. این استاندارد نشاندهنده کاهش آلایندگیهای مضر و سازگاری بیشتر با محیط زیست است. براساس این گزارش، خودرو ایگل هم بصورت نقد و هم اقساط با بازپرداخت یکساله به فروش می رسد.
کی ام سی ایگل با ورود به بازار وارد رقابت با محصولات پرچمدار ایرانخودرو و سایپا، یعنی تارا اتوماتیک و شاهین CVT خواهد شد. کرمان موتور قصد دارد سدان جدید خود را با تیراژ بالا تولید کند تا توانایی رقابت با خودروسازان دولتی را داشته باشد. در واقع با توجه به سابقه خوب جک J4 در بازار ایران، انتظار میرود ایگل نیز در مقایسه با خودروهای داخلی عملکرد خوبی داشته باشد. همانطور که بارها در این مطلب اشاره شد اولین خودرویی که در مقام مقایسه با KMC ایگل قرار میگیرد، جک جی۴ است، اما فردا 511 دیگر خودرویی است که با محصول جدید کرمان موتور رقابت میکند. برای خرید خودرو در کلاس سدانهای جمع و جور و کوچک علاوه بر رقبایی که گفته شد، میتوان شاهین پلاس و تارا LX را وارد بازی کرد.
خودروسازان خصوصی کشور ما همیشه به عنوان مونتاژکار شناخته میشدند و هیچ وقت به صورت مستقل خودرویی را طراحی و تولید نکرده بودند. اما کرمان موتور اخیراً این سنت را شکسته و نخستین محصول بومی خود را با نام کی ام سی ایگل معرفی کرده است. در بخش رفاهی، کی ام سی ایگل با تجهیزاتی مانند کروز کنترل، سنسور نور خودکار (Auto Light)، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، شیشه بالابرهای برقی و سیستم تهویه مطبوع خودکار عرضه شده است. همچنین، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو و پشتیبانی از MP5 و بلوتوث، امکاناتی هستند که تجربه رانندگی راحت و سرگرمکنندهای را برای سرنشینان فراهم میکنند. در کل در بخش طراحی و دیزاین داخل کابین کی ام سی ایگل نمی توان تفاوت چشم گیری با جک جی ۴ قائل شد اما با توجه به رده قیمتی، طراحی داخل کابین قابل قبول است. از طرفی متاسفانه امکانات و آپشن های زیادی در کی ام سی ایگل دیده نمی شود که این موضوع می تواند در انتخاب خریداران موثر باشد.
به طور کلی اگر بخواهیم رقیبی برای این خودرو در نظر بگیریم می توانیم به خودرو هایی نظیر؛ تارا V2، شاهین اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و… اشاره کنیم. این قیمت با توجه به امکانات و مشخصات فنی این خودرو، رقابتی است و آن را در بازار خودروهای سدان میانرده ایران جذاب میکند. البته این قیمت نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته و دلیل آن افزایش هزینههای تولید و تغییرات نرخ ارز است. کرمانموتور در حقیقت یک فیسلیفت از جک j۴ محبوب است که روی پلتفرم ps۱ قرار دارد. کرمانموتور بیشترین تلاش خود را در بخش طراحی خارجی انجام داده تا بتواند این محصول را جذابتر از قبل روانه بازار کند.
در حال حاضر خودرو کی ام سی ایگل در بخش امکانات ایمنی به تجهیزاتی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سامانه ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD) مجهز است. کی ام سی ایگل (KMC Eagle) در واقع نسخه بومیسازی شده جک J4 است که توسط کمپانی کرمان موتور تولید و به بازار عرضه میشود. سال 1401 بود که شرکت کرمان موتور خبر خرید پلتفرم J4 از کمپانی جک را داد و یک پروتوتایپ از محصول بومیسازی شده خود را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش عموم گذاشت. اکنون پس از گذشت بیش از یک سال، این خودرو با نام ایگل در آستانه ورود به بازار قرار گرفته است. کیامسی ایگل (KMC Eagle) سدان جدیدی از شرکت کرمان موتور است که به عنوان اولین خودروی بومی این شرکت به بازار عرضه شده است. کرمان موتور، با هدف تولید خودرو و با استفاده از دانش فنی روز دنیا، پروژه ساخت این سدان را کلید زد.
فاقد دردسرهای توربو و سازگاری با بنزین داخلی بوده و برای افردای که موتور بادوامی میخواهند مناسبتر از گزینههای توربوشارژر است. کی ام سی ایگل به عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت کرمان موتور، شرایط استفاده متنوعی در بازار ایران دارد. این خودرو که در کلاس سدان اقتصادی و خانوادگی قرار میگیرد، برای استفادههای روزمره شهری و حتی سفرهای خانوادگی مناسب است. طراحی این خودرو به گونهای است که فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین را فراهم میکند و فضای بار مناسبی نیز دارد. این ویژگیها این خودرو را به گزینهای ایدهآل برای خانوادهها و افرادی که به دنبال خودرویی برای استفاده روزمره هستند، تبدیل میکند.
طراحی بخش عقب دچار تغییرات بنیادی شده است از طراحی جذاب در صندوق تا چند تکه شدن چراغ ها و گرافیک عملکرد هرکدام از آنها، در کل تزریق جذابیت به این خودرو بالای ۸۰ درصد موثر و موفق بوده است. کی ام سی ایگل 4435 میلیمتر طول، 1725 میلیمتر عرض و 1505 میلیمتر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 2560 میلیمتری از یکدیگر جا گرفتهاند. بنابراین اگر چندان در قید و بند آپشن نیستید و یک سدان خانوادگی کم دردسر میخواهید، کی ام سی ایگل برایتان ارزش خرید بالایی خواهد داشت. از دیگر نکاتی که در بخش داشبورد و رودری ها می توان به آن اشاره کرد، خطوط طراحی برآمده در این قسمت ها است که باعث می شود احساس خوبی به سرنشیان منتقل شود. طول، عرض و ارتفاع خودرو ایگل به ترتیب ۴۴۳۵ ، ۱۷۲۵ و ۱۵۰۵ میلی متر اعلام شده است و فاصله دو محور در این خودرو ۲۵۶۰ میلی متر است.
بعد از این اتفاق، تأسیس شرکت مشترک منتفی شد اما جک اعلام کرد که حاضر است همکاری خود با کرمان موتور را در قالب فروش پلت فرم ادامه دهد. خلخالی با اشاره به پیشرفت قابل توجه ۷۰ درصدی در تولید نسخه بنزینی ایگل، تأکید کرد که تیم مهندسی شرکت با جدیت تمام در حال تکمیل مراحل پایانی تولید نسخه برقی این خودرو است. در این بخش، ۳۳ قطعه شامل سیستم فرمان، تعلیق جلو و عقب و سیستم ترمز داخلیسازی شدهاند.
جنس روکش صندلی های KMC Eagle ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه بوده که کیفیت مناسب و قابل قبولی داشته و رنگ و تریم آنها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر تریم داخل کابین شده است. به طور کلی فضای داخل کابین کی ام سی ایگل، با توجه به اینکه در سگمنت B پلاس قرار می گیرد، فضای مناسب قابل قبولی بوده و در این بخش می توان امتیاز خوبی را برای این خودرو در نظر گرفت. اگر به دنبال خودرویی با ظاهری جذاب، امکانات مناسب و مصرف سوخت بهینه هستید، کی ام سی ایگل میتواند یکی از گزینههای شما باشد.
شرکت کرمانموتور در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از محصولات جدید خود رونمایی کرد اما در این میان یک خودرو بیشتر از همه نیاز به توجه و بررسی دارد و آن هم محصول ایگل است. کرمان موتور کی ام سی ایگل را با قیمت 945 میلیون تومان عرضه کرده است و آن را بهصورت نقدی و اقساطی به فروش میرساند. قیمت کی ام سی ایگل تا این لحظه به صورت قطعی مشخص نشده است اما اگر کرمان موتور این خودرو را با بهایی در همان محدوده قیمتی جک j4 به فروش برساند، میتوانیم به موفقیت آن در بازار امیدوار باشیم. در نمای جلو کی ام سی ایگل تنها قالب بیرونی چراغها نسبت به جک j4 ثابت مانده است و بقیه قسمتها از نو طراحی شدهاند. سپر جلو با بریدگیهای خط چین مانند روی آن در ترکیب با پس زمینه تیره چراغها، جلوهای اسپرت به این نما بخشیده اما نوار کرومی ضخیم بالای جلوپنجره که تا داخل چراغها امتداد یافته است، میتوانست طراحی پختهتری داشته باشد. داخل کابین کی ام سی ایگل به تریم داخلی دو رنگ طراحی شده است که ظاهری جذاب و شیکی دارد.
این موتور به یک گیربکس اتوماتیک CVT متصل است که تجربهای نرم و راحت را در رانندگی فراهم میکند. در بخش طراحی ظاهری بزرگ ترین تغییر ایگل نسبت به جک جی 4 در طراحی نمای جلو و عقب خلاصه می شود. جایی که چراغ های اصلی و جلوپنجره و سپر باز طراحی شده و چهره ای به روزتر را برای کی ام سی ایگل رقم زده اند. کی ام سی ایگل در بازار ایران با چند رقیب اصلی در کلاس خودروهای سدان اقتصادی و اتوماتیک روبهرو است. از جمله این رقبا میتوان به تارا اتوماتیک V2، شاهین اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک اشاره کرد که هر یک مزایا و نقاط قوت خود را دارند و به چالشهایی برای ایگل تبدیل میشوند.
در این مقاله، به بررسی جامع مشخصات فنی این خودرو خواهیم پرداخت و شما را با ویژگیهای کلیدی آن آشنا خواهیم کرد. از قدرت موتور گرفته تا فناوریهای نوین، KMC Eagle 2024 تمامی نیازهای علاقهمندان به خودروهای مدرن را برآورده میکند. اگر به دنبال خودرویی با عملکرد بالا، ایمنی پیشرفته و طراحی چشمنواز هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. حقیقت امر این است که این چهره جدید خیلی با بدنه قدیمی جک جی ۴ هماهنگ نشده و علیرغم زیبایی بیشتری که نسبت به قبل برای آن به وجود آمده است، همچنان ناهماهنگ و تا حدودی نچسب به نظر میرسد.
در نمای جانبی، کی ام سی ایگل شباهت زیادی به ماشین های هم رده خود دارد اما با تغییراتی در جزئیات، سعی در بهبود ظاهر آن داشته است. از جمله این تغییرات میتوان به استفاده از رینگهای آلومینیومی جدید با طراحی اسپرتتر اشاره کرد که به خودرو حالتی پویا و جذابتر میدهد. همچنین خطوط کناری بدنه که از جلو تا عقب خودرو امتداد دارند، حس جریان و حرکت را تقویت میکنند.
به طور کلی، کی ام سی ایگل در مقایسه با این رقبا، از نظر قیمت و امکانات رفاهی و فنی، جایگاهی رقابتی در بازار دارد و میتواند برای خریدارانی که به دنبال خودرویی اقتصادی با مصرف سوخت پایین هستند، گزینهای جذاب باشد. طبق اعلام قبلی کرمان موتور ، کی ام سی ایگل قرار است با دو نسخه برقی و بنزینی به بازار عرضه شود. گفتنی است این محصول جدید کرمان موتور به لحاظ ساختار فنی هم دقیقا مشابه با جک جی 4 است. این پیشرانه با استفاده از سیستم VVT (تنظیم زمانبندی متغیر سوپاپها) به بهبود مصرف سوخت و عملکرد موتور کمک میکند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است که باعث شده تا رانندگی با این خودرو بسیار راحت و نرم باشد. مصرف سوخت میانگین این خودرو نیز حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقمی مناسب برای یک سدان شهری محسوب میشود.
این موتور توانایی تولید 104.5 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور بر دقیقه و 137 نیوتن متر گشتاور در 4 هزار و 800 دور بر دقیقه را دارد و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر بر ساعت میرسد. یک گیربکس اتوماتیک از نوع متغیر پیوسته یا سیویتی نیرو محرکه این پیشرانه را به محور جلو هدایت میکند. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، نسخه برقی کیامسی ایگل هم تقریبا یک سال دیگر به دست مشتریان خواهد رسید. این مدل که از یک بسته باتری اقتصادی ۴۱ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی سود میبرد، توان بهرهوری از ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. از آنجا که پیشرانه برقی، قدرت بیشتر و گشتاور آنیتری را در اختیار راننده قرار میدهد، ایگل برقی درعرض تنها ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که برخلاف نسخه بنزینی، رانندگی با آن را بسیار هیجانانگیز میکند. این پیشرانه توانایی تولید نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را داشته و قادر است توان تولیدی را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.
در نمای چراغ های عقب، طلق شفاف و قطعات داخلی مشکی ظاهر این خودرو را جذاب تر می کند. پرواز در دی ان ای ما نهفته است و اکنون در صعود به قله های جدید موفقیت، KMC EAGLE اولین خودروی ایرانی کرمان موتور که حاصل سال ها تلاش خانواده بزرگ کرمان موتور در راستای داخلی سازی می باشد، این ماموریت را به سرانجام رساند. مذاکرات دو طرف به خوبی پیش میرفت اما در این میان یک مانع بزرگ و البته غیرمنتظره پیش آمد که تحریم مستقیم صنعت خودرو کشورمان در سال 1397 بود.
با این حال، این مشکلات در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر در این رده قیمتی، جزئی به شمار میروند و کرمان موتور تلاش کرده است تا این معایب را در مدلهای جدیدتر بهبود بخشد. زمان تحویل خودرو ایگل ۹۰ روز کاری اعلام شده است و این محصول در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه ای متالیک عرضه می شود. ایگل در حقیقت نام روستایی در شهرستان شمیران استان تهران است که کرمانموتور از این نام برای نخستین محصول خود استفاده کرده است. در کنار این مورد ایگل در زبان انگلیسی نیز به معنای عقاب است که میتوان انتخاب این نام را از هر دو جنبه قابل توجه دانست. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد.
کی ام سی ایگل با ارائه امکاناتی چون آینههای جانبی با تنظیم برقی، گرمکن و چراغ راهنما، و کامپیوتر سفری، راحتی و آسودگی بیشتری را برای راننده فراهم میکند. همچنین، سیستم صوتی این خودرو به مانیتور ۸ اینچی مجهز شده است که امکان پخش MP5، ورودی USB و بلوتوث را فراهم میکند. ایگل به عنوان یک سدان اتوماتیک اقتصادی و کم هزینه و کم دردسر، میتواند توجهات بیشتری نسبت به جک J4 به سوی خود جلب نماید. اولین طرح فروش ایگل از تاریخ ۱۷/۰۷/۱۴۰۳ آغاز میشود و تا ۳۰/۰۷/۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. KMC ایگل در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده میکند. ترمزهای این خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع کاسهای هستند.
این خودرو که عنوان اولین محصول ملی کرمان موتور را یدک میکشد، با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان به فروش میرسد. با این قیمت، کیامسی ایگل در بازار کشورمان با رقبایی مثل دنا پلاس، تارا V4 اتوماتیک و شاهین پلاس مواجه خواهد بود و بنابراین کار سختی پیش رو خواهد داشت. خودرو بانک تمامی اطلاعات لازم درباره این ماشین و تمام ماشین های موجود در بازار ایران را برای شما فراهم کرده است، با ما همراه باشید تا در ادامه درباره استاندارد های زیست محیطی ایگل بیشتر صحبت کنیم.. در ایران، خودروی کی ام سی ایگل با توجه به مشخصات فنی و زیستمحیطی خود به راحتی با استانداردهای روز کشور همخوانی دارد.
این تغییرات احتمالاً بر قیمت نهایی محصولات دیگر این شرکت نیز اثرگذار خواهد بود. بر اساس اعلام رسمی شرکت کرمان موتور، قیمت خودرو ایگل KMC نسبت به دورههای قبل تغییر کرده است. این افزایش قیمت به عوامل مختلفی چون نوسانات ارزی، هزینههای تولید و دیگر شرایط بازار وابسته است. میزان فضای داخل کابین کی ام سی ایگل بنزینی نسبتا جادار به نظر میرسد و میتواند ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال را با محدودیت نهچندان آزاردهنده در خود جا دهد.
نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان بومی کرمان موتور منتقل میشود. کی ام سی ایگل، اولین خودرو بومی کرمان موتور طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 به بازار معرفی شد. البته کرمان موتور در ابتدا نمونه اولیه این خودرو را بهنمایش گذاشت و در نمایشگاه خودرو تهران 1402 اقدام به نمایش نسخه نهایی آن کرد. پس از نمایش این محصول جدید کی ام سی در چندین نمایشگاه داخلی، بالاخره عرضه آن نزدیک میشود و بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، به همین مناسبت کاتالوگ رسمی کی ام سی ایگل حاوی مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی آن در دسترس قرار گرفت. نسخه نهایی کی ام سی ایگل از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم پاشش چندنقطهای سوخت (MPI) و زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) بهره میبرد. این موتور توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور را دارد و مصرف سوخت آن 7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده میشود.
البته احتمالا افراد بلندقد از لحاظ فضای زانوها یا فضای سر با مقداری تنگی فضا مواجه خواهند شد که برای خودرویی در این کلاس امری عادی و معمول است. اما در شرایط فعلی هنوز هم برخی از مشتریان شمایل جدید کی ام سی ایگل بنزینی را نسبت به بعضی از محصولات داخلی ترجیح بدهند و آن را خودرویی نسبتا قابل قبول از لحاظ طراحی ظاهری بدانند. سطح امکانات رفاهی خودروی ایگل در حد معمولی است و نمیتوان انتظار عجیب و غریبی از آن داشت. کی ام سی ایگل، سدان اقتصادی کرمان موتور بر پایه پلتفرم بومی این شرکت در راه است و به همین مناسبت، مشخصات فنی و آپشن های KMC Eagle اعلام شد. اما اوج پختگی کار تیم طراحی کرمان موتور را میتوانیم در نمای عقب kmc ایگل ببینم. جایی که چراغهای عقب تمام LED با قاب سفید را میبینیم که با یک نوار کرومی بههم متصل شدهاند.
جعبه دنده نیز یک جعبه دنده CVT است که نیروی تولید شده این پیشرانه را به چرخ ها منتقل می کند. گفتنی است که کرمان موتور در گذشته از عرضه یک نسخه تمام برقی از این خودرو هم خبر داده بود. این نسخه با یک موتور الکتریکی، باید بتواند 120 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین احتمالاً به یک باتری 41 کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که با یک بار شارژ آن میتوان مسافت 300 کیلومتر را طی کرد. با نگاهی به مشخصات فنی و امکانات، میتوان ایگل را یک سدان جمعوجور متوسط ارزیابی کرد که گستره متوسطی از تجهیزات را در اختیار راننده قرار میدهد. طراحی این مدل نسبت به J4 به مراتب بهتر شده هرچند در این مرحله، طراح بدون دست بردن در قالبهای بدنه و تنها با بازی با سپرها، جلوپنجره و چراغهای جلو و عقب، این تفاوتها را ایجاد کرده است.
کی ام سی ایگل مشخصات فنی یکسانی با جک J4 دارد؛ یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم سوخت رسانی MPi که توانایی تولید 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 143 نیوتن متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود تا ایگل شتاب صفر تا صد را در حدود 12 ثانیه طی کند. سدان بومی کرمان موتور بر مبنای پلتفرم PS1 این شرکت است، که به زودی روانه بازار خواهد شد. این نخستین بار است که یک خودروساز خصوصی صاحب یک پلتفرم بومی سازیشده می شود و به عبارتی دیگر، اولین بار است که خودرویی ملی از یک خودروساز خصوصی قرار است به عرضه برسد.
کی ام سی ایگل با توجه به مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی موجود، تجربهی رانندگی نرمی را ارائه میدهد. سیستم تعلیق مناسب و جعبه دنده CVT موجب میشود تا راننده با حداقل مشکلات و زحمات رانندگی کند. با بهرهمندی از قدرت موتور کافی و ایمنی بالای خودرو، میتوان انتظار تجربهی رانندگی دلپذیری را داشت. کی ام سی ایگل بر مبنای پلتفرم ps1 توسعه یافته که پیش تر در خودروی جک جی 4 مورد استفاده قرار گرفته است. اما در بخش طراحی ظاهری و داخل کابین تغییراتی لحاظ شده که چهره ایگل را نسبت به گذشته ندرن و به روزتر کرده است. همان طور که گفته شد کی ام سی ایگل نسبت به جک J4 طراحی به روزتر و جذابتری داشته و با سلیقه ایرانی ها سازگارتر است.
تنها چند ماه بعد نمونه اولیه و ماکت کی ام سی ایگل در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 به نمایش در آمد. سرانجام پس از گذشت حدودا دو سال، برای نخستین بار و به صورت رسمی این محصول جدید و ارتقا یافته تحت عنوان کی ام سی ایگل در نمایشگاه خودرو تبریز به نمایش در امد و با اعلام قیمت و شرایط فروش، برای ورود و عرضه به بازار آماده می شود. گفتنی است نام ایگل بر اساس نام یک روستا و منطقه در استان تهران انتخاب شده که علاوه بر حفظ مفهوم بومی و ایرانی، نگاهی به عبارت Eagle در زبان انگلیسی به معنای عقاب هم دارد.
نمای جلوی ایگل کمی تا حدودی فضایی شده و با تغییرات انجام شده در چراغ ها، جلوپنجره و سپر دیگر شبیه به یک خودروی چشم بادامی قدیمی نیست و چهره اسپرت تری به خود گرفته است. در دنیای امروز، خودروها نه تنها وسیلهای برای حملونقل بلکه نمادی از تکنولوژی، قدرت و نوآوری هستند. با ورود به سال 2024، خودروسازان به دنبال ارتقاء محصولات خود با جدیدترین ویژگیها و پیشرفتهترین فناوریها هستند. KMC Eagle 2024 به عنوان یکی از جدیدترین و جذابترین خودروهای سال، ترکیبی از عملکرد قدرتمند، طراحی مدرن و امکانات پیشرفته است که تجربهای بینظیر را برای رانندگان به ارمغان میآورد. افزایش قیمت از 945 میلیون تومان به 970 میلیون تومان نشاندهنده رشد 25 میلیون تومانی در قیمت نهایی این خودرو میباشد. این تغییرات در حالی اعمال شده که بازار خودرو در ماههای اخیر شاهد روند افزایشی است.
شرکت کرمان موتور از اواسط دهه 90 شمسی همزمان با معرفی جک J4، توانست در این رده جایگاه با ثباتی برای خود بدست بیاورد و محصولی مونتاژی برای رقابت با سدان های تولید داخل را روانه بازار کند. در واقع کی ام سی ایگل نسخه فیس لیفت شده جک J4 است که بر مبنای پلتفرم این خودرو و در قالب نخستین خودروی ملی این خودروساز بزرگ معرفی شده است. کی ام سی ایگل با تغییراتی که در نمای خارجی داتشه، اکنون فرصت این را پیدا کرده تا بار دیگر در این بازار نه چندان وسیع، عرض اندام کند و برای رقبای داخلی به عنوان یک چالش شناخته شود. براساس اطلاعات منتشرشده، سدان ایگل در نسخه بنزینی مشخصات فنیِ مشابه با جک J4 دارد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است و جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید